גיליון מספר 8 שנה IX - יום חמישי, 26 בפברואר 2009

 

«-לגיליון קודם 2009 לגיליון הבא-»

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

     

"האמונה באמינות הטכנולוגיה
נמצאת ביחס הפוך
לידע הטכנולוגי של המאמין".

     
 

גרסת BOS העדכנית הינה BOSv 2.2.3
 

▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS2008.PPS

     
 

שער ערך ה GB
25/02/2009
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA
לפי מחיר לכל 1GB

80GB 2.05 ₪
160GB 1.13 ₪

200GB

1.61 ₪

250GB

0.79 ₪

320GB

0.76 ₪

500GB

0.50 ₪

750GB

0.55 ₪

1TB

0.50 ₪

1.5TB

0.46 ₪
מקרא
מחיר עלה
מחיר ירד
ללא שינוי
היקר מכולם X.XX
הזול מכולם X.XX













 

הבו לנו Gmail


כולנו מרוצים מה-Gmail הפשוט והנוח, המהיר והזמין.  בעבר התמודד השירות עם בעיות אבטחה וגרם למקרים שנעו מאי-נעימות לבעיה חמורה (ראה למשל www.davidairey.com/google-gmail-security-hijack מ-2007). ולמרות זאת, נשמר שמו הטוב עד כדי שמעטים השומעים להזהרות מפני משלוח מידע מסווג דרכו.
שמענו השבוע בחדשות כי 60% מהגולשים הישראלים מחזיקים בחשבון ג'י מייל (חשבון אחד לפחות). לא רק בארץ הפך הג'י-מייל למרכזי בחיים המקוונים של האוכלוסייה. לפני חצי שנה נפל הג'י-מייל למשך שעתיים (למהנדסים לקח שעה לאתר את התקלה ועוד שעה לתקן אותה), והידיעה הפכה לשיאנית בתגובות של כל הזמנים ביבשת אמריקה הצפונית. לדברי CNET התקלה נגרמה מתוך בעיה במערכת שמירת הכתובות של ג'י מייל. באותה הזדמנות פוצו לקוחות Google Apps (אפליקציות SaaS לעסקים קטנים מבית גוגל) ב-15 ימי שירות חינם. וזו הייתה רק אחת משלושת הקריסות של Gmail ב-2008. את 2009 התחילה ג'י-מייל בפדיחה, כאשר אחד מאנשי הצוות הטכני עשה טעות טיפשית שהובילה לסימון "מסוכן למשתמשים" של כל האתרים שהופיעו בחיפוש. אותה שגיאה גם שלחה הרבה מסרים לגיטימיים לתיבת ה-Junk של חשבונות הג'י-מייל.
השבוע שוב נוכחנו להשבתת השירות, שצוות יחסי הציבור של ג'י ייחס לעדכון תוכנה שגרתי. לטענתם, הם נאלצו לסגור אחד ממרכזי המחשבים על מנת לבצע את העדכון, ובכך נגרם עומס יתר במרכזים האחרים, כך שהבעיה הפכה למפל עומסים. בבוקר ה-24 בחודש התקיימה פעילות תחזוקה שגרתית באחד ממכרזי המחשבים של החברה באירופה. תופעות לוואי בלתי צפויות של הקוד החדש, המשתדל לשמור את המידע במרחק גיאוגראפי כמה שיותר קטן לבעליו (ובכך לסייע בהאצת מעבר המידע), גרם את העומס במרכז מחשבים אחר באירופה, וזה לאחר וזה לאחר (מכאן השימוש במושג "מפל").
עם סיום עבודות התחזוקה, כאשר השירות חזר לפעילות, המשתמשים התבקשו לאמת את זהויותיהם האנושיות ולמלא CAPTCHA. וזאת, על פי המלצת מומחים שהאמינו כי האחראיים לקריסת הג'י-מייל כלל לא היו באגים בתוכנה, אלה האקרים. אם כן, הרי שהתקלה יכלה להיגרם על ידי תקיפה מבוזרת של (DOS - (Denial of Services של אלפי מחשבים נשלטים על ידי קומץ אנשים. אם כל המחשבים הללו היו נגשים לג'י מייל בו זמנית תוך מספר שניות, היו יכולים לגרום לכך שהענק לא יוכל להתמודד עם התעבורה המוגזמת, ויקרוס. ההסבר אפשרי, ועם זאת, התנהגות טבעית של משתמש המנסה לגשת לחשבון שלו ללא תוצאות, היא לחזור לנסות שוב ושוב, כאילו היה רובוט או מחשב זומבי, הנשלט על ידי האקר. החובה למלא את ה-CAPTCHA מאשרת אפשרות זו. נכון לרגע זה שורר ערפל יחצ"ני ולא ברור מה הייתה הסיבה האמיתית להשבתה.
בלי קשר למקור הנפילה, המקרה מדגיש את החשיבות של שמירת התכתובות שלנו offline. בארגונים נעשית עבודה קשה לשכנע משתמשים שלא להפוך את מערכות הדואל ל"מחסני מידע" שיוצרים עומס על המערכת. אבל זה גם גורם לקשיי עבודה הרבה מעבר להעדר תקשורת, כאשר הדואל לא זמין זמנית. גם בדואל האישי יכולות להיווצר בעיות מאותו סוג.
מילה טובה אחת שמענו ממרצה בטכניון שאמר: "כאשר ג'י-מייל לא זמין, או בכלל לא ניתן להתחבר לרשת, התלמידים מתרכזים הרבה יותר בשיעור שלי".
 

