גיליון מספר 24 שנה XI יום חמישי, 30  ביוני 2011

 
 

► לגיליון קודם 2011 לגיליון הבא ◄

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

 
    

משהו מת יכול להיסחף עם הזרם,
אך רק משהו חי יכול ללכת נגדו

G. K. Chesterston

 
    
 

הצטרפו אלינו בפייסבוק

גרסת BOS העדכנית הנה BOS v2.2.11
 
▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS 2009H.pps
גרסת Beta עדכנית 2.2.11.23 לקבלת גרסת Beta

 
    
 

שער ערך ה GB
29/06/2011
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA
לפי מחיר לכל 1GB

0.31

500GB

0.28 ₪

750GB

0.20 ₪

1TB

0.19 ₪

1.5TB

0.17 ₪

2TB

0.26 ₪

3TB
מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX

היקר מכולם

X.XX

הזול מכולם

מחיר ה- GB

הזול ביותר לתקופה

צייד ראשים

לבקשת הסקרנים, הבאנו לכם היום תמונה של הפושע.
בפניכם צילום מיקרוסקופי של ראש קורא-כותב מאחד הדיסקים שהגיעו השבוע למעבדה בצ'יף. למי שביניכם נמצא בגיל המתאים לדעת כיצד עובד פטיפון, הראש הזה מככב בדיסק הקשיח בתפקיד דומה לזה של "מחט" הפטיפון.

הראש הקטן, המשתקף בתמונה בראי הפלטה המגנטית התכולה (ה"קרניים" או "צבתות" השחורות שייכות להשתקפות), נועד לרחף מעל שטח פני צלחת המידע ללא מגע פיזי.
כאשר מסיבה זו או אחרת מתקיים מגע ביניהם, נפגעים הן הראש העדין והן הציפוי המגנטי של הצלחת.
על מנת לפתור את הבעיה ולחזור למצב של אפשרות קריאת מידע, במקרים רבים יש להחליף את רכיב

הראש, ברכיב חלופי.
אלא שראש חלופי, או ליתר דיוק סט ראשים (בד"כ ראש אחד לכל צד של כל צלחת מידע בדיסק), לא ניתן להשיג בחנות המחשבים, או אצל יבואן האלקטרוניקה, או אפילו לרכוש מהיצרן. דיסק עם ראש פגוע הינו מטופל הנזקק להשתלה מתורם אחר. תורם שרצוי יהיה מאותה משפחה, מאותו דור, ואם אפשר... אח תאום לו.
במצב זה אנו יוצאים מסע בלשי של חיפוש אחר אח אובד. לעיתים האח מתחבא במחסנים שלנו. לעיתים, הוא נמצא אצל עמיתים בעולם או נמכר באינטרנט במצב פיזי תקין. אחרי שהוא מגיע לידינו, ההכנה לניתוח קצרה, אך לא תמיד הניתוח מצליח. כמו ברפואה, לעיתים נדרש תורם נוסף, ניתוח נוסף, והתהליך חוזר חלילה.
מי שמחזיק בדיסקים בדגמים ישנים או פחות נפוצים מבין את הצורך של "ציידי הראשים" (המונח Head hunter מקבל כאן משמעות אמיתית) ונוקב במחיר מתאים. לכן, מקרה הדורש החלפת ראשים הוא מקרה יקר מן הממוצע, עם סיכויי הצלחה מעט נמוכים מן הממוצע. לחברות הצלת הנתונים המספרות על 97% ו-99% אחוזי הצלחה: אנו ממליצים לרדת מן העץ ולחדול מלציין את המצב שהתקיים בשנות התשעים, אז הייתה הטכנולוגיה פשוטה יותר ובהחלפת רכיבים בדיסק תקול היה לנו מספר הפרמטרים לחישוב הרבה יותר קטן.
 

