גיליון מספר 42 שנה VII - יום חמישי, 1 בנובמבר 2007

 

«-לגיליון קודם 2007 לגיליון הבא-»

צ'יף תמיד לשירותכם מאז 1986

    

"מנהיגות אינה עניין של פופולאריות, אלא של יושרה.
מנהיגות עסוקה יותר במה שנכון ופחות במראית עין.
מנהיגות אינה חתירה לכוח, אלא למטרה.
היא אינה נסמכת על תואר, אלא על כשרון."
 
המקור אינו ידוע

 

 

 
 

 

גרסת BOS העדכנית הינה BOSv 2.2.3
 

▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS2007.PPS

   
 










צוואר הבקבוק


הרופא האחראי נכנס כרוח סערה וקרא לאחות - שבאה ולקחה וגיהצה את הכרטיס המגנטי. הדוקטור עבר ממחיצה למחיצה והזיז ביעילות את הוילונות שביניהן. התעדכן בשניות בשלושה תיקים, שאל, שמע, החליף חלוק, בדק, לחץ, העריך, הסביר, יעץ. החליף כפפות, חתך, תפר, קשר. הוריד כפפות, מחה את מצחו, חייך, הרצין, קיבל, עשה, החזיר, הרגיע, מיהר, טפח.
ואז נאנח והתיישב לתעד במחשב. קצב העבודה ירד פלאים.
אולי היישום אינו עולה? אולי המחשב תקוע? אולי הרשת עמוסה?
סידר משקפיים, הדביק את האף למסך, הקיש באצבע ימין על מקש ראשון. ובאצבע שמאל על מקש שני. לאחר כמה דקות של הקלדה מגמגמת, דואבת, עם הרבה צקצוקים ותיקונים, הביצועים המרשימים והיצרנות היומית שלו הלכו לעזאזל.
תכירו: צוואר הבקבוק של הרשת. החוליה החלשה בשרשרת אספקת המידע. הגורם המפריע בקביעת הבנצ'מרק הכולל. המשתמש. אתה. אני. המוח האנושי. מערכת עצבים של קוף-אדם מודרני, המעבדת והמובילה פקודות במגבלות הטבע.

מדי שנה זמינות לנו טכנולוגיות חזקות יותר ויותר, המאפשרות לנו לייעל את עבודתנו ולהגיע להבנה, לתקשורת ולתוצאות טובות יותר מאי פעם. בהתאם לחשיבות העבודה של כל אחד, נכון להשקיע בציוד מתקדם שישדרג את השירות שאנו מעניקים, ובמקרה של המשתמש הביתי, יגביר את ההנאה שהוא מפיק ממנו. אל נא לשכוח שבכל מערכת חדישה שנרכוש נשאר עדיין מרכיב אחד ישן, וזה אנחנו. כדאי לרשום את הערה בפינת הדף של טיוטת התקציב לשנה הבאה.
 

   
 

מחדל ברירת המחדל


בבלוגים ובפורומים של מנהלי סיסטם בעולם כולו אש וגופרית, הם בוערים מכעס. ללא רשות של אף אחד, עדכון של תוכנת החיפוש של ווינדווס למחשבים השולחניים (Windows Desktop Search tool) לווינדווס XP SP2 ו-Windows Server 2003 SP1 הופצה והותקנה בשרתים ובתחנות על ידי תוכנת הפצת העדכונים של ווינדווס (WSUS). זאת, למרות שרבים חסמו קודם לכן את אפשרות ההתקנה אוטומטית של העדכון.
ה-WSUS פשוט חדר להם מתחת לאפים, החל לבצע אינדקסציה אינטנסיבית של תחנות המשתמשים וגרם להאטה מאסיבית של המערכות.
מנהל פרויקט תוכנת ה-WSUS במיקרוסופט מסר סדרת תירוצים באמצעות הבלוג שלו. תחילה, הוא כתב כמה שורות עקומות שמהן השתמע כי לא מיקרוסופט ולא ה-WSUS אשמים.
לאחר מכן כתב ש"לרוע המזל, בזמן רוויזית העדכון, התקבלה ההחלטה להשתמש מחדש באותה חבילת עדכון, מה שגרם לתוצאות בלתי רצויות ללקוחות התוכנה." והוסיף: "כלומר, רבים מכם שכבר אשרתם את חבילת העדכון הראשונית למספר מוגבל של תחנות, אזי קיבלתם את רוויזיה מספר 105 של עדכון התוכנה, בהתקנה אוטומטי לכל התחנות - כתוצאה מהיקף הישימות המורחב ומפני ש- WSUS מוגדרת לאישור אוטומטי של רוויזיות העדכונים כ ב ר י ר ת  מ ח ד ל!".
מנהל פרויקט התוכנה, Bobbie Harder, גם התנצל על הבעיות שנגרמו, והוסיף הוראות להסרת העדכון. משתמשים אחדים דיווחו כי ביצוע הוראות אלו גם מסיר את סרגל הכלים לשיגור מהיר (Quick Launch), מה שאומר קרוב לוודאי שמיקרוסופט תצטרך לספק בקרוב עדכון נוסף שיהיה נקי מתופעות לוואי בלתי רצויות.
רבים שואלים את עצמם כיצד מחדל כזה התרחש ובאיזו קלות מתאפשר להאקרים לחדור את מנגנון העדכונים של WSUS כדי להפיץ באופן מסיבי את התוכנות הזדוניות שלהם - הדלת האחורית האולטימטיבית בחסות מייקרוסופט בכבודה ובעצמה. מעתה, סביר להניח שכל המנמ"רים שנפגעו יתחילו לעקוב מקרוב אחר הפצת העדכונים והטלאים לרוחב הארגון, לא רק כדי להגן על עצמם מפני האקרים, אלא גם כדי להגן על עצמם מפני עוד טעויות אפשריות של מיקרוסופט.
לא חסרים הקולות הקוראים למייקרוסופט לקחת אחריות על עלויות הניקוי, מה שלא נראה שהולך לקרות לפני ביאת המשיח...

