גיליון מספר 49 שנה VI - יום חמישי, 14 בדצמבר 2006

 

«-לגיליון קודם 2006 לגיליון הבא-»

צ'יף תמיד לשירותכם מאז 1986

    

"איש מחשבים מקצועי, בדומה לגחלילית
מביא את האור עמו להיכן שילך"


חג חנוכה שמח !

   
 


3D2F.com Software Review
"Backup belongs to the past:
The future is in recovery!"

גרסת BOS העדכנית הינה BOSv 2.2.1.9
▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.

▪ ל- Beta-Testers : פרטים על גרסת BOS 2007 כאן.

  
 

 

קדחת סוף שנה


אם אתם מבקרים פעם ראשונה באתר הידיעון, דעו שהוא לא תמיד כזה, אבל היום יש לנו תירוץ: קדחת סוף-שנה.
זה ידוע ומוכר שמדי שנה מחלה תזזיתית מדבקת עושה שמות במגזר הארגוני (ובעיקר הציבורי) ובספקי מחלקות ה-IT, באופן חוזר ובלי לפספס אפילו דצמבר אחד. אין נגדה חיסון, ונשאר רק לעבור אותה בהילוך נמוך ובטורים גבוהים. ההרגשה שסוף העולם מגיע בחצות ה-31 בוודאי לא זרה לכם. אולי אפשר להתנחם בכך שגם ב-31.12.99 הרגשנו כך.
בצ'יף נערכנו לספק לכם את מיטב השירות גם בימים טרופים אלו. מי שזקוק ל-pilot זריז יכול לקבל אותו בשבועיים הקרובים... וגם לאחר מכן, הרבה אחרי שנתאושש מצרבת הסופגניות. לא בורחים לשום מקום, אנו לשירותכם תמיד, מאז 1986.





   
 

גיבוי למוזיקה


ג'ני שלחה לנו קישור לכתבה של Lisa Bachelor שהופיעה ב-Observer ביום א' האחרון. תרגום תמציתי להלן.

"על פי דוברי התעשייה הפונוגרפית הבריטית
(phonographic, ולא pornographic!), מכירות התקליטורים לחג המולד עשויות להגיע השנה לשפל של כל הזמנים, היות ויותר אנשים כל פעם בוחרים להוריד מוזיקה מן האינטרנט במקום לרכוש תקליטורים.
אבל יתרון אחד יש לתקליטורים: אם הם נגנבים,

..."But while CD collections are covered by home insurance policies, fans of websites like iTunes.co.uk and Napster.co.uk should not assume they will be reimbursed for their digital music collection if their computer is stolen or destroyed."

ביטוח הדירה מכסה את עלותם. חברת הביטוח Privilege מדווחת על ערך ממוצע לאוסף תקליטורים ביתי של £257 (כ-2,200 ש"ח). עונת חגי סוף השנה הינה תקופת סיכון בעבור אוספים אלו, בה מגיעה לשיא מספר התביעות מחברות הביטוח כתוצאה מדלקות וגנבות).
חברת הביטוח Norwich Union מדווחת כי הפריטים הכי נגנבים בשנה האחרונה, אחרי טלפונים ניידים, היו מכשירי MP3, ולא רחוק אחריהם: מחשבים נישאים.
אבל, בעת שחברות ביטוח אחדות מציעות כיסוי בלתי מוגבל בעבור אוספי מוזיקה דיגיטאלית, אחרות לא  מכסות אותם כלל. בכל המקרים מדובר אך ורק בהורדות חוקיות, והפיצוי יעשה מול הצגת קבלות על תשלום ההורדות.
איגוד חברות הביטוח הבריטיות ממליץ לבדוק את מדיניות חברת הביטוח של כל מבוטח בנוגע לנושא. יתכן ופוליסות אחדות ייתנו את הכיסוי בהחזקת עותקים בגיבוי, כך שאם ה-iPod נגנב או נהרס החברה לא תפצה עבור התוכן את המבוטח המחזיק את השירים על גבי המחשב שלו.
כמות הורדות המוזיקה וערך האוספים עשוי להמריא בשנים הבאות. על פי BPI, איגוד הסחר בתקליטים הבריטי, בין 2004 ל-2005 מספר השירים שהורדו ריבע את עצמו ל- 26,300,000, בעוד Ofcom, הרשות הבלתי תלויה לרגולציה ותחרות בתעשיות התקשורת הבריטיות, מדווחת כי בריטניה מוציאה יותר כספים על הורדות מכל ארץ אירופית אחרת. האתר המוביל בהורדות הוא iTunes, המוכר כל שיר ב-79 פני, בעוד באתר הרוסי AllofMP3 ניתן לרכוש אלבום שלם בפחות מלירה שטרלינג אחת.
James Harrison, מנכ"ל Insurancewide.com אומר: העצה הטובה ביותר היא לגבות את אוסף המוזיקה שלך. קנה דיסק קשיח חיצוני וגבה בו את המוזיקה והתמונות שלך, ואז שמור אותו במקום בטוח וזכור לעדכן אותו"

כזכור לקוראינו, תוכנת BOS מאפשרת גיבוי אוטומטי (אין צורך "לזכור") לדיסק קשיח חיצוני באמצעות קונפיגורציית ה-aXave.
 

   
 

ocks  בבית הלבן


































 SOX בקיצור, פעם נוספת


2004 - חשיבה מחדש

2004 - שני ברנשים וגישה הוליסטית
2005 - נגענו בנושא, פה ושם...
2006 - השבוע במחלקת הפרויקטים
2006 - בקיצור, פעם נוספת:

לחתול של משפחת קלינטון - החתול הרביעי בהיסטוריה שגר בבית הלבן- קראו סוקס (גרביים), על שם הכתמים הלבנים בקצוות הרגליים. ואולי למתכנתים אשר ביניכם SOX אומר משהו אחר... שותפינו הגרמניים האמינו שהשתגענו כאשר התחלנו לדבר על התאמה של BOS ל-SOX, אולי חשבו שיצרנו GUI בצבעים מתאימים לגרביים של כל משתמש? אצלם עדיין קצת רחוקים מקשיי הרגולציה העומדים בפני האמריקנים כבר זמן מה, ובעקיפין גם אצלנו. בידיעון זה לא חסכנו דיבורים על חוק ה-SOX, עם כי לאחרונה התבהר כי בעבור קוראים לא מעטים המושג עדיין מעורפל. אז, קבלו הסבר.

