גיליון מספר 5 שנה IX - יום חמישי, 5 בפברואר 2009

 

«-לגיליון קודם 2009 לגיליון הבא-»

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

   

"זכור כי ביקורת לא מוצדקת
היא לעיתים קרובות מחמאה מוסווית"

מתוך ספר הזהב של דייל קרנגי

   
 

גרסת BOS העדכנית הינה BOSv 2.2.3
 

▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS2008.PPS

   
 

שער ערך ה GB
05/02/2009
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA
לפי מחיר לכל 1GB

80GB2.00 ₪
160GB1.13 ₪

200GB

1.57 ₪

250GB

0.82 ₪

320GB

0.74 ₪

500GB

0.51 ₪

750GB

0.54 ₪

1TB

0.49 ₪

1.5TB

0.45 ₪
מקרא
מחיר עלה
מחיר ירד
ללא שינוי
היקר מכולםX.XX
הזול מכולםX.XX


2TB גם


סיגייט הכריז השבוע על הכוכב בסדרת ה-Constellation החדשה, של דיסקים קשיחים לשימוש ארגוני השואפים לרמות גבוהות במיוחד של צריכת האנרגיה וקיבולת אחסון. הדיסקים בסדרה מגיעים בפורמטים של "2.5 (160 או 500GB קיבולת) ו-3.5 אינץ', (500, 1,000 והחל משבוע זה גם 2,000GB קיבולת - 2TeraByte).
החדשות מגיעות רק שבוע אחרי השקת ה-Caviar Green 2TB של ווסטרן דיגיטל, והשמועות אומרות כי מדובר בהקדמה להופעתה של עוד תוספת, הפעם של 2TB, למשפחת Barracuda 7200.12, דיסק קשיח ענק לצרכן.

סידרת ה-Constellation בפורמט הקטן כולל דיסקים SATA של 3Gbps וגם SAS עם 6Gbps. סיגייט מדגישים שהם הדיסקים הראשונים לשימוש NearLine המגיעים עם ממשק SAS 2.0, תצורה המקדמת טופולוגיות אחסון חיצוניות גדולות יותר עם מעבר מידע מהיר יותר ועוצמה גבוהה יותר של האות למרחקים גדולים יותר, במטרה להשיג שדרוג משמעותי של יכולת הגדלת מערכות האחסון.
טכנולוגיית ה-PowerChoice הכלולה בסדרת ה-Constellation תומכת, לדברי היצרן, בחיסכון בתחום צריכת החשמל של עד 54% בהשוואה לדיסקים ללא טכנולוגיה זו. ובנוסף, מאפשרת גמישות לבחירת המשתמש לחיסכון באנרגיה ללא הקרבת הביצועים או האמינות.
על פי הבדיקות עד כה, ה-MTBF של הדיסקים בסדרה עומד על שיעור של 1.2 מיליון שעות. אך כידוע, מדידה זו במעבדות יכולה להיות שונה מהותית ממדידות בחיים האמיתיים, ובסביבות ה-לאו דווקא אידיאליות המצויות במגוון מערכות הלקוחות.
עדיין לא מצאנו מידע על מחירים לדיסקים בסדרה, אך הוכרז כי היחידות בפורמט "2.5 צפויות לצאת לשוק לפני סוף רבעון זה, ואילו הפורמט "3.5 יגיע רק ברבעון השלישי של 2009.
ניתן לראות בטבלת השערים את ההשפעה המיידית של כניסת דיסקים אלו לשוק, ולמרות עליית שער הדולר.

   
  

S.O.S.

הדיסק לא עולה ?

לחץ בריבוע ?

לחץ בריבוע !

המלצה לגיבוי מסד הנתונים של הדואר האלקטרוני החינמי שלכם (hotmail, Gmail, yahoo וכו')

● אם פספסתם את הידיעה, ראו ב"הארץ"- לא מספיק לכתוב נהלים, צריך גם לאכוף אותם. זה המקרה, למשל, כאשר מחלקים כרטיסי זיהוי מגנטיים לאישור כניסת העובדים. חשוב לבטל את כוחם כאשר העובדים עוזבים!
 

