גיליון מספר 7 שנה IX - יום חמישי, 18 בפברואר 2009

 

«-לגיליון קודם 2009 לגיליון הבא-»

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

   

מפתח ההצלחה:
תמיד לנסות עוד פעם אחת

   
 

גרסת BOS העדכנית הינה BOSv 2.2.3
 

▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS2008.PPS

   
 

שער ערך ה GB
11/02/2009
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA
לפי מחיר לכל 1GB

80GB2.04 ₪
160GB1.12 ₪

200GB

1.60 ₪

250GB

0.79 ₪

320GB

0.76 ₪

500GB

0.50 ₪

750GB

0.55 ₪

1TB

0.50 ₪

1.5TB

0.46 ₪
מקרא
מחיר עלה
מחיר ירד
ללא שינוי
היקר מכולםX.XX
הזול מכולםX.XX






 

לשפר


בעקבות המשבר וירידת המכירות, מחירי המחשבים ירדו בעולם כולו. למרות ההוזלה, הסימנים למתון יעכבו רבים מאיתנו שחשבנו לרכוש השנה מערכות מחשב יעילות ומהירות יותר. כך שבינתיים, מה שנוכל לעשות זה לנסות ולשפר את הקיים. לא בכל דבר ניתן לשפר: מהירות ה-CPU, תכונות הרשת ורוחב הפס (שכבר ניצלנו את כל המבצעים להגדיל), קבועים. כלומר, מה שנשאר לשפר -במחיר לא כל כך כואב- זה ה"זיכרון" (DRAM) והאחסון (הדיסק). כאשר אנו עובדים על משימה שדורשת יותר זיכרון מזה שיש לרשותנו, מערכת ההפעלה פונה אל הדיסק ומשתמשת במשאב זה להשלמת המשימה. אבל, העבודה מול הדיסק איטית יחסית ל RAM ולכן המערכת מתחילה "לזחול". אי לכך, להגברת הביצועים של המחשב רצוי לצמצם את פעילות הקריא/כתיבה של הדיסק, ולשם כך נוכל להגדיל את הזיכרון - כך שנוכל להעלות בו תוכנות שלמות ומידע מבלי שמערכת ההפעלה תצטרך לחפש את חלקיהם בדיסק. אחת הדוגמאות הנפוצות ביותר היא תוכנת פוטושופ, השומרת מספר עותקים של כל תמונה עליה מתחילים לעבוד. ולכן, לתמונה בנפח ממוצע של 50MB מומלץ להשתמש בזיכרון 250MB, מפני שגם מערכת ההפעלה ותוכנות נוספות נוגסות לנו מיכולת ה-DRAM.
במחשבים שולחניים מצוי בממוצע זיכרון 1GB, אבל לא משנה מהי קיבולת הזיכרון: כאשר נכפיל אותה מיד נחוש בשיפור מעשי וגם בעליית העלות-תועלת.
שדרוג הדיסק הוא מהלך נוסף שיעזור לנו בהתייעלות ושיפור הביצועים. כפי שיראו מי שעוקב אחר הטבלה השבועית שלנו, הדיסקים הקשיחים ממשיכים במגמת ההוזלה שהחלה כבר ב-1998 (ראו גרף בסוף העמוד שבקישור זה). גורם המשפיע בהתייעלות הוא מהירות הסיבוב של הדיסק הקשיח. שדרוג דיסק של 5,400rpm ל-7,200rpm  או ל-10,000rpm בהחלט יוביל לשיפור מהירות התגובה שבין 30 ל-50%.
גם אם נשדרג לדיסק באותה מהירות סיבוב אבל עם קיבולת גדולה יותר בצורה משמעותית ( למשל מדיסק 80GB לדיסק של מחצית ה-TB), מהירות העבודה תשתפר בצורה ניכרת. למה? כי הדיסקים לא גדלו במימדי שטח - אותן פלטות בודדות של 3.5 אינץ' פשוט מכילות מידע צפוף יותר. צפיפות הביטים הגדולה מתבטאת בזמן חיפוש, קריאה וכתיבה קצר יותר. ואת אותו שינוי כל משתמש יכול לחוש.
צורה נוספת לייעל את המחשב היא להוסיף דיסק קשיח שני, פנימי או חיצוני, בו נשמור את הפרויקטים הגמורים (מוזיקה, תמונות, וידיאו, מצגות) כדי שלא יכבידו על עבודת הדיסק הראשוני.
 

