גיליון מספר 24 שנה VI - יום חמישי, 22 ביוני 2006

 

«-לגיליון קודם 2006 לגיליון הבא-»

צ'יף תמיד לשירותכם מאז 1986

    


"עכשיו זה תמיד הזמן, והפרי תמיד בשל.
עליך רק לאסוף אומץ להיכנס לסבך הפנימי שלך.
הפרי תמיד בשל והזמן הוא תמיד הזמן הנכון.
אין דבר כזה זמן לא נכון."
 

Osho
"A Sudden Clash of Thunder" - Chapter 6

   
 

גרסת BOS העדכנית הינה BOSv 2.2.1.6
לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן

   
 

 

מצטיינות בביומטריה


המגזין TMCnet הועידה במהדורה של יוני על הטכנולוגיות הזוכות בפרסי הצטיינות לשנת 2005. והן:

EntréPad 1610
חיישן ביומטרי לכריות אצבע, של חברת AuthenTec, אחד הפתרונות הזעירים ביותר עד כה ליישומי PC. המוצר מנצל את ה-TPM כדי להגן על כל המערכת בכל זמן העבודה שלה. החיישן מאחסן את המידע הביומטרי של המשתמש ואת התוכנה המשווה בין טביעות שונות על גבי פלאש (ולא ROM). כך, ניתנת ליצרנים אפשרות הבחירה בסוג האחסון.

Identity Match
מוצר של חברת BIO-key לזיהוי טביעות אצבע, המספק לרשויות החוק לאחסן ולאתר טביעות אצבע הקשורות למידע דמוגראפי במסדי נתונים מקומיים או אזוריים. במידע ניתן להשתמש במספר דרכים, כולל זיהוי חשודים בזמן אמת בהשוואה לרשומות מקומיות, מה שחוסך את זמן החיפוש הרב במסדי נתונים כלל ארציים או בינלאומיים, בד"כ עמוסים מאוד. את הקוראים ניתן להצמיד למחשבים שולחניים או נישאים. הפיתוח מאפשר שיתוף המידע  של טביעות אצבע בין ארגונים.

Sign-it XF
זהו פתרון חתימה אלקטרונית לחתימה על מסמכי XHTML על גבי הרשת, תוך שיפור תהליך החתימה המוגן פטנט של חברת CIC. הוא מספק אפשרות לקנפג במהירות מספר שיטות של חתימה אלקטרונית כולל PKI, חותמות, כתיבה ידנית ביומטרית, קול, ועוד.
 Sign-it XF של CIC פותח כמענה לצרכים השונים של הארגון הפיננסי ומספק ממשק ותהליך משותף בלי קשר לסוג שיטת החתימה האלקטרונית בה משתמשים.

Timecard Monitor-Client Server Edition
מדובר במערכת הנוכחות של חברת Count Me In בגרסתה השישית, לשימוש בארגונים מבוזרים. היא דורשת התקנת PC עם חיבור מהיר לרשת האינטרנט בכל אתר. זיהוי העובדים הרושמים נוכחות נעשה באמצעות מנוע זיהוי טביעות אצבע.
התוכנה תומכת בתוכנות מבוססות חלונות על מנת להעביר מידע להפקת תלושי משכורת.

L SCAN 1000 P

(היצרן: Cross Match Technologies). פתרון נייד לסריקה ברזולוציה גבוהה של כף יד וכריות אצבע, מאושר ע"י ה-FBI. המוצר מספק את הרזולוציה הגבוהה ביותר בתחום, של 1000 פיקסלים לאינץ' ומאפשר ראיה ברורה של סימני הנחת יד או אצבע לשימוש בבדיקות רקע קרימינאלי וניתוח פורנזי של הוכחות בזירות פשע. הודות לאיכות התמונה ניתן לזהות גם פרטים מדרגה שלישית, כגון מיקום נקבוביות ומבנה קיר הרכסים מהם מורכבת הטביעה. למערכת יש יכולות תצוגה בזמן אמת, אפשרות להפעלה רגלית כדי לעבוד עם ידיים פנויות, וגם מארז מתכת מוקשח ללא חלקים זזים, לנשיאה מוגנת.

IWS Desktop Security
תוכנה מבית ImageWare Systems המהווה מבנה כוללני לניהול אימות הזהויות, המיועד לספק לשוק הארגוני אפשרויות שונות של זיהוי, כגון  ביומטריה, RFID, מודולים על גבי זיכרון פלאש ל-USB, כרטיסים חכמים ו-TPM.
הפלטפורמה מאפשרת שינוי סיסמאות ושילוב שיטות זיהוי, קביעה ושינוי מדיניות לסביבת הרשת הארגונית.

