גיליון מספר 32 שנה XII יום חמישי, 6 בספטמבר 2012

 
 

► לגיליון קודם 2012 לגיליון הבא ◄

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

 
       
 

כל פגיעה עושה אותנו חזקים יותר.
כל בגידה, נבונים יותר.
כל אכזבה, מְיֻמָּנים יותר.
כל חוויה, חכמים יותר.

 

 

     
   

גרסת BOS העדכנית הנה BOS v2.3
 
▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS 2009H.pps
גרסת Beta עדכנית 2.3.1.29 לקבלת גרסת Beta

 
       
 

שער ערך ה GB
5/09/2012
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA

0.68 ₪

500GB

0.39 ₪

1TB

0.25 ₪

2TB

0.25 ₪

3TB

מחירי SSD ל 1GB

5.10 ₪

60GB

3.20 ₪

120GB

 3.09 ₪

240GB

3.99 ₪

300GB

3.55

512GB
מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX

היקר מכולם

X.XX

הזול מכולם

מחיר ה- GB

הזול ביותר לתקופה










שמש


השמש מתקרבת לעיצומו של מחזור הסערות הנוכחי.
ב-1843, אחרי 17 שנות תצפיות, גילה האסטרונום החובב סמואל שוואב שינויים מחזוריים במספר הממוצע של כתמי השמש הנראים על פני הכוכב. כתם שמש הוא אזור בפוטוספרה בו מתרחשות מערבולות מגנטיות עצומות. הטמפרטורה באזור זה נמוכה יחסית לסביבתו, והפרש טמפרטורות זה גורם לאזור להיראות כהה יותר.
האסטרונום השוויצרי רודולף וולף התבסס על ממצאי שוואב וחישב אחורה את פעילות השמש  עד ל-1745 ועוד יותר מוקדם עד לימי התצפיות הראשונות של כתמי השמש על ידי גליליאו ובני זמנו. החל מוולף, תצפיתני השמש הגדירו אינדקס מספרי לכתמי השמש הנמצא בשימוש גם היום.
לאחר חילוקי דעות ארוכים לגבי חישובי אורכי מחזור פעילות השמש, מדענים מקבלים היום שהמחזור הוא בן כ-10 שנים.
לפעילות השמש יש השפעה על חיינו שאמנם לא מורגשת ביום יום, אך היא מוכחת וניתנת למדידה. בין היתר, היא משפיעה על הקרינה הקוסמית, שינויי מזג האוויר, תקשורת הרדיו והלוויינית, כמו גם על פעילות האדם בחלל.