   
  

S.O.S.

הספרייה נמחקה ?

לחץ בריבוע ?

לחץ בריבוע !






חרב פיפיות


דאגלס שווייצר, מומחה פורנזי ומחבר מספר ספרים, גרם השבוע תרעומת כאשר כתב על SSDs שהשימוש בהם יכול להיות חרב פיפיות - מצד אחד הפלאשים מציעים אפשרות מחיקה מהירה, מצד שני הם הופכים את שחזור המידע המחוק לבלתי אפשרי.
מגיבים לדבריו טענו ברובם שהם מעוניינים בשמירה על הפרטיות וכלל לא שמחים מהמצב הקיים היום בדיסקים קשיחים, מהם ניתן לשחזר במעבדה ועם הכלים המתאימים, מידע שנמחק (בטעות, בכוונה, בזדון).
מתוך הניסיון השוטף שלנו, בשחזור החקירתי לעיתים כלל לא נחוץ שחזור המידע עצמו. לעיתים קרובות מספיק להוכיח גישה למחשב או הפעלת יישומים מסוימים על ידי משתמש, או על ידי אדם בלתי מורשה, או בשעות חריגות, או להוכיח שמקום במצע עליו נכתב מידע לא מכיל אותו עוד. בסביבה ארגונית קיימים כלים רבים להבטיח שגם אם ה-SSD ישתלטו על נישת הדיסקים, ומשתמשים ימחקו מידע בזדון מהמחשבים שלהם, ניתן יהיה לעקוב אחר מעשים, להוכיח פעולות שבוצעו ולשחזר מידע שאיננו. רבים מכלים אלו הם שיטות יישומיות, או תוכנות הקיימות גם בגרסאות זולות או חינמיות לרשות העסק הקטן והמשתמש הפרטי.
צריכים עזרה? צרו קשר
 

   
 















חידושים ושיפורים בגרסת BOS הבאה - פרק 3

(לפרק 1 ולפרק 2)


שיפורים במערכות משנה וקבצים נלווים למערכת BOS
1. הקובץ UserName.asp המאפשר גישת WEB ישירה למשתמש מסוים לספרייה מסוימת בשרת ה BOS באמצעות שירות ה IIS התווסף להתקנה.
הקובץ מותקן לספריית "Web Interface" ולספריית השורש של IIS במידה וקיימת.

2. הקובץ ShadowViewInstall.bat המאפשר התקנת ה Viewer לקובצי Uotlook המגובים התווסף להתקנה.
הקובץ מותקן לספריית "Utils\ShadowView"

3. ספריית "AXAVE" נוספה תחת ספריית "Utils", העתקת תוכן ספריה זו לדיסק נשלף חיצוני מאפשרת הפעלה אוטומטית של תהליך גיבוי כל הקבצים מספריות הגיבוי של BOS אל הדיסק הנשלף באופן אוטומטי.
התקנה זו מאפשרת גם העתקת כל התוכן שגובה אליה אל יעד אחר, כלי זה מאפשר לסנכרן את הגיבוי המשרדי כולו להתקן נייד ולאחר מכן לסנכרן את תוכן ההתקן הנייד אל מחשב אחר, לדוגמה המחשב הביתי.

4. קישורי עזרה חדשים ומעודכנים נוספו לספריית "Misc"

5. עודכנו קובצי ההפעלה לשירותי המערכת ולשירותי VB, EDO, Outlook ועוד.

6. קובץ אצווה MFDD.CMD התווסף לספריית "Util", הקובץ מאפשר גיבוי פיזי ב Block Level לקבצים רבים.

