גיליון מספר 1 שנה VII - יום חמישי, 4 בינואר 2007

 

«-לגיליון קודם 2007 לגיליון הבא-»

צ'יף תמיד לשירותכם מאז 1986

    

"Give people what they need, not what they say they need"

תן לאנשים מה שהם צריכים, לא מה שהם אומרים שהם צריכים

   
  

גרסת BOS העדכנית הינה BOSv 2.2.1.9
▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.

▪ ל- Beta-Testers : פרטים על גרסת BOS 2007 כאן.

   
 

Business Invade the
Blogosphere




























by James Hilston, Post-Gazette

































על הבלוגוספרה


בשבוע שעבר דיברנו קצת על ה Web 2.0 שהוא שם כללי לתופעת השתלטות ההמונים
על הרשת. השבוע החלטנו להתמקד באחד הסממנים הבולטים יותר של התופעה וכשירות מיוחד לכל מי שהרגיש מיושן (Out of date) כשקרא את הכותרת של כתבה זו.
בלוג (בעברית: "יומן רשת" או "רשומון") הוא יומן אישי שבעליו כותב בו רשומות ("פוסטים") ותוכנו גלוי לגולשי האינטרנט לשם קריאה ובדרך כלל אף לתגובה. בעלי בלוג נקראים "בלוגרים" וקהילת בלוגרים נקראת "בלוגוספירה"  (לעיתים המילה משמשת כביטוי למכלול הבלוגים באינטרנט, לעיתים גם נעשה שימוש במונחים "בלוגוטופיה", "בלוגוספייס", ו"בלוגיסטן").המילה "בלוג" היא הצמדה של המילים באנגלית Web (רשת) ו-Log (יומן). עד כה, מילים כדרבנות ותודה לוויקיפדיה הכול יודעת. אם להאמין ל-Technorati, קיימים בעולם כ-16,000,000 בלוגים, והמספר עולה בקצב של 100,000 בלוגים חדשים ליממה. כל אלה יוצרים בממוצע 1.2 מיליון פוסטים חדשים ליום.
בלוגים יש בכל טעם וצבע. אישיים וארגוניים, קהילתיים ועיתונאיים, אקדמיים וטכניים... אבל אם יש בבלוגוספרה הכבירה משהו מעצבן ומרתיח את הדם - ונעזוב לרגע את גילויי

הגזענות, הכחשת השואה, פטפוטים רדודים ורכילות על סלבריטאים - הדבר הזה הוא בלוגים "כביכול אישיים" של העובדים בחברות מסחריות. חברת מיקרוסופט, למשל, מחזיקה מאחורי "הבלוג של מפתחי Vista" צוות מדושן שכר של יחצ"נים, שעושה קולות של אנשי R&D, אנשי תמיכה, או כל קול נחוץ באותו רגע למריונטה. הבלוגים משחקים כך חלק חשוב באסטרטגיות שיווקיות היום. חברות גדולות וישויות פוליטיות מוצאות בבלוגים את מליץ היושר שלהן – שהרי בלוג הוא מעין יומן אישי והדברים הנכתבים בו מגלים את קרביהם ונבכי נפשם של כותביהם. לדוגמא, קחו את ביבי ואת אחמדניג'אד שקפצו על הטרנד. התדמית הנקייה של הבלוגים (שבזמן האחרון מתחילה להתלכלך)

גם ארצות דרום אמריקה מניפות דגל בבלוגוספרה: בוונצואלה, בה חדירת האינטרנט מגיעה היום ל-12% בלבד (ובישראל מדברים על שיעור הנע -בהתאם למקור- בין 65 ל-70%), היו קיימים בתחילת דצמבר 2006 כ-60,000 בלוגים; 3.9% מתושבי וונצואלה המתחברים לאינטרנט כתבו מתישהו בלוג, ו-2.4% עשו זאת במהלך נובמבר 2006. 92% מן העוסקים בתחום העיתונות קוראים בלוגים, ו-70% מהם מקבלים את הבלוגוספרה כתופעה עיתונאית. הוונצולאנים נחשבים, בהשוואה לדרום אמריקנים האחרים, לתוקפניים ביותר בהקשר לשימוש בטכנולוגיה. בארצם מגיעה חדירת מכשירי ה-MP3 ל-,13%, במהלך השנה האחרונה גדל שיעור החדירה של הטלפונים הסלולאריים והאינטרנט ב-40%, גם כאשר 75% מן הגולשים מגיעים מנקודות גלישה ציבוריות. סה"כ הרכישות של הוונצולאנים בסחר אלקטרוני הגיעה בין ינואר לנובמבר 2006 ל-132 מיליוני דולרים.

אשר בה כותבים כביכול רק בעלי דעה נטולי פניות וללא אינטרסים נסתרים מהווה קרקע פורייה לשיווק אגרסיבי. ובאותו עניין, לפניכם מספר דרכים לעשות כסף מבלוגים.

1. פרסומות
ככל שנרשמות יותר כניסות לבלוג, כך יש יותר עניין מצד מפרסמים לפרסם באתר זה. המפרסמים סומכים על כך שבני הנוער (שהינם חלק נכבד מקהילת הבלוגרים) יגררו את כל חבריהם לבלוג בכל פעם שיפורסם פוסט חדש ובכך יחשפו אותם לפרסומות באתר.

