גיליון מספר 41 שנה IV - יום חמישי 28 באוקטובר 2004

המערכת:

עורכת: דר' פלי גלקר

feli@chief.co.il

קונספט: אלדד גלקר

eldad@chief.co.il

פרסום ומודעות

sales@chief.co.il

יעוץ ופרויקטים

doron@chief.co.il

שחזור מידע

info@chief.co.il

Chief Magazine

 

 

S.O.S.

המידע נמחק?

הגיבוי לא שמיש?

לחץ בריבוע !


"כל אחד יכול לשמוע מה שאתה אומר,
רק החברים הטובים שומעים גם את מה שאתה לא אומר"
 

 

 אגוד משתמשי PC בישראל
מזמין
להרצאה בנושא
חידושים בזמינות ובשרידות המידע במערכות מחשב
על ידי אלדד גלקר, מנכ"ל קבוצת צ'יף.
 
ההרצאה תתקיים היום, 28 באוקטובר, בשעה 17:30
בבית בארבור -בבניין החדש של מכון המוסיקה, דרך ההגנה פינת ירבלום, תל אביב
ליד הבניין של רשות הדואר. מפה

הכניסה חינם לחברים, ולאורחים במחיר סמלי של 30 ש"ח
אנא הירשמו בטלפון 03-6312727,  או בדואל
erez-o@barak-online.net
 

Sarbanes Oxley

המסמך המלא










B05

חשיבה מחדש
 

גרי מנדלסון שלח לנו בשבוע שעבר קישור למאמר בשם

: Sarbanes-Oxley will require a message-storage rethink, של אפרים שוורץ, שהופיע  באתר של Infoworld. המאמר מדבר על  דרישות לשיפור הטכניקות של אחסון ואחזור דואל ומערכות אלקטרוניות אחרות להעברות מסרים.
 

"חודש נובמבר 2004 הוא היעד להתאמה לחלק 404 של תקנת Sarbanes-Oxley. באותו זמן, חברות עם המוערכות בשווי של 75 מיליון $ או יותר חייבות להוכיח את חוסן הבדיקות הפנימיות ונתיבי הביקורת פנימיים, ושהתהליכים שלהן מסוגלים לייצר מידע תקין להצהרה.
היות ואין הנחיות אמית
יות לנתיבי ביקורת התאמה בחלק 404, החברות התחילו בגישה רחבה לאחסון מידע. על פי Dave Donelan מחברת EMC, סוגים חדשים רבים של מידע נופלים תחת הגדרות חלק 404, ולא מדובר רק ברישומים פיננסיים , אלה כולל גם דואל, דואר קולי, ווידאו.
באופן מסורתי התקנות הממשלתיות אינן מגדירות במדויק מה צריכה להיות מדיניותה של חברה, אבל כן מגדירות שבמידה וקיימת מדיניות, חייבים לדבוק למדיניות זו. הבעיה היא שגם אם חברה מיישמת מדיניות שאומרת שלא שומרים דואל, לא כל ארגון יהיה מסוגל לקיים מדיניות זו. אם פקחי ההתאמה מוצאים עובד אחד או שניים ששמרו מסרי דואל במחשבים הנישאים שלהם, יש סיכוי טוב שהפקחים ירצו לבדוק את ה-PCs של כולם.
כתוצאה מכך, נאהב את זה או לא, יהיה על הארגונים לשמור מסרי דואל כעניין שבמדיניות.
על פי מחקר של AMR, כל משתמש מיצר בממוצע כ-
10MB של מידע בדואל ליום, וניתן לנבא כי הערך עומד לטפס  ל- 44MB ליום בשנה הבאה.
לגבי השילוב של כל רשומות ההתאמה, המספר השנתי הכולל לארגון עומד לגדול מן ה-
300petabytes הנוכחיים לשנה, לעד  1.6exabytes ב- 2006. כמעט 2 ביליון gigabytes לארגון, לשנה.
עדיין  לא הוצהר על מועד היעד להתאמה עם חלק 409, המדבר על דיווח בזמן אמת. הדרישות של אחסון דואל כבר הולכות ומחמירות. האם ה instant messaging יהיה הבא?