בין ה-6 ל-8 באוגוסט האחרון, "ירקה" השמש לכיווננו מעין שוט בוער, באורך שהיה מספיק כדי לסובב 20 פעם סביב כדור הארץ.
ב-NASA מסבירים שהזרוע או חוט להט הזה מורכב מענני חומר סולארי בטמפרטורה מעט יותר נמוכה, המתנתקים מעל שטח השמש בשל כוחות מגנטיים בלתי יציבים.
מערך הצילום האטמוספרי של סוכנות החלל, הנמצא במצפה השמש הדינאמי (SDO) קלט את התופעה והעלה קטע וידיאו ליוטיוב. בסרטון רואים את הרצועה הכהה המתרחקת מגוף השמש, ולקראת סוף הקטע, היא נראית כאילו נשברת בעוד היא שומרת על צורתה ואורכה הבסיסיים.
ידוע כי רצועות ארוכות מסוג זה גורמות להתפוצצויות כאשר הן קורסות חזרה למסת הכוכב.
מספר ימים לאחר מכן השתחררה מהשמש פליטה (CME - Coronal Mass Ejection) נוספת ועברה קרוב לכדור הארץ, תוך כדי גרימה של הפרעה גיאומגנטית קלה, שתוצאותיה היו ירידה בתדר השמיש המרבי ברדיו של גלים קצרים. הפליטה גם גרמה לסערת פרוטונים מינורית בשמש, שיצרה בעיות בתקשורת רדיו חוצה קוטב.
דר' ג'ונתן איסטווד, חוקר חלל ופיזיקה אטמוספרית, אמר לגארדיאן הלונדוני כי "כרגע, השדה המגנטי של כדור הארץ מנסה לדחות את החומר הסולארי סביב לכדור הארץ, ומדענים בכל העולם קשובים למצב כדי לראות אם השדה שלנו יחזיק מעמד". והוסיף כי הסערה הגיאומגנטית שהתרחשה בעקבות האירוע האחרון של סוף אוגוסט, יכלה למעשה לשבור את הגנות השדה ולגרום לסערה גיאומגנטית רבתי עם הפסקה או לפחות קיטוע של יכולות הניווט הלווייני (ה-GPS שלנו). שינויים מגנטיים משמעותיים כתוצאה מ-CME מעלים את רמות החלקיקים המייננים סביב הלוויינים בחלל ופוגעים במערכות הסולאריות ומערכות דיגיטאליות שהם נושאים.
האירוע של תחילת אוגוסט היה הגדול ביותר בשנים האחרונות, אך לא החמור ביותר, אמר דר' ק. אנדרווד ממרכז החלל באוניברסיטת Surrey. לדעתו, אפשר לצפות לסערות נוספות מסוגה ויתכן גם חמורות יותר בשנה-שנתיים הקרובות, ככל שאנו מתקרבים לשיא התקופה. אירועים מסוג זה הם תזכורת לחיים המערבים המודרניים, התלויים כל כך בטכנולוגיית החלל ובתשתיות רשת החשמל הארצית. במקרים של סערות נוספות יתכן וחברות תעופה יחליטו לשנות את מסלולי הטיסה שלהן ולהרחיק אותם מאזור הקטבים.
המעניין הוא שסערת שמש בעוצמה המדוברת כלל לא מורגשת על ידי מרבית האוכלוסייה.
מומחים אחדים מאמינים כי סערות השמש מסוגלות לגרום לאירועים הקרואים "ברבור שחור", אירועים יוצאי דופן בעלי השפעה גדולה מאוד שלכאורה לא היה ניתן לצפייה מראש, אך מבחינה היסטורית יש לצפות שאירועים מסוג זה יקרו אחת לזמן מה.אירועים כמו מלחמת העולם השנייה, הקמתה של האינטרנט, רעידת האדמה בהאיטי ב-2010, היו כולם אירועים מסוג ברבור שחור. השנה, יתכן אסון שישאיר אותנו ללא מערכות ממוחשבות.
ניתן לשריין מחשבים כדי שיעמדו בתוצאות הפרעה חשמלית, אך מעטים מהם עמידים. גם מחשבים בעמדות חיוניות מבחינה בטיחותית כמו מכשור רפואי או ניהול מנועי מטוסים, פגיעים עד כדי כך שאפילו המכשור הנייד של הנוסעים, מפריע להם. סערת שמש מסוגלת לגרום הפרעה דומה לזו של מיליארדי טלפונים ניידים המופעלים בו זמנית. אבל ללא מחשבים, העולם שלנו פשוט יפסיק לתפקד.
עקב צפי של סערות שמש בחודשים הקרובים, מומלץ לכל עסק וארגון לבדוק את תוכניות הגנה על שרידות המידע שלהם, ותוכניות התאוששות מאסון.

עקבו אחר מצב השמש
 

 
       
 

 על יתרונות גומז פיר

 
       
 














סביבות משולבות


הרבה לקוחות המגיעים למעבדה להצלת נתונים בצ'יף עדיין זוכרים את החלוקה שנהוגה הייתה פעם בין "תקלות פיזיות" ו-"תקלות לוגיות". הדעה הקדומה אצלם אומרת שתקלה פיזית שייכת לחומרה, כמו בתאונת רכב (פחחות, החלפת רכיבים)... ואילו בבעיה לוגית יש צורך במניפולציות כלשהן בתוכנה או במידע, עניין הנראה להם פשוט וחסר מאמץ, כמו שיחה עם פסיכולוג כדי לפתור תסבוכת מחשבתית או רגשית.
למעשה, היום קשה למצוא תקלות פיזיות או לוגיות "טהורות". התוכנה הקניינית (firmware)  במצעי המידע הנה חלק אינטגראלי של המערכת, כמו שבכלי רכב חדישים גם הפונקציות הפשוטות ביותר התפתחו ממכאניות לאלקטרוניות ומנוהלות תוכנה.
גם פלטפורמות חומרה של אחסון מידע מכילות מרכיב של תוכנה - כמו למשל תוכנת הבקרים במערכי דיסקים. ובעידן הוירטואליזציה, על רובד המכונות הפיזיות נוסף מימד המכונות הוירטואליות. כלומר, אנו בסביבה היברידית ונדרשים לנו מגננות מיוחדות להגנה על המידע כמו גם כלים מיוחדים לשחזור מידע.
בסביבה ההיברידית וההטרוגנית שלא נדירה בארגונים, אפשר למצוא פלטפורמות אחסון מגוונות, פלטפורמות מחשוב רבות, מערכות הפעלה שונות ותערובת של סביבות פיזיות ווירטואליות שמסכנות את אמינות תוצאות תהליכי אחזור ושחזור המידע. הארגון מוכרח לבסס יכולת לאושש לאחר אסון את כל רובדי המכלול כדי לחזור לעבודה.

