גיליון מספר 6 שנה IX - יום חמישי, 12 בפברואר 2009

 

«-לגיליון קודם 2009 לגיליון הבא-»

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

   


תוכל להבין ממה יריבייך פוחדים
אם תראה באילו אמצעים הם משתמשים על מנת להפחיד אחרים

(תודה ל-ס.)

   
 

גרסת BOS העדכנית הינה BOSv 2.2.3
 

▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS2008.PPS

   
 

שער ערך ה GB
11/02/2009
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA
לפי מחיר לכל 1GB

80GB1.99
160GB1.12

200GB

1.56

250GB

0.82

320GB

0.74

500GB

0.90

750GB

0.53

1TB

0.49

1.5TB

0.45
מקרא
מחיר עלה
מחיר ירד
ללא שינוי
היקר מכולםX.XX
הזול מכולםX.XX
 

הצפנה ללא מוצא?


פרופסור מכובד, המקדיש שעות רבות מהיממה למחקר ולכתיבה, מצא קושי לרכז את עבודתו במחשב הביתי ו/או בתחנות אשר לרשותו בשני המוסדות בהם הוא עובד. על כן, החליט לשמור את הכל - מאמרים, מקורות, מכתבים, עבודות, חישובים, תמונות וניתוחים סטטיסטיים, בדיסקון נייד (התקן SSD ל-USB) באיכות מצוינת.
יום אחד, בטעות, ביטל הפרופסור את סיסמת הגישה והפך בזאת את ההתקן כולו לבלתי נגיש. ההתקן נמסר למעבדה לשחזור מידע. אלא שיצרן ההתקן החכים בעיתו וקבע כי כל כתיבה להתקן תהיה מוצפנת וכדי להקשות על המציצנים, יוצר מפתח משולב המורכב מסיסמא לבחירת בעל ההתקן, וקוד שנוצר באופן אקראי על ידי תוכנת ההצפנה הבנויה בחומרת ההתקן.
גם אם זכר הפרופסור את הסיסמא שלו, עדיין נמצא כל החומר מוצפן עם הסיסמה  האקראית.
מכל ההמלצות ששמענו ושיגרנו בשנים עברו להצפין את המידע המאוחסן, מה יצא? שקיבלנו על הראש מדיניות טוטליטארית של יצרני דיסקים ופתרונות אינטגרטיביים. הם עודדו וניצלו את הקונצנזוס למטרותיהם העסקיות וזה רק טבעי. קראנו לכל אחד לנעול את הבית שלו ביציאה, והתאגידים החלו למכור לנו בתים עם מנעולים שרק הם יכולים לפתוח - אם בכלל. היום אנו חיים במצב שאובדן סיסמא או תקלה בדיסק מסוגלים לקבור את המידע שלנו לנצח או לחייב עבודות פריצה או שחזור יקרות ביותר.
הערכות מושכלות אומרות שתוך חמש שנים תקן ה-TCG שנקבע בחודש שעבר ישתלט  על כל תעשיית הדיסקים וה-SSD. כבר היום, רוב היצרנים הגדולים שייכים לקבוצת TCG.
נכון, הצפנה מונעת גניבת מידע, שומרת על הפרטיות ועל הסודיות המקצועית, מספקת כסת"ח בנוגע ל-Compliance, ואם כל הגדולים יחד כבר החליטו ליישם אותה בדרכן הדרקונית, כשוט, לא יעזור הרבה שנתפתל ונבעט.
ובכל זאת, המהפכות מתחילות עם גרעין צרכנים לא מרוצים מהמצב.
 

   
  

S.O.S.

השרת נפל ?

לחץ בריבוע ?

לחץ בריבוע !


















