Follow Me on Pinterest

גיליון מספר 29 שנה XII יום חמישי, 16 באוגוסט 2012

 
 

► לגיליון קודם 2012 לגיליון הבא ◄

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

 
    
 

לא משנה מי אתה, מה עשית, מהיכן הגעת,
תמיד תוכל להשתנות,
להפוך לגרסה טובה יותר של עצמך

מדונה אסתר לואיז צ'יקונה (חוגגת יום הולדת היום, 16 באוגוסט)

 

 

   
  

גרסת BOS העדכנית הנה BOS v2.3
 
▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS 2009H.pps
גרסת Beta עדכנית 2.3.1.26 לקבלת גרסת Beta

 
    
 

שער ערך ה GB
15/08/2012
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA

0.67 ₪

500GB

0.39 ₪

1TB

0.25 ₪

2TB

0.25 ₪

3TB

מחירי SSD ל 1GB

5.03 ₪

60GB

3.66 ₪

120GB

3.05 ₪

240GB

4.05 ₪

300GB

3.55

512GB
מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX

היקר מכולם

X.XX

הזול מכולם

מחיר ה- GB

הזול ביותר לתקופה

























הזהרת סוף אוגוסט: במגזין נפרדים מהחופש בשטחיות קלילה.

אולי הופתעתם מכך שפנינת החכמה עמה פתחנו את הגיליון הופקה על ידי אישיות שנויה במחלוקת מעולם הבידור. יתכן וגברת מדונה-אסתר אף מיישמת את הרעיון ומשתדלת לעדכן גרסה עצמית מדי פעם - גם אם הגרסה החדשה לא כל כך מוצלחת. נו, אבל זה קורה אפילו לענקי התוכנה.
 

טכנופוביה


לרובנו, לחיות ללא סמארטפון, מחשב או חשבון פייסבוק נראה כיום בלתי אפשי. ולמרות זאת, מיליוני אנשים בעולם לא נוגעים באצבעותיהם במקלדת. הכוונה לא לילידי הג'ונגלים או לכפריים בערבות אסיה. מיעוט גאה של עשירים ומפורסמים מצליח לחמוק מהשימוש בטכנולוגיה בעוד הוא ממשיך ליצור -איכשהו- עבודה חשובה ולהישאר רלוונטי. סביר להניח שלרובם יש מזכיר/ה או עוזר אישי שאחראי להפעיל את המכשור ושופך את מחשבותיהם לחשבון טוויטר על שמם.
התחלנו עם מדונה ונמשיך עם עוד כמה שמות לא מאוד חיוניים להישרדות האנושית.
מעצב הבגדים Karl Lagerfeld טוען שיש לו מחשבים כי הם "חפצים יפים", אך לא משתמש בהם אישית. גם טלפון נייד אין לו מפני ש"סדר העדיפויות שלו, שונה".
גם המיליארדר Mikhail Prokhorov (השביעי בעושרו ברוסיה) לא משתמש במחשב ("יש יותר מדי מידע ובאמת בלתי אפשרי לסנן אותו", כותב את מכתביו ביד ואין לו טלפון נייד.
לפני שנתיים אמרה השחקנית היהודייה Winona Ryder שהיא אמנם בודקת מיילים בבלאקברי, אבל מעולם לא קראה בלוג ויש לה מושג קלוש בלבד על מה זה אינטרנט. ב-2011 הודתה בתוכנית טלוויזיה שהגיגול מפחיד אותה. למה? היא חוששת שזה יוביל אותה להתקבל ללא ידיעתה לשורות של ארגון טרור (!). לטובתה, יתכן ובינתיים כבר הוסיפה ידע.
הזמר פרינס הביע פני כמעט שנתיים דעה בפני כתב עיתונות על כך ש-"האינטרנט לגמרי כבר גמור." והוסיף "האינטרנט הוא כמו MTV, שהיה בשיא למשך תקופה ואחר כך הפך פתאום מיושן. בכל מקרה כל המחשבים והגדג'טים הדיגיטאליים לא טובים. הם רק ממלאים לך את הראש עם מספרים, זה לא יכול להיות טוב עבורך".
הראפר Eminem לא התבייש להודות שהוא חסר כל השכלה דיגיטלית: "אם אלמד כיצד להשתמש במחשב, אהיה על הח*א הזה כל היום בצפייה בדברים שנכתבו עלי וזה ישגע אותי". אמרות לחוד ואמת לחוד, הוא צופה בסרטוני יו-טיוב שחברים שולחים לו ויש סיכוי שהוא מרגיש די עלוב בהשוואה לכישורים האינטרנטיים של צעירים כמו ג'סטין ביבר.
הפרשן Andy Rooney, שנפטר לפני 9 חודשים, היה גם הוא טכנופוב ידוע. הוא שנא e-books, גדג'טים מכל סוג, טלפונים ניידים וכמובן גם מחשבים. רוני הודה שהשתמש במחשב לשם כתיבה, אך האשים את ביל גייטס ועמיתיו בהיבטים המרגיזים של המחשבים ובצורך להחליף אותם לעיתים תכופות.
השחקן בראד פיט לא ידע עד 2009 כיצד להפעיל מחשב ולכן, כמו אחרים בתעשייה שלו, מעולם לא גיגל את שמו. השחקן George Clooney אמר גם הוא לעיתונאים ב-2009 שהיה מעדיף בדיקה רקטאלית שתעשה על ידי איש עם ידיים קרות בשידור טלוויזיוני ישיר, על פני פתיחת עמוד בפייסבוק. בינתיים כבר קמו בפייסבוק 6 עמודים לפחות על שמו - של חקייניו ומעריציו. או שהוא שינה את דעתו...
יש גם שחקנים שנוטרים טינה לרשת מפני שנפגעו ממנה. ב-2011 גרמהScarlett Johansson לפתיחת חקירה על ידי ה-FBI, לאחר שהטלפון הנייד שלה (והנייד, המחשב והדואל של סלבריטאים אחרים) נפרץ, וברשת הופצו תמונות ערום שלה.

