גיליון מספר 35 שנה VIII - יום חמישי, 4 בספטמבר 2008

 

«-לגיליון קודם 2008 לגיליון הבא-»

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

    

"דבר בנועם ושא מקל גדול"

תיאודור רוזוולט, 1901

 

גרסת BOS העדכנית הינה BOSv 2.2.3
 

▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS2008.PPS

   
 

 

במלאת 30 יום לפטירת ידידינו ומורינו אהוד אבנר,
יערך גילוי מצבה בבית הקברות החדש בראשון לציון, רחוב המהר"ל מפראג, שער 3
ביום שני ה-8 בספטמבר, בשעה 17:30

   
 

USB Hubs (רכזות).












לגבות ויהי מה

מעניין עד כמה האוכלוסייה ששה להחליף את השלטון המקומי. בימים אלה קמה לה מפלגה מקומית קטנה ותיכף נמצא מי שינדב בית למטה, ציוד, שירותי הדפסה ואפילו מחשב קומפלט... טוב, למען האמת זה לא בדיוק מחשב חדיש. עליו נמצאה מערכת הפעלה Win98, כך שברגע שרצו להזין את המידע דרך פורט ה-USB הסתבר שהמערכת כלל לא מכירה את אותו פורט אלא אם מתקינים לה דרייבר מיוחד. אחרי כמה ריצות וחיפושים נמצא הדרייבר, ברוך השם (לא, לא מדובר במפלגה דתית - אם תהיתם). הכול בסדר כעת, ואפשר אפילו לגבות מדי פעם את המידע לכונן חיצוני, שגם הוא מתחבר דרך USB 1.0. ברגע שמערכת ההפעלה "מכירה", אפשר להשתמש ביציאה אחת יחידה לחיבור התקנים רבים - הלא היום רוב המדפסות המקומיות מתחברות גם הן באותה צורה. לשם כך נוסיף אביזר הנקרא "רכזת USB".
הבעיה אצל רבים מלקוחותינו (רבים יותר ממה שאפשר לדמיין) היא שהם קנו בזמנם, מחשבים כל כך טובים שהם משרתים אותם עד היום... אחרי יותר מ-X שנים. לפני X שנים, במארזים כלל לא היה חיבור USB! ובכל זאת, הם מחשבים שעובדים וחייבים -חייבים!- בגיבוי.
מחשב שאין לו בכלל חיבור USB במארז, ניתן לחבר לאינטרנט ולבצע גיבויים מרחוק בשיטות שונות. מי שמחובר לרשת בפס רחב (DSL או כבלים) לא חושב פעמיים. אבל, מי שעדיין מחובר באמצעות מודם יצטרך להוסיף חומרה מיושנת נוספת על מנת להתחבר.
שיטת גיבוי נוספת -אם כי בעלת חסרונות רבים- היא החלפת כונן התקליטורים במחשב בכונן DVD+/-RW, לביצוע גיבויים יזומים.
כאשר קיימת רשת מקומית, מחברים ומגבים את המחשב העתיק למחשב אחר, לדיסק שני של מחשב אחר, או לכונן רשת. במצב כזה, ניתן להשתמש ב- BOS בגרסת Windows98 הישנה או לפחות בפקודת Xcopy הבסיסית.

שאלות? פנו אלינו!

   
 

!

בעל 20 שנות ניסיון מצטבר בתחום המחשבים, מתוכן 15 שנים בתפקיד מנהל רכש IT ותפעול, עם ידע רב בתכנון ובניית תקציב רכש בהיקף של מיליוני שקלים, בוגר קורסים איכותיים בתחומו, ניסיון בעבודה בחו"ל ועם חו"ל, בעל מוסר עבודה גבוה
וראיה מערכתית רחבה, זמין לאזור המרכז, השרון והשפלה,
מעוניין להציג את מועמדותו לתפקיד מנהל רכש IT או מנהל אתר.