במקרה של קריסת הדואר


סקר עולמי חדש של חברת Neverfail, שכלל 220 מנהלי מערכות מידע ודירקטורים בחברות בגודל בינוני, ניסה לבדוק את הנזק לארגונים במקרה של אובדן דואר אלקטרוני. ב-34% מהמקרים אובדן דואל מסוגל לגרום נזק לארגון או ליחסים עם הלקוחות. אצל 25% מהחברות הוא היה גורם לאובדן משמעותי של יצרנות העובדים בזמן אי זמינות הדואל. 19% היו חווים הפסדים כספיים ו-6% היו מוצאים עצמם ללא אפשרות לשמור על דרישות החקיקה (regulatory compliance).
74% מכלל המשיבים בסקר ציינו כי סבילות ארגוניהם ל-downtime הדואר האלקטרוני הינה של שעה אחת או פחות. מעט מתחת ל-24% השיבו כי בארגוניהם היתה נסבלת אי-זמינות דואל של עד 4 שעות. אבל איש מבין הנשאלים לא הצהיר שארגונו יוכל לסבול דאון-טיים של 12 שעות או יותר.
בין המסקנות נקבע כי הדואר האלקטרוני הינו שירות חיוני לחיי העסק, ללא קשר לגודל, מיקום גיאוגראפי או תחום עיסוקו.
משרד עורכי דין אף ציין כי היכולת לתקשר באמצעות דואר אלקטרוני הינה חיונית להתקדמות עבודת ההתדיינות; כאשר הדואר אלקטרוני מושבת במשך יותר משעה, זה יכול להשפיע על העבודה ולגרום לקשיים בעמידה בלו"ז מול בתי המשפט.
ארגון ציבורי המשרת אנשים בסיכון הסביר כי אי-זמינות הדואל תגרום למבוכה בממשלה ולתשומת לב בלתי רצויה מצד העיתונות.
עבור מי פחות ועבור מי יותר, אי זמינות הדואל והמידע האגור במערכות הדואל מביא תוצאות שליליות. ועדיין, רבים דבקים בפתרונות גיבוי דואל המעכבים את השחזור במידה נכרת, כאשר לוקחים בחשבון את המספר ומשך הצעדים הדרושים למימוש השחזור.
בצ'יף אנו ערים תמיד לסקרים מסוג זה, הם רק מאשרים את הצורך בפתרונות המשכיות השירות, זמינות מתמשכת והתאוששות מאסון, הן בסביבות פיזיות, וירטואליות או מעורבות.
לרשות מנמ"רים המשתמשים במערכת BOS MS, שני כלים עיקריים להמשכיות השירות של הדואל:
להתאוששות מערכות Outlook
להתאוששות שרת Exchange
 

לשאלות והדגמה - צרו קשר

   
 








חידושים ושיפורים בגרסת BOS הבאה - פרק 2

(לפרק 1)


ובהמשך לסקר, נספר הפעם על מערכת גיבוי דואר אלקטרוני:

א. מודול יבוא אוטומטי של תיבות דאר (MBImport) עבר שדרוג ושיפור ביצועים כללי

  1. עדכון רשימת ה- Refresh Address List נעשה אוטומטית בעת עליית התוכנה

  2. משך הזמן הכולל לקריאת רשמית התיבות מהשרת הנו כעת מספר שניות

  3. משך הזמן הכולל לקריאת רשימת התיבות המיובאות הנו כעת פחות משנייה

  4. משך הזמן הכולל ליבוא אלפי תיבות דאר הנו כעת מספר דקות

  5. נעשו בדיקות באתרים שונים בהיקף של עד אלפי תיבות

ב. מודול חדש נוסף להתקנת BOS: MBImportConsole.exe

  1. המודול מבצע באופן אוטומטי את כל הפעולות המבוצעות ידנית באמצעות MBImport

  2. המודול מופעל באמצעות שורת הפקודה וניתן להפעילו דרך מתזמן המשימות ו/או באמצעות קובץ אצווה

  3. קובץ אצווה מתאים צורף להתקנה MBImportConsole.cmd – יש לוודא התאמה למערכת באמצעות עריכת הקובץ.

  4. שורת הפקודה להפעלת המודול לשם יבוא כל התיבות משרת הדאר למחשב הגיבוי הנה: MBImportConsole.exe /select "All Users"

  5. בהתקנת מערכת חדשה נוספה הגדרת גיבוי חדשה המפעילה את מודול זה.