   


מקורי ומושקע


כל מי שעשה מאמץ ומצא את דרכו בחמשישי שעבר לעיר הפריפריאלית חולון, והתמזל מזלו למצוא חניה (או לא התמזל מזלו ואימץ את רגליו תוך כדי שהוא מסנן לעצמו "פפששש! ממש כמו בתל אביב") בא על שכרו בתערוכה קטנה, מעניינת ומושקעת, שהתקיימה במכון הטכנולוגי של חולון (ה"טכניון" של החי"בר). במעבדה האינטראקטיבית (הידעתם שבעברית קוראים לזה "הידודי"?) חברו סטודנטים של מגמות שונות ועמלו יחדיו. התוצאות הוצגו ב-2009 IDHO. למי פחות ולמי יותר יישומים פרקטיים, אבל כולם מדליקים. אז מה, את הבגדים של הגמר בשנקר, הייתם לובשים? על הכיסאות של תערוכות הגמר בבצלאל, הייתם יושבים? (אולי, אם היה לכם ישבן בצורת משולש קטום פינות...)
את הפרויקטים תוכלו לראות בקישור זה. פשוט מגניב.
 

   
 









למה זה כדאי


כבר חודשים לא מעטים, למעשה מאז השקת הגרסה הנוכחית, אנו עמלים בשיפור יכולות BOS לקראת גרסה חדשה. כעת, כאשר מתקרבים למועד הופעתה נחשוף כאן בכל שבוע טפח נוסף מיכולות BOS החדשות. היום על שינוי מהותי במבנה כלל קבצי התוכנה.

כל התוכניות וספריות ה DLL של תוכנת BOS עברו עריכה וארגון מחדש.
התוצאה היא התקנה מעט יותר גדולה בנפח, כ- 3MB יותר בקובץ ההתקנה, אך שימוש יעיל הרבה יותר ב CPU, RAM ובמשאבי מערכת.

התוצאה הסופית מבחינת המערכת יהיה שכל מרכיבי ה BOS, יצרכו הרבה פחות זיכרון והרבה פחות עומס מהמעבד במשך העבודה.

זה נכון שעם הכוח של המעבדים כיום ומחירי ה RAM זה לכאורה לא חשוב, אבל במערכת פועלים יותר ויותר מרכיבים קטנים הדורשים את תשומת לב המעבד, רובם מתוצרת יצרן מערכת ההפעלה - MS, כך שלעתים אנו מוצאים מערכת שאפילו שאין אף תוכנה מופעלת יש שימוש ב 50% מהזיכרון הפנוי.
ההחלטה לשפר את הביצועים באה בכדי להסיר מכל ספק את תרומת מערכת BOS לעומסי העבודה של המערכת.

 
 


מה ואיפה


השבוע קראנו שסימנטק שוב שולפים מהכובע את חבילת ה-Norton Utilities שלהם. הנ"ל היה ונשאר סט נחמד לצרכן, להגברת הביצועים במחשבים האישיים וכולכם בוודאי זוכרים שבצ'יף בין היתר גם עסקנו בהפצתו אי שם בתחילת האלף.
מה שמדאיג כאן הוא רק דבר אחד: את אותן החדשות קראנו במדור הכלכלי ולא בין העמודים הטכניים. פירוש הדבר בעינינו, כי המיתון עושה את שלו גם בהיכלי הפאר הצהובים של סימנטק, מניע ההחלטה קשור לערך המניה בלבד, ולא כדאי שנצפה בקמבק הזה לחידושים או להתחדשות טכנולוגית.
 

