גיליון מספר 18 שנה IX - יום חמישי, 14 במאי 2009

 

«-לגיליון קודם 2009 לגיליון הבא-»

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

   

טוב ללכת עם ידיד בחושך, מאשר לבד באור

“Walking with a friend in the dark is better than walking alone in the light.” - Helen Keller

 

 

 
 

גרסת BOS העדכנית - המכונה גם  BOS09 - הינה BOS v 2.2.5  מה חדש בגרסה
 
▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS2008.PPS

  
 

שער ערך ה GB
14/05/2009
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA
לפי מחיר לכל 1GB

160GB1.12 ₪

200GB

1.28 ₪

250GB

0.80 ₪

320GB

0.71 ₪

500GB

0.50 ₪

750GB

0.49 ₪

1TB

0.45 ₪

1.5TB

0.41 ₪
מקרא
מחיר עלה
מחיר ירד
ללא שינוי
היקר מכולםX.XX
הזול מכולםX.XX






מחיר ה GB
הזול ביותר לתקופה.








 

קוריוז:
האצטקים האמינו כי נבראו על ידי אל-שמש שפניו מצולקות
מאבעבועות.
האם זה מראה כי
הבחינו בכתמי השמש?





















גלילאו גלילאי























גרגורי



































































































 

היכונו ל-2012


בזמן שיגור המגזין בשבוע שעבר, שמחנו מאוד על כי "האינטרנט רץ כמו שד". דבר שלא אמור להפתיע, בהתחשב בחשבונות המגיעים אלינו בגין רוחב פס. אבל בהשוואה לשבוע וחצי שלפני כן, זה באמת היה שינוי לטובה.
הימים הקודמים היו די אומללים: מיילים לא הגיעו ליעד אך גם לא חזרו בהודעה "לא נמסר", אחרים מיאנו לצאת מהדואר היוצא, או שנכנסו בדואר הנכנס רק לאחר תחנונים. אתרי רשת עשו טובה ועלו בדפדפן בחוסר חשק, אם בכלל.
הכל נבדק: התחנות, השרתים, הרשת המקומית, הרשת הארצית, השרתים בחו"ל. פינגים שוגרו אנה ואנה למרחב הגלובאלי, מנוחתה של התמיכה הטכנית הוטרדה אצל ספק התשתיות, ספק הדואר, ספק החומרה ואפילו איש רשת בכיר וחשמלאי מומחה הגיעו... והעלו חרס.
עדיין, כל התקשורת המקוונת צלעה בתנודות יומיות מרגיזות. רק הטלפונים עמדו לצידנו, כדי שנוכל לתרגל את חופש התלונה. עוד מעט והיינו אפילו פונים לאבחון אירידולוגי...
בסוף התקופה ולנוכח השיפור, אמר מישהו: "אה, שכחתי בכלל, גרגורי אמר לי שהכל בגלל כתמי השמש".
מודאגים, חיפשנו במראה שינויים על עור הפנים והצוואר. כתמי שמש הם בוודאי דבר מסוכן ורצוי להישמר מפניהם. נזכור למרוח כל הזמן מקדם הגנה ויפה שעה אחת קודם. אבל, גם אם היינו מגלים בבבואה כתמי צבע של כלב דלמטי, מה בכלל עניין שמיטה להר סיני?


הכה את הפיזיקאי

"כתמי השמש" הם אזורים על גבי פני הכוכב (פוטוספרה) שבהם השדה המגנטי חזק יותר מאשר באזורים אחרים. עובדה זו מגבירה את ה"לחץ המגנטי", דבר המוריד את הלחץ האטמוספרי (של השמש). כך, הטמפרטורה באזורי הכתמים נמוכה (ב-1,000 עד-1,500 מעלות צלסיוס) מאשר הסביבה, ולכן הם נראים מכאן כהים.

ננסה שוב: כולנו מבינים שאת עיקרון לחץ הגזים: גז מחומם מתרחב ומגביר את הלחץ שלו על קירות המיכל שמכיל אותו. גז שמתקרר מתכווץ והלחץ על המיכל שמכיל אותו, יורד. אבל, מה זה לחץ מגנטי?
על פי דייויד דירבורן, ניתן להרגיש לחץ מגנטי כאשר מקרבים שני מגנטים בקטבים הזהים שלהם: הם לוחצים אחד נגד השני כדי לא להתקרב ("כמו שקורה עם שתי האקסיות שלי", מציין "גבר נאה" שסייע לכתוב קטע זה). כאשר שמים ביחד את האזורים בהם יש ריכוזים של שדה מגנטי, יש להם לחץ משלהם. כעת דמיינו בועה של לחץ מגנטי שמסביבה קיים לחץ הגזים של פני השמש. כאשר הלחץ הפנימי של הבועה משתווה ללחץ החיצוני, נוצר כתם שמש.
לחץ הגזים שמחוץ לבועה תלוי בטמפרטורה. בכתם השמש יש גם לחץ גז וגם לחץ של שדה מגנטי, בשילוב. והיות וחייב להיות איזון, הלחץ במגנטי בתוך הכתם מאפשר ללחץ הגז (ולטמפרטורה) להישאר נמוכים בהשוואה לאזורים שמחוץ לכתם השמש.

