גיליון מספר 23 שנה XI יום חמישי, 23 ביוני 2011

 
 

► לגיליון קודם 2011 לגיליון הבא ◄

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

 
    

Bene diagnoscitur, bene curatur
מה שאובחן נכון, ניתן לריפוי נכון

 
    
 

הודעה לשותפים:
צרו בבקשה קשר לקבלת
טופס מעקב אחר עבודות של
הצלת נתונים ללקוחות קצה

גרסת BOS העדכנית הנה BOS v2.2.11
 
▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS 2009H.pps
גרסת Beta עדכנית 2.2.11.23 לקבלת גרסת Beta

 
    
 

שער ערך ה GB
22/06/2011
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA
לפי מחיר לכל 1GB

0.31

500GB

0.29 ₪

750GB

0.22

1TB

0.19 ₪

1.5TB

0.17 ₪

2TB

0.26

3TB
מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX

היקר מכולם

X.XX

הזול מכולם

מחיר ה- GB

הזול ביותר לתקופה





הכחשה


זוכרים את ה-Knol, "יחידת המידע" בסגנון וויקיפדיה מבית גוגל?. השבוע שלחו לנו קישור לקנול (שנכתב ב-2009) מאת Scott Medlock, שנקרא: "אובדן מידע והכחשה - או כיצד אבדתי את הדיסק שלי והכחשתי שהיה משהו לא בסדר".
מתחת לקישור נכתב בעצב "השבוע זה קרה גם לי".  אז הנה בשבילכם, קצת מתוך אותו קנול:
 

אנו רואים מגמות שעולות ושיורדות בניהול המידע, אך המגמה שמתמידה חודש אחר חודש היא זו של אנשים החפצים לשחזר מידע ממערכת שקרסה. קשה לעזור למישהו שלא עזר קודם לכן לעצמו. כלומר, אם אין למישהו גיבוי מתאים, עליו להגיע לספק של הצלת נתונים.
אנשים טכניים מציגים בפני לקוחות אלו את העובדות הקשות: "דיסקים כושלים, ואם אין לכם גיבוי, זה הולך לעלות לכם ביוקר". מראים להם כמה כסף הם היו יכולים לחסוך אם היו משתמשים בפתרון מקוון מוצק במקום להגיע לצורך בשחזור מתקלה. אך גם אחרי שהם השקיעו כספים רבים בשחזור, עדיין לא יהיה ללקוחות מסוימים גיבוי ראוי, והם שרויים במצב של הכחשה.
בשלב הראשון - של ההכחשה - קשה להאמין שהדיסק, המחשב, הלפטופ, ימות. אפשר לקבל את העובדה שיותר זול להתקין גיבוי מקוון, אך עדיין מכחישים את חיוניות הצורך. מכחישים גם כאשר ההוכחה הברורה נמצאת לנגד עיניהם. כי רבים מעדיפים להסתכן ו...זה בסדר, ו-לי זה לא ייקרה, ויש עוד דרכים רבות להביע את השלב הזה של הכחשה - שכולן מובילות לאותו מקום אפל.

בשלב השני אנשים, אחרי שכבר התאוששו מקריסה אחת, מכחישים את הצורך בגיבוי מתמשך. זה מייצג את ההכחשה של היותם חסרי אונים. רק מפני שאדם הסכים להתעניין בפתרון גיבוי אחרי קריסה, זה לא אומר שבאמת יעשה זאת.
חשוב להבין שכוונות טובות לא מבטיחות פעולה חיונית לאחר התאוששות של דיסק. אחרי שנפרדים מאנשי תחום הגיבוי והשחזור, יש לקוחות שיחליטו ללכת בדרכם הייחודית ומעולם לא יבצעו גיבוי בודד אלא אם יתרחש שינוי עמוק בתפיסתם הפנימית - הן של הבעיה והן של הפתרון המתאים.
אנשים שעוסקים בגמילה מסמים קוראים לזה "התעוררות רוחנית" או "רגע של בהירות". שוב, כוונות טובות אינן מספיקות. בהעדר תפיסה פנימית האדם נשאר בשלב השני של ההכחשה. את הבעיה הזו יש לתקן בהתבוננות עצמית פנימה לפני שנגשים להכין תוכנית מניעה נגד אובדן מידע חוזר.

