גיליון מספר 10 שנה IX- יום חמישי, 12 במרץ 2009

 

לגיליון קודם 2009 לגיליון הבא

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

     

יהיה בטוח שלהיות חייב
מייסר את הדעת יותר מאשר ויתור על כל דבר שנוכל לרצות

“Be assured that it gives much more pain to the mind to be in debt,
 than to do without any article whatever which we may seem to want.”
Thomas Jefferson (1787)

 
     
 

 

גרסת BOS העדכנית הינה BOSv 2.2.3
 

▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS2008.PPS

     
 

שער ערך ה GB
12/03/2009
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA
לפי מחיר לכל 1GB

80GB אין
160GB 1.15 ₪

200GB

1.64 ₪

250GB

0.81 ₪

320GB

0.78 ₪

500GB

0.52 ₪

750GB

0.56 ₪

1TB

0.52 ₪

1.5TB

0.47 ₪
מקרא
מחיר עלה
מחיר ירד
ללא שינוי
היקר מכולם X.XX
הזול מכולם X.XX




מחיר ה GB
הזול ביותר לתקופה.










  

S.O.S.

הדיסק לא מזוהה?

לחץ בריבוע ?

לחץ בריבוע !








 

 צרכנות


המיתון חוגג. אחד הסימנים: בארה"ב רשם איגוד התחבורה הציבורית את הערכים הגבוהים ביותר של שימוש בתחבורה ציבורית ב-52 השנים האחרונות. איך אני יודע? קראתי ב-consumerist אתר הצרכנות האהוב עלי. עוד משהו שמצאתי שם השבוע היה קישור לסקר שעסק בדירוג סוגים שונים של מחשבים שולחניים ונישאים. הרוב קובע אבל לא חייבים להסכים איתו (ראו ערך הרכבת קואליציה בימינו).
והנה עוד סיפור, לאו דווקא נחמד, על ה-Geek Squad -"יחידת החנונים"- חברת בת של  Best Buy. זהו שירות תמיכה למחשבים עממי (בעלויותיו) ופופולארי (בנפיצותו) שהתחיל בשנות התשעים ונותן שירות 24 שעות ביממה, בחנויות, באתר הלקוח או מרחוק דרך האינטרנט. השירות זמין היום בארה"ב ובבריטניה. לקוחה הביאה לחנות את מחשבה  שסירב לזהות את הדיסק הקשיח. זו תקלה נפוצה שרבים מכם הגעתם בגינה אלינו לנס ציונה בשנים האחרונות. וכמו אצל רבים מכם, אותו מחשב שימש לבעלת המקצוע העצמאית לכל צרכי הבית והעסק, כולל קבצים לאתר האינטרנט, מידע פיננסי, הנה"ח ואלפי צילומים אישיים. ללקוחה אח מתכנת שהכין אותה מראש לבקש בחזרה את הדיסק הקשיח במקרה ויהיה צורך להחליף אותו בחדש. כך גם רבים מכם עושים, ומגיעים עם הדיסק התקול אלינו, לשחזור המידע על ידי מומחים.
אם יש משהו שאני מעריכה אצל האמריקנים הוא הכבוד למדים. האם אתם מתקנים בבית את האינסטלציה במכנסי ב' של צה"ל?...החליפו מיד!. פעם התיידדנו באיטליה עם דוור יאנקי שהיה בחופשה, ולמדנו ממנו איזה כבוד רוכשים לו הבריות כאשר הוא לבוש בבגדי תפקידו ושליחותו.  גם לגיקים של הגיק-סקוואד יש מדים, מדי גיקים: חולצה לבנה ועניבה. וזה מספיק כדי שלקוח יאמין לכל מוצא פיו.