מצידנו בצ'יף, שמחים מאוד להשתמש בתוכנה בלתי פולשנית, יעילה וחינמית לחיפוש קבצים, אשר בשילוב עם BOS הופכת לכלי מנצח שגם מוצא ומשחזר קבצים מחוקים!
 

   
 

שעיר, לעזאזל.

ג'ינג'יים


הניאנדרתאליים היו הסתעפות ללא המשכיות בקו התפתחות האדם, שאכלסו את אירופה וחלקים של אסיה המערבית והמרכזית. ידוע עליהם שהיו מומחים בייצור כלי עבודה, דאגו אחד לשני והשתמשו בפרוות בעלי חיים  כדי להישמר מהקור. מרבית החוקרים מאמינים כי הם שרדו באירופה עד להופעתו של האדם המודרני, לפני כשלושים אלף שנה. זאת, למרות שבשנה שעברה הופיעו ממצאים הרומזים כי הם שרדו עד לפני כ-24,000 שנה.
מחקר שהתבסס על בדיקת גנים ופורסם במגזין Science הסיק כי לאדם הקדמון, ה- Neanderthal הייתה יכולת דיבור מתוחכמת. שבוע לאחר מכן, קבוצת מדענים אחרת פרסמה באותו כתב עת מאמר הקובע כי חלק מאותם אנשים קדמונים יכלו להיות ג'ינג'יים. קבוצה זו מצאה למעשה את הנתון הראשון הידוע לגבי מאפיין גופני חיצוני של הניאנדרתאליים, והשינוי הגנטי הפונקציונאלי הראשון המשותף למין הנכחד ולאדם בן ימינו.
קבוצת המחקר עבדה על שתי דגימות עצמות שנמצאו באזורים של Monti Lessini (איטליה) ו-El Sidrón (ספרד) ומצאה כי מוטציה בגן MC1R (קולטן המלאנו-קורטינה) הנוכח בניאנדרתאליים, פעל באופן דומה לווריאנטים שלו, הגורמים לכך שחלק מן האירופאים המודרניים יהיו בעלי שיער אדום.
מה היה יוצא ליצורים הללו ממאפיינים ג'ינג'יים אלו? עור בהיר היה מאפשר להם לספוג יותר קרינה מהשמש ולייצר עוד ויטמין D באזור כה מעונן כמו אירופה. יתרון אבולוציוני אמיתי.
Carlos Lalueza-Fox, ביולוג מולקולארי מאוניברסיטת ברצלונה אמר ל-Science ששתי עבודות המחקר מתארות את בני המין ה-Neanderthal כדומים לאירופאים בני ימינו, עם יכולות דיבור ועור בהיר,  אף על כי לא נמצאה כל הוכחה של הכלאה ביניהם לבין גזע האדם המודרני.
שתי העבודות הללו היו הראשונות שהפיקו DNA משאריות גופם של ניאנדרתאליים, ומייצגות דרך חדשה ללמוד עוד על הגזע הקדמון.
 

CHE


בשבוע שעבר נמכר במכירה פומבית בגלריית המכירות הפומביות Heritage שבעיר דאלאס, תלתל כהה המיוחס למהפכן המנוח ארנסטו (צ'ה) גווארה, יחד עם פריטים נוספים שהיו בבעלותו. האוסף המוזר היה שייך לסוכן CIA לשעבר, בן 71, שצד את גווארה בג'ונגלים של בוליביה והרגו ב-8 באוקטובר של שנת 1967. הסוכן טען שלאחר שחתך את התלתל מראשו, הטמין את גווארה יחד עם עוד שתי גופות של מורדים.
נציג בית המכירות הפומביות אמר כי הפריט יכול לספק הוכחה מבוססת DNA כי גופת הידוען נטמנה בקובה, שם עובדים את שמו כגיבור המהפכה שהביאה את פידל קסטרו לשלטון לפני חמישים שנה. בגיל 39 נתפס המורד על ידי אנשי CIA בגיבוי חיילים בוליביאניים, ולמחרת נורה בבניין בית ספר. שנים לאחר מכן נמצאו באזור (ונלקחו לקובה) שאריות גופה שמישהו האמין הייתה שייכת לו.
למרות ששמועות סברו שנשיא וונצואלה Hugo Chavez -הנמנה בין מעריצי הדמות של ה-"צ'ה"- יציע הצעה לרכישת הפריטים, מי שלבסוף רכש אותם היה בעל חנות ספרים מאזור יוסטון, בסכום הזניח של 119,500 דולר.
 