השלב השלישי של ההכחשה הוא הכחשת הצורך בהכנה רצינית למען הגנת המידע. זהו סממן נוסף לכך שיש ללקוח עדיפויות חשובות בדיוק כמו או אף יותר מאשר תחזוקת המערכות או המידע. ההתחייבות למצוא פתרון יכולה להיות חזקה, אך ההתחייבות לתחזוקה בדרך כלל חלשה. מצב זה עולה בבוא העת מדרגה לאחד משני כיוונים: או שמגבירים את ההתחייבות והמעורבות ככל שהסיכון גדל, או שלגמרי עוזבים את הנושא - מה שיוביל במוקדם או במאוחר לאובדן מידע קטסטרופאלי. מה שבטוח, לא נשארים בשלב השלישי של ההכחשה לאורך זמן. נראה כי תמיד זה מתפתח באחד משני הכיוונים.
 

 
    
 








טמבלוויזיה?


הקופסא בסלון מתחילה להתפתח ותהיה בקרוב משהו יותר חכם מהמוכר לנו עד כה. טושיבה השיקה לפני כחודשיים מכשירי טלוויזיה "חכמים", המסוגלים לזהות את הצופה היושב מולן (face recognition) ולבחור עבורו את הערוץ המועדף עליו, עם העדפות הסאונד והתמונה שנבחרו על ידו קודם לכן.
הטלוויזיה החכמה אף מכבה את עצמה אם היא קולטת שאיש לא צופה בה. היא גם יוצרת רשימות אישיות של תוכן מוקלט.
בדגמים החדשים מסדרות  ZL, YL  ו-WL של טושיבה, יכולות אלו מכונות "Personal TV", המכשירים שומרים על ההגדרות האישיות של עד 4 צופים. בנוסף, יש בהם הכנה לאפשרויות צריבה, גישה לתוכן אינטרנטי, וחיבור למחשבים ביתיים. סדרה של אפליקציות גם תאפשרנה הפעלת פונקציות של iPhone או iPad משלט הטלוויזיה.
המגמה של טושיבה היא להתבלט בתחום טלוויזיות ה-HD. היצרן פיתח מעבד המתקן בצורה מיטבית את פגמי התמונה המקורית ואף מסוגל להפוך אותה ל-3D בזמן אמת. בנוסף, מכייל כל הזמן את הצבעים בזמן פעולה לשם אופטימיזציה של התצוגה.
אור המסך מופק על ידי LED. רבים מהדגמים יגיעו עם פונקצית 3D, חלקם עם מערכת משקפיים פעילות (עם סוללות) ואחרים עם משקפיים סבילות - כפי שרואים היום בבתי הקולנוע. טושיבה מוכרת ביפן טלוויזיות 3D ללא משקפיים אך בהן גודל המסך המרבי הוא של 20 אינץ'.
 

 
    
 

שבר סגור


לבו של לקוח כמעט ונשבר שלשום,... כמו פלטת הדיסק שלו.
אחד משותפי צ'יף הביא למעבדה דיסק של לקוח שהסביר כי הדיסק שלו עבר זעזוע. כבר בדרך השמיע הדיסק הקטן באריזתו צלילים גסים שדמו לנקישות חפץ משוחרר במארז. בפתיחת המארז התגלתה פלטת הדיסק שבתמונה, העשויה זכוכית. טיפול בלתי זהיר בדיסק גרם להתנפצות הפלטה. קיימת טכנולוגיה פורנזית המאפשרת לשחזר את המידע משברי הזכוכית הנ"ל, אך עבור לקוח ביתי המחיר גבוה למדי.