     
 













חידושים ושיפורים בגרסת BOS הבאה - פרק 4 (לפרקים 1,  2  ו-3)

שכלול מערכת הפצת BOS


בחלק מהארגונים מותקנות מספר מערכות BOS באתרי הארגון השונים או במחלקות שונות, כאשר לכל מערכת הגדרות גיבוי שונות בהתאם לצרכים המחלקתיים או המקומיים. בארגונים אחרים מותקנות מערכות BOS נפרדות ברשתות המופרדות בסיווגים שונים.

כלי הבקרה הקיים ב BOS באמצעות ה BOSMonitor דרך הכליEnterprise Manager מאפשר קבלת דיווחים ועיון בלוגים של המערכות הנפרדות ללא פגיעה באבטחת הרשת.

מערכת הפצת BOS למערכות מרוחקות הנמצאת באותו הכלי, מאפשרת הפצת עדכון גרסה כמו גם התקנה מרוחקת של מערכת BOS לאותן המערכות ללא צורך בגישה ישירה אליהן.

אנו ממליצים תמיד להתקין כל גרסה חדשה במערכת נפרדת לשם התנסות ובחינה. בדרך כלל מומלץ להתקין במחשב מנהל הרשת או מנהל הגיבויים. לאחר שבדקנו ולמדנו את הגרסה החדשה ואישרנו אותה, כל שנותר הוא להפיצה לשאר התקנות ה BOS בארגון, בלחיצת כפתור.

  • בהתקנת הגרסה החדשה יישמר העתק מההתקנה עצמה גם בספריית Remote תחת ספריית BOS

  • בנוסף יותקנו לספרייה זו הקבצים הנוספים הנדרשים לשם התקנה מרחוק

  • ההתקנה גם מעדכנת את קובצי ההגדרה כך שאין יותר צורך בעריכה ידנית לשם הגדרת שם התוכנה המשתנה בהתאם לגרסה.

  • בנוסף מתעדכנים נתוני המערכת המפנים את ה- Enterprise Manager לאיתור קובצי ההתקנה מרחוק בספריית Remote

  • ניתן להפיץ עדכון גרסה למערכות מרובות, מייד עם סיום ההתקנה ולא נדרשות כל פעולות הכנה שהן.

יש לזכור כי לא ניתן לבצע הפצה מרוחקת למחשב המקומי ממנו היא מבוצעת וכי ההפצה תהיה תמיד רק של הגרסה המותקנת במערכת המקור.