בסופו של דבר
Sarbanes-Oxley תדרוש חשיבה מחדש על ה- messaging. כיצד ישמר כל המידע הזה, ויותר חשוב, כיצד ניתן יהיה לגשת אליו בזמן אמת? אם אינך חושב כי אחזור מידע הינו עניין חשוב, הבא נזכור כי בחודש מרץ האחרון הבנק של אמריקה נקנס ב- 10 מיליון דולר משום חוסר האפשרות שלו להיענות לבקשת מידע במסגרת זמן סבירה".

הדרישות להתאמה לתקנות עומדות לגרום להרבה הוצאות חדשות. מנכ"ל של חברה המבצעת ספירות מלאי של מערכות מידע להתאמה לתקנות אומר כי לחברה שערכה בממוצע חצי ביליון דולר, הדרישות הבאות הולכות לעלות בין $300,000 ל- $500,000. רוב האנליסטים של התעשייה מעריכים כי כחצי מן הארגונים יצטרכו להנחיל מערכות חדשות לשמירה וניהול דואר אלקטרוני."
"האם הפתרונות נמצאים שם בחוץ? כן, אבל רבים מהם לא נבדקו תחת הדרישות החדשות. האמת היא כי לא תדע מה עובד עד אשר תנסה אותו תחת אש. לרוע המזל, נכון כי אנו לומדים משגיאותינו ולא מהצלחתנו."
 

מסורת


מספרים כי במהלך התפילות בבית כנסת במזרח אירופה חצי מהקהל היה קם בעת קריאת שמע, והחצי השני היה נשאר יושב. העומדים היו מקניטים את המתפללים היושבים ומזרזים אותם לקום, ואילו היושבים היו כועסים ודורשים בתוקף מהעומדים לשבת. הרב היה עובד עצות, ובטוח כי אם יצליח להוכיח מהי מסורת המקור בקהילה, יוכל לפסוק מבלי לגרום לכעסים נוספים. הרב החליט להתייעץ עם זקן מיסדי הקהילה, וערך ביקור רשמי בביתו של ותיק זקני בית הכנסת - חכם בן 98- בליווי נציג אחד מתומכי העמידה ונציג אחד ממצדדי הישיבה. שאל נציג העומדים את הזקן: "האם זה נכון כי זו מסורת בקהילה לעמוד במהלך התפילה?". ענה הסבא: "לא, אין זו מסורת הקהילה."

שאל נציג היושבים את החכם: "האם זו מסורת הקהילה לשבת בזמן התפילה?". ענה המארח: "לא, גם זו היא לא מסורת הקהילה."

"אבל"-התפתל הרב-"המתפללים רבים ביניהם, מתווכחים וצועקים אחד על השני אם לשבת או לעמוד כאשר מגיע רגע התפילה הזו...!" - הפסיק אותו הזקן ואמר:

 "הנה, זו מסורת הקהילה!!"

בדומה ליהודים הללו, בהגיענו לארגונים רבים, אנו עדים לכך שאין הסכמה על הדרך להבטיח התאוששות מהירה ממקרים של אובדן מידע במחיר סביר. יש את חסידי שיטה אחת, וחסידי שיטה אחרת, וברוב המקרים נבחר אחד מ-3 תרחישים:
א.לעשות מה ש"כולם עושים" (גם אם יקר, מסובך או לא יעיל במיוחד...)

ב.לא לעשות כלום,

ג. לבמשיך ולהתווכח כל הדרך למעבדת השחזור.

שחור או לבן הן לא תמיד הדרכים היחידות. קיים מגוון אינסופי של אפשריות שילוב טכנולוגיות קיימות כדי לספק את הצרכים הספקציפיים של כל עסק או ארגון. לפעמים מדובר בשילוב מוצרים מיצרנים שונים, לפעמים אף בתוספת קטנה של פיתוח ייעודי כדי להתאים מוצרי מדף לצרכי שרידות המידע בכל מחלקה או קבוצת משתמשים.

אומר Patty Barkley:

"The most cost-effective enterprise-wide BC/DR (Business Continuity/Data Recovery) plan will probably involve a mixture of disk and tape technologies, from the most expensive for data that needs to be continuously availabl, to less expensive technologies for data of less time sensitivity and importance."