אגב, אם חשבתם שזו דרך טובה להשמיד מצעי מידע לסילוק, חשבו שוב. הפרדוקס האכזרי ביותר בעניין שחזור מידע (וזה כבר שייך לתחום הפילוסופיה) הוא שכאשר הנזק קורה מבלי שרוצים, לפעמים לא ניתן להתאושש ממנו. אך כאשר גורמים את הנזק בכוונה - סיכוי סביר שבמאמץ מתאים יהיה אפשר לשוב ולקרוא את המידע.
 

 
    
 

 

תוספת ל-BOS


בתקופה הקרובה ועקב דרישת הלקוחות, בכוונתנו להוסיף  למערכת BOS יכולת העברת מידע שקופה בין אתרים.
השירות החדש יאפשר לגבות את המידע ישירות לאתר חלופי על גבי קווי התקשורת הקיימים ללא כל צורך בשינויי תשתית.
מחיר השירות יהיה צנוע, ייגזר מרישיון ה-BOS הארגוני הקיים, ויגבה באופן חודשי.
שירות זה יאפשר לארגונים בכל סדר גודל להרחיק את המידע בפשטות, בנוחות וללא עלויות תשתית יקרות.
ניתן יהיה להוסיף את השירות בנפרד למערכות BOS קיימות ללא כל שינוי בהגדרות המערכת.
נשמח לקבל מכם היזון חוזר לגבי דעתכם על שירות זה ונחיצותו עבורכם.

המעוניינים לקבל גרסת BETA מתבקשים להירשם כאן.
 

 
    
 

קופסא... פתוחה


כרוניקה של אירוע ידוע מראש. השבוע ולמשך ארבע שעות, משתמשי Dropbox יכלו להיכנס לחשבונות שלהם - או של כל משתמש אחר באתר- ללא צורך בסיסמא.

על פי הבלוג הרשמי של האתר, הבעיה תוקנה תוך חמש דקות מהרגע שהתגלתה. אך למעשה הערכות אומרות כי מסמכי המשתמשים היו בסכנת חשיפה, שיבוש ואובדן.
לאחר ארבע שנות פעילות, החברה משרתת יותר מ-25 מיליוני משתמשים, המעלים כ-300 מיליוני מסמכים מדי יום. גם אם רק אחוז אחד מהמידע באתר היה נפגע, המשמעות הכמותית הייתה לא מבוטלת.
ענן ציבורי לעולם יהיה מטרה נחשקת לניסיונות פריצה. מעצם היותו ציבורי, גם שגיאה או באג שלא בזדון יסכנו את המידע האגור בו.
 

לא נעים


ספק שמות המתחם ואחסון אתרים האוסטרלי  DistributeIT נאלץ להודיע השבוע ל-4,800 לקוחות כי האתרים שלהם והמידע במערכות הדואר שנשמרו במספר שרתי החברה, נחשבים סופית "בלתי ניתנים לשחזור".
התמוטטות השרתים הייתה תוצאה של סדרת תקיפות זדוניות בהן ההאקרים לא התכוונו כנראה לגנוב מידע, אלא לפגוע עסקית בספק.
המתקפה הייתה קצרה, ממוקדת והרסנית. בנוסף למידע המאוחסן, נפגעו הגיבויים, אימג'ים לעת חירום, וחלקי קוד חיוניים להתאוששות הפלטפורמה, כמו למשל קובצי הכותרת של הכוננים בשרתים - drive's header files.
דיסטריביוט תקל על לקוחותיה שנפגעו לעבור למתחרים, אך אמדן האובדן וההפסדים עדיין לא אפשרי. גם משווקים של דיסטריביוט נפגעו, ומבחינתם מדובר במפולת דומינו טכנולוגית ועסקית.