2. PPC
או Pay Per Click – תשלום עבור כל לחיצה על קישור פרסומי. אתרים פרסומיים המארחים בלוגים הבינו שכדאי להם לתגמל את הבלוגרים שלהם. הבלוגרים הם אלו אשר אחראים על התוכן ועל האטרקציה אשר מושכים גולשים לאתר, אשר נחשפים לפרסומות אשר מכניסות כסף לאתר. אתר תפוז למשל, הודיע לאחרונה כי הבלוגרים הכותבים באתר יקבלו 8 אגורות לכל כניסה לבלוג שלהם.

3. באזר (buzzer)
בעולם שמחוץ למחשב, המקבילה לבאזר הוא אדם ששורק ברחוב. כשניגשים לאותו אדם ושואלים אותו למה הוא כל כך שמח, הוא עונה שהוא זכה לדבר נפלא במקום כל שהו אליו הוא מצביע. כשנכנסים למקום זה מגלים שהוא קניון עמוס בפרסומות.
בבלוג שעלה לא מזמן בישראבלוג הכריז בלוגר לא מוכר כי נותר לו זמן קצר לחיות וסיפק קישור למכתב שקיבל אשר מודיע לו על כך. הלינק הוביל לאתר פרסומת של חטיף חדש. באזרים לא עושים את זה סתם בשביל להרגיז – גם פה יש כסף. חברות שיווק מעדיפות היום לשלם לבני נוער שידביקו את כתובת אתר הפרסומת בפוסטים ובטוקבקים עקב היעילות והאמינות (שגם כן מתחילה להעלם) בפרסומת.

4. שוחד
שיטה חדשה יחסית אך לא מפתיעה בהופעתה. לאחרונה נחשף כי חברת מייקרוסופט שלחה מתנות חג המולד מוקדמות למספר בלוגרים. 6 בלוגרים חשפו את שמותיהם והודו כי קבלו ממייקרוסופט לפטופ חדשני עם תוכנת "ויסטה" זמן קצר לפני השקתה לקהל.


Web 3.0


רק התחלנו להבין את ה Web 2.0 וכבר נוחת עלינו ה Web 3.0. הוא עדיין לא פה אבל הוא ממלא את מקום מילת הבאז החדשה, אז כדאי להכיר:
אם Web 1.0 סימל את תלות הגולשים באתרי התוכן ו Web 2.0 סימל את תלות אתרי התוכן בגולשי האינטרנט, אז Web 3.0 מסמל את הסימביוזה ביניהם. Web 3.0 נקרא גם "הרשת הסמנטית" (Semantic Web) בשל אידיאולוגית המשמעות הנוספת – הרשת הופכת מקטלוג פסיבי למדריך אקטיבי. הדוגמא הקלאסית לתחום ה Web 2.0 היא ה Mash-up - למשל חיבור אתר למגורים זמניים עם Google Maps בכדי ליצור שירות חדש ויעיל יותר שמראה אוטומטית את המיקום של כל בית מגורים. לעומת זאת, מטרת המפתחים בתחום ה Web 3.0 היא יצירת מערכת אשר תוכל לתת מענה הגיוני ומלא לשאלה כמו "אני מחפש מקום חם לנפוש בו והתקציב שלי הוא 3,000$. וגם יש לי ילד בן 11."

במערכות של היום, שאלה שכזו תצריך שעות של סינון ובדיקת רשימות של טיסות, בתי מלון, רכבים להשכרה ועוד. עם Web 3.0 אותו חיפוש יספק תוצאה של חבילת נופש שלמה אשר תוכננה בצורה מדויקת כשם שהייתה מתוכננת על ידי סוכן נסיעות.

השאלות שעומדות כרגע על הפרק ובליבותיהם של ויכוחים אקדמאיים נמרצים הן כיצד יבנו מערכות שכאלו ובאיזה שלב יוכלו להתחיל לספק תשובות הגיוניות. אך כולם מסכימים כי אם יופיעו מערכות שכאלו הן יהפכו מידית לבעלות ערך מסחרי רב יותר ממנועי החיפוש של היום, אשר מחזירים אלפים ואף מיליונים של תוצאות חסרות ערך.

י.ג.

   
 

למגירה


מגירות נשלפות לדיסקים הקשיחים (באנגלית mobile racks או removable drawers drive או אינסוף שמות נוספים*) מיועדים להעניק גישה נוחה וניידות לדיסקים הקשיחים שבמחשבים. הם בדרך כלל כוללים שני חלקים:
חלק אחד ( bay ) שיש להרכיבו במפרץ ההרחבה הסטנדרטי  5.25 אינץ' אשר בחזית המחשב, וחלק נע (caddy) המכיל את הדיסק הקשיח.
כאשר מושיבים את ה-caddy במקומו, ומחברים את הדיסק לחיבור ה-IDE או ה-SCSI של המחשב, מסתיימת ההתקנה והדיסק הקשיח פועל בצורה רגילה.
רצוי להתקין מגירות נשלפות אלו להחלפת דיסקים כאשר גם

שאר תת מערכת הדיסקים (בקר הדיסק, או בקר ה-RAID, ומערכת ההפעלה) מתאימים להחלפת דיסקים כחלק מרוטינת העבודה.
במגירות מיוחדות מסוג זה משתמשים, למשל, בכדי  להתקין דיסקים של 3.5 במפרצים של 5.25 אינץ'. ועל דיסקים כאלה נדבר גם.
 