הסברה אומרת כי השמש, הגוף הגדול ביותר במערכת הכוכבים שלנו, כבר מקרין אור וחום מעל ארבעה-חמישה מיליארד שנה, ומכיל יותר מ-99.8% מהמאסה הכוללת של המערכת (כוכב הלכת צדק הוא הבא בתור). כותרו של כתם שמש ממוצע, ככותר כדור הארץ. מספר הכתמים בשמש אינו קבוע, הוא משתנה לאורך מחזור השמש -שאורכו 11 שנות כדור הארץ. למחזור השמש יש השפעה עלינו בכדור הארץ. מדובר בהשפעה פיזיקאלית, הקשורה לאסטרונומיה ולא (שומו שמיים) לאסטרולוגיה. נשמנו לרווחה. ה"בעיות בתקשורת" שחווינו (בני כל המזלות גם יחד) לא יפילו עלינו איזו גברת בשמלת שאנטי עם גלגל מזלות...

מאסת השמש מורכבת בגדול מ-25% גז הליום ו-75% גז מימן, עם עוד שיעורים קטנטנים של מתכות ומרכיבים נוספים. אבל, במהלך הזמן, ריאקְציות הִתּוּךְ הגרעיני המתרחשות בשמש הולכות והופכות בגרעין השמש את המימן להליום ומשנות את היחס בין שני היסודות. האנרגיה הנוצרת מהיתוך גרעני בגרעין השמש, מתפרצת החוצה בזרמים ויוצרת את האזור הקונווקטיבי* של השמש (השליש החיצוני של כדור השמש).
(*קונווקציה היא הסעה אנכית של חום, לחות אוויר, וכו' - במקרה של השמש, גז חם ממרכז כדור השמש מגיע לשטח פני השמש, וגז קריר יותר המגיע לשטח ומשחרר את חומו, שוקע חזרה כלפי המרכז).
אבל שימו לב, השמש כה גדולה וצפופה שאנרגיה שנוצרת במרכזה, מגיעה לשטח פני השמש רק אחרי 50,000,000 שנות כדור הארץ!


הכה את גלילאו

עשרים ושמונה שנה לפני הספירה תיעדו אסטרונומים סינים את התצפיות הסיסטמיות שלהם על מחזור הכתמים הקטנים, הכהים והמשתנים שבשמש. גם פילוסופים יווניים במאה הרביעית לפני הספירה הנוצרית ציינו את הכתמים אך לא ידעו להסביר מה הם רואים. כמו תמיד, דעות קדומות הפריעו ליוונים - ולאירופאים אחרים מאוחר יותר- בהבנת הנראה. אריסטו לימד אותם כי השמיים והשמש הם סמליים, הם מסמלים את גדולת האלים עצמם. מעין התגלמויות המושלמות, כך שהכתמים די הפריעו לתפישה שלהם. אבל כולם הסתכלו אז על השמש בעין בלתי מזוינת. בצורה כזו, ניתן לראות את הכתמים רק במצבים מסוימים (בעת השקיעה, או דרך אובך או ערפל).
המצאת הטלסקופ בשנת 1608 שינתה את פני התצפיות,  אך קיים ויכוח לגבי מי גילה לראשונה את כתמי השמש: Johannes Fabricius ההולנדי, Christopher Scheiner הגרמני, Thomas Herriot האנגלי, או Galileo Galilei האיטלקי. כל אחד מהם הבחין בכתמי השמש באמצעות טלסקופים, וכולם דיווחו על כך פחות או יותר בשנת 1611. כל הארבעה גם ציירו ידנית (אלא מה?) את הצורות המשתנות. אבל הם לא הסכימו על מהות הכתמים. שיינר היה כומר קתולי וקיבל את הקביעה של מושלמות השמיים וכל אשר בהם, בדיוק כפי מושלמות האל. (אריסטו, זוכרים?). בשבילו, להכיר בכך שהשמש מוכתמת היה פוגע בקונספט דוגמטי. כך שלאור אמונה זו הוא פירש את כל תצפיותיו והסביר שאותם כתמים הם בוודאי כוכבי לכת או ירחים הסובבים סביב השמש.
גלילאי (1564-1642) אחד המתמטיקאים והאסטרונומיים הגדולים מכל הזמנים, עקב אחר הכתמים וראה כי הם נעים במהלך מספר שבועות וצורתם משתנה, מה שביטל את ההסבר של שיינר. הוא האמין שהכתמים הם חלק מהשמש, אולי עננים או משהו דומה. הטלסקופ גם שכנע את גלילאו כי כדור הארץ חג סביב השמש כפי שהציע קופרניקוס, וכי כדור הארץ איננו מרכז היקום. על כך נשפט על ידי הכנסייה הקתולית בהאשמת כפירה ונאלץ לחזור בו וגם לבלות את שנותיו האחרונות במעצר בית.