חוק Sarbanes-Oxley משנת 2002 (SOX, בקיצור) הועבר כתגובה לשערוריות הפיננסיות הגדולות של חברות Enron ו-WorldCom, על מנת להגן על בעלי המניות ועל הקהל באופן כללי משגיאות חשבונאיות ומעשי הונאה בארגון.
החוק מופעל על ידי ועדת הביטחונות והחליפין Securities and Exchange - SEC-Commission, אשר קובעת תאריכים אחרונים להתאמה ומפרסמת כללים לדרישות.
Sarbanes-Oxley אינו קובץ נהלים עסקיים ואינו קובע כיצד על עסק לאחסן את רשומותיו. יותר, הוא מתאר אילו רשומות יש לשמר ולמשך כמה זמן.
החקיקה לא רק משפיעה על הצד הפיננסי של התאגידים, היא גם משפיעה על מחלקות ה-IT, אשר תפקידם הוא לשמר את הרשומות האלקטרוניות של הארגון.
חוק Sarbanes-Oxley קובע שכל הרשומות העסקיות, כולל רשומות ומסרים אלקטרוניים, חייבים להישמר למשך "לא פחות מ-5 שנים". התוצאות של אי התאמה הן קנסות, כליאה, או שניהם.
מחלקות IT מתמודדות כל פעם יותר עם אתגר יצירתו ותחזוקתו של ארכיון רשומות ארגוניות ביחס של עלות-תועלת שיספק את הדרישות הנקבעות בחוק.
הסעיפים הבאים של החוק כוללים את שלושת הכללים המשפיעים על ניהול רשומות אלקטרוניות. הכלל הראשון מדבר על השמדה, שינוי או זיוף רשומות.
סעיף 802(a) אומר כי כל אשר ביודעין משנה, משמיד, משחית, מחביא, מטייחַ, או יוצר רישום כוזב בכל רשומה, מסמך, או רכוש מוחשי במטרה למנוע, לחסום, או להשפיע על החקירה או על הניהול ההולם של כל עניין בתחום השיפוט או  בכל מחלקה או סוכנות של ארה"ב או כל מקרה הקשור, ייקנס או יכלא עד 20 שנה, או גם ייקנס וגם יכלא.

הכלל השני מתאר את תקופת השימור לאחסון הרשומות. המנהג הטוב ביותר מכוון לכך שארגונים ישמרו בבטחה את כל הרשומות העסקיות על פי אותן ההנחיות המנחות את רואי החשבון הציבוריים.
סעיף 802(a)(1) אומר שכל רואה חשבון חייב לשמר את חומר החקירות שהוא מנהל   למשך 5 שנים החל מסוף שנת הכספים בה החקירה או הסקירה הסתיימה. כלומר בפועל 7 שנים משנת הפעילות.

הכלל השלישי מתייחס לסוג הרשומות העסקיות שיש לשמר, כולל כל הרשומות העסקיות ורשומות התקשורת, כולל תקשורת אלקטרונית.

סעיף802(a)(2) אומר כי ועדת הביטחונות והחליפין תכריז תוך 180 יום על הכללים ועל הרגולציות כפי הצורך, בהקשר לשימור של רשומות רלוונטיות כגון ניירות עבודה, מסמכים היוצרים את הבסיס לחקירה או סקירה, תזכירים, תכתובת, תקשורת, מסמכים אחרים ורשומות (כולל רשומות אלקטרוניות) אשר נוצרו, נשלחו, או התקבלו בהקשר לחקירה או סקירה ומכילים מסקנות, דעות, ניתוחים או מידע פיננסי הקשור לחקירה או סקירה זו.

והערה משלנו, הניסיון מלמד שגם שמירת מידע למשך שנים בתנאי אחסון אופטימאליים אינו מבטיח שחזור מלא בעת הצורך. העובדה שיש בידינו קלטת גיבוי אינה מבטיחה שבעוד מספר שנים יהיו בידינו הכונן המתאים, תוכנת הגיבוי המתאימה על הרישיונות שלה, האפליקציה המתאימה לקרא את המידע על הרישיונות וההתקנה, מערכת ההפעלה וכדומה.
האידיאולוגיה העומדת מאחרי מערכת BOS נותנת מענה מושלם לבעיות אלו מכיוון ובמערכת BOS אין צורך בתהליך שחזור כלל - המידע תמיד זמין - גם ללא אפליקציה.
 

   
 















Redesign


סקר שנערך על ידי TheInfoPro בקרב 153 מקצוענים בתחום האחסון, מצא כי בארגונים המובילים התכנון מחדש של הגיבויים הינו המניע העיקרי לדרישה מוגברת למערכות אחסון. 15% מתקציב האחסון זורם לתכנון מחדש של תשתיות הגיבוי בחברות ה-Fortune 1000.
עוד שני גורמים המגבירים את הדרישה למוצרי אחסון הינם הצורך בתאימות עם דרישות החקיקה -Regulatory Compliance - והאחסון המקומי.
רק 5% מחברות ה-Fortune 1000 מעוניינות במיקור חוץ של פעילות הגיבוי היומיומית.
5% נוספים מחזיקים יותר מ-200,000 קלטות מחוץ לאתריהן, ו-52% מעריכות כי יזדקקו ליותר מ-1,100 קלטות על מנת לשחזר מרכז מידע בודד.
המגמה מתקיימת גם כאן, במגזר המוסדי הישראלי, ואפילו בפלח ה-SMB שרחוק מאוד מגדולי ה- F1000. אלא שאת המודל שהגדולים מאמצים בתקציבי ענק אפשר גם לבנות בצנעה ובפשטות. המפתח נמצא, כנראה אצל מי שמוכן להסתכל סביב ולא רק נדבק למודל המסורתי. אז שוב נציב בפניכם מספר שאלות למחשבה.
שאלות למחשבה:
 

1. האם מערכת הגיבוי הקיימת מאפשרת לחזור לגרסת מסמך אשר נכתב לפני 30 דקות?

כן

לא

2. האם ניתן להחזיר בקלות ובמהירות מסמך אשר נמחק הרגע בטעות?

כן

לא

3. האם מערכת הגיבוי הקיימת מדווחת לגבי מסמכים אשר נמחקו או נעלמו?

כן

לא

4. האם כל משתמש מסוגל לשחזר מידע המשתייך לו ללא מעורבות של גורם טכני?

כן

לא

5. האם המידע שנוצר במהלך יום עבודה ניתן לשחזור באותו היום ממערכת הגיבוי הקיימת?

כן

לא

6. האם ניתן בארגונך לשחזר מידע שגובה ע"י תוכנת גיבוי במידה ותוכנת הגיבוי אינה תקינה?

כן

לא

7. האם אתה יכול לחזור למידע העדכני לנקודת הזמן שטרם המועד בו ארע נזק כולל, במהירות, בקלות ובעלות סבירה?

כן

לא

8. האם ביכולתך לפתוח דואר אלקטרוני שהתקבל, תזמונים ומשימות, כל עוד מערכת הדואר האלקטרוני אינה פעילה?