(*)שמות נרדפים:

Drive Drawer
Mobile Rack
Drive Bay
Drive Rack
Disk Rack
RAID Enclosure
Mobile Drive
Removable Drive
Removable Rack
Removable Disk
Drive Kit
Removable Tray
Drive Case
Mobile Bay
Removable Frame
Mobile Frame
RAID Bay
Tray

בין מוצרי סיגייט, סדרת ה-Barracuda ES החדשה הינה הדור השלישי של דיסקים SATA המיועדים לרמה הבסיסית של שוק השרתים, בה יש יותר משקל לעלות ולקיבולת מאשר לדרישות לביצועי קריאה/כתיבה.
סדרה זו שודרגה מן הפורמאט של שלוש וחצי אינץ' (ה-Barracuda 7200.10 המיועדים למחשבים השולחניים) על ידי הוספת טכנולוגיה של צריבה ניצבת. הדיסקים בסדרה מגיעים עם 4 פלאטות לקיבולת של 750 גיגה בייט, והיצרן מדווח על מהירות החיפוש של 8.5 אלפיות השנייה. דגמים שונים בסדרה מגיעים עם באפר של 8 או 16 מגה בייט cache. אחריות? 5 שנים כרגיל.
למשך כשנה מיתג היצרן את הדיסקים הללו תחת השם "NL35", חלופה ארגונית לשם ה-Barracuda 7200. אבל לשם הזה היתה היסטוריה של איכות, וגם מעביר את העוצמה של משהו גדול וחזק. אחרי שנה סיגייט הוציא אותו שוב מן המגירה, עם התוספת ES (אולי enterprise?)
יתכן ורבים מכם זוכרים את הבאראקודות הראשונים, דיסקים SCSI, שאחרוני הסדרה (של 36GB קיבולת) גם הם קיבלו את התוספות "ES" ו- "ES2" על מנת להבדיל אותם מסדרת ה-ATA שהחלה להיכנס לשוק. אבל חוץ מהדמיון בשם, אין לישנים ולחדשים הרבה מן המשותף...
כאמור, החדשים מגיעים בדגמים בעלי קיבולת 250, 400, 500  ו- 750GB, ומחירם של הגדולים ביותר כלל לא מגיע ל-400$!
 

   
 
כספת גיבויים
נגד אש ופיצוצים
!







שחזורים וכספות


בשנה שעברה למדנו מיונתן על מקור הכספות. בנוסף לייעודן העיקרי, וכמעט כמו כל חפץ מעשה אדם, כספות הופכות עם השנים לפריטי אספנים.
Othmar Carli הוא מומחה בשיפוץ כספות בן 74, עם ניסיון בינלאומי, הנדרש לא מזמן לטפל בכספת מתחילת המאה ה-XX שנבנתה ע"י חברת York Safe & Lock Co.

הכספת השחורה הענקית, הייתה עטורה ציורי נוף הרים מרשימים מעשה ידי אומן מבפנים ומבחוץ. הצבעים בהם השתמשו במקור לצביעת הכספת ועיטורה היו מבוססים שמן גרעיני פשטן. הבעיה עם חומר זה הוא שבהדרגה הוא הופך, עם השנים, לתרכובת דמוית סבון (בשם linoxyn) המתקלפת בקלות. עבודת השיפוץ הנדרשת כללה שימור הציורים ששרדו ושחזורו של החלק החסר. הקילוף של הצבע המיותר שכיסה חלק מן הציורים נעשה עם להב כירורגית.הכספת, בת כ-100 שנה, הייתה כבר זמן רב במשרד רשם הנדל"ן של מחוז יורק

חברת York Safe & Lock הייתה יצרנית כספות קטנות וגדולות שנמכרו בכל העולם. דלת משוריינת עמידת אש שלהם שמרה על קברו של Sun Yat-sen, מיסד סין המודרנית, בננקינג. הם גם יצרו את כספת הבנק הגדולה בעולם, ששמרה על ביצת קן הקיסר בטוקיו. במהלך מלחמת העולם הראשונה למד בעל החברה מר Forry Laucks את היסודות על אספקת חוזים הממשלתיים, כאשר חברתו הצטרפה למפעלים אחרים במחוז לאספקת עבודה לצבא ארה"ב. החברה נאבקה בשפל הכלכלי בתקופה בה כשלו הבנקים, והיה שפע כספות יד שנייה בשוק. בשנות ה-1930' המאוחרות נשארו בחברה של לאוק רק 350 עובדים, והפסדים בגובה 2 מיליון דולר. בשנת 1938 ערך המנכ"ל סיור במחסני הנשק באזור וושינגטון הבירה, ומצא אותם דלים בנשק, תחמושת וציוד נוסף. היה זה סוג המכונות שמפעלו יכל לייצר לכל מלחמה עתידית, ואכן גם עשה זאת במלחמת העולם הראשונה. ב-1938 השיג ממשרד המלחמה חוזה בגובה 1,55 מיליון דולר לבניית 138 סוללות  לתותחים נגד מטוסים. היה זה החוזה הצבאי הראשון עם התעשייה הפרטית מאז מלחמת העולם הראשונה. (לסיפור המלא). בינואר 1944 חתם הנשיא רוזוולט על הפקודה המנהלית מספר 9416 בה אישר למשרד הצי של ארה"ב להשתלט ולהפעיל את מפעל החברה במחוז יורק, פנסילבניה, לייצור נשק.

