גיליון מספר 16 שנה IX - יום חמישי,30 באפריל 2009

 

«-לגיליון קודם 2009 לגיליון הבא-»

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

   

אל תשליך את הדלי הישן
עד שאתה בטוח שהחדש לא דולף

פתגם שוודי

   
 

גרסת BOS העדכנית - המכונה גם  BOS09 - הינה BOS v 2.2.5  מה חדש בגרסה
 
▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS2008.PPS

   
 

שער ערך ה GB
30/04/2009
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA
לפי מחיר לכל 1GB

160GB1.15 ₪

200GB

1.28 ₪

250GB

0.81 ₪

320GB

0.76 ₪

500GB

0.52 ₪

750GB

0.56 ₪

1TB

0.49 ₪

1.5TB

0.44 ₪
מקרא
מחיר עלה
מחיר ירד
ללא שינוי
היקר מכולםX.XX
הזול מכולםX.XX

מחיר ה GB
הזול ביותר לתקופה.























 

S.O.S.

הקובץ נעלם ?

לחץ בריבוע ?

לחץ בריבוע !




 

היו היה


האנושות הוכיחה את עצמה כמין עיקש של יצורים יצירתיים במיוחד. לאורך ההיסטוריה היא ניסתה מגוון חומרים ואמצעים כדי לתעד ולשמור מידע, מה שאנו מכירים כאמצעי אחסון - Storage וארכיבאות - Archiving. אנשים השתמשו באבנים, כדים, קשרים בחבל, נייר, סרטים, מתכת, פלסטיק ועד למצעים אופטיים המשתמשים היום בטכניקות שבירה של קרני האור.

בטרם הופיעו המחשבים האלקטרוניים המסחריים הראשונים ב-1951, היה צורך לאגור מידע באופן מאסיבי, גם אם בהשוואה זה נראה לנו היום אחסון קטן מאוד. זה התחיל עם כרטיסי נייר מנוקבים, בשנות הארבעים הופיעו צינורות ואקוום כמערכת תקשורת, וב-1950 בקירוב החל סרט נייר להחליף את הכרטיסים (punch cards). רק כמה שנים מאוחר יותר החלו לככב המצעים המגנטיים, וב-1957 ראה העולם יחידת "דיסק קשיח" מורכבת מ-50 פלאטות של 24 אינץ' עם קיבולת כוללת של 5MB, שהוצעה להשכרה כחלק ב-IBM RAMAC,