   
 


Image: FreeDigitalPhotos.net








נטבוקים


ה-Netbook הוא "התקן ממוחשב נייד קל, זול ויעיל" שאינו אוגר חבילת אפליקציות או נפח גדול של מידע, אך עדיין מאפשר לעבד מידע ולגלוש באינטרנט. השמועה על השתלטות הנטבוקים הפכה ממשאלה להתחלה של ספין. אבל, האם ייצור אותם מכשירים על חשבון מכירת מחשבים קונבנציונאליים בכלל כדאי ליצרני המחשבים?
הדיסק הקשיח הוא מרכיב משמעותי ב-PC שאנו מכירים. יצרני הדיסקים הקשיחים נאבקים היום מול תעשיית הזיכרונות במצב מוצק. מלחמה אכזרית זו הובילה למקרים רבים בהם הדיסקים נמכרים כמעט במחיר עלות הייצור, כאשר הרווחים מצטמצמים לאורך כל שרשרת האספקה. שוק המחשבים הנישאים משפיע מאוד על שוק הדיסקים הקשיחים. על שוק המוצרים הקטנים לצרכן (MP3, מצלמות וכו') כבר  השתלטו  ה-SSD, המאיימים כעת לכרסם גם בפלח שוק הארגוני של הדיסקים בפורמט 2.5". וכעת, צפויה גם מלחמה על שוק הנט-בוקים.
מול כדאיות רכישת הדיסקים הקשיחים, יצרני המחשבים הנישאים החלו לכלול את הדיסקים בקונפיגורציה ה"מומלצת" שלהם. למשל, HP מוכרת את סדרת ה-1000XT שלה עם שתי אפשרויות: SSD של 8 גיגה בייט או דיסק קשיח PATA של 60GB, כאשר הם כותבים כי למערכת מומלץ הדיסק הקשיח, שעולה ללקוח תוספת של 55 דולר. הלא אם זה טוב יותר וגדול יותר, ראוי שנשלם עליו יותר, ואותה תפיסת ערך גם מקדמת את מכירות הדיסק הקשיח. אבל, אותו זיכרון SSD של 8GB יעלה לנו בחנות כ-95 דולר, בעוד דיסק קשיח PATA (טכנולוגיה ישנה יותר מה-SATA שאנו מתמחרים כאן מדי שבוע) בנפח 60GB יעלה כ-60 דולר.
יצרנים אחרים מצניעים את מוצרי ה-SSD שלהם בדרכים שונות. הם גם לא מפרסמים אותם כ-נטבוקים אלא כ"מיני" או כינויים אחרים.
מחירי הדיסקים צנחו בממוצע ב-16% בחודש אחד של 2009. זאת, אחרי שהרווחים במכירתם צנחו ב-25% בסוף 2007 וב-15% לקראת סוף 2008.
מצאנו מידע המעריך את המכירות העולמיות של נטבוקים ב-2007 בהיקף של 400,000 כאשר ב-2008 המספר עלה ל-11.4 מיליון. לשנה הנוכחית צפויה גדילה השל כ-189% במכירות. המספרים קטנים בהשוואה למכירות המחשבים השולחניים (צפי של 143 מיליון ל-2009) והנישאים הרגילים (צפי: 178מיליון ב-2009).
נראה איפה כי נכון להיום, יצרני המחשבים האישיים משווקים את הנטבוקים עם דיסקים קשיחים יחסית גדולים, לא על פי הכוונה המקורית, אלא כגרסה צנועה יותר של לפטופ רב תחליטי.
וכל זאת עוד לפני שההודים מזרימים לשוק את הנטבוק שלהם ב 20$ ליחידה.
 

   
 


Google Maps

























































Mars Rover - NASA

















ג'ף בעיר הקטנה


השבוע הגיע אלינו אורח אמריקני למעבדה לשחזור מידע. בזמן שהוא חיכה בקוצר רוח להצלת המסמכים שיצר בלפטופ במשך שעות ארוכות, ולתמונות שצילם בשבועות האחרונים, התפלא ממרקמו הבוצי של הקפה והאיר את עינינו בכמה סוגיות.