העבודה דרשה כ-400 שעות עבודה, והמחוז שילם עבורה כ-$10,000 שמקורם באגרות שאנשים משלמים בעבור רישום נכסים ומשכנתאות.
קרלי הגיע לארה"ב בשנות ה-60' וידוע כרפאי ומשמר עבודות אומנות. במקרה של הכספת היה מעורב כיועץ, מפני  שאת העבודה עצמה עשו בוגרת קולג' ואומן מקצועי. כאשר קיבלו את המשימה, הכספת הייתה "במצב של מזבלה", כאשר מרבית העיטורים כוסו בשכבות רבות של אותו צבע בו נצבע כל פעם מחדש המשרד בו היא ישבה.
בוגרת הקולג' במקצועות האומנויות היפות, מליסה ברונר, בת 28,  בילתה את החודשים הראשונים בהסרת חלודה ושכבות צבע מיותרות, החל מאפריל 2006. למרות שזה נראה עבודה משעממת, למלאכת ההסרה ללא פגיעה במקור נדרשת מיומנות וזמן רב. ברונר עשתה זאת לאחר שחלקה את שטח הכספת לריבועים, בהם היא טפלה בשיטתיות. ולמרות שהמקור בצבץ במקומות מסוימים, גילוי אותיות הזהב וציורי המקור בכל ריבוע התלווה בהתרגשות גדולה. לאחר חמישה חודשי עבודה של ברונר, הגיע תורו של האומן הבולגרי אלכס רוזנקרויץ, בן ה-48. למרות שרוב הציורים הישנים נמצאו, היה חסר חצי ממה שנראה כנוף הרים בחזית הכספת. הוא השתמש בחופש אומנותי מסוים, אך בעיקר צייר מחדש את החסר על פי ציורים דומים אשר בחלק הפנימי של הכספת.
הכספת צולמה בטרם החל רוזנקרויץ לעבוד על הציור. הוא גם חיזק את הכתוב ולכך השתמש בזהב כמעט טהור.
המזמינים וגם קרלי עצמו מרוצים מן התוצאות, אך האחרון אומר עם קריצה "בוודאי שכל אחראי על פרויקט יגיד זאת עם סיומו".

שחזור עתיקות ושחזור מידע דורשים לעיתים קרובות מידות דומות של ניסיון, ידע, יצירתיות, מיומנות, סבלנות ועבודה קשה. על עבודות השחזור של צ'יף לרוב אנו מנועים מלספר מפאת חיסיון הלקוח, אך בנוסף לתקלות הפיזיות והלוגיות בדיסקים קשיחים עליהן אתם רגילים לקרוא בידיעון, הגיעו אלינו לאחרונה עבודות שחזור מתקליטורים שבורים, שרוטים ומקולפים המזכירות את מלאכת הקילוף והצביעה של הכספת העתיקה. עלויות עבודות אלו אינן מגיעות למספרים של שחזור ציורים בכספת, ולעיתים המזמינים גם מקבלים את מבוקשם ללא כאבי כיס גדולים למדי.
 

   
 

מסדי נתונים


אין ספק שגיבוי מסדי נתונים המשתנים בתדירות מסוימת הוא דבר בסיסי שחייב להיות פשוט ומטופל היטב. הבעיה היא -כמו תמיד- בשחזור. כ-19% מכל עבודות הצלת הנתונים שהתקבלו אצלנו ב-2006 כללו שחזור מסדי נתונים בסדרי גודל שונים.
מרבית ארגוני לקוחותינו מחזיקים את מסדי הנתונים על גבי מערכות אורקל או SQL.

בצ'יף מצאנו דרכים לייעל את תהליך הגיבוי והשחזור של מערכות אלו באמצעות הגדרות ייחודיות ב- BOS. באתר BOS תמצאו גם קישורים מועילים למי שעוסק במלאכה זו:

http://www.bos.co.il/bos/lnk.shtml#Database
 

   
 

S.O.S.

הקובץ נעלם ?

לחץ בריבוע ?

לחץ בריבוע !












פריצת דיסק

 

פורץ מחשבים המכנה את עצמו Muslix64 הכריז השבוע על תוכנה שהוא כתב בחודש האחרון מאחר ולא הצליח לנגן תקליטורי HD-DVD על גבי ה-Xbox המחובר ל-PC שלו. בפורום Doom9.org הוא הסביר שהדבר עצבן אותו מאוד, עד כדי שהחליט לפצח את הסרט ( "Full Metal Jacket" של Stanley Kubrick משנת 1987). הפורץ תמך בדבריו באמצעות וידאו המדגים את הפיצוח, שאפשר לצפות בסרט גם על מכשירי וידיאו  HD-DVD וגם על  Blu-ray.
מי שאמור להגיב על כך הינה קבוצת ה- Advanced Access Content System Licensing Administrator, אשר קובעת את מפרט ה-AACS. אם המקרה אכן אמיתי, תהיה זו מכה בבטן הרכה של הפורמטים האופטיים החדשים המתחרים על מקום היורשים של ה-DVD.
לפני כשבע שנים, בחור בן 16 מנורווגיה (ג'ון ג'והנסן) עשה מהלך דומה, ופיצח את ה-CSS - content scrambling system, מערכת ההצפנה של תקליטורי ה-DVD. לאחר שהואשם ונשפט על הפצת תוכנת הפיצוח שלו, ג'והנסן יצא לבסוף זכאי.
הפיצוח של ה-AACS מהווה עבירה על חוק זכויות היוצרים של ארה"ב בשם Digital Millennium משנת 1998, האוסר על משתמשים לעקוף כלי הגנה מפני העתקה ללא אישור בעל הזכויות.
ועדיין, מי כמוכם יכול להבין שהתוכנה אולי נכתבה תוך רגש אמיתי של תסכול שנגרם ממנגנוני הגנה מהעתקה, בסה"כ הוא רכש מוצר חדיש ויקר והאמין כי זה ישפר את החוויה שלו... ולמרות שהוא לקוח בתשלום, זה לא עבד. צרכן הרוכש סרט במיטב כספו, זכותו שיוכל לנגן אותו על כל נגן, אך כנראה שתעשיית הסרטים לא כל כך מוכנה לאפשר זאת.
 