קורות חיים ישלחו על פי דרישה

   
 

זהב לבן ויהלומים











יהלומים לנצח


הנה משהו עם פוטנציאל לאחד את מוקדי ההתעניינות אצל זוגות רבים:  מיזוג של טכנולוגיה ואופנה. בין ה-10 ל-14 בספטמבר תתקיים במדריד התערוכה (ותחרות החידושים) הבינלאומית Iberjoya הגדולה בענף התכשיטנות, השענות ותעשיות נלוות. למי שיזדמן לשם מחכות הפתעות. אחרי שהיא כבר כבשה משקפיים, מציתים ומני אביזרים שהאדם המודרני סוחב עליו, התכשיטנות חודרת השנה לעולם הגדג'טים יותר מאי פעם לפני כן.
תחרות החידושים תבחן את הצעותיהן של 500 חברות למען הכרזה על היצירות האוונגארדיות והיצירתיות ביותר בשוק התכשיטנות העולמי. עיצובים מתוחכמים, עם מגע של אסטטיות קלאסית, מיצגים את הצמרת הנחשקת של ה"אין" בתכשיטנות. יראו שם במדריד תכשיטים מפתיעים ופונקציונאליים, המיועדים לנשים ולגברים. מה שבטוח: יהלומי המארז לנצח, שלא כמו המצע המגנטי שבפנים.
הטלפונים הסלולאריים המתקדמים ביותר, מיוצרים באיטליה ומצופים בקריסטלים של Swarosky, הם הצעקה האחרונה של המותרות והזוהר.  אותם דגמי iPhone  של Apple (קיבולת של 16GB), ה-V8 של מוטורולה, ה-7373 ו- 56571 של נוקיה, הופכים לתכשיטי היי-טק אקסקלוסיביים לגבר ולאישה תחת ידי האומן האיטלקי הנחשב Paolo Gioielli.
אחד המוצרים החביבים על התכשיטנים הוא כמובן ההתקן הדיגיטאלי ל-USB. חברה אחת תציג למשל, דגם ל- 4GB (מעניין אם בכלל הנפח מעניין את הקונים הפוטנציאליים...) מצופה זהב לבן ומעוטר יהלומים 0.60 קרט. למוצרי היצרן ניתן לרכוש תוספת לבחירה: שרשת אבנים יקרות-למחצה בשלל צבעים לתליית ההתקן, או קופסאות זהב זעירות, לשמירת כרטיסי SD.
חשבנו שעלינו על "משפט מחץ" לסיום: "מי אמר שכל מה שמענג חייב להיות משמין, בלתי חוקי או בלתי מוסרי?". אבל חברים, בעולם שקוע במלחמות, שגווע מצמא, מחירי התכשיטים הללו לא רחוקים מלהיות בלתי מוסריים...
 

   
 

S.O.S..

הקובץ נעלם ?

לחץ בריבוע ?

לחץ בריבוע !











לא לנצח


כתב לנו הקורא ארמין מדרום הארץ:
"אולי אתם מוכנים לכתוב משהו על הנושא של גיבוי ושחזור מידע מ-DVD ו-CD? מדי פעם אני מנסה לשמוע מוזיקה מ CD או לראות סרט שצרבתי לעצמי על DVD  למרות שאני שומר עליהם במעטפות פלסטיק מתאימות ובארונות משרדיים סגורים מוגני אבק לחות וחום. בכמחצית המקרים בהם אני מנסה ליהנות מדיסקים בני שנתיים או יותר אני לא מצליח, הדיסק קופץ, נתקע, וסתם לא מנגן ובמחשב הוא לא קריא בכלל. האם אתם משחזרים גם כאלה? יש לכם המלצות על מה לגבות כדי שזה לא יקרה?"

בעבר התייחסנו לגיבוי על תקליטורים אופטיים. היות והם מכילים חומר אורגני המתכלה עם הזמן, הם לא נחשבים למדיה אמינה ואנו ממליצים על השימוש בהם עם מודעות שמדובר במצע ארעי. במקרה של מידע – אחסון או גיבויים - כאמצעי מעבר בלבד.
הוכח כי אפילו סוגים של תקליטורים אופטיים מתקדמים גם הם לא לגמרי יציבים.
קיימות שיטות שחזור מידע מתקליטורים שנפגעו פיזית, אך השירות יקר בעבור משתמשים פרטיים אשר בד"כ שומרים מוזיקה וסרטים (אותם ניתן להוריד מחדש או לרכוש מחדש במחיר נמוך מזה של השחזור). שחזור מידע מתקליטורים אופטיים בתשלום, מוזמן בד"כ במקרים של חקירות פורנזיות לצורך מציאת ראיות משפטיות.
בנוסף, גם הצורבים והנגנים למצעים אופטיים זולים, אפילו מתוצרת היצרנים הידועים בעולם, נחשבים לנחותים מבחינת תחזוקה ואחריות.
לחובבי המוזיקה היום, על מנת לשמור לאורך זמן על איכות הקבצים, מומלץ לגבות למחשב, או לדיסק חיצוני שיהפוך ל"מחסן", או בכלל לבנות שרת ביתי, ממנו ניתן -אם רוצים- להעביר את הקבצים לתקליטורים קצרי מועד להשמעה בנגנים ניידים או במכונית, למשל.
כיום, תקליטור CD לצריבה עולה כ- 110 א"ג ל GB, תקליטור DVD עולה 29 א"ג ל GB ודיסק קשיח עולה 78 א"ג ל GB. אם מרכיב העלות הוא המרכיב החשוב אז ברור שדיסק קשיח יותר זול מ CD אבל יותר יקר מ DVD. אבל אם מרכיב הנפח, האמינות, הזמינות, מהירות שמירה ושליפה הוא הקובע אז ברור שלדיסק קשיח אין מתחרים
 

   
 

מיהו מומחה?


