Follow Me on Pinterest

גיליון מספר 33 שנה XII יום חמישי, 13 בספטמבר 2012

 
 

► לגיליון קודם 2012 לגיליון הבא ◄

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

 
    
 

 

 

   
  

גרסת BOS העדכנית הנה BOS v2.3
 
▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS 2009H.pps
גרסת Beta עדכנית 2.3.1.29 לקבלת גרסת Beta

 
    
 

שער ערך ה GB
13/09/2012
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA

0.68 ₪

500GB

0.39 ₪

1TB

0.25 ₪

2TB

0.25 ₪

3TB

מחירי SSD ל 1GB

5.06 ₪

60GB

3.42 ₪

120GB

3.06 ₪

240GB

3.95 ₪

300GB

3.52

512GB
מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX

היקר מכולם

X.XX

הזול מכולם

מחיר ה- GB

הזול ביותר לתקופה




מה זה?


שלום לקוראים החדשים.
אתם שואלים - ואם לא, תיכף תשאלו:  "מה זה?". כי מיד תגלו שזה לא ניוזלטר, לא פרסומת גלויה, וגם לא בלוג. יתכן תוכלו לעמוד על טבעו המוזר של המגזין בקריאה של גיליונות קודמים (לחצו על הקישור למעלה, בצד ימין).
צ'יף מגזין התחיל כדיווח שבועי ללקוחות האנטי וירוס שלנו וגלש עם הזמן לגבולות הבלוג, אבל קשה לנו להידחס למשבצת מוגדרת.

ראו את הבלוגוספירה במבט על. משנת 2004 מפרסם האתר טכנוראטי דיווח שנתי על מכלול הבלוגים ברשת, המשתנה באופן מתמיד. בשנה שעברה נרשמה עליה בתדירות העדכון של הבלוגים על ידי כותביהם, הם גם השקיעו יותר זמן בכתיבה מאשר בשנים קודמות. הנושאים שהשפיעו על הבלוגים התחילו להשתנות - משיחות עם חברים, שהייתה המגמה העיקרית ב-2010 - לנושאים אחרים. ב-2011, 65% מן הבלוגרים הושפעו על ידי יותר מנושא אחד.
הבלוגרים יכולים להיות חובבים (כ-60% מהמכלול) אשר כותבים לשם הנאה אישית ולא מקבלים כל תמורה. כ-18% הם מקצוענים, בלוגרים עצמאיים המשתמשים בבלוג כדי לקדם את חייהם המקצועיים או להשלים הכנסה.
הבלוגרים הארגוניים הגיעו ב-2011 להיות 8% מן הבלוגוספירה. הם כותבים כחלק מהגדרת תפקידם בחברה או הארגון בו הם עובדים. הם מדברים בעיקר על טכנולוגיה או עסקים. כ-70% מתוכם משתפים את הקוראים בידע המקצועי שלהם. 61% מחפשים הכרה מקצועית, ו-52% מנסים למשוך לקוחות חדשים. הם מצאו שהבלוג אפשר להם פרסום רב יותר בתחומם, ו-63% משתמשים במספר הקוראים כמדד להצלחה.
13% מהבלוגוספירה שייכת ליזמים, אנשים שכותבים עבור חברה או ארגון בבעלותם. מתוכם, 84% כותבים על נושאי התעשייה בה הם עובדים, ובגדול חצי מהם עושים זאת על עסקים וחצי על טכנולוגיה. גם הם כותבים למטרות של שיתוף מקצועי, הכרה מקצועית ומשיכת לקוחות.

מגזין צ'יף מופץ משנת 2001, טרום עידן הבלוגים. הוא אמצעי לשתף חברים, עמיתים ואת הקהל הרחב בדברים שמעניינים, מרגשים, מדאיגים או מסעירים אותנו, במקום להתיש אותם במיילים לאורך השבוע כולו.
הוא משמש ללקוחות BOS תזכורת שבועית להצצה ב-לוגים של המערכת השקטה והשקדנית שלהם. (לא בדקתם? תתביישו!).
המגזין מציע במה לחברים ועמיתים, להביע את דעותיהם המקצועיות והאישיות, גם אם לפעמים אנחנו לא בדיוק מסכימים איתם.
מעת לעת תמצאו הודעות במגזין, כמו למשל זאת:
 

מחר יום שישי ה-14 בספטמבר 2012 בין השעות 08:00 עד 14:00 תתקיים התרמת דם בעבור בנק הדם של מד"א, בחסות מועדון ליונס נס ציונה.
המתרימים יחכו לכם ברחבת החניה של הקניותר בנס ציונה
(ברחוב האירוסים, מול מגה)
כל תורם יקבל תלוש לקפה+מאפה ב-5 ש"ח, תרומת אייל מאפים טובים