● מיסטר ג'פרי קורא בפרוספקט של צ'יף על עיסוק החברה בנושאים הקשורים בהתאוששות מאסון - Disaster Recovery, ונראה מודאג. "בישראל כולם ברכו אותי על הנשיא השחור החדש שלנו, כולל על החלטתו לסגור את בית המעצר ב-Guantanamo Bay. אבל מי מבטיח שהוא לא שומר לעצמו קלף סודי ביד, תחת שם אחר? הצעת חוק חדשה הוגשה לאחרונה בבית הנבחרים של ארה"ב. ההצעה נקראת "חוק מרכזי מצב חרום לאומיים" (או HR 645). אם חוק זה יאושר, יבנה המשרד ביטחון הפנים מרכזים לאומיים למקרה של מצב חרום, מקומות הידועים כ"מחנות FEMA", בתחומם של בסיסים צבאיים. חוק זה מדאיג מאוד, במיוחד את צרכני הג'אנר הקונספירטיבי העתידני (צופי הסדרה של פוקס "24", סרטים מהסוג של "28 יום אחרי", ועוד דוגמאות רבות, כולל קוראי ספרו של סרמאגו "על העיוורון"). וגם את אדון ג'פרי, כמובן. לדעתו, כוחות האופל כבר בדרך להנחיל מבנה של משטר צבאי, וכבר לא מספיק להם המשטרה שהפכה לצבאית, מצלמות האבטחה, ופיקוד צבאי מבית. למרות שכבר קיימים מתקני מעצר, הם רוצים להכניס תחת אישור החוק הבנייה של מחנות FEMA במתקנים צבאיים, בתירוץ הפופולארי שאותם מתקנים ישמשו למקרה של מצב חירום לאומי. רבים מרגישים כי החמרת הכלכלה מתחילה להפוך לאיום על המוסדות. הם זוכרים את האירועים שהתרחשו באיסלנד וביוון, ופוחדים כי אותם "מרכזי חירום לאומיים" ישמשו לחירום לאומי רק כאשר אותו חרום לאומי ידרוש בידוד ומעצר של קבוצות גדולות של תושבים. ואם לא כך, למה לבנות אותם בתוך או בסמוך למתקנים צבאיים?
בישראל זה לא יכול לקרות, אומר ג'פרי ("תקראו לי ג'ף"). הוא לא שמע על "הדרך לעין חרוד".

● מר ג'ף לא נראה נינוח. קשה לו עם הרעיון של ידיים זרות מחללות את קדושת ה-PC  שלו, שעיניים אחרות רואות את הקבצים שלו. הוא בוודאי מרגיש נורא עם כל השמועות על כי האחסון ב"ענן" ייתן מכת מוות למחשבים האישיים. לאחרונה אפילו נאמר שגוגל ישאב בזכות ה- GDrive (שירות אחסון מקוון) את כל תשומת לב הצרכנים לכיוון המחשוב הענני, עד כדי שמערכות ההפעלה של מיקרוסופט תתייבשנה לגמרי. תארו לעצמכם - כל אוצר המידע של ג'ף יימצא צף בחלל הווירטואלי, בזרועות תמנון נוכרי ענק.
אנו מבקשים להרגיע אותו. ב-PCMag מעריכים כי אפילו במצב הכלכלי הנוכחי, ב-2009 ימכרו בעולם לא פחות מ-260 מיליון מחשבים אישיים, גם אם בהדרגה ישתנה המודל המוכר לנו. אולי תהינה האפליקציות אלו שיתקיימו בענן, אבל אולי נהפוך כולנו לבעלי מסופים של מיינפריים ענק השמור אי שם בענן? או שבעצם נוכל להגיע לשביל הזהב, כאשר משק הבית יחזיק מחשב אחד חזק מאוד, עם מעבדים פנומנאליים, שימלא בו זמנית את תפקידי המרכז מולטימדיה, שרת הדואר והקבצים. ואנחנו נשתמש לנו בחדרי הבית השונים, בלימודים ובדרכים במסופים דקים, קלים ואלגנטיים, דרכם נוכל לנהל את המידע שלנו המאוחסן בבית, בעסק או בענן. ולמיקרוסופט לא יהיה מה לדאוג,  יחד עם כל הקונצרנים הגדולים הם כבר ימצאו דרך למכור לנו מה שיצליחו לשכנע אותנו שנצטרך.