מי הם מומחים להצלת הנתונים? האם הם מהנדסים המפתחים טכניקות לשחזור מידע? האם הם פועלים שחורים המחזירים ביטים מתהום הנשייה? האם הם תכניתנים הכותבים תוכנות להצלת נתונים? אולי הם בכלל אנשים די חוצפנים, שרכשו תוכנות מסחריות להצלת נתונים ומפעילים אותן כמו שכל אחד מאיתנו היה יכול לעשות בבית?
כשמלבישים על סטודנט טוגה וכובע של בוגרים, נותנים לו תעודה מגולגלת ביד ומשביעים אותו על ערכי המקצוע, כולם סבורים שיש לו ידע, ושעליו עוד לקבל ניסיון. כאשר מסתכלים על שוליה שליווה אומן במשך שנים רבות, הבריות סבורים שיש לו ניסיון, אך קרוב לוודאי הוא חסר ידע.
באופן פרדוקסאלי, בתחום של הצלת נתונים הידע מצטבר עם הניסיון, והניסיון הוא חלק הארי של בסיס הידע.
שחזור מידע הוא אחד התחומים בהם לא ניתן לרכוש ידע בבית ספר. קורסים אוניברסיטאיים אחדים בחו"ל מלמדים את הפיזיקה, המכאניקה והלוגיקה של מערכות ומצעי המידע, ואת מבנה המידע, פורשים בפני התלמיד את הבסיס התיאורטי... ומשם קופצים להפעלת כלים קיימים. אם נשווה זאת לרפואה, לימודים אלו היו נראים כמו לימודי אנטומיה ופרמקולוגיה, מבלי לגעת בכל מה שביניהן. כירורג לא יכול להמציא כל פעם מחדש את להב סכין הניתוח שלו. מחזיר נתונים איכותי, פשוט חייב. הידית, אותה ידית לכולם - הלהב, בצורה הנדרשת לכל מקרה ומקרה.
שחזור מידע מדיסק קשיח, למשל, הוא התהליך של דליית מידע מדיסקים תקולים. מקור התקלות בדיסקים משתנה ממקרה אחד למשנהו וכתוצאה מכך גם משתנים הדרך לאבחון, חקר המקרה, ההכנה לטיפול, הכלים ושילובי הכלים להשגת תוצאות רצויות.
מציל הנתונים נושא באחריות ראשונית של אבחון נכון. אנשים שונים נחנו ביכולות אבחון שונות, שגם הן נובעות מניסיון קודם ובמידה רבה מרגישות, מחויבות ופתיחות מחשבתית. ולכן, כל כך קשה  בעולם ה"אינסטנט" שלנו, לגייס את האנשים הנכונים לצוות הצלת נתונים.
לא חסרים ארגוני שירות העובדים בשיטת "הסרט הנע" - כאשר מושא הטיפול עובר מתחנה לתחנה וכל אחת מהן מאוישת בטכנאי שיודע לבצע מספר מוגבל של תהליכים.
(מכר הציע לא מזמן כי "זו גם שיטה לשמור את סודות המקצוע - הפרד ומשול"). מערכות פשוטות, מוצרי צריכה ואפילו מחשבים ודיסקים מטופלים בשיטת שלבים שכזו. באחוז מסוים, מספיק כדי להפוך את המערך לכלכלי, התהליך מצליח. על אותה הצלחה נבנה המוניטין המסחרי של הגוף המטפל.
לצערנו, גם ברפואה קיימים מצבים בהם "אחוז מסוים מצליח", ומה שלא מצליח, מצער. הבעיה נוצרת כאשר המקרה הפרטי שלנו נופל בתחום המצער של אחוזי אי-ההצלחה. גם אז איש לא יסביר שהטיפול לא מוצלח, אלא יציג טענות ואילוצים שלא ניתן לגשר עליהם. ברפואה: "התחלנו לטפל מאוחר מדי", "המטופל צעיר/זקן/מוחלש/שמן...מדי כדי שהטיפול יצליח". ובתחום הצלת הנתונים לא חסרות סיבות אמיתיות, שלצערנו לא תמיד ולא כולם יכולים לוודא את אמיתותן.
גם בהצלת נתונים קיימות מחלות שעדיין לא נמצא להם מרפא. מחלות אחדות רובם מרפאים, מחלות אחרות - רק מומחים אמיתיים.
"כל עוד יש חיים יש תקווה", מהדהדות המילים במסדרונות בתי החולים. ואצלנו, בשחזור מדיסקים "כל עוד יש חומר מגנטי, יש תקווה". שווה לנסות אצל מומחה.