 BIO*GATE 2.0
פתרון תוכנה מבוסס על זיהוי ביומטרי וניהול זהויות, לניהול גישה למידע פיזי ולוגי,  מבית Janus Associates.
התוכנה בנויה בקוד פתוח ובעיצוב Common Data Security Architecture, כהכנה לפיתוחים עתידיים של היצרן. הפלטפורמה גמישה ויכולה לעבור קנפוג לעבודה עם כל שילוב של סיסמאות, ביומטריה או כרטיסים חכמים.

4500 Touch ID terminal
מערכת זו של חברת Kronos סורקת כריות אצבע, רושמת ומאפשרת גישה אישית  למידע על נוכחות ועבודת עובדים.

BPID Security Device
מוצר אלחוטי נישא לאבטחה פיזית ולוגית, מיוצר ע"י Privaris, Inc, המשתמש בזיהוי טביעת אצבע לאישור גישה במחשבים, דלתות, רכב ועוד.
המכשיר משלב גישה פיזית ולוגית ביחידה אחת המשתמשת ב- RFID בתדר נמוך(125KHz)  וב- Bluetooth. בהיותו אלחוטי, הוא גם פותר את בעיות האימפלמנטציה הקשורות לרוב היישומים הביומטריים, וגם מצמצם עלויות האימפלמנטציה.
המוצר תואם לרוב קוראי הקרבה הקיימים באמצעות טכנולוגיות Indala ו-HID
העיבוד של כל רשומה נעשה על גבי המכשיר, והמידע מאוחסן בו. בכך מבוטל הצורך למסד נתונים ביומטרי, קישוריות ותשתיות מסובכות אחרות. כמו כן, ניתן לחסוך עמו את הצורך בתחזוקת סיסמאות, וגם ניתן להטמיע מוצר זה עם תשתיות קיימות של אבטחה פיזית. השידור האלחוטי של המידע מוגן הצפנה.

T3 Viometrics
ה-T3 משמש לזיהוי קול ביישומי טלפוניה, באימות הזהות באמצעות ניתוח תבניות קוליות. הוא תואם לפלטפורמה T3 Solution Platform הכוללת תמסורת מאוחדת, זיהוי דיבור, פקס, תגובת קול אינטראקטיבית ומשיבון אוטומטי. היצרן הוא TeleData Technology

Wasp Biometric Clock
ה- Wasp B1000 terminal מבית Wasp Technologies כוללת טכנולוגיית סריקה אופטית המזהה את המשתמש בפחות משתי שניות. כמו כן, היא תומכת במספר רב של טביעות אצבע לאדם, עם קצב קריאה מהיר ביותר. התקן זה עובד בשילוב עם מערכת הנוכחות WaspTime 4.1 שגם מבצעת עיבוד אוטומטי לצרכי תגמול.
 

   
 

 

תודה ללקוחות, לידידים, מכרים, מציגים נחמדים וקהל מבקרים
שהביעו את הערכתם בסימפאטיה מיוחדת
 במהלך תערוכת Computax 2006
   
 





















קישורים מעניינים


● לחובבי היסטוריה, קיים מוזיאון מקוון של המחשבים היפניים.
ראו http://www.ipsj.or.jp/katsudou/museum/index_e.html

● דור פלס כתב לנו: "לפני שבוע קיבלתי דיסק און קי של 1GB ולרגל המאורע החלטתי להיכנס קצת יותר לעומק בנושא ה-Portable Apps. במסגרת המחקר שלי הגעתי לשני האתרים הבאים:
1) http://www.portablefreeware.com - רשימה די גדולה (616 תוכנות נכון לרגע זה) של תוכנות שניתן להפוך אותן ל-Portable כולל צילומי מסך והוראות מפורטות לביצוע התהליך.
2) http://www.portableapps.com - בערך כמו הראשון, רק שבאתר הזה כבר לקחו "וארזו" את התוכנות בגרסת Portable כולל Installer (למשל OpenOffice) ויש קצת פחות מבחר.
3) הוראות מפורטות כיצד "לפתוח" את אפשרויות ה-Software RAID תחת Win XP Pro, בעוד קישור נחמד לאתר Tom's Hardware
תשאל למה זה טוב, אז אני אספר לך שבעקבות שינוי סְכֶמָת הגיבויים הארגוניים שלנו החלטנו להסתמך יותר על ה-BOS ולצורך כך החלטנו להוסיף עוד דיסק של 400GB לצרכי Mirror, ואז הגענו למחסום – אין אפשרות להקים Mirror תחת Win XP !

בשלב הזה נזכרתי שבעבר כבר צלחנו את הפיצ'ר הבעייתי הזה, מצאתי שוב את הפתרון האמור וברגעים אלו ממש מחשב ה-BOS שלנו מייצר את ה-Mirror המיוחל."