בצ'יף, אנו מספקים פתרונות שרידות המידע מיוחדים לסביבות הטרוגניות, וירטואליות, מבוזרות או מרכזיות, מרוחקות, מקומיות וביניים.
פתרונות אלו מונעים אובדן מידע וגם מקלים על שחזור המידע בעת קריסת המצעים הפיזיים.
כמו כן, התמחינו בשחזור מידע ממערכי דיסקים וחשוב במיוחד להגיע אלינו לבדיקה עם כל מרכיבי המערך על מנת להקל, לזרז, ולהוזיל את העבודה.
 

 
       
 

 

הזמנות


הקוראים אלון,  צחי א., פיליפ ב., דורית  וניר ביקשו מאיתנו להתייחס לנושאים מוגדרים על גבי גיליונות המגזין. מיד עם קבלת פניותיהם מסרנו כל משימה לאדם המתאים. אלא שעבודות שגרתיות מעקבות את התקדמות הכתיבה ובינתיים רצינו להתנצל בפניכם.
זה בטיפול. או לפחות קיימת הכוונה.
 

 
       
 


LIONS

מתנות לחג

כמו בשנים קודמות, ימכרו השנה בדוכן ייעודי בקניותר נס ציונה
עבודות יד חינניות, מקרמיקה ופסיפסים מחומרים ממוחזרים, מעשה ידיהם של אנשי
נווה רבקה (הוסטל לאוטיסטים בוגרים) ובית יפעת (מועדון אנוש נס ציונה).
התמורה תשמש למוסדות הללו לרכישת חומרים להמשך עבודות שיקומיות.

המתנות מכובדות באופיין ובסמליותן, במחירים צנועים ובאריזות יפות

הדוכן יתפקד בימים שני, שלישי ורביעי 10-12 בספטמבר,
בין השעות 10:00 עד 21:00

 
       
 

סבא גולש


במשך 8 השנים האחרונות עקב פרויקט אחר ההרגלים של 5,000 גברים בין הגילאים 69-87 במערב היבשת האוסטרלית. מביניהם, עבור אלו שהשתמשו באופן קבוע באינטרנט -דואל, גלישה, ותקשורת עם המשפחה - הסיכון לחלות בשיטיון ירד בכ-40%
פרופ. אלמיידה ממרכז הבריאות וההזדקנות באוניברסיטת מערב אוסטרליה פרסם מאמר בנושא. ב-2005, אובחנו ברחבי העולם כ-24,000 מקרים של שיטיון, ועל פי הצפי דאז, המספרים היו מגיעים ל-50 מיליון לקראת 2025. בגישה לטכנולוגיות התקשורת טמון פוטנציאל להקל על רוע הגזרה.
מן הסקר האורכי לא ניתן לקבוע אם השימוש במחשב מעכב את התהליכים הפתולוגיים המובילים למחלה, או אם הוא רק מעכב את הופעת התסמינים הקליניים על ידי שיפור יכולת התגובה בבחינה של הגברים המבוגרים. בכל מקרה, זה טוב.
 