 
    
 

לרדת מהסולם


סולם ריכטר, שנבנה על ידי צ'ארלס ריכטר ובֶנו גוטמברג, משתמש בהגיון מאוד ברור: יש גלים סיסמיים מתפשטים בתת קרקע בתדרים יחסית גבוהים אך בכוח מופחת.
מאידך, סוג אחר של גלים נעים על פני האדמה בתדר נמוך יותר אך עם כוח הרסני.
ריכטר וגוטמברג מדדו את הגלים הללו עם סיסמוגראפים, מכשירים עדינים שכוללים מאזניים וגליל נייר. כאשר האדמה זזה, הסיסמוגראף רושם את האַמְפְּלִיטוּדָה - גובהה הגל הסיסמי. ככל שירשמו יותר גלים סיסמיים, עוצמתה של רעידת האדמה גבוהה יותר. רעידה בעוצמה 7 היא פי 10 יותר חזקה מרעידה בעוצמה 6 ומשחררת פי 10 יותר אנרגיה.
אך לסולם ריכטר יש שתי מגרעות.
● הסיסמוגראפים מודדים את הגלים הסיסמיים בתדרים מסוימים. למשל, תדר של 1 הרץ למשך 1 שנייה בסוג גל שמכונה P. או 50 מגה-הרץ למשך 20 שניות, במקרה של גלי שטח. אבל רעידות האדמה יוצאות דופן וחזקות במיוחד, בעוצמה גדולה מ-7, משדרות את רוב האנרגיה שלהן בתדרים אף יותר נמוכים. והן חזקות יותר ממה שנראה על פי גלי השטח. לכן, אמפליטודת גלי השטח לא מייצגות את האנרגיה האמיתית שמשתחררת.
על מנת למדוד את כל האנרגיה שברעידת אדמה קולוסאלית, סיסמולוגים צריכים לפעמים לחכות ימים או שבועות כדי לנתח את תנודות כדור הארץ כולו. סולם ריכטר מתחיל לאבד מאמינותו החל מעוצמה 7, מפני שמדידה אחת של פאזה סיסמית בודדת, לא יכולה לייצג את כלל האנרגיה של הרעש.
● המגבלה השנייה של סולם ריכטר היא שהוא לא מתייחס באופן ישיר לתכונות הפיזיות של אזור השבר.
לעומת זאת, סולם העוצמה שפותחה על ידי תומס האנקס והירו קנמורי, יכול לקחת בחשבון את המרחק אליו זז השבר, גודל האזור בו התרחשה הגלישה וההתנגדות של מרכיבי הקרקע, כמו למשל קשיחות הסלע באזור של הרעש.
בניתוח נתונים סיסמיים על רעידת האדמה מתוך מגוון רחב של חיישנים, החוקרים מסוגלים להמחיש גראף תלת ממדי של אוריינטציית השבר והכיוון אליו הוא גלש, כמו גם לאיזה מרחק הוא זז. המידע מועיל לחישוב כלל האנרגיה שהשתחררה ברעש, אותה מבטאים במספרי סולם ה-MMS או Moment Magnitude Scale של האנקס וקנמורו.
סולם זה כוייל כדי שיתאים בקירוב לסולם ריכטר עד לרמה 7.0. אך בשונה לסולם ריכטר, הוא לא מושפע מן העיוותים שמעבר ערך זה ומסוגל למדוד אנרגיה שמשתחררת באירועים סיסמיים בעוצמה גבוהה מאוד.
ברעידות אדמה חזקות מאוד, כמו אלו שהתרחשו השנה ביפן, לעיתים קרובות מעורבים שברים שהמדענים לא היו מודעים להם קודם לכן. כאשר מקשרים בין מדידות עוצמת הרעש לבין הדינאמיקה של תנועות השבר, סולם ה-MMS מסייע בהבנת מקור וסיבת התרחשות הרעשים החזקים ביותר. גיאומטריית השברים מורכבת מאוד, מה שמשנה את הצפי של הדרך בה יכול להתרחש רעש באזור מסוים. בתורם, שינויים אלו בצפי ישפיעו על אמצעי המניעה המקומיים מפני רעשי אדמה.
הרעש שזעזע את יפן במרץ אחרון הגיע לדרגה 9.0º. בינואר התרחשו רעשים בארגנטינה ובצ'ילה בדרגה 7.0º  ו-7.1º. בחודש מאי רעדה ספרד בדרגות 5.2º ו- 4.4º
אבל ערכים אלו לא נמדדו בסולם ריכטר, המשמש אותנו מאז 1930 אלא ב-MMS שפותח בשנות השבעים.