כן

לא

9. האם ניתן לשלוף במהירות ובקלות מידע שגובה לפני חודשים? לפני שנים?

כן

לא

10. האם המחשבים הניידים מגובים באופן שוטף בהיותם מקושרים לרשת המקומית ובעת פעילותם במנותק מהרשת?

כן

לא


אם השבת בחיוב לחלק משאלות אלו,
אם חשבת שרק פתרונות ארגוניים גדולים ויקרים מסוגלים לתת מענה לשאלות אלו
אם תמיד רצית לתת פתרון ברמה ארגונית למחלקה קטנה אבל לא יכולת תקציבית
צור עמנו קשר ואנו נשמח לעזור.

(בין לקוחותינו: המשרד לביטחון פנים, קמ"ג, אבנט, רד"ט, בינת, לפ"מ, חדשות ערוץ 2, Ernst&Young, ועוד רבים.)

   
 

שחזור מסמכים


צ'יף ידועה מזה שנים בתחום שחזור המסמכים, אבל מי שלא בטוח במה מדובר, מוזמן להתקשר (08-9400070). בשבוע שעבר אכן התקשר אלינו עורך דין מאזור השפלה, הזקוק לשחזור דחוף של מסמך אותו עליו להציג בבית המשפט. העותק היחיד של מסמך זה היה קיים על גבי נייר, ובהתאם לחוקי מרפי, נשפך עליו קפה והפך אותו לבלתי קריא בעליל!
נעזרנו במשרד חקירות הנמנה בין לקוחותינו, והפנינו את הפרקליט למומחים המתאימים.
אבל, מה קורה כאשר מסמכים רבים בבית משפט שלם הופכים לבלתי קריאים? זה קרה במחוז Jackson בארה"ב, כאשר ההוריקן קטרינה גרם להצפת הארכיון, את רשומות בית המשפט הגבוה (chancery court), המחוזי, וכמות גדולה של מסמכי חוק ומשפט.
כ- 5,000 קופסאות עם מסמכים רטובים נשלחו לחברה מטקסס, שזכתה במכרז לשחזורם. המסמכים יסרקו אחד אחד, במסגרת פרויקט בעלות 4 מיליון דולר שעשוי להסתיים באוגוסט 2007 - כמעט שנתיים לאחר האסון. על פי דרישת המזמינים, כל המסמכים יהיו מעתה זמינים גם כקובצי מחשב, ונגישים דרך האינטרנט. בין הלקחים של עונת ההוריקנים 2005, למדו בארה"ב שאין דבר שאינו פגיע, ולכן היכולת לשכפל רשומות ולהזיז אותן בעת הצורך אל מחוץ למסלול הסערה, הינה הִתְחַשְּׁבוּת חשובה.

ובצ'יף מתעניינים בחדשות מסוג זה, מפני שגרסת BOS 2007 מגיעה עם פתרונות חסכוניים להגנה על רשומות ארכיוניות, בצד שיפורים בניהול חומר "חי" אשר בעבודה השוטפת.
פרטים נוספים בטלפון 08-9400070 או בדואל: info@bos.co.il

   
 

מחקר פורנזי ודמוקרטיה


במחוז Sarasota, במדינת פלורידה, נערכו לא מזמן -כמו בכל מחוזות בארה"ב- הבחירות לקונגרס. אבל בסרסוטה נרשם אחוז גבוה במיוחד של מה שהיינו קוראים בישראל "פתקים לבנים", מצביעים שקולם לא הלך לאף אחד מן המועמדים. עד כדי כך מסקרנת את האמריקנים התופעה (החריגה בהשוואה להצבעות אחרות), שהולכת ומסתמנת מגמה להזמין חקירה פורנזית בעניין. ברשומות האלקטרוניות שפורסמו ב-7 בנובמבר ניכר כי במחוז סרסוטה כ-58,53% בחרו בביוקנן הרפובליקני, 65.37% בג'נינגס הדמוקרטית, וב-12% מן הקולות המצביע לא בחר, לכאורה, באף אחד מן המועמדים.
ההצבעה בוצעה באמצעות מכשירים אלקטרוניים מסוג iVotronic עם מסכי מגע. ג'נינגס, למרות עליונותה היחסית, תובעת את חברת ES&S, יצרנית המכונות, ומבקשת לבדוק את כל מערכת ההצבעה, כולל את קוד המקור של התוכנה.
קיימות מספר הִיפּוֹתֶזות שעשויות להסביר את המקרה.
● הראשונה והפשוטה ביותר, היא כמובן, שהמצביעים בחרו במתכוון להימנע מלהצביע בעד מועמד זה או אחר לקונגרס. סקרים טלפונים אינם דרך אמינה מספיק כדי לאמת השערה זו, היות וכל משיב לסקר יכול לשקר. לעומת זאת, ניתן להשוות את הסטטיסטיקות של המצביעים בסרסוטה שהשתמשו במערכות האלקטרוניות, עם הסטטיסטיקות של המחוזות השכנים שהשתמשו בטכנולוגיות הצבעה אחרות. את ההשוואה יש לבצע בזהירות, תוך מתן דגש למאפיינים דמוגראפיים של כל מחוז.

● ההיפוטזה של השגיאה שמקורה בגורם האנושי אומרת כי זווית הראיה של המסך, נוכחותן של שתי אפשרויות באותו דף, או גורמים דומים היו הסיבה לכך שהמצביעים פספסו את ההצבעה הרצויה מבחינתם. למרות ההופעה של מסך מסכם, המופיע בטרם נותן המצביע אישור בפועל לבחירתו, יתכן כמובן שאנשים רבים לא קראו בזהירות ופספסו את ההזדמנות לתקן את בחירתם (אי בחירתם, במקרה זה). ניתן לאמת השערה זו בהשוואה עם בחירות אחרות באותה מדינה, בהן שימש אותו ציוד אלקטרוני, עם תצוגה ויזואלית דומה. השוואות סטטיסטיות יכולות לזהות האם אוכלוסיות דומות מול ממשק דומה הגיעו לאחוזי אי הצבעה דומים. שנית, ניתן להתקין מערכות iVotronic במעבדת מחקר ולבצע בדיקה של טעויות אנוש מול מועמדים פיקטיביים לצרכי הניסוי. במידה ואחוז הפספוסים במעבדה ידמה למציאות, אזי כי ההסבר לפחות הגיוני.