מטרת כלי זה היא לאפשר לבדוק את גרסת ההפצה על מערכת משנית ורק לאחר אישורה להפיצה למערכות הקצה.

גרסת ה Beta העדכנית היא RC39)  ,2.2.3.9). שותפים העסקיים שעדיין לא קיבלו את גרסת ההתנסות יכולים לפנות אלינו.

     
 






 

S.O.S.

הדואל נעלם ?

לחץ בריבוע ?

לחץ בריבוע !



ירושה וקוץ בא


כבר התרגלנו בישראל שהחלפת השלטון היא סגולה לסיום פרשיות מביכות ותחילתן של פרשיות מביכות חדשות. לא כך אצל מורי הדרך שלנו בארה"ב הגדולה. בהיכנסו לתפקיד, יורש הנשיא אובמה בין היתר גם את פרשיית האי-מיילים שנעלמו. משרד המשפטים האמריקני, המייצג בבית המשפט את צוות בית הנשיא העדכני, הגיש כבר למחרת יום ההשבעה של אובמה בקשה לסיום הטיפול בפרשה. הבסיס לבקשה: כי נעשו כבר מספיק מאמצי שחזור של אותם מסרי דואר אלקטרוני אבודים. מנגד בקשה זו עומדות דעותיהן של ארגון "תושבים למען אחריות ואתיקה בוושינגטון" ושל "הארכיון לביטחון לאומי באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון", אותן קבוצות שתבעו את הממשלה בספטמבר 2007 וכבלו על סגירת התיק לפני מספר ימים.
שתי הקבוצות מאשימות את ממשל בוש על הפרת חוק הרשומות הפדראליות המחייב שחזור, אחזור ושימור התקשורת האלקטרונית בכך שלא נעשו מספיק מאמצים לשחזרן, ועל כשל בהנחלת מערכת ניהול רשומות אלקטרוניות המתאימה לחוק. הרשומות האבודות נשלחו והתקבלו בתקופה רגישה של הפלישה לעיראק, התגובה הממשלתית לנזקי ההוריקן קטרינה, והתפתחויות מאירות עיניים לגבי דליפות בפרשת PlameGate - של אשת השגריר שנחשפה כסוכנת ה-CIA.
למעשה, עדיין לא נודע אילו מסרים אבדו, לא ברורה הסיבה בגינה הם נעלמו מלכתחילה, ולכן איש לא יכול להיות בטוח שהתקלה תוקנה.
מנהל הארכיון אמר לעיתונאים השבוע כי "מדיניות הדואל בבית הלבן מהווה מבחן רציני למדיניות הפתיחות של הנשיא אובמה, אך עד כה הציון נשאר בלתי מספיק. הנשיא החדש ציווה על הממשל להפוך לשקוף יותר, אך כנראה שמשרד המשפטים לא קיבל את המסר ובאותו יום ממש ניסה לסגור את התיק שמנסה להביא את מערכת הדואל למידת מה של מתן דין וחשבון.
בנובמבר הגישו שתי הקבוצות בקשה דומה לבית משפט, כדי שזה יכריח את הממשל לבצע את שחזור המסרים החסרים בטרם תהפוך המלאכה לבלתי אפשרית.
 

     
 


מגרש ביתי


● תוכנה בחינם לאוהבים לשמור תמונות ב Flickr בקישור http://zedomax.com/blog
ועם זאת, אם התמונות יקרות לכם, אל תסתפקו בכך.
 