תספורת


יתכן וכבר חלק מכם הסתפרתם במספרה מסוימת בארץ, שם ניתן לראות מראש ובאמצעות מחשב כיצד תראו בסוג זה או אחר של תספורת.
אם תרצו לנסות עוד בבית, אפשר להיכנס לאתר www.hairfinder.com ולשחק בסגנונות.
אם תרצו להצטייד במערכת רצינית יותר, למקצוענים, זה יעלה לכם בסביבות ה-15,000 דולר, אבל תוכלו להשתמש במסד נתונים של כ-1,300 סגנונות שיער אשר בכל אחד מהם תוכלו גם לחתוך שיער, לשנות צבע, וכו' באופן וירטואלי.
 

ברק


כאשר קרן אור פוגעת בשער אדם, היא נשברת בכל אחת מן השערות ונוצרת תופעה שלא קל לשחזר בגראפיקה ממוחשבת. מחשבים מסוגלים לצור מבנים תלת ממדיים המחקים שיער, אך התהליך בו המחשב מחשב כיצד המבנה יחזיר את האור דורש חישובים מורכבים על מנת לקחת בחשבון את שבירת האור על ידי שערות אינדיבידואליות.
השיטות שהיו קיימות לפני מספר שנים הניבו תוצאות מספקות בשער כהה ואפילו בשיער שטני, אבל השיער הבלונדיני שנוצר בהדמיה ממוחשבת עדיין לא היה נראה טבעי.
בשנה שעברה פתחו חוקרים מאוניברסיטת  Cornell שיטה מהירה יותר לצור את אותה הדמיה, המבטיחה שהשיער הבהיר יראה ריאליסטי יותר.
אור הנוסע דרך מאסה של שיער בלונדיני לא רק משתקף על שטח פני השערות. הוא גם עובר דרך השערות, מופיע בצד השני בצורה מפוזרת ומשם משתקף ומועבר לשערות אחרות נוספות.
השיטה היחידה שיכולה לדמות את התוצאה בדייקנות הינה המכונה "path-tracing",   בה המחשב עובד "אחורה" מכל פיקסל בתמונה ומחשב את המסלול של כל קרן אור בחזרה למקור אור המקורי. היות והחישובים יכולים לקחת שעות, אמני המחשב משתמשים בהערכות.
האלגוריתם של Marschner & Moon מתחיל במעקב אחר קרי האור, ממקור האור אל תוך השיער, משתמש בהערכות לשבירה ויוצר מפה של מיקום אפשרי של פוטונים בנפח השיער. לאחר מכן מצייר קרן מכל פיקסל בתמונה לנקודה בשיער, ומחפש במפה בכדי להחליט איזו כמות של אור צריכה להיות זמינה באותו מקום.
עבודה אשר בשיטה הישנה הייתה לוקחת כ-60 שעות מחשוב, מתבצעת בשיטה החדשה בכ-2.5 שעות עם אותו כוח מחשוב.
הוגה השיטה חלק פרס מאת האקדמיה לאומנות הקולנוע והמדעים בשנת 2004, על השיטה להצגת חומרים שקופים למחצה, כולל עור אדם - שיטה שעזרה לבנות דמות ריאליסטית יותר של ה-Gollum בסרט "שר הטבעות". שיטותיו הקודמות להצגת שיער עזרו ליצור את הגרסאות הממוחשבות של השחקנית Naomi Watts בידיו של הגורילה הממוחשבת של גרסת הסרט King Kong משנת 2005.
 

   
 

S.O.S.

הדיסק קרס ?

לחץ בריבוע ?

לחץ בריבוע !















































דיסקים סינים


חברת הצלת נתונים בריטית פנתה לחברת Apple בדרישה להתייחס לפגם ייצור קריטי בחלק מן הדיסקים הקשיחים המגיעים עם המחשבים הנישאים מסוג MacBook והמחשבים השולחניים כגון ה- Mac Mini. חברת הצלת הנתונים טוענת שקיבלה לאחרונה מספר גדול הרבה יותר מכל דגם אחר (כ-20 עד 30 מונים יותר) של דיסקים 2,5 אינץ' SATA עם תוכנה קניינית גרסה 7.01, מבית Seagate ומתוצרת סין.
אצל כל הדיסקים נמצא במעבדה נזק זהה: כשל מכאני של הראשים הקוראים כותבים, אשר כתוצאה ממנו נחרטו חריטות עמוקות בציפוי העדין, מכיל המידע, שעל שטח הפלטות. כמעט בכל המקרים, זה הוביל למוות הדיסק.
כל הדיסקים המדוברים, בפורמט 2,5 אינץ', הגיעו ממכונות של Apple
ההשערה הרווחת היא שהתקלה נובעת מבקרת איכות לקויה במפעלי יצור הדיסקים בסין, בעיה הפוגעת גם בתוצרת של יצרנים אחרים ולא רק של סיגייט.
על לקוחות שמבינים שהם בקבוצת סיכון, מפני שהם מחזיקים במחשב או בדיסק מסוג זה, להקפיד במיוחד לגבות באופן תדיר את המידע מחוץ לדיסק שבמחשב, ועדיף על גבי דיסק מיצרן ובפורמט אחר.
באמצעות ה-System Profiler של מערכת ההפעלה OS X ניתן לזהות את הסוג והיצרן של הדיסק הקשיח המותקן במחשב, אך לא את מקום הייצור.
עד כה, Apple ו-Seagate לא התייחסו לנושא וגם לא הגיבו להפצרות.

