גיליון מספר 30 שנה VI - יום חמישי, 3 באוגוסט 2006

 

«-לגיליון קודם 2006 לגיליון הבא-»

צ'יף תמיד לשירותכם מאז 1986

    

"Think emotionally, act rationally"


תודה לרם א. כנען .Ph.D,
 School of Social Policy & Practice, University of Pennsylvania

   
 

שמעת ברדיו?

גרסת BOS העדכנית הינה BOSv 2.2.1.8a
לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן

   
 

צום קל
לשומרי המצוות בט' באב



 

חג שמח
לכל האוהבים בטו' באב













































 
















עשה לי גוסט


Image - אימג' של דיסק הינו קובץ המכיל את התכולה המלאה ואת מבנה המידע אשר במצע לאחסון מידע. שימוש המילה התפתח עד כדי שהיא מגדירה היום כל קובץ כזה, גם אם הוא נלקח ממצע פיזי של אחסון, וגם אם לא.

עד לא מזמן, העתקת דיסק שלם לקובץ image כטכניקה לגיבוי שוטף הייתה מדי יקרה בכדי שהמשתמש הממוצע ייהנה ממנה. עם ירידת מחירי האחסון על גבי דיסקים למחיר של כ-חצי דולר לגיגה-בייט, השיטה נהיית יותר פופולארית, אך לא תמיד יותר פרקטית.
יצרני מוצרי תוכנה המאפשרים ביצוע imaging ממליצים למשתמשי PC ובעיקר לארגונים הקטנים והבינוניים לרכוש נפח דיסק גדול ולשמור חלק מנפח האחסון לגיבוי מהיר תקופתי. מבין כתריסר (לפחות) יצרנים אלו, נמנית גם סימנטק עם תוכנת ה"גוסט" הידועה, שהפכה את פעולת ה-imaging לדבר גנרי בתודעת הציבור, כך שביטויים כמו "לעשות גוסט" או "כמו גוסט", הפכו ללשון מטבע. אבל ה-Ghost, מסתבר, אינו המוצר היחידי, גם לא הזול או הטוב מכולם.
תוכנת Imaging ממלא שתי פונקציות חיוניות: ראשית, היא מציעה דרך מהירה לגבות (של כ-1GB לדקה) -בהשוואה לשיטה האיטית והחשופה לתקלות של גיבוי על טייפים. רוב מוצרי האימג'ינג הקונבנציונאליים מסוגלים להעתיק דיסק סיסטם של PC תוך מספר דקות.
הפונקציה המשכנעת יותר של תוכנות האימג'ינג היא שניתן באמצעות התוצר הסופי שלהן לחזור אחורה את מצב המידע במחשב לנקודת זמן אשר לפני התרחשות של תופעה בלתי רצויה - כגון פריצה או הדבקה בווירוס, מחיקת נתח מידע, וכו'.
באופן טיפוסי, תוכנות הגיבוי במערכות אחסון גדולות "מצלמות" את הדיסק הקשיח שלהן פעם ביום, ובמקרה של הדבקה בווירוס או  שיבוש קבצים, ניתן לחזור לאימג' של המועד האחרון בה היה המידע במצב "נקי" או "תקין".
קודים זדוניים רבים מסוגלים גם לפגוע בסיסטם (כמו למשל ה-Windows Registry) ולא רק במידע. לעיתים, במקרה של שיבוש יש צורך לא רק של הסרת הווירוס, אלה גם לבצע התקנה חדשה של המערכת כולה. זה יכול להיות  פתרון של מוצא אחרון. הבנייה מחדש של כל מערך התוכנות על גבי מחשב אישי יכול לקחת כמעט יום ועד יומיים, ועוד יותר אם דואגים להחזיר גם את ההעדפות ואת כל הקנפוגים  כקודם. מי שהזמן חשוב לו, האימג'ינג נראה טוב עבורו.
לא כל תוכנות האימג'ינג נבראו זהות. עלות וקלות השימוש הם שני גורמים מכריעים בהחלטה. קיימים יצרנים המציעים תוכנה מבוססת שרת שיכולה לשמור על ספריית אימג'ס.
יש תוכנות המשתמשות במערכת הקבצים של ווינדווס, בזמן שאחרות יוצרות את הפרטישן הייחודי שלהן על גבי הדיסק - אותה לא יכול ווינדווס לראות. זוהי גישה בטוחה יותר אך גם מסורבלת יותר.
רוב התוכנות שומרות את האימג' באופן כזה שרק הן תוכלנה לפתוח אותו- Proprietary, מצב זה מונע גישה למידע החשוב שלנו בכל מקרה בו התוכנה המסוימת או הגרסה המסוימת שלה אינן תקינות או זמינות.
BOS מאפשרת הגנת מערכת באמצעות אימג'ים במספר דרכים:

  1. שכפול דיסק קשיח או מחיצת מערכת בדיסק קשיח תוך כדי עבודה.

  2. יצירת קובץ האימג' על דיסק מקומי, דיסק חיצוני או שרת מרוחק.

  3. שכפול הדיסק כולו לדיסק חיצוני.

  4. עדכון המידע בדיסק החיצוני באמצעות ה BOS כך שקיבלנו בעצם Mirror באמצעות תהליך Backup.

  5. קריאה מדיסק קשיח לא תקין או שיש בו תקלות קריאה.

  6. יצירת העתק פורנזי זהה לחלוטין למקור - כולל גם את הקבצים שנמחקו וכל מידע אחר שקיים או נראה שנעלם מהדיסק. אפשרות זו משמשת בעיקר לשם העברת שרת פעיל לשירותי הצלת נתונים ללא צורך בהשבתת השרת.

  7. יצירת אימג' - העתק זהה מדיסקון או כל רכיב זיכרון המזדהה כדיסק.

  8. עדכון האימג' המקומי או המרוחק בבלוקים (סקטורים) שהשתנו בלבד. אפשרות זו מאפשרת לשמור העתק של מערכת השרת על גבי מחשב מרוחק ואחת לשבוע או לפני כל עדכון למערכת ההפעלה לעדכן את האימג' בשינויים בלבד שהתרחשו בדיסק המקור.

  9. האימג' הוא בהתאם לסטנדרטים המקובלים בעולם במערכות חופשיות (Linux) ואיננו מוגן מפני שימוש במערכות אחרות. גישה זו מאפשרת לטעון את האימג' כדיסק פעיל בכל מערכת - Linux/Novell/MacIntosh ואפילו Windows.

  10. במידה והעלינו את האימג' כדיסק פעיל נוכל לעדכן את הקבצים שבתוכו באמצעות ה BOS וכך קיבלנו דיסק מערכת משוכפל הכולל גם מידע עדכני.

  11. האימג' הטעון יכול להיות מקומי או בדיסק מרוחק.