לדעת עוד

   
 

אפשר להתמכר


יש אנשים עם נטייה להתמכרות. אנשי מקצוע מסבירים שמדובר בתסמונת חוסר יכולת שליטה בדחפים. שהמכורים הפתולוגיים מצליחים להיגמל רק עם מעבר להתמכרות אחרת. בעבודת היום-יום אנו מוצאים שני סוגים של "מכורים" במה שנוגע לדואר אלקטרוני: אחד הוא סוג האנשים שקשה להם למחוק. הם הופכים את מערכת הדואל שלהם למוזיאון חי וזולל משאבים. הם שומרים גם מסרים בנאליים וחסרי ערך, בדיחות ומכתבי שרשרת כי "אולי עוד נמצא לזה שימוש". גם לנו יש דודה שלא זורקת אף שקית ניילון של קניות. אבל, כאשר היא מחפשת את השקית המסוימת בעלת המידות והידיות המתאימות, היא צריכה לעבור על כל המצבור. זה לוקח לה זמן רב וכולם מתעצבנים. אם ארגז השקיות של הדודה היה קובץ PST, הוא כבר מזמן היה עובר את ה-20GB.
הסוג השני, הנדיר יותר, הוא המשתמש הסתגפן, שאוהב תיבת דואל נקייה, קלה, ריקה. משיב על המיילים ומוחק. מוחק ומוחק עד שיומיים מאוחר יותר צריך לשלוח לו עותקים כי מרוב מחיקות לא נשאר לו עם מה לעבוד (יוסי פ., עליך אנו מדברים, אם תהית!).

החום בלתי נסבל? אין כוח לפקקים? אפשר להקדים ולעבור על סדר היום, לבדוק שהכול בסדר ברשת, לבדוק עם הגיבויים היו תקינים ולהתייחס לדואר האלקטרוני שקיבלנו, עוד לפני שעזבנו את הבית בבוקר!. תוכנות ניהול מרחוק שונות (וכמה מהן אפילו חינמיות) מאפשרות גישה למחשב במשרד מכל מקום אחר באמצעות סיסמא. ממילא משתמשים מחפשים בדרך כלל את מנהל הרשת בטלפון הנייד, כי הוא רוב הזמן בתנועה בין החדרים או הבניינים... עם אישור מתאים מלמעלה -אותו משיגים בהוכחת יעילות של השיטה- באמת שאפשר להתמכר לניהול מרחוק.

אפשר גם להתמכר לגיבוי האוטומטי המתוזמן -והתדיר- לדיסקים קשיחים מקומיים ו/או מרוחקים. הדבר מקנה שקט נפשי יקר ערך, וכאמור לעיל, ניתן באמצעות BOS לוודא את ההשלמה התקינה של תהליכי הגיבוי. כמו כן ניתן להתעדכן לגבי מצב בריאותם של הדיסקים הקשיחים הפיזיים העושים את העבודה (דיסק המקור, השומר על המידע, ודיסק או דיסקים בהם נמצאות הגרסאות ההיסטוריות השונות של המידע המגובה-משוחזר).

מה היא ההתמכרות שלכם?

   
 

איון מידע

השמדה יסודית
של מידע
ו/ או מצעי מידע



























































ספטמבר, הדגשים


1 בספטמבר, 1979 - החללית פיוניר 11 הופכת לחללית הראשונה המתקרבת לכוכב הלכת שבתאי, כשהיא חולפת במרחק 21‎,000 ק"מ בלבד ממנו. זהו גם התאריך המסורתי לשביתות המורים בישראל. (שמחים שהשנה שברתם מסורת, המורה!)

4 בספטמבר, 1956 - השקת המחשב המסחרי הראשון שהשתמש בדיסק קשיח עם ראש קורא נייד לאחסון שניוני (אחסון אליו אין ל-CPU גישה ישירה). היה זה ה-305 RAMAC של IBM (הדעות חלוקות, מישהו אמר לנו שזה היה ב-13 בספטמבר!)