וכן, בצ'יף גם עוסקים בדברים רציניים בנוסף על הפצת המגזין. ואת הדברים הללו, אשר עוזרים לנו להתפרנס, תוכלו לגלות אם תרצו באתר של צ'יף
 

 
    
 









צנזור חלקי


גוגל מעוניינת להראות שהיא נלחמת בפיראטים. למילות חיפוש שנכנסו עוד בינואר אחרון לקטגוריה ה"בעייתית" (כמוBitTorrent, Torrent, RapidShare, uTorrent MegaUpload ונוספות) נוספה כעת The Pirate Bay.
ומה יקרה אם תחפשו את המילים הללו?
לא, אתם לא תקבלו כתובות של אתרים צדקנים שיעשו לכם "נו-נו-נו" על כוונותיכם להימלט מתשלום זכויות יוצרים. פשוט לא יופיע שם האתר ברשימת הauto-complete search. זה הפיצ'ר המציע להשלים את המילה שמתחילים להקליד בחלון החיפוש של גוגל.
רק אם תקלידו את הכתובת (thepiratebay.org / thepiratebay.se) או השם המלא של האתר, יציע גוגל את השורה בין האפשרויות לבחירה.
הגישה ל- The Pirate Bay כבר חסומה על ידי ספקי האינטרנט הגדולים בבריטניה, למרות שהמשתמשים הפקחים מצאו דרכים לעקוף את החסימות ולגשת לשירות שיתוף הקבצים.
יש לציין שגוגל גם מצנזרת ב-auto-complete מילים הקשורות לאלימות, פורנוגרפיה, שיחות שנאה והפרת זכויות יוצרים, למרות שהאתרים נשארים באינדקסים שלה.
מסתבר שהתכסיס עובד. נראה כי הוא הוביל לצמצום משמעותי של נפח תוצאות החיפושים בתחומים אלו.
בעלי האתר לא רואים אמנם צמצום במספר הפניות המגיעות מגוגל לאחר המהלך, וממילא, לטענתם, רק אחוז קטן של תעבורת האתר מגיע ממנועי חיפוש
 

 
    
 

 על יתרונות גומז פיר

 
    
 











רזה ביותר


שמועות אומרות שלא רק נגמרה אופנת הדוגמניות האנורקטיות, אלא שיש אפילו בנות ש"משמינות" את עצמן בפוטושופ. לא כך עם הדיסקים הקשיחים. מרוץ הרזון ממשיך, וביום שני אחרון השיקה WD דיסק קשיח אולטרה-רזה שיתאים למכשירים הניידים הקלים, כמו ה-MacBook Air ואולטרה-בוקים חדשים שייצאו לשוק.
עובי הדיסק הוא 5 מילימטר בלבד, קיבולתו 500GB, והיצרן טוען כי הוא תופס מחצית מהמקום בהשוואה לדיסקים 2.5" הרגילים.
כזכור, השנה WD כבר הפתיעו אותנו עם דיסק קשיח בעובי 7 מילימטר (80GB עד 1TB ו-2 שנות אחריות), לעומת הדיסקים הסטנדרטיים שעוביים 9.5 מילימטר (5 שנות אחריות). גם היטאצ'י יצאה בסוף מאי עם דיסקים של 7 מילימטר עובי.
הנוטבוקים הדקים ביותר מגיעים היום עם SSD במקום דיסקים, המציעים פחות קיבולת אחסון ביחס למחיר. (ראו טבלה למעלה מימין)
הדיסק הרזה החדש של ווסטרן דיגיטל הוא דיסק היברידי, הכולל זיכרון NAND לצד הדיסק המגנטי, אך מחירו יהיה קרוב יותר לזה של הדיסקים המגנטיים. הקונספט מאחורי השילוב הוא זה של רובדי האחסון (tiered storage) שגם אומץ במרכזי אחסון ארגוניים מהגדולים בעולם. הקונספט אומר שמידע אליו ניגשים בתדירות גדולה יותר (מידע "חם") מנוהל על ידי הפלאש כדי להבטיח תגובות מהירות יותר. ואילו המידע אליו ניגשים לעיתים רחוקות יותר (מידע "קר") נמצא בפלטות המגנטיות החסונות.
הדיסק מגיע עם מערכת גיבוי בילט-אין. כלומר, הוא מגבה את כל הקבצים הנמצאים בחלק של הפלאש, על גבי החלק המגנטי של היחידה. לא סומכים על שרידות המידע בפלאש, וכנראה שהם צודקים. מצד שני, נתון לוויכוח ערך הגיבוי של מידע בדיסק על גבי אותו דיסק עצמו.
 