פיתוח כל הפתרונות הללו לתוך מערכת BOS נעשתה פשוט מפני שלא מצאנו מוצרים אחרים שמאפשרים לנו לעשות את כל זה בצורה מושלמת ובמחיר סביר.

מרכיב האימג' ב BOS הנו מרכיב חופשי ואינו מחייב ברישיון נוסף.

סיפור על גוסט - פורסם ב-2004, חוזר על עצמו בארגונים שונים... מדי מספר שבועות!
 

   
 

 

בעקבות המעבר לשימוש במערכות BOS באיגוד המוסכים בישראל - IGA,
בצ'יף ממשיך
מבצע ההנחות למוסכים החברים בו
המבצע יימשך עד ראש השנה

צרו קשר!

   
 

השמדת מידע

השמדה יסודית
של מידע
ו/ או מצעי מידע








 מחשבים ישנים

 
"המקור- עמותה ישראלית לתוכנה חופשית ולקוד־מקור פתוח (ע"ר)", מפעילה פרויקט לקידום ילדים בתחום החינוך לטכנולוגיה וידיעת המחשב, המקנה גם ערכים של זכויות יוצרים, עבודת צוות, מחזור ושוויון הזדמנויות .
שי שריד, חבר בעמותה, מוביל את נושא הקמת כיתות מחשבים לילדים. שי, יחד עם מתנדבים נוספים בעמותה, עושים את הקסם והופכים מחשבים ישנים שאינם עוד בשימוש (ממחשבי PC עם מעבד 486 ומעלה) וציוד נוסף (מסכים, כרטיסי רשת, מקלדות, רמקולים וכד') לכיתות מחשבים פעילות ומזמינות לילדים ברחבי הארץ.

לאחרונה הוקמה כיתה כזו בבית הספר הדמוקרטי בהוד השרון, בהמשך לכיתות שהוקמו בראשון לציון, חצור הגלילית, בית אריה וכיתות נוספות הנמצאות בשלבי הקמה. הכיתה הוקמה ממחשבים שנתרמו ע"י קרן קיימת לישראל והורים, כאשר עמותת המקור אחראית להקמת הכיתה, תחזוקתה והדרכת הילדים. באתר העמותה מוסבר, כיצד מוקמות כיתות אלו על בסיס מערכת ההפעלה של לינוקס, ושימוש בתוכנות חופשיות, וכיצד יוכל כל אחד להירתם לפרויקט חשוב זה בתרומת ציוד שאין אתם עושים בו עוד שימוש".
 

חברת צ'יף מצטרפת למאמץ של אגודת המקור, ומציעה לכל המעוניין לתרום מחשב ישן, שירות השמדת מידע (sanitization) יסודית בדיסק
ללא כל תשלום, ובטרם מחזור המחשב.
צרו קשר בטלפון 08-9400070

 

   
 

הגנה מפני האיומים של המחר


"רגע לפני שחברת SOFTWIN, יצרנית תוכנת אבטחת המידע
BitDefender מתחילה לשווק באגרסיביות את מוצריה בשוק הישראלי, עומר פרידמן, מנכ"ל SEC-URE פתרונות אבטחת מידע, נציגת החברה בארץ, מספר על יתרונות יה של החברה הרומנית על פני המתחרים".
 (כתב בן לביא ב-Information Week של יוני. שלח לנו: עומר פרידמן)


"סטטיסטיקות מראות כי התקפות וירוסים גורמות נזקים בהיקף של עד 2.5 מיליון דולר בשעה וכי וירוס חדש מופיע מדי שעה.
וירוס אחד כזה -Sasser A שמו- הדביק מיליוני מחשבים בשעות הראשונות לאחר הפצתו וגרם לנזקים של מיליארדים.
מול האתגרים המורכבים של הגנה על המידע מציעים היצרנים שלל פתרונות. השאלה היא, כיצד ניתן לבחור מ"ים הפתרונות" שמסביב.

עומר פרידמן, מנכ"ל חברת SEC-URE מסביר כי חברת אבטחת מידע נבחנת במהירות התגובה שלה לאיומים, ביכולת שלה לחזות מגמות עתידיות של