לכל אלה אפשר לסלוח או לפחות להבין. אבל מה לחשוב על חלוץ המדע הבדיוני שמסרב לחבק את העתיד? הסופר Ray Bradbury סירב נחרצות להעלאת ספר שלו לרשת בטענה שזה חסר משמעות, בלתי מציאותי, "הספר באוויר, איפהשהוא". עם זאת ב-2011, בהיותו בן 91, הסכים לראשונה להנגיש לפורמט דיגיטאלי את ספריו (כולל כמובן את Fahrenheit 451, המתאר חברה עתידנית בה הספרים מחוץ לחוק).
מבקר הספרות מ-Yale, הפרופסור Harold Bloom נשאל על השפעת המחשבים על כתיבתו. הוא השיב שככל שידוע לו, "מחשבים קשורים לספרות באותה מידה כמו הנסיעה בחלל, יתכן גם הרבה פחות. אני יכול לכתוב רק עם עט כדורי, על בלוק נייר צהוב, הנשען על סוג מסוים של לוח כתיבה עם אטב קפיצי. אחר כך מישהו אחר מקליד את זה "...
המחשבים הם כלים מדהימים כדי להתקשר מרחוק, לאסוף מידע סביב העולם כולו, למצוא השראה ועוד כמה דברים שסופרים צריכים כמו ארגון, עריכה, וכלי כתיבה יעילים הרבה יותר מאלה שהיו פעם. למרות הכול, בין הסופרים לא חסרים סרבנים, אם זה בגלל שעט ונייר רומנטיים או ניידים יותר, או בגלל שהם בלתי תלויים בנגישות לרשת, לחשמל ולסיוע טכני. או כי עט ונייר לא מציעים הסחות דעת כל הזמן.
הסטיריקן האמריקני Patrick J O'Rourke מעדיף מכונת כתיבה IBM Selectric על פני מחשב כדי לנצל את יכולת הריכוז הקצרה שלו. הוא הסביר שהמחשב מקל יותר מדי על שמירת הדברים שנכתבו, והשגיאות נשמרות היטב בזיכרון הדיגיטלי. הוא גם מפחד שהמחשב יגרום לו לכתוב "יותר מדי ויותר מדי מהר".
דר' אוליבר זקס שאף מגיל 12 להיות סופר. היו הוא רופא וסופר, ואפשר לומר שספריו שינו את הכתיבה הרפואית לנצח. אבל כאדם, הוא לא השתנה עם התקופה. אין לו מחשב, והוא לא יודע דבר על רשתות חברתיות. ה"גדג'ט" היחידי בו הוא משתמש, הוא כובע עם מצפן שקיבל מחבר, מפני שאין לו חוש כיוון. זקס נעזר בעוזרת ועורכת, אשר מדפיסה עבורו את כל המיילים היומיים שהוא מקבל.
הסופר הבריטי Lee Rourke מרגיש שהכתיבה היוצרת פשוט טובה יותר ביד, עם עט, וכל דבר שהוא כתב נכתב ראשית במחברות, אותם הוא קונה באובססיביות ואיתם ממלא ארגזים על ארגזים. באתר האינטרנט שלו, אבל, הפונט Courier New מדמה את זה של מכונת כתיבה.