בסיפור הצרכנות הזה עובד הגיק סקוואד המדוגם שמע כי הדיסק התקול מכיל מידע חשוב אך השיב כי היות ולא ניתן לקבל את הדיסק בחזרה, בתמורה ל-99 דולר הם יעשו גיבוי של כל התוכן לפני שהמחשב ישלח לתיקון. רבים מלקוחותינו בארץ מרימים גבה לנוכח חיובים צנועים אף יותר, ואז נוקטים עמיתנו בשיטה עתיקה מאוד. גם הגיק התורן הפעיל את אותה טקטיקה והפליג בהסברים על פאר ומורכבות הטכנולוגיה שמאחורי המכונה, שתבצע את השחזור והגיבוי בתמורה לאגרה הצנועה. "אל תדאגי" הוא אמר (זה המשפט היחידי שאסור להגיד לי בנסיבות דומות).
10 ימים מאוחר יותר הודיעו מבסט ביי כי המחשב חזר מתיקון עם דיסק חדש. "אנא גברתי, הביאי עמך את תקליטורי האתחול שקיבלת עם המחשב". אותם תקליטורים אבדו, כך שעברו מספר ימים בהם היו אנשי הסקוואד אמורים לבדוק אם יש אולי להם תקליטורים דומים של HP. אחרי עוד כמה ימים לא נמצאו התקליטורים ונאמר ללקוחה כי על אחריותה יהיה לרכוש חדשים מהיצרן. האישה התעצבנה והודיע שהיא רק תבוא לאסוף את המחשב ואת הגיבויים שלה. גיבויים? אז הסתבר כי בטרם נשלח המחשב למעבדת התיקונים, הגיקים לא הצליחו לגבות את דיסק הקשיח.
השירות סירב להחזיר את הדיסק הקשיח התקול. תחת חסות פסקה כלשהי בחוזה הרכישה (אותו פתק מודפס שתמיד נזרק לפח יחד עם האריזות של המחשב החדש) הסתבר כי הדיסק שייך להם. אבל באדיבותם הרבה הם מוכנים לחפש אותו ולשחזר את המידע שעל גביו תמורת סכום לא צנוע. המצב מוכר לנו היטב. עלויות שחזור מידע, במיוחד אחרי נזק פיזי בדיסק, אמנם ירדו בשנים האחרונות אך עדיין גבוהות למשתמשים פרטיים ועסקים קטנים.
אבל, לקוח המבין שהדיסק עם המידע נמצא (וניתן לשחזר ממנו) אבל הוא לא יכול לקבל אותו לידיו, מיד מבין שמסדרים אותו, שהחברה מחזיקה את הרכיב "בשבי".
כנציגים מ"הצד השני" של הדלפק, המצב אכן מצטייר מכוער מאוד, אבל אפשר איכשהו להבין מה קרה. תהליך גיבוי אינו אפשרי במצב של דיסק תקול. ספק יכול להוזיל את עלויות שחזור מידע במקרים קלים ל-99 דולר כאשר הוא מחזיק מאות עובדים מיומנים ומבצע אלפי עבודות מסוג זה מדי יום. כי אם לא יבצע אותם, ממילא יאלץ לשלם את משכורתם לאותם העובדים. אבל, כאשר המקרה מורכב הוא לא יכול לעמוד במחיר זה. בכלל יתכן ומורכבות המצב התגלתה רק לאחר פירוק הדיסק לגורמים. הרכבתו מחדש של הדיסק הינו גם הוא תהליך לא פשוט ולא קצר ומישהו חייב לשאת בעלותו או שהכל ייזרק לאשפה. ולכן, ניתן ללקוח הבחירה בין להזמין את שירותי השחזור (שלמעשה כבר החלו) או לוותר על היחידה התקולה.

מ.י.

     









קבצים עם שמות בעייתיים

חידושים ושיפורים בגרסת BOS הבאה - פרק 5
(לפרקים 1,  2, 3 ו-4)


בגרסת BOS הקרובה נעשה שיפור במנגנון הגיבוי של קבצים בעלי שמות בעייתיים, שמערכת ההפעלה מתקשה בגיבויים.
מערכת הגיבוי מתמודדת מדי פעם עם גיבוי מסמכים ששמותיהם אינם נתמכים על ידי מערכת ההפעלה, כדוגמת שמות קבצים בסינית או ברוסית, כאשר שפות אלו אינן מותקנות במערכת ההפעלה של שרת הגיבוי. כדי לפתור בעיה זו נוספה במסך הגדרות הגיבוי האפשרות לביצוע גיבוי נוסף רק במידה וארעה שגיאת קריאה ורק לקבצים אלו באמצעות אופן גישה שונה.