איומים והתקפות ובמהירות שילוב מענה לאותם איומים במוצרי החברה.
את כל אלה לדבריו מציעה חברת SOFTWIN יצרנית תוכנות BitDefender שפתרונות האבטחה שלה מגנים כיום על 45 מיליון משתמשים בלמעלה מ-100 מדינות. כך למשל, עם כניסתה לישראל, החליטה החברה יחד עם נציגתה - חברת SEC-URE להסב את המוצרים הביתיים לשפה העברית ובכך גם הציבו תקדים חדש, תוכנת האנטי וירוס הראשונה עם ממשק משתמש בשפה העברית.
עומר מציג את רשימת ההצלחות והפרסים הארוכה בהם זוכים מוצרי BitDefender ביניהם פרס IST היוקרתי על חדשנות שהוענק לחברה על ידי מועצת האיחוד האירופאי ועל ידי נציגי 18 מוסדות אקדמיים באירופה, פרס המוצר הנבחר במגאזין PC World 2006 וכן בסקירה שערך השנה Red Hering, הוכרזה החברה כאחת מ-100 החברות "המבטיחות ביותר באירופה" בכל הקשור לטכנולוגיות עתידיות.
עומר, אילו פתרונות מציעה Bit Defender?
הפתרונות שאנחנו מציעים הנם למשתמש הביתי וגם לחברות וארגונים מכל סדר גודל.
הפתרונות הביתיים מכסים את הצרכים של משפחה המחוברת לאינטרנט ומספקים הגנה חיונית נגד וירוסים, תוכנות ריגול, "דואר זבל", ניסיונות הונאה ו"התחזות" לאתרי אינטרנט לצורך גניבת מספר חשבון הבנק שלכם ופגיעה בפרטיות המשתמש, הטרדות והפצת תוכן פוגעני.
הפתרונות הארגוניים מספקים הגנה בכל נקודות התורפה העיקריות בכניסה לרשת הארגון, בשרתי האינטרנט, שרתי דואר אלקטרוני, שרתי קבצים ותחנות העבודה, הן בסביבת חלונות והן בסביבת לינוקס, וכמובן הכול מתבצע בניהול מרכזי.
אילו טכנולוגיות ייחודיות מציעה BitDefender?
במאגר החברה מצויות כיום כ-375,000 חתימות וירוסים ותוכנות זדוניות, כאשר זמן התגובה שלנו לפיתוח חתימה והפצתה ללקוח עומד על ממוצע של כשעתיים מרגע זיהוי התפשטותה באינטרנט. למעשה BitDefender הייתה הראשונה ששחררה חתימות כנגד וירוסים כגון Win32.Bagle, Win32.Netsky ו- Win32.MyDoom.
כמו כן החברה שילבה במוצריה מנגנון חדשני לזיהוי פרו-אקטיבי של וירוסים, שמאפשר חשיפה של חלקי תוכנה מזיקה כמו גם התנהגות חשודה. מנגנון זה "מגדר" את התוכנה הזדונית, מבצע סימולציה של התנהגותה באופן שלא פוגע במחשב ומודיע מידית על גילויה.
רכיב סינון דואר זבל שלנו הינו בעל תכונת למידה עצמית כך שהמערכת משפרת את יכולת הסינון שלה ובכך חוסכת  לכם התעסקות מיותרת בניקוי תיבת הדואר שלכם.
בגרסאות המוצרים שיצאו בקרוב (BitDefender 10) הוספנו רכיב חדשני שמזהה Rootkits - תוכנה שמשתלטת על המחשב ומשתמשת בו לצרכיה. התוכנה מעלימה עצמה מרוב אמצעי הבדיקה ולכן נחשבת למסוכנת ביותר.
גרסאות חדשות אלו אף יבצעו סינון תעבורת אינטרנט "באוויר", עוד לפני שהמידע מגיע לדיסק הקשיח של המחשב
מה הם היתרונות עסקיים שאתם מציעים לארגונים?
היתרונות הנם לא רק בצד הטכנולוגי אלא גם בצד העסקי כגון:
החזר מהיר של ההשקעה ברכישת והטמעת המוצרים , יחס עלות /תועלת אופטימאלי עבור לקוחות המערכת, מערך לניהול מרכזי של תחנות עבודה ושרתים, השפעה מזערית על ביצועי המחשב ותמיכה יעילה באינטגרציה עם מערכות ארגוניות.
כמו כן אנו מספקים שירותי ערך מוסף הכוללים סיוע בבחירת הפתרונות המתאימים, ליווי תהליך ההתקנה וההטמעה של המוצרים, הדרכה מקצועית לאנשי התשתיות, התפעול והתמיכה וכן תמיכה טכנית 24 שעות ביום 7 ימים בשבוע במידת הצורך.
ספר על יתרונות BitDefender למשתמש הביתי ולמשרדים!
למשתמש הביתי או למשרד אנו מציעים כיום 3 מוצרים המאופיינים בקלות התפעול, במיוחד עכשיו עם השקת הגרסה העברית:
- ביטדפנדר 9 גרסה סטנדרטית, להגנה בפני וירוסים ותוכנות ריגול
- ביטדפנדר 9 גרסה מקצועית פלוס, מכילה בנוסף גם "חומת אש" למניעת זליגת מידע וחדירה למחשב האישי, סינון דואר זבל ועוד.
- ביטדפנדר 9 להגנת אינטרנט מלאה, המכיל בנוסף לכל היכולות המוזכרות גם רכיב מיוחד עבור הורים המעוניינים לחסום אתרי אינטרנט שאינם מתאימים לילדים, לחסום גישה לאינטרנט בפרקי זמן מסוימים (למשל, בזמן שיעורים) ולחסום פעילות של יישומים כגון משחקים, צ'אט, תוכנות לשיתוף קבצים או תוכנות אחרות.
כיצד מתבצעת החדירה לשוק הישראלי?
החברה פועלת במספר מישורים שונים:
-פרסום ומכירה באתרי אינטרנט כגון וואלה שופס, סקאל, ועוד.
-מכירה ישירה לצרכן דרך מפיצים מורשים, חנויות מחשבים ויבואני חומרה
-פרסום בעיתונות המקצועית
-השתתפות בכנסים ותערוכות
-אתר האינטרנט של ביטדפנדר (www.bitdefender.co.il) שיעלה בקרוב גם בשפה העברית יאפשר ללקוחות להוריד את התוכנות לתקופת ניסיון, להתעדכן ברמה יומית על מוצרים חדשים, לקבל מידע בנוגע למצב התפרצויות הוירוסים בעולם וחדשות בתחום אבטחת המידע, וכן לבצע רכישה של כל המוצרים במחירים אטרקטיביים."
 

   
 

S.O.S.

הקובץ נעלם ?

לחץ בריבוע ?

לחץ בריבוע !






מלחמה פורנזית


דובר מטעם סייבר-טראסט בועידת אבטחת מידע ממשלתית באוסטרליה, התייחס למנגנוני פעולה של הקודים הזדונים הנפוצים כיום. לדבריו, רוב הגורמים הללו משתמשים בטכנולוגיות הִתְגַּנְּבוּת אנטי-פורנזיות בכדי להישאר חבויים - לפני, במהלך וגם אחרי התקיפה.
בין הטכניקות הזדוניות הנפוצות לא רק נמנות הידועות עד כה, כגון הצפנה ו-rootkits, אלא גם פצצות דחיסה, שהם קבצים שבעת הפעלתם מנסים להתרחב עד לגודל אינסופי.
קיימים קודים זדוניים המבצעים מחיקה כוללת של הדיסק המשתווה ל-low level format, בכדי להבטיח שלא יישאר אחריהם כל שריד של מגנוט, ממנו ניתן יהיה לשחזר במעבדה פורנזית.
כותבי וירוסים אחדים משתמשים במקום הריק (slack space) אשר בסוף כל קובץ בכדי להשתיל שם את הקוד, או מוסיפים תוספות לרשימת הסקטורים התקולים-bad sectors על מנת להסתיר שם את גורמי הנזק.
בעבר המלחמה הייתה בין יוצרי הוירוסים ליצרני האנטי וירוסים. היום, בין כותבי הוירוסים המתוחכמים יותר, המלחמה מתנהלת נגד החוקרים הפורנזיים ומעבדות שחזור המידע.
 

   
 


Oriental face holding a small and a big hard drive

















Moore and More


גורדון מור נולד בסן פרנסיסקו ב-1929, סיים לימודי כימיה בברקלי ב-1950 וקיבל את ה-PhD שלו בכימיה ופיזיקה ב-1954. את הרעיון שהביא אותו לתהילה הוא פרסם באפריל 1965 בכתב העת Electronics Magazine, וב-1968 נמנה בין מייסדי Intel, בה פעל בתפקידים בכירים ביותר עד לפרישתו ב-1997.
מור מוכר בזכות "חוק מור", אשר חזה שמספר הטרנזיסטורים שניתן יהיה להרכיב על גבי שבב מחשב יכפיל את עצמו מדי שנה וחצי. ב-1975 הוא עדכן את התחזית לאחת בשנתיים. ה"חוק" פורסם למעשה כתצפית, אך הפכה לנבואה שהגשימה את עצמה באמצעות הפיתוחים וההשקעות של אינטל ומתחריה.
במאמרו של 1965 ציין מור כי חידושים בטכנולוגיה יאפשרו הכפלת מספר הטרנזיסטורים על גבי שטח נתון בכל שנה, וכי המהירות של טרנזיסטורים אלו תגדל. הוא גם צפה (ופרט זה מוכר פחות) הוא שעלויות הייצור יצנחו בצורה משמעותית ככל שהטכנולוגיה תתקדם.
עוד הִשְׁתַּמְּעוּיות של חוק מור היו כי הטכנולוגיה הממוחשבת תגביר את ערכה ובו זמנית עלותה תצנח, ואלו היו קביעות יוצאות דופן בזמנו, היות ובתעשייה טיפוסית בניית מוצר מהיר יותר, טוב יותר ועם פונקציונאליות כפולה, גורם בד"כ להכפלת מחיר המוצר. למרות זאת, במקרה של האלקטרוניקה במצב מוצק, קביעה זו הפוכה: ככל שהטרנזיסטור מצטמק, המעגלים המוטמעים נהיים זולים ואיכותיים יותר.