גרסת ה Beta העדכנית היא RC39)  ,2.2.3.9). שותפים העסקיים שעדיין לא קיבלו את גרסת ההתנסות יכולים לפנות אלינו.

   
 


Image: FreeDigitalPhotos.net




הידעת מזה?


"אתה ידעת מזה?!", היא שואלת, והציפורן המושלמת צבועה באדום C-29, נשענת על העמוד של יאיר לפיד ב"ידיעות" של סוף השבוע.
מה הייתי אמור לדעת?... שטיפת קפה הכתימה את העיתון הטרי?... שכבר גמרת לי, מתוקה שלי, את התשבצים שכל השבוע חיכיתי להם? שיאיר לפיד האפיר וכבר איננו המודל לחיקוי התורן שלי בעינייך?. "לא" לכל הניחושים הקודמים. האצבע המורה והמחנכת בישראל שלך מטופפת על הפסקה המזכירה דיסקים קשיחים.
ה-"א ת ה, ידעת מזה?", בתרגום נשי-עברי, אומר: "האם אתה, בחורצ'יק שעובד כל היום (וגם חלק מהלילה) במעבדה עם דיסקים קשיחים, ידעת שפיצוץ אטומי רב עוצמה יימחק לנצח את המידע מכל הדיסקים ו-לא-עשית-כלום בנדון?"
אם פספסתם, יאיר לפיד הביא בכתבה שלו מדגם תשובות לשאלה השנתית של קרן Edge. הקרן נוסדה ב-1988 כהרחבה של הקבוצה הידועה כ"מועדון המציאות" - The Reality Club, בה חברים חלק מהמוחות המעניינים בעולם. הקרן מעודדת חקירה ודיון של נושאים אינטלקטואליים, פילוסופיים, אומנותיים וספרותיים, ועבודה למען הישגים אינטלקטואליים וחברתיים. בראשיתו, בין 1981 ל-1996, נפגש אותו מועדון בין היתר בלופטים, מסעדות, חדרים באוניברסיטת רוקפלר, באקדמיה למדעים של ניו יורק, בבתי השקעות, באולמות שמחות, במוזיאונים ואף בסלון של בתי מגורים.... החל מ-1997 עבר המועדון לאתר האינטרנט של Edge. סיסמת המועדון היא "להגיע לקצה הידע בעולם, למצוא את המוחות המורכבים והמתוחכמים ביותר, לשים אותם ביחד בחדר כדי שישאלו אחד את השני את אותן השאלות שהם שואלים את עצמם". ואכן, משם מגיעה השאלה השנתית ל- 1998 ("אילו שאלות אתה שואל את עצמך?") ב-"מרכז השאלות" (פרויקט בו נבחרת שאלה אחת לשנה שכולם מוזמנים להשיב לה).
בין השאלות הנוספות והמעניינות בפרויקט, נרשמו: "אילו שאלות נעלמו?"(2001), "מה אתה מאמין כי נכון למרות שלא ניתן להוכיח?" (2005), ו-"בקשר למה שינית את דעתך ולמה?" (2008).
השאלה לשנת 2009 היא: "מה יישנה את הכל?". מבין 151 התשובות הנהדרות, אהבנו במיוחד את זו של ריצ'רד פורמן ("כלום לא יישנה את הכל") ושל דונלד הופמן ("המחשב הנישא הקוונטי"). אבל בחזרה לדיסקים...
Anton Zeilinger מאוניברסיטת וינה מאמין כי יום אחד, פולס אלקטרו-מגנטי (EMP) ענקי, יבוא עלינו כתוצאה מפיצוץ גרעיני שיתרחש מחוץ לאטמוספרה. אותו פולס יפגע בכל המוליכים למחצה, ולכן גם בכל המחשבים -היות וחוץ מאשר כלים היסטוריים, אין היום מחשבים שאינם מבוססים על טכנולוגיית מוליכים למחצה. סביר כי אסון מסוג זה ישפיע על יבשת או יבשות שלמות. לא רק שהטלפונים והאינטרנט שלנו ידמו, גם כלי הרכב מופעלי שבבים לא יתניעו. לא יהיה חשמל ולא מים וכל חברה מבוססת על הטכנולוגיה הקורסת, תשותק ותעלם. המערכות היחידות שתוכלנה להמשיך ולפעול תהינה בציוד הצבאי שהוכן מראש במדינות מסוימות ושוריין נגד EMP...