גם הסופר Jon McGregor, שלמד טכנולוגיה והפקת מדיה באוניברסיטת ברדפורד, מעדיף לכתוב את הטיוטות שלו ביד או במכונת כתיבה. רק לאחר מכן הוא עורך את עבודתו עם לפטופ או נטבוק. לגבי הכתיבה ביד, הוא מודה שהעדפתו לסוג מסוים של עט או של מכונת כתיבה, יש בה מעין פטישיזציה של התהליך.
להבדיל מן הקודמים, הסופר Patrick McLean דווקא אוהב מחשבים וטכנולוגיה, יש ספרים שלו ל-Kindle והוא זכה בפרסים על פודקאסטים שכתב. אבל כאשר זה נוגע לכתיבה, הוא מעדיף עת ונייר, שהם עבורו כלים קלים וזורמים הרבה יותר. עם העט הוא כותב מהר יותר, טוב יותר, וללא הסחות הדעת ("זה לא מצלצל, זה לא מפריע עם צ'ט שנכנס, לא מבקש ממני להכניס לשקע כדי לקבל יותר חשמל, לא נופל, לא צריך שדרוג, ולא סביר שמישהו יגנוב לי את המחברת מבית קפה ברגע שאני מפנה את הגב").
סופר רבי המכר התורכי Orhan Pamuk הוא חתן פרס נובל בספרות ובעצם, האזרח התורכי הראשון אי פעם שזכה בפרס נובל. את עבודותיו המהוללות הוא כותב במחברת. פאמוק נוהג למלא עמוד אחד, ולהשאיר את הבא פנוי להערות ושינויים.
הסופר Kazuo Ishiguro, אנגלי ממוצא יפני, נבחר על ידי The Times לאחד מתוך 50 הסופרים הגדולים מאז 1945. חלק מהצלחתו נובעת מיכולתו לתכנן ולארגן - מה שהוא עושה על נייר עם עט ובאמצעות תרשימי זרימה, תיקיות של נרטיבה, עלילה ודמויות שמספרות המנותחות היטב. תהליך היצירה, כולל מחקר, לוקח לאישיגורו כשנתיים. לאחר מכן הוא כותב ביד ועורך עם עיפרון את הטיוטות הראשונות. לבסוף, הוא מקליד בעצמו את החומר.
John Le Carre
("המרגל  שחזר מן הכפור") כתב על ניסיון חייו כמרגל (MI5 ו- MI6)  וגם הוא מעדיף לכתוב בכתב ידו. את העריכה והכתיבה מחדש של קטעים הוא עושה במכונת כתיבה ומהדק אותם על כתבי היד המקוריים. פעם אפילו אמר שהוא "אלרגי למחשבים".
אי אפשר בלי לציין את JK Rowling ("הארי פוטר"), שעל אף היותה יחסית צעירה ויוצרת עבור קהל צעיר, גם היא מעדיפה לכתוב ביד, למרות שידוע שמעת לעת גם מצייצת בטוויטר.
 