מכיוון והטיפול מתבצע רק באירוע שגיאת גיבוי הוספו לכלי זה שיפורים רבים המאפשרים לו לטפל גם בבעיות מערכת נוספות המתגלות במהלך תהליך הגיבוי.

א. בסיום הגיבוי קורא הכלי את קובץ דוח הגיבוי ואת קובץ ה CSV המצורף אליו.

ב. הכלי מסנן מקובצי הדיווח הודעות שגיאה בגישה לקבצים או לספריות ומפעיל תהליך ניסיון קריאה נוסף.

ג. הכלי יכול גם לטפל בבעיית פנייה לקבצים ששמותיהם גדולים מ 250 תווים שמערכת ההפעלה אינה תומכת בטיפול בהם.

ד. בסיום התהליך מוספת הודעת סיום ביצוע תהליך ללוג הגיבוי
 

     
 











תגובות


● בעקבות הכתבה על פרסי פיאסקו משבוע שעבר, כתב לנו הקורא נחשון ישראל:
"לעדכון קטן – הרעיון של פרסי האיג-נובל קרם עור וגידים ע"י אחד שכננו לשעבר ז"ל ושמו בישראל היה פרופסור אלכס כהן, (לשק) תושב רחובות ומנהל המכון הביולוגי בנס ציונה (בין מיסדי מועדון רוטרי בעירנו נס ציונה).
האיש היה משכמו ומעלה, הוא זה שייסד את ירחון ההומור המדעי ובכך סלל את הדרך לרעיון האיג-נובל."

● בעקבות הידיעה על פריצת אתר ליונס ישראל בשבוע שעבר, הגיב הקורא אלי ערד:
"ליונס הוא לא הארגון היחיד שכל חבריו מתנדבים ואין מקבלי שכר. ארגון רוטרי הותיק יותר, (בן 104 שנים) ובארץ בן 80, גם הוא ארגון מתנדבים המונה 61 מועדונים, כ- 1300 חברים ואין בו מקבלי שכר."

● לשאלתנו: "אודות ניסיונך רב השנים בהיי טק, התוכל בבקשה להסביר אם האינטרנט זכר או נקבה?", השיב ידידינו המלומד אורי אלוני:
"למרות שרבים נוטים להתייחס לרשת האינטרנט כאל זכר, הרי שמעצם היותה רשת היא נקבה. באותה הזדמנות יש גם להימנע משימוש בביטוי "האתר עלה לאוויר". אתר לא עולה לאוויר. אתר עולה לרשת. רק שידור רדיו עולה לאוויר, או בית של מחבל כשמפוצצים אותו... "

תודה לכולם!

     
 

נקודה ירוקה


אנחנו עוד נתגעגע לתקופה בה היו למתחמי אינטרנט מספר מצומצם של סיומות אפשריות ( com .net .org.) מאוחר יותר נוספו סיומות כמו .gov, .biz, .info, name. ו- tv.
בסוף 2008 נולדה הסיומת tel. ולפני שנתיים אף הוצעה סיומת xxx. לאתרים בעלי תוכן פורנוגראפי. כעת מנסה אל גור, אביר המהפכה הירוקה, לרשום סיומת ECO. לאתרים האקולוגיים. לטענתו, על מנת לעורר מודעות לשימור האקלים של כדור הארץ.
אל גור וקבוצתו עומדים מאחורי הארגון  Dot Eco LLC, אשר פנה לארגון האינטרנט העולמי ICANN במהלך פגישתו האחרונה בבירת מקסיקו, על מנת לרשום את הסיומת באופן רשמי.
מטרת הסיומת לתת מקום ליחידים להביע את תמיכתם למטרות סביבתיות, לחברות כדי לקדם את מיזמיהן הסביבתיים, ולארגונים סביבתיים כדי לרשום את אתרי האינטרנט שלהם במקום רלוונטי לשליחויותיהם המרכזיות. ועוד, הוצע כי הכספים שייגבו לרישום אתרי eco. ישמשו למימון מחקר על שינויי אקלים ותחומים הקשורים לסביבה.
לאופטימיים שבינינו: כוונות טהורות, גימיק נוסף לעידוד מעשים נכונים ומחקר למען האנושות. לפסימיים שבינינו: עוד תחום אחד אליו יכלו להתגנב בעור כבש, שוחרי הפרסום והכסף.