● היפוטזה אחרת טוענת לקיום באג או באגים, שגיאות רדומות בתוכנה של מכונות iVotronic שלא התגלו בתהליכי הבדיקה וההסמכה שעוברת כל מערכת הצבעה. באג זה גורם למכונות ה iVotronic לשנות מדי פעם את הבחירה לאי בחירה. כדי לאמת היפוטזה זו, יש לשאול מכונות הצבעה, לצלם פעולה של הכנסת מספר גדול של הצבעות ולהשוות את התוצאות שהפולטת המכונה לעומת הנתונים המקוריים. אם הם שונים, זוהי הוכחה לכך שהתכונה במכשיר היה האשמה.
למרבה הצער, בדיקה מאין זו לא תוכל להוכיח את העדר הרלוונטיות של באגים. הדרך הטובה ביותר לעשות את זה, תהיה לבדוק את קוד המקור של מערכת הבחירות. קוד המקור הוא האמצעי דרכו מתכנתים הוגים ומיישמים את תוכנת המחשב.

● תיאורית ה"שחיתות לאחר הבחירות" רומזת לכך שמכונות הבחירה תעדו באופן פנימי את הבחירות בצורה נכונה אבל התיעודים הושחתו, אולי על ידי בחירים בתהליך הבחירות, לפני שנספרו והוצגו כתוצאות רשמיות. בכדי לבדוק תיאוריה זו, יש לוודא קודם כל שמכונות הבחירה המקוריות בודדו ונשמרו באופן ראוי. אז, ניתן להוציא פלט של תיעודי הבחירות ישירות מכל מכשיר ולאבחן אותם בעצמנו. אם נמצאות סתירות כל שהן, הן יכולות להצביע על השחתת בחירות. תהליך הספירה מחדש, שהסתיים כעת, מספק בצורה דומה בדיקה נגד צורה כזו של שחיתות.

● תיאורית ה"תוכנה הזדונית" מביאה בחשבון את העובדה שהתוכנה או ה Firmware בתוך מכונות ההצבעה אולי עברו שינוי בצורה לא חוקית כדי להחדיר סטיית נתונים לתיעודים. בכדי לבחון תיאוריה זו, נדרש לפרק באופן פיזי את מכונות ההצבעה כדי להגיע לשביבי הזיכרון הפנימי ולהוציא את תוכנם לשם ניתוח פורנזי מתאים.

מכונות הצבעה אשר עובדות לפי אלקטרוניקת תיעוד ישיר (Direct Recording Electronic או DRE) מתוכננות לתיעוד והכנסה לטבלאות בתוך הזיכרון שלהן. כל מערכות ה DRE מקליטות את הצבעות המשתמש בזיכרון פנימי נדיף, הצבעה אחת אחרי השנייה, ומפקידות את ההצבעות בזיכרון פנימי קבוע רק ברגע שהמשתמש לוחץ על כפתור ה"שלח הצבעה" או כפתור אחר שווה ערך. בנקודה זו, סטנדרטים שנקבעו בשנת 1990 מחייבים שלפחות שני עותקים ייוצרו. עותקים אלו אינם נדיפים והם נשארים בתוך המכונה עד לסגירת הקלפיות.
בניגוד לכך, מערכות סריקה אופטיות לוקחות את פתקי ההצבעה כקלט, סורקות אותם בחיפוש אחר סמני כתיבה קבועים ומכניסות אותם לטבלאות, כשהן יוצרות תיעוד אלקטרוני של ההצבעה. כך, בסריקה האופטית, שווה הערך ללחיצה על כפתור ה"שלח הצבעה" הוא הפקדת פתק ההצבעה בסורק.

גם מערכות DRE וגם מערכות סריקה אופטית מסוגלות לייצא הן פלטים מודפסים והן פלטים אלקטרונים. התוצאות האלקטרוניות מועברות, לאחר סגירת הקלפיות, למרכזי ספירת ההצבעות באמצעות מודם או ע"י התקן זיכרון נייד אשר מועבר ידנית למרכזים אלו.

כל דרכי שליחת המידע מהקלפיות למרכז ספירת ההצבעות הנן פגיעות לטעויות אנוש או לשינוי בזדון. מידע המועבר ידנית ממקום למקום עלול לאבד או ליפול לידיים הלא נכונות. מידע יכול בטעות להיקרא לתוך מערכת הטבלאות יותר מפעם אחת. מידע המועבר דרך רשתות פומביות כמו מערכת הטלפון, תשדורת רדיו או אינטרנט יכול להיחסם בדרכו או ליפול קורבן לשינויים. פתקי הצבעה או תיעודי הצבעה מודפסים על נייר עלולים להיאבד או להיות מזויפים.

במרבית אזורי השיפוט, אחד העותקים משמש כתוצאה רשמית אלא אם עולות שאלות כנגדו. בספירה מחדש משמש העותק השני.

המחשבים אשר אוגרים את התוצאות יכולים לפלוט דיווחים אשר מתארים מה קרה בבחירות. בהווה, המחוז פרסם רק שניים מדיווחים אלו. האחד מתאר חישובים מסכמים של כל המדינה והשני מתאר סיכומים ספציפיים עבור כל מחוז. ניהול ביקורת אפקטיבית יצריך שני דיווחים נוספים: תיעוד אירועים ותיעוד פתקי הצבעה.

מומחים העריכו כי לשם ביצוע בדיקה פורנזית של הבחירות האחרונות, יהיה צורך לפחות 8 מכשירי iVotronic מסוג ES&S מקוריים ממחוז סרסוטה אשר העבירו מספר גבוה של "פתקים לבנים" וקבוצה מקבילה של מכשירים זהים נוספים כביקורת. מתוך ה-8 בכל קבוצה, שתי מכונות מקוריות ישמשו בחלק מניתוח התוכנה, והשש הנותרות ישמשו לצורך ניסויים מצולמים ומבוקרים, כך שניתן יהיה להדגים פגם בתוכנה במידה וימצא. לשם תצוגה ראויה של הדגמה מסוג זה, יהיה צורך בציוד נוסף כפי שהיה בכל מחוז בסרסוטה. ביצוע ביקורת אפקטיבית ידרוש גם שני פתקי הצבעה אלקטרוניים מותאמים לשם ביקורת ו 9 פתקי הצבעה אלקטרוניים רגילים (אחד עבור כל קלפי במחוז סרסוטה).

מייגע? - זה עתה קיבלתם רמז לכמה המחקר הפורנזי דומה לעבודת המחקר המדעי, ודוגמה של דרך בה יכול אותו מחקר לשרת את הדמוקרטיה!
 

   
 

פרסום בשקל?!
www.marketing.co.il
עשרה שבועות עברו מתחילת המיזם ועשרת שטחי הפרסום נמכרו.
השטח העשירי, נמכר השבוע במחיר 699 ש"ח.
השבוע מוצע למכירה השטח האחד עשר, מחיר התחלתי: 1024 ש"ח. 
ניתן להציע הצעות עד ליום רביעי בצהריים 12:00 20/12/06

   
 

עברייני מין ופדופילים


אם צלחתם בשלום את הכתבה הקודמת, הנה לכם עוד עניין המגיע מאמריקה הגדולה, ארץ כמעט יחידה המצדדת את ישראל בהצבעות ה-UN... פרט לכמה ארצות סימפטיות אחדות (שאת שטחן על הגלובוס אפשר רק לאתר במשקפי קריאה...).