לשאלתה "א ת ה ידעת מזה" אני יכול הפעם להשיב ברכות גברית מעודנת: "גם את ידעת מזה, אהובתי". זוכרת את שיעורי הבית שעזרנו לזאטוט לעשות בתחילת השנה? (הזאטוט שולף ממעמקי גולגולתו אוזנייה אחת של ה-MP3 וזוקף אוזן מתגוננת. אהבתו למד"ב הכשילה אותו שעה שמורה מסורה עסקה בכיתה בבעיות מילוליות בשברים פשוטים. עסוק בציור פטרייה גרעינית קטלנית, לא שם לב לצעדיה המתקרבים וספג עונש חינוכי: הכנת עבודה על תוצאות פיצוץ גרעיני רב עצמה. "ספג?" - ספגנו. כל המחשבים בבית כוונו בסוף השבוע לגוגל ועברו מוויקיפדיה למגוון אתרים מדעיים, צבאיים, פציפיסטיים ומה לא. באי נוחות דמיינו שהאח הגדול האגדי, שעוקב אחר כל שיטוטינו ברשת (NCSA), כבר מרים גבה ומוסיף אותנו לרשימת החשודים של ה-CIA. את מכונת הכביסה אשר במרפסת כיסינו בזהירות, שרק לא יחשבו מהלוויין של Google Earth שמדובר בצנטריפוגת אורניום ביתית. כבר אז עלה נושא השפעת אסון גרעיני על המידע האגור בדיסקים. הנושא אמנם מורכב מאד להסבר פשטני אבל נוכל להביא כאן את תמצית דעתנו בעניין זה.

1. במידה והאדם יצליח ליצור פיצוץ אטומי מספיק גדול כדי להשפיע על כל כדור הארץ, (והמצב הנוכחי רחוק מכך, ההשפעה המרבית היא מספר עשרות עד מאות קילומטרים) אנחנו מסופקים עם נושא המוליכים למחצה הוא שיטריד את הניצולים – במידה ובכלל יהיו כאלה.

2. הסיכוי שכוכב קרוב יתפוצץ בסופר נובה וקרינה מכל הסוגים תשטוף את מערכת השמש למשך שעות או ימים סבירה הרבה יותר והתוצאה הסופית הרבה יותר דראסטית – עיקור מלא של כדור הארץ מכל הסוגים של החיים האורגניים.

3. הסיכוי שפצצת EMP חכמה תשמיד את מרכז האנושות כולה – כלומר מרכז ניו יורק – כלומר וול-סטריט, וכתוצאה מכך יגרם משבר עולמי.... טוב, גם בלי פצצה אפשר להגיע לאותו המצב. אחת התוצאות הצפויות למשבר העולמי הנוכחי תהיה פחות תלות בין מערכות פיננסיות נפרדות כך שקריסתה של אחת ישפיע פחות על האחרות, כנהוג בחיבור בין תחנות כוח.

4. ולגבי הדיסקים הקשיחים, התשובה מחולקת לשני חלקים, הפיזי והאלקטרוני.

  • הרכיבים האלקטרוניים של הדיסק יפגעו בדיוק באותה מידה שכל רכיב אלקטרוני אחר יפגע.

  • צלחות המידע עצמן לא יפגעו מקרינת EMP וכן גם הנתונים הנמצאים עליהן.

  • כך שבמידה וימצאו לנו חלקי חילוף מתאימים אולי נוכל עדיין להגיע למידע הנמצא בדיסקים.