במחיר 35,000 דולר בשנה או 7,000דולר ל-MB לשנה.
במשך שנים היו הדיסקים הקשיחים קיימים במיין-פריימים, בחוות שרתים עם דיסקים של 8 ו-14 אינץ', מבודדים במרכזי מידע ממוזגים. בתחילת שנות השמונים הופעת המחשב האישי שינה את המצב, והחלו להגיע דיסקים של 5.25 אינץ', כמו קופסאות של נעליים קטנות, עם קיבולת של 5 או 10 GB - ואם נעשה את ההקבלה לנייר, הרי כי הם יכלו לשמור בין 2,500 עד 5,000 עמודי מלל ברווח כפול בין השורות. באותם ימים 10GB נחשבו ל-"קיבולת מוגזמת עבור מחשב אישי"...
המחשבים האישיים הראשונים השתמשו לאחסון מידע בהתקני זיכרון ניידים. השם "פלופי" - Floppy disk - מתייחס לדיסקטים גמישים של 8 ו-5.25 אינץ'. ובהם עיגול צלולויד מסתובב, מצופה בחומר מגנטי, בתוך מעטפת רכה. מאוחר יותר הופיעו הדיסקטים הקטנים יותר של 3.5 אינץ', מבוססים על טכנולוגיה זהה אך במארזים פלסטיים קשיחים. למרות קשיחות המעטפת, הם עדיין כונו -יחד עם הכוננים שלהם- "פלופיז". בפלופיז, יחידת החומרה אשר קוראת וכותבת את המידע, נמצאת במגע ישיר עם הציפוי המגנטי, כפי שזה בקלטות שמע או ווידיאו שכולנו מכירים.
הדיסק הקשיח הפך למרכיב נפוץ במחשבים האישיים רק ב-1983, עם הופעת ה-IBM PC/XT. והוא נקרה "קשיח" מפני שהמידע שוכן בו על גבי פלטות מתכת או זכוכית עגולות, מצופות חומר מגנטי החגות סביב ציר. בדיסקים הקשיחים, יחידת הקריאה/כתיבה של המידע (הראשים הקוראים/כותבים) לא באים במגע עם השכבה המגנטית המצפה את הפלאטות ולכן, אינן שוחקות אותה, מה שמאריך בצורה ניכרת את חיי העבודה של הדיסק בהשוואה למצעים הקודמים.
דיסקים קשיחים מסוגלים להכיל כמות מידע גדולה בהרבה מאשר המצעים המתכלים (דיסקטים וטייפים), ופעולות השמירה והאחזור (מציאה וקריאת מידע) מהירים גם בהרבה.
באמצע שנות ה-1980 דיסק קשיח ממוצע הכיל 20MB מידע, וגובהו היה כ- 9 ס"מ. עם הזמן, הדיסקים הפכו דקים יותר וגם הופיעו דיסקים קשיחים קלים יותר, לשימוש במחשבים הנישאים, ברוחב פלאטות של 2.5" .
 בשנות התשעים המוקדמות אף הופיעו מספר דגמים של 1.8" בקיבולת של עד 40MB, ושל 1.3", לא גדולים מקופסת גפרורים.
מאז הופעתו של הדיסק הקשיח, הוא הפך לאמצעי הנפוץ ביותר לאחסון מסיבי של מידע במחשבים האישיים. היצרנים התקדמו בצורה מדהימה בתחומי הקיבולת, הגודל הפיזי והביצועים. דיסק פשוט של 3.5" יכול בימינו לנהל ולגשת למיליוני גיגה-בייט מידע בזמן שהמחשב עוסק באפליקציות של מולטי-מדיה, גרפיקה מתקדמת, תקשורת ורישות. אבל הוא לא רק מנהל את שווה הערך של מאות אלפים או מיליוני עמודי מידע, אלא שניתן להעלות נתון או פרט מסוים באלפיות השנייה. בתחילת שנת 1990, דיסק בן 200MB עלה קצת פחות מ-200 דולר, כלומר פחות מדולר לכל MB. היום מחיר אחסון יחידת מידע בדיסק קשיח הולך והופך לזול יותר ויותר, כפי שאתם יכולים לראות בטבלה השבועית כאן בשול.

עולם הדיסקים, הן בהיבט של חומרה, ושל תוכנה, הוא תחום מרתק. אבל, העיסוק גם ב- "אזור הדמדומים" שבין שני ההיבטים הופך את עבודתנו למסע יום-יומי קסום אל הלא נודע. (תיקון: אל הנודע בחלקו). תקלות בדיסקים דומות לאוסף התמונות שיכול קליידוסקופ להניב. כל פעם שונות, מפתיעות, מסקרנות.
 

   