סיפורי מכונה


למרות כל מה שנכתב לעיל, חוץ מנבחרים אחדים, הרוב הגדול של הסופרים והעיתונאים היום נעזרים בציוד ממוחשב. ולא רק כדי לכתוב. אומנויות נוספות נעזרות בכלים דיגיטאליים וצורות אומנות חדשות כמו המולטימדיה נולדו בעקבות זמינות אותם העזרים.
האם יבוא יום שהמחשבים בכלל יחליפו את האמנים?
הסטארט אפ Narrative Science מפתח פלטפורמה חדישה ההופכת מידע גולמי ודיווחים לסיפורים במקצב אנושי. מייסדי החברה, Larry Birnbaum ו- Kris Hammond הם פרופסורים ב-Yale עם רקע במערכות לינגוויסטיות, ולכן הם דואגים שהסופרים והמתכנתים שלהם ימצאו באותה רמה הירארכית. הטכנולוגיה שלהם מתאימה לשוקי גומחה, עם לקוחות היוצרים נתונים מספריים בטבלאות או דו"חות החוזרים על עצמם. לדוגמא, נתונים פיננסיים או תוצאות בענפי הספורט. או קלט על נושא מסוים בטוויטר. או מספרים גולמיים שנחשפים בוויקי-ליקס ואיש לא מבין את המשמעות המפלילה שלהם. הרעיון מבוסס על סריקת המידע הגולמי, איתור משמעות וחיבור של סיפור המבוסס עובדות. התוכנה -אומרים המייסדים- יכולה ליצור ניתוח בפרוזה, שהוא אמין, קריא, ומעניין. טכנולוגיה מסוג זה תהיה מסוגלת להגדיר מחדש, ובעלות נמוכה יותר, את היחסים שלנו למידע, למדיה, ולדרך בה אנו צורכים מידע. אבל יש מקום לדאגה: האם היכולת ליצור כמויות של תוכן מידי וזול תהפוך את הכותבים האנושיים למיותרים?
לכמעט כל סטארטאפ יש שורת מחץ לגבי מטרתו בעולם. בפייסבוק רוצים שהאנשים יהיו יותר מחוברים. בגוגל רוצים להקל על מציאת תוכן. ב- Narrative Science אומרים שהם רוצים שהדברים - גיליונות, טבלאות, עמודות של מספרים - יהיו קלים יותר לקריאה. הם שואפים להפוך למתווכים בין המידע והחוויה האנושית.
אנשי נראטיב מאמינים כי המוצר שלהם מסוגל להחליף סוגים מסוימים של כתיבה על ידי אדם, במיוחד הסיפורים בהם רוב העיתונאים עוסקים לעיתים רחוקות. עיתונאים מחפשים אייטמים שיעניינו קהלים גדולים ומזניחים את אלה המעניינים מעט קוראים. יתכן וכאשר תינתן נגישות לאותן הכתבות למעט הקוראים הרלוונטיים -או אפילו לקורא בודד- החומר יניע תהליך חשוב או יעשה את כל ההבדל. למשל - תרגום של מידע בתיק רפואי למכתב עבור המטופל או משפחתו.
כיום, למרות שחברות וארגונים משקיעים כספים רבים באיסוף מידע, הם רק יכולים לעבוד בצורה מוגבלת עם הממצאים שלהם. בשיטפון הזה של נתונים, הרבה ניואנסים לא מזוהים, מתבזבזים. היכולת להפיק תובנות אוטומטיות מכמויות גדולות של מידע, יכולה לשנות את הדרך בה עסקים מפקחים על ומעריכים את הסחר.
באופק מצפים ל-Narrative Science שני נושאים לטיפול. הראשון, לעצב את הפלטפורמה כך שהיא תגיע למסקנות אליהן עדיין לא הגיעו לקוחות אנושיים. באמצעות התוכנה ניתן לחפש מקרים יוצאי דופן וקורלציות שבני האדם לא דמיינו אפילו.
הנושא השני הוא להתקדם מעבר לנתונים המספריים המזינים את המערכות היום. המערכת שלהם עובדת כבר היום עם מידע בלתי מובנה, כמו למשל בהבנה של "רגש" המשתמע מבלוג או מציוץ בטוויטר. פיתוחים נוספים בהבנה על ידי המחשב של השפה האנושית יוכלו לפתוח את הטכנולוגיה הקיימת לעולמות חדשים. כאשר התוכנה תוכל לסרוק מסמכים באותה הבנה כמו טבלאות מספריות, השימושיות שלה תגדל פלאים.