5. למקרה התיאורטי של פגיעת EMP גלובאלית וכל מערכות המחשב עלי אדמות מפסיקות לתפקד אך בני האנוש חיים ובריאים, יש מספר השלכות.

  • לא ניתן יהיה לייצר חשמל – כל תחנות הכוח מבוקרות מחשב

  • לא ניתן יהיה לספק מים – כל מרכזי השאיבה מבוקרי מחשב

  • כלי רכב שיוצרו משנות ה-80 של המאה שעברה והלאה לא יתפקדו – רובם מבוקרי מחשב.

  • רכבות, אוניות ומטוסים המבוקרים על ידי מחשבים לא יוכלו לתפקד

  • לא תתקיים כל סוג של תקשורת אלקטרונית. יישארו לנו הדואר יונים ושליחים על סוס.

  • כורים אטומיים יקרסו לתוך עצמם מכיוון ומערכות הבקרה שלהם לא יתפקדו – (צ'רנוביל!)

  • יהיה מחסור במזון – כתוצאה ממחסור באמצעי תובלה

  • גם אם יוצרו תנאים מתאימים, לא ניתן יהיה כלל ליצר רכיבים חדשים או חלקי מחשב, הרי כל תהליכי הייצור עצמם מושתתים על מחשוב. מכיוון והתהליכים ההיסטוריים באמצעותם התחילו לייצר את המחשבים הראשונים כבר לא קיימים, אין כלל אפשרות להתחיל מחדש.

  • בקיצור, יהיה בלגאן גדול, נראה לנו כי רוב המין האנושי יוכל להישרד מספר חודשים ספורים.

  • האחרונים שיושפעו, עם בכלל, יהיו שבטים החיים באזורים נידחים ושאינם מסתמכים על טכנולוגיה מודרנית.

6. ולמרות כל זאת, ארכיאולוגים, שיגיעו לכדור הארץ בעוד אלפי שנים וימצאו דיסק קשיח, יוכלו לקרא ממנו כל פיסת מידע.
 

   
 

 

על תחרות בין שרת אמיתי לשרת וירטואלי - כתבה מעניינת ועם שאלות למחשבה הופיעה השבוע ברג'יסטר:   www.theregister.co.uk/2009/02/17/vmware_specweb_test

זוכרים עדיין את תבוסת רד האט משנת 2006? הגלגל מתהפך בחדשות השבוע, כעת  מיקרוסופט כורתת ברית של הפעלה הדדית של מערכות MS ולינוקס עם רד האט וב-Novell מבינים עד כמה הם מכרו בזול את מעמדם דאז.

   
 

 

דרושים

סטודנטים בעלי רקע במחשבים לשיווק / התקנת תוכנה
ללא התחייבות, עבודה לפי אחוזים בשעות הפנאי

הכנסות גבוהות למתאימים
אתם הבוסים של עצמכם!

יש להשתתף בהדרכה להכרת המוצר שתמשך כשעתיים
ותיערך בקרבת האוניברסיטה / המכללה.

קו"ח למייל: jobs@chief.co.il . נא לכתוב "עבודת סטודנטים" בשורת הנושא
 

   
 