הכה את גרגורי

כמו כדור הארץ (זוכרים???) גם השמש יוצרת שדה מגנטי החודר את השטח ונמשך אל החלל החיצון. השדה המגנטי של השמש משתנה במשך הזמן ונע בעוצמתו באזורים שונים על גבי שטח פני השמש. מדענים מאמינים כי אותו שדה נוצר על ידי תנודות הזורמות באזור הקונווקטיבי ותחתיו, ולזה קורא Dearborn "דינאמו השמש". אבל, המקור האמיתי וסיבת השינויים בשדה המגנטי של השמש... עדיין יחסית בחשיכה.
בעוד תופעת הכתמים קשורה לקונווקציה*, ההפרעות בתקשורת ובציוד האלקטרו-מגנטי קשורים לתופעה אחרת לגמרי, ושמה Conduction - מוליכות. אז תודיעו לגרגורי היקר שאין להאשים את הכתמים אלה את התפרצויות השמש בתקשורת הצולעת לאחרונה.

*- אפשר להוליך חום במספר דרכים: בהולכה (כמו בסליל החשמלי מתלהט להכנת קפה שארזו אבותינו במסעות נופש בשנות השישים), בהקרנה (כמו הרדיאטור שעל הקיר במשרדים הישנים) וב-קונווקציה, הקשורה לתזוזת המולקולות בנוזל או גז. אגב, בכל המקרים ניתן להעביר אך ורק חום (ולא קור).

מכשירים אלקטרונים סובלים מסוג נפוץ של בעיות: ההפרעות האלקטרו-מגנטיות או EMI, המתרחשות בהשפעת הקרינה (או הולכה) אלקטרומגנטית. מקור ה-EMI יכול להיות טבעי (השמש) או מלאכותי, ואפילו ניתן לצור את ההפרעות בכוונה, כמו במקרה של הקרינה האלקטרומגנטית של כלי טייס צבאיים לשיבוש אותות אלקטרוניים של כוחות האויב, בפעילות משטרתית או לחלופין ככלי ביד ארגוני פשע או טרור. אבל כל מכשיר גדול הצורך כמות גדולה של אנרגיה (מערכת מיזוג או מקררים, למשל) מסוגל גם הוא ליצור בעיות. תקני יצור מתייחסים לעניין ומחייבים הארקה נאותה של מעגלים ומיגון מכשירים נגד פליטת קרינה. גם לנו, כמשתמשים ביתיים, אחריות לבידוד מכשירי חשמל. ואילו את המחשבים רצוי להחזיק כאשר המארז שלהם סגור! (קראתם את זה היטב, גיקים יקרים שלי?)
אבל התפרצויות השמש הן מקור טבעי של הפרעה, והשפעתן מורגשת על מכשירים אלקטרוניים. הן מוחשיות ממש בקשיי הקשבה לתחנות רדיו בתקופות מסוימות. וגם פעילות כלי הטייס והלוויינים מושפעת לרעה. אותן הפרעות בפס צר או רחב מתבטאות במגוון דרכים, החל מרעד בתמונת הטלוויזיה ועד שמיעת שיחות טלפון באינטרקום. טלפונים ניידים או אלחוטיים וראוטרים אלחוטיים רגישים במיוחד לתופעה.

על פי ההגדרה הפיסיקלית, קרינה אלקטרומגנטית היא "הפרעה מחזורית הרמונית בשדה החשמלי והמגנטי המתפשטת במרחב". המפשטים מתארים את התפשטות קרינה הזו באמצעות תורת הגלים, למרות שהיום מקובל לתאר את התפשטות הקרינה כשטף חלקיקים המתנהג גם כגל רציף וגם כאוסף חלקיקים. מה שחשוב הוא לא ההגדרה אלא הידיעה שכל הגלים האלקטרומגנטיים זהים במהירות ההתפשטות שלהם בריק - שהיא מהירות האור (כ 300,000 ק"מ בשנייה) ונבדלים ביניהם בתדר (או בערך השווה לו שהוא אורך הגל) .
ישנן מספר שיטות לסיווג הגלים האלקטרומגנטים – השתיים הנפוצות ביותר הן על פי תחום התדרים (או אורך הגל) ועל פי מידת ההשפעה שלהם על גופים ורקמות חיות.
על פי הסיווג לתחומי תדרים, הספקטרום האלקטרומגנטי משתרע מגלי רדיו ועד קרינה קוסמית כאשר באמצע נמצא תחום התדרים של האור הנראה.
על פי הסיווג השני, מבדילים בין קרינה מייננת לקרינה לא מייננת. (ראו את המאמר שפרסמנו על קרינה).
ההפרעה האלקטרומגנטית של השמש מסוגלת למנוע ואף לחבל בפעילות של ציוד אלקטרוני בתקן (NFC, close-proximity wireless communications standard), כמו זה העוקב אחר חיפוש סימני חוצנים, נשק גרעיני, נשק היוצר פולסים אלקטרו-מגנטיים (EMP), וכו'.