כזכור, כתבנו כאן פעם כיצד נאריך את חיי הדיסק הקשיח. המלצנו אז בין היתר לשמור עליו מפני זעזועים, תנודות והלם, החל ממכות אקראיות, עבודה על רהיטים בלתי יציבים, וכלה בתוצאות של רעשי אדמה.
למרות המאמץ שיצרנים משקיעים במנגנוני בלימת זעזועים בדיסקים שנועדו לציוד נייד, הנפילות הן עדיין גורם המשפיע מאוד בשיעור פגיעות הפיזיות שדיסקים סופגים.
דיסקים קשיחים למערכות צבאיות, מונעות ומוטסות מגיעים במארזים מוקשחים. אבל לשוק הביתי והעסקי עדיין אין פתרונות לגמרי יעילים. עלינו להמשיך לנהוג בהם בזהירות, להניח אותם -אם ניתן- על משטחים מרופדים ולרפד אותם היטב גם בעת נשיאה. הסכנה לפלטות פוחתת כאשר הדיסק איננו בפעולה, ולכן רצוי לכבות את הדיסק החיצוני כאשר הוא לא בשימוש.
בשבוע שעבר, למשל, הגיע אלינו לקוח שהעקב הזזת שולחן, הדיסק הקשיח החיצוני, שעמד זקוף על מעמדו ליד המחשב, נפל על צדו. מנגנון התנעת הפלטות נפגע כתוצאה מהנפילה הקטנה הזו, והמידע הפך לבלתי נגיש.
כחלק מההכנות לרעש אדמה אפשרי, עלינו לדאוג ליציבות הרהיטים שעליהם מונח ציוד המידע, ואם ניתן גם לעיגון הציוד.
 

 
    
 






אלפון


האקרים, פורצי המחשב המחתרתיים שומרים בקנאות על זהותם ופועלים תחת כינויים - לרוב מתוחכמים. בעולמם יש מונחים ייחודיים בהם אנו מרבים להשתמש, ולא כולם מבינים. על פי בקשת קוראים אחדים, ננסה להסביר אותם כאן.

Anonymous
זהו השם שקיבלה על עצמה קבוצת תושבים ממדינות שונות ובעלי זהות נסתרת, הפועלת בעולם הדיגיטאלי/קיברנטי. תקיפותיה המקוונות, מכוונות למטרות ממשלתיות. הכלי הידוע ביותר שלה הוא LOIC, אפליקציית קוד פתוח שקיבלה את שמה מנשק דמיוני שהופיע במשחק מחשב. אנונימוס פעלו תחילה נגד הסיינטולוגיה, וקיבלו פרסום נרחב לאחר חבלות שביצעו באתרים פיננסיים בתמיכה ל-WikiLeaks.

AntiSec
מדובר בתנועה שקמה לקראת 1999 כנגד תעשיית האבטחה במחשוב, ומזדהה עם הפילוסופיה של הקוד הפתוח. חותמתה מופיעה בתקיפות האחרונות של LulzSec.

Cracker
(בעברית: פַּרְצָן)
כל האקר* הוא קראקר, אבל לא כל קראקר הוא האקר. קראקר הוא זה המפצח מערכות אבטחה ופורץ למערכות מידע ללא רשות... גם אם הוא לא בהכרח אוהב קרקרים. את הפורצים הוותיקים ניתן לכנות "אלטע קראקר" (ואחרי הערות אלו אני בספק שיתנו לי להמשיך ולכתוב למגזין...)