Image: FreeDigitalPhotos.net



























































































השורות של עמית

תמיכה מרחוק


אשתי קנתה מחשב חדש. מחשב חדש הוא כאב ראש אמיתי ומישהו צריך לסייע לה להתקין את כל התכנות לגבות את הדואר האלקטרוני ולהעבירו למחשב החדש, להוריד את הזבל שהתקין היצרן (כמו גרסת הנודניק של האופיס של מיקרוסופט, או הדרעק של נורטון) ולהתקין במקומם סחורה אמתית. נתוני הפתיחה דפוקים, אני בצרפת והיא בירושלים. אני עצבני והיא חסרת סבלנות. אני יושב עם XP והמחשב החדש שלה הוא ויסטה. ומיקרוסופט לא יעשו חיים קלים לאף אחד. כל ברירות המחדל בהתקנות של מערכות ההפעלה החדשות הם מתכון בדוק לגזל זמן. כך למשל. הסתרה של קבצי מערכת, הסתרה של תפריטים ו/או לוחות בקרה למיניהן על המערכת ועל תכנות. בקיצור סיוט שלקח 10 שעות עם שתי הפסקות אוכל באמצע ושתי חפיסות סיגריות (עצבים). תוסיפו לזה את העובדה שמולי יושבת בחורה אינטליגנטית במיוחד והמוח שלה עובד 10 צעדים קדימה, מה שלא ממש מועיל שאתה זקוק לשיתוף פעולה צעד אחר צעד, כי היא אמנם חושבת 10 צעדים קדימה אבל טעות אחת ולך תמצא איפה היא נעשתה. וכמו שאנחנו מסיימים הכל והגברת מבצעת אתחול ולבקשת המערכת היא לוחצת על ה-F11 מבלי להמתין שנייה נוספת (שיעלה משהו אחר) ומבצעת שיחזור מוחלט ומוחקת 10 שעות עבודה, לחתוך את הידיים לאידיוט שכתב את תכנת השחזור הזו, זו תכנה שמזמינה כל אהבל לחסל את ההתקנות למחשב שלו.
 

טלפונים מתוחכמים


איבדתי את הטלפון הנייד שלי, האמת היא שהוא שימש לי יותר כפלטפורמת משחקים (טטריס בעיקר) בזמן המתנה בתורים העצומים, שהם יצירת המופת של הביורוקרטיה הצרפתית. אלו אמנם לא תורים לנייר טואלט אבל במחשבה שנייה, בסוף התור תחכה לך ערימת ניירות שתוכל במקרה הטוב לנגב איתה. אבל זה סיפור אחר...
הטלפונים של היום הם המחשבים הניידים של פעם, הם מכילים כל כך הרבה מידע שכפרה על הטלפון רק תחזירו לי את כרטיס הזיכרון. לא רק שמחיר הטלפון גורם לכאב לב (יותר בישראל, פחות בצרפת - כאן מחירי המכשירים לא רלוונטיים) אבל המצלמה צילמה? ועוד איך צילמה! ולא ממש בטוח שאתם רוצים את התמונות הללו על האינטרנט לכל דכפין. הודעות ה-SMS שלכם גם הן לא תמיד תמימות. השירים, קטעי הווידיאו ושאר קבצים הופכים את האבדן לנזק לא קטן. לא עדיף מכשיר טלפון רגיל, פשוט ונחמד שמאפשר שיחות טלפון ממקום למקום? או. קי., ומשחק טטריס אחד. האמת היא שאם מישהו רוצה לעשות הרבה כסף הרי לכם רעיון למוצר. תכנת השמדה עצמית לטלפון סלולארי...
 