ראו בתמונה:

 

 

 

http://www.storagesearch.com/cntart1.html מתוך

 

 

 

אביזרי אופנה

 

בזמן כלשהו, מרגע המצאת המשקפיים ועד היום, הפכו אלה מפריט שימושי -פרוטזה רפואית- לאביזר אופנתי. אנו עדים כעת לרגע היסטורי מקביל לגבי ההתקנים קטנים של זכרון במצב מוצק. באחת הסצנות של סרטו של טום קרוז ''Collateral'', התקן כזה קיבל תפקיד ראשי. ההתקנים הקטנים נמצאים היום בכל מקום. יש את המובנים בתוך עטים ושעוני יד, ויצרן אחד מהמזרח הרחוק התחיל לייצר אותם בצורת שפתון. מסתבר שבזמן שהם לא בשימוש, הם בד"כ תלויים ממחזיק המפתחות, תיקים ותרמילים, או מהצואר של המשתמשים והמשתמשות. למייקל מריות  מה-New York Times הם נראים  כמו סמלים של כת חדשה, אולי כזו שדוגלת בנוחות במחשוב.
אצל משתמשים רבים כונני הפלאש ל-USB כבר החליפו את המחשבים הנישאים, וכמו כל דבר שהופך חלק מאיתנו (כמו שעון, משקפיים וטלפון נייד) היצירתיים באוכלוסייה התחילו כבר להוסיף להם קרטוב של עיצוב אישי. פרט לאריזות בצבעים וצורות שונות, גם הסרטים ושרשראות לענידה סביב הצוואר מוסיפים להם נגיעה אופנתית שעושה מהם תכשיט.
מכירות כונני הפלאש USB גדלו פי שלוש השנה. בשנת 2005 צפויים להמכר כ- 67 עד 120 מיליוני יחידות. חברת המחקר Web-Feet מנבאה שהשוק העולמי יגיע ל- 4.5 ביליון ב- 2006, ו-  $5.5 ביליון ב- 2007
היתרון של התקני הפלאש USB על הדיסקטים הוא לא רק נפח האחסון ומהירות הכתיבה גדולים יותר, אלא שאין בהם חלקים ניידים, שמגבירים את פגיעות המידע האגור.
כונני דיסקטים מגיעים היום בהרבה פחות מחשבים שולחנים וניידים, בעוד חיבורי ה-USB (לפחות אחד בכל מכונה) הפכו לתקניים. מחשבים עם Microsoft Windows ME  או עם  Mac OS 8.6 ומעלה לא צריכים דרייברים מיוחדים כדי לזהות התקן פלאש USB.
לרוב, התקני הפלאש עמידים יותר מדיסקטים ומתקליטורים אופטיים לנזקים פיזיים. יצרן אחד אף הפיק סרט פרסומת בו אחד מדגמיו נדרס ע"י רכב.
למרות שכבר שמענו על חברות שמפיצות מצגות ומסמכים על גבי כונני פלאש קטנים וזולים (במקום פולדרים גדושי ניירת או CD) עדיין, המחיר של מוצרי הפלאש לא עושה אותם כדאיים עבור מטלות בהם נדרש נפח אחסון גדול, כמו קבצים גראפיים או מולטימדיה.

Pick a Stick

 

לבריאות


Computer-related skin diseases היא עבודה שנעשתה ב- 2003 בבי"ח שערי צדק, ומסכמת סדרת מקרים של דלקת עור אלרגית שמקורה כנראה במחשבים. התוצאות אינן חד משמעיות, אבל מי שחושש מתופעה מסוג זה ימליץ לרופא העור שלו להציץ במאמר.
 

 

B05








 

 

 

השוואה

 

לפני שבוע פנה אלינו לקוח ששמע מידיד בחו"ל על תוכנה שמשחזרת MSOutlook. בדקנו, ניסינו, ולהלן התשובות:

  • "התוכנה שלו ידנית, המשתמש בוחר את הספרייה והתוכנה שואבת ממנה attachments.
    BOS היא אוטומטית וניתן לתזמן אותה בנוסף לשימוש הידני.
     