DDoS
זה קיצור של Distributed Denial of Service ולא קשור (נו, באמת!) למערכת ההפעלה DOS או לכל קבוצה דתית (מגמגמת :-) עכשיו ברצינות, מדובר במתקפה מבוזרת היוצרת זרם תקשורתי גדול מנקודות רבות אל יעד מסוים. היעד (שרת אינטרנטי או שרת דואר) קורס תחת העומס ולא מסוגל עוד לתת שירות ללקוחותיו הלגיטימיים.

*Hacker (בעברית: פַּצְחָן)
בעל מקצוע או חובבן במדעי המידע השייך לאחת משלושת הקבוצות הבאות:
1. הכובעים השחורים, המשתמשים ברשתות כדי להיכנס מרחוק למערכות בהן מבצעים את זממם הבלתי מורשה.
2. הכובעים הלבנים, הם אלה המנקים, חושפים לשם תיקון נקודות תורפה ומתקנים שגיאות במערכות.
3. הכובעים האפורים, מעין שכירי חרב, בעלי אתיקה "גמישה", שיכולים לעבוד הן בצורה חוקית והן בצורה בלתי חוקית.

Hacktivist
שילוב של האקר ושל פעיל למען-(אקטיביסט) הפועל באמצעות כלים דיגיטאליים לשם השגת מטרות פוליטיות. באופן כללי הוא עובד כמו האקר או קראקר ובדרך כלל טוען כי המטרה מקדשת את האמצעים.

LulzSec
הרבה שמענו עליהם בשבועות האחרונים. מדובר בקבוצה האקטיביסטית שמטרתה לחשוף את נקודות התורפה של תאגידים ואתרים רשמיים. היא הפכה פופולארית הודות לפעילותה נגד עמודי משחקים כמו Nintendo, Sony ואתרים ממשלתיים כמו SOCA (הסוכנות הבריטית נגד הפשע המאורגן), ממשלת סין, ה-CIA, ונשיאות ברזיל. בשבת האחרונה (25 ביוני) הקבוצה הודיע על סיום פעילותה אחרי 50 ימי פורענות

Pirate Bay
אתר שוודי המאפשר הורדה ללא תשלום של קבצי BitTorrent הנושאים זכויות יוצרים.
בעלי האתר נתבעו פעמים חוזרות ונידונו לקנסות ומאסר. בשנה שעברה הם יסדו את המפלגה הפיראטית ונגשו לבחירות במדינתם במטרה להגן על זכות ההפצה של תוכן דיגיטאלי.

Script kiddie
כינוי מזלזל לאלה המשתמשים בתוכנות וסקריפטים שנכתבו על ידי אחרים כדי לתקוף מערכות מחשב ורשתות. בדרך כלל הכינוי רומז על כי מדובר במתבגרים ללא כשרון לתכנת את הנשק שלהם, וכי מטרתם להרשים חברים או לקצור כבוד בקהילות של חובבי מידע ומחשוב.

XSS
קיצור של  cross-site scripting (או הוראות הפעלה משולבות בין עמודים) שהוא סוג של פרצת אבטחה שמאפשר הפעלת קוד (כמו למשל מסוג VBScript או JavaScript) על גבי אתר אחר שאיננו בבעלות או בשליטת התוקף. בדרך כלל מהווה הצעד הראשון של פלישה בלתי חוקית לעמוד אינטרנט.

מקווים שחידשנו למי שלא מצוי בתחום, ושלא שעממנו יותר מדי את מי שכן.