 
    








דפדפן הגנים


המרכז למידענות ביו-רפואית בבית החולים לילדים של פילדלפיה בארה"ב יצר אפליקציה שימושית, המאפשרת לחקור מידע על גנים אנושיים. כל בעל iPad יכול להוריד אותה ללא תשלום מאתר ה-iTunes App Store ולהשתמש בה כדי לעבור את הגנום האנושי כפי שהוא מתכנן מסלול נסיעה בגוגל-מאפס.
שימוש נפוץ לתוכנה (ה-Genome Wowser) היא כאשר כותבים שם של גן בתיבת החיפוש, והיא מוצאת אותו באחד מ-23 הכרומוזומים של האדם, תוך כדי תצוגת תמונה אינטראקטיבית בה מראים את מיקומו המדויק בין שלושת מיליארד הזוגות  של חומצות אמינו. כמו כן, ניתן לראות מידע על התפקיד הביולוגי הידוע ו/או הנחשד של כל גן ועל מוטציות או ואריאנטים של הגן. על גנים שכנים, או שמשפיעים עליו או מושפעים ממנו, ועל שינוי הפונקציות של אותו גן תחת השפעת חומרים כימיים.
הדפדפן מבוסס על אתר ישן ומכובד, ה-Genome Browser שהוקם בשנת 2,000 על ידי אוניברסיטת קליפורניה וסאנטה קרוז. האתר פתוח לציבור ומעודכן בהתמדה, בכל פעם שמדענים מגלים גן חדש.
באמצעות האפליקציה יכולים חוקרים לקבל גישה למסד הנתונים של הגנום האנושי מכל מקום במאמץ מזערי, ולסייר בו באמצעות מסך המגע האינטואיטיבי של ה-iPad.
בקרוב, מבטיחים המידענים, תאפשר האפליקציה בגרסאותיה הבאות גישה גם לגנומים של כארבעים מינים של בעלי חיים - מזבובי הפירות ועד לפילים.

 
 
    
 

 

קישורים


● האם כבר ראיתם את הסרטון על וירוס ה-Stuxnet? (תודה ל-י.ו.)

שוק דיסקים מבוססים בקר חיצוני

מתוך ה-Wall Street Journal. מה היה אם היהודים היו הולכים בדרך הפלסטינאים?

למי שאוהב לפרק דברים (תודה לדור פלס)
 

 
    
 










































השורות של עמית  (לקוראים החדשים: עמית מנדלסון הוא כותב אורח במגזין)
 

קוטג', דלק, מים ועוד


המחאה על הקוטג' במקום על מחיר מוצרי החלב בישראל היא שערורייתית, בעיקר בהתחשב בעובדה שמחירי ארבעת המחלבות הגדולות דומים בצורה מפחידה ומזכירים את עמלות הבנקים, ותעריפי הסלולארי. כנראה, כי בישראל לא יכול להיות שוק חופשי בלי שמישהו ינצל אותו ליישום של קרטל - משהו שמאוד קשה להוכיח חוקית ולצערי על פי החוק, מספרים לא מספיקים.
תראו לאן הגענו עם ה"כלכלה היציבה" שלנו. לא רק שאנשים מונעים מעצמם בשר, אוספים ירקות בזבל בתום יום שוק, עכשיו גם מוצרי חלב הפכו מותרות.
אבל זה לא רק זה, הבעיה מתחילה ונגמרת במספרים מעוותים שרוב עם ישראל מקבל בגאווה וטופח לעצמו על השכם בלי לבדוק את חשבון הבנק שלו. כן, יש בישראל אבטלה נמוכה (5.8%) אבל השכר בישראל מ ג ו ח ך. נכון, יש אנשי היי-טק שמרוויחים הון (עד שהחברה שלהם קורסת ובועטים להם בתחת). אבל רוב הישראלים חי ממשכורת רעב ולא יכול להרשות לעצמו את הגבינה הכי עממית שיש, קוטג'. עם זאת, הוא נכנס לסטטיסטיקה של המועסקים ועושה לביבי שמח על הלב.
שכר המינימום בישראל לא מאפשר מחיה (אני אפילו לא מדבר על כבוד). איך יכולה אם חד הורית לילד אחד (לא יותר) עם שכר מינימום (וגם ב-1,000 ש"ח יותר) לשכור דירה ולהאכיל את עצמה ואת הילד? היא לא יכולה! נקודה. אבל היא נכנסת לסטטיסטיקה כמועסקת ועושה לשר האוצר שמח במצגות.
מעבר לעובדה שהישראלי הוא עבד נרצע למקום עבודתו, כי אם לא הוא מובטל,  הוא חונך על העיקרון שעושים לו טובה ששוכרים אותו, מפני שאין שום פיקוח על מעסיקים*.
כמה שעות ביום עובד ישראלי כדי לקבל משכורת מינימום? האם הבוס יאהב אותו אם הוא ילך הביתה בדיוק על השעון? כמובן שלא, המעסיק הישראלי הממוצע הוא ערפד צמא דם. בצרפת משכורת מינימום של 800 יורו (נטו) מתקבלת תמורת 26 שעות עבודה בשבוע, חוק! לא דקה יותר ואף מעסיק לא יעז לחשוב שיש לו זכות לדרוש יותר תמורת משכורת עלובה זו.
הכלכלה הישראלית היא תוצאה של מניפולציה סטטיסטית של מספרים, לא משנה כמה תנפנפו במספרים, את הבעיה החברתית לא תוכלו לטאטא מתחת לשטיח, אבל אם לא תפקחו את העיניים עכשיו לא ירחק היום ותהיו בעצמכם חלק מהמספרים העגומים הללו.