● ועוד קישורים מהיבול של דור: "אם אי פעם היית צריך להסביר משהו שוב ושוב ונשבר לך כבר ו/או ברור לך שתמונה אחת שווה אלף מילים (וסרטון אחד שווה אלף תמונות) – הכלים האלו (חופשיים כולם, כמובן) יעזרו לך לפשט את התהליך –

1) FastStone Capture - http://www.faststone.org/FSCaptureDetail.htm
כלי חינמי לשימוש אישי, פשוט מאד ותומך במגוון רחב של פורמטים לפלט. הכלי החופשי הראשון שפגשתי שיודע גם ללכוד איזור נגלל (דפי אינטרנט לרוב), והוא יודע גם לבצע לכידה ב-"סגנון חופשי" – אתה מצייר עם העכבר את איזור הלכידה הרצוי.

2) ZD Soft Screen Recorder - http://www.zdsoft.com/screen-recorder
"מקליט" מסך מאד פשוט לשימוש שמבצע לכידה לסרטון וידאו במספר פורמטים (מפעילים עם קיצורי מקלדת) ומאפשר גם להקליט אודיו על מנת לעשות את הדברים עוד יותר פשוטים ללקוח של הסרטון...

3) Wink 2.0 for Windows - http://www.debugmode.com/wink
זה כבר כלי יותר מתוחכם המאפשר ליצור מצגות מורכבות שלמות (פריימים בודדים, סרטונים, קטעי אודיו), כולל קטעי טקסט שניתן להוסיף לסרטון (אפילו בעברית) ולחצנים ("הפעל","הבא",הקודם","נגן שוב" ושאר ירקות) ובסוף הוא יודע גם ליצא את התוצרת לקובץ FLASH לשילוב באתר אינטרנט ו/או לקובץ Stand Alone EXE.
 

   
 

 

לפרמט עם XP


רוצים לפרמט דיסק קשיח באמצעות Windows XP?
עליכם לגשת ל-BIOS ולשנות את סדר ה-boot ל: כונן CD, דיסק קשיח, וכונן דיסקטים. ואז, מבצעים boot מהתקליטור של WinXP, נכנסים למוד של שחזור, ומשם ניתן לפרמט את הדיסק.

עשו לכם או עשיתם פורמט והתחרטתם? אל תגעו! אל תדליקו אפילו את המחשב!

צרו קשר: 08-9400070

   
 

אליה וקוץ בה


כמה שכולם מדברים על זה... הופעתה של מערכת Vista של מיקרוסופט תעודד בעיקר משתמשים של מחשבים נישאים לעבור לדיסקים בני כלאיים, המשלבים דיסקים מסתובבים עם זיכרון פלאש, בהתאם לדף הדרישות שהקדימה מיקרוסופט לפרסם.
למה זה ש"עידוד" אצלם נשמע תמיד כמו "תכריח" רק בלשון סגי נהור...
גם דיסקים בני כלאיים וגם מערכות העושות אימפלמנטציה של דיסקים אלו יצטרכו להתאים לדרישות הללו, של לפחות 50MB-NV Cache בדיסק הקשיח, שגם יהיה חשוף לווינדווס.
הן בסיגייט והן בסאמסונג מפתחים דיסקים מסוג זה, והרעיון מאחורי הפיתוח הוא להאריך את חיי הסוללה של המחשב הנישא, מפני שהדיסק מסתובב רק כאשר ה-cache זקוק לרענון או לכתיבה אל הדיסק. גם הזמן ל- boot יצטמצם משמעותית.
מסמך הדרישות של מיקרוסופט שולח אותנו לחפש במסמך אחר, ה:Hybrid Hard" Disk Support in Windows Vista.", אותו ישלחו לנו ממיקרוסופט אם נבקש יפה.
המסמך גם מציין שינוי בתמיכת ה- parallel SCSI ל- failover cluster
 

המטרה הראשונית של fail-over clustering הינה לספק סבילות לקריסת חומרה.
ב-failover cluster יש שני מחשבים ( או יותר). מחשב אחד ראשוני מספק את השירות בזמן רגיל. מחשב שני (failover) נוכח על מנת להריץ את השירות כאשר המערכת הראשונית קורסת. המערכת הראשונית מנוטרת, עם בדיקות פעילות כל כמה שניות על מנת להבטיח שהיא פועלת באופן תקין. המערכת המבצעת את הניטור יכולה להיות מחשב ה-failover, או מערכת עצמאית, המכונה cluster controller.
במקרה של קריסת המערכת הפעילה או קריסת רכיבים הקשורים למערכת הראשונית, כגון חומרת רשת, המערכת המנטרת תאתר את הבעיה ומערכת ה-failover תקבל על עצמה את הפעלת השירות.
דבר מרכזי בגישת ה-fail-over clustering הינה שלשני המחשבים מערכת קבצים משותפת. גישה אחת היא לספק את השיתוף באמצעות RAID עם שני פורטים כדי שתת-מערכת הדיסקים לא תהיה תלויה בכונן דיסק אחד בודד. גישה חלופית היא להשתמש ב-SAN.