   
 

מה שקובע


2007 התחילה, העולם לא התהפך עדיין, שחיתויות חדשות נחשפות, בצער נפרדנו מטדי קולק, גל השפעת מבטל פגישות, בחו"ל עובר לעמיתינו בהדרגה ההנגאובר, רעיונות חדשים מסעירים אותנו, תוכניות ישנות מתממשות, הופ הופ טרה לה לה...גדלנו בשנה! השנה תחגוג צ'יף יום הולדת 21, ובהגיענו לגיל שחרור משירות חובה, החלטנו להמשיך ולתת שירות מתוך בחירה, ובין היתר בחרנו להמשיך עם הידיעון המצחיק הזה, בן כלאיים של Web 1.0 ו-Web 2.0. ואם על בלוגים מדברים (בהמשך למדריך לבלוגוספרה להדיוט) זו הזדמנות טובה להוציא מן המגירה קטע נחמד שכתב Hugh McLeod לפני כ-14 חודשים בבלוג שלו (תרגום חופשי). והסיבה לאוורר אותו היא, שגם אנחנו חושבים שהגיל או הגודל לא בהכרח תמיד קובעים.
 

"מכתב לביל גייטס"

"ביל היקר,
אחד מעובדייך המגניבים והידועים ביותר, רוברט סקובל, קרא לחברת היין הדרום האפריקאית הקטנה בשבילה אני עובד, Stormhoek, המתחרה האמיתית של מיקרוסופט (בתשובה לפוסט קודם שלי בבלוג).
בוודאי שהייתי מאושר, יחסי ציבור טובים ל-Stormhoek וכו', וגם, כבר עייפתי לשמוע את שמכם באותה נשימה עם גוגל או אפל. בו'נא, תתנו גם למישהו אחר הזדמנות. כמובן שרעיון ה-"Stormhoek נגד רדמונד" השאיר כמה אנשים באוויר. חברת יין קטנה? חברת תוכנה גדולה? מתחרים? מה זה אומר?
בכנות, אני חושב שמה שמפריד בינינו הם פרטים טכניים מינוריים. הגודל אינו הכול. אחרי הכול -שלא כמו מיקרוסופט- אין לנו צבא של אנשים ברשימת המשכורות. גם אין לנו צבא של בעלי מניות אותם יש לשמור שמחים. שתי אלו הן צרות מלכותיות על הראש. לקטן יש את היתרונות שלו. אנחנו אוהבים את זה.
שנית, בסופו של יום, שנינו מתחרים על אותו דבר. שנינו מתחרים על הכסף של אנשים אחרים. לשנינו יש חשבונות לשלם.
יותר חשוב, שנינו מתחרים על מה שקרוי חלק (מניה) בשיחה. לאנשים יש בחירה; הם יכולים לבלות זמן קצוב עלי אדמות בשיחה על ה-X-Box, או על כרם קטנה בדרום אפריקה. זו הבחירה שלהם, לא שלנו. כל מה שבידינו לעשות הוא להקל על בחירתם לטובתנו, באמצעות המשאבים המוגבלים שיש לנו. ובתורו, דבר זה מחזיק את השווקים שלנו. מאפשר לנו לשלם את המשכורות.
וכן, מיקרוסופט וסטורמהק מוכרים בסופו של דבר אותו דבר. שנינו מוכרים דברים המאפשרים לאנשים להשפיע הדדית ביתר קלות. גם תוכנה וגם יין הן צורות של סיכה חברתית. בסופו של יום "אנשים אחרים" זה כל מה שיש לנו.
אתה ברנש חכם, כלום מדבריי לא יהיה זר עבורך. אך הוא זר למרבית עסקי היין, ואני מעיז לומר, גם לעסקים באופן כללי. המון אנשים נכנסים לעסקי היין בכדי לברוח מן החיים האמיתיים - לעזוב את מרוץ העכברים ולפתוח יקב, וכו'... אנו משתדלים לעשות בדיוק ההפך. בא לנו לבעוט בכמה עכוזים. אנו רוצים לזעזע את השוק שלנו. אנו רוצים להוכיח נקודה. תוכנה או שיכר, זה לא מה שאתה עושה, זו הדרך בה אתה עושה את זה.
וכן, אם מייקרוסופט או סטורמהק אי פעם שוכחים את זה, אנו מתים.
כאשר רוברט סקובל מדבר על כך שהמשרה מספר אחת במיקרוסופט לא הייתה צריכה לעשות מוצרים אלא להרטיט לקוחות, הוא לא רק מדבר על תוכנה. באותה קלות הוא יכול היה להתייחס ליין. לכל אדם בעסקים היה צריך להיות אותו יעד. זה לא מדע החלל.
בהצלחה ברדמונד, מצפה לראות את ויסטה כאשר תצא."
 