נקודה שחורה


שליח חרוץ הביא לנו טלפון נייד חדש למשרד. המשלוח הורכב משתי שקיות גדולות מפלסטיק: באחת, קופסה עם המכשיר, כבלים וכו'. בשנייה, באותן מידות כמו הראשונה, ה-SIM לטלפון.
כמה מכשירים חדשים נשלחים להערכתכם מדי יום, מדי חודש ומדי שנה ללקוחות בארץ? כמה עוד חברות נוהגות בצורה דומה? כמה קילו שקיות פלסטיק מיותרות כולנו מבזבזים? התשובות אולי מתבטאות במספרים עקרים. אבל את התוצאות ירגישו נכדינו וניננו, שיום אחד ייוולדו במדברי הפלסטיק הבלתי מתכלה הנרחבים.
 

בנק הזרע


ואגב הדורות הבאים, במכרה פחם נטוש אשר באי Longearbyen אשר בארכיפלג הנורווגי Svalbard, שוכן הבנק העולמי הראשון לזרעים צמחיים, NorGen. זרעים ממינים שונים, מכל הארצות שבעולם, מופקדים שם למקרה של הכחדה בשל אסון טבע, מלחמה או חוסר אמצעים להמשיך בגידול. כזכור, המלחמות באפגניסטן ובעיראק הרסו את מאגרי הזרעים המקומיים באותן המדינות. המאגר בפיליפינים נמחק בעקבות טייפון בשנת 2006 ובעוד מקרים היסטוריים רבים אבדו מינים צמחיים שלא נוכל לשחזר לעולם.
אז מי אמר שגיבויים קשורים למחשבים בלבד?, בצ'יף נדלקנו על יישום אסטרטגיית גיבויים זו. דווקא הארצות העניות והרעבות ביותר בכדור הארץ  הן מקור למגוון הרחב ביותר של מינים צמחיים. משלוח הזרעים הראשון שהגיע לבנק בשנה שעברה, עת חנוכתו, היה מאפריקה. הוא נשלח מהמכון הבינלאומי לחקלאות טרופית והיו בו 20 קופסאות עם 7,000 דגימות של זרעים שנאספו ב-36 מדינות.
כספת הזרעים הגלובאלית  של לונגירבן נמצאת עמוק בתוך הרי האי, תחת הקרקע הקפואה לאורך השנה כולה, במרחק 1,000 קמ' מהקוטב הצפוני ובגובה 130 מטר מעל פני הים. היא נבנתה כדי לעמוד בפני ההתחממות הגלובאלית, רעידות אדמה והפצצות גרעיניות. הזרעים עצמם ארוזים במיכלי נייר כסף אשר במדפי מתכת הממלאים שלושה חדרי אחסון של 10X27 מטר. אל חדרים אלו מגיעים דרך מנהרות. התאים לאחסון זרעים נשמרים בטמפרטורה של מינוס 18oC ובאותם תנאים ניתן לשמר את החומר הגנטי למשך כ-1,000 שנה.
אתר Svalbard  נבנה על ידי ממשלת נורווגיה בעלות 9.1 מיליון דולר והוא שייך לנורווגיה, למרות שהזרעים שייכים לבעליהם המקוריים, שמקבלים את שירותי ה"בנקאות" ללא תמורה. הפרויקט קודם במימון ארגון המזון והחקלאות של האומות המאוחדות ביחד עם Biodiversity International, קבוצת מחקר מבוססת ברומה.
היות ומדובר במעין בנק חירום, ניתן יהיה לבצע ממנו משיכה רק כאשר יתרוקנו הבנקים האזוריים. קיימים היום כ-1,400 מאגרים גנטיים הפזורים ביותר ממאה מדינות, ולכל המפקידים ישמרו זכויות הבעלות.
בסך הכל יש בתיבת-נוח לזרעים אשר בנורווגיה, מקום לשימור 4.5 מיליונים של זרעים מ-3 מיליונים של סוגים שונים כל אחד. היות וכל דגימה מורכבת ב-500 זרעים (יחידות), הרי כי יש שם מקום 1,500 מיליונים של זרעים שונים.
עם סיום הכשרת הבנק הגיעו אליו כמה אלפי זרעי תפוח אדמה מפרו, 30,000 דגימות אפונה מקולומביה, 47,000 סוגי חיטה ו-10,000 סוגי תירס ממקסיקו, ו-70,000 זני אורז מהפיליפיניים.
ואתם הזמנתם רישיון BOS לגיבוי 200GB קבצים? הצחקתם את הנורווגים.
 