 
 

 

   
 

פנויה לעבודה


סטודנטית לתואר ראשון במדעי המחשב באוניברסיטת בן גוריון בנגב, בעלת ניסיון
כמנהלת רשת ותומכת טכנית, מעוניינת במשרה מתאימה.
ניסיון באופיס, Active Directory, XCH, CRM, SMS remote tool, Share point Quality Center, שולטת ב-Java,  C++, C.
צרו בבקשה קשר במייל  או בטלפון 052-5916103
 

 
       
 

WD חיצוני


המארז החיצוני My Book VelociRaptor Duo משלב שני דיסקים קשיחים של WD של 1TB עם ממשק Thunderbolt להעברה מהירה יותר של נתונים. יחד עם מהירות ה-10,000 סל"ד של הדיסקים, המערך אמור להגיע ל"מהירות של SSD" - כפי שהיצרן טוען: ייקח 65 שניות להעתיק קובץ של 22GB.
את הדיסקים ניתן להחליף, לקנפג כ-RAID 0 או כ-RAID 1 כפתרון fault tolerance.
יש למארז שני פורטים כדי לחבר התקנים פריפריאליים אחרים או לשרשר (דייזי - Daisy chain) מארזים אחרים.
המארז, כולל כבל, נמכר בחו"ל ב-1,250$ וסובל מחיסרון האטימות הידוע שעליו כתבנו בעבר.

 
       
 

בראשית פרק ל'

(יד) וַיֵּלֶךְ רְאוּבֵן בִּימֵי קְצִיר חִטִּים וַיִּמְצָא דוּדָאִים בַּשָּׂדֶה וַיָּבֵא אֹתָם אֶל לֵאָה אִמּוֹ
וַתֹּאמֶר רָחֵל אֶל לֵאָה תְּנִי נָא לִי מִדּוּדָאֵי בְּנֵךְ:
(טו) וַתֹּאמֶר לָהּ הַמְעַט קַחְתֵּךְ אֶת אִישִׁי וְלָקַחַת גַּם אֶת דּוּדָאֵי בְּנִי 
וַתֹּאמֶר רָחֵל לָכֵן יִשְׁכַּב עִמָּךְ הַלַּיְלָה תַּחַת דּוּדָאֵי בְנֵךְ:
(טז) וַיָּבֹא יַעֲקֹב מִן הַשָּׂדֶה בָּעֶרֶב וַתֵּצֵא לֵאָה לִקְרָאתוֹ וַתֹּאמֶר אֵלַי תָּבוֹא כִּי שָׂכֹר שְׂכַרְתִּיךָ בְּדוּדָאֵי בְּנִי
וַיִּשְׁכַּב עִמָּהּ בַּלַּיְלָה הוּא:
(יז) וַיִּשְׁמַע אֱלֹהִים אֶל לֵאָה וַתַּהַר וַתֵּלֶד לְיַעֲקֹב בֵּן חֲמִישִׁי:
(יח) וַתֹּאמֶר לֵאָה נָתַן אֱלֹהִים שְׂכָרִי אֲשֶׁר נָתַתִּי שִׁפְחָתִי לְאִישִׁי וַתִּקְרָא שְׁמוֹ יִשָּׂשכָר:
(יט) וַתַּהַר עוֹד לֵאָה וַתֵּלֶד בֵּן שִׁשִּׁי לְיַעֲקֹב:
(כ) וַתֹּאמֶר לֵאָה זְבָדַנִי אֱלֹהִים אֹתִי זֵבֶד טוֹב הַפַּעַם יִזְבְּלֵנִי אִישִׁי כִּי יָלַדְתִּי לוֹ שִׁשָּׁה בָנִים
וַתִּקְרָא אֶת שְׁמוֹ זְבֻלוּן:


















































דודאים


הסתיו מגיע. מי שיצא לטייל בשבוע האחרון בוודאי ראה פרחי חצב ברחבי הארץ, ובאזורים מסוימים גם את תחילת הצמיחה של שושני העלים הירוקים-כהים של הדודאים. האחרונים בולטים בין הצמחייה השנתית הקמלה ככתם פסטו על חולצה חדשה. לא סתם צמח, הדודא. במגדיר הצמחים כתבו כי שורשי הדודא הרפואי מגיעים ל-2 מטר עומק, וכי כל חלקי הצמח מכילים אטרופין (ואכן, שמה הבוטני הוא Atropa mandragora) או לפחות אלקלואיד (Mandragorine - Cl7H27O3N) הדומה לאטרופין כמו שני תאומים זהים. לא היינו סומכים על זה במקרה של התקפת טילים על ישראל, הפעם כבר לא מדברים על כימי... אבל אם כבר מדברים על השטן, בערבית קוראים לצמח "תפוח השטן". ואילו מקור השם הלועזי בשתי מילים יווניות: "המזיק לפרות". ואיך לא יזיק, אם אכילת השורש הטרי פועלת כמשלשל וכסם הקאה חזק.
קשה להבין למה מטיילים יורמים מעולם פיתוח התוכנה, שמחזיקים בבגאג' תיק עזרא ראשונה עם כל טוב ה"טבע" (וה"Roche" ושאר מעבדות מפורסמות) מתרשמת כה עמוקות מירק השדה. כנראה בגלל האגדה שמאחורי. מהמקרא (טיפולי פוריות), דרך יוספוס פלאביוס ("מלחמות היהודים"), שייקספיר, ועד לספרי הארי פוטר (לטיפול בנשיכת בסיליסק)... כולם מזכירים את הדודא, בן מסקרן של משפחת החציל, תפוח האדמה, העגבנייה והטבק: משפחת סולניים.