 

 
    
 


2.3 מיליון דולר












אנקדוטות


השבוע, בכנס שהתקיים בראשל"צ, סיפר אחד המרצים על כוונתו לחלק את מצגתו ושאר חומרים פרסומיים לכל באי הכנס על גבי דיסקון (דיסק און קי). מצא הנ"ל בקטלוג של דיל אקסטרים דיסקון במחיר נוח שניתן אף להדפיס עליו לוגו חברה. חיש הזמין 300 יחידות, כמספר המשוער של הנרשמים לכנס. לקח לסחורה זמן לחצות חצי עולם. אחרי איחור בלתי צפוי, נחתה לבסוף החבילה בארץ הקודש. שלא כבהזמנת מספר בודד של יחידות, המשלוח הגיע למכס, היה צורך לעבור את דרך הצלב הידועה לשחרורה (זוכרים? "ישראל מתייבשת"). ימים ספורים לפני הכנס קיבל המרצה את הדיסקונים לידיו. מיהרו אנשיו לבית הדפוס, שם יודפס עליהם לוגו החברה. סיימו בדפוס את המלאכה, ורק נשאר להעלות את הקבצים על כל דיסקון. אלא שאז התגלה שהם לא עובדים. המחשב לא מזהה אותם. פורק דיסקון ראשון וראו כי אין בו כרטיס. גם המארז השני והשלישי היו ריקים. ואז נפל האסימון: דיל אקסטרים הציעו בעצם למכירה מארזי דיסקונים עם אפשרות להדפסת לוגו...

בכנס הנ"ל פגשנו אדם שחייך אלינו בלבביות. "תזכיר לנו...?". 
"אתם לא מזהים?, אני עבדתי עם ברקוביץ'"
וכדי לחסוך אלקטרונים הרשו לנו להפנות אתכם לאחת האנקדוטות מ- 2004

לאחד מקוראי המגזין המתגורר בצפון הארץ יש אוסף דיסקים קשיחים מתקופת ראשית התעשייה. אספנות היא עיסוק עתיק יומין והאלטרנטיבה לאיסוף חפצים היא לאסוף חוויות מסוג כלשהו, באמצעות הצפייה או הצילום. אלא שגם צילומים הם בעצמם חפצים ולעיתים יכול מחירם להרקיע שחקים. כמו למשל צילום בן 130 שנה שנמכר השבוע במכירה פומבית של חפצי המערב הישן שהתקיימה בדנוור, קולורדו.
הצילום נחשב לצילום האמיתי היחידי הקיים של אקדוחן אמריקאי אגדי ששמו היה Henry McCarty. הנרי המכונה
"בילי-דה-קיד" הצטלם ב-1879 או 1880 בניו-מקסיקו. את התמונה שלו הוא מסר לחברו דן דנדריק, שצאצאיו שמרו אותה עד כה. האגדה מייחסת לבילי עשרים ואחת רציחות, למרות שההיסטוריונים מסתפקים ב-9. בילי בעצמו נהרג בשנת 1881, בהיותו בן 21 בלבד, לאחר שספג ירייה בבטן.
ביל קוך, אספן פרטי המערב ואיש עסקים מפלורידה בן 71 רכש את הצילום במכירה הפומבית, ב-2.3 מיליון דולר. כמה גביעי קוטג' אפשר לקנות עם זה?

לפני שבועיים יצא לנו ללכת פעמיים לניחום אבלים. העצב רב, החום מעיק, וכדי להקל קצת על הנוכחים, השיחה בסוף נודדת הרחק מן הטרגדיה. אצל המשפחה הראשונה פגשנו עורכת דין שסיפרה לנו על התמחותה במשרד גדול. אצל המשפחה השנייה, בעיר אחרת ובמעגל חברתי שונה לחלוטין, פגשנו לקוחות של אותו משרד עורכי דין. בשני המקרים, כאשר זיהו אותנו כאנשי צ'יף, עלתה לשיחה אותה אנקדוטה.
על שותף שהסתכסך ועזב, ולקח עמו את השרת שהביא מלכתחילה עמו כאשר הצטרף לפירמה. אלא שבינתיים, נכתבו לשרת גם קבצים של שאר השותפים. עורכי הדין, המכירים את סיכוני הדין מבפנים ניסו לפתור את הפלונטר ללא פניה לבית משפט. המצב לכאורה פשוט, הסתבך בשל יחסי אנוש גרועים.
היה וחששתם שתתקלו אי פעם במצב דומה, יש לנו מספר פתרונות להציע. הזמינו אותנו לפגישת ייעוץ
 