● מתים גם בחורף:
נכון, זה לא בדיוק חורף מה שהיה לנו השנה. ובכל זאת, שמחשבים ימותו בפברואר מחום זה כבר דבר לא צפוי. והם מתים. הם מתבשלים בתוך עצמם, כאשר שכבה עבה של מוך מצפה את אבריהם הפנימיים. גם בבתים, בעסקים ואף בארגונים גדולים נשאבים גרגרי אבק, קשקשי גוף, סיבי נייר ואריגים אל תוך מארז המחשבים השולחניים, וה"חשמל הסטטי" מצמיד אותם לרכיבים הפנימיים. כתוצאה מכך פעולת המאווררים עקרה.
הפתרון? לא מסובך. מדי פעם, לפתוח את המארז ולשאוב עם שואב אבק בעל פיה קטנה, או לעבוד במקום עם מיבש שיער (על קור).
אבל, מי שחפץ להתכונן לקיץ או עובד בסביבה חמימה, רצוי שייקח בחשבון לשפר את אוורור המארז. לעיתים מומלץ להוסיף מאוורר שני, אך כאשר אין מקום במארז או שהמקום הפנוי אינו מתאים ליצירת זרימת אוויר נכונה, ניתן אף לעבוד עם מארז פתוח באופן קבוע.
מחיר המאווררים נע, בהתאם לגודל ולסגנון בין 4 ש"ח ל 40 ש"ח.
לקיצוניים מביניכם ראו כיצד לבנות סופר-קולר ל-PC
 

     

 

הקדשה


בהמשך לידיעה על נפילת ה-Gmail, את האזכור הבא אני מקדישה לכל החברים שלי שמעדיפים גיבוי מקוון על ידי ספק גדול, בתשלום חודשי שנראה להם זול. קראו את הכתבה שפורסמה לפני שבוע בגלובס:
http://globes.co.il/news/article.aspx?did=1000426988&fid=594

לאחר הקריאה, הכנסו בבקשה ל- www.chief.co.il/magazine/2008/side b.pdf
וכמו שתמיד אמרנו:
גיבית ולא שחזרת - לא גיבית

I REST MY CASE
פ.ג.

     
 


Image: FreeDigitalPhotos.net

הבו לנו מים


במדינת ישראל אין חובה לאגור את מי הגשם בבתים פרטיים או משותפים, מה גם שעלות התקנת מיכלים הינה גבוהה (בין 8,000 ל-32,000 ש"ח). משפחה ממוצעת לא אצה להשקיע מיוזמתה סכומים כאלו. יזמה מהימים האחרונים קוראת לחתום על עצומה שתחייב את מדינת ישראל לסבסד את עלות התקנת מיכלי אגירה של מי גשם ותחייב מועצות מקומיות ועיריות להתקין מיכלי איסוף בבתי ספר, עיריות ובניינים ציבוריים.
לדברי היוזמים, "הרבה אנשים בישראל טוענים שכדאי לבזבז מים כדי שהממשלה סוף סוף תעשה מעשה ותתחיל להתפיל מים". "התפלת מים הינה עניין יקר מאוד ובסופו של דבר רוב הכסף לצורך מימון ההתפלה יילקח כמובן מאיתנו, האנשים הפשוטים שישלמו מיסים רבים"."בנוסף, להתפלת מי ים ישנן תופעות לוואי נוספות אותן צריך לבחון, כגון זיהום האוויר כתוצאה משימוש בחשמל, והמלחה מסיבית של מי הים". "אם לכל משפחה בארץ יהיה מיכל אגירה קטן של 1000 ליטר - החיסכון בכמויות המים במדינה יהיה אדיר"

חתמו על העצומה ב- http://www.atzuma.co.il/petition/kmak1303/1/

     
 

 

פנוי לעבודה


Hebrew, Russian fluent speaking Engineer with 10 years of manufacturing and engineering experience in semiconductor and Hi-Tech industries,
systems troubleshooting, and equipment maintenance. Background in lean manufacturing, metrology for Process Control, optics and lasers, robotics and controllers. US permanent resident. Cell: 804-833-5565 or Mail
 

     
 

























































