בשבוע שעבר הכריז האתר MySpace על מערכת אבטחה חדשה שתמנע מעברייני מין להירשם לאתר זה. ללא כל מדיניות תומכת מצד האחראים על אכיפת החוק, יוזמה כזו לא הייתה מגיעה לשום מקום. אבל יש בשורה.
מדינת Virginia הפכה זה עתה למדינה האמריקנית הראשונה הדורשת מעברייני מין לבצע רישום הזהויות המקוונות שלהם. על פי חוק חדש אשר במדינה יהיו חייבים לדווח לממשל את כתובות הדואל שלהם, שמות מסך במערכות תמסורת מידית, וכל כינוי  בצ'אטים.
אך יותר חשוב מזה, הסנאטור האמריקני הרפובליקני John McCain הגיש  ב-6 לדצמבר בוושינגטון הצעת חוק, הדורש את אותו רישום ברמה פדראלית. שם החוק יהיה "חוק עצירת הניצול המקוון של ילדינו", והוא קובע גם שכל עבריין מין שלא ידווח על כתובות הדואל, ה-IM וכינויי הצ'אטים שלו, יוכל לקבל על כך עונש של עד 10 שנות מאסר. הצעת החוק הופכת את השימוש באינטרנט בעבירות מין נגד ילדים ל"גורם מחמיר", דבר המסוגל להוסיף עוד 10 שנות כלא לכל גזר דין בתחום. בגוף ההצעה אין הסבר לסיבה לכך שהשימוש באינטרנט לפגיעה בילדים גרוע יותר מהטרדת ילדים בגינה השכונתית...
הסנטור הדמוקרטי היהודי Charles Schumer התומך בחוק, אמר לא מזמן כי "לעברייני מין אין מה לחפש בקהילות החברתיות ברשת". בתגובה להגבלה זו שוגרו מסרי מחאה רבים למדיה, בעיקר על ידי אנשים המככבים ברשימת עברייני המין מסיבות סטטוטוריות, כגון  קיום יחסי מין בהסכמה עם קטינים.
החוק בעייתי מבחינת אכיפה. עברייני המין יאלצו למסור את המידע לקציני המבחן שלהם. הכיצד יידעו קצינים אלו שהאדם תחת פיקוחו לא פתח עוד תיבת דואל באתר חינמי כלשהו ברחבי העולם? בתיאוריה, הראיון יפה, אך קשה לדמיין כיצד יביאו אותו לפועל.
הצעת החוק של McCain דורשת מכל אתר של רישות חברתי, חדר צ'אט, לוח מודעות או כל שירות דומה אחר על גבי האינטרנט, לדווח על כל חשד לפורנוגראפית קטינים למרכז הלאומי לילדים מנוצלים ונעדרים. כבר היום הדרישה קיימת בעבור ISPs, אך החוק ירחיב אותה גם לפורומים, עם עונשים חמורים לסרבנים. זה החלק הבעייתי ביותר של החוק מפני שהוא דורש מכל האתרים סריקה מתמדת של לוחות המודעות בחיפוש אחר כל דבר שיכול להיחשב פדופיליה, כולל לינקים לתמונות. לאחרונה, רף ההיסטריה עלה מאחר שצלמי ילדים הואשמו בפדופיליה גם כאשר הילדים היו לבושים... *
כאמור, כוונות אציליות, לצד אימפלמנטציה בעייתית...

*- אגב, אם להוריד את המשקפת הפונה מעבר לים, ולהסתכל סביב בדוגמנים ובדוגמניות העבריים הצעירים, באיפור, בתנוחות ובלבוש החלקי... הגבול בין אופנה, פרסום ופורנוגראפיה בעשור האחרון הולך ונעשה לנו דק, דקיק, צר כמו שרוך של חוטיני מינימליסטי... ממש קו וירטואלי.

   
 

 


"Some scientists say that the major building block of the universe is hydrogen because it is the most plentiful element, but my theory is that the universe is made up of stupidity because it is more plentiful that hydrogen."


"יש מדענים האומרים כי אבן הבנייה העיקרי של היקום הינו מימן, מפני שהוא היסוד הנפוץ ביותר, אך התיאוריה שלי היא שהיקום עשוי מטיִפְּשׁוּת, מפני שהיא נפוצה יותר ממימן".

Frank Zappa
 

                            
 

עוד אלחוט


יצרן הטלפונים הניידים נוקיה הכריז באוקטובר השנה על טכנולוגית אלחוט חדשה לטווח קצר בשם Wibree. אם לקחת בחשבון את מספר הפורמטים האלחוטיים האחרים בפיתוח או כבר בשוק, השאלה היא לאיזו גומחה מיועדת ה-Wibree, או אם היא בכלל נחוצה.
בזכות יתרונותיה, וויברי הולכת ומתמקמת יותר כמשלים ל-Bloototh מאשר כמתחרה.
שתיהן - וויברי ובלו-טות - מאפשרות תקשורת בין מכשירים באמצעות אותות רדיו בטווח קצר. בבלו-טות ניתן להשתמש למגוון מטרות, כולל שיתוף קבצים בין מחשב אישי למחשב כף יד, הורדת ספר טלפונים ממחשב אישי לטלפון סלולארי, והעברת אות משלט רחוק לטלוויזיה.
הרדיו שבבלו-טות פועל בתדר 2.4 GHz ו"קופץ" במהירות סביב תדרים שונים הקרובים לתדר זה, על מנת לספק אבטחה ועמידות להפרעות של אותות אחרים.
הוויברי משתמש באותו תדר רדיו כמו הבלו-טות, מה שמהווה יתרון גדול על המתחרים. השימוש באותו מנגנון בסיסי לתקשורת אלחוטית יקל על בניית מכשירים תואמים, עם בלו-טות ו-וויברי מוטמעים.