בספר חיות (בסטיארי) של ימי הביניים, מובהר כי "הדודא (Mandrake - Mandragora) הוא צמח; שורשיו גדלים בצורת אדם -זכרי ונקבי- וצורחים כאשר מושכים אותם מן הקרקע. הדודא שימושי מאוד ברפואה, אך כל השומע את צעקת הצמח, מת או משתגע. לכן, נהוג לקשור לצמח כלב רעב, ולהניח בשר מעבר להשגתו. בכדי להגיע לבשר, הכלב ימשוך בחבל ושולף את הצמח, בעוד בעליו יישאר בבטחה מעבר למרחק שמיעה. הדודאים צומחים במזרח, קרוב לגן עדן. על מנת להתעבר, נקבת הפיל חייבת לאכול מעט משורש הדודאים".
טוב לדעת שאנחנו ממש קרובים לגן העדן.

ברור שתרופה כל כך פנטאסטית לא נוצרת ככל שאר יצירות הבורא, חייב שיהיה לה איזה סיפור מיוחד. "צורתו של גוף האדם של שורש הדודאים, קרוב לודאי עזרה לעודד אם לא ליצור, את המושג העַל-טִבְעִי שמקור הצמח מטפטופים של גופות שנתלו בגרדום. בשל כך, שמו הפופולארי בגרמנית הוא Galgenmänchen  או איש-גרדום-קטן. בארצות הגרמניקות האמינו שכאשר עלה לגרדום גנב בן משפחת גנבים, או אדם שאמו הייתה גנבת בעת נשיאתו ברחמה, צמח הדודאים יצמח במקום שזרעו או שתנו יטפטף באדמה. על פי גרסה אחרת, מקור הצמח חייב להיות צעיר תמים שתחת עינויים מסר הודעת שקר על גנבה, ולכן הועלה לגרדום.
פליניוס הזקן תאר שני זנים של דודאים: הלבן, אשר נחשב לזכרי, והשחור הנחשב הנקבי. וגם פדניוס דיוסקורידס תיאר את שני ה"מינים", שהרועים אוכלים את פירותיהם כדי להירדם בקלות. פדניוס יודע לספר על השימוש בצמח אצל פצועים קשה, כהרדמה לפני ניתוח או צריבה. במינונים נמוכים יותר, מיצי הדודא היו מומלצים כמכייח (תרופה הממריצה הפרשת ליחה מדרכי הנשימה באמצעות שיעול), גורמי הפלות, וגורמי שינה. הם האמינו כי השורש מצליח לרכך שנהב כאשר מרתיחים אותם יחד במשך שש שעות, כדי שאפשר יהיה לפסל את השנהב ולתת לו כל צורה רצויה. ביחד עם פולנטה, העלים הצעירים של הדודאים נמצאו טובים נגד דלקות עיניים וכיבים. ואנחנו רק שואלים את עצמנו מהיכן הם הכירו את הפולנטה -תירס גרוס. כידוע, מקור התירס באמריקה... אשר התגלתה רשמית רק במאה ה-15.