השורות של עמית

הגזר הבלתי נראה


צרפת היא אולי המדינה הביורוקרטית ביותר בעולם אבל כשמוחלט על סיוע כספי או הקלות לציבור, העסק מתממש במהירות. בישראל לעומת זאת מחלקים לציבור גזר בלתי נראה. הודיעו עליו, הציגו אותו, אבל מאז לא נודעו עקבותיו: 1.3 מיליארד שקל הועברו למה שנקרא "הקרן לעסקים קטנים". 212 בקשות להלוואה נתקבלו בקרן ואף אחת מהן עדיין לא אושרה. אני מוכן להתערב שמנהלי הקרן מקבלים משכורות ולא משכורות רעב. העסקים הקטנים? שיגוועו למי אכפת.
תקנות חדשות להקלה על קבלת דמי אבטלה אושרו לפני 3-4 חודשים, נהדר! אבל לא נכנסו לתוקף עדיין בגלל סבך ביורוקראטי, וכל אותם עשרות אלפים שנזרקים בימים אלו ממקומות עבודתם לא יזכו להקלות הללו. למה?
ביורוקרטיה היא לטעמי מילת גנאי, תירוץ להקשות את החיים על האזרח. כל מי שבילה פעם בביטוח הלאומי, מס הכנסה ושאר משרדי הממשלה בדרישה לקבל את המגיע לו יודע שמדובר בניסיון נואל לסחוט מים מסלע קשה במיוחד. אבל איכשהו, כשהמדינה רוצה לקחת מהציבור כסף אין שום ביורוקרטיה, רק צו הוצאה לפועל.
 

חבל...


לא מזמן כתבתי כאן המלצה על תכנת ה-oovoo. ההמלצה בעינה עומדת, אבל זה לא אומר שמדובר בחברה חכמה. ה-OOVOO מתמודדת בשוק שיושב חזק בידיים של סקייפ. לחברה' של OOVOO יש רעיונות יפים, אבל איכשהו כמו פרה עקשנית הם בועטים בדלי בכל פעם, מיד אחרי שמילאו אותו. החברה יצאה עם מוצר יוצא מהכלל "חדר וידאו עצמאי", המאפשר לאלו שאין להם את התכנה לתקשר עם בעלי חשבון. זה לא רק רעיון מצוין, זה גם עובד כמו שעון שוויצרי ובאיכות גבוהה. מבדיקה שערכתי עם 10 אנשים (אני יודע שלא מדובר במדגם מייצג) כל ה-10 הורידו את התכנה והתקינו אותה מיד לאחר שראו את חדר הווידיאו. אבל כמו כל חברה שמתקשה לעכל שיש לה שוק לכבוש, החליטו ב-OOVOO לאפשר חדר ווידאו רק לאלו שיש להם חשבון בתשלום. כתוצאה מכך פגעו במוצר ככלי לקידום הפצת התכנה שלהם. כן הם רוצים עוד קצת כסף, לך תסביר להם כמה חברות VOIP עם מוצרים נהדרים שייכות להיסטוריה בגלל חמדנות.
 

מי שובת ומתי


בטח שמתם לב כבר שכל מי ששובת הוא בעצם מי שאי אפשר לפטר אותו. ובטוח ששמתם לב שהשביתות הללו, תמיד בלי יוצא מהכלל, פוגעות בחלשים. הביטוח הלאומי שובת ומי נפגע? מקבלי הקצבאות. לשכת העבודה שובתת ומי נפגע? המובטלים.
בימים אלו זו מעין אופנה, דווקא בימים הקשים של המשבר כאשר עשרות אלפי עובדים מפוטרים, עובדי המערכת (שמקום עבודתם מובטח) שובתים. למה? כי יש הרבה עבודה!זה נכון לשירות הציבורי כמעט בכל העולם הדמוקראטי, אך בישראל השביתות הללו נבזיות וללא הצדקה. אבל למי אכפת מהשכבות החלשות ?
 

גזל החלומות


זו הפעם הרביעית שמפעל הפיס מצמצם את הסיכוי לזכות בלוטו. סיכוי שגם כך הפך למטבע לשון שמשמעותו חוסר סיכוי. כמובן שלחמדנות אין גבול, ועל זה בונים מנהלי המפעל (שמשכורותיהן משולמת מכספי המדינה ואינן קטנות במיוחד). הם טוענים ש"נכון הסיכוי לזכות יקטן, אבל הסכום יגדל" והנה לוקחת לה מדינת ישראל את החלומות של רבים מתושביה ומרחיקה אותם עוד יותר מהמציאות הנבזית שבה הם חיים.
 