 
הדרך בה האחסון מנוהל על גבי failover cluster של שרת Windows הולכת ומשתנה באופן רָדִיקָלִי.  Fibre Channel, iSCSI, ואחסון SAS יהיו חייבים לתמוך בפקודות SCSI-3 החדש כדי לעבוד בהרמוניה עם failover clustering, מפני שהמנון המסורתי של reserve/release/reset כבר לא נתמך כאחסון לfailover cluster משותף.
 

   
 
















יהונתן הקטן
נכד של סבא מפורסם.
על הפסגות הוא טיפס,
חיים טובים חיפש.



































































השורות של עמית


ונפתח בידיעה משמחת: "ילדי העובדים הזרים יקבלו אזרחות ישראלית". סוף סוף, למען האמת עם כל הכבוד למדינה ולרוב יהודי, תמיד חשבתי שאם יש מזוכיסט או סתם חמור שרוצה לחיות כאן אז, למה לא, ברוך הבא. מדינת ישראל לעומת זאת מעדיפה לצמצם את מספר החמורים אולי כי כך יותר קל לשלוט על העדר.
אני מאחל לכל ילדי העובדים הזרים רק טוב וכמובן... שלא ישליכו את הוריהם מכאן. יש לי הרגשה שאשמח אם תתבדה. מתן האזרחות לילדים ולא להוריהם פותח פתח לגירוש של ההורים שילדיהם באופן טבעי ילכו אחריהם. אבל אתם מכירים אותי כבר, אני פרנואיד מובהק.


אבטלה*

(* - המערכת מזמינה את קוראינו מבין אנשי הלשכה להגיב לדבריו של עמית!)


הלשכה המרכזית ל(עיוות ה)סטטיסטיקה מדווחת על עליה קלה באבטלה. זה סיבה לפאניקה מוחלטת, שכן עד היום הוכח כי כל דיווח אופטימי היה לקוי, מוטעה ומבוסס על חישובים מוטעים לחיוב. אז אם הלשכה מודיעה על עליה באבטלה של 0.1% הרי שכנראה בחודש שעבר הייתה קטסטרופה.


מספרים


מספר החשבונות המוגבלים באפריל חצה את ה-100 אלף! לדעתי מדובר בלמעלה מרבע מיליון איש וכל זאת עוד לפני שנכנסו מגבלות האשראי לתוקף. מצד שני, מדובר ב-250 אלף איש שהבנק כבר לא יוכל לגנוב מהם ולו שקל אחד. ..


על קשרים וכישורים


שמעתם פעם את השם יהונתן בן-ארצי? לא? לא יכול להיות! איש באותו שם מונה בימים אלו לדירקטור בפסגות. יהונתן בן ארצי הוא נכדו של יצחק רבין המנוח. כשנרצח סבו היה בן ארצי בצבא, ומיד עם תום שירותו קיבל את ניהול הפורטל נטקינג ז"ל.
ברור מאליו שהמינוי לא נעשה כתוצאה מכישורי יתר אלא מקישורי יתר. היום צריך להיות הילד בשנות השלושים הראשונות של חייו, והוא ממונה כדירקטור בפסגות. יתכן שמר בן ארצי הספיק לרכוש השכלה בזמן הזה. כישורים בטח שלא.
 

שבת קודש


הרב אליהו הכריז השבוע כי אסור להרוג יתושים בשבת. הרב הדגול כנראה לא מאלה שסובלים מעקיצות יתושים כמוני (כאן המקום לציין שלא אכפת לי מה הרב אליהו אומר או כל רב אחר ואני מוכן לריב אתם בכל מקום שהוא וכל עת שהיא, כולל בשבת).
הסיבה שכל כך קל לי להתחתן (פעמיים) ושנשים רוצות לישון איתי היא בעיקר מפני שכשאני בסביבה אין שום סיכוי שמישהו ייעקץ על ידי יתושים. אני נעקץ גם בחורף, יתושי ירושלים יודעים שרק אצלנו בבית ניתן לשרוד בחורף כי הבית חם (אשתי מבשלת אותנו בחורף) והמזווה מלא (עבדיכם הנאמן).
זוגתי שתחיה סובלת אף היא, בעיקר מזמזום היתושים בשעת נחיתה על חלק זה או אחר מגופו של זה שישן לידה.
ונחזור לרגע לרב... מעניין אם הוא מתיר לחסידיו לגרד בשבת.
 

איך אתה רוצה את הקפה שלך?


רבות נאמר ונכתב על הסיטואציה הבאה, אלא שאני נתקלתי בה רק אתמול לראשונה בדוכן הקפה מחוץ להולמס פלייס שבבנין עזריאלי:
אנוכי: קפוצ'ינו קטן בבקשה.
– אולי גם משהו לאכול במסגרת מבצע קפה ומאפה?
אנוכי: לא תודה, קפוצ'ינו קטן, בבקשה.
– אולי תוספת לקפוצ'ינו גדול עוד שלושה שקלים
– אנוכי: לא תודה, אני אוהב את הקפוצ'ינו שלי קטן.
– אולי קפה קר, אחלה לקיץ?
– אנוכי: קפוצ'ינו קטן או שאני שורף לך את הדוכן!
מיותר לציין שאני נהיה פיוטי כשאני מתעצבן.