באופן תיאורטי, הפלטפורמה של נרטיב יכולה לכתוב סיפורים קצרים, אפילו מושלמים בהיבט של הידע האנושי בנושא שפה ונרטיבה ספרותית. ניסיונות מסוג זה נעשו בעבר. אז מה יהיה על הסופר או העיתונאי האנושי? יש כל כך הרבה סיפורים לספר, שאולי יהיה מקום לכולם.

חלקכם תמצאו חוט מקשר בין דברים אלו לכתבה של שבוע שעבר על NLP
 

 
    
 

פתוח


גרסת הקהילה של מערכת ניהול יחסי לקוחות SugarCRM היא תוכנת אופן-סורס חינמית, שהגיעה עד כה ל-11 מיליון הורדות. ברבעון השני של 2012 נרשמו ההורדות בקצב של אחת לדקה. זה הפך אותה לפרויקט הפופולארי ביותר של מאגר התוכנות SourceForge
אבל, למרות כל מיליוני ההורדות, החברה שמאחורי שוגר מודה כי ארגונים משתמשים בעיקר בגרסת הקהילה ורק כ-80,000 משתמשים בגרסה המסחרית.
החברה מחזיקה באתר פיתוחים שיתופיים כמו גם הרחבות מסחריות ויישומים משלימים. היתרון של SugarCRM הוא באפשרות לשנות את התוכנה על פי הצרכים המדויקים של כל ארגון.
עבור עסקים רבים, הגרסה החינמית משמשת הדגמה ועידוד לרכישת והטמעת הגרסה המסחרית, בדיוק כמו עם גרסת BOS החינמית הניתנת להורדה חינמית וללא הגבלת זמן ללקוחות הביתיים (גרסת התנסות לתקופה מוגדרת אך ללא הגבלת נפח, בעבור לקוחות עסקיים). BOS לא נכתבה בקוד פתוח אך היא מבוססת טכנולוגיית  Open API
 

 
    
 

שלום ל-DVD


שמתם לב? ה-MacBook Air הגיע מן ההתחלה ללא כונן אופטי, כמו גם דגמי ה-MacBook Pro עם מסכי Retina. זה נכון שאפשר לחבר לאחרון כונן אופטי חיצוני, אבל...
אפל הולכת ונפטרת מן הכוננים האופטיים. נראה כי משפחות ה-iMac וה-Mac Pro הן האחרונות מסוגן שמכילות כונני DVD.
Snow Leopard
הייתה הגרסה האחרונה של מערכת הפעלה OS X שהגיעה עם DVD. את ה-Lion אפשר היה להשיג תחילה כהורדה מן ה-Mac App Store ולאחר מכן אפשר היה לרכוש על גבי דיסקון USB. ה-Mountain Lion אפשר כרגע רק להוריד.
בהתאם, כל התוכנות של אפל מוצעות דרך ה-Mac App Store. ובמקום לקנות מוזיקה על גבי CD, אתם מוזמנים לרכוש אותה מן ה-iTunes Store.
בלו -ריי, אתם אומרים? אפל לגמרי התעלמה תמיד מטכנולוגיה זו.
השמועה רצה שהדור הבא של מאקים שולחניים יגיעו גם הם ללא כונני DVD.
קיימת כבר רשימה של דגמי מחשב המאפשרים התקנה של Windows 7 מתוך דיסקון USB. למשל, MacBook Air ו- Mac mini ללא DVD יצאו לשוק ב-2011.
אחרי שרואים את הנוטבוקים האחרונים של אפל, קל לדמיין iMac ללא DVD. אבל, עם הגודל של ה-Mac Pro אין סיבה מובנת מעליה שאפל לא תאפשר הוספה של כונן אופטי פנימי, גם אם הוא לא חלק של ההגדרות הסטנדרטיות.
 

 
    
 

רב תודות!

סניף אנוש נס ציונה ומועדון ליונס נס ציונה
מבקשים להודות מקרב לב  ל:

מכבי שירותי בריאות ומר ישראל בז'רנו
הפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל-אביב ומר דניאל קראוס
המחלקה הגיאוגראפית באוניברסיטה העברית בירושלים ומר עפר תבל
ולעו"ד אבי במברגר
על תרומותיהם בעקבות הבקשה שפורסמה במגזין צ'יף בסוף יולי.
מטולים נוספים יתקבלו בברכה.