גרסת ה Beta העדכנית היא RC36)  ,2.2.3.6). שותפים העסקיים שעדיין לא קיבלו את גרסת ההתנסות יכולים לפנות אלינו.

   
 



















פינה ירוקה


רמת ה-CO2 באטמוספרה של כדור הארץ עומדת היום על 385ppm (חלקים במיליון). בשנת 1960 עמד אותו מדד על 315ppm.
ה-CO2 הוא גז חממה שמסוגל להישאר באטמוספרה במשך מאות שנים, לספוג קרינה אינפרא-אדומה מהשמש ולחמם את האטמוספרה.
"11 מתוך 12 השנים שבין 1995 ו-2006 נרשמו כמשתייכות ל-12 השנים החמות ביותר שנרשמו בעולם מאז 1850" (מתוך דו"ח הפאנל הבין ממשלתי בנושא שינוי האקלים - IPPC).
על פי הקלימטולוג ג'ים הנסן, המדינה האחראית לפליטת ה-CO2 לאטמוספרה הגדולה ביותר לתושב, היא בריטניה - מפני ששם החלה המהפכה התעשייתית. בימינו, הפולטת השנתית הגדולה ביותר היא סין.
מרבית התחזיות מנבאות כי הטמפרטורות בעולם תעלנה בין 2-4 מעלות צלסיוס במשך המאה ה-21.
ה-IPPC מעריך כי הטמפרטורות המתגברות יפשירו את הקרח ותגרומנה לנפח המים בעולם לגדול ולהתחמם. תופעה זו תגרום עליה במפלס הים של 18 עד 59 סנטימטר. עם זאת, קלימטולוגים אחרים מנבאים עליה של מטר אחד עד שניים.
הצפות של מטר אחד או שניים מסוגלות להפוך לבלתי ניתנים לאכלוס את אזור דלתה הנילוס, את בנגלה-דש, הולנד, דרום מזרח אנגליה, והחוף המזרחי של ארה"ב.
אולי היה צריך לקרוא לזה "פינה שחורה"?

"כולנו מסכימים לכך שמחשבים הם המצאה מצוינת, וניתן להשתמש בהם לכל מיני מטרות טובות חברתיות, כלכליות וסביבתיות - כולל צמצום ההשפעה הפחמנית של אורח חיינו המודרני. אבל, כאשר הם נשארים דולקים ללא מעש במשך שעות בלי סוף, הם תורמים לבעיית גזי החממה. בעבור רובינו, קל מאוד לצמצם בשליש, בחצי או אפילו יותר את השפעת המחשבים שלנו על פחמן החממה". כך גורס הארגון האוסטרלי "Computers Off". והוא מספק מחשבון לחישוב הצריכה הנוכחית שלנו, הצריכה העתידית והחיסכון האפשרי בחשמל, בכסף, ובזיהום.
המחשבון לרשותכם בעמוד: http://www.computersoff.org/display.asp?id=17
בנוסף, ניתן להעביר את המחשבים והמסכים למצב תרדמה בזמן שהם לא בשימוש - ראו כיצד בעמוד http://www.computersoff.org/display.asp?id=89 או בצפייה בסרטון אשר בעמוד http://news.zdnet.com/2422-13569_22-155482.html