● "למה נראה לכם כה הזוי שמפלגה של אנשים זקנים (ניצולי שואה) תתחבר למעשני מריחואנה בדרכה לכנסת ישראל?" אומר ג'ף. "ב-Ohio יש פרופסור לפסיכולוגיה שטוען כי לאחד ממרכיבי המריחואנה יש כוח לחזק את המוח, להחזיר את הזיכרון ולהפוך את נזקי מחלת האלצהיימר". ביררנו. כבר ב-2005 התפרסמו תכונות צמח הקנאביס החיוביות למניעת המחלה. לאיש שג'ף הזכיר קוראים Gary Wenk, הוא הזריק כל בוקר לחולדות זקנות מנה של קנאבינואיד סינטטי הדומה במבנהו לאחד ממרכיבי הצמח. אותן חולדות מטופלות הצליחו הרבה יותר מקבוצת הביקורת במבחני זיכרון - גם אם לא כל כך טוב כמו חולדות צעירות. תארו לעצמכם שהבוחרים הבוגרים בישראל יחלו ליטול טיפול דומה, יזכרו בכל מה שכבר שכחו, מי סרח ומתי, מי כשל ולמה, מי מעל ומי טעה... ממש לא יישאר לנו במי לבחור.

● להוטים להסיח את השיח מנושאים פוליטיים ומגורמי התמכרות, שינינו את הנושא למשהו הרבה יותר רחוק. שמענו כי גם הרובוט הממונע "Spirit" ש-NASA שלחו לחקור את המאדים, מראה לאחרונה מין סוג של אלצהיימר. כיאות ליהודי טוב, ג'ף קשישא נוהג להתפלל באותו בית כנסת עם גיסו של בעלה השני של בלונדה מטופחת המחזיקה כבר שנים בעמדה בכירה של שיווק אצל אחד מספקי NASA. או משהו כזה. לכן, לשמוע את הפרטים מג'ף הרבה יותר טוב מלקרוא אותם מהבלוג של דובר סוכנות החלל האמריקנית.
שני "רוברים" שוגרו לחלל ב-2003. היו אלה המסעות מספר 36 (עם ה"ספיריט") וה-37 (עם אחיו התאום, המכונה "אופורטיוניטי") -מתוך סך כך 39 המסעות ש-NASA שלחו עד כה- במטרה לחקור את קרקע כוכב הלכת האדום. מהנדסי החלל מעריכים כי הם קיבלו משתי המכונות עד לימים אלו, פי עשרים מידע מן הצפוי על פי הערכת האחריות. המשימה שתוכננה ל"ספיריט" הייתה סיור של כ-90 ימי מאדים (הנקראים "סולים").  ועם זאת, היא נמשכת כבר חמש שנים, מה שהופך את הרובוט הותיק לפגיע במיוחד בפני תקלות הקשורות להתיישנות. אבל נראה איפה כי התקלה הייתה מכאנית: במהלך אחד מסיוריו הספיריט נתקע באבן והפסיק לעבוד. זה קרה ליתר דיוק, בסול ה-1,800 של שהותו על הכוכב. במטה של NASA הפסיקו לקבל ממנו דיווחים ועלה חשד כי הלם ההתנגשות באבן ניתק את הזיכרון במצב מוצק אשר באמצעותו הוא פועל.
הפעילויות של אותו יום לא נשמרו בזיכרון, למרות שחלק מהמידע נשמר שם גם אחרי ניתוק מקור האנרגיה. ספיריט עובד על בסיס אנרגיה סולארית, אותה קולט באמצעות קולטנים  המתכווננים לשמש בהתאם לעונה.
הסבר אחר גרס כי הבעיה נבעה מפגיעת חלקיקים קוסמיים באלקטרוניקה העדינה של ספיריט. אותם חלקיקים הם חלקיקים קוואנטיים אנרגטיים המגיעים מהחלל החיצון ופוגעים בשטח פני כדור הארץ, המאדים וגופים אחרים של מערכת השמש. מרבית חלקיקים אלו הם פרוטונים, וחלק קטן יותר הם חלקיקי אלפה ואלקטרוניים.
תוך מספר ימים חזר ספיריט לשדר, למרות שלצוות האבחוני עדיין לא  ברור מה גרם לתקלה.
כמו עם בני אדם, התקלות בשני הרובוטים נעשות תדירות יותר ככל שהזמן עובר. אבל NASA ימשיכו לנצל אותם כל עוד ניתן.