 
    
 






סדרה טלוויזיונית


רינה שתיל, תחקירנית בהפקת ארצה הפקות, מחפשת "תלמידים מאוחרים", כלומר גבר או אישה שבחרו בגיל מאוחר (אחרי שעסק במקצוע מתחום אחר) לשוב לספסלי האוניברסיטה ולרכוש מקצוע חדש, אולי חלום ישן, סיים לימודים מעל גיל 40 ובהמשך דרכו הצליח מאוד במקצועו החדש.
הסדרה הדוקומנטרית החדשה, שעדין אין לה שם, מיועדת לעלות לשידור בחורף על ידי חברת קשת. עו"ד רונאל פישר ביחד עם פרופסור יורם יובל ינחו אותה. זוהי סדרת המשך לסדרה "איך להיות מאושר בשישה שיעורים". המדריך לעושר שודר בערוץ 2 בהנחייתם של מיקי רוזנטל ופרופ' יורם יובל.
הסדרה תנסה במהלך שישה פרקים לפצח את הד.נ.א של ההצלחה ולאתגר מיתוסים שגורים לגבי מקורותיה. פרקי הסדרה ימפו את דרכו של האדם המצליח החל בחינוך וכלה בהתמודדות עם כישלונות.
הסדרה תנסה להראות לצופים שהצלחה איננה רק עניין של מזל או כישורים מולדים, אלא היא מתבססת על עבודה קשה, השקעה ויצירת תנאים יוצאי דופן מהילדות ועד חיינו הבוגרים.
אם אתם או מכריכם מתאימים לדרישה ומוכנים להשתתף, פנו בבקשה לרינה שתיל
בטלפון 052-4686988 או בדואל
 

 
    
 

 

קישורים


● אוכל להומלסים ודשן לירוקים - מחאה נגד אורגניק מרקט

● אתר מעניין: www.talkingbrands.co.il
 

● זוכרים מה שכתבנו לפני כמה חודשים על נכסי המידע העולמיים? הנה עוד אישור (DailyMaily)

● הודות לגיוס תרומות בגובה 22 מיליון דולר, יפתח בניו יורק בשנה הבאה מוזיאון המתמטיקה. אנחנו מוכנים לתרום להם את המחברות המשובצות שנשארו מההכנה לבגרות.

● בכדי להצליח בלינוקס, גדל זקן: http://linuxbeard.com

● שיר ערש לאינטרנט (למבוגרים בלבד)
 

 
    
 


השורות של עמית

כמה אנחנו קונים?


אומרים שהישראלי קונה כמו מטורף. הוא קונה הרבה מעל ומעבר למה שנחוץ לו. הוא ממלא עגלות בגודל של משאיות מחצבה בכל טוב וקורא לזה "הקניה השבועית". הישראלי קונה מכל הבא ליד ובכמויות גדולות. כשאתה רואה זוג שהר המזון שבעגלתם מסתיר אותם קשה שלא לחשוד שאולי מדובר בקמעונאי, ולא בצרכן. משהו חולני שאולי מקורו בגלות מחייב את הישראלי לוודא שהמקרר שלו יהיה מפוצץ עד אפס מקום, שבארון הסבונים יהיו 5 סבונים ספייר מכל סוג ואבקת הכביסה לא תיגמר לנצח. שבוע מאוחר יותר הוא זרק את כל מה שהתקלקל, אבל הוא לא קונה כי הוא באמת  כבר זקוק לחדש את המלאי, אלא כי הוא צריך למלא את החללים במקרר. הפריזר אף פעם לא מספיק, אז אחרי התלבטויות רבות קונים דיפ פריזר שמשום מה מתמלא גם הוא. כי הישראלי הטיפוסי ממלא חללים חולני. המקרר של חברת ילדות שלי היה תמיד מפוצץ עד אפס מקום. אם היה מקום היא הייתה מבשלת כדי למלא את החלל הזה או הולכת לקנות משהו.
ואני עדיין לא מדבר על טראומת נייר הטואלט. יש לי חברה שכשנשארים לה רחמנא לצלן 6 גלילי נייר טואלט בבית היא בפאניקה שתירגע רק אחרי רכישה של 30 גלילים נוספים. והאמת העצובה היא שאכן אנחנו קונים הרבה יותר ממה שאנחנו צורכים, תעיפו מבט על תכולת פחי האשפה בישראל, ותראו מה אנחנו זורקים.
 