למעשה, ניתן גם לייחס באופן עקיף את חלק מן התקלות שהתרחשו למאפיין ה"Safe Sleep" של מערכת ההפעלה מקינטוש. מאפיין זה מעתיק את תוכן הזיכרון של הלפטופ אל הדיסק הקשיח בזמן שהמחשב נמצא בתרדמה. חברת אפל מזהירה את המשתמשים שלא להזיז את המחשב עד אשר תהליך זה הושלם. הבהוב הנורה שעל גבי מכסה הלפטופ מסמן את השלמת התהליך, ובכל זאת משתמשים רבים סוגרים את המכסה וזזים עם המחשב בטרם ההבהוב התחיל. בשלב זה ראשי הדיסקים יכולים עדיין להיות בעבודה, הלוך ושוב לרוחב הפלטות, וכל תזוזה מסכנת אותם במגע פיזי, אובדן מידע ונזק לדיסק מהסוג שתואר על ידי חברת הצלת נתונים הבריטית.
משתמשי מקינטוש יכולים לבטל את מאפיין ה-Safe Sleep. עם זאת, הם מסתכנים באובדן מידע מהזיכרון במידה ואספקת החשמל תתנתק או הסוללה תתרוקן.
 

כיצד לבטל את שנת החורף

מתוך www.macosxhints.com)

המאפיין Safe Sleep מביא את המחשב לתרדמה (hibernation = שנת חורף). מחשבי מקינטוש חדישים משתמשים בתרדמה זו יחד עם אפשרות התרדמה הקלאסית והישנה. כאשר שמים את המחשב "לישון", המערכת כותבת את תוכן ה-RAM לקובץ (private var vm sleepimage) ורק אז הוא נכנס למצב של תרדמה רגילה. אם במקרה מתרחשת הפסקת חשמל טוטאלית, הוא יוכל להחזיר את תוכן ה-RAM מקובץ אימג' (sleepimage) זה.
אבל אנחנו עם חסר סבלנות. הרדמת המחשב יכולה לקחת בין 20 שניות לדקה או יותר - בהתאם לכמות המידע שהעלנו ל-RAM. בנוסף, קובץ ה-sleepimage הוא באותו גודל של סך כל ה-RAM שיש לנו, ובכך מבזבז מקום יקר בדיסק הקשיח. (אם יש לכם 2GB  של RAM, אזי שהקובץ יהי גם הוא בגודל 2GB).
על מנת לבטל את ה-safe sleep יש להריץ את שתי הפקודות הבאות ב-Terminal
$ sudo pmset -a hibernatemode 0
$ sudo nvram "use-nvramrc?"=false
לאחר סיום, יש לאתחל את המחשב מחדש, ולמחוק את קובץ ה-file /private var vm sleepimage על מנת לשחרר מעט מקום בדיסק.
כעת, כאשר תשים את המחשב במצב של תרדמה, זה אמור לקרות תוך פחות מחמש שניות.
כמובן, לאחר ביטול ה"שינה הבטוחה", הפסקת חשמל טוטאלית או החלפת סוללות עם המחשב דלוק, יעלם כל דבר שהיה פתוח בזיכרון המחשב.
בכדי להפעיל מחדש את המאפיין, יש לחזור על הפקודות לעיל, אבל במקום לכתוב  hibernatemode 0  בשורה הראשונה, כותבים hibernatemode 3. ובשורה השנייה, במקום false= , כותבים true=. מיד מאתחלים מחדש.
 

אלטרנטיבה יקרה


היתרון של כונני NAND של זיכרון במצב מוצק הוא שהם יכולים להמשיך ולהחזיק במידע גם כאשר נפסק זרם החשמל. זה הופך אותם לפתרון אחסון מצוין בעבור מוצרים כמו נגני  MP3, כונני USB וכרטיסי אחסון שליפים.
יתכן ובעוד שלוש שנים יגיעו לשוק כונני פלאש מסוג NAND בנפח משתווה לזה של הדיסקים הקשיחים במחשבים הנישאים. המחסום העכשווי העיקרי לחדירתם לשוק היום  הינו המחיר שלהם. פרט לכך, הם פתרון טוב לאחסון בעבור מוצרים כגון נגני MP3, כונני USB, כרטיסי זיכרון שליפים וטלפונים ניידים, שם הניידות, תצרוכת החשמל, מהירות וגודל פיזי מהווים גורמי מפתח.
היום דיסק קשיח עם נפח יחסית גדול לשימוש במחשב נישא עולה כ-80 דולר, בעוד שכונן  פלאש עולה בסביבות ה-5 דולר לגיגה בייט אחד בלבד. למעשה, כבר לפני שלוש שנים ציפינו כי היום (אחרי שלוש שנים) מחיר זיכרון הפלאש ירד בצורה משמעותית, אבל זה לא קרה.
העתידנים טוענים שכאשר כל המחשבים הנישאים ישתמשו בזיכרון פלאש, הדגמים יהפכו להיות קטנים וקלים יותר.
 