וויברי מבצע חלק מאותן פונקציות הבלו-טות, אבל צורך הרבה פחות אנרגיה ולכן יוכל לשמש מכשירים הדורשים אורך רב בחיי סוללה. לרבים מאיתנו נמאס, למשל, להחליף כל שבוע את הסוללות במקלדות האלחוטיות , והוויברי יכול להביא לזה סוף.
שבבי הוויברי גם קטנים יותר, ולכן יהיו שמישים ביישומים בהם אין הרבה מקום.
עדיין, וויברי מעביר מידע לאט יותר מאשר בלו-טות: עד 1mbps, במקום 3mbps של בלו-טות, ולכן קשה לו להתקדם ביישומים בהם נדרש רוחב פס רחב יותר.
וויברי יועיל כנראה לשימוש במקלדות אלחוטיות, עכברים אלחוטיים, צעצועים אלקטרוניים, מכשירים רפואיים (יתכן מושתלים), שעונים, טלפונים סלולאריים וחיישני ספורט. אבל עתידו עדיין בסימן שאלה, היות וטכנולוגיות אלחוט קיימות נמצאות אף הן עדיין בפיתוח. בזמן שנוקיה מצפה שיגיע היום בו בלו-טות ו-וויברי יהיו לגמרי מוטמעות האחת עם השנייה, המפתחים עובדים על צמצום דרישות האנרגיה במוצרי בלו-טות. אם מטרה זו תושג, הערך המוסף של הוויברי יצטמצם מאוד.
הספציפיקציות המלאות לתקן וויברי רק צפויות להופיע ב-2007, ואילו מכשירים מופעלים באמצעותו עשויים להופיע בשוק בשנים הקרובות.
הסקרנים יכולים לבקר ב- http://www.wibree.com/

 

   
 

לתמונה
Charles Darwin, 1809-1882







Sir  Isaac Newton 1643-1727






































שעה קלה על אבטחה

ספגטי עם כדורי בשר, Web 2.0 וחדשנות


פשוט זה טוב. אבל הרבה דברים הם מסובכים: מבנה העין, הכוחות הפועלים על אלקטרון שסובב גרעין של אטום, ברקים וכן הלאה. הסיבוך הבסיסי הזה נמצא בטבע שסובב אותנו. דברים אלו ואחרים בטבע כל כך מסובכים עד שהרבה אנשים בטוחים שההסבר היחידי להם הוא שישות תבונית, נקרא לה לצורך הדיון "אלוהים", חייבת להתקיים – אחרת אין הסבר להתפתחות של אותם דברים מסובכים.
אחרים סבורים שאת הדברים המסובכים מסבירות תורות מדעיות, לרבות "תורת האבולוציה" של צ'ארלס דארווין.
בארה"ב, וקצת באנגליה, מתנהל דיון ציבורי סוער בנוגע ל"תכנון תבוני" (“Intelligent Design”) - ההנחה האומרת שאיזושהי ישות (נניח שהיא עונה לשם "אלוהים") הייתה חייבת לברוא את היקום ולתכנן אותו כך שיגיע למצבו הנוכחי.
התפיסה שאומרת שיש תכנון ותבונה מאחורי הקלעים היא מוקדמת מאד, ולא מעט מדענים תמכו בה לאורך השנים. סר אייזיק ניוטון, מגדיר הגרביטציה, אמר: “גרביטציה מסבירה את התנועה של כוכבים, אבל היא לא יכולה להסביר מי גרם לתנועה.”
החידוש בתפיסת "התכנון התבוני" הוא בהצגתה כתפיסה מדעית, הטוענת שיש דברים שהמדע לא יכול להסביר, ושההסבר היחידי להם הוא קיומו של "אלוהים". תומכיה טוענים שכתורה מדעית היא שקולה, או טובה יותר, מתורות אחרות, נניח "תורת האבולוציה", ושצריך ללמד אותה בבתי ספר לצד "תורת האבולוציה" ו-”לתת לילדים לבחור את תפיסת העולם שלהם".
ב-1996 החליטה מועצת החינוך של מדינת אלבאמה להוסיף לכריכת ספרי הלימוד המבוססים על תורת האבולוציה כיתוב ( http://www.alscience.org/disclaimer.html ) שמתחיל במילים "ספר זה דן באבולוציה, תיאוריה ברת-מחלוקת שחלק מהמדענים מציגים כהסבר למוצא הדברים החיים, כמו צמחים, חיות ובני אדם.”
ב-1999 שינתה מועצת החינוך של מדינת קנזס את הדרישות לחינוך-מדעי בבתי הספר במדינה כדי שלא יכללו התייחסויות ל-”מיקרו-אבולוציה ביולוגית, הגיל של כדור הארץ, המוצא וההתפתחות הראשונית של היקום", על מנת שאבולוציה לא תהיה יותר חלק ממבחני המדינה.
לא מעט אנשים קפצו על המציאה והמציאו דתות חדשות, פיקטיביות לחלוטין, שמסבירות את העולם טוב לא פחות מתורת "התכנון התבוני".
דתות פיקטיביות הן לא עניין חדש: בהתבסס על הערה דומה של ניוטון (“... התנועה שיש לכוכבים עכשיו לא יכלה לנבוע מגורם טבעי בלבד, אלא על-ידי סוכן תבוני.") הוגדרה תורת "הנפילה התבונית". תורה זו טוענת שאין מספיק הסברים מדעיים מניחים את הדעת לעניין הגרביטציה, ולכן עלינו להניח שעצמים נופלים בגלל שיצור תבוני בלתי-מורגש בוחר להזיז אותם.
דת פיקטיבית אחרת היא "כנסיית התת-גאון" (“Church of the Subgenious”). דת זו נוסדה, כנראה, בשלהי שנות השבעים במאה שעברה. כל אדם יכול להתמנות לכומר של כנסיית התת-גאונות עבור 30$. הכנסייה מציעה "הצלה של נפשך מהגיהינום, או שתקבל פי-3 ממה ששילמת בחזרה".
הדת הפיקטיבית האחרונה שנזכיר היום עוסקת בישות תבונית שעונה לשם "מפלצת הספגטי המעופפת" (http://www.venganza.org) הדומה להפליא לספגטי עם כדורי בשר. שם הדת החדשה: "פסטה-פריאניזם" (התכה של "פסטה" עם "רסטאפריאניזם" – דת המבוססת על התנ"ך, שקיבלה את היילי סילאסי, שליטה הקודם של אתיופיה, כ-”ג'ה" או ”יה"). דת זו נוצרה ב-2005 כתגובה ישירה להחלטות מועצת החינוך בקנזס. לפי דת זו מפלצת הספגטי המעופפת שתלה את כל העדויות המצביעות על אבולוציה-לכאורה. בגן העדן, לפי הפסטה-פארים, יש התפרצויות וולקניות של בירה ומפעל חשפניות/ים.