יש הטוענים ש-כמו שהפלדה הייה לחומר הגלם של המאה ה-XX, הסיליקון הוא חומר הגלם של המאה ה-XXI. תעשיית המוליכים למחצה מסיליקון השיגה מדרון דרמטי של צמצום עלויות ועלייה לוגריתמית ביצירת ערך שלא נראה כמותה קודם בהיסטוריה.  הודות להַשְׁפָּעָה המצטברת של מגמות אלו, הסיליקון, חומר הגלם של המיקרו-מעבדים, מניע היום את הכלכלה, את האינטרנט, ומפעיל כל דבר החל מטלפונים ניידים ועד לספינות חלל. עתידו מבטיח היום להיות מַרְהִיב אף יותר. ביליוני המשתמשים הבאים יגיעו מאזורים של העולם בהם הטכנולוגיה חדרה עד כה פחות: אסיה, אירופה המזרחית, אמריקה הלטינית, ארצות ערב ואזורים נוספים. משתמשים אלו מייצגים את הגל הבא של התעשייה הטכנולוגית, והן הזדמנות לשיפור משמעותי במצב הגלובאלי של האנושות.
קיום תחזית חוק מור פירושו להשיג את הבלתי אפשרי שוב ושוב. הטרנזיסטורים נהיים קטנים יותר ויותר, ויחד עמם גם מצטמצמים המימדים של המכשירים הממלאים והמניעים את  שבבי הסיליקון.

בשנת 1965 המחיר של טרנזיסטור בודד היה של יותר מדולר אחד. ב-1975 הוא ירד לפחות מ-1 פני, כאשר גודל היחידה אפשרה להכניס כמעט 100,000 טרנזיסטורים ביציקה אחת. משם עד 1989 ועד 1999 ביצועי המעבדים צמחו מ-1.5 מיליון פקודות לשנייה (MIPS) לכ- 50MIPS ול- 1,000MIPS במעבדים של פנטיום III. אחדים מהם גם עוברים את ביליון הטרנזיסטורים, רצים בעוצמה של  3.2GHz ויותר, מספקים מעל 10,000MIPS וניתן לייצר אותם בכמויות גדולות, עם טרנזיסטורים העולים 0.0001 סנט ליחידה.

חוק מור הפך נרדף להתפתחות טכנולוגית. בלעדיו לא ניתן היה להגיע לזרימת מידע(streaming) והורדות וידיאו מן האינטרנט, שיחות ועידה בוידיאו, לעריכת וידיאו דיגיטאלי היה צורך בחדר מלא מחשבים, והטלפונים הניידים היו עדיין מפלצות כבדות בתוך מזוודה.
שאלת השאלות היא עד מתי ניתן יהיה להמשיך את ההכפלה המתמדת, עם הפונקציונאליות העולה והעלות היורדת.
קיימת סברה כי ככל שהטרנזיסטורים ממשיכים לקטון, והם צורכים פחות כוח חשמל, עדיין עולה הזרם הקיים גם כאשר הטרנזיסטור אינו בפעולה (leakage current). כך שככול שיהיו יותר טרנזיסטורים על שבב אחד, יותר כוח יתבזבז. כמו כן, ככל שצפיפות ומהירות הטרנזיסטורים גדלות, השבב כמכלול צורך יותר אנרגיה ויוצר יותר חום. כך, יש לייעל את טכניקות הקירור בכדי להפיג את החום שנוצר מתוך צפיפות ומתוך זליגת כוח. יהי כנראה צורך להתמודד בקושי זה על ידי בחינת הגבולות הפיזיקאליות של מבנה אטומי לשדרוג טרנזיסטורים, עם ניהול הזרם והטמפרטורות.
נכון לרגע זה מתבצע מחקר על טכנולוגיות חדשות בהיבטים של חומרים, עיצוב ואריזה של השבבים.

ככל שעולים מספרי הטרנזיסטורים, כך גם עולה המורכבות של המוצרים והיכולת להטמיע פונקציות חדשות רבות על גבי שבב. השילוב בין מספר, מורכבות והִתְכַּנְּסוּת יוצר מבחר עשיר יותר במשאבים בכדי לעשות מוצרים מבוססי סיליקון חכמים יותר ועם יחס עלות:תועלת וגמישות משופרים.
חוק מור לא רק נוגעת למספר עולה של טרנזיסטורים, אלא גם ליצירתיות בה משתמשים בטרנזיסטורים הללו. אחד מערוצי היצירתיות הללו הוא של טכניקות תכנון המעגלים חסכני אנרגיה. בעקרון, התאמה דינאמית של הוולטאג'ים המפעילים על גוף הטרנזיסטור (bias) מאפשרת מניפולציה של מפתן הכוח בו הטרנזיסטור נדלק.  פירושו כי ניתן לבקר את עוצמת ה- bias. עם בקרה ממוקדת, ניתן לצמצם זליגת הכוח של טרנזיסטורים ספציפיים  במהלך תקופת חוסר הפעילות, ויחד עם זאת להגביר את היעילות בזמן שימוש השיא במערכת.
דוגמא נוספת של יצירתיות הוא הטרנזיסטור בעל שלושת השערים. זהו טרנזיסטור תלת ממדי על מצע DST, אשר מבנהו השולחני משפר את זרימת הכוח, והמצע המיוחד מצמצם את זליגת המידע כאשר הטרנזיסטור מכובה. התוצאה הינו חיסכון כולל בצריכת האנרגיה, מה שמשפיע לטובה על אורך חיי הסוללה ומאפשר מימדים קטנים יותר במכשירים ניידים.
הקטנת הגיאומטריה של העיבוד משאיר יותר מקום זמין להוספת טרנזיסטורים נוספים, יותר פונקציונאליות ויותר הטמעה, כמו למשל יכולות תקשורת מוטמעת ופלטפורמות דו-ורב ליבתיות.

הליטוגרפיה של אולטרה-סגול קיצוני (EUV) מייצגת צעד נוסף קדימה בהכפלת צפיפות המעגלים ובקיום חוק מור. הליטוגראפיה המתקדמת ביותר היום מוגבלת לאורך הגל של האור הנראה (400 עד 650 nm). ב-EUV משתמשים באורך גל של  13.5nm, שיאפשר את הדפסת המאפיינים הקטנים מ-10nm. היות והאור EUV נספגת ע"י זכוכית, נדרשים שינויים משמעותיים בשיטות הייצור כאשר משתמשים בו.