   
 


מתוך הכתבה על "הדיסק כמבצר"












































































דברים טובים - תוכנה בחינם

אנטי וירוסים


האמת על מוצרים רבים שאנו רגילים לצרוך נראית בדרך כלל אחרת הרחק מזוהר הפרסומות וזרקורי השיווק. כאשר בצ'יף נזקקים לתוכנה שתמלא פונקציה מסוימת, העלעול בין דפי היצרנים, קצר. אצלנו דווקא מתעניינים יותר בדעת הצרכנים המקצועיים, הותיקים, הבלתי תלויים, אלא שלא יוצא להם מזה כלום אם נחליט לרכוש מוצר זה או אחר.
ברוח זו הגענו לפני שבוע לפינתו של בלוגר שניתח היטב את יכולותיהן של תוכנות האנטי וירוס החינמיות הנפוצות. בהתחשב למבחנים שנעשו ולתגובות שהוא קיבל, ניתן היה להבין שהגענו למקור אמין. החלטנו לשתף אתכם בממצאיו.
הבחור בדק את התוכנות עם מכונה וירטואלית VirtualBox, עם RAM של 256MB על פי הפרמטרים הבאים:
1. זמן - מספר דקות שארכה הסריקה (נטו, במחשב כל הערכים אמורים להיות קטנים יותר. במכונה הווירטואלית קיימים ענייני כתיבה לדיסק המאטים את התהליך).
2. מספר קבצים זדוניים שנתגלו, מתוך ספריית קבצים זדונים שגודלה כ-12GB ומכילה וירוסים ישנים, תוכנות חדשות שמסתובבות חופשיות והכול בנוי בפורמטים שונים.
3. RAM בזמן עבודה - שנמדד ב-KB בזמן הסריקה של תוכנת האנטי וירוס.
4. RAM בזמן מנוחה - שימוש ב-RAM בעת שהתוכנה מגנה על המחשב אך אינה עוסקת בסריקה.
5. שימוש ב-CPU - באחוזים של שימוש ב-CPU בזמן הסריקה (הערכים מעט מוגדלים כתוצאה מעבודה על מכונה ווירטואלית).
6. מספר תוצאות False Positive -זיהוי שגוי של קבצים תמימים כתוכנה זדונית.
7. הגנה נגד וירוסים, בדיקת קבצים בזמן כתיבתם.
8. הסרה נקייה - אם לא נשארות שאריות של תוכנת האנטי וירוס לאחר שמסירים אותה ומאתחלים מחדש את המחשב. מאפיין זה חשוב מפני ששאריות של יישומי אנטי וירוס יכולות לגרום לבעיות בעתיד.
 

תוכנות אנטי וירוסזמן בדיקהמספר תפיסותFalse Positive
AVG87

11,873 (אפס נקודות)

0
PC tools86

11,405 (2- נקודות)

1
bitdefender4520,166 (3 נקודות)0
COMODO3413,410 (1 נקודה)0
clamwin3413,629 (2 נקודות)0
Avast 1311,828 (1- נקודה)0
Antivir17237,491 (4 נקודות!)1

 

תוכנות אנטי וירוסRAM בעת סריקהRAM במנוחהCPU בעת סריקה
AVG50,0001,34890
PC tools25,00050085
bitdefender36,000N/A80
COMODO27,00020,00060
clamwin35,000N/A70
Avast 21,0008,00080
Antivir50,0005,34080

 

תוכנות אנטי וירוסuninstall נקיהגנה מפני וירוסיםהערותניקוד
AVGכןטוען שכן אך בבדיקות לא הגן לא אהבתי את הממשק, אין מספיק אפשרויות, סריקה איטית מאוד, כושר תפיסה ממוצע, מוחק קבצים באופן אוטומטי, מבלי להודיע למשתמש.0
PC toolsכןכןממשק מסוגנן וקל לשימוש. סריקה איטית מאוד. תפיסה מאוד לא טובה0
bitdefenderלאלאנראה מקצועי אבל לקח לי כמה שניות להבין כיצד לסרוק. מהירות וזיהוי נחמדים. מוחק אוטומטית את הקבצים הנגועים, מבלי לשאול. קצת מנופח2
COMODOלאכןפשוט, בלי הרבה אפשרויות.
הגנת HIPS בסיסית. מהיר, זיהוי טוב
3
clamwinכןלאפשוט, עם GUI לא יותר מדי ידידותי למשתמש. הרבה אפשרויות, מהיר ועם כושר תפיסה טוב.3
Avast לאכןממשק מאוד נחמד, ברובו קל לשימוש. אפשרויות מסוימות חבויות די עמוק. גדול בנפח. יש לו מאפיינים ייחודיים לתוכנת אנטי וירוס שעושים אותו כמעט לפיירוול. הוא המהיר מכולם. הזיהוי שלו לא פנטסטי2
Antivirכןכןאהבתי את הממשק הנקי. אין לו מספיק אפשרויות. האיטי מכולם בסריקות, אבל עם כושר התפיסה הטוב ביותר3

 "לסיכום, התוצאות מראות ש Clamwin, COMODO ו-Antivir הם שלושת יישומי האנטי וירוס החינמיים הטובים ביותר. Clamwin, מפני היותו פרויקט קוד פתוח. COMODO, מכל הסיבות וגם הגנת הדאר. Antivir, בגלל כושר איתורו המדהים.
ועם זאת, יש ל-Avast הגנה אנטי וירוס טובה מאוד, ל-Bit defender יש כושר איתור מצוין - אך למרבה הצער יש לשלם בעבור הגנת אנטי וירוס.
ל-AVG יש כושר איתור טוב יותר מזה של PCtools, שהוא לגמרי לא טוב.
עם שלושת הראשונים ניתן להיות מאוד בטוחים. באחרים לא הייתי משתמש בכלל."