   
 

בחירה אלקטרונית


זוכרים את הצורך במחקר פורנזי לבירור תוצאות ההצבעה במחוז סאראסוטה? (מחקר פורנזי ודמוקרטיה - דצמבר 2006). גם בהולנד כנראה לא ימשיכו להשתמש במחשבים מבית Nedap להצבעה. זמן קצר לפני הבחירות לפרלמנט ההולנדי הצליחה קבוצת

פורצים לתמרן את מחשבי ההצבעה על ידי החלפת שני EPROM מלוח האם של המחשבים. הדבר אפשרי בקלות, בפחות מחמש דקות, על ידי שחרור כמה ברגים במארז. לא המצביעים ולא הבודקים יכולים לגלות את התכסיס.

ככל שמרבים המקרים של מרמה מגיעים

EPROM הינם ראשי תיבות ל- Erasable Programmable Read-Only Memory, זיכרון השומר את התוכן עד אשר נחשף לאור אולטרה סגול. ה-UV מוחק את המידע ומאפשר תכנון מחדש של הזיכרון. המחיקה והצריבה מחדש נעשים באמצעות מכשיר PROM

למסקנה שהבעיה אינה בטכנולוגיה, אלא ביושרת האנשים. בדרום אמריקה קונים קולות בהטבות או באיומים, כך שאין שם צורך לחבל במנגנון הטכני של הבחירות. בארץ זוכרים כולם את ההצבעה הכפולה של חבר כנסת מסוים, שהכניס אצבע מיותרת לסכר של שכנו. ככל שהמערכת מתקדמת יותר, נעשית הפריצה מתוחכמת יותר (ויש גם וידיאו). ובסופו של יום, מה בכלל שווה הדמוקרטיה כאשר התחרות האמיתית בין המפלגות היא על הכסא, ולא על הדרך?
 

   
 

 

ברוכה הבאה
לחברת Advatech Advanced Technologies
למעגל שותפינו, סוכני BOS

   
 


Asakim.ro


החל מ-1 בינואר 2007 שייכת גם רומניה לקהילה האירופית, ובמרץ הקרוב יתקיים בבוקרשט הבירה ה"מפגש השמיני לשיתוף פעולה של תעשיות ההיי טק בין ישראל לרומניה". האירוע, אשר יתקיים בתמיכת משרד התקשורת הישראלי, משרד התמ"ת, אגוד לשכות המסחר בישראל, שגרירות ישראל ברומניה, משרד התקשורת הרומני, אגוד לשכות המסחר הרומני. במהלכו יוכלו המשתתפים הישראלים להציג את מוצריהם בפני קהל מטרה מקצועי ומובחר, חברות ההיי טק ומשרדי ממשלה רלבנטיים, להם עניין בשיתופי פעולה עם החברות הישראליות.
חברת גלובוס גייט גרופ, בניהול אילנה ועודד קפיטולניק ,מזמינה את קוראינו לקחת חלק במפגש. ב-28 למרץ יתקיימו המפגשים האישיים בין החברות הרומניות לישראליות ובערב קוקטייל חגיגי. למחרת מתוכנן שולחן עגול עם שר התקשורת הישראלי, מר אריאל אטיאס ושר התקשורת הרומני מר ג'ולט נגי ונציגי החברות הישראליות ורומניות.
לכל אחת מהקבוצות יערכו פגישות ואירועים נפרדים עפ"י אופי התעשייה.
כחלק מהכנות האירוע תיערך בדיקה מקדימה לפוטנציאל העסקי של כל חברה וחברה המעוניינת להשתתף. רק אותן החברות עבורן אותרו הזדמנויות עסקיות, יוזמנו לקחת חלק במפגשים. בדיקת הייתכנות מתבצעת על סמך פרופיל חברה עדכני שבו תגדיר כל אחת מהחברות את לקוחות היעד המועדפים בשוק הרומני והן את צפיותיה מהפעילות העסקית בשוק זה. לבדיקת הייתכנות צרו קשר.
 

   
 

 

נסעתם לסקי וחזרתם בגבס? לא נורא, תמיד נשאר לעשות סיבוב וירטואלי במוזיאון הפי. סי. אשר בקנטון השוויצרי Solothurn, בהקשה על הקישור:
http://www.pcmuseum.ch/d/sites/tour.asp  (לחצו Start בתחתית המסך).

   
 


ירדנה ערער יצאה באחת המהדורות של PCWorld מדצמבר האחרון בעד הורדת תוכנות במקום לרכוש אותן ארוזות ומנוילנות. 
הכתבה נקראת "Say So Long to Shrink-Wrapped Software", ומכילה עצות מועילות לרוכשי תוכנה בהורדה ישירה. כיצרני תוכנות להורדה עוד מלפני עידן האינטרנט (BBS, זוכרים?) בצ'יף מברכים כה לחי!
 

   
 

שעה קלה על אבטחה

איזה כיף


איזה כיף, אין חדשות. לא קרה כלום. כמעט כלום.
היה איזה כנס האקרים חביב בגרמניה של Chaos Computer Club. הרבה מחקרים מעניינים פורסמו שם.
גם המוני מסמכים מסווגים, הותרו לפרסום ב-1/1. הן של האמריקאים והן של האנגלים. בדיוק עכשיו המוני חוקרים מחטטים בהם כדי למצוא עובדות שאפשר לדווח עליהן ביום-של-מעט-חדשות.
משום מה "שבוע הבאגים של Oracle” לא התרומם. במקומו ינואר יהיה "חודש הבאגים של Apple”.  הכול רגיל.

שבוע נוח.