חוקי או לא חוקי


לפני שבועיים ואולי שלושה, נתתי במגזין זה טיפ להורדת קבצי מוזיקה באופן שיעקוף את בעיית החוקיות של שיתוף הקבצים.
איכשהו הגיע הקטע הנ"ל לאחד הפורומים באינטרנט זהב והאדמיניסטראטור של הפורום ציין שמדובר בפעולה לא חוקית.
אז לאותו אדמיניסטראטור שגם הוא לבטח מקליט מדי פעם סרט מהטלוויזיה על מכשיר הוידיאו או ה- DVD שלו, הרי שפעולה זו שציינתי זהה לחלוטין ואם היא איננה עומדת במבחן החוקיות הרי שכל מכשירי הוידיאו מקליטי ה- DVD ושאר מכשירי הקלטה לקול ו/או לתמונה אינם חוקיים בעליל.
אין ולא תהיה כל דרך גם לחשוף תכנים לכל וגם בו זמנית למנוע העתקתם. כל מי שחושב שהדבר אפשרי שוגה בדמיונות. המחשב הוא כלי נהדר וביום בו יצא לשוק המכשיר הראשון בעיית זכויות היוצרים הוחמרה באופן קיצוני.
קחו למשל פיצוח של DVD, ניתן ולא תמיד בקלות לבצע פעולה זו בתוכנה, ניתן גם באותה מידה להכריז על תוכנה זו או אחרת, שמיועדת לפיצוח DVD כ"לא חוקית", אבל אני למשל משתמש בטכניקה אחרת לגיטימית לחלוטין. יש לי מקודד וידאו המחובר אל המחשב, אני מחבר אל המקודד את יציאת האותות (שבדרך כלל מחוברת למכשיר הטלוויזיה) מפעיל את המכשיר ואת התכנה של המקודד ומקליט. גם זו לכאורה פעולה לא חוקית, אבל מצד שני אי אפשר ולא רצוי לאסור על כל המכשירים שמאפשרים הקלטה. האיסור החוקי הוא לגבי שיתוף קבצים. יש לך? אל תחלוק עם אחרים, זהו.


תכנים


אני מנצל במה זו על מנת להציע לכל אלו שיש להם או רוצים לייצר תכנים, ולהציגם לעיני כל על האינטרנט, במה וכלים. כל חומר ויזואלי אפשרי, קליפים, אנימציה, סרטי הדרכה ואפילו סרטי תדמית. ה- Videowebgate שלנו מיועד לכך ואני אסייע לכל אחד ואחד שירצה.
 

תגובה לשורות של עמית

   
 


מחליקים
 

החלקה כמו-מכאנית (CMP - Chemo Mechanical Planarization) הינה טכניקה נפוצה בתעשיית שבבי המוליכים למחצה כדי למרק את שטח הוָפֶלות מסיליקון (או תשתית אחרת) על מנת להשיג משטח מושלם, ישר וחלק, על גביו יבנו במקרה של הופלות, רבדים של מעגלים מוטמעים.
ב-CMP משתמשים בתרחיף של חלקיקים ובתהליך מירוק מכאני כדי להסיר חומרים מוליכים או  בעלי מטען כפול, וכך להשיג שבבים בעלי ביצועים גבוהים יותר ליישומים מתקדמים.
החומרים ל-CMP הם בד"כ קולואידים, מערכות שבהן חלקיקי חומר אחד נמצאים בתרחיף של חומר אחר.
מדובר בפורמולציות מתקדמות, מהונדסות בתחכום רב, של חלקיקים (בד"כ קראמיים) שמחליקות את שטח פני הופלות ומכינות אותם לצעדים הבאים של צריבה באמצעות אור (photolitography) בהם תבנית המעגל המוטמע מודפס על גבי פני הופר.
התרחיף גם משפשף וגם מְאַכֵּל, והתרחיפים המתקדמים מתוכננים היום להחלקת נחושת, אלומיניום, פולי-סיליקון ותחמוצת.
תהליך המירוק מבוצע על ידי "כריות" (CMP pads) מוחזקות במקומן ע"י טבעות פלסטיות. הכריות גדולות מגודל הופר, והן מפעילות לחץ מכאני על התרחיף כדי להשיג החלקה וכדי להפטר מחלקיקים בלתי רצויים.
הכריות ממונעות על ידי ראש ממרק נע, המסתובב במהירויות שונות, ובצירי סיבוב שונים (לא קוֹנְצֶנְטְרִי, למשל)
תהליך הסרת עודף החומר אינו פשוט כגון שפשוף של נייר זכוכית על עץ. הכימיקאלים בתרחיף מגיבים עם או מחלישים את החומר אותו יש להסיר. השפשוף מקדם את תהליך זה של החלשה והכרית מסירה את תוצרי הריאקציה מהמשטח.
יש המשווים את התהליך לילד האוכל סוכריות גומי. אם הסוכרייה יושבת על הלשון מבלי שיסובבו אותה בפה, הסוכרייה מתעטפת בשכבת ג'לי, אבל לרוב המאסה של הסוכרייה לא קורא כלום. רק עם קרצוף נמרץ, הסוכרייה נמסה.
הפדים משחקים תפקיד קריטי  בהשגת תוצאות אמינות ומתמשכות בתהליך ה-CMP.