תעשיית השבבים כבר מתחילה להגיע לגבולות הפיזיים (אטומיים) של הצפיפות משבב לשבב. הפתרון לאתגר זה יתכן שנמצא בפוטוניקה של הסיליקון. כמקור יציב לאור משתמשים היום בטכנולוגיית לייזר (RAMAN) מוקטנת עד כדי פס יחיד על גבי וופר של סיליקון.
ויש עוד ועוד...השמיים הם הגבול.
 

   
 

*סטרייפינג -Striping
 

טכניקה לפיזור מידע לרוחב כונני דיסקים רבים. טכניקה זו יכולה לזרז פעולות שליפת מידע מן האחסון בדיסקים. מערכת המחשב "שוברת" גוש של מידע ליחידות ומפזרת אותן לרוחב הדיסקים הזמינים. בד"כ גודל ה"שברים" או רוחב ה"stripe" ניתן לקביעה על ידי המשתמש.

קיימים שני סוגים של סטרייפינג:

1. של משתמש יחיד: עובד עם יחידות מידע יחסית גדולות ומשפר את הביצועים של תחנת עבודה בודדת, על ידי כך שמאפשר מעבר מידע מקביל מדיסקים שונים.

2. של משתמשים רבים: משתמש ביחידות מידע קטנות יותר ומשפר את הביצועים בסביבה רבת משתמשים על ידי כך שמאפשר פעולות קריאה מקבילות על גבי דיסקים רבים.

בסטרייפינג, כל יחידת מידע נשמר רק במקום אחד, ללא כל יתרון של הגנה מפני קריסת דיסקים !
 




























ה-RAID המודרני

 

ה-RAID הינו אחד מפתרונות ה-Fault Tolerance המוכרים והמכובדים ביותר. אבל כמו כל דבר, גם לשם מגיעה האבולוציה. RAID כבר לא מה שהיה פעם. היום הדיסקים הקשיחים החדשים, עם חיבור של פייבר צ'אנל, גדולים יותר במונחי נפח. כך, אנו לא חייבים להשתמש ביחידות רבות כל כך בבניית ה-RAID שלנו.
אפילו מומחים בתחום מודים כי המבחר המגוון של דיסקים הקשיחים לרשותנו, יחד עם שיפורים טכנולוגיים שנעשו בזמן האחרון לחומרת האחסון, ועוד הגידול המהיר של נפח המידע הארגוני הדורש קיבולות דיסקים גדולות יותר... כל אלה שינו את הדרך בה אנו משתמשים ב-RAID. הם גם השפיעו על זמן הבנייה מחדש של ה-RAID ועל אילוצי הביצוע בסביבות מסוימות.

פעם, סוגים מסוימים של דיסקים היו משויכים באופן מסורתי לרמות RAID מסוימות. דיסקים פייבר צ'אנל ארגוניים בד"כ היו נכנסים ל-RAID-1 במערכות מירור בסיסיות. לעומת זאת, היום, רוב קבוצות ה- RAID עם פייבר ייבנו בגישה שתצרך פחות דיסקים, כגון RAID-5. במערכות שתיהנה חייבות לספק ביצועים גבוהים, ניתן להוסיף סטרייפינג* (ראה בשול) על ידי שימוש ב-RAID -0 (ובכך ניצור קונפיגורציות הידועות כ-RAID-1+0 או RAID-5+0.
לכאורה, אם נשתמש בפחות דיסקים, נראה כי במקרה של תקלה ייקח פחות זמן לעשות rebuild על דיסק חלופי במערך.
דיסקים SATA מספקים ביצועים פחות טובים מן הדגמים המקבילים עם פייבר צ'אנל, וקיימת סברה כי בנפחים של 600GB ומעלה ה-rebuild שלהם יכול לקחת מספר שעות. על כן, משתמשים באחסון מסוג Tier-2 (בד"כ, של קבצים גדולים שלא דורשים עריכה וגיבוי תדירים) בוחרים לבנות מערכים עם השוואה כפולה כגון RAID-6

זמן ה-rebuild פוגע בייצור ויוצר נקודת תורפה (חוץ מאשר בשיטה של השוואה כפולה - dual parity) כבר היום

RAID Level 6


Block-level striping with dual distributed parity. RAID 6 can be thought of as "RAID 5, but more". It stripes blocks of data and parity across an array of drives like RAID 5, except that it calculates two sets of parity information for each parcel of data. The goal of this duplication is solely to improve fault tolerance; RAID 6 can handle the failure of any two drives in the array while other single RAID levels can handle at most one fault. Performance-wise, RAID 6 is generally slightly worse than RAID 5 in terms of writes due to the added overhead of more parity calculations, but may be slightly faster in random reads due to spreading of data over one more disk. As with RAID levels 4 and 5, performance can be adjusted by experimenting with different stripe sizes
.

(מתוך PCGuide)


מערך מסוג זה דורש לפחות 4 דיסקים -מאותו סוג ונפח- כאשר המספר המרבי של דיסקים תלוי בבקר. נפח המערך יהיה כגודל הדיסק הקטן ביותר כפול מספר הדיסקים. השיטה מספקת Fault Tolerance מצוינת, כך שניתן לסבול עד לאובדן של כל שני דיסקים במערך ועדיין להמשיך לעבוד..
 

מתחילים לראות מערכי אחסן עם זמן קצר של rebuild RAID: כשעתיים לבנייה מחדש של דיסקים קשיחים בנפח 250GB.
מערכי ה-RAID הופכים היום ליותר חכמים, ומתחילים להכיל יותר אלמנטים של אבחון ואוטומציה על מנת לצמצם את זמן הניהול. לא ממש רואים דרך הממשק את כל המאפיינים הללו, שלעיתים מבצעים ניתוח צפי ברקע כדי להקדים תקלות בדיסקים ולהתחיל את תהליך הבנייה מחדש לדיסק רזרבי זמין- לפני שהתקלה ממש מתרחשת. עוד מאפיינים של ניהול אנרגיה מצמצמות את הוצאות החשמל של מערכים גדולים.
צפוי כי בעתיד הקרוב יתחילו היצרנים להתחרות עם הצעות של "rebuild מהיר", יתכן כדי לשחזר מאות גיגה בייטים של מידע בקרוב לשעה..
בשטח הביצועים, יתכן ועוד נראה שיפורים על ידי סטרייפינג לאורך ולרוחב קבוצות של מערכים, ולא רק בין דיסקים של מערך אחד. ועוד, תקן ה-SATA עשוי להגיע באמצעות שיפורים אלו עד לרמת ביצועי הקריאה/כתיבה הרנדומאלי של כונני הפייבר.
 