ערומים במחסן
 

סוכנות המיסים הקנדית מפעילה כ-2,000 שרתים במדינה כולה. כתוצאה מתחלופת הדיסקים הקשיחים, נוצר מצבור של דיסקים משומשים המכילים מידע רגיש. אותם דיסקים מאוחסנים בחדרים נעולים, במשרדים השונים של הסוכנות, כבר הגיעו ל-1,000 במספר והכמות ממשיכה לגדול מאז אוקטובר 2007. באותו חודש הזהירה המשטרה (RCMP) את כל משרדי הממשלה, שתוכנת המחיקה התקנית, המומלצת קודם לכן על ידי המשטרה, כבר לא אמינה.
בידיעון המשטרה מ-2007 נכתב: "התוכנה המכונה DSX יכולה להיכשל בהפעלתה על דיסקים חדישים וגדולים יותר. השימוש על אחריותכם בלבד"
אגף האבטחה הטכני של המשטרה בקנדה מצא כי אותה תוכנה השאירה שאריות מידע רגיש על גבי דיסקים שנרכשו בשנים האחרונות, וניתן לקרוא אותם באמצעות מחשבים מודרניים, בעיה הידועה כ- data remanence (הישארות המידע). האגף המליץ בעבר על מציאת תוכנה אלטרנטיבית ואמינה יותר. אבל, בדיקה משנה שעברה בסוכנות ההכנסה של קנדה הראתה כי למרות ההזהרה, רוב בעלי התפקידים הרלוונטיים לא הצליחו למצוא מוחק אלקטרוני טוב יותר, ולכן נאלצו להסתפק בצבירת הדיסקים למחיקה בחדרים נעולים. מאידך, היו מספר אמונים על האבטחה שפשוט בחרו בהשמדה פיזית של הדיסקים. אבל, יותר מחצי מן הטכנאים שנבדקו, הסבירו כי הם עדיין משתמשים בתוכנת DSX בדיסקים של השרתים.
"הישארות המידע" מתייחס לשאריות של מידע על גבי המצע למרות שהוא נמחק ממנו. שאריות המידע יכולים להיות מידע שלם ובלתי פגום שכלל לא הושפע מפעולת "delete" - שהיא פעולה נומינלית, או מידע שנשאר מוגן ממחיקה יסודית יותר בעקבות תכונות פיזיות או אחרות של מצע האחסון. לאורך השנים פותחו דרכים שונות להתגבר על הישארות המידע, כמו השמדה פיזית, הצפנה, דה-גאוס וכתיבת על, וכולן שייכות לתחום הסניטיזציה.

קיימות שלוש רמות אבטחתיות לטיפול במידע מסווג:
clearance - ניקיון של מידע מסווג ממצעים קיימים. יש כאן אפשרות לשחזר את המידע אך רק באמצעות טכניקות מעבדה ולא דרך תוכנות או כלי מערכת הנגישים לכל.
sanitization (או purging) -  הסרת מידע מסווג במטרה לחסום כל אפשרות שחזור
והשמדה (destruction). השמדה פיזית של מצעים המכילים מידע מסווג במטרה לחסום בצורה בלתי הפיכה את השחזור.
לאחר שהוכחנו את חוסר היעילות של טכניקות הסניטיזציה וההשמדה הנפוצות, התחלנו בצ'יף לשלב לפני שנים אחדות בין טכניקות סניטיזציה והשמדה קיימות ומקוריות, ויצרנו למעשה תקן פנימי חדש של איון (annihilation).

חשבתם שאם זה טוב למס ההכנסה בקנדה, זה לא יכול להזיק לכם? עם מצעי מידע שעליהם חומר מסווג, גם בחדרים נעולים, הארגון חשוף לפריצה, גניבה, הפצה או אפילו סחיטה, מידי גורמים חוץ או פנים ארגוניים.
פחות חשוב אבל בכל זאת כדי לציין כי המצעים המושבתים הנאגרים תופסים כל פעם יותר מקום פיזי. ומקום בימינו זה כסף, שטח האחסון משפיע על הארנונה (ושכר הדירה, אם יש) אך איננו מייצר דבר.