מערכות הפעלה וחיסכון

רוב הלקוחות שלנו מקוננים על הצורך לנטוש את מערכת ההפעלה XP לטובת וויסטה או כל יורש אחר. ברור למה היצרן מעודד אותנו לקבור עמוק עמוק את ה-XP ולהתחדש, זה מביא להם הכנסות. מאידך גיסא, כל מי שמבין את הדרך שבה תוכנה עובדת, מבין גם למה XP טובה יותר מכל דבר אחר שמיקרוסופט יכולה להציע לנו. והסיבה לכך היא זהה לטענה שבגללה הם רוצים שניפטר ממנה: XP היא בת שבע, תוכנה בשלה שכבר קיבלה את ה-SP3 שלה. היא יציבה הרבה יותר מאשר בעת השקתה בסוף-2001, וניתן להריץ עליה בלי הרבה בעיות כל אפליקציה ששווה להשתמש בה. ולמה להיזכר דווקא בפינה זו ב-XP? מפני שהיא מעמיסה על הסביבה הרבה פחות מן האלטרנטיבה החדישה. XP עולה מהר ורצה חלק על חומרה דלת צריכה, אפילו על נטבוק קטן עם מעבד Atom או Celeron. מה שנקרא "עקבה פחמנית צנועה".
בהשוואה אליה, וויסטה מנופחת וזוחלת, היא תוכננה ללא מחשבה קלה אחת על מושגי מערכות מידע ירוקות וצריכת חשמל נמוכה. עליונותה בשוק של מיקרוסופט הצליחה לדחוף את המוצר, בסיוע שותפיה העסקיים - משווקי החומרה ה-OEM. אבל, יותר ויותר לקוחות מבקשים להסיר את הוויסטה ולהתקין במקומה מוצר אספנים נחשק: רישיונות XP אחרונים שנשארו.
אין עד כה הוכחה שוויסטה תדרוש פחות פטצ'ים מאשר XP או כי מוצרי האבטחה ל-XP פחות יעילים מאשר ל-וויסטה. מיקרוסופט חשבו לפתור את הסוגיה עם הווינדווס 7, אשר בגרסת ביטא עובדת מהר יותר מוויסטה אך עדיין לאט יותר מ-XP.
 

   
 

משחקי כורסה


יום ב' לפני הבחירות. בפעם המי יודע כמה, נלחם ב-HOT השוטר האנלוגי הכמעט-בדימוס ברוס וויליס, נגד פורצי העל הרשעים ביותר בעולם הדיגיטאלי; יוצא חי מפיצוץ של חוות גז ומרכיבה על זנבו של מטוס קרב, כדי להציל את כל המידע הפיננסי של אמריקה המגובה בחוות השרתים של הביטוח הלאומי (Live free or Die Hard-2007). עם או ללא קשר לעולם המחשוב, קשה לוותר על שידור חוזר של סרט המכיל דיאלוגים כמו:
-הרגע השמדת מסוק עם מכונית!
-...כי נגמרו לי הכדורים.


אפשר לומר שהג'אנר התחיל ב-1983, עם "משחקי מלחמה", אותו סרט בו גאון מחשבים צעיר מתחבר בטעות, עם  מודם פרימיטיבי למדי, לרשת הצבאית של אמריקה. יותר נכון, למערכת השולטת על הטילים המכוונים לרוסיה. בטוח שמדובר במשחק מחשב חדיש, הוא משחק בו בהתלהבות, עד אשר מתחיל להבין כי שיחק באש חיה. היו אלה זמנים יפים של תמימות. רבים ממכרינו שהמשיכו להיי-טק זכו אז בעקבות אותו סרט, לפנטז שהם עצמם מדברים עם המרכז לשיגור טילים, ואף לתכנת -בשפה המובנית של מחשביהם הבראשיתיים- "שיחות" עם אותו מרכז, שבד"כ הסתיימו בצעקות רמות של ההורים מול חשבון הטלפון בסוף החודש...