 
 

 

  
 

 

אלדד, תובל, וסיגל מבקשים להודות
לכל החברים המדהימים מ-GeekCon2012,
על האווירה, שיתוף הפעולה... והתמונות

כפי שנאמר באתר,

"Serious people creating weird sh**"

 
    
 

 

קישורים


 מחשבו האישי של ניצב ניסו שחם נגנב בפריצה לביתו לפני כשבועיים.

●  סומכים על חברות הבלדרים? לא עוד. חומרה ייחודית של גוגל הגיע לעיירה נידחת.

● צוחקים מלקוחות ה-iPhone 5
 

 
    
 

ע-ענ-ענן


לאור הגידול המתמיד בנפח המידע, היתרון של אחסון המידע בענן נמצא תלוי במימוש הפוטנציאל לצמצם את עלויות האנרגיה והקירור של האחסון המקומי באתר. הגידול הטבעי מוגבר על ידי וירטואליזציה, תחום ה-ביג דאטה, Data Retention ארוך יותר(יכולת החומרה לשמור על המידע המאוחסן לאורך זמן), ושמירת עותקי המידע הנוצרים בתהליך ההגנה על המידע. החסרונות הטכניים של האחסון בענן קשורים לרוחב הפס ולזמן האחזור (או זמן ההשהיה - הזמן שעובר מרגע שניתנה פקודה להבאת נתון מן הענן ועד לקבלת נתון זה) והם שהובילו אותו לשמש בעיקר לאחסון ולגיבוי. כלומר, נמצא בענן את העותק השני והשלישי (גיבוי וארכיון) של המידע אבל לא את מסמכי המקור, עליהם עובדים כל הזמן.
האם אנחנו בכלל רוצים שמסמכי המקור יימצאו אך ורק בענן? אם כן, הרי שיצטרכו לפתור עבורנו את שתי הסוגיות הנ"ל. לגבי רוחב פס, הפתרון יכול להראות פשוט אבל הוא יקר. בנוסף לרכישת רוחב הפס המרבי שהספקים מסוגלים לאפשר לנו, קיימים מוצרים למיטוב ה-WAN, הדוחסים את המידע העובר ברשת . הם לא מגדילים את ערוץ הפס, רק מאפשרים להעביר יותר מידע ביחידת זמן. לעיתים יש להם גם פרוטוקול העברת מידע ייחודי במקום השיטה הקונבנציונאלית של תקשורת IP. 
כמובן שהשימוש בפתרונות מסוג זה מחייב התקנה בשני קצוות ערוץ התקשורת, וזה לא כל כך ישים בעננים ציבוריים, בהם הספק מחליט על סוג הפתרון אם בכלל. אבל בלי קשר למהירות ההעברה ברשת, כל פתרונות מיטוב ה-WAN לא מסוגלים לשפר את זמן ההשהיה.
כאמור, זמן ההשהיה הוא פרק הזמן שלוקח למידע להגיע ממקום אחסונו בענן (כלומר מהחומרה עליה מבוסס הענן) ועד למרכז המידע, או ההיפך.
המרחק משפיע על זמן ההשהיה וככל שספק הענן ישמור את המידע על חומרה מרוחקת יותר, כך יהיה ארוך יותר זמן ההשהיה. בשל כך, לא נהוג לשמור בענן אלא עותקים של המידע (כאמור, גיבויים ועותקים ארכיוניים). למעשה, הענן הוא מחסן הקלטות החדש.
כמו במחסן הקלטות של פעם, מועברים לאחסון בענן נתחי מידע גדולים בתדירות נמוכה. ככל שנתח המידע גדול יותר, נדרש רוחב פס רחב יותר, אבל אין לחץ, מפני שהכתיבה אל הענן לא דחופה. פתרונות מיטוב ה-WAN ממוקדים להתגבר על נושאי רוחב פס.
בכדי להתגבר על בעיית זמן ההשהיה הקשור למרחק, אפשר לאחסן את המידע קרוב יותר למשתמש וליישומים שלו. אבל כל העניין הוא שהענן, מקום מושבו בלתי ברור - וטוב שכך.
הפתרון המתבקש עבור המידע הזמין הוא שרת קרוב, אפילו מקומי, המרכז ומגבה את המידע בשימוש - העותק הראשון של המקור. מעין backup proxy server, שיכול להיות מכונה אמיתית או שרת וירטואלי. הפתרון הזה קיים כבר מעל עשור שנים, ומגיע עם יכולות נוספות, כגון שחזור קבצים שנמחקו (בטעות או בכוונה), שחזור ספריות ושחזור מכונות שלמות, ניהול גרסאות קבצים בצורה הממזערת את נפח המידע האגור מבלי ליפול לחסרונות הדה-דופליקציה, וגם אם תרצו, יכולות שכפול Image.
אם זה מעניין אתכם, צרו עמנו קשר ונסביר עוד.
 