כמה שנים אני צועק מוחה ומתרגז? אף בעל השפעה לא מתייחס! תקראו את דרור פוייר אולי זה יעשה לכם משהו, אולי הוא יגע במקום בו לא הצלחתי. אולי אז תבינו שראש נחש מרוצצים עם אבן גדולה ומאוד לא וירטואלית, שנגמרו הימים של להיות מנומס. מהפיכה מצליחה רק אם היא אקטיבית. 

* בפעם הבאה שאתם נותנים טיפ בבר, במסעדה ואפילו באירוע שארגנתם או הוזמנתם אליו, שיהיה לכם ברור שזו הכנסה בלתי מדווחת של בעל הבית, המחליפה ברוב המקרים את המשכורת החוקית שמגיע למלצרים מקופת העסק - לא מקופת הטיפים!.
 

מענקים


אמדוקס שוכרת 300 עובדים תמורת מענק של 100 מיליון ש"ח מהמדינה. כל העובדים הללו ישתכרו בין פי 1.5 ועד פי 2.5 מהשכר הממוצע במשק. אמדוקס אינה עושה טובה למדינה שהיא שוכרת 300 איש, כי היא זקוקה להם. אבל אם אפשר לחלוב את המדינה, אז למה לא?. כמובן שחברות נוספות הודיעו על נכונות לשכור עובדים תמורת מענק. מדוע זקוקה אמדוקס, שהיא חברה רווחית, למימון בשכירת עובדים? האם היא התחייבה עד מתי לשכור אותם ומתי מותר לה לפטר אותם? האבסורד הוא שאזרחי מדינת ישראל שמרוויחים שכר ממוצע ומטה מזה מממנים במסיהם 300 עובדים של חברה רווחית במשכורת גבוהה משלהם ב-50 עד 150%. בחישוב פשוט, מדינת ישראל משלמת לאמדוקס 330,000 ש"ח לעובד (שווה ערך למשכורת ממוצעת במשך 3.5 שנים) ולא מקבלת אגורה חזרה. המדינה היא לא ביבי, המדינה היא ציבור תושביה, וכך במסווה של הרחבת מעגל התעסוקה עוד טייקון מקבל מימון על גב הציבור.
 