     
 


 ראו בקישור


מה היה בשבוע שעבר בפורום מנהלי פיתוח? - ראו בקישור זה

כדי לספק מארז קטן, עיצבו את ה-Mac Mini באופן צפוף ביותר. בפתיחת המארז מזכירה את המכוניות שמרוב תחכום קשה למצוא בהן את מודד השמן ומכסה הרדיאטור כאשר פותחים את מכסה המנועה. באתר פיקסית החליטו להעיף מבפנים את הכונן האופטי ואת הדיסק הקשיח האוריגינאלי כדי להפוך אותו למחסן מידע של 1TB על ידי הכנסת שני דיסקים של 500GB כל אחד. לזהירים בלבד (העבודה בין כבלים וחיישנים!), ולמי שיש מעט ידע בהלחמה :
http://www.ifixit.com/Guide/Repair/Mac-mini-A1283-Terabyte-Drive/660/1

אם מאז הספירה האחרונה לא צץ אף אחד חדש, הרי כי בישראל יש 223 מוזיאונים מוכרים. בני עמנו בהחלט שוחרי מוזיאונים. גם  בשיטוטינו בעולם התוודענו למוזיאונים מסוגים שונים ומשונים אבל יש מוזיאון אחד אליו אין לנו גישה: מוזיאון ה-CIA, המגבה את הפעילות האופרטיבית, הגיוס וההכשרה של סוכנות הביון המרכזית האמריקנית. אוסף המוזיאון מכיל חומרים הקשורים גם למשרד השירותים האסטרטגיים, אב קדמון ל-CIA. ובאוסף, ביגוד, ציוד, נשק, סמלים ומזכרות אחרות שרבים מהם עוצבו, יוצרו למען ושימשו באופן ספציפי לפעולות ביון. אותם פריטים עברו הורדת סיווג על ידי הארגון, לתצוגה בפני קהל, אבל המוזיאון עצמו ממוקם בתוך מתחם ה-CIA ולכן הוא לא פתוח לקהל, אלא דרך האינטרנט. כאן תוכלו לעשות סיבוב וירטואלי במוזיאון שסיסמתו "Inform, Instruct, Inspire"
 

     
 