הכה את נביאי הזעם

לפני מספר שבועות התפרסם ב-Wired Magazine כתבה בשם "אחרית הימים של 2012 וכיצד לעצור אותה", המתייחסת לדו"ח מדעני NASA על הפוטנציאל ההרסני של סערות בשמש. היא מתארת את תוצאות ההתפרצויות המשחררות גלי אנרגיה המסוגלים לפגוע בשדה המגנטי של כדור הארץ, לקצר רשתות חשמל ולפוצץ תחנות כוח. תקופת ההתפרצויות הרציניות הצפויה הולכת וקרבה, ותחול ב-2012. כדי להתאושש מאסון בסדר גודל הצפוי, ידרשו לאנושות (בארה"ב לבד) בין-4 ל-10 שנים.
בנוסף, רק לפני שנה התחיל מחזור נוסף (של כ-11 שנה, כאמור) של פעילות מגנטית ערנית בשמש, כפי שמעידים כתמי שמש רבים (הלו, בכל זאת יש קשר לכתמים של גרגורי!). במהלך שנים עם פעילות מגנטית ניכרת, פליטות מאסה מכותרת השמש
(המכונות CME) אומנם מסוגלות לסכן את בטיחותם של אסטרונאוטים, אבל כאן על כדור הארץ השדה הגיאו-מגנטי מגן עלינו. הדו"ח של NASA הנ"ל נכתב עוד לפני שהלוויין THEMIS גילה את קיומו של חור גדול מן הרגיל באותו מגן גיאו-מגנטי של כדור הארץ. ליקוי מסוג זה מופיע כאשר השדה המגנטי של השמש נמצא בקו אחד עם זה של כדור הארץ. דרכו יכולים לעבור פי עשר או עשרים יותר חלקיקים מן הרגיל.
אסטרונומים גם צופים שהדרך בה תשתנה קוטביות השמש בשנת 2012 תפעל לרעה בהקשר לשדה המגנטי שלנו.
מעניין שגם פירושים של כתבי האסטרולוגים של תרבות המאייה מנבאים לשנת 2012 "התחלה הרת אסון של עידן חדש". קצת יותר מדי צירופי מקרים, בררר!

מנכ"ל חברה העוסקת בייעוץ נגד נזק אלקטרומגנטי אמר ששדרוג והגברת העוצמה של רשת החשמל (הלאומית בארה"ב) לאורך שנים גם הגבירו את פגיעותה בפני סערות אלקטרומגנטיות. אלו, לעצמן לא תופעה חדשה, אך אף פעם לא הייתה לנו קודם לכן "אנטנת קליטה" (הרשתות המחוברות ביניהן) כה יעילה לסערות הגיאומגנטיות על פני כדור הארץ. אותה חברה מפתחת נגדים להארקות של הטרנספורמטורים הגדולים של רשתות החשמל לשם מניעת הנזקים. הבעיה עם הסערות הגיאומגנטיות, מסתבר, היא שמעולם לא הבנו אותן כנקודת תורפה ולא לקחנו אותן בחשבון בין הסיכונים.
מסתבר כי הרגישים ביותר ברשתות החשמל הם טרנספורמטורים העל, של 500,000 ו-7000,000 Kv. כאשר מפלצות אלו מתפוצצות, לא ניתן לתקן אותם בשטח, אם בכלל. לרכוש מכשיר כזה היום דורש כ-3 שנים המתנה מן ההזמנה ועד אספקה.
כפי שניבאו לנו את "רעידת האדמה הגדולה", בלי תאריך מדויק "אבל בטוח שזה יקרא מתישהו", גם סערת השמש הגדולה של 2012 מחכה לנו באופק. סערות מסוג זה מתרחשות אחת לכ-400 שנה בערך. וכאשר זה ייקרה, תהינה החברות האנושיות המפותחות יותר מבחינה טכנולוגית, אלו שיסבלו יותר.
שאלת התם אומרת: למה אי אפשר פשוט לכבות את רשתות החשמל כאשר רואים סערת שמש מתקרבת ולהדליק אותה מחדש עם עבור זעם?. נכון להיום, מפעילי רשתות לאספקת חשמל מקבלים מידע מלוויין ה-ACE שנמצא מאז 1997 במרחק של מיליון מייל מכדור הארץ, שם נקודת האיזון בין כוחות המשיכה של השמש וכדור הארץ. כאשר ה-ACE שוגר, הייתה כוונה להשאירו במקום למשך 5 שנה. כרגע הוא הולך ומאבד מאמינותו בהיותו בן 11, וללא תקווה למחליף. במקרה של אזעקה, ה-ACE מספק למפעילי תחנות כוח בין 15 ל-45 דקות להתארגן. הם יכולים לסגור חלקים שונים של הרשת או להוריד עומסים. הבעיה היא שכיבוי הרשת והדלקתה מחדש, בארה"ב, הוא עסק של כ-10 מיליארד דולר, עם הרבה מאוד התנגדויות שלא קשה להבין.

מ.צ. ו-ל.י.

   
 






"בחיני חינם"


הגרסה החדשה של BOS מאפשרת גיבוי קבצים וספריות ששמותיהם ארוכים יותר מהאורך המרבי הנתמך על ידי מערכת ההפעלה Windows XP. תיארנו בעיה זו בהרחבה כמו גם את הפתרון, במאמר מתאריך 16 באפריל 2009.