   
 

חזרת המרגלים

תקציר מתוך Clarin.com
Gerardo Young -"Servicios Privados de Inteligencia", 14/5/06


"לאחר המשבר של שנת 2001 חוזרים לארגנטינה ארגוני ביון פרטיים, אשר בראשם מרגלים בדימוס אמריקנים וישראליים. הם חוקרים הונאות ומגנים על יזמים מפני חטיפות והאזנות. האם הם גם מעורבים בריגול תעשייתי? כמה הם עולים וכיצד הם עובדים?"


שמותיהם האמיתיים לא מוכרים לארגנטינאים, כולם עבדו במדינה כסוכנים חשאיים של שירותי הביון של ארה"ב או ישראל. כעת הם עוסקים בעסק סודי לא פחות, בלעדי לעשירים ולבעלי הכוח. יזמים או מולטי מיליונרים, שגרירויות, חברות היי טק או שווקים רגישים כגון שדות התעופה, בנקים או חברות תקשורת נמצאים במאגר הלקוחות שלהם. היקף תעשייה זו היום היא של כ-25 מיליון דולר בשנה, והשחקנים העיקריים הם שתי חברות אמריקניות, אחת ישראלית ואחת משולבת (אורוגוואי-ארה"ב)
בסל השירותים של ארגונים אלו: אבטחת אישים, חקירות רגישות בנושא השקעות והלבנת הון, גילוי האזנות, בדיקת מערכות אבטחה, טיפול בהאקרים, וגם - אם הם לא מודים בכך- ריגול תעשייתי ופוליטי. הם מציגים את עצמם כ"סוכנויות" או "יועצים", אך חברות אלו מובנות ומתוכננות כמו שירותי הביון: קונים להם מודיעים, חודרים אל מסדי נתונים רשמיים ופרטיים, גונבים את הפסולת של מטרות החקירות בכדי לעבור על מצעי המידע האינטימיים ביותר, ולעיתים גם מאזינים לטלפונים או מתקינים מצלמות נסתרות.
היכולות קיימות והן זמינות - מה שנעשה בפועל תלוי בבקשת הלקוח.
בין השירותים המוצהרים בגלוי, חברות אלו מציעות סקרי שוק לחברות זרות, וייעוץ ללקוחות מקומיים בכניסתם לעסקאות בלתי ידועות. כמו כן, הן בודקות את נאמנות העובדים, אוספים מודיעין לגבי חקיקה ממשלתית שיכולה להשפיע על עסקי לקוחותיהם, או לגבי פרטים שיכולים להקנות יתרון במיני מכרזים. בחשאיות הן מנהלות חקירות על מתחרים, מסוגלות להגיע למאזנים שלהם ולחדור למערכות המידע שלהם.
עמוד תווך נוסף בפעילותן היא בקרת תהליכים שונים. בבחירות האחרונות לגוף המחוקק באוקטובר 2005, אחד המועמדים הבכירים שכר אחת מסוכנויות אלו כדי לבצע מעקב על כל מי שבמגע עם כספי מסע הבחירות. גם המועמד עצמו לא ידע בדיוק באיזה סוג של פעולות מדובר, אך הוא כלל קריאת הדואל שלהם והשתלת פעיל פיקטיבי בשורות המפלגה.

המשבר הכלכלי בארגנטינה בשנת 2001 גרם להפסקת הפעילות של לפחות שתיים מהחברות בתחום שהיו אז פעילות בחרוט הדרומי: אחת פשטה רגל, השנייה הסבה את שירותיה ל...עסקי תוכנה!.
היום, המחירים בשוק גבוהים מפני שהלקוחות הם בעלי אמצעים וגם יש להם הרבה מה להפסיד. מחיר האבטחה של תעשיין בכיר ומשפחתו יכול להגיע למיליון דולר בשנה, אם החוזה כולל הגנה על נכסיו ותוכניות התאוששות והצלה במקרה של חטיפות למטרות סחיטה ומקרי סכנה אחרים.
שירותי הבקרה של חברות האבטחה בחברות ובמקומות בילוי עולים לא פחות מ-1,000 דולר ליום עבודה. ממש "Ethical hacking" של האבטחה הפיזית.
עם בתעריף עסקנו, אז "ניקיון שטחים ממכשירי מעקב" עולה כ-5,000 דולר לחודש. ואם כבר יש "לנקות"  שטחים ממכשיר מעקב, סימן שמישהו כבר התקין אותם קודם. דוגמא לכך היא חברת קרול, אשר התגלתה לפני כשנתיים בברזיל כמי שביצעה האזנות סתר  לשניים משרי הנשיא דה-סילבה. האירוע גרם לשערורייה שבקרול שילמו ביוקר.
המדינה מפקחת על חברות אלו ביד רפה, ובעקר באמצעות רשות המיסים.
נטען כי בכל המדינות המתועשות קיימים ארגונים מסוג זה, בארגנטינה קיימים הצורך והתנאים לפריחת העסק.
 

   
 

כאן
יכול להופיע
הפרסום שלך!
































בואי מיידלע, קבלי סוכרייה
מאישיות סמכותית ובכירה...
























יצרוב הגרון, ירעדו הידיים,
הלב יתקומם, ועדיין:
בלשון נקייה, לפחות בינתיים,
עד שיכריע לשון המוזנים!




























השורות של עמית


אני לא יודע אם שמתם לב, שכן הפרשיה הזו פורסמה במשך מספר ימים על גבי הודעות קטנות בעיתונות הכלכלית היומית. מדובר בפרשת העלמות מס על ידי בכיר ומפורסם, שבית המשפט אסר על פרסום שמו. המוזר בכל הפרשיה הזו הוא שעורך דינה של האישיות הנ"ל פנה לבית המשפט על מנת שיסיר את צו איסור הפרסום מעל שמו של לקוחו. מה שמוזר עוד יותר הוא שבית המשפט לא עשה זאת עד ליום א' אחרון. למה? אולי מכיוון שהסרת איסור הפרסום מהפרשיה הנ"ל עלול לחשוף את מבושיהם של מס הכנסה? לא יודע, מה שאני כן יודע הוא שאם אדם מבקש לחשוף את עצמו, כשהוא מואשם בהעלמת מס חמורה, ובעיקר בהיותו אישיות מפורסמת, על בית המשפט לאשר זאת מידית, ולגרום למס הכנסה קצת להזיע.
מס הכנסה הוא כוח גדול וחזק ובחסות מדינת ישראל והחוק מסוגל לחסל כל אדם, אם רק ירצה בין אם הנ"ל אשם ובין אם לאו. מבקר המדינה לא יעז להיכנס בין גלגליה המשומנים של המכונה האכזרית הזו, ומבקר מס הכנסה על אחת כמה וכמה.
כל מה שיגרום למערכת הזו להזיע קצת... לטובה !
 