למקור באנגלית

   
 

לפעמים נס זה רק סוג של קפה,
צדק זה רק שם של כוכב וחברים זה רק שם של סדרה...

הדברים נכתבו על ידי מנהלת משמרת בצוות הנהלת המסעדות של עמותת "נא לגעת"


קבוצת "נא לגעת" החלה פעילותה לפני מספר שנים כקבוצת תיאטרון והעלתה הצגה ושמה "אור שומעים בזיגזג" אשר רצה בארץ ובעולם מזה מספר שנים וזוכה להצלחה רבה.
חברי קבוצת התיאטרון, 11 במספר, הם בעלי תסמונת "אשר" שמשמעותה להיוולד חרש ובשלב מאוחר יותר, להתעוור.
עמותת "נא לגעת" חולמת זה זמן רב על הקמת בית ובימים אלו זה קורה.
פרטים נוספים על העמותה והשחקנים ניתן לקבל באתר www.nalagaat.org.il

ב- 1.12.07 יפתח באופן רשמי בנמל יפו מתחם "נא לגעת" ובו תיאטרון הבית של הקבוצה, בית קפה "קפיש", בו כל המלצרים חרשים, כאשר התקשורת עמם נעשית בשפת הסימנים, בכתב או בתנועה. וכמו כן מסעדת "black-out" זוהי מסעדת גורמה (השף הוא ניר צוק קורדיליה) הפועלת בחושך מוחלט כאשר כל המלצרים בה עיוורים.
כיוון שבית הקפה ומסעדה הם הראשונים מסוגם בארץ, המתחם עובר הרצה ואנו זקוקים לאנשים סבלנים המוכנים להגיע לערבי סימולציה.
חברים יקרים, זוהי הזדמנות נדירה לקחת חלק בפרויקט מדהים וכל מה שאנו צריכים זה כמה שעות מזמנכם.
חשוב להבין שערבי הסימולציה הינם ערבים ניסיוניים וזה אומר שאתם לוקחים בחשבון שהתפריט, השירות והתקשורת עם הלקוחות נבנים יחד עמכם ולכן אנו זקוקים לסבלנות ולשיתוף פעולה אשר בסופה נקבל את חוות דעתכם.
בשלב הראשון ערבי ההרצה הם ללא תשלום ובשלב השני ערבי ההרצה בקפה "קפיש" הם במחירים סמליים ובמסעדה.
המחיר לארוחה מלאה הוא 90 ש"ח כולל כוס יין זה קורה בתאריכים: 22/11 - 14/10
למעוניינים נא לפנות ליעל בטלפון: 054-6773049. תודה רבה לכם.

יונתן בוסידן          
טלפון 054-4575213.

   
 

מעניין ברשת

 

"עברו חלפו הימים שבהם נהגנו לאסוף רק כמויות קטנות של נתוני וידאו מחיישן, שלאחר מכן נדחסו לצורך אחסון קל, ושודרו למקום אחר לצורך עיבוד. היום כולם משתדלים להימנע מהדחיסה המועדת לאיבוד נתונים כיוון שהיא עלולה לשבש ניתוח אמין והערכת איומים. לכן, נפחי האחסון הנדרשים היום כבר נסקו לרמות של טרה-בייט."
מתוך מאמר על מוצרי אחסון מוקשחים. למאמר המלא

"הפשעים של מיקרוסופט", מאת משה אדלר, מרצה לכלכלה באוניברסיטת קולומביה.

כך נפתחת כתבתם על מערכת ההפעלה Leopard ל-Mac, של גלן פישמן וג'ף קרלסון ב- Seattle Times:

"It seems so long ago that an operating-system upgrade would deliver big improvements, such as stopping your computer from crashing so much or making it run faster."...
 

   
 

























Andy Warhol


Hatty Van Zak








































































השורות של עמית

הגישה הצרפתית


בצרפת לא שואלים אותך אם אתה מוכן לתרום איברים לאחר המוות. כאן שואלים אותך אם אתה מתנגד. למעשה, הכרטיס היחיד שהאזרח הצרפתי נושא בכיסו (אם בכלל) הוא לא כרטיס שמאשר את רצונו לתרום אלא אם הוא מתנגד. דהיינו, תרומת איברים לאחר המוות היא עניין בסיסי ומובן מאליו, ברירת מחדל, ורק אלו שמתנגדים נושאים כרטיס מיוחד.
 

למה לא סוני!