לא זכור לנו ציוני דרך נוספים עד ל-1995, כאשר כבר השארנו את ה-BBS שלנו מאחורינו וזחלנו בהתלהבות על "אוטוסטראדת המידע" החדישה. לכל מי שנחשב היה חשבון ב-Yahoo, נהגנו לערוך חיפושים ב-Altavista, כי גוגל עדיין לא נולד. ואז הופיע Hackers (בו הכרנו את אנג'לינה ג'ולי). בהוליווד התלהבו ומלאו את התסריטים במונחים טכניים מדליקים, לא תמיד מדויקים. בזמן שבמציאות המחשבים היו איטיים ביותר, במוניטורים שעל מסך הקולנוע הופיעו תרשימים תלת ממדיים כהרף עין, והשחקנים ההוליוודיים היו מכבים את המחשב מיד עם סיום ההקלדה... עוד סרט מאותה תקופה היה "The Net" (שנושא אותו שם בדיוק כמו סרט גרמני מ-Die Netz":1975"). הסרט נוגע בתחום הקונספירטיבי של "האח הגדול", לא זכה בזמנו בהכרה גדולה אבל זיכה את סנדרה בולוק בתואר "האישה הנחשקת ביותר" של MTV.
דוגמאות רבות נוספות באו לאחר מכן, עד לשיא שרשם ב-1999 "The Matrix", אשר השאיר רושם כביר על דור שלם, כולל ככל הנראה את מוטי גוטמן וחבריו.  ב-2003, עם The Matrix Reloaded בנוסף לאפקטים הקולנועים המיוחדים, ולקריאת תיגר נגד OpenSSH בסביבת -nix די אמינה... סרטי מטריקס הביאו גם לעליית מדרגה בהפקות תיאורית הקונספירציה. טריניטי, הדמות הנשית בסרטי המטריקס, היא שחקנית קנדית לא כל כך צעירה, קרי-אן מוס (שנת ייצור 1967). הטרילוגיה של מטריקס מסתיימת עם The Matrix Revolutions, סרט ראשון שהושק בו זמנית בבתי קולנוע רגילים ואולמות IMAX, לקראת סוף 2003.
 
שכחנו נ.צ. משמעותית לגביכם בהיסטוריה הקולנועית של ההאקרים? כתבו לנו על כך.  נכון להיום, רשמנו לנו לחפש פרקים של הסדרה הטלוויזיונית Tiger Team - יצירה לעולם הדיגיטאלי השואפת, בשל הנושא, להיות המקבילה האקטואלית של ה-איי טים משנות הגן שלנו.

י.צ.

   
 



























השורות של עמית

נטבוק?


בכל מקום אני נתקל במילה נטבוק, המדובר הוא במחשבים הזעירים ששורות אלו נכתבות עליהם. מי שראה את המחשבים הללו יודע שישנם שני סוגים. אלו המונעים על ידי מערכת ההפעלה לינוקס ואין להם דיסק קשיח - באמת מחשבים שייעודם הוא הרשת. אבל כל השאר והשאר הם הרוב (XP) והם מחשבים לכל דבר, עם זיכרון מספק ודיסק קשיח. ה-Airis שלי יכול להריץ כל אפליקציה שרק אתקין עליו, וכל חומרה שארצה והוא כבר נחשב דור אחד אחורה.
המחשבים החדשים שמונעים על ידי המעבד ה- ATOM של אינטל הם כבר באמת תותחים לכל דבר. בשבוע שעבר הלכתי עם חבר לבחור לו אחד כזה ואחר כך הכנתי אותו לעבודה (להסיר את כל הזבל שמותקן מראש כמו הנורטון וגרסאות הבדיקה של האופיס ולהתקין במקומן אנטי וירוס נורמאלי וערכת אופיס אמיתית ועוד...) הופתעתי לגלות שמדובר במחשב רב עוצמה ולא בצעצוע.
לאלו שחושבים שה- EEEPC עם לינוקס או בלעדיה הוא עסק טוב, כדי שתחשבו מחדש: למחשבים הללו יש 4 עד 16 גיגה זיכרון קשיח, אין מצב שלא תזדקקו לדיסק חיצוני ולמרות שזה נשמע לכם כמו לא ביג דיל, מהר מאוד תגלו שדיסק קשיח של 40 גיגה ובטח שבטח 160 כמו זה שהחדשים ביותר מצוידים בו, הוא עניין הכרחי. בכל מקרה כבר לא מדובר במחשב שייעודו הרשת בלבד. בתוך ה-900 גרם שנכנס לכל תיק יש מכונה שעושה הכל (חוץ מקפה ועוד כמה דברים שהשתיקה יפה להם).
 