מפלצת הספגטי המעופפת קיבלה הרבה מאד תשומת לב כשקישורים אליה הופצו במסגרת מתקפה אינטרנטית מעניינת נגד (או בעד) האתר MySpace. אתר זה מכיל אוסף ענקי של דפים אישיים, שכל אחד ממשתמשי האתר בונה לעצמו. בדף האישי יכול כל אחד לשים תמונות של עצמו, סרטי וידאו, קישורים לדפים של חברים וכן הלאה. יש דפים לשחקנים, להקות, סופרים, ציירים ומאות אלפי אנשים.
אתר MySpace הוא אחת הדוגמאות הראשונות שמקושרות עם המונח Web 2.0. מה זה Web 2.0? זה Buzzword. סתם מילה שכולם מכירים בגלל שכולם מכירים. אבל מילים כאלו צוברות תוכן, והתוכן של המילה הספציפית הזו קשור איכשהו לקהילות אינטרנטיות (נניח כמו שב-MySpace), לאתרים שמאפשרים למשתמשים לעצב אותם (נניח כמו YouTube שמאפשר למשתמשים להעלות ולצפות בסרטים) או כמו טכנולוגיית AJAX שמאפשרת לאתרים להעביר חלק מה"שכל" לצד המשתמש. דוגמאות יפות ל-AJAX ניתן לראות ב-YouOS מערכת הפעלה שלמה הפועלת מתוך דפדפן, או ב-Meebo ,שמאפשר לאחד תוכנות מסרים-מידיים בתוך הדפדפן.
עם החדשנות הטכנולוגית של Web 2.0 הגיעו גם בעיות טכנולוגיות חדשות. התולעת Samy פרצה את הדרך (http://www.theregister.co.uk) כשהפילה את MySpace. תולעת מפלצת הספגטי המעופפת עשתה אותו דבר אחריה (www.burntpickle.com). תולעים אלו עבדו בצורה שונה מכל תולעת אחרת: הן לא הדביקו מחשבים, אלא דפים אישיים של משתמשים ב-MySpace. הן לא ניצלו פרצת אבטחה במחשבים האישיים של הקורבנות, אלא חולשה במערכת MySpace. הן לא הדביקו את הקורבנות בקוד בינארי, אלא רשמו את עצמן כ-”חברים" בדף האישי של כל קורבן, עם קוד JavaScript

טכנולוגיות ישנות, בעיות ישנות. טכנולוגיות חדשות, בעיות חדשות.

“הייתי מעדיף שלא" הוא הגרסא הפסטה-פארית ל-”עשרת הדברות". מוסר ההשכל של השבוע הוא ה-”הייתי מעדיף שלא" השני בדת הפסטה-פארים:
"הייתי מעדיף שלא תשתמש בקיום שלי כאמצעי להתעמר, להכפיף, להעניש, לשפוך מעיים, ו/או, אתה יודע, להיות רע לאחרים. אני לא צריך קורבנות, ו"טיהור" זה טוב למי-שתייה, לא אנשים.”

שבוע פסטה-פארי.

תגובה ליונתן

   
 

 

 משהו אחר בעניין ספגטי וכדורי בשר
 

"This cover art illustrates "meatball-spaghetti" analogy, which has been used to generate and stabilize active metallic nanoclusters. This analogy is based on the premise that the aggregation of the meatballs (nanoclusters) can be prevented if enough spaghetti (flexible silicones) is present to physically wrap the meatballs during the formation process".

ראו מאמר ב- Acta Chim. Slov. 2005

   
 

Frodo


יחידת כלבי חיפוש והצלה של ארגון זק"א מבקשת את עזרת הציבור בהפצת מידע אודות היעדרות כלב של היחידה אשר הושקעו בו אימונים רבים בהכשרתו ככלב חיפוש והצלה. הכלב עונה לשם פרוּדו
פרודו  כלב הקשור מאוד לביתו ולבעליו, נעלם בשבת 09.12.06 בשעות הצהריים ברחוב בפרדס חנה. ככל הנראה נגנב הכלב לצורך מכירה, ולשם כך נודה להפצת המידע בקרב חבריכם אם וככל שידוע לכם שמתעניינים ברכישת כלב ו/או בקרב וטרינרים המוכרים לכם.

לכל מידע רלוונטי התקשרו בבקשה ל- 052-4694469
 

   
 

 

   
 

S.O.S.

הקובץ נעלם ?

לחץ בריבוע ?

לחץ בריבוע !

































































השורות של עמית

לאישה


עוד שבוע עבר ומברוק למשטרת ישראל שמצאה סוף סוף את מה שאיבדה: בני סלע, אנס שגרם לנשים רבות להישאר בבית בשבועות האחרונים.
זה מזכיר לי שבישראל לאישה אסור לשאת שום נשק רלוונטי להגנה עצמית חוץ מ...אקדח. אפילו תרסיס פלפל איננו חוקי בישראל, להוציא רישיון על אקדח, זה כאב ראש ביורוקראטי לכל החיים, שלא לדבר על מחיר האקדח, וחס וחלילה אם תעשי בו שימוש. תרסיס פלפל לעומת זאת עולה 10$, יעיל ולא מזיק.
שמישהו יסביר לי את ההיגיון המעשי בעניין... על המשטרה אנחנו צריכים לסמוך?
 

שר התקשורת


קוראינו הנכבד וספק הסרטים הבלתי נלאה נבות הפנה אותי השבוע למאמר ב- YNET אודות שר התקשורת מר "לא בטוח איך קוראים לו" מש"ס. הנ"ל איננו מחובר לאינטרנט, אין לו טלוויזיה והוא אחראי על התקשורת במדינת ישראל.
למען האמת עשה עימי נבות חסד, שכן כלל לא ידעתי מיהו שר התקשורת, והאמת היא שאין לי מושג מי הם רוב השרים בממשלה הכושלת והעצובה הזו. אני יודע שלשר הביטחון אין מושג בביטחון ולשר האוצר אין שום צל של רעיון מה עושים שם אז למה שלשר התקשורת יהיה אינטרנט. והתקציבים? - למען תקשורת עם הקב"ה.
 