מודעות לאוטיזם


אוטיזם היא לא מחלה, אבל אוטיסטים הם אכן שונים. במקומות רבים הם נקראים "אנשים מיוחדים". המיוחד באוטיסטים שהם בעצם אם נגדיר זאת בפשטות: “לא שמים קצוץ על מה שנקרא הסביבה". כמובן שבמנגנון חברתי הם יוגדרו כ"חסרי מודעות סוציאלית". ובחברה כמו שלנו "חוסר מודעות סוציאלית" מוגדרת כמחלה. כמובן שיש אלפי פירושים קליניים למחלה אבל העובדה היא שמדובר באנשים אינטליגנטיים להפליא שנראים כאילו הם חיים בבועה. מבט פשטני על אוטיזם מראה כי הם בעצם מממשים את היותם בני אדם, היינו אינדיבידואליזם טהור. נכון שזה לא פיקניק לחיות עם ילד שמסרב להכיר במנגנון הכללים החברתיים, הופך להיות מבוגר שלא מכיר בהם וזה קצת יותר מסובך. חוסר המודעות הזו מוביל להרבה סיבוכים לא נעימים שמחייבים השגחה על האוטיסט באופן קבוע. אבל מכאן ועד לראות באוטיזם מחלה, המרחק גדול. אני מכיר בחורה אוטיסטית שמבינה שתי שפות על בוריין (אנגלית וצרפתית) אבל מעדיפה לא לדבר בכלל. היא איננה אילמת - אם יכריחו אותה, תדבר. היא גם מעדיפה להסתובב עירומה בבית ולפעמים גם בחוץ בשמש. הבעיה היא שהיא בת 18 והחברים של אחיה לא כל כך מרגישים בנוח עם זה. וכמו שאומרת על זה אימה: "מי לא היה רוצה להסתובב חופשי עירום בביתו הוא?”
להורים של ילד אוטיסט הבעיות רבות ומסובכות, אימהות רבות ננטשות על ידי בעליהן שאינם מסוגלים להתמודד עם ילד אוטיסט, קשיים כלכליים ותשישות.
חברה יקרה שלי מקנדה הקימה אתר שהוא בעצם קבוצת תמיכה פעילה להורים לילדים אוטיסטים. מומלץ מכל הלב, כדאי להמליץ לכל מי שזקוק ותאמינו לי מנהלי הקבוצה הם האנשים התומכים ביותר בעולם. http://autismchatandshare.ning.com
 

ראיתי בפייסבוק


אל תצחקו אבל ברשימת החברים שלי בפייסבוק מופיעה שרי אריסון. כן, כן, ההיא מהבנק. ויום אחד היא כתבה בסטטוס שלה את המשפט הבא: "My bank lost 250 mil . You can send donation to www.bankhapoalim.co.il". יכול להיות שזה חוש ההומור שלה אבל אני משוכנע שהיא לא תתנגד לקבל תרומות.
עוד נתקלתי בבחור, ישראלי, שכותב בגאווה בפרופיל שלו, לצד "הספרים המועדפים עלי": "אני לא קורא ספרים". עצוב.
 

קישורים שימושיים


מערכת לייצור פשוט של סקריפט לנגן וידאו להטמעה באתר:
 http://utils.exeter.ac.uk/webct/flashplayers/flvplayer.php

כיצד למנוע קישור ישיר -HotLink- לתמונות (או לכל קובץ אחר) שעל האתר שלכם (גניבת רוחב פס) - http://www.thesitewizard.com/archive/bandwidththeft.shtml

ביטול נעילה של מכשירי נוקיה, חינם:
http://www.gsmliberty.net/shop/nokia_unlock.php

סדרת אפקטים קוליים להורדה:
 http://www.royaltyfreemusic.com/sound-effects.html  

ואחרונים, חביבים: סרטים רבותי, כרגיל בקישור
http://video.videowebgate.com/index.php?pt=feature
 

תגובה לשורות של עמית

   
 

 

הומור
הסרטונים הגדולים של השבוע (כמעט לא נשאר מי שלא ראה)
המכשיר החדש של סוני
והמוצר החדש של אפל
(תודה לדור, לאורלי ולמיכאל)

נכון שבדיחות טובות לא צריכות הסבר, אבל שני הסרטונים הנ"ל במיוחד רלוונטיים השבוע, לאחר ש-Huawei Technologies, חברת הטלקום הסינית הגדולה, הציגה בכנס הבינלאומי GMSA של העולם הנישא את הטלפון החכם הראשון שלה, האמור לעבוד עם מערכת ההפעלה בקוד פתוח של גוגל "Android" וצפוי לצאת לשוק ברבעון השלישי של 2009. הדגם בתצוגה גרם לאכזבת מה מפני שהוא לא עובד עדיין ונראה כמו עוד ניסיון להעתיק את עיצוב ה-iPhone, מוצר דקיק שכולו מסך, עם כפתור אחד בודד בתחתיתו :-)

  
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
 

נשמח לקבל הערות והארות, המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל: magazine@chief.co.il

 
 

http://www.bos.co.il

 

P ידיעון זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2009