ננו


סקר תחום הננוטק בישראל לשנת 2008 שנערך על ידי מיזם הננו-טכנולוגיות הלאומי INNI, משדר אופטימיות זהירה. הסקר, שבדק את מצב המחקר המתבצע באקדמיה בישראל מגלה כי ממוצע ההשקעה בכל חוקר ישראלי בתחום עומד על כ- 1.1 מיליון דולר לחוקר, ובהערכה - כ-320 מיליון דולר שהושקעו עד היום במחקר המתבצע באקדמיה.
הסקר מגלה כי גם לאור התקופה הקשה העוברת על המשק, הפוטנציאל הטמון של ישראל כמרכז R&D בתחום הננוטק הוא מבטיח ביותר. "בדיקת השלב בו נמצאים החוקרים בתחום משגרת איתות חיובי למשקיעים הפוטנציאליים", אומרים הסוקרים. הסקר מגלה כי 58% מהמחקרים נמצא עדיין בשלב הראשוני, כי 24% הם בשלב האב-טיפוס, 14% בשלב הבחינה וכי 4% עברו למסלול המסחרי. מסקנות: "זהו הזמן הנכון לפיתוח שותפויות עם שחקנים מהאקדמיה הישראלית ומהתעשייה".
כ-45% מהמימון לתחום מחקר הננו הישראלי מגיע מקרנות מדעיות, ישראליות וזרות. ממשלת ישראל תורמת לעוגה באמצעות גופים דוגמת מגנ"ט ומשרד הביטחון, כ-15% מהמימון. שאר התקציב הרב שנתי, המוערך בכ-320 מיליון דולר, מתחלק בין המוסדות המארחים (כ-17%), תוכניות ממשל זרות, תורמים ומקורות מימון עצמאיים. חלקה של התעשייה הישראלית מצטמצם רק לכ-8% ושל חברות זרות - 6%. משקיעי קרנות הון סיכון אחראים רק לאחוז אחד מההשקעות בתחום.
הסקר, שנערך בשיתוף ד"ר דובב לביא מהטכניון ופרופ' ישראל דרורי מהמכללה למנהל ואוניברסיטת תל אביב, מגלה כי בטכניון עוסקים בתחום 107 חוקרים, בבר-אילן 30 חוקרים, 37 באוני' בן גוריון, 45 באוני' העברית, 55 באוני' תל אביב ו- 35 במכון וייצמן. בהשוואה לנתונים שנאספו בשנת 2002, מספר החוקרים בתחום בישראל הכפיל עצמו.
על פי הסקר, שני התחומים המרכזיים מהם מגיעים החוקרים הם הכימיה (25.6%) והפיזיקה (19.5%) וכי את המחקר שלהם בננו הם מעדיפים לערוך בעיקר בתחומי החומרים (33% מהחוקרים), אלקטרוניקה ופוטוניקה (22%) וביוטכנולוגיה (17% מהחוקרים).

התקבל מדוניצה ת.ש.

     
 

השורות של עמית

המרת דיבור

אם אינך יכול לפענח אותם, פרק אותם לגורמים


זה לא חדש שאני חושב (תיקון: יודע בוודאות) שהצרפתים טיפשים, אבל זה לא אומר שאין להם הברקות לפעמים. רבים מכם נתקלו כבר בנושא הבעייתי שנקרא המרת דיבור לטקסט כתוב. הניסיון לבנות מערכת ברמה גבוהה ללא הצורך בחודשים של לימוד נכשל קשות וגם המערכת הטובה ביותר, אחרי חודשים רבים של לימוד, לא מגיעה לדיוק של יותר מ-75% וזה לא ממש רציני.
השבוע, בביקור אצל רופא, נתקלתי בסטארט-אפ צרפתי מפאריס שהתחכם. הוא בנה מערכות מוגבלות למקצועות שונים, כך למשל לרופאי אף-אוזן-גרון יש מילון משלהם, לעורכי דין מילון משלהם וכן הלאה. באופן אוטומטי אחוזי הדיוק המערכת זיהוי שכזו עולים ומשך זמן הלימוד יורד משמעותית השוק הפוטנציאלי מוגדר במדויק וכולם שמחים וטובי לב. הרופא שלי מעיד שהוא מרוצה במיוחד מהמערכת ורמת הדיוק שלה מגיע ל-90%.