תביעות ותלונות


תביעה ייצוגית עומדות כנגד ההוצאה לפועל על מיליארד שקל גביה עודפת. גביה עודפת שכבר הוכחה וההוצאה לפועל ממשיכה להתעלם ממנה. ההוצאה לפועל מזכירה לי לא פעם את הגיליוטינה הצרפתית: זה נכון שגוף מסוג זה חיוני, אבל מצד שני אין הרבה גופים אכזריים ממנו. שלא לדבר על העובדה שגם גוף זה -כמו כל אחד אחר בישראל- עושה טעויות, אבל כשגוף כזה עושה טעויות רוב הניזוקים הם אלו שאין להם דבר וחצי דבר בעולם הזה.
מעניין מי יגבה מההוצאה לפועל את הכסף במקרה שהתביעה תאושר והתובעים יזכו. יש לי הרגשה, שלמרות שמדובר בעובדות, התביעה עדיין תידחה, על פי עקרון ה-”אל תעשו גלים".
תביעה ייצוגית נוספת הוגשה כנגד בכירי וואללה ובזק בינלאומי שמצאו קומבינה להמשיך ולשלוח דואר זבל למרות החוק החדש. אישית, אני מתנגד לחוק כמו שהוא אבל מוצא את הקומבינה מסריחה ובטח הבנתם שתביעה כנגד הבכירים מעלה חיוך קל של שביעות רצון על שפתיי. אני רק מקווה שהפעם בית המשפט יזכור שהחוק מחייב את הבכירים כמו את הזוטרים, מה שבית משפט ישראלי בדרך כלל שוכח.
ולקינוח, מפלגה קטנטונת שאיש (שלא נשאר ער מול טלוויזיה דולקת אחרי 23:00) לא שמע עליה, ושמה "המפלגה למיגור שלטון הבנקים", הגישה תלונה למשטרת ישראל כנגד בכירי הבנקים על יצירת קרטל. נכון שמדובר בגימיק של ערב בחירות, אבל זה לא ממש מזיז לי כי המפלגה הנ"ל חרתה על דיגלה לעשות בדיוק את מה שהיא עושה, ועל כך הכבוד והיקר.
החוק מוגדר וידוע, מחלקת ההגבלים העסקיים הודיעה זה מכבר שאכן היה תיאום עמלות, אבל שום דבר לא זז. הבנקים בכוחם האדיר מתעלמים מהתלונה הנ"ל ויש סיכוי סביר שגם המשטרה תזיז אותה הצידה. אבל רק במקרה שהמשטרה תתחיל לעשות סוף סוף משהו בעניין, הרי שכל מה שעליה לעשות הוא לגשת להגבלים העסקיים ולקחת מהם את החומר ו...זהו.
כל הללו לצערי הן משאלות לב והצדק במדינת ישראל הוא עניין מאוד סלקטיבי. הוא יצא לחופשה במקום רחוק וחמים במיוחד ומסרב לחזור, וכי מי יאשים אותו?

(עולם הדימויים של עמית סוחף אותנו ל-"מקום רחוק וחמים במיוחד". האם הכוונה לגיהינום הנוצרים? כמו בגיהינום של דנטה, נעשה שם צדק לחוטאים...ואילו בהיכלי המשפט שלנו, ראינו שהגיהינום מנת חלקם הוא של החלשים)
 

הפסדים


ואם בבנקים עסקינן הרי שבנק הפועלים היה הראשון להכריז על הפסדים של 250 מיליון שקלים. זה לא נשמע הרבה נוכח מה שקורה בעולם, אבל נסו לזכור שהבנקים בישראל בעצם מרוויחים כסף רק מעמלות וכבר הוכחתי זאת בעבר, כך שילד בן 5, היפראקטיבי, שעדיין מרטיב יכול לנהל בנק רווחי. משבר או לא משבר, בענף העמלות הרי לא היה משבר אם כבר שילמנו יותר עמלות. ואם הללו עדיין מפסידים הרי שכנראה הגיע הזמן לשכור ילד בן 5 היפראקטיבי שעדיין מרטיב.
 