תגובה ליונתן

   
 

השמדת מידע

השמדה יסודית
של מידע
ו / או מצעי מידע

 

"דור מחדש ויוצר איננו זורק אל גל האשפה את ירושת הדורות. הוא בוחן ובודק, מרחיק ומקרב. ויש שהוא נאחז במסורת קיימת ומוסיף עליה. ויש שהוא יורד לגלי גרוטאות, חושף נשכחות, ממרק אותן מחלודתן, מחזיר לתחייה מסורת קדומה, שיש בה כדי להזין את נפש הדור מחדש".

ברל כצנלסון, מהפיכה ומסורת מתוך: במבחן, ת"א, תרצ"ב, ‏1935
 

את הציטטה מצאנו באתר שכדאי מאוד לבקר: www.tractor.org.il, וזה מתקשר כהמשך לכתבת הירוקים.

   
 


מ. זיסר
































טלפון נייד מסוגל להרוג




























השורות של עמית


שבוע שלישי ואחרון שלי בישראל עד לביקור הבא, לא מעודד יותר משני קודמיו.
לאלו השואלים את עצמם מתי אני מתכוון לרדת מהבנקים וחברות הסלולארי: ביום שבו אנשים יתחילו למשוך את כספם מהבנקים ולהתנתק מחברות הסלולארי כמחאה, זה יהיה היום שבו אוותר על הנושאים הללו סופית. אי לכך, סביר להניח שבזמן הקרוב וגם הרחוק אמשיך ל"חמם" אתכם בנושא.
 

טלוויזיה הו טלוויזיה...


עוד חברה שמעדיפה לדפוק את הציבור במקום להוציא עוד קצת כסף על מנת לשפר את מעמדה היא HOT. כספק שירותי טלוויזיה, הוט היא בעיניי גרוטאה שבקושי סוחבת בעליות ועצם העובדה שהיא עדיין במשק נובעת מהסיבוך שבמעבר ל-YES.
(שוב חורקת המערכת שיניים, מאחר ובין אנשי IT ב-HOT נמנים מקצועני מחשבים מדרגה גבוהה... שכלל לא קשורים לבעיות של עמית, ואף מנויים לידיעון זה.)
הוט בצרות, ולכן היא פנתה לכל הספקיות שלה בבקשה להוריד את המחירים. איזה בקשה, איום. מי שלא יוריד את המחירים, ירד מהשלט.
ומי סירב להוריד את המחירים (וכי למה שספק כלשהו יתחשב במצבה הכספי של הוט?): ה בי בי סי פריים וחדשות היורוספורט, שניים מהערוצים הטובים והאיכותיים ביותר. הוט כבר התחייבה לסלקם מעל פנינו, ואשתי, אנגלופילית מקצועית, כבר התחייבה לעבור ללוויין בו ביום שלא תוכל יותר לצפות במיטב הסדרות הבריטיות. מה אומר ומה אדבר, צודקת, אני רואה את כל הערוצים הזמינים ובוכה, אני משווה את היצע הסרטים של הוט להיצע של יס ולא מבין. איך יכולה חברה לירות לעצמה בדיוק ברגל, הרי אין להוט שום יתרון יחסי על יס ועם הסרת הערוצים הטובים והנצפים הללו היא הופכת להיות ממש נחותה. אין כמובן סיכוי שהיא תוריד למנויים את המחירים, כך שהכול נשאר בידיים וברגליים שלנו המנויים.
 

מינויי בכירים


כבר כתבתי את דעתי בעבר על הנושא, "דה מרקר" פשוט בדק אותו לעומק ואישר את ממצאי. מינויים של מנהלים בכירים בחברות פרטיות וציבוריות לא נעשה כלל על בסיס של כישורים ו/או ניסיון, ובטח שלו על בסיס יכולת. כולם פוחדים, תסלחו לי על הביטוי, על התחת שלהם וממנים את אלו שלא יסכנו את מעמדם. שיטת מינויים שכזו משאירה קבוצה גדולה מאוד של בעלי ניסיון, כישורים ויכולת מחוץ לשוק העבודה. המגמה בכל העולם היא למנות יותר ויותר בעלי ניסיון בעוד שהמגמה בישראל הולכת לכיוון ההפוך, מינוי של כלבלבים חסרי שיניים שלא ינגסו חס וחלילה בישבן של הממונים עליהם. עצוב...
 

מספרים מדהימים


למרות ה"חוסן" הכלכלי שמציג המשק הישראלי, השכבות החלשות נחלשות עוד יותר מדו"ח סטטיסטי אחד למשנהו. עד כדי רעב של ממש. לצורך דאגה למזונם, עד כמה שזה נשמע נורא, שיש אנשים שאין להם מזון, קמו בישראל עשרות עמותות מזון וזה מבורך. אבל מי בעצם מממן את העמותות הללו? מן הראוי כמובן שהממשלה שרומסת את השכבות הללו תדאג לא רק לשדוד מהם את דמי הביטוח הלאומי אלה גם תדאג למזונם.
הסטטיסטיקה מראה כי: 37% ממקורות המימון של עמותות המזון באים מ...הציבור הרחב. 18% מהמגזר העסקי, ורק 15% ממשלת ישראל.
האמת היא שהלב כואב, כל 4 שנים (פלוס מינוס) יש בחירות במדינת ישראל, ממשלה הולכת וממשלה באה, ימין, שמאל, מרכז, והמצב לא משתנה. הממשלות דואגות לכל חוץ מאשר לבוחריהם, ולא ממש משנה האוריינטציה הפוליטית של הממשלה הנוכחית. לא קל לחיות בישראל אך עוד יותר קשה זה הידיעה שהממשלה שלך לא תנקוף אצבע כדי לדאוג שלילדיך יהיה מה לאכול.
 