שפת גוף


רובכם אם לא כולכם יודעים כבר שאני חרש. חירשות זו לרוב יתרון יותר מחיסרון והיתרון הוא היכולת להשתמש בעיניים טוב יותר מכל אחד אחר ולקרוא את מה שרבים לא מסוגלים. מאז שגיליתי את החיסרון ואת היתרון אני לומד את שניהם, דהיינו מסתכל על אנשים. שפת גוף היא משהו שמעטים מסוגלים להסתיר ומעטים מסוגלים לפענח אז הרי לכם מדריך מקוצר כיצד להתנהג בפגישת עסקים וכיצד לקרוא את האדם שמצידו השני של השולחן.
פגישות עסקים, ובעיקר אלו העוסקות בהשקעות, הן תמיד בעיה. שפת הגוף - הן שלכם והן של הצד שמנגד- חשובה מאוד, להלן כמה כללים:
כשאתם מציגים את העסק שלכם, הפרויקט, השירות או כל דבר אחר, קפאו. הרחיקו את הידיים אחת מהשנייה, הביטו לתוך עיני בן שיחתכם ודברו שטוחות. אל תנסו אפילו להתבדח. גם אם הכסא שלכם לא נוח, תסבלו אבל אל תזוזו. וודאו שאתם פיזית בגובה העיניים של בן שיחתכם: לא יותר ולא פחות ואל תשחקו עם עט, מצית או כל דבר אחר אפילו אם אתם היפראקטיביים.
שפת גופו של הצד השני, משמעותה, וכיצד להתמודד עמה.
1. אם הוא שעון קדימה לעבריכם, הוא מקשיב. כל תזוזה קדימה פירושה "זה מעניין אותי".
2. אם הוא נשען אחורה, נינוח הרי שהוא מרגיש יתרון עליכם, החלישו את קולכם הכריחו אותו להישען קדימה כדי לשמוע טוב יותר.
3. אם הוא מחייך חצי חיוך, הרי שהוא לא מסכים עמכם, או יש לו הערה "חכמה".
4. עם הוא מחייך חיוך מלא הרי שהוא מסכים וגם "היה בסרט הזה".
5. אם הוא איננו מסתכל עליכם הרי שאתם מבזבזים את זמנכם. הודו לו בנימוס ותתחפפו.
6. אם הוא מנסה לחתוך אתכם או מתחיל לנוע, או לשחק במשהו הרי שיש לו משהו לומר, עצרו תנו לו לומר את דברו בטרם תמשיכו, שאם לא כן הרי שהוא לא יקשיב לכם במילה.
7. אם הוא מתחיל לנוע באי נוחות, הרי שאתם מדברים יותר מדי (לטעמו) מצאו דרך לחתוך במקום ובמקרה שכזה אפילו בדיחה תתאים למרות מה שנאמר בהתחלה.
 

"בידוח?"


זה לא חדש שחוב שיש לאזרח כלפי המדינה יגבה באלימות בעוד שחוב שיש למדינה כלפי האזרח ימרח או שבכלל לא ישולם. בדרך כלל מדובר בסתם התעללות פקידותית אבל לא מעט פעמים הדבר מעוגן בחוק בצורות שונות. כך יכול מס הכנסה לגבות סכומי כסף מהאזרח עם חתימה של רואה חשבון/מנהל חשבונות אפילו בלי ייפוי כוח, ולא יעזרו כל המסמכים שיגיש האזרח לערעור, חתימת רואה החשבון היא כמו מסמר בארון קבורה.
הגדילה ועשתה מדינת ישראל בנוגע לביטוח הלאומי, בעוד שבכל מקום יכול אזרח לתבוע רטרואקטיבית 7 שנים. ממשלת הליכוד (ביבי אמרנו ?) ביחד עם ש"ס תיקנה את חוק הביטוח הלאומי והגבילה את תקופת התביעה לשנה רטרואקטיבית בלבד. היות ותביעות מביטוח לאומי הן עניין די מסורבל (בכוונה?) ולא כל אזרח מודע לזכויותיו, הרי שאם הגיש האזרח את תביעתו באיחור של יותר משנה הוא "יכול לחפש את החברים שלו".
הביטוח הלאומי הוא זוועה ביורוקרטית בכל מקום, אבל בישראל הוא המוסד שמופקד על התעללות בציבור. גביית הביטוח הלאומי היא חוק שנכפה בברוטאליות אבל תשלומי פיצויים, מענקים, וגמלאות שאזרחים רבים חיים עליהם צריכים לעבור מסכת ביורוקרטית מטורפת, פקידים עם שיגעון גדלות, ועכשיו גם חוקים דרקוניים. אני כבר לא מדבר על השביתות החוזרות ונשנות של עובדי המוסד, שיש אנשים שקוראים לו "המוסד לבידוח לאומי" למרות שאין דבר יותר עצוב ממנו.
 