פורמט פלאש ועוד


מזה שבועות שאני שואב סרטים מאתר הוידיאו של גוגל. הבעיה עם כל האתרים הללו היא שגם עם מנוע חיפוש מתוחכם בלתי אפשרי לבצע סינון של הזבל. כל קובץ FLV נחשב סרט, ואף אחד לא טורח להסתכל בתוכן. עובדה זו גורמת לי לעבוד קשה ולברור מאות סרטים חסרי כל משמעות, עניין או תוכן בידורי בקיצור זבל. מה שחשוב לציין הוא שהסרטים בפורמט FLV הם לא הטכנולוגיה הכי הכי בעולם, הם קבצים גדולים מאוד בהשוואה לקובצי ה-WMV של נגן המדיה, למרות שהם מתנגנים מיד, וטוענים את עצמם תוך כדי נגינה. אבל מעבר לכך הגוגל לא ממש טרח לדחוס אותם באופטימאליות. אז הנה הטיפ הבא:
ראשית, אם אתם רוצים לדחוס סרטים לפורמט FLV כדאי שיהיה לכם מקודד... תכנה שתבצע את ההמרה המקודד היעיל ביותר הוא המקודד של RIVA והוא... חינם.
http://www.rivavx.com/index.php?encoder&L=3
מקודד זה יעיל להמרת קבצים כמעט מכל פורמט ל-FLV. יתכן שבזמן המרת קבצי WMV לקובצי FLV תקבלו הודעות שגיאה. התעלמו מהן והפעולה תתבצע למרות הכול. מצד שני, מי רוצה להמיר קבצים דחוסים היטב בפורמט הכי סטנדרטי שיש ל- FLV?
אם יש לכם קובץ FLV השתמשו במקודד הנ"ל כל אותו הקובץ, סיכוי סביר שקובץ התוצרת יהיה קטן יותר.
מתי אין לנו הרבה ברירה? כשיש לנו קובץ MPEG ברזולוציה של 720X576 סיכוי סביר מאוד שרוב תכנות עריכת הווידיאו שברשותכם תתקלנה בבעיה שכן הרזולוציה הרלוונטית המקובלת היא 704X576. או אז יבוא לעזריכם המקודד של RIVA.
קבצי FLV אמנם גדולים בהרבה מקבצי WMV אך קטנים בהרבה מקבצי MPEG.
שימו לב לפרמטרים של גודל המסך (אין טעם להמיר סרט בגודל 320X240 ל- 640X480 איכותו תהיה ירודה) ואיכות הדחיסה 360 קילובייט לשנייה ייתן איכות נהדרת אל תטרחו לרוץ אחרי המקסימום.
קבצי FLV אינם מתנגנים על שום נגן מוכר. לצורך כך תאלצו להוריד ולהתקין נגן FLV. גם כאן עשתה לכם RIVA את העבודה והנגן שלה יעיל וטוב ו..חינם כמובן וניתן להורדה מ: http://www.rivavx.com/index.php?id=422&L=3
מי שמחפש את הקודים להציב נגן פלאש אצלו באתר שיפנה אלי
 

חדש לשימושכם


השבוע סיימתי תוכנה חדשה, להקלטת קבצי וידאו הישר מהמצלמה השולחנית שלכם: שלוש לחיצות כפתור ויש לכם וידאו בפורמט WMV בלי צורך בידע רב. אין צורך בפרמטרים ולא צריך להיות גאון גדול. התוכנה נכתבה אחרי שכבר התייאשתי מלראות את כל העולם ואשתו מסתבכים. וכי למה שלא יסתבכו? הווידיאו והאודיו מוקלטים ברוב המקרים תוך שימוש בשני אביזרים שונים לחלוטין, מי לעזאזל יודע באיזה מקודד צריך להשתמש (ועל כל מחשב שמכבד את עצמו יש כיום כמעט חמישים שיטות קידוד שונות). או קי אז עשיתי לכם את העבודה ואתם מוזמנים להוריד את התכנה מהכתובת הבאה: http://www.videowebgate.com/downvwg.html
התוכנה נקראת videowebgate clipmaker והיא כדרכי בקודש חינם לחלוטין (אל תדאג אבי ידידי, בהזדמנות אספר לך איך אני מרוויח כסף).
התוכנה תאפשר לכם גם לשלוח קבצי וידאו בדואר האלקטרוני ככרטיסי ברכה בפורמט ווידאו, מה שמזכיר לי:
בעצם, מדובר בחזרה לימים אחרים, בימים בהם המתכנת היה השליט והוא ייצר המון כלים מתוחכמים שאף אחד לא ידע כיצד להשתמש בהם מרוב אפשרויות מתוחכמות. מעבר לכך קבצי הוידיאו הומרו בצורה מתוחכמת לקובצי הפעלה (EXE) מה שדפק אותם סופית שכן רוב שרתי הדואר חוסמים, חסמו ויחסמו קבצי הפעלה מחשש וירוסים.
אגב התכנה שומרת את הקבצים שלה באופן אוטומטי על כונן :C
 

אישי


● נחמד - אני חושב שגיליתי מדוע רוב בני האדם באירופה לא ממש יוצאים מהבית בימים הקרים. לא, לא בגלל הקור, הרי הם יוצאים מבית מחומם למכונית מחוממת והולכים למסעדה עם חימום. אש רבותי, הם פשוט משחקים באש. ברוב רחבי צרפת הכפרית וגם במרסי המאוד עירונית החימום מבוסס על אח בוערת, ותאמינו לי מדובר בתעסוקה מלאה לערב, תדליק אותה, תשמר את הלהבה תכניס עצים מבחוץ, תשים עצים באש... פול טיים ג'וב, מזל שהטלוויזיה בצרפתית לא ממש מושכת אותי. אין שום דרך לראות סרט באורך מלא אם הוא לא מוקלט.
● לא נחמד - שבוע לפני שאני צריך להגיע לארץ מסתבר שהאקסית העלוקה הוציאה נגדי שוב צו עיקול? למה? היא טוענת שאני חייב לה כסף (חובות עבר קוראים לזה). מסתבר שמילת האישה קודש בהוצאה לפועל, אין צורך בהוכחות, אין משמעות לפסיקת בית משפט, בום טראח ועיקול. כך שנכון לרגע זה, שלושה ימים לפני שאני אמור לראות את בתי (שלא ראיתי כבר שלושה וחצי חודשים) אני לא יודע אם אכן אחזור... לא שיש מה לעקל לי, אבל למנוע ממני לחזור לצרפת, היא יכולה בקלילות. 
מה אני אמור לומר לבתי? שנים שאני מסתיר ממנה שאימה מוצצת את דמי עד לשד עצמותיי. הפעם כנראה אצטרך לספר לה את כל האמת. עצוב לי ועוד יותר עצוב לי שאני יודע שאם יתפתחו הדברים כמו שהם מתפתחים לא אראה אותה בחמש שנים הקרובות. שלא תבינו לא נכון, אני משלם את המזונות כמו שעון שוויצרי פלוס. אבל אנחנו האבות הגרושים חסרי כל סיכוי במערכת המשפט בישראל. ורק בגלל זה שווה להישאר בצרפת. כדי להיות שווה זכויות...

(וחותנות אנשי המערכת היו אומרות: "ורק בגלל זה שווה להישאר נשואים"...)
 

יעשה לכם את השבוע


הפעם, המתופף באדי ריץ' נותן הצגת תכלית מדהימה, אבל הוא לא לבד...
http://www.not2pay.com/players/richvsanimal.html
 

תגובה לשורות של עמית

 

 
 
מפעילים של אתרי תוכן למבוגרים בלבד, אתם מוזמנים לבקר
ב-
www.adult.co.il ולהבטיח את מקומכם
   
 

 

  
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע בידיעון זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו.

 
 

נא לא להשיב (reply) על הגיליון נשמח לקבל הערות והארות,
המלצות  ובקשות  או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:
eldad@chief.co.il או feli@chief.co.il

  
 
  
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2006