הקליקו כאן ונשלח אליכם PDF בנושא השמדת דיסקים קשיחים ושאר מצעי מידע

   
 


שפעת


קרול בראץ, מנכ"לית Yahoo, ידועה בפה המלוכלך וחסר הרסן שלה. השבוע רק חזקה בראץ את תדמיתה עם ניבולי פה במהלך שיחת ועידה בעקבות פרסום הרווחים התקופתי, שגם התייחסה לפיטורי 700 עובדים. מצב החברה לא זוהר, אך היא עדיין מסרבת להיכנס לשותפויות עם גופים כגון גוגל או מיקרוסופט. העיתונאים, מצידם, חגגו על הקללות אך לא כולם ייחסו לשורש הסיבות לפיטורין, לירידה ברווחים, או לעתיד החברה.
בשיחת היום שהייתה, כמו נושאים שונים אחרים, מראה לנו התקשורת קצוות קרחונים, שאין לקהל מושג ירוק באמת שמתחתיהם. או לחלופין, מה מסתתר מאחורי כותרות המסיחות את דעתנו מתופעות אחרות. כמו למשל, שפעת החזירים.
אם אתם זוכרים את שיעורי ביולוגיה, שפעת החזירים נגרמת על ידי מספר זנים של נגיף אינפלונזה מסוג A, והוא RNA Orthomyxovirus. הנגיף מופץ על ידי מגע ישיר ואירוסולים של הפרשות בתוך המשקים החקלאיים. בין המשקים, הוא עובר גם באמצעות אירוסולים, בעיקר באזורים של צפיפות גדולה של גידול חזירים. אותה מחלה יכולה לגרום למצבי חומרה שונים - החל מהינגעות ללא כל סימנים ועד לדלקות ריאות קשות שיסתיימו במוות. באפידמיות, כל בעלי החיים סובלים משיעול, עיטושים, קשיי נשימה וגודש בעיניים, חום גבוה, הפלות, אבל אין מקרי מוות אלא אם מחלה אחרת תתפרץ בו זמנית. המחלה - כמו בשפעת שלנו- חולפת תוך שבוע, אך משאירה בעלי חיים מוחלשים שאיבדו ממשקלם. בחולים מטפלים בתרופות להורדת החום, וגם באנטיביוטיים נגד זיהומים משנים שיכולים להופיע. המחלה עוברת לבני אדם בקלות רבה. חזירים יכולים לחלות גם בשפעת העופות ובשפעת האדם. לפעמים, בעל חיים נגוע ביותר מסוג אחד של נגיף, מה שמקל על המוטציה הגנטית של הזנים הנגיפיים.
בני אדם יכולים להידבק במחלה בעקבות מגע עם חזירים חולים, אך היו מקרים של אנשים שנדבקו ללא כל מגע עם חזירים או סביבות של חזירים. ההדבקה מאדם לאדם מוגבלת למגע קרוב בין אנשים בקבוצות סגורות, ולכן מומלץ לשטוף ידיים לעיתים קרובות ולא להתיז הפרשות נשימתיות לאוויר המשותף.
סימני המחלה באדם דומים מאוד לגריפה העונתית - חום פתאומי, שיעול, כאבי שרירים ועייפות קיצונית. זן שפעת החזירים החדש שהופיע במקרים האחרונים נראה גם כי הוא גורם ליותר שלשולים והקאות מאשר השפעת הרגילה.
המחלה נחשבת לאנדמית בארה"ב, אך בעבר הופיעו מקרים גם במקומות אחרים בצפון ודרום אמריקה, אירופה (בריטניה, שוודיה, איטליה), אפריקה (קניה) והמזרח הרחוק (סין, יפן). בהתפרצות הנוכחית, תנועת נוסעים ערה הפיצה את המחלה גם בשווייץ והולנד. החיסון כטיפול מונע קיים בעבור חזירים אך לא בעבור בני אדם, בגלל מהירות המוטציה של זני הנגיף. בשבוע שעבר כל תשומת הלב בעולם הופנתה למקסיקו, ארה"ב וכמה מדינות