● ג'ף עזב את נס ציונה בלב דואב ונסע לישון בתל אביב. בדרך איכשהו הסתבך עם הכבישים החדשים ומצא את עצמו בבת ים, רגע לפני חצות, ברכב השכור ועם GPS לא מעודכן. כפי בקשתו הערנו אותו בטלפון בחמש לפנות בוקר. הוא חזר עם עיניים אדומות אך בורקות משמחה. כל המידע האבוד חיכה לו בדיסק החדש של הלפטופ, וגם על גבי מספר תקליטורי גיבוי. ואז, גם אנחנו הלכנו לישון.
 

   
 


































































השורות של עמית

חרם?


ארגון הקמעונאים הבריטי החליט להטיל חרם על מוצרים שמקורם בישראל ולקדם במקומם מוצרים שמקורם בשטחים ובעיקר עזה. המדובר הוא בעיקר על מוצרי חקלאות אבל אצל הבריטים לעולם אי אפשר לדעת היכן זה יסתיים. כמי שמכיר את איכות מוצרי החקלאות בבריטניה, שלא רק שנראים כמו עשויים פלסטיק, גם טעמם לא ממש שונה מהמראה, אני לא ממש מוטרד. אבל חרם ישראלי על מוצרים אנגליים יפגע לא מעט בשוק האנגלי והאנגלים יודעים זאת. למרות שישראל איננה מדינה גדולה אנחנו מייבאים מאנגליה תוצרת (בטח שלא חקלאית) במיליארדים. אז אם האנגלים רוצים להחרים תוצרת ישראלית ומעדיפים לרכוש מהפלשתינים שיבושם להם, אבל כדי שיבושם להם היטב הגיע הזמן שאנחנו הצרכנים נחזיר להם באותה מטבע, שינסו למכור לתושבי עזה את ההפרש שאנחנו נפסיק לקנות.
בדיוק אותו הדבר בנוגע לטורקים, טורקיה הפכה להיום מקום מאוד לא נעים לישראלים. האם יש סיבה שאת תקציב התיירות השנתי שלנו נעביר לקופת האוצר הטורקי? אני לא חושב. נורבגיה היא בעיה אחרת, אני לא מצליח להעלות על דעתי משהו שהנורבגים מייצרים ואנחנו צורכים, נכון שישראלים מבקרים בנורבגיה אבל בגדול חוץ מפיורדים מדהימים ביופיים אין לנו הרבה מה לחפש במדינה המשעממת הזו.
בגדול, הגיע הזמן שאנחנו הצרכנים נחליט היכן אנחנו שמים את כספינו ולומר לתורכים ולאנגלים או לכל עם אחר "מספיק, יש גם לנו כוח, ואם אתם בוחרים צד באופן שרירותי, תשאו גם אתם בהשלכות".