עבדים


לאחרונה החלו לדלוף פרטים על תנאי העבודה של עובדי חנויות אפל. כולם יפים, כולם נחמדים, לבנים, שחורים, צהובים או אדומים... כולם עבדים!
עם חרב פיטורין על הצוואר ומילון מיוחד כדי לא לפגוע חס וחלילה גם בלקוח הנבזה ביותר, מגיעים עובדי אפל יום יום לחנויות החברה, מציירים לעצמם חיוך על הפרצוף, מוחים את הזיעה הקרה שמקורה בחרדת הפיטורין ויוצאים למכור את המותגים של סטיב ג'ובס.
האם זה קורה רק לעובדי אפל? האם זה רק באמריקה? לא ולא, זה גם בישראל.
תשאלו כל עובד תמיכה של כל חברה בישראל. נכון ללקוח מגיע שירות טוב אבל גם לנותן השירות מגיע לחיות בכבוד.
עד שלא יובהר למעסיקים שיש תנאי מינימום שהם חייבים לספק, שיש דברים שאסור להם לדרוש, ושהם לא עושים טובה לאיש שהם מעסיקים. עד שלא יוקם מערך פיקוח על תנאי העסקה שיכלול בתוכו את כל עובדי המשק (גם אלו שחתומים על חוזים אישיים - למה לא? הם לא בני אדם?) עד שכל זה לא יקרה המעביד ירמוס את עובדיו בלי רחם. את אותם עובדים שמייצרים עבורו את הכסף.
 

 לא קיצוני


סלחו לי שאני חוזר לקוטג', שהביא לפיצוץ כשהגיע למחיר של 8 ש"ח לגביע ופתאום נמכר בשופרסל ב-10 ש"ח לשתי יחידות. אני לא מת על הרעיון, זה נראה לי כמו תרגיל לגרום לצרכן לרכוש שתי חבילות במקום אחת. אך מסתבר ש-8 שקלים זה לא מחיר ריאלי. ומסתבר שלרשתות השיווק יש שליטה מלאה על המחיר והאשם הוא לא רק במחלבות.
בממשלה מדברים על פתיחת שוק החלב לייבוא. אל דאגה, מדברים בלבד. הם יודעים ששלום שמחון, שר המסחר והמעשייה של ביבי, ימזמז את העסק כדי להגן על החקלאים. אבל אף אחד מהם לא מציע לאפשר רכישה ישירה מהחקלאים בלי לעבור דרך המחלבות הגדולות ורשתות השיווק. למה? נו, באמת. שנדפוק את עפרה שטראוס? הרי היא "משלנו"!
אני יודע שרבים מכם קוראים את שורותיי ואומרים לעצמם: “קיצוני מדי". אבל האם אני באמת קיצוני מדי? כמה פעמים חשבנו: "ניפגש בבחירות" ואחרי הבחירות קיבלתם את אותו דרעק ולא חשוב למי הצבעתם או מי נבחר?
כמה פעמים צעקנו: “מושחתים, נמאסתם" רק כדי לגלות שיש עוד יותר מושחתים.
איך בדיוק אתם רואים משהו משתנה בלי אקטיביזם? ההון שחדר לשלטון אפילו שולט בקצונה הבכירה של הצבא. השלטון נותן כוח מוגזם לכוחות הביטחון, שהיום הוא כנגד סיכונים ביטחוניים, אבל מחר... בעצמכם תהיו ה"סיכון הביטחוני".
בתי המשפט? נראה אתכם מוצאים הוכחה שהם לא בכיס של משפחות ההון ושפוחדים פחד מוות ממשפחות הפשע.
מי בדיוק מגן על זכויותינו? כל מערך פיקוח שקיים על כל דבר שהוא בישראל, נמצא בידיו של אינטרסנט שמחפש מקום עבודה יותר טוב אבל ב"תחום", מה שאומר ... אכלנו אותה.
בקיצור, אני לא קיצוני. אני ריאליסט. אין בעיניי שום דרך לשנות את המצב הקיים בלי הפיכה אקטיבית. מדכא אבל אמיתי.

נו טוב, אחרי כל כך הרבה זמן אולי סרטים ישפרו את מצב הרוח שלכם  videowebgate.com
 

תגובה לשורות של עמית

 
    
 

הומור - HUMOR

חתונה - לחלוק את הכול

חתונה - התחייבות לאורך זמן

חתונה ותברואה
 

   
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
 

נשמח לקבל הערות והארות,  המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:magazine@chief.co.il

 
 
   
 

http://www.bos.co.il

 
 

מגזין זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2011