ריח גבינה מקולקלת


בשעה טובה לראשונה בהיסטוריה הישראלים בעטו בתחת של מה שהם מעריצים יותר מכל, הכסף. אחת הבעיות בישראל היא שרוב תושביה מאמינים שאם מישהו יותר עשיר ממנו הוא גם יותר חכם ממנו. גם במעשייה של תנובה, אייפקס והקוטג' יש כאלו שחושבים כך. אבל מסתבר שהכול מסתכם בהונאה אחת גדולה של הציבור, החל מהפרטת תנובה, דרך הסרת הפיקוח על מחירי החלב (יועץ שנשכר ללא מכרז ושהמליץ המלצות לממשלת ישראל תוך הסתרת מידע), דרך ניסיון המינוף החולני של אייפקס שרכשה את תנובה, שחשף כיצד תאוות בצע גרידא יכולה להשפיע על כיסה של מדינה שלמה מבלי שהממשלה תצייץ. כמה עוד פרשיות שכאלו אתם חושבים שיש בתיבת הפנדורה הזו, שמסריחה כמו גבינה שעבר זמנה?. בכמה עוד פרשיות נתנה מדינת ישראל רישיון לרמות את הציבור, לגנוב ממנו, ולהתעלל בו?
אז הגיעה הזמן להכות חזרה. בישראל יש שלוש מחלבות גדולות (שלושה יצרנים של מוצרי חלב) יש להפסיק לרכוש את המוצרים של אייפקס/תנובה ולו כדי להוכיח לחברת הייעוץ של מקינזי שהישראלים לא יקנו בכל מחיר (הם שהמליצו לאייפקס להעלות מחירים של שלושה מוצרים “כי הישראלים לא יפסיקו לרכוש אותם”. חרם טוטלי על מוצרי תנובה עד לחיסולה של החברה, בלי רחמים, כי מי ששמע את זהבית כהן מאייפקס יודע שהיא מייצגת טפיל על וריד הצוואר של הציבור בישראל, קרצייה מהסוג הנבזי ביותר. אני לא מת על עופרה שטראוס, גם היא מצטיירת בעיני כעלוקה מאותו סוג, אבל אני משוכנע שגם היא וגם בטרה יבינו הרמז. אחרי שהציבור יעשה סדר בשוק החלב, הוא יוכל וגם יעשה סדר בשווקים אחרים.
 

Air Force 1 הפרטי


זוכרים את משפחת נתניהו? זו ששמענו שמסתובבת לה בעולם עם שקי כביסה, חיה על חשבון כל העולם ואשתו, בין אם בשירות מדינת ישראל ובין אם לאו, אבל תמיד בניגוד לאתיקה וגם לחוק. אם כן למשפחת נתניהו יש רעיון חדש במקום "ביבי טורס" להפוך ל"ביבי אייר", ולסדר לפינוקיו מטוס פרטי (עם מכונת כביסה משלו). אם זה לא מרתיח לכם את הדם אז או שמשהו בפנים נשבר לכם או שממש התרגלתם. שורש כל הרע הוא ראש ממשלת ישראל איש רודף כבוד וייקר שלא עשה, לא עושה ולא ייעשה דבר שיועיל לעמו או לבוחריו. כמעט כל חוט במיני פרשיות שחיתות, הונאה ציבורית, וכו' מוביל בשנים האחרונות לבית ראש הממשלה. והציבור שותק. אוי לאותה בושה.
 