דמוקרטי או לא


תמיד טענתי שלישראלי יש ראיה צרה וכשזה מגיע לבחירות הוא לא מסוגל לקרוא כלום חוץ מאת המילה "ביטחון". השבוע הוכיח לי טמבל אחד שכתב ב-YNET שממשלת אחדות היא שיבוש מושחת של תוצאות הבחירות: הנ"ל (מר דרור ניסן) טוען שלביבי יש קואליציה טבעית ולצרף את קדימה והעבודה פירושו להתעלם מרצון הציבור. אבל מר ניסן מתייחס ליחס בין הימין והשמאל (ביטחון). ובאותה מידה ניתן לומר שקואליציה של חילונים (ליכוד, קדימה, עבודה, ישראל ביתנו) היא אפילו עוד יותר חזקה ועוד יותר טבעית ועונה על דרישות הציבור במישור הדתי-חילוני. אבל המישור הדתי-חילוני הוא לא מישור בטחוני (אם כי תשאלו את נהגי אגד שספגו אבנים במאה שערים לאחרונה והם יגידו אחרת – כל אחד והביטחון שלו). ככה זה כשההיגיון והחשיבה של פובליציסט נע על פס אחד, אפילו הטוקבקיסטים הציגו טיעונים טובים יותר, מה שמוכיח שכל אחד זכאי אך לא כל אחד ראוי לכתוב בעיתון.
 

נקודה למחשבה


השבוע פנה אלי קורא והציג שאלה ענקית, האם באמת אי אפשר היה לחלץ את רון ארד? כעובדות הוא הציג לי את ציוד האיתור שמצויד בו כל טייס, שמאפשר את איתורו, אמצעי החילוץ, ושאר אמצעים. כמובן שאני לא זוכר את כל הסיפור אבל תמיד חשבתי שהטיעון "כוחות אויב במקום" לא נשמע לי רלוונטי, בעיקר כשאני יודע שאין חייל או טייס שלא היה מוכן לסכן את חייו לחילוץ רון ארד ולצה"ל יש את האמצעים להתמודד עם כוחות אויב (אחרי הכל זה תפקידו). אי לכך אשמח אם מישהו מכם ישפוך קצת יותר אור על הנושא.
 

צעצועים


מונה הדגלים – אתר שמאפשר לכם לשים מונה שיציג את דגלי המדינות של המבקרים, אבל זה לא העניין, הקשה על הדגל יספק לכם נתונים יוצאים מהכלל על אותה מדינה כולל נתונים סטטיסטיים מרשימים: http://flagcounter.com
 
רוצים לדעת מהיכן הגיע מבקר זה או אחר לאתר שלכם או סתם לאתר מקור של כתובת IP הנה אתר שאמנם לא יחיד במינו אבל תמיד יספק תוצאה: http://www.geobytes.com/IpLocator.htm?GetLocation 

סרטים:
עוד סיבוב של פרסומות מצחיקות חלקן מוחרמות וחלקן יוחרמו בכתובת:
http://video.videowebgate.com/index.php?pt=feature

תגובה לשורות של עמית

     
 

לא MICRO - כן SOFT
(תודה ליסמין)

     
 

 


"מנהל פיתוח הוא ללא ספק אחד התפקידים המרכזיים בכל ארגון המייצר תוכנה ומשתמש בשירותים נלווים של פיתוח. מנהל פיתוח נדרש לקבל החלטות רבות הדורשות ידע והתמקצעות במגוון תחומים. מנמהל פיתוח צריך להתעדכן גם בטכנולוגיות, בתהליכי פיתוח ובניהול אנשים. בפורום חברים מנהלים ומומחים בתחום פיתוח התוכנה ממגוון חברות היי-טק ומארגונים מובילים במשק בתחומי תעשייה, ועוד".

להצטרפות: dafnas@pc.co.il

   
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
 

נשמח לקבל הערות והארות, המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל: magazine@chief.co.il

 
 

http://www.bos.co.il

 

P ידיעון זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2009