מכיוון ו- BOS מצליחה לגבות קבצים וספריות אלו ואף שומרת אותם בעץ ספריות זהה למקור על גבי מערכת הגיבוי, נוצר מצב מוזר בו המידע אכן מגובה אך מערכת ההפעלה אינם מאפשרת גישה אליו.
כדי לסייר בעומק הספריות הארוכות ניתן להוריד מהאינטרנט כלי חופשי המאפשר עיון בתוכן הספריות שאינן נתמכות על ידי המערכת. הכלי Path Too Long Utility ניתן להורדה מהכתובת: http://www.abtollc.com/Folder-Delete.aspx.
(בגרסתו המלאה העולה 19$ הוא גם מאפשר למחוק קבצים וספריות שאינם נגישים על ידי המערכת).

BOS Support

   
 

לטכנולוגיה באהבה


על מצבת אבי ביקש חתנו לכתוב: "איש אוהב עמל". זה היה כל כך נכון שהתרגשות אוחזת בי בכל פעם שאני רואה את סמל התאחדות המלאכה והתעשייה בישראל. על הסמל כתוב: "אהב את המלאכה". אהבה... באמת מצרך שהולך ואוזל בעסקים, פרט אשר אולי האהבה לכסף.
בקרוב תהיה לנו הזדמנות לבחון מקרוב מפגן יכולות של חברי ההתאחדות, בתערוכת "טכנולוגיה 2009" שתיערך במרכז הירידים והקונגרסים בתל אביב, בין ה-22 ל- 25 ביוני 2009, בחסות משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה. בתערוכה יוצגו נושאים הקשורים לענפי הטכנולוגיה ולתעשיות עתירות הידע, כשהביתנים יחולקו לנושאי תצוגה מגוונים, לצד ביתנים לאומיים של מדינות אשר יציגו חידושים ופיתוחים טכנולוגיים. במהלך התערוכה אף יתקיימו כנסים וימי עיון מקצועיים.
אישית, אני מחכה במיוחד לראות את שני סורקי התלת-מימד שתציג בתערוכה חברת "קליבר הנדסה ומחשבים". הסורקים, מדגם ZScanner של חברת ZCorporation, אינם דורשים הכנות מיוחדות בשטח: הם מתחברים למחשב נייד ומתאימים לסריקות של חפצים קטנים וגם פרטים גדולים במיוחד (מסוללה קטנה ועד משאית). את התקדמות הסריקה ניתן לראות בזמן אמת על מסך מחשב נייד. הם מתאימים במיוחד לצורך שחזורים היסטוריים ואמנותיים, יצירת ארכיון דיגיטאלי, בקרת איכות, הנדסה וכו'.
משקל הסורקים הוא כק"ג אחד בלבד, והם 'מתלבשים' על ידו של המפעיל. קצב הדגימה נע בין 18,000 ל-25,000 דגימות בשנייה והרזולוציה המרבית נעה בין עד 0.05 ל- 0.1 מ"מ.
במקביל להשקת הסורקים תציג החברה גם תוכנות ייחודיות לטיפול בתוצאות הסריקות וכן מדפסות תלת ממדיות צבעוניות המסוגלות להדפיס ישירות את הקבצים הסרוקים.

פ.ג.

לאתר ההתאחדות   |   לאתר התערוכה  |  מקור: אפרת ברק מ-דוניצה

   
 

S.O.S.

הקובץ נעלם ?

לחץ בריבוע ?

לחץ בריבוע !




 קישורים

הקסם של הצלת נתונים להדיוטות - פורסם באתר ניו זלנדי. לדעת המחבר:

"Many computer-repair people aren't up with data recovery and file this sort of thing in the "too hard" basket."

ואולי הטכנאים בכלל צודקים?, גם רופא המשפחה נמנע מלהכניס ידיים בניתוחי מוח...

● אופטימיזציה (יענו מיטוב) של מהירות הדיסק הקשיח בעבודה עם לינוקס

● "א גליק הוט מיר גטרופען" כלומר, שמחת זקנתי... מערכת ההפעלה Windows 7 תוכל לעבוד במוד של XP (אז למה זרקו את XP?).
 

   
 