CMP מהווה חלק מתהליך ייצורם של רכיבים לוגיים כגון מיקרו-מעבדים ו-DRAMs.
תחילה מצחצחים את השכבות המבודדות במעגלים המוטמעים (ICs-Integrated Circuits) ואת הפינים מטונגסטן העוברים דרך השכבות המבודדות כדי לחבר בין השכבות הרבות של חִוּוּט המעגלים המוטמעים. נכון שלא כל היצרנים משתמשים היום ב-CMP כדי צחצח שכבות של חִוּוּט אלומיניום ונחושת, אך צפוי כי ה-CMP יתבצע גם בשכבות אלו בעתיד.

לפני 1990 תהליך ה-CMP נחשב למלוכלך מדי בכדי לכלול אותו בתהליכי ייצור מדויקים, היות והשפשוף נוטה לצור חלקיקים חופשיים, וגם החומרים השוחקים אינם חופשיים ממזהמים. מאז, תעשיית המעגלים המוטמעים עברה ממוליכי אלומיניום למוליכי נחושת. הדבר דרש פיתוח של תוספת תהליך ייצור תבניות, הדורש את היכולות הייחודיות של CMP כדי להסיר חומרים עודפים בדרך שטוחה ואחידה.
ככל שה-CMP  נעשה עדין ומושלם יותר, יצרני השבבים יכולים לצור ICs בעלי תכונות אלקטרוניות רבות יותר, ולשפר את ביצועי השבבים. לכן אפשר לומר שמדובר בגורם חיוני בהרחבת היצרנות של הפוטו-ליטוגרפיה ("הדפסת מעגלים"),  בכך שהוא מאפשר צמצום עומק השדות.
שטח הפנים של ופר שעבר CMP הוא חלק במיוחד, דרישה קריטית בייצור מבני הבידוד של תעלות רדודות ושערים מפולי-סיליקון (Polysilicon Gates - Polygates)
כמו כן, ה-CMP עוזר לצמצם את מספר המעגלים הפגומים המיוצרים, מה שמגדיל את התפוקה ואת אחוז השבבים ה"טובים" על גבי ופר. שיפורים ביבול ובתפוקה מצמצמים את סך כל העלויות של היצור.
ה-CMP הולך והופך לחשוב יותר ויותר בעבור היצרנים של מעגלים מוטמעים ככל שגודל המעגלים קטן ומורכבותם גדלה.
 
גם שוק הדיסקים הקשיחים משתמש ב-CMP להחלקת הפלטות. ככל שצפיפות המידע גדל ושטח הדיסק קטן, דרישות המירוק מהרמה המיקרוסקופית עד לרמה המולקולארית נעשה יותר ויותר חשוב.
הדרישה הגדולה של דיסקים לשוק המכשירים הניידים מדרבן את שוק התחליבים ל-CMP (דו"ח “The Hard Disk Drive Industry: Market Analysis and Processing Trends”, שפורסם ע"י The Information Network)
השוק הכולל של תחליבים קראמיים רק בעבור החלקת פלטות זכוכית לדיסקים קשיחים של 1 ו-1.8 אינ'ץ היה 9.1 מיליון דולר בשנת 2005, והוא צפוי להיות פי 4 ב-2009

מחיר התחליבים נשאר פחות או יותר יציב למשך השנים האחרונות, וצפוי להישאר כך  גם עד 2009. למרות שכמויות גדולות יהפכו את התחליבים למוצר צריכה, גודל החלקיקים בתחליב יצטמצם לאורך פרק זמן הזה -ועובדה זו בכל זאת תעלה כנראה את מחיר התחליב.
בשנת 2003 ב-60% מהתחליבים גודל החלקיקים היה של 1.5 מיקרון.
ב-2004, 40% היה בתחום ה-1.5 מיקרון ו-60% מהתחליבים הכילו חלקיקים בגודל 0.8 מיקרון.
ב-2005, חצי מכל התחליבים היו עם חלקיקים באזור של 1.5 מיקרון והחצי השני בסביבות ה-0.8 מיקרון.
היצרן הגדול של תחליבים בשנה שעברה היה Showa Denko (עם 41.5% מהשוק, שהיו שווים 9.1 מיליון דולר) ואחריו Mitsui, ששלטה על 41% מהשוק.