המנדרגורה, יחד עם אלכוהול ממקורות שונים, אופיום, קנאביס, רוֹש וצמחים רעילים אחרים שמשו בעבר, לבדם או בשילוב, לאלחוש והרדמה. מרפאים וסתם אנשים היו מזקקים או מעבדים את החומרים בעצמם, ללא יכולת כימות או מינון של החומרים הפעילים בצמח. לפעמים עוזרים, לפעמים מחמירים,

הדודאים מתוארים גם בספרי צמחים מימי הביניים, כגון ספר מן המאה ה-12 השמור בספריה הבריטית: "אם תרצה להשיג דודא בשל יתרונות המרפא הגדולים שלו, עליך לאסוף אותו בבינה. הוא זורח כפנס בלילות. וכאשר תראה אותו, סמן במהרה סביבו עם ברזל, פן יברח לך. כה גדול הכוח אשר בו, שאם הוא רואה אדם לא נקי מתקרב אליו, הוא בורח. בשל כך, סמן סביבו עם ברזל וחפור סביבו בזהירות לא לגעת בו עם הברזל; אך הסר ממנו את האדמה בזהירות מרבית, באמצעות יתד שנהב, וכאשר ראית את רגל הצמח ואת ידיו, קשור אותו עם חבל חדש, וקשור את אותו חבל לצווארו של כלב רעב, וזה מול מקור מזון מעט מרוחק, כך שברצונו להגיע למזון הוא ימשוך את הצמח החוצה. גם תוכל להוציאו בדרך אחרת. בנה מכשיר כמו קטפולטה וקבע אותו לבול עץ גבוה, אשר לקדקודו תקשור חבל חדש שגם הצמח קשור אליו; ותפעיל את המכשיר מרחוק כמו מלכודת עכברים. כאשר בול העץ קופץ לאחור הוא מושך את הצמח בכוחו. וכאשר השגת אותו שלם בידיך, שמור את מיץ העלים בצנצנת זכוכית, ושמור אותו כתרופה לבני אדם".
הספר מתאר שישה שימושים תרפויטיים: בקומפרסים, נגש כאב ראש המונע שינה. מעורבב עם שמן אזוביון, כטיפות אוזניים נגד כאבי אוזניים ("והמטופל יבריא במהירות מדהימה"). נגד התקפי שיגדון חמורים - לטחון לאבקה מעט מן היד והרגל הימניים של השורש ולתת בתוך יין במשך שבעה ימים, שבסופן המטופל יחלים. ולא רק גורם לריפוי הנפיחות, אלא גם להרפיית השרירים. השימוש הרביעי נועד להתקפים אפילפטיים או למי שסובל מהתכווצויות. לטחון מעט מגוף השורש ולתת למטופל בתוך מים חמים (כמה שהכוס יכולה להחזיק), והוא יחלים מיד. השימוש החמישי נועד להתכווצויות השרירים - לטחון את גוף שורש הצמח לאבקה דקה מאוד ולערבב אותה עם שמן זית, כדי למרוח את המטופלים. השימוש השישי מעניין במיוחד: במקרה שהצטננות הראש מסוג קשה במיוחד הופיעה במשפחה, אפילו מעט דודאים בבית מבריחים את המחלה כולה.

ולפעמים... גם הורגים את המטופל.
ב-1806 בודד המורפיום ולקראת סוף המאה ה-19 הופיעה בשוק משפחת האספירין. היום אנו נהנים ממגוון אפשרויות סינטטיות לשיכוך הכאבים, ובעוד התעשייה משיגה שיאים טכנולוגיים, הקושי החברתי כלכלי הוביל את קופות החולים שלנו להקים לעצמן מקורות הכנסה נוספים, שחלקם תומכים אך אחרים מנוגדים לעקרונות מדעי הרפואה והפרמצבטיקה המקובלים.
במשוואה מתמטית ניתן לחשב נעלם. במשוואה של טיפול תרופתי גוף האדם הוא בינתיים הגורם הבלתי ידוע, הקשה למדידה, שיכול להפתיע עם תגובה הבלתי צפויה. אך מנגד, תעשיית התרופות עתירת הידע מסוגלת לספק מינונים מדודים ומדויקים, של חומרי היסוד המוכרים היום. לפחות חלק מן המשוואה ידוע, למרות תופעות לוואי אפשריות.

תחום נוסף, עדיין יקר ואליטיסטי, עוסק בהתאמה גנטית של מינונים לכל מטופל.

אז... צא לנוף ואל תקטוף, פן תחטוף.
 

 
       
 

הומור - HUMOR


חלוקת הזמן בחיינו

צרכנות נבונה (עבודה של גבריאל פצ'ורניק)
 

 
     
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
 
 

נשמח לקבל הערות והארות,  המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל: magazine@chief.co.il

 
 
   
 

http://www.bos.co.il

 
 

מגזין זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2012