השמדת מידע

השמדה יסודית
של מידע
ו / או מצעי מידע

















אוצר בדיסקים יד שנייה


בשבוע שעבר התפרסמו תוצאות מחקר שהפרט החם שלו, המצאות מידע רגיש אודות מערכת טילים להגנה אווירית של ארה"ב בדיסק קשיח שנרכש יד שנייה ב-ebay.
מה בדיוק היה באותו דיסק? נהלי בדיקת שיגור לטיל קרקע-אוויר (Terminal High Altitude Area Defence או THAAD), המשמש ליירוט סקאדים בעיראק; מסמכים על מדיניות אבטחה, תוכניות של מבנים ומידע אישי (כולל מספרי ביטוח לאומי) של עובדי חברת Lockheed Martin, אשר תכננה ובנתה את מערכת הטילים.
חוקרים בריטיים מצאו את המידע במהלך מחקר על תוכן של יותר מ-300 דיסקים קשיחים שנרכשו במכירות פומביות של מחשבים, ירידי מחשבים וגם ebay. הם גם מצאו בין היתר, ביחידות דיסק שונות, פרטים על חשבונות בנק, מסמכים רפואיים, תוכניות עסקיות מסווגות, מידע פנימי פיננסי של תאגידים, מספרי זהות אישיים ותיאורי משרות.
מצבור הדיסקים מקורו בבריטניה, ארה"ב, גרמניה, צרפת ואוסטרליה. המחקר נערך על ידי המרכז לחקר האבטחה של BT בשיתוף עם אוניברסיטת גלמורגן בווילס, אוניברסיטת קוואן באוסטרליה, ואוניברסיטת לונגווד בארה"ב.
34% מכל הדיסקים הקשיחים שנבדקו, אכן הכילו מידע אישי שהוביל לזיהוי אדם כלשהו או מידע עסקי שהוביל לזיהוי חברה או ארגון. כמות המידע הזמין הפתיע את החוקרים, שהבינו עד כמה הוא רגיש ומהווה סיכון לזהות ולפרטיות של המעורבים.
שני דיסקים, למשל, שמשו בעבר לקרן Lanarkshire NHS והכילו מידע אישי, רשומות וצילומים רפואיים ומכתבים סודיים של הצוות הרפואי בשני בתי חולים. באוסטרליה, דיסק אחד סולק ממוסד שיקומי והכיל תמונות של מטופלים ופצעיהם
חומר סודי, כולל מידע על הרשת ולוגים של אבטחה משגרירות גרמניה בפריז נתגלו בדיסק שהגיע מצרפת. כל ביצועי הסחר ותקציביה של חברת אופנה בריטית, מידע תאגידי מיצרן רכב גדול, נמצאו יחד עם הצעת חילופי מטבע של 50 מיליארדים דרך ספרד, שעירבה יועץ אמריקני מסוים.
מנהל תחום אבטחת המידע של חברת BT עמד בראש המחקר והודיע כי זו הפעם הרביעית שמחקר כזה מתבצע, וברור שלרוב הארגונים והאנשים הפרטיים עדיין אין מושג ירוק על הכמות וסוג המידע שנשמר בדיסקים הקשיחים. בשיעור גדול של דיסקים שנבדקו נמצא מספיק מידע כדי לחשוף גם אנשים וגם ארגונים לטווח פוטנציאלי גדול של פשעים כגון הונאה, סחיטה וגניבת זהות.
במדינות מתוקנות, סילוק בלתי נאות של מידע אף מהווה עבירה על החוק.
דובר מטעם Lockheed Martin הודה כי החברה הגדולה לא מודעת לכל זליגה של מידע הקשורה לתוכנית שיגור ה-THADD, אך סירב לפרט עוד על התוכן או המקור עד אשר הדיסק בו נמצא המידע ייבדק על ידיהם.
דובר קרן Lanarkshire NHS אמר כי מדובר בדיסקים קשיחים שסולקו בשנת 2006, כאשר לארגון היה הסכם עם ספק חיצוני לסילוק חומרה. בזמנו, אמר, הדיסקים עברו תהליך בסיסי של הסרת מידע על ידי החברה (אולי "delete"?) ואז סולקו שלא כדין, אבל מדובר בליקוי בחוזה, שנמצא לגמרי לא קביל היום. היום השתנתה אצלם שיטת סילוק הציוד המכיל מידע.
מה תעשו אתם מחר, קוראים יקרים, עם הדיסק הישן והתקול שלך?
לנו פתרון, צרו קשר.

   
 

 

"It is important to understand the distinction between information and intelligence. Information is an assimilation of data that has been gathered, but not fully correlated, analyzed, or interpreted.
Intelligence, on the other hand, is the transformation of information into knowledge and insight."
 Jeremy M. Boorda, JMIC

   
 

 

ברכותינו ללביא שחר (ולאביו הגאה)
בקבלת תעודת הצטיינות יתרה
מדיקן הפקולטה למדעי ההנדסה, במסגרת לימודי תואר ראשון בהנדסה ביו-רפואית
באוניברסיטת בן גוריון בנגב
ישר כח!

   
 

השורות של עמית

קבצי FLAC והמרתם


FLAC הוא פורמט אודיו באיכות גבוהה היינו גם לא ממש דחוס. זה נחמד שיש פורמט כזה, אבל מה בעצם אפשר לעשות עם קבצי FLAC? הרי אפשר לשמוע אותם רק על המחשב, בטח שבטח לא על נגני המדיה הניידים שתומכים ב-MP3.
הבעיה היא שיותר ויותר אלבומים מועלים לרשת בפורמט הנ"ל, כך שלעתים קרובות הממיר הוא חובה. בחיפוש אחר תוכנת המרה רלוונטית גיליתי שרובן ככולן מסחריות. אז ירדתי לעומקו של עניין והרי לכם לינק להורדה של תכנת המרה יעילה ובחינם: http://sourceforge.net/projects/flacsquisher
אל תתרגשו מהעובדה שמדובר בגרסת ביטא, ההמרה נעשית בקלילות וביעילות, וזה בעצם מה שמעניין.
 