למען האמת ההיסטורית ולמען קוראים עתידיים במהדורה זו, אשר תיאגר בארכיון וירטואלי מקוון, יש להבהיר:
בימים הספורים שעברו מאז כתב עמית שורות אלו, אכן התממשה החרמת היעדים בטורקיה. או אז פנה ענף התיירות הטורקי בדילים שלא ניתן לסרב להם לכיס התייר הישראלי. הדילים פעלו כשמש מרמריס על המרגרינה ממנה חצוב ה"עורף החזק" של השכבות הנהנתניות אך חסכניות של ישראל. ושב לזרום לנופשונים הטורקיים שטף כחול לבן מכפכף ומפוכח, שהבין שיותר זול לו לבלות את אותם ימים במלון טורקי תכול בריכות... מאשר בסלון ביתו.
 

השלכות


ואם כבר בהשלכות עסקינן, הרי שתופעת השלכת הנעלים שהחלה על ידי העיתונאי עיראקי שטיווח את הנשיא בוש (שחמק מהם בצורה אלגנטית, חייבים להודות) ונפוצה בכל העולם, מתחילה להיות מגוחכת. רק אתמול השליך מפגין אנגלי את נעליו על ראש ממשלת סין המבקר בלונדון. העניין הוא שלהיפטר מנעליך בעיראק ולהיפטר מנעלייך בלונדון הקפואה זה שני דברים שונים. העיראקי נפטר מזוג נעליים עלוב שהפך להיות עסק יקר ערך ובמזג האוויר השורר בבגדד יכול לחזור הביתה יחף, בעוד שהאנגלי הטמבל עומד לו יחף בלונדון אחרי שנפטר -סביר להניח- מזוג נעליים הרבה יותר יקר. ועם כל האושר על המחאה הלא-כל-כך-מקורית, הדרך הביתה עומדת להיות עינוי קר ורטוב עד מאוד. לפעמים מחאה היא עסק כואב וגם להביע מחאה צריך שכל.
 

קנדה


אם חשבתם על לאן לצאת לטייל בעולם בינואר/פברואר, אנא מכם הוציאו את קנדה מהרשימות שהכנתם. בחודשים אלו קנדה היא ערימת שלג אחת גדולה, בעיקר אזור מונטריאול. הטמפרטורות יכולות בקלילות להגיע למינוס 30 ואפילו מינוס 35. למזלי נחתתי למינוס 5. לא רציני, כי למען האמת כשיצאתי מפריז הטמפרטורות היו שם בדיוק כאלו. אבל שלא כמו בפריז, במונטריאול יש לטמפרטורות מרחב תנועה מרשים וכעבור כמה שעות כבר היה לנו מינוס 15. אז יצאתי לטייל קצת, זה לא היה נורא ולמרות שלא הייתי לבוש ממש ולא הרגשתי את הקור כלל, אחרי 4 דקות גם את הפרצוף שלי לא הרגשתי והיה צורך לחבוט בו היטב כדי להחזיר את זרימת הדם. בינתיים טיפסו הטמפרטורות ל-0 וזה כבר משהו שאני מכיר היטב, פרט לעובדה שבמקומות בהם אני חי אל ה-0 מגיעים מלמעלה ולא מלמטה. קנדה היא מדינה די מפוהקת אבל המקומיים מאוד נחמדים ולמרות שאני בקוויבק שהוא אזור דובר צרפתית יש עם מי לדבר כי כמעט כולם דוברים אנגלית ואנגלית טובה. מה שמוזר כאן הוא הקומבינציה של אמריקה בצרפתית ואין קומבינציה יותר מוזרה בעולם בעיקר אם לוקחים בחשבון את ה"אהבה" שהאמריקאים רוחשים לצרפתים ואת ה"כבוד" שהצרפתים רוחשים לאמריקאים. קנדה נראית כמו הגיהינום של שני העמים, רק חבל שהוא מלא קנדים
 