 
    
 


קפה


הידעתם מהו הצעד הראשון לפתירת סוגיה מסובכת בשחזור מידע?
כל אחד במעבדה יוכל לומר לכם: להכין קפה.
אחרי ששולפים את המצע מאריזתו או מארזו, אחרי שמבצעים בדיקה אורגנולפטית, אבל לפני שמתיישבים לצד שולחן האבחונים, מכינים כוס קפה - שיישאר, כמובן, על שולחן נפרד.
כשלושים שנה של שתיית קפה לא עושים אותך יותר חכם, אבל שתיית קפה יחד עם בחינת דיסקים עושים אותך מנוסה מאוד. וממשיכים לפרנס את יצרני הקפה.
למזלנו, יש לקפה יתרונות נוספים, פרט להמרצת טכנאים עייפים.
מחקרים שונים הראו כי הודות לתכולתו של נוגדי חמצון הפועלים נגד רדיקלים חופשיים, יש לקפה השפעה מונעת נגד מחלות כגון מיגרנה, שיגדון, סוכרת ואפילו דיכאון.
לאחרונה גילו שלושה מדענים אמריקנים שאנשים השותים 3 או יותר כוסות קפה ליום, נמצאים בסכנה מופחתת לפתח קרצינומה של תאי בסיס, מחלה שכיחה אצל בעלי עור בהיר. Fengju Song, Abrar A.Qureshi ו-Jiali Han פרסמו את תוצאות עבודתם בג'ורנל חקר הסרטן, לאחר שבדקו כ-113,000 גברים ונשים ואת מנהגי שתיית הקפה שלהם על בסיס יום יומי.
בין הנבדקים שנהגו לשתות 3 או יותר כוסות קפה ליום, נמצא סיכון נמוך ב-20% לחלות ב-BCC - Basal Cell Carcinoma , סוג הסרטן הנפוץ ביותר. לא קטלני במיוחד, אך מסתיים בדרך כלל בהשחתת האזור בו הוא צומח - פנים וצוואר לרוב.
 

 
    
 


תודה לרועי ק.
















הלוי משה מעכו





























ספטמבר אילבן

 

"פליז אל תגידו איפה כל אחד מכם היה בניין-אילבן, אני זוכרת משנה שעברה", צייצה מישהי בטוויטר, ב-11 בספטמבר השנה. הדגשת הזיכרון של אירועים קשים, שנה אחר שנה, בסוף מעייפת. כמו זיכרון השואה, שכל שנה מחפשים דרכים יצירתיות יותר להחזיק אותו חי, כי הזוכרים יד ראשונה הולכים ואוזלים. יש בינינו החשים מבוכה מן ההתעייפות ומנסים להסוות אותה בהומור עצמי, בבדיחות שחורות.
אבל ההנצחה נחוצה. יום אחד יופיעו מכחישי אירוע התאומים, יגידו שסרטוני המטוסים מתנגשים בבניינים פוברקו בהוליווד, שהפצועים והמתים והכבאים שהקריבו את עצמם לא נולדו מעולם. שהאנדרטה בגראונד זירו היא שקר יהודי נוסף, עובדה שהיא נבנתה על פי התוכנית של ליבסקינד והעיצוב של ארד. שאנשי DRP בדו את האירוע כדי למכור תוכניות, ציוד ותוכנות להתאוששות מאסון. שהמצרים לא ברחו יחפים במדבר ומדינתם נצחה במלחמה... אה, בעצם, הם כבר חוגגים את הניצחון מזמן.
 