עדיין בקנדה


אני עדיין בקנדה. לפחות עד מחר בערב הטמפרטורות מגרדות את ה-0 וזה נחשב כאן חמים. קצת מוזר לצפות ל-0 מעלות כהקלה במזג האוויר, ועוד יותר מוזר להגיע אליו מלמטה ולא מלמעלה. 6 חודשים בשנה קבורה המדינה הזו תחת ערימת שלג ענקית והקור נוראי. בטרם יציאתי מאירופה המליצו כולם להביא את כל בגדי הצמר שלי. לך תסביר להם שאין לי כלום עשוי צמר. וגם לו היה לי, הרי שהבעיה היא לא הגוף אלא הפנים שפשוט מפסיקות להיות שם, ולך תכסה את כל הפנים. ששת החודשים הנוספים בשנה חמים ולחים, לא תל אביב אבל לא רחוק, כך שזו נבלה וזו טריפה. מונטריאול היא עיר יפה, לא שכל כך פשוט לראות את זה כאשר הכל קבור בשלג שלא תמיד ברור מה עומקו ולא תמיד כדאי לברר זאת. תיאורטית העיר מוקפת בשלושה נהרות. למה תיאורטית? כי הנהרות הללו, ולא מדובר במשהו קטנטן נוסח הירקון, קפואים לחלוטין וכמו כל על דבר אחר גם על הקרח המוצק הזה מצטברות ערימות שלג. כך שהכל נראה בדיוק אותו דבר מכל מקום שהוא וזה קר.
לך תאמין להם שמתחת לשמיכה הלבנה הכבדה הזו יש משהו ירוק, לא כל כך פשוט לדמיין זאת כשהכול לבן.
 

כולי תקווה


את השורות הללו אני כותב לפני הבחירות ויודע שהן תתפרסמנה אחריהן. אני כישראלי השוהה בחו"ל לא זכאי להצביע. ישראל היא אחת המדינות הבודדות שלא מאפשרת לאזרחים שאינם שוהים במדינתם להצביע. (ישראלים שמקום מגוריהם בחו"ל, יכולים להצביע בשגרירות. ישראלים חולפים, תיירים ושוהים זמניים בחו"ל - לא. תודה לאורי אלוני) מתסכל וגם קצת מביש. אבל יש לי תקווה שמי שכן מצביע יזכור את השנים האחרונות וגם את אלו שלפניהן, יזכור את השחיתות, את החינוך, את הפערים ההולכים וגדלים, את האנשים שנזרקים לרחובות, החלשים שנעשקים. שלא יזכור רק את המלחמה האחרונה, ושלא יחשוב על הביטחון בלבד. כולי תקווה שהישראלי יזכור שביטחון חשוב אבל אין מפלגה אחת שיכולה לנהוג אחרת מחברתה, שיזכור שמועמד עם הצעות אולטרא פשטניות זה גם לא כל כך נחמד וגם מאוד לא ישים. שלא ישכח שעושקים אותו בכל פינה ולא בהכרח חשוכה ולעתים קרובות לאור יום ובחסות המערכת, שיזכור את הנכסים שלו, החופים, הטבע, וכל השאר שהפכו לנדל"ן מניב של האוליגרכיה הישראלית. אבל יותר חשוב שיזכור את ילדיו ויחשוב היטב האם הוא היה רוצה לראות אותם נאבקים בסיוט בירוקראטי, אינטרסנטי בחסות חוקים מעוותים שנועדו מחד ליישם כלכלה קפיטליסטית מוגזמת המתעלמת מהחלשים ומאידך שלטון שקשור בחבל הטבור להון ואיננו בר ניתוק ללא מכת גרזן כואבת. כולי תקווה שהישראלי יתחיל להסתכל על העתיד במקום למדוד אותו בכלים של העבר.

היות ואני עדיין לא בבית אז נסתפק בעוד פרסומות מצחיקות, חלקן מוחרמות... כרגיל בכתובת http://video.videowebgate.com/index.php?pt=feature
 

תגובה לשורות של עמית

   
  

כרטיס האשראי שלך בסדר גמור, אני רק בודקת שהבנק עדיין בתוקף...

 

 

  
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
 

נשמח לקבל הערות והארות, המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל: magazine@chief.co.il

 
 

http://www.bos.co.il

 

P ידיעון זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2009