  • התוכנה הנ"ל רק מסוגלת לשמור מסרים המכילים attachment
    BOS שומרת עותקים של כל המסרים
     

  • התוכנה הנ"ל לא מטפלת בכל אובייקט אחר פרט למסרי דואל.
    BOS מטפלת במסרי דואל, פרטי לוח השנה, אנשי קשר, ולמעשה כל הפרטים באאוטלוק ובאקסצ'נג'.
     

  • עם מתן פקודת ה"Extract ", התוכנה תשאב שוב קבצים מבלי להתייחס לעובדה שהם כבר קיימים במטרה. כלומר, תצור שכפולים.
    BOS סורקת את המקור, בודקת את הפריטים ויוצרת עותקים של הקבצים החדשים או של אלה שהשתנו, ומתאמת את הפריטים שנמחקו.
     

  • הפריטים שנשאבו עם התוכנה הנ"ל יתפסו כ-פי עשר נפח אחסון מאשר המידע המקורי.
    השיטה הייחודית לדחיסה/הצפנה של BOS יוצרת פריטים בנפח אחסון דומה לאלה של פריטי המקור
     

  • הנ"ל הינה תוכנת Extraction* טובה
    BOS היא תוכנת גיבוי ושחזור אוטומטית מתוזמנת, היחידה והטובה ביותר".

*"Extraction or Uncompression: The processing of recreating the exact information that was previously compressed" מקור

 

Live recovery

 

"שחזור חי" הינו תהליך אחזור והצלת מידע בלתי נגיש לפני כיבוי המחשב. לטכנאים בתחום שחזור המידע עבודות אלו נדירות, עקב קשיים לוגיסטיים, עלויות מוגברות והן חוסר מודעות הקהל לאפשרות לבצע פעולות יעילות במצב זה. התהליך מצריך שטכנאי יגיע לאתר הלקוח, או שמחשב נישא יגיע למעבדה ויטופל בעודנו דולק.

תחום הפעולה העיקרי לשחזורים אלו הנו באופן טבעי בשחזורי Forensic כאשר מחשב נתפס באתר ויש חשש שכיבויו יגרום לשיבוש מידע.

"שחזור חי" היא כמובן תיקון לוגי, ואחת הפעולות המקנות סיפוק רב ל"רופא הנתונים", והשלבים בו לא שונים מאלה של כל עבודה אחרת בתחום: גילוי, אבחון, בחינת דרכי פתרון, יישום פתרון/נות  נבחר/ים, והמלצת אמצעי מניעה עתידיים.
 

ממושג זה שאל יצרן תוכנה את המושג "live state recovery", כאשר הוא הציע אחזור מידע עם תוכנה המגבה בשיטת point in time (זוכרים את המאמרים :  http://www.marketing.co.il/magazine/2003/09  (חלק I), וההמשך ב-
http://axave.com/magazine/2003/10/ (חלק II)?

 


 במלא 110 שנה להווסדה.
 
ברכות לכל יוצאי וצאצאי (Colonia Lucienville (Basavilbaso

ב-14 בנובמבר הקרוב, בשעה 10 יתקיים במרכז העיירה אשר
 במחוז Entre Rios, Argentina טקס לכבוד המהגרים היהודים הראשונים שהקימו אותה.
 

"Everything I need to know about life,

I learned from Noah's Ark


One: Don't miss the boat.
Two: Remember that we are all in the same boat.
Three: Plan ahead. It wasn't raining when Noah built the Ark.
Four: Stay fit. When you're 600 years old, someone may ask you to do something really big.
Five: Don't listen to critics; just get on with the job that needs to be done.
Six: Build your future on high ground.
Seven: For safety's sake, travel in pairs.
Eight: Speed isn't always an advantage. The snails were on board with the cheetahs.
Nine: When you're stressed, float a while.
Ten: Remember, the Ark was built by amateurs; the Titanic by professionals."

 

רגע לפני שמתחילה עונת הגשמים..., תודה לשוש ולהדסה !

 

 

 

 

 

שלח לחבר

גיליונות קודמים

מאמרים שפורסמו במידעון

הכרזות והודעות לעיתונות

להתווסף לרשימת התפוצה

להסרה מרשימת התפוצה
 

 

 

 

נא לא להשיב (reply) על הגיליון נשמח לקבל הערות והארות,
המלצות  ובקשות  או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:
  eldad@chief-group.com או feli@chief-group.com

    
 

 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2004