לא בדרכי התורה


"דרכיה דרכי נועם היא השקפה תלמודית המתבטאת בפרשנות ואף בפסיקה, אשר לפיה התורה לא באה לגרום לאדם סבל, ועל כן פרשנויות אפשריות לתורה שאינן נראות כ"דרכי נועם" נדחות לעתים לטובת פרשנויות אחרות. עיקרון זה נלמד מן הפסוק בספר משלי (ג,יז), המגדיר את ה"חכמה" והתורה במילים: "דְּרָכֶיהָ דַרְכֵי נֹעַם, וְכָל נְתִיבוֹתֶיהָ שָׁלוֹם". מתוך הויקיפדיה:

ברגעים של כתיבת שורות אלו אני קורא כיצד גלוחי הראש עם הכיפות חוסמים את הכניסה לירושלים במחאה על מעצר הרב דוב ליאור (הוא בינתיים כבר שוחרר). “הוא נחטף בדרכו לירושלים, כאחרון הפושעים" כך טוען השר לשירותי דת (כן יש דבר כזה) יעקב מרגי. צודק. לדעתי הרב ליאור איננו אחרון הפושעים אלא ראשון הפושעים, הוא אידיאולוג של תנועה קיצונית גזענית שבכל מדינה נורמאלית היה מוצא מחוץ לחוק. התואר הדתי שהוא נושא מבזה את הדת היהודית (שוב) האיש הוא פשוט גזען, שיש לו חסידים שמכבדים את האידיאולוגיה הקיצונית שלו. הספר שלו מותיר הריגת גויים. הוא זומן לחקירה באופן מסודר אבל לא התייצב. אזרח אחר במקומו היה נזרק למחבוש לזמן רב. אבל הרב חושב שהוא מעל החוק.
מצחיק לקרוא את דברי הרב לווינגר (עוד צדיק מסוג דומה): "חמור מאוד שמשטרת ישראל בוחרת לעצור רב מנהיג ציבור רק בשל דעותיו והשקפת עולמו". מעניין עם כך היה מגיב הרב לווינגר על מעצרו של אדולף היטלר ב-1938 (בגלל דעותיו והשקפת עולמו). אף מילה על העובדה שהרב ליאור רק נחקר ושוחרר אחרי שעתיים.
לשונאי ישראל לא חסרים ארגומנטים, ואותם קיצוניים שבין רבנינו רק מוסיפים לידיהם אבני סקילה. בחיים לא נצליח להסביר את צעדינו בחו"ל כי אכן אכן אנחנו מגדלים עשב שוטה ומסוכן שמאיים לכבוש את הצבא, משנה חוקים ותקנות, מכופף ממשלות וגורם לכולנו להיראות רע. הם עדיין לא הגיעו לעמדת כוח כדי להרוג ערבים אם כי הרב ליאור כבר נתן את ההכשר.
מאות חובשי כיפות נאבקים בשם התורה (שבכלל לא קשורה לנושא) ומנסים באלימות לפרוץ לבית המשפט העליון. אלו הם האנשים שביבי וליברמן הפכו לשליטי המדינה. התורה שלהם לא מכילה את עשרת הדברות, הן הוחלפו בכל מיני יצירות מופת שנכתבו על ידי אנשים כמו דב ליאור, כביכול כפירוש לתנ"ך. אם זה אכן פירוש אמין וקביל לתנ"ך, אז כמו שאמר אותו פרופסור מכובד אלון הראל "התנ"ך בתחת שלי".

ואחרי ששפכתי את חמתי ועצבנתי אתכם בדרך, יש סרטים חדשים: videowebgate.com
 

תגובה לשורות של עמית

 
    
 

הומור - HUMOR

כאשר האקרים מתרועעים

האקרים של פעם

אנשי לינוקס המוזרים...
 

   
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
 

נשמח לקבל הערות והארות,  המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:magazine@chief.co.il

 
 
   
 

http://www.bos.co.il

 
 

מגזין זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2011