6 בספטמבר 1928 - נולד רוברט מ. פירסיג, שנתן לנו את "זן ואומנות תחזוקת האופנוע"

7 בספטמבר 1997 - נסיעת מבחן ראשונה למטוס הראשון שהשתמש בטכנולוגיית Stealth (חמקן), מדגם-Raptor F22
וגם יום הולדת לאיאן רובין מכרמיאל (ממשווקי BOS בצפון הארץ). מזל טוב!

8 בספטמבר 1930 - חברת 3M מתחילה לשווק את סרט הדבק "Scotch". מאוחר יותר החברה הפכה ליצרנית חשובה של סרטים מגנטיים כמצעי מידע.

11 בספטמבר 2001 - תקיפות מחבלים מוסלמים בארה"ב. תוצאות האירועים מאותו יום הביאו למסקנות שדחפו לשינוי והחמרת נהלי הגיבוי והאבטחה בעולם המערבי.

13 בספטמבר 1985 - חברת Nintendo ביפן השיקה את המשחק- Super Mario Bros

15 בספטמבר 1997 - קמה לה, רשמית, חברת גוגל.

19 בספטמבר 2007 - הכרזת הקמה של מועדון ליונס נס ציונה. (המועדון מגייס כרגע זוגות או יחידים המעוניינים לתרום לקהילה באווירה חברית ואיכותית. פניות מתקבלות בועדת חברים חדשים: שמוליק  או יהודית)


20 בספטמבר 1633 - האינקוויזיציה הספרדית שופטת את גלילאו גלילי על הפצת הראיון שכדור הארץ סובב סביב השמש!

21 בספטמבר 1937 - יצאה לאור המהדורה הראשונה של ההוביט, מאת ג'.ר.ר.טולקין.

22 בספטמבר 2008 - נְקֻדַּת הַשִּׁוּוּי [הַשִּׁוְיוֹן - Equinox] של הסתיו, שוויון בין מספר שעות היום ושעות הלילה.

23 בספטמבר 2002 - יוצאת הגרסה הציבורית הראשונה של הדפדפן Mozilla Firefox ("Phoenix 0.1").

25 בספטמבר 1929 - ג'ים דוליטל מבצע את הטיסה העיוורת הראשונה בהיסטוריה ומוכיח את האפשרות להמריא, לטוס ולנחות בעזרת מכשירים בלבד. מאוחר יותר סייע בפיתוח מכשור נוסף כמו המד-אופק המלאכותי ועוד.

26 בספטמבר 1991 - למטרות מחקר, ארבעה גברים וארבע נשים נכנסו לתקופה של שנתיים אל תוך מבנה חתום בשם Biosphere2, במדבר אריזונה, ארה"ב. היום המתקן, בו מתבצעים מחקרים והדרכות בנושא שינויים אקלימיים, מנוהל על ידי האוניברסיטה המקומית.

29 בספטמבר - בארגנטינה נחגג "יום הממציא", ביום ההולדת (1899) של ממציא העט הכדורי לסלו בירו

30 בספטמבר 1980 - כתוצאה משיתוף פעולה Xerox, Intel ו- Digital, מתפרסמות הספציפיקציות ל- Ethernet.
 

   
 


כל מיני


● זו העונה בה התחלנו לקבל לוחות שנה מספקים ומכרים. לא תמיד הפורמט נוח לנו ובכל זאת היינו רוצים לראות לוח שנה גם כאשר המחשב כבוי. למשתמשי אאוטלוק 2003 יש שתי אפשרויות להדפיס את לוח השנה: עם או בלי הפגישות והפעילויות שכבר רשמו להם בלוח. הנחיות הדפסה בשתי האפשרויות תמצאו בקישור: http://office.microsoft.com/he-il/outlook/HP052426411037.aspx

● לקוחות BOS יכולים לקבל לוח שנה מיוחד, בו מודגשים אירועים שכדאי לתכנן מראש כגון רענון, ביקורי שירות חצי שנתיים ושנתיים, חידוש הסכמי שירות, ומועדים מומלצים לניסויי התאוששות יזומים. לקבלת לוח ה-BOS האישי שלכם, כתבו לנו ל-info@bos.co.il

כתבה ב-Scientific American מרכזת ומפשטת כמה רעיונות הקשורים לזיכרון ולאחסון מידע שהצגנו כאן בעבר. ויש גם מסקנות.