בילינג


שלחו לי הבוקר כתבה שמספרת כי שירותי הבילינג של חברות התקשורת גורמים לבריחת לקוחות. לא ממש מפתיע, כי כל טמבל יכול להבין שאם החשבון שלו לא מובן הרי שהוא כתוב כך בכוונה, כדי לדפוק אותו. כך למשל גם כאן בצרפת אני מתקשה להבין את צורת החיוב של חברות הסלולארי, והיות וכך הרי שאני מעדיף להחזיק חשבון פשוט משולם מראש. שלם 25 יורו ונצל את זה נגמר שלם עוד קצת. באנגליה גם לאנגלים ירד האסימון והם פישטו את סוגי החשבון כך שיש להם חשבונות משולמים מראש וחשבון חודשי כשאתה יודע בדיוק כמה אתה מקבל כל חודש בדקות שיחה והודעות טקסט.
בתחומי התקשורת האחרים העסק כבר הרבה יותר פשוט: 30 יורו לחודש ויש לי אינטרנט, טלפוניה (כולל שיחות בינלאומיות) וטלוויזיה. אין חשבון ואין בטיח. מתי זה יקרה בישראל? לא בעתיד הקרוב, כי המשק איננו פתוח לתחרות. הרגולציה שאמורה הייתה לסייע לאזרח מונעת כניסת מתחרים ומשמרת את כוחן של השחקניות הראשיות במשק.
זו בין היתר הסיבה שבאנגליה, צרפת וגרמניה, הלקוח מקבל את הטלפון הסלולארי שלו בחינם או בעלויות מגוחכות (רק שיבוא), ובישראל הלקוח מממן את כל הטלפון ובמחיר מופקע.
 

רפורמה במס?


לביבי יש תכנית להורדת המסים, אני מניח שזה לא מפתיע אף אחד שמי שייהנה מהרפורמה הזו הם אלו שפחות זקוקים לה. הרי מי שזקוק לרפורמה הם השכבות החלשות שכל שקל יקל על חייהן אבל משום מה הכלכלנים של ביבי מסוגלים לחשב מלמעלה כלפי מטה במקום הפוך. למה לעזאזל לא להעלות את מדרגת המס הראשונה והשנייה כלפי מעלה דהיינו לצמצם את המיסוי מהחלשים במקום לצמצם את המיסוי מלמעלה כלפי מטה, ולהקל על החזקים?. אני לא חושב שביבי טיפש אני לצערי חושב שהוא היה ונשאר משרתם של בעלי ההון ואין לו ולא היה לו אי פעם אינטרס קל שבקלים בשכבות החלשות.
אבל גם ההורדה במסים הזו קצת בעייתית כי יש גרעון והגביה ממסים יורדת באופן טבעי בימים שבהם לאף אחד אין כסף. אז לכלכלן המבריק חסיד השכבות החלשות יש רעיון נוסף, הוא יעלה את המע"מ! לא מבריק? איך לא חשבנו על זה קודם? ניקח להם פחות מכיס אחד אבל את ההפרש ניקח מהכיס השני. ותאמינו לו שיישאר לו עודף, אז יעלו כל מחירי המוצרים הבסיסיים, למי אכפת אם הרעבים יהיו עוד יותר רעבים...
למי שיש עוד ספק אומר זאת ישירות. כלכלנים כאלה יש 100 בגרוש, כל מי שלמד לחשב אחוזים חושב שהוא כלכלן אבל מאחורי המספרים האלו עומדים בני אדם, ורבים מהם רעבים.

צעצועים


בחיפוש אחרי כלי רשת נתקלתי באתר http://networking.ringofsaturn.com/Tools .
לא רק שיש לו אוסף כלים נחמד, הוא מכיל כלים מכלים שונים כולל הסברים טכניים על פרוטוקולי התקשורת השונים ועוד הרבה אחרים.

מעוניינים בחדר וידאו אונליין כולל צ'אט ואפשרות שידור לא רק של וידאו חי? הנה צעצוע יוצא מהכלל: http://www.stickam.com

וסרטים, כרגיל בכתובת: http://video.videowebgate.com/index.php?pt=feature 
 

תגובה לשורות של עמית

     
 

 

   
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
 

נשמח לקבל הערות והארות, המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל: magazine@chief.co.il

 
 

http://www.bos.co.il

 

P ידיעון זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2009