פערים נפערים


הפערים בין עניים לעשירים במדינת ישראל ממשיכים לצמוח, פי 12.1 בהכנסה החודשית. הפערים עצמם אינם מפחידים, העובדה שהם ממשיכים לצמוח בשיעורים גבוהים מזעזעת, ומוכיחה שלאיש לא אכפת. בימים אלו אנחנו במלחמה, מישהו יצטרך לממן אותה! נחשו מי? ונחשו מה יקרה? כמובן, הפער יגדל עוד יותר.
המושג גזירות כלכליות, נכון רק לאילו שאינם יכולים לעמוד בכך. עבור העשירים מדובר בטרדה קלה ולא בגזירות.
 

הצליחו


מתנגדיו של השופט בועז אוקון, בראשות השופטת דורית בייניש הצליחו לגרום לו להתפטר. לא ממש חשוב שהוא היה מנהל טוב למערכת בתי המשפט, העיקר שהגברת בייניש תהיה מרוצה. אני לא ממש מבין את המערכת. על פי הבנתי הצנועה, מנהל מערכת בתי המשפט הוא מנהל אדמיניסטרטיבי, והוא מנהל מערכת שבתוכה בין היתר שופטים, בכירים יותר ובכירים פחות. בין היתר הוא מוריד את כל המעמסה האדמיניסטרטיבית מהגברת בייניש אם וכאשר תהיה נשיאת בית המשפט העליון. איך לעזאזל יכול להיות מצב בו יש לה בכלל פתחון פה?
 

הטרדה מינית


מי שקורא את שורותיי לא מהיום יודע שאני הראשון לדרוש שיעיפו מטרידים מינית. אבל... לאחרונה התרבו המקרים של הטרדה מינית לכאורה עד כדי גוזמה. אני מתקשה להאמין שנשיא המדינה הטריד מינית מישהי, וכמוהו שר המשפטים, אל תגידו לי שבגלל שהם גברים היצר גובר עליהם. שניהם פוליטיקאים משופשפים, שניהם בעלי תפקידים ציבוריים בכירים והרבה מאוד מודעות לדעת הקהל. יתכן שיש כאן עניין של פרשנות, אבל בשום פנים ואופן לא נראה לי הגיוני.
(המערכת מתנצלת על ההתערבות  אך מזכירה לעמית כי הגעה למשרה רמה, ללא קשר עם זוויג האדם, אין זו ערובה להיותו "מענטש" -ראה אינסוף מקרים קודמים... וכבר אמרו חכמינו "כל הגדול מחברו ייצרו גדול ממנו")

וזה מזכיר לי שני דברים:
הראשון סיפור שקראתי בעיתונות: בחורה נכנסה לישון במיטתו של אחיה של חברתה (הנ"ל ישן והיא עשתה זו ללא רשותו), כשהתעורר האשימה אותו הגברת באונס. בשלב מסוים התברר כל הסיפור כעורבה פרח, אבל הנזק נגרם !

הסיפור השני הוא שלי:
בארומה בירושלים יש מעבר צר בין הבר לעמוד התומך של המבנה, ואל העמוד צמוד קולר (Cooler) למים וכל דיכפין ייתי ויצרוך.
יום אחד ניגשתי לקחת כוס מים ונגעתי קלות בכתפה של בחורה (אותה אני מכיר) וביקשתי את סליחתה (שתזוז קצת, בקיצור). חצי שעה מאוחר יותר בדרכה החוצה, התנפלה עלי הבחורה "בפעם הבאה בלי ידיים!”.
מודה ומתוודה נבהלתי, ובמשך למעלה משנה לא החלפתי איתה מילה. שנה מאוחר יותר היא נגשה אלי ושאלה מה קרה. הסברתי לה שנבהלתי כל כך מהתגובה שלה על נגיעה בכתף, ופחדתי ששיחה עלולה לגרור האשמה באונס.
בקיצור העניין מפחיד, והיה הרבה יותר קל אם ההגדרות להטרדה מינית היו מובהקות יותר ומאידך גם שנשים, תבדוקנה באמת מה משמעות או סיבת הנגיעה בהן בטרם תיגשנה למשטרה.
למען הסר כל ספק, אם אכן הייתה הטרדה מינית, תצלבו אותם!
 

כבוד בבית המשפט


עורכת דין הוענשה חמורות על שאמרה את המובן מאליו על עמיתה שייצג את הצד שמנגד, היא קראה לו נוכל!
לבית המשפט יש קוד אתי (צדק לא קשור, אבל אתיקה יש) שמחייב עורך דין בהגינות ובכבוד כלפי הצד שמנגד. אבל מה עושים שאין כבוד לצד שמנגד, ואיך מוצאים מילים מהוגנות אם אתה באמת חושב שהוא רמאי.
או קי, או קי... קצת רצינות. בית המשפט לא אמור להיות סטרילי, והשעיה בת 18 חודש נראית בעיניי הגזמה פרועה. אמנם נימוס הוא דבר לא רע, אבל מצד שני, דיון משפטי הוא תמיד עניין טעון ולא רק למתדיינים גם לאלו המייצגים אותם- שלא מעט מהם עושים שימוש בטקטיקות לא הכי נקיות, ובקיצור מרמים.
 

קובצי וידיאו


איך מעתיקים קבצי וידאו שכביכול אינם ברי הקלטה? בהמשך למאמר הקודם שלי, ולהצבת האתגר של הקורא הנאמן מני עסיס.

קבצים מסוימים אינם, תיאורטית בלבד, ניתנים להקלטה, או שהקודים מוסתרים היטב או מוצפנים, או שהם חלק מקובץ פלאש. כך למשל זרמי הוידיאו של ערוץ 10.
על מנת להקליט קבצים אלו עלינו בעצם ללכוד את המסך, לצורך כך אנו זקוקים לתכנה מתאימה, בעידוד של מני איתרתי אחת שכזאת ותוכלו להוריד אותה מהכתובת הבאה:
www.videowebgate.com/download/SRSetup.exe
בטרם תעשו שימוש בתוכנה עליכם להבין שהוידיאו המוצג על המסך, לצורך איכות גבוהה יותר איננו חלק משכבת התצוגה של ממשק החלונות, אלא שכבה נוספת (Overlay) כך שלכידה במצב זה תניב לכם מסך שחור.
ראשית הסירו את האצת החומרה מכרטיס המסך:
מסך-->מאפיינים->הגדרות->מתקדם->פתרון בעיות-> הורידו את האצת החומרה מ- FULL ל- NONE.
עתה הפעילו את התכנה
הגדירו את קצב הוידיאו (25 תמונות לשנייה)
הגדירו את השטח אותו אתם רוצים ללכוד (תוכלו ללכוד מסך שלם אבל... הקובץ יהיה ענק)
הגדירו את הפורמט של הקובץ לאחר הלכידה והיכן לשמור אותו.
הפעילו את הוידיאו והקליטו.
נכון... ההקלטה היא של הוידיאו בלבד, ללא הקול... גשו לקובצי העזר (HELP) של התכנה שם תמצאו הדרכה כיצד להקליט את הקול. למען האמת יש עשרות דרכים לעשות זאת, קבצי העזרה של התכנה טובים ויעילים מאוד.