אנשים עם כשרון


יש אנשים עם כשרון מולד להסתבך ואחרים עם סתם מזל רע. ויש גם אנשים שהכישרון שלהם להסתבך משתלב עם חוסר מזל כזה שהם כבר הופכים לפיגורות ציבוריות בעייתיות למרות ניקיון הכפיים. ומנגד, יש פושעים. יש פושעים המתקנים דרכיהם, ויש חפים מפשע שיום אחד מתפתים והופכים עבריינים.
הורגלנו לחשוב במונחים של טוב ורע, אך המותר והאסור על פי חוק דומה לפעמים לגבולות של מדינות המשתנים אחרי מלחמות והסכמים. ("איפה נולדת, סבתא?" "ברומניה שהפכה להונגריה ואחר כך למולדובה...")
לו היה לחוק גבול קבוע ונצחי, הדברים היו חד משמעיים. אלא שהחוקים מתרבים ומשתנים יחד עם הזמנים. מה שהיה פעם מותר (לשלוח דואר בלתי מבוקש, למשל) נחשב היום לעבירה בישראל.
מערכת בתי המשפט כשמה היא "מערכת", מורכבת מאנשים, תשתיות, ציוד ומידע. בנוסף למילוי תפקידה של עשיית הצדק (או לפחות קיום ותיעוד המשפט), היא חייבת בעצמה לכבד את החוק והגן על המידע החסוי.
השבוע שוב פעם כיכב בחדשות משה הלוי מעכו, בהקשר שלילי של ניצול ידע טכני למטרה פלילית. ממשה למדנו בעבר על איסור השימוש במידע שנתפס במחשבים (ונמצא בידי רשויות החוק) למטרות נוספות מאלו שבגללן נתפס. אבל משה היה מזמן ידוע כאחד שנוטה להסתבך. הפעם, מאשימים אותו בהנגשת מסמכים חסויים של בתי משפט לצדדים אינטרסנטיים, וגם בפרסום חומרים חסויים. אולי הוא אשם, אולי חף מפשע, אולי היו למעשיו נסיבות מקלות או מצדיקות. אבל פרסום ברבים של חומר חסוי במקרה הזה נופל בקטגוריה של כשרון להסתבך - בואו לא נקרא לזה טמטום, כי עדיין לא שמענו די.
 

מה יותר סמיך


בתל אביב הוגשו לבית המשפט בקשות לאישור תובענות ייצוגיות נגד תחנות הדלק של ארבעת החברות הגדולות (דלק, פז, סונול ודור-אלון). המבקשים טוענים שבניגוד לחוק, התחנות לא מציעות תאי שירותים נפרדים לגברים ולנשים, וכי ברוב המקרים התא הקיים לא תקין ומלוכלך. זה חדש לכם? ממש לא! אבל ככל שמחיר הדלק עולה, המצב מרגיז יותר. חברות הדלק מחזיקות במונופול האנרגיה לרכב הקונבנציונאלי, כולנו שבויים שלהן, מוכרחים לשלם את המחיר האסטרונומי לליטר או להישאר בחנייה - שגם היא עולה כסף. הערים הולכות וגדלות, הגבול הבין-עירוני הולך ומיטשטש, כמעט ולא נשארים שדות עם שיחים מספיק גבוהים וצפופים בשוליים כדי לאפשר לנוסע עצירה חפוזה... כמו פעם לפני עשרות שנים. מה עוד שהמשטרה אוסרת על עצירה בשוליים ללא סיבה מוצדקת, משולש ואפוד זוהר.  "חכי רגע, יקירה - שימי לך אפוד, וגם לילד, שישבניכם יראו היטב מרחוק!".
הסיטואציה המקשרת בין תדלוק רכב לעשיית צרכים קצת מוזרה, מה היו אומרים על זה חייזרים? ואם דם סמיך ממים, האם שתן סמיך מבנזין? אין ספק. צפיפות השתן הנורמאלי נעה בין 1.003–1.035 גרם לסמ"ק. צפיפות הבנזין - תלוי באיכותו - בין 0.71 ל-0.77 גרם לסמ"ק.
תעזבו חייזרים, חשבו על שני שליש מאוכלוסיית העולם, או על הרוב הגדול של בני דודנו ישמעאל במדינות השכנות. ליטיגציה בעניין שירותים בתחנות דלק בוודאי תצחיק אותם מאוד, כמעט כמו בעבר פרשות קלינטון/מוניקה וקצב/אותיות-האלף-בית. גם כאשר אנחנו נאלצים לסתום את האף, ברור שכאן חיים יחסית טוב לעומתם. שנה טובה ומתוקה.
 

 
    
 

הומור - HUMOR


מומחיות

הפסקה קבועה
 

 
   
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
 
 

נשמח לקבל הערות והארות,  המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל: magazine@chief.co.il

 
 
   
 

http://www.bos.co.il

 
 

מגזין זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2012