איש חכם


אחד שכבר הפנים את המתרחש בישראל הוא מוטי זיסר. למוטי זיסר יש הרבה כסף והוא יזם נדל"ן מצליח בכל העולם. הציטטה האחרונה שלו שבתה את ליבי למרות שהיא מאוד מאוד עדינה: “אני לא משקיע בישראל, כי משהו כאן מתנהל לא נכון".
בראבו מוטי, אני כותב כל כך הרבה שורות ואתה בא בשורה אחת ומנציח את המצב. אכן משהו כאן מתנהל לא נכון. משהו שורשי בסיסי שמגלגל אפקט דומינו ומשפיע על הכול בסביבה.
 

הבנקים והפנסיה שלכם


ציטטה של מנכ"ל בנק הפועלים גרמה לי השבוע להתגלגל מצחוק. הרגולאטורים מעכבים את מתן הרישיון למתן ייעוץ פנסיוני לציבור. לא שאני מבין מי ישים את הפנסיה שלו בידיו המאוד לא נאמנות של הבנק, כמו לתת מפתחות של הכספת לגנב מועד.
הבנקים הגדולים מפעילים מכבש לחצים ומנכ"ל בנק הפועלים יצא בהכרזה הבאה (כדאי שתשבו לפני שאתם קוראים אותה): “עיכוב הכניסה של הבנקים הגדולים, יפחית את זמינות הייעוץ ההגון בתחום הפנסיה לאזרחים".
הגון? בנקים? אוקסימורון!
רבים מאיתנו בטח זוכרים מה קרה שהבנקים נתנו ייעוץ "הגון" בנושא השקעות (מפולת מניות הבנקים).
אוי החוצפה, החוצפה אין גבול לה.
 

האם ידעת?


רווחי הבנקים מכרטיסי אשראי (עמלות, דמי חבר ושאר מעשי שוד וגניבה) עלו ב- 17%. וכדי להבהיר מדוע לא כדאי להוציא כרטיס אשראי אז: 48% מרווחי בנק הפועלים מקורם בכרטיסי אשראי! זה אומר רק שאם אתם חושבים שהעמלות ששותים מכם בסניפי הבנק גבוהות הרי שהעמלות שכרטיס הפלסטיק שהבנק נותן לכם (מוכר לכם בעצם) לא הרבה פחות קטלניות.
 

תוצאות ידועות מראש


מריל לינץ בדק ומצא ששוק הסלולארי בישראל איננו תחרותי והלקוח משלם יותר ומקבל פחות.
גם שוק זה הוא בעצם עוד קרטל שדופק את הציבור ואף אחד לא דואג לטיפה ווזלין. "דה מרקר" פרסם השבוע (יום שני ה- 1 לינואר) כתבה על כל הטריקים של חברות הסלולארי. נחמד לקרוא ולדעת, אלא מה, חלק גדול מאותם טריקים גובלים בהונאה ומוגדרים כעבירות על החוק.
אבל בעוד שהחוק החדש בנושא תביעות ייצוגיות יצא לדרך, בתי המשפט עדיין מונעים מעבר של רוב התביעות הייצוגיות, מכיוון שאינטרס הציבור איננו בראש מעיניהם.
אז לא רק שדופקים אותנו ללא ווזלין, לאף אחד לא אכפת שהכול מסביב נשאר.

פתחנו, תבדקו


השבוע פתחנו לראשונה את האתר Xone8.com מיטב הטכנולוגיה והשכלולים, ותסלחו לי אם לא אשתמש בהייפ Web2.0 כי זה לטעמי קשקוש אחד גדול. האתר הנ"ל הוא כמובן חינם ומכיל אפשרויות בלתי רגילות. הוא מיועד להיכרויות אבל בו זמנית גם לבניית רשת חברתית. בקיצור אתם מוזמנים לבקר הכתובת היא www.xone8.com.

 

סרטים ווידאו


אני מודע לזה שכל סרטי הוידיאו בפורמט FLV הכול כך פופולאריים מקרטעים להם. אי לכך אני בשלבים של בנית תכנה שתאפשר המרה לפורמט קצת יותר רלוונטי כמו ה- WMV. כשאשחרר אותה יהיה לכולנו כלי יעיל ליצירת סרטים, המרתם ומשלוחם. בינתיים את כל הסרטים הבעייתיים כבר המרתי והנה שני סרטים יוצאים מהכלל לצפייה.
הראשון הוא סרט אנימציה יוצא דופן, תרומתו של ידידי הקורא הנאמן וספק סרטים בלתי נלאה אבי במברגר : http://www.not2pay.com/players/taxid.html (עולה לאט אבל שווה. סדר יום של נהג מונית בהודו. כלב מי שלא מתרגש)
השני הוא סרטון פרסומת קצרצר שמדגים עד כמה ברצינות לוקחות נשים את ההגנה העצמית: http://www.not2pay.com/players/selfd.html
ו... שבוע נעים.

תגובה לשורות של עמית

  
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע בידיעון זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים בידיעון

 
 

נא לא להשיב (reply) על הגיליון נשמח לקבל הערות והארות,
המלצות  ובקשות  או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:
eldad@chief.co.il או feli@chief.co.il

  
 
  
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2007