ולא לשכוח, למרות כל תחזיות יצרני הפלאשים, שוק הדיסקים הקשיחים צפוי לגדול ל-408.3 מיליון יחידות בשנת 2006!
 

   
 

 

הצלת עסקים


אוסקר וויילד אמר: "העסק שלי משעמם אותי, אני מעדיף את של אנשים אחרים". נראה כי הוא היה מתאים להיות חבר ב- R3, אגודת המקצוענים באישוש עסקים של סקוטלנד.

השם R3 מצביע על שלושת המטרות המקצוע :Rescue -הצלה, Recovery - אישוש, ו- Renewal -התחדשות.
האגודה מושכת לשורותיה מגוון מומחים מדיסציפלינות שונות, וכל אחד עם רקע משלו, שמביאים עמם כישורים ומומחיות משמעותיים. למשל, כונסי נכסים, פרקליטים, ומומחים בניתוח והצלת עסקים כושלים.
ראו מגוון מאמרים בנושא באתר האגודה.
 

   
 

S.O.S.

הקובץ נעלם ?

לחץ בריבוע ?

לחץ בריבוע !







דור חדש


חדשות מ-Seagate: שדרוג של כמעט כל הדיסקים הקשיחים מסדרת Barracuda. לדגם ה-Barracuda 7200.10 קיבולת של 750GB במקום 500 GB של הגרסה 7200.9
בזכות בטכנולוגיית הכתיבה הניצבת. להזכירכם, טכנולוגיה זו מעמידה את חלקיקי המצע המגנטי אחד על השני במקום אחד לצד השני, ובכך מגבירה באופן ניכר את הצפיפות.
היצרן מדווח גם על עיבוד מהיר יותר, הרחבת הפס, ותאימות לקישוריות אלחוטית.
דגם Barracuda 7200.10  מגיע בשש אפשרויות בחירה לגבי קיבולת, עם ממשק ATA100 או SATA 300. לדיסקים של 750GB, 500GB, 400GB, 320GB  יש 16MB של cache ואילו זה של 250GB מגיע בגרסה של 8 או 16MB, בזמן שלדיסק בנפח 200GB  יש רק 8MB ב-cache.
בנוסף לדיסקים הללו Seagate הכריזה על מוצרים נוספים: דיסקים קשיחים של 1.8 ו-3.5 אינץ', כל אחד עם עד 750GB קיבולת. ועוד דיסק חיצוני של 8GB
המוצרים הללו מיועדים למשתמשים פרטיים ולארגונים, כולל מחשבי PC שולחנים ונישאים.
הדיסק המשולב (מסתובב + פלאש) שלהם תומך גם במקינטוש ב"שרת האישי Mirra" של הדור הבא.
Mirra Sync החדש, עם 320GB קיבולת אחסון, מאפשר למשתמשים גישה לתוכן דיגיטאלי דרך האינטרנט בזמן שמספק סנכרון אוטומטי וגיבוי של קובצי Windows ו-
Macintosh
 

   
  

כל המעורב בבנייה, בשיפוץ, במעבר דירה או בשיפור תנאי מגורים/משרדים, וכו'
יכול למצוא תועלת באתר http://www.barrabi.com. שם קיימת מערכת חישוב צרכי מיזוג אוויר (בעברית), בהתאם למיקום גיאוגראפי, סוג מבנה, מספר וגודל החדרים, התקנים חשמליים קיימים ועוד פרמטרים.

תודה לרות מגד.

   
 

 

 מעז יוצא מתוק


חברות וארגונים מעסיקים משרדי פרסום ויחסי ציבור, יועצי תדמית ומחלקות פיתוח עסקי ("לשעבר" שיווק), על מנת להציג את הצד הזוהר, הידידותי והמצליח שלהם. בחברות העוסקות בשחזור מידע אחד המדדים המובלטים בתקשורת השיווקית הוא זה של "אחוזי הצלחה". אחוזי הצלחה אלו מחושבים לעיתים במטרה כפולה: יחסי ציבור ותגמול העובדים. מה שלא מובן לכל אחד היא דרך החישוב של אותם אחוזים. לפחות לצורך יחסי ציבור, החישוב נעשה:
-לא כאחוזים של המידע ששוחזר בפועל מסה"כ המידע שאבד - כי זה קשור לסוג ואופי הנזק.
-לא כאחוזי עבודות מוצלחות מסך הכול הפונים לעסק - כי לא כל הפונים לשירותי שחזור נתונים באמת מעבירים את העבודה למעבדה.
- לא כאחוזי הצלחה מהעבודות שאכן הגיעו ונבדקו - כי  לא כל הלקוחות אישרו את ביצוע העבודה, לרוב כתוצאה מהמחיר...
אלא כאחוז המקרים שבוצעו בפועל במעבדה ועבורם נגבו דמי עבודה, מתוך סך הכול הלקוחות שהזמינו את עבודת השחזור אחרי בדיקה הראשונית והצעת מחיר. (הייתכן כי ערך מקביל בבית חולים היה אחוז המטופלים שיצא חי מניתוח - לא כל כך חשוב באיזה מצב או לכמה זמן?).
איש אינו מדבר בפומבי על המקרים שלא הצליחו, או על הלקוחות שבחרו לוותר על השחזור - והסיבות לכך. בעינינו, דווקא אלו הן השאלות המעניינות:
למה שחזור לא מצליח ומה עוד יש לעשות / לפתח / להמציא כדי להביא לשחזור מלא של המידע?
למה לקוח לא יכול לעמוד במחירי השוק של שירות לו הוא זקוק נואשות? מה בידינו לעשות על מנת להפוך את השירות לנגיש יותר?
למה לקוח שחושב שהמידע שלו הנו היקר לו ביותר לא שווה עשרות שעות עבודה של אנשי מקצוע ומכשור יקר ומשוכלל?