ברק חופר


אהוד ברק מציע מנהרה של 48 קילומטרים בין עזה לשטחים. נשמע כמו רעיון טוב ואני משוכנע שלא מעט קבוצות של חמאסניקים ירוצו למכרז. אחרי הכל, לאף אחד אין ניסיון כל כך מגוון ומוניטין כל כך משמעותי בתחום. אבל למען האמת, אני לא בטוח שהפלשתינים בשטחים רוצים מבקרים מעזה אצלם. אבו מאזן יהיה מאושר אם עזה תרד מעל גבו. אהוד ברק אולי יודע איך לנהל מלחמה אבל ברור שאין לו מושג מה המשמעות של חפירת מנהרה. אבל כאמור, אנחנו בשנת בחירות ושבוע לפני הבחירות עדיף לדבר שטויות ביטחוניות ולא לגעת בבעיות האמתיות. ובאמת כמו שציפיתי, גם בבחירות הללו הנושא המרכזי הוא ביטחון וכל שרידי הלכלוך מממשלות העבר וההווה, נשכחו. כולם כולם רוצים להכות בערבים, לגרש את הערבים, או לעשות שלום עם הערבים ואף אחד לא חושב על לכלוא את הגנבים המושחתים, לפרק את הקרטלים, לשבור את האוליגרכיה, לשפר את מערכת החינוך ההרוסה, לחזק את השכבות החלשות (אלו שביבי כבר בודק היכן לשתות את טיפת המים שנשארה להם). אנחנו הולכים להמיט קלון על כל המערכת הסוציאלית שלנו ועל רבע מהעם רק בגלל שהמילה ביטחון נזרקה לאוויר. אנא מכם אל תרוצו להצביע למועמד זה או אחר כי הוא צודק, חישבו עם הוא חכם. אתם אולי מסכימים אתו אבל האם יש דרך שתוכניותיו יצאו לפועל?. זכרו את כל אותם מתמודדים שכבר גרמו נזק. אל תשכחו מה עלה בגורלה של מפלגת הגמלאים שכל קול צף הצביע לה בבחירות הקודמות. אל תרוצו למפלגה שחורטת על דגלה עזרה לעניים אבל שוכחת להזכיר שאותם עניים חייבים להיות חובשי כיפה. אנא הפעילו גם את השכל ולא רק את הרגש. הפעילו גם את הזיכרון שהולך אחורה יותר משלושה שבועות. כי 4 שנים אחר כך לא תוכלו לומר דבר והדמעות שתזילו תהיינה חסרות משמעות. (הלוואי 4 שנים...)
 

משקפיים


לקח לי המון זמן להודות שאני זקוק למשקפי קריאה, אבל הגיל עושה את שלו ויכולתי להתעלם מהצורך כל עוד היד הייתה מספיק ארוכה. אבל היד כבר לא מספיק ארוכה ואפילו תפריט באותיות גדולות כבר לא כל כך פשוט לקרוא, שלא לדבר על תוויות באותיות קטנטנות, וצריך משקפי קריאה. זה לא נוח, לוחץ על האף וצריך לזכור לקחת אותם אתך לכל מקום, אני לא רואה את עצמי קושר אותם לצוואר. צריך לזכור היכן שמת אותם או לחליפין לפזר עשרות זוגות בכל רחבי הבית. מכשירי שמיעה הם עסק הרבה יותר פשוט הם תקועים להם שם באוזניים ואין להם תכניות להיעלם, אי אפשר לפזר אותם בכל הבית אלא אם כן אתה מיליונר (כל יחידה מחירה 2,000 עד 3,000 דולר). משום מה הצורך במשקפי קריאה גורם לי להרגיש יותר מוגבל מאשר החרשות הכמעט טוטאלית שלי.


אני כאמור בביקור בקנדה. בגלל חוסר היכולת לעשות כאן שום דבר מועיל במיוחד, לא יהיו השבוע לינקים מיוחדים לפתרונות מועילים. אבל סרטים, יהיו כרגיל בכתובת:
http://video.videowebgate.com/index.php?pt=feature


תגובה לשורות של עמית

   
 

 

  
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
 

נשמח לקבל הערות והארות, המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל: magazine@chief.co.il

 
 

http://www.bos.co.il

 

P ידיעון זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2009