חברת סוני היפנית היא תופעה בעולם המחשבים והווידיאו. יש לה את המוצרים היפים ביותר ולעתים קרובות גם הטובים ביותר, אבל תמיד תמיד גם היקרים ביותר. עדיין, גם אם יש לכם עודף כסף אני ממליץ לא לקנות מוצרים של סוני.
השאלה הנוכחית עלתה לפני פעמיים השבוע. הפעם הראשונה, כאשר חמי ראה את ה-Vaio הקטנצ'יק אצל חבר, וכמו כל ילד מגודל החליט "גם אני רוצה". המחשבים של סוני הם יפים, מעוצבים היטב ומלאים בתכונות יפות, אבל עולים פי שלושה. אבל הבעיה האמתית של יצרן זה, הוא הדחף הבלתי נשלט (והכושל, ברוב המקרים) להכתיב לשוק סטנדרטים ולהשתמש במוצרים שלהם כדי לדחוף אותם לשוק בכוח, למרות שלשוק כבר יש סטנדרטים והוא לא ממש צריך את אלו של סוני.
את ההוכחה הסופית קיבלתי אתמול, כשחברה הציגה בפני את אחד מנגני ה- MP3 של סוני שעלה הרבה כסף אבל לא מנגן לה שיר שהיא מאוד מאוד רוצה לשמוע ואותו רכשה בכסף מלא. המכשיר הוא בעצם נגן MP3 סטנדרטי שפועל כמו דיסקון (Disk on key) רגיל. כשפתחתי אותו, מצאתי בו רק קובץ MP3 יחיד (השיר המדובר) שהתנגן נהדר על המחשב שלי וגם על הנגן שלי. מכשיר הסוני שלה מכיל עשרות קטעי מוזיקה והוא משמיע את כולם פרט לאותו השיר. מסתבר שלסוני יש תכנה, בדומה ל- iTune של Apple, אלא שהתכנה של סוני מקודדת את השירים מחדש, והנגן מסוגל לקרוא רק לאחר הקידוד. בכל מכשיר סטנדרטי נורמאלי, מעתיקים את השיר ו...זהו. לא סוני, הם חייבים לעשות משהו מיוחד. וזה הזכיר לי שסוני הייתה החברה היחידה ששתלה RootKit בדיסקים שמכרה, רק כדי למנוע מהמשתמשים להעתיק אותם.
סוני מייצרת זה שנים את כרטיסי הזיכרון שלה, ה-Memory Stick ואף אחד (חוץ מסוני כמובן) לא משתמש בהם, אבל כדי לנסות ולהעמיק את חדירתם לשוק, היא כופה אותם על כל סדרת המוצרים שלה (מצלמות דיגיטאליות, מצלמות וידאו וגם מחשבים).
עקרונית, הדבר אמור לגרום לכם לקנות רק מוצרים שעובדים עם כרטיס הזיכרון הספציפי הזה (היינו של סוני).
סדרת המחשבים הניידים של סוני ה-Vaio היא יפהפייה, מחשבים טובים ואמינים אבל... אין בה שום דבר שאין במחשב אחר, פרט למחיר כפול או משולש ו... חריץ לכרטיס זיכרון שאף אחד לא רוצה.
 

כמו כובע בארון


אלו שמכירים אותי יודעים שלאנשים יש נטייה להתחבר איתי, ולספר לי את קורות חייהם. למזלי, בדרך כלל מדובר באנשים מעניינים. לרוע מזלי, בדרך כלל מדובר באנשים שזקוקים לעזרה.
את הטי ואן זאק פגשתי בתערוכה (יותר נכון יריד גלריות) בפריז. ראיתי אישה בת 60 עם חיוך רחב אם כי קצת כואב. היא החזיקה את הסיגריה כמו שרק אומנים מחזיקים סיגריה... על ראשה כובע אוסטרלי רחב שוליים שנראה חדש לחלוטין למרות שהוא כבר בן 4 שנים לפחות, במשך כל אותו ערב הכובע הנ"ל לא ירד מראשה.
הטי היא צלמת אומנית ובשנות ה-80 הייתה לה עדנה כאשר הציגה בסמוך לאנדי וורהול, באותה גלריה בניו-יורק. התצוגה שלה משכה את תשומת ליבו והוא משך עמו את כל העילית הניו-יורקית לראות את התערוכה.
הטי, שבדית שדוברת אנגלית וצרפתית מושלמות, נגררה לפריז אחרי אהבה ונתקעה בעיר 20 שנה. ללא עבודה מספקת אין היא יכולה לחזור לניו-יורק ו-20 שנה של התעלמות טיפוסית מהטכנולוגיה החדשה (האינטרנט) גרמה לעולם לשכוח אותה. יש לה בתכנון פרויקט חדש, אבל אין מי שיממן אותו, וכך היא עוברת לה גלריה גלריה כמו מקבץ נדבות ומנסה למכור את מרכולתה... בדיוק כמונו אנשי ההי-טק. אלא שהטי צריכה 2,000 יורו ואנחנו מנסים תמיד לגייס פי 100 ויותר. הטי היא אדם בודד, חי על המינימום, ולמען האמת לא ברור לי ממה (וגם לא שאלתי). היא שומרת על חיוך רחב אבל ניתן לראות את הכאב והאכזבה. ישבנו בביסטרו ליד שדרות האליזה והטי הציגה לי את הפורטפוליו המרשים במיוחד שלה. יש לה רעיונות, יש לה כישרון מדהים, אין לה כסף והיא שונאת את פריז בכלל ואת הפריזאים בפרט. "אני מרגישה כמו בארון" היא אמרה לי, וחשבתי לעצמי... שלא רק אומנים נתקעים בארון...
בבלוג שלי תמצאו 3 מ-12 התמונות בסדרה שהפכה אותה למפורסמת בניו יורק. הן עוסקות בהתנהגות מינית בחדרי מלון, בעולם, בשנים שונות. כדאי להסתכל על האיכות של התמונות על התפאורה והתלבושות... www.not2pay.com/pppblog3
 

טוקבקיסטים קלאסיים בתולדות העם היהודי

מצעד הדמויות המוכרות - מנוסח בלשון זכר אך מתייחס לשני המינים.