אירופה, שם הופיעו מקרי מחלה באדם, ובמקסיקו אף נפטרו חולים. כמו במקרים אחרים של מחלות זואונוטיות (העוברות מבע"חי לאדם), קרוב לוודאי תתקיים המתה מונעת של בעח"י נגועים כדי לבלום את המעבר לאדם. וכמו תמיד במקרים אלו, לא בטוח שההמתה תהיה "הומאנית", או שבכלל תצליח למנוע הדבקות ומוקדי מחלה חדשים. איך אפשר לשכוח את אימת שפעת העופות של 2005, כאשר הפאניקה בפני התפשטות המחלה הובילה להקרבת עופות "חשודים" בעודם חיים במדורות, או קבורת עופות שעדיין פרפרו, עם דחפורים. מחאת הארגונים למען בעלי חיים הובילה ל"שיפור" של המתת העופות במיכלים עם CO2. כיצד תתבצע המתת החזירים בשפעת החזירים? אין לי תקוות גדולות להמתה נאותה.
אבל בואו נחשוב איך בכלל פורצים מוקדי מחלה כאלה באוכלוסיות. נכון, הרבה מקרים באדם מופיעים מתוך מגע עם חזירים, והחזירים מדביקים אחד את השני בהצלחה גדולה כאשר הם מרוכזים בצפיפות ובמספרים גדולים. כמו בשווקים, ובבתי גידול תחת תנאים ירודים. המשקים התעשייתיים המסורתיים הם אינקובטורים למיני מחלות שרק מעוכבות על ידי מתן תוספות אנטיביוטיות במזון לבעלי החיים. אלא שאותם חומרים גורמים ליצירת זני חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה. ויש מחלות שבעלי חיים יכולים להעביר גם לאחר המתתם, והדבקת בני אדם יכולה להיות קטלנית, כמו במקרים של ה-BSE ("הפרה המשוגעת"), הברוצלוזיס, סלמונלוזיס, וטריכינוסיס (שערונית), מחלות זואונוטיות שמקורן העיקרי בעולם, במשקים התעשייתיים
כמובן שהמחלה קטלנית, ושיש לקחת ברצינות כל התפרצות. אבל שימו לב, במקסיקו למשל, מתים מדי שנה ארבעה מיליון איש מסיבות כגון מחלת לב, סרטן, תאונות דרכים, סמים ומלחמות פשע. שמונים מקרי מוות הם לא מתקרבים אפילו לאיום משמעותי במדינה כזו. אבל ארגון הבריאות העולמית והיועץ הרפואי הראשי לממשלה העמידו את האוכלוסייה כמעט בהסגר, אסרו על קיום אירועים פומביים, ומשתמשים בשפעת החזירים כמסווה לחולות רעות אחרות, מהן אחראי השלטון. גם ממשל אובמה "נהנה" מן ההזדמנות להיפטר מ- (ולהצדיק את) התרופות נגד נגיפים שנרכשו מיצרנים במהלך השנים למקרה חרום רפואי, בסכומי עתק. בדרך כלל, במהלך ההיסטוריה המודרנית, התחזיות היו תמיד קודרות יותר מאשר מימוש האיום במציאות. מחלת ה"פרה המשוגעת" לא עלתה למשק האנגלי את שבעת מיליארד הלירות סטרלינג שהכלכלנים הבריטיים ניבאו. ולא רק בשטח הרפואה. למה לא לספור גם את באג האלפיים, אותו איום שעלות המלחמה בו הוערכה בין 300 ל-600 מיליארד דולר?
ותארו לעצמכם, אם בעוד מאה שנה לא יתממשו נבואות הזעם של אל גור ושאר הפעילים הסביבתיים, מי יפצה את הכלכלה העולמית על השינויים היקרים  שהם חייבים היום לבצע למניעת שינוי אקלימי שבכלל לא יתרחש?
והצד השני של המטבע הוא שכל אלה אכן כן יכולים להתרחש - ואז מה?
 