● בעקבות מכתב בנושא חתונות שפרסמנו כאן בעבר, נחשפנו למספר מנהגים לא נעימים שלא היו ידועים לנו הרווקים ולנו הנשואים משנות השמונים והתשעים. אחד ממנהגים אלו נקרא "רשימת הגיבוי". קרי, רשימת מוזמנים פוטנציאליים אליהם תשלח הזמנה אך ורק במידה ומוזמנים חשובים יותר יודיעו שהם לא יגיעו. "למה אתם מתפעלים מכך"-אמרה לנו מפיקת אירועים אחת- "הרי בשוק ה-IT זה קורא כל הזמן. תבחרו באקראי כנס חינמי, ועידה ע"ח נותני חסות, מסיבת קד"מ, השקה או חנוכת בית של חברה ותראו שההזמנות נשלחות עלי ידי ההפקה לכל רשימות הקשר של החוגג או של חברת ההפקות. בהזמנה בדואל אתם מתבקשים למלא את פרטיכם. רק אם תמצאו ראויים מספיק או שהאנשים החשובים ימאנו להירשם,  תקבלו "אישור הזמנה". לעיתים, אישור ההזמנה יכול להגיע יום או יומיים לפני מועד האירוע, וזו אות ברורה לכך שהייתם ברשימת הגיבוי.

● באירועי ה-IT הנוצצים, ובמיוחד ליד שולחן העוגות, אנו פוגשים מזה עשור לפחות איש חביב הבולס בהתלהבות יתרה. התג שלו מסובב תמיד בזווית המקשה לקריאה, אך יום אחד נקלענו עמו למצב המוזר הזה, בו ממתינים בתור לבופה ומרגישים סקרנות לגבי האישיות הפופולארית שמוזמנת לכל התכנסות פומבית בתעשייה. "אה, הייתי פעם מנהל רכש ב-(מוסד ציבורי כלשהו). מאז תמיד מזמינים אותי". הגמלאי החביב לא מבין למה עליו לסרב, או לפחות לציין שהוא כבר לא באותו תפקיד. הרי סוף כל סוף הוא יכול ליהנות מכל השפע המלונאי-קולינארי המוצע לו, מבלי שיתעורר חשש לקבלת טובות הנאה. לא שבזמנו זה הטריד אותו...  הוא לא מבין על מה מדברים המרצים, בשביל מה זה טוב המוצר החדש, או בכלל על חשבון מי אוכלים צהריים. במובן מסוים יש צדק בעניין. חברת ההפקות רוצה להראות הצלחה במשיכת הקהל. בעלי המניות בחברה המזמינה רוצים לשמוע את שם הפירמה בפיות רבים ככל שניתן. והגמלאי הנחמד מבלה את זמנו באולמות ממוזגים, אוסף מזכרות מדיילות רעננות שמחזרות אחריו.
אחת לכמה זמן אנו נתקלים בתלונות של גמלאים פעילים, מלאי רצון טוב ללמוד, שחברות מסרבות לקבלם לכנסים שלהן מפני שלא רואות בהם כוח קניה. חבל, לחלק מן הגמלאים הללו יש עדיין סיכוי לחזור למעגל העבודה ולהפתיע לטובה. קחו למשל את גמלאי צה"ל, שאפילו לא מלאו להם יובל שנים.

● התפקיד בחברתך לא ברור לך? מחפש/ת שם מעניין לתפקיד שאתה ממלא? נסה:

 http://www.ryumaou.com/hoffman/titles.shtml?


● באתר המשרד לאיכות הסביבה קיימת ספריית קישורים לעמותות, אגודות ומרכזים לטיפוח והגנה על בעלי חיים מסוגים שונים. מופיע שם בד"כ URL וכתובת דואר אלקטרוני. לא מפתיע שעמותה אחת מיותמת מפרטים אלו: "המחסה לחמורים בארץ ישראל  - חילוץ והצלה של חמורים במצוקה". כנראה שאם אתה חמור ואתה במצוקה, אין מי שיעזור לך...
אם בכל זאת נתקלתם בחמור על ארבע במצוקה, אפשר לנסות לצלצל ל-054-5291573 או 050-7488366

● תודה לאהובה, שהפעם שלחה לנו כתובת של אתר עם אנימציה יצירתית מאוד, זה של חנות כלבו הולנדי. הקישו ב- producten.hema.nl
 

   
 


(אווווופפססס!... שכחתי את ירושלים!)






















השורות של עמית

מתחמם?