גזירות


כצפוי וכיאה לפילוסופיה של ראש ממשלת ישראל הנוכחי, תקציב מדינת ישראל לשנה החדשה מתעלל שוב בחלשים: קיצוץ בקצבאות הילדים, ביטול גמלאות לנכים, קיצוץ במענקי לידה. כמובן ש"חוק המטפלות" יכוסח קשות כדי להבטיח שמס הכנסה יזכה לנתח גדול יותר מהכנסות של כל עובד. אבל לביבי זה לא מספיק אז הוא ניגש להרוס סופית את מערכת החינוך. העיקר שיהיה לנו צבא. למי שזוכר, הזהרתי מהצבעה שמבוססת על העיקרון הביטחוני בדיוק בגלל זה. צבא צריך, אבל מה שמטריד אותי במיוחד הוא שבעוד 12 שנה יהיה לנו צבא... של אנאלפביתים. ביבי יצר ממשלה עם מספר שיא של שרים שיעלה לנו 700 מיליון לשנה  - לפי החישוב של ביבי, כמובן. אני חושש שאת המספרים האמתיים לעולם לא נדע. כל פמליית הצדקנים, וביניהם מר בוגי יעלון שר לענייני אסטרטגיה (של מה?), דן מרידור ובני בגין (שני "אנשי עקרונות" שאוחזים בתיק ריק או חסר משמעות), כולם מבזבזים את כספי הציבור. כסף שיילקח מאוחר יותר משכבות הציבור החלשות. הממשלה הזו מנסה לבדוק האם החמור יכול להמשיך לחיות מבלי לאכול כלל. כמובן שלא נעשו כל קיצוץ או הקשחה עם העשירונים העליונים... ביבי יודע היטב באיזו צד של פרוסת הלחם מרוחה החמאה. גם מרי אנטואנט והמלך לואי ידעו! עד שהגברת הנכבדה מאדאם גיליוטינה הפרידה בין התודעה שלהם לשאר הגוף.
 

ללמוד על בשרך

(הקדמה לסדרה על צרפת)


אין על הצרפתי, עם אלוף העולם בלירות לעצמו ברגל, לוקח כל תחרות בעיניים עצומות, יד אחת קשורה מאחורי הגב ובגט טרי נעוץ בישבנו. זה מתחיל מאלו שיצרו את החוקה העלובה והמחוררת מבלי לחשוב על מה ההשלכות שלה, ממשיך בנבחרי העם שחוזרים פעם אחר פעם על שגיאות קודמיהם, ומגיע לציבור שיצר המחאה שלו מושרש כל כך, שהוא יבצע התאבדות רק בגלל שמישהו ירצה שיחיה. שלוש שנים בצרפת ואני עדיין נדהם לנוכח גילויי הטיפשות, העצלות וחוסר המחשבה לטווח ארוך.
העם הצרפתי עקשן ורק דבר אחד עומד בבסיס העקרונות שלו: להתנגד, לסרב, להיות שונה מכל עם אחר, גם אם הנזק הוא לעצמו והוא מיידי ובעיקר אם הנזק הוא לטווח ארוך. העם היחיד שמוחה בשביתה על חוסר במקומות עבודה (!) ולא ממש מזיז לו שכל העולם באותה צרה. העם היחיד שמאמין בנימוסים בלתי מתפשרים ובו זמנית גס רוח. עם שכל שיקוליו מקורם בהיסטוריה, במסורת, ובשוני בינו לשאר העולם אבל אף פעם לא בהיגיון ושכל ישר.
צרפת, המדינה בה החיים טובים אבל אף אחד לא יכול להרשות לעצמו לשלם עליהם, בה מבקרים המון תיירים ואף אחד לא מבין מילה שיוצאת מפיהם, מדינה מודרנית שחיה בעבר. ארצו של העם הצרפתי עמוס הקונפליקטים. עם שיש לו שתי דעות: אחת לימין ואחד לשמאל, ולעתים קרובות מתבלבל ביניהן. עם הומאני ודואג לאיכות הסביבה אך מטפח ביורוקרטיה שמחסלת יערות גשם באופן שיטתי. עם שחי על לחמו, יינו ושאר מאכליו ולא מפסיק לדבר עליהם.
צרפת, מדינה שלא ממש מוטרדת שהעולם הולך קדימה כל עוד הוא מתייחס אליה ברצינות, מה שלא כל כך אפשרי כי היא מתעקשת להישאר מאחור. מדינה שפופולאריות מנהיגיה לא נמדדת בנישוק ילדים אלא במספר הפרות אותן הם מלטפים. מדינה שגדול מנהיגיה הכריז קבל עם ועדה שאי אפשר להתייחס ברצינות למדינה עם פחות מ-500 סוגי גבינות, שרובן המכריע יכול להרוס מפעל מטהרי אוויר.
הצרפתים הם עם מסורתי, מדינה זקנה עם מנהגים מקובעים, חיים נוחים ושקטים. צרפת לא הולכת לשום מקום, אבל העולם כן, וצרפת נשארת מאחור. מתעקשת להיות שונה, מתעקשת על המסורת, מנהלת את חייה כפי שנהגה מאות בשנים. צרפת חיה על העבר. היא עדיין לא עיכלה שהאימפריות מתו, השפה הצרפתית איננה ולא תהיה יותר שפה בינלאומית, הגלובליזציה כאן כדי להישאר ואי אפשר להיפטר ממנה, גם לא אם תשרוף סניף מקדונלד'ס אחד או שניים. המסורת והמנהגים ואיך צריך ואיך אסור בתכלית האיסור להתנהג מנהלים את חיי היום יום בצרפת. נשמע נהדר לישראלי שמנהל קרב מאסף יום יום: בכבישים, במסעדות, עם פוליטיקאים, בנקים, מערכות ממסדיות שונות ועוד, שכולם כולם מנסים או להרוג אותו או לעזור לו להיפרד מכספו בצורה המהירה ביותר. צרפת שונה, ודרום צרפת, בה אני חיי כבר שלוש שנים, שונה עוד יותר. להיות תייר בצרפת זה דבר אחד ולחיות בה זה דבר אחר. לחיות בצרפת זה לראות הכל, וללמוד על בשרך. ולמרות שזה מרתיח, מעצבן ומתסכל, זה גם מאוד מצחיק, תלוי ברמת המעורבות.
 