   
 













קטן אך מוקשח


Spinpoint M7 הוא דיסק קשיח חדש של סמסונג, שמגיע במגוון קיבולות ויכולות אבל עיקר תכונותיו היא עמידות בזעזועים של 400G/2ms
כל אחת מפלטות הדיסק, בפורמט 2.5", יכולה להכיל עד 250GB מידע. המארז - בסיס וכיסוי - מוקשח להגנה על המנגנון בסביבות שונות.
היצרן הכניס בקר חדש המצמצם את צריכת החשמל במצב של חיפוש, העולה לטענתו ב-25% של חיסכון על הדיסקים של 2.5" הקונבנציונאליים.
ולגבי סך כל הצריכה הכוללת, באמצעות תוכנת הבדיקה PCMark, דיסק זה חוסך כ-  18% מהצריכה של דיסקים אחרים באותו גודל.
הספינפוינט מגיע בקיבולות של 250, 320, 400 ו-500GB. חג במהירות של 5,400-rpm, עם cache 8MB, יכולת native command queuing וממשק SATA של 3Gbps
על הטכנולוגיה PMR שבו נאמר כי היא מאפשרת לדגם של 500GB לאחסן 160,000 תמונות דיגיטאליות, 125 שעות של סרטי DVD, או 60 שעות של וידיאו HD.
דבר טוב נוסף בדגם זה הן שתי הטכנולוגיות להפעלה שקטה: SilentSeek ו-  NoiseGuard. הדיסק מתאים לדרישת האיחוד האירופי (RoHS) לאי-שימוש בחומרים מסוכנים בציוד חשמלי ואלקטרוני. אבל זה היום כמעט כמו לציין שלמרגרינה אין כולסטרול.
הדיסקים המוקשחים נועדו למכונות נישאות, אבל עצם היותם מוקשחים מקנה להם יתרון גם נגד זעזועי שולחן, תאונות ונפילות אקראיות, מקרים של רעשי אדמה והובלתם למעבדה של הצלת נתונים בעת הצורך.

ואם כבר הזכרנו זאת - אם או בלי הקשחה, אל תובילו דיסקים ברכב דו-גלגלי. חבל להסתכן.
 

   
 

אנו מברכים את קבוצת דוברי הצרפתית התל-אביביים
אשר החליטו להצטרף למשפחת מועדוני LIONS במחוז ליונס ישראל
וקיבלו השבוע את כתב האמנה של הארגון הבינלאומי
להקמת המועדון  Le Lions Club Francophone d’Israël

למידע והצטרפות, צרו קשר עם נשיא המועדון, עו"ד דוד בליליצי

   
 














































































השורות של עמית

כספומט צרפתי


יום ראשון, ירדתי לנמל הישן של מרסיי, שהוא בעצם מרכז העיר, בין היתר למשוך כסף. לא מהלך מבריק במיוחד בהתחשב בעובדה שהחורף מסרב ללכת מכאן ויורד גשם מאתמול בלילה. ניגשתי לכספומט שקיבל את הכרטיס שלי בשמחה רבה, הודיע לי שיש לו תקלה ושכדאי שאקח את הכרטיס בחזרה, אבל לא ממש טרח להוציא אותו. אחרי שלוש דקות המתנה ביצע המכשיר אתחול (מחשב מבוסס חלונות XP, זיכרון פנימי 1 גיגה בייט דיסק קשיח... נשבע לכם יכולתי לומר בדיוק אילו דרייברים רצים עליו). כשהחזר המכשיר לפעול, הופיעה עליו ההודעה "לא נותן שרות זמנית" במשל 10 דקות תמימות ואז חזר לתת שירות... ושאב את הכרטיס של הבא אחרי, וחוזר חלילה. אין לי מושג כמה כרטיסים שאב המכשיר הזה בסוף השבוע ואף אחד לא יטרח לבדוק או חס וחלילה לומר משהו לבנק (CIC) שאם כל הכבוד לפרסומות שלהם בטלוויזיה, מן הסתם הם עוד חברה צרפתית עם רמת מחשוב פרימיטיבית.
 