המחשב הנייד שלי החל לאחרונה להתחמם, המאוורר עובד כמו שעון שוויצרי וכל שאר החלקים במחשב נייחים וסטטיים כך שלא אמורה להיות בעיה. אבל הוא עדיין מתחמם, הסיבה עדיין לא ברורה לי אבל זה מאפשר לי לבצע בחינה מעניינת. מעבדי הסנטרינו אמורים להיות מעבדים קרים אבל הם מתחממים כמו כל מעבד אחר, וככל שהיישום יותר מורכב הם מתחממים יותר. כמו למשל שיחת וידאו בסקייפ או המרה של קובץ וידאו גדול. להפתעתי הרבה מסתבר שאחד היישומים שגורם להתחממות הגדולה ביותר הוא הפיירפוקס, למרות שאני משתמש בגרסה 3. המוזר מכל הוא שאחוזי השימוש בכוח העיבוד או בזיכרון יכולים להיות נמוכים אבל המעבד מתחמם. אני נוטה להאמין לחום המעבד יותר מאשר למספרים שמציגה המערכת.
 

כמו לטאות בשמש


יש לי אורחים, זוג חברים מלונדון התנחל אצלי לשבוע פלוס. לא, אין לי שום בעיה אם אורחים, נהפוך הוא. זה רק מצחיק לראות אותם רובצים כמו זוג לטאות בשמש כל היום. אנגלים, מה לעשות. שם בארצם יש להם בית ענק וברכה יפה בחצר והחצר עצמה מפלצתית אבל מה.. אי אפשר לצאת החוצה, השמיים כל הזמן דולפים. וכך שלושה ימים כבר הם רובצים בשמש בשלווה. עורם הלבנבן מקבל לאט לאט גוון ורדרד ובעוד 4 ימים הוא כבר יהיה אדום, כמו החלק הפנימי של סטייק נא עסיסי.
 

לא לומדים


הרשות לניירות ערך בודקת האם בנק דיסקונט דחף ללקוחותיו תעודות סל של "תכלית", שבבעלות בנק דיסקונט, כמובן. נכון שלא מדובר באותו דבר בדיוק אבל הנזק יהיה בדיוק אותו נזק. בכל פעם שמרשים לבנקים "לתת ייעוץ", זה נגמר בדמעות. בשנות ה-80 כל המשק התמוטט בגלל ה"ייעוץ" הזה. המדינה לקחה על עצמה את הנזק והבנקים הופרטו מאוחר יותר. ושוב הם נותנים ייעוץ לרכוש את הסחורה הפגומה שלהם. מי שמבקש ייעוץ מהבנקים שוכח שהבנקים חולשים על כל כך הרבה כלים כלכליים, כל כך הרבה אינטרסים והיום יותר מתמיד שכן חלקם בבעלות פרטים עם אינטרסים פרטיים. אז לפני שימליצו לנו שוב לקנות את הדרעק הסחורה שלהם: יש לאסור על הבנקים מתן ייעוץ פיננסי כלשהו, קודם שילמדו איך לנהל את הכסף שאנחנו מפקידים ולעשות ממנו כסף ולא מעמלות. ואם כבר מותר להם אז אנחנו, הציבור, ששילם פעמיים כבר (בנפילת שוק המניות בשנות ה-80 ואחר כך ברכישת הבנקים על ידי המדינה) צריכים להימנע מלקבל שירותי ייעוץ מהם, ולברר טוב טוב מי עומד מאחורי כל חברת ייעוץ פיננסי אחרת.
 

עיתונות "למופת"


"לוקה בשכלו נורה ונפצע אנושות על ידי חיילי צה"ל בנעלין", זו הכותרת של אחת הידיעות הראשיות השבוע  ב-Ynet. זה נשמע נורא, אבל אם חושבים על זה, הרי כל הכותרת היא פרובוקציה אחת גדולה, הרי חיילי צה"ל לא יורים שם יום יום, ולאף לוקה בשכלו לא כתוב על המצח שהוא אכן כזה. לכן הכותרת מגמתית במיוחד. בעיקר שסביר להניח שהבחור אכן התפרע והחייל שלא ידע שמדובר בלוקה בשכלו, פתח באש כי הרגיש מאוים. אבל מה שעיתונאי מוכן לעשות כדי שיהיה לו שורת מחץ לפעמים לא רק חסר טעם, אלא גם די מגעיל.
 

חייה ותן לחיות?