הראשון – הטמבל הקבוע שכל מה שיש לו לכתוב זה "אני ראשון" לא ממש משנה שהוא חמישי או שישי, פשוט היה נדמה לו שהוא יהיה הראשון.
איש הלינוקס – החמור שבכל כתבה על בעיה או ליקוי או סתם כתבה על מחשבים ישחיל את השורות שמהללות את הלינוקס שלו. קשור, לא קשור, מה זה משנה.
המתנחל – תמצאו אותו במדורי החדשות, הוא מגיב לכל כתבה שקשורה בערבים, יהודים, פוליטיקה או כל דבר אחר, והוא תמיד תמיד יזכיר את פינוי עזה, יאשים את פינוי עזה, או יקלל את המפנים.
האנאלפבית – לא ברור לי אם הוא עושה זאת בכוונה אבל השגיאות שלו מזעזעות, לפעמים נדמה שהוא כותב על מנת שהטמבל הבא יעיר לו, והטמבל הבא הוא...
מתקן השגיאות – בכל סט טוקבקים יש לפחות שלושה כאלו שיתקנו את העברית של האנאלפבית או שיציעו לו ללמוד עברית בטרם יקליד משהו לציבור הרחב.
מר לא הבנתי – זה שלא בטוח שהבין את הכתבה שקרא. הוא תמיד זקוק להבהרות. ואל דאגה, תמיד יהיה מי שיבהיר לו חד משמעית... שהוא אידיוט.
המאוד לא מקוריים - הם אלו שידחפו את הקלישאות, השורות המאוד מאוד לא מקוריות גם אם כתבו אותן 10 פעמים לפניהם בשורה:
“חרם צרכנים" – על כל אחד ולא חשוב אם אפשרי או לא
“מושחתים נמאסתם" – תמיד ובכל כתבה על פוליטיקאי, שופט, או סתם פקיד.
“בית המשפך" – עוד הברקה שכבר מזמן אבד עליה הקלח.

אוהדי ספורט הם עם אהבל במיוחד:
אוהד הכדורסל – זה שיציין שהכדורגל של ישראל חרא ואין על מכבי תל אביב בכדורסל. לא כל כך מזיז לו שהכתבה לא עוסקת בכדורגל.
ליגת העלובות – בכל כתבה על ליגת האלופות תמצאו את הטמבלים שיכתבו את ההברקה הישנה נושנה "ליגת העלובות". הם כבר לא טורחים לציין למה, והם בדרך כלל חובבי כדורסל.
הפטריוט – זה האיש שמטריד אותו שבאירופה משחקים הרבה שחקנים זרים: "אינטר היא לא קבוצה איטלקית, צ'לסי היא בכלל לא קבוצה אנגלית" וכיו"ב.
ויש את "רפאל סוביס – אינטרנסיונל" כך הוא קורא לעצמו, הוא תמיד מטקבק בנושא כדורגל אירופאי ודרום אמריקאי. הוא רואה את כל המשחקים וחושב שהפרשנות שלו מעניינת מישהו.
ויש את דוויד – מי שמציג את עצמו כאוהד בית"ר ירושלים, שייך לזן האנאלפביתים המצוין לעיל, ומבלבל את המוח באופן קבוע ובשגיאות מזעזעות.
ויש את המבין – הוא תמיד מבין, הוא מבין במחשבים וייתן לכם הסבר מפורט שלא תבינו ממנו כלום. הוא עורך דין שיסביר לכם מדוע בית המשפט פעל בצדק. הוא פיזיקאי מתחיל או מתקדם שייתן לכם הסבר בתורת הקוונטים ועוד...
ברור לי שחלק לא קטן מהטוק-בקיסטים שתולים על ידי המערכות. כך למשל דויד הבית"רי תמיד נופל ראשון עם השטויות שלו... ותמיד יש את היח"צנים, שיש להם אתר להמליץ עליו, או על חברה מתחרה לזו שבכתבה שעושה הכול יותר טוב.
ויש גם הברקות, שרק בגללן אני קורא את כל שאר הזבל.
 

סרטונים


היום, עוד כמה קליפים של רוגבי
הקונטרה להאקא – ריקוד המלחמה המאורי המפורסם של ניו-זילנד
http://www.videowebgate.com/clips/players/hlrugby.html
על האהבה בין חובבי כדורגל לחובבי רוגבי (השחקן הוא מכוכבי נבחרת אנגליה ברוגבי)
http://www.videowebgate.com/clips/players/joshrugby.html
פרסומת למגזין רוגבי
http://www.videowebgate.com/clips/players/girlrugby.html
אליפות העולם – רוגבי בעיר האהבה
http://www.videowebgate.com/clips/players/loverugby.html
המציצן
http://www.videowebgate.com/clips/players/super12rugby.html
פרסומת למלון מריוט
http://www.videowebgate.com/clips/players/mariotrugby.html
 

תגובה לשורות של עמית

   
  

חוקרים הצליחו לזהות את מרכזי המוח האחראיים לאופטימיות

  
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע בידיעון זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים בידיעון

 
 

נא לא להשיב (reply) על הגיליון נשמח לקבל הערות והארות,
המלצות  ובקשות  או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:
eldad@chief.co.il או feli@chief.co.il

 

 
 

http://www.bos.co.il

  
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2007