טובים משאר בני אדם


זה נכון שמערכת המשפט הישראלית מסואבת, זה נכון ששופט קובע גורלות ולא צריך לקחת אחריות על החלטותיו ולא משלם את המחיר אף פעם אבל זה לא נכון שזה סיפור ישראלי מקורי. לפני מספר שנים נעצרו בצרפת קבוצת אנשים -רובם מכובדים- והואשמו בפדופיליה. הם נשפטו על ידי התקשורת והציבור ואת הגרזן הניף שופט בית המשפט. הם ישבו במאסר למעלה משנתיים ואחד מהם התאבד. בימים אלו שוחררו כולם בלי יוצא מהכלל בגלל האשמות שווא, הם נמצאו זכאים לחלוטין. שנתיים שלמות במאסר, מוניטין וחיי אדם ירדו לטמיון בגלל לינץ' ציבורי. והשופט? הוא עדיין יושב על כס המשפט....
זו לא הפעם הראשונה בצרפת, ששופט הורס במחי יד חייו של אדם. ובצרפת, בדיוק כמו בישראל, הוא לא ישלם את המחיר. נשאלת השאלה מדוע רופא משלם מחיר טעות, עורך דין יכול להיתבע על רשלנות בטיפול בלקוח, שוטר יטופל בכפפות ברזל אם טעה בשיקול הדעת... ורק השופטים חסינים. יתכן שבאמת מישהו מאמין שהם יותר טובים משאר בני האדם, כמו שפעם אמר שופט עליון אידיוט במדינתנו?

ועוד על שופטים... משפט הפירטים בשוודיה עומד להתפוצץ בפרצופו של שלטון החוק במדינה כי אחד השופטים הוא אידיוט. בעוד שמושבע אחד נזרק בגלל היותו פעיל באגודות זכויות היוצרים למיניהן, אחד השופטים (שגם הוא פעיל אקטיבי באותן אגודות שיושבות בספסל המאשימים) דווקא לא חשב שיש כאן ניגוד אינטרסים ולא פסל את עצמו. התוצאה, עורכי הדין של הילדים הסוררים הגישו דרישה לפסילת המשפט. גם כאן וזה נכון גם לישראל, השופט יכול לפסול את עצמו או לא לפסול את עצמו, בניגוד להיגיון ולשכל הישר זכות ההחלטה ניתנת לשופט עצמו, אני אישית עמדתי לדין מול שופט בישראל שהיה לו בעליל ניגוד אינטרסים והוא לא פסל את עצמו. מדוע ניגוד אינטרסים בעולם העסקים, הוא עבירה על החוק אבל בבית המשפט הוא עניין שנתון לשיקול דעתו של השופט?
 

הנה זה הגיע


רונית קן הממונה על ההגבלים העסקיים עשתה סוף סוף את הצעד ויצאה בהודעה רשמית שהבנקים בישראל תיאמו ביניהם עמלות. לא, זה לא חדש, כולנו ידענו זאת והרשות ביצעה חקירה במשך 4 שנים כמעט. אבל ההצהרה הזו היא ראייה קבילה בבית משפט, כך שמי שניזוק מהעובדה יוכל להשתמש בהודעה הנ"ל כראייה שהפשע אכן התבצע. הבעיה היא כמובן שעכשיו צריך לשכנע את השופט, ואני מוכן להתערב שאם ראייה או בלי ראייה כבר תימצא הדרך לדפוק כל תביעה כנגד הבנקים. ההיגיון בכלל אומר, שהמדינה צריכה לפעול כנגד הבנקים, קנס ראוי יוכל לדחות את הגזירות הכלכליות שביבי עומד להשחיל לנו עמוק, אחרי הכל הוא צריך לממן ממשלת ענק באחת המדינות הקטנות בעולם. אבל לדפוק את הבנקים לא באג'נדה שלו. יותר קל לדפוק את הציבור, שכבר רגיל ולא מחזיר מכה.
 