בגיל 16 התארסה סוזאנה היפה עם גבר בן 26, שלא החזיק בכל שיא של יופי או כישרון. אבל היה לו מקצוע ביד והרבה כסף לבזבוזים. חברותיה לא הבינו את העניין. הוריה היו רגילים לתת לסוזאנה העצמאית להחליט את החלטותיה ללא התערבות יתר. אביה אף מצא את העניין משעשע: "הם נועדו זה לזו. הבחור ביוכמאי עצמאי, הוא עושה בדיקות מכל סוג, גם בדיקות צואה. כלומר, הוא עושה כסף מחרא... ואילו היא, מומחיותה להפוך כסף לחרא!"
לזוגיות הזו לא היה סוף טוב, אבל המשפט של האב עוד חרוט לנו בזיכרון, ומהבהב למראה בתי הימורים ואנאלוגיות אחרות מחיי היום-יום.


לא אחת מגיעים לצ'יף אנשים השקועים עמוק בפֶּרֶשׁ רגשי.
רק השבוע פנתה אלינו אישה נבגדת, וברצונה לדלות הוכחות ממחשב בעלה.
"לא חשוב הכסף, העיקר לדעת", גם אם זה יגרום לכאב ועגמומיות. זה אומר אכן הכנסה למעבדה לשחזור מידע, אבל ברור שאיש כאן לא מרוויח.


לא אחת, כמו ברוב העסקים, לקוחות מאכזבים וגם בנו מתעוררת מרירות רגעית.
רק השנה, מכר ותיק וחברו הזמינו אותנו לבצע עבודה ולהתקין מערכת גיבוי בחברה החדשה שלהם. ארבעה חודשים ותזכורות תשלום מרובות לאחר מכן, קיבלנו מסר לאקוני: "עקב סגירת פעילות החברה הינכם מתבקשים לבטל את החשבונית". לא "סליחה", לא "ניסינו", לא "מצטערים". סתם "תבטלו" שאומר "עבודתכם הלכה לקרן הצבי". תוצאה מכוערת ומצב ביש לכל הדעות. אין כסף, איפה הרווח?
הרווח, קורא יקר, הוא בלקח. מה שמכונה ביידיש "רֶבֶה גֶלד". כסף ממנו נפרדים על מנת להשכיל. אף פעם לא זקנים מדי כדי להשכיל.


השבוע שאלו אותנו משקיעים פוטנציאליים על משאלותינו לעתיד. (מי שכותב "משקיעים פוטנציאליים" נזכר מיד בחבורת הכלבים המתאספת בימי הייחום סביב שער הבית עם הפינצ'רית...)
משאלותינו?: מי ייתן ונחכים להפוך רֶבֶה גֶלד להשקעה נבונה, ואת החרא (סליחה!) לרווח נוסף.
 

   
 

 

באילת, לאנשים סולידיים.
מקום שקט ונקי, באווירה ביתית, במרכז העיר, כניסה נפרדת עם חצר גדולה ובמחיר הוגן.
מצנן, מיטה זוגית, ספה נפתחת, ארון, מטבחון מאובזר, מקרר, כבלים, מקלחת ושרותים.
טלפונים לתאום: מיקי: 710818- 0522 ניצן: 206090- 0522
   
 

 

ברכת מזל טוב וברכות מאליפות מנפש ועד בשר
למשפחות הלוי גבעוני, שוה, ומלמד,
בנישואי צאצאיהן יהונתן הלוי ומרים
  
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע בידיעון זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו.

 
 

נא לא להשיב (reply) על הגיליון נשמח לקבל הערות והארות,
המלצות  ובקשות  או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:
eldad@chief.co.il או feli@chief.co.il

  
 
  
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2006