על בנקאים וחמדנות


בכל העולם יש בנקאים. כן, אלו שבין היתר אחראים לברוך הגלובלי שאנחנו נמצאים בו. ולמרות מצבם המעורער של הבנקים ולמרות העובדה שרבים מהם נתמכים על ידי מדינותיהם, הרי שהם שתמיד חיו בפלנטה אחרת, מתעקשים שדבר לא קרה בעולם והם רוצים את הבונוסים המפלצתיים שלהם.
באנגליה הוציאו את מנכ"ל הרויאל בנק אוף סקוטלנד לגמלאות עם פנסיה חודשים של 700,000 פאונד. בנק שהפסיד, בתקופת המנכ"ל הנ"ל, 27 מיליארד פאונד!
בארה"ב הסיפור דומה מאוד. בצרפת גם כן. כך למשל, דניאל בוטון - האיש שניהל את הבנק  בו ברוקר אחד שרף לו 5.4 מיליארד יורו. למרות שהיה אמור לעוף כבר אז, היום הוא מתפטר ורוצה, איך לא... בונוס ענק.
אבל ישראל לא שונה, יו"ר בנק דיסקונט רוצה 17 מיליון שקלים, זה לא שהלינו את שכרו, 10 מיליון זה מענק פרישה ו-7 מיליון הם בונוסים. נשבע לכם שאני לא מבין למה צריך להעניק למישהו מענק על זה שהוא פורש, שכן עם המשכורת שהייתה למר מינטקוביץ, הרי שהפנסיה שלו תהיה יפה במיוחד. מר מינטקוביץ רוצה 17 מיליון לא כי מגיע לו. זה נכון שהבנק הניב רווחים בתקופתו אבל היום כבר ידוע שחלק גדול מרווחי הבנקים בשנים האחרונות היה פיקטיבי לחלוטין. אז איפה לעזאזל הם חיים, האנשים הללו? הם לא רואים טלוויזיה? לא קוראים עיתונים? למזלנו, לפחות בינתיים, האוצר מתנגד. מדינת ישראל (היינו אנחנו) מחזיקה עדיין במספר לא קטן של מניות בדיסקונט. לדעתי התנגדות האוצר היא עניין של מראית עיין וסביר להניח שכשיחלוף הסיפור מעל דפי העיתונות יחתום נציג האוצר על המענקים הללו. אחרי הכל, It's Bibi's time.
 

אגב...


בנק ישראל גילה שמשקיעים זרים נפטרו בחודש מרץ מהרבה מאוד מניות בנקים בעוד שבשאר ענפי המשק הם דווקא רכשו. מישהו, וזה לא רק אני, צופה אפוקליפסה בנקאית בישראל.
 

מבריק


קניה שרויה במשבר פוליטי. משברים, בעיקר משברים פוליטיים, ובעיקר במדינות שוביניסטיות כמו קניה, נוצרים בדרך כלל על ידי גברים.
הלכו 11 ארגוני הנשים בקניה וקראו לנשות קניה להכריז על שביתת מין, כאמצעי לחץ על גברים. לא ברור אם זה עבד או לא, אבל מה שברור הוא שאנחנו הגברים לא ממש נראים טוב בעיני הנשים והאמת הכואבת היא שנשות קניה צודקות.
 

סרטים

כרגיל, הם בכתובת http://video.videowebgate.com/index.php?pt=feature 
שבוע טוב!

תגובה לשורות של עמית

   
 

 

  
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
 

נשמח לקבל הערות והארות, המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל: magazine@chief.co.il

 
 

http://www.bos.co.il

 

P ידיעון זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2009