עליכם לזכור דבר חשוב אחד:
כל מה שניתן לצפות בו על המחשב האישי שלכם, או לשמוע אותו, ניתן גם לשמור. לא תמיד בצורה פשוטה, אבל תמיד אפשרי.
חוקי לא חוקי, מי שלא רוצה שיעתיקו לו חומר שלא יציג אותו על האינטרנט!


תגובה לשורות של עמית

   
 

GLX מזדה לנטיס אוטומטית, 1,800 סמ"ק, מזגן, גג נפתח, כל התוספות
למכירה לרגל נסיעה, בהזדמנות "מרופא" (וטרינרי)
טלפון 050-6241306

   
 

דעה אישית מאוד

בדיסקרטיות


השבוע התווכחנו על תופעת העובדים המחפשים מקום עבודה חלופי ושולחים לנו קורות חיים ממחשבי המעסיק הנוכחי, בשעות עבודה המשולמות ע"י אותו מעסיק.
לדעתי המאוד אישית, מדובר בגניבת זמן ומשאבים, וסביר כי הגניבות תחזורנה על עצמן אצל המעסיק החדש בעתיד, במידה ויחליט לקלוט עובד שכך נוהג.
ראו, הוזהרתם.
 

Reset לשרת היהודי


לפני שנים הצטרפו לצ'יף עובדים שעלו ארצה מאזורים בהם לימודי היהדות היו אסורים או מוקצים. כמו גם לרוחב החברה הישראלית כולה, מציאות העבודה בחברה חייבה אותנו לעשות להם היכרות עם מנהגי החגים ומסורות ישראל. הכול הלך די חלק, עד שהגיע תשע באב.
להסביר סיבה היסטורית לחגיגה, ולקיים את התַּזְכִּיר באוכל, שתייה, מתנות ומנוחה היה דבר אחד, ומסתבר שקל לקנות באמצעים הנעימים והעליזים את הנפשות המצטרפות.
דבר אחר לגמרי היה להציג יום אבל בפני מי שלא הרגיש עצמו קשור לאובדן.
אז מה היה לנו בתשע באב?:
-באותו מועד נודע ליהודים כי דור המדבר לא יזכה להיכנס לארץ המובטחת.
-בתשע באב של שנת 586 לפני הספירה החריב צבא נבוכדנצר מבבל את בית המקדש שבנה שלמה המלך.
-בתשע באב של שנת 70 החריב לנו הצבא הרומי את בית המקדש השני.
-בתשע באב של שנת 135 אלפי יהודים נפלו עם כיבוש העיר ביתר.
-בשנת 136, דווקא בתשע באב, בנה קיסר רומי מקדש אלילים באתר בית המקדש, ושיקם את ירושלים כעיר עובדת אלילים .
-בתשע באב 1492 גורשו מספרד כ-10,000 יהודים, ונאמר כי באותו תאריך התחילה שנים לאחר מכן גם מלחמת העולם השנייה.
אכן, כולן טרגדיות איומות לעם ולאנושות. אבל, אם היינו יכולים להסתכל בפרספקטיבה אובייקטיבית, אולי היינו מגלים מצבים בלתי תקינים שקדמו לאסונות הללו. עם מפולג המחלק שנאה בחינם, צבא מוחלש ממלחמות פנימיות, ושלטון מושחת. או עם החי בגלות בין שונאיו... כולם מצבים של חוסר איזון, ללא הרמוניה.
גם בשאר מצבים של יחסי אנוש מצבים של חוסר הרמוניה הנם הרי אסון. וגם, כמובן, במערכות מחשב... עם המקים שרת על כרעי תרנגולת, ימיו קצובים. עם עם מערכת יציבה וגיבוי נאות, שימנע מטעינת יישומים מסוכנים, שייפטר מקודים (אתיים) זדוניים ויעשה דה-פרגמנטציה תדירה בשורותיו, סיכוי סביר שיקום די מהר אחרי כל נפילה.

פ.ג.

   
 










היסטוריה



פרחים בקנה

גרסה של סבלימינל - מילים: דודו ברק; לחן: אפי נצר
 

השמש תידום בין עזה לרפיח
ירח ילבין על פסגת החרמון
פרחים בקנה ובנות בצריח
ישובו לעיר חיילים בהמון

כמה טוב שבאתה הביתה
עשית אמבטיה השכבת את הילד לישון
הוא חיכה לך שאל איפה אבא
לא ידע שהלכת להביא את השלום
שמש בגבעון דום וירח
בעמק איילון חולם על המקום
הזה ביום שנפסיק בו ללחום ונתחיל בו לנשום
מהר כמעיין המתגבר ומשתחרר
גורר יחס גורר יחס גורר
שמחה וחיוך אהבה ותמימות
שחרור שני עמים מעבדות לחירות
בנות על הצריח במקום חיילים
פרחים בקנים במקום פגזים
חלמתי על היום התעוררתי בדמעות
תקשיבו ואתן לכם לראות

השמש תידום בין עזה לרפיח...

די לבכות אחות קטנה נגבי את העיניים
אני תומך לצידך מחזיק לך ת'ידיים
כולם בסוף מתים חשוב לי שתדעי
שלמרות שהוא נפל חלל נשאר בליבי

שוב פרחים נופלים כמו עלים בשלכת
והכי זה קל זה לקום לעזוב ללכת
הרי אומרים שנה מקום שנה מזל
אכן להסתתר מיד הגורל
אז נשארנו לנו כאן ובנינו לנו בית
האמנו ביונה בשלום עלה של זית
ועמדנו בהמנון ושירתנו בצבא
וקברנו חיילים ובכינו בשבעה
נפלנו לברכיים ושוב על הרגליים
כשאזלו הכדורים נלחמנו בידיים
די נשבר לנו הזין לחכות לשלום
אני אפסיק לצל לחלום עד שליבי יידום

אחרי חמישים ושש שנים
של הגנה על הבית
כמעט ואבדה התקווה ליונה
ובפיה עלה של זית
אבל אנחנו כאן להזכיר לכולם
שאסור לוותר על היום
צריך לשלב יד ביד וביחד נהפוך
למציאות את החלום

פרחים בקנה ובנות בצריח
ישובו לעיר חיילים בהמון

השמש תידום בין עזה לרפיח
ירח ילבין על פסגת החרמון
פרחים בקנה ובנות בצריח
ישובו לעיר חיילים בהמון.

  
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע בידיעון זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו.

 
 

נא לא להשיב (reply) על הגיליון נשמח לקבל הערות והארות,
המלצות  ובקשות  או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:
eldad@chief.co.il או feli@chief.co.il

  
 
  
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2006