אין לי הרבה אמונות בחיים, אם כי לאחרונה קורים סביבי דברים מוזרים... אבל זה סיפור אחר. אני מאמין בחייה ותן לחיות. כתושב ירושלים במשך 23 שנה למדתי שכדי שהקלישאה הנ"ל תהיה אפשרית צריכים כל הצדדים להאמין בה. מי שחי בירושלים יודע שמתנהלת בה שנים מלחמת חרמה בין חרדים לחילוניים, אבל בעוד שהחרדים עסוקים כל הזמן בשיפור עמדות, החילוניים מעדיפים לטמון את הראש בחול. זה מה שהביא את ראשות העיר לידי חרדי ומה שגרר את העיר לוויכוחים אין סופיים על דברים שנראים לכאורה מובנים מאליהם. לא פלא שהתל אביבים רואים את ירושלים כמדינה אחרת, שכן חוקי הדמוקרטיה הישראלית לא דרכו שם. כנופיות בריונים חרדים מסתובבים ברחובות, זכויותיהם של תושבי העיר שאינם חרדים ( שלא לדבר על כאלו שאינם הטרוסקסואלים) נרמסת על ימין ועל שמאל, והכול בשם קדושת העיר. מעניין מה הטווח הטריטוריאלי של קדושת העיר, האם הוא מוגדר בתנ"ך, בתורה שבעל פה, או בכלל במפות של הוועדות העירוניות.
אבל לקבוצות החרדים בירושלים יש אינטרס מובהק להפריע את חייהם של תושבי העיר החילוניים ובאמצעות שלוחיהם בבניין העירייה הם מנסים לחדור לעומקן של השכונות החילוניות, לא כי זה נחוץ, רק מכיוון שבתפיסת החרדים מדובר ב"חייה כמוני או שלא אתן לך לחיות". וכל ההקדמה הזו נועדה כדי לגנות את סגן ראש עירית ירושלים (כן, עוד סגן) יהושע פולק שמנסה לדחוף גני ילדים חרדים לתוך בתי ספר בשכונות חילוניות מובהקות. פולק לא ממש מתבייש להודות שהוא פועל לקידום האינטרסים של האוכלוסייה החרדית למרות שמתוקף תפקידו ותוארו הוא אמור לייצג את כל תושבי העיר. לא נותר לי אלא לקוות שתושבי העיר החילוניות יוציאו את הראשים מהאדמה ויזיזו את הישבנים המכובדים והאינטלקטואלים שלהם לכיוון הקלפי.
 

צרפתים...


הנה עוד דוגמה לאהבלות צרפתית טיפוסית: חברה שלי זקוקה לדרכון חדש. נשמע פשוט? תן את הדרכון הישן ותוך שבוע מקסימום שבועיים תקבל חדש. לא בצרפת. בשלב הראשון היא נזקקה להציג את תעודת הלידה. למה? כי זה החוק. אבל היות והתעודה נמצאת בתוך אותה מערכת שכבר הנפיקה לה דרכון לפחות 10 פעמים, מדוע שוב? לא נורא, הצרפתים מקבלים את עול הביורוקרטיה בהבנה. שלושה שבועות והתעודה הגיעה. היא חזרה למשרד רישום האוכלוסין ונדרשה להוכיח שהיא אזרחית צרפתייה! היא מראה להם את הדרכון שהונפק על ידיהם ושם כתוב "אזרחות – צרפתית". לא טוב, אחרי 50 שנה, מערכות בחירות, עבודה בשירות הציבורי הצרפתי, ואפילו תואר כבוד, היא צריכה להוכיח שהיא אזרחית של המדינה. מן הראוי לציין כי אף אחד לא מקבל דרכון צרפתי אם הוא לא אזרח צרפתי, כך שההוכחה נמצאת כבר בדרכון הישן. אבל היא עיתונאית משופשפת והחלה בהרמת טלפונים לכל מיני משרדי עיתונות של הנוגעים בדבר, שהתחילו להזיז את התחת ו... לדרוש ממנה עוד מסמכים.
כדי להבין את גודל הביורוקרטיה בצרפת הרי לכם נתון: בבריטניה וצרפת בערך אותו מספר תושבים. למרות שהשירות הציבורי הבריטי ידוע כמפלצתי, בצרפת הוא גדול פי 3 מבריטניה!
 

סרטים


סרטים, כרגיל בכתובת:  http://video.videowebgate.com/index.php?pt=feature
פרסומות קומיות מכל העולם וגם קונצ'רטו לפסנתר מאת רואן אתקינס (מיסטר בין).
 

תגובה לשורות של עמית

   
  

הומור: בלוגרים

  
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
 

נא לא להשיב (reply) על הגיליון, נשמח לקבל הערות והארות, המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:
eldad@chief.co.il או feli@chief.co.il

 
 

http://www.bos.co.il

 

P מגזין זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2008