צעצוע לי חדש


טלפוניה סלולארית בצרפת היא עסק יקר, ועבדכם זקוק ל-SMS הרבה יותר מאשר לקול, אז התחלתי לחפש דיל טוב יותר מזה שיש לי, ודיל טוב יותר הולך יחד עם טלפון חדש, ו...חכם. כן, אני יודע שאמרתי אבל כמו כל טמבל גם אני מכור לצעצועים, ואם הצעצוע עולה לי רק 1 יורו, אז לוקחים. הצעצוע שלקחתי הוא ה- LG KP500 מה שנקרא בשפת העם גם ה-Cookie. מה אומר ומה אדבר. צעצוע מדליק! נכון, אין לו דור שלישי (לא רוצה דור שלישי) והמצלמה שלו היא "רק" 3.2 מגה פיקסל (לא ממש מטריד אותי כי אני עדיין מאמין שטלפון זה טלפון ומצלמה זה מצלמה). מכשיר דקיק וקטן יחסית, עם מסך "3 מבוסס מגע אבל מגיע בליווי עט קטנטונת. איכות המסך, כמו שרק LG יודעים. קורא יישומי JAVA 2.0 תומך בבלו-טות. מערכת ההפעלה שלו לא ממש ברורה לי אבל לרווחתי לא מדובר ב- Windows Mobile, אחרת הייתי תקוע עם ממשק בצרפתית. לא מדובר במילה האחרונה מבחינת פונקציות אבל יש לו כל מה שצריך (כולל תמיכה בכרטיסי זיכרון מיקרו SD עד 8 גיגה (מתנה קיבלתי 2), העיצוב שלו הופך אותו למכשיר הקל ביותר והיפה ביותר בסביבה וזה כולל את ה- IPHONE המפלצתי. והמחיר גם אם לא מקבלים אותו במתנה הופך אותו לאטרקטיבי במיוחד. לוח המקשים שלו הוא אמנם על המסך אבל מסודר בצורת מקלדת טלפון רגילה ובניגוד למפלצת של אפל האצבע שלי לא גולשת לשלושה ארבעה מקשים אחרים כשאני מקליד. אבל הכי חשוב מצאתי על האינטרנט מאגר משחקים ותכנות חינם מבוססות JAVA ואני מסודר. הכתובת: http://www.mobilclub.org
 

לסחוב פחות


לכל מקום שאני נוסע אני סוחב איתי מטענים: מטען למצלמה, מטען לסלולארי, מטען לנגן ה-MP3 ועכשיו אני צריך למצוא מתאם לשקע המקומי... ואם אני מבקר בשתי ארצות ברצף אז צריך שניים. למחשב הקטן אין ברירה, סוחבים את ספק הכוח, אבל לכל השאר מצאתי פתרון. סוללה נטענת של פיליפס שמספקת 15 שעות עבודה נטענת בשעתיים וטוענת כל דבר נייד שמתחבר ל-USB וגם שלא מתחבר ל-USB. כל מכשיר שדורש אספקת כוח בין 3 ועד 5V הולך. אם תמצאו כזה בארץ, מומלץ מכל הלב
 

גוגל אמרה...


גוגל הודיעה שפרסום באמצעות באנרים יותר יעיל מפרסום מבוסס חיפוש. זה בטח לא ממש יפתיע אתכם לדעת שהם מרוויחים יותר כסף על באנרים מאשר על חיפוש ממומן! אבל גוגל אמרו, אז דה-מרקר מפרסם...

סרטים רבותי כרגיל : http://video.videowebgate.com/index.php?pt=feature 
 

תגובה לשורות של עמית

   
 

 

  
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
 

נשמח לקבל הערות והארות, המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל: magazine@chief.co.il

 
 

http://www.bos.co.il

 

P ידיעון זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2009