 
    
 

 על יתרונות גומז פיר

 
    
 


LIONS

מצלמות דיגיטאליות


כפר הילדים והנוער נווה יהודה, מן הותיקים במפעל להכשרת ילדי ישראל
מספק בית חם עבור 104 ילדים בגילאי 6 - 18 ושואף להעלות את רמתם החינוכית של הילדים עם חינוך לערכים ושיתופם באווירה חברתית נאותה, לשקם ולשלב את הילדים ולהקנות להם יסודות איתנים שיסייעו להם בבגרותם.
כפר הילדים התברך בקליטת ילדי עולים מן העדה האתיופית, עולים מרוסיה ולאחרונה ילדים עולים חדשים מאמריקה הלטינית.

בכפר הילדים זקוקים למצלמות דיגיטאליות תקינות עבור חוג הצילום למתקדמים.
אם רכשתם מצלמה חדישה והשארתם את הקודמת ללא שימוש,
או שהחלטתם לעשות מעשה אצילי ברוחב לב,
צרו קשר עם מר יהודה שמח בטלפון 050-5251606
או עם מועדון ליונס נס ציונה בדואל
 

 
    
 

רגולציה


Steve Wozniak, שבשנות השבעים המוקדמות יסד את אפל יחד עם סטיב ג'ובס, מופיע לאחרונה הרבה בחדשות. בן ה-61 סוגר חשבונות ומספר על דעותיו לכל מי שמוכן לשמוע. בתחילת אוגוסט קראנו על דעותיו השליליות לגבי המחשוב הענני - עמם אנו מסכימים בהחלט. הפעם הוא מדבר על רגולציית האינטרנט.
בזמנו, רשת אינטרנט על חלופותיה הקדומות היו סמל לחופש. זה לא היה שייך לאף אחד, לא למדינות ולא לתאגידים. איש לא שלט עליה, היא הייתה שייכת לאנשים ונתנה לאנשים הקטנים להשמיע, לתקשר ישירות, ואפשרות להשפיע.
אגדת עמק הסיליקון מספרת שהפתיחות הזו השתנתה מאוד, חלקית בגלל חוקים שהופיע מהרגע שהמחשבים הפכו לנחלת הכלל. לחוקים והתקנות היו כוונות טובות, אומר ווזניאק, אך הם שמו מהמורות ומחסומים לשירותים שהיו יכולים להיות לנו. למשל, שירותים כמו של האתר Megaupload  ז"ל.
ווזניאק מודאג לא רק מעודף הכוח של מי שלקחו לעצמם זכויות רגולציה ושיפוט ברשת, ונותנים עדיפות במנועי החיפוש ליוזמות ומפעלים המשרתים אותם, אלא מן הקלות בה הגולשים, הקהל העולמי, הולך ומקבל בהדרגה כל האיסורים המוצבים בפניו.
גם הניטראליות האבסולוטית של הרשת נמצאת בעיניו בסכנה, ראו לדוגמא כיצד נלחמו מוסדות ומדינות נגד וויקיליקס.
לדעתו, האינטרנט הייתה צריכה להיחשב מן ההתחלה למדינה עצמאית, בלתי מוגבלת על ידי חוקי המדינות האחרות. אולי אפילו עם ממשלת אינטרנט. אבל זה לא קרה. גישתו למלחמה נגד החופש באינטרנט היא גישה אופטימית, והוא מכיר בכך שמתן סמכויות החלטה מסוימות לממשלה  בעתיד הטכנולוגיה יכול להיות חיובי, אך עדיין יש הרבה לעשות לשם ניטראליות הרשת.
"כל דבר פוליטי, חברתי, שאנו עושים ביחד עם אנשים אחרים, נעשה עם המחשב, ברשת, עם הסמארטפון או ההתקנים הניידים היום, וזה עולם שונה מזה שהיה לנו כאשר היו לנו מחשבים איתנים, אבל הם לא היו חלק מהחיים שלך כפי שהם היום. ואני שמח כמו כל אחד אחר שזה יצא ככה".
 

 
    
 

קישורים


● היזהרו, השקיעו בזוגיות. יש יותר גירושים בהיי-טק

● על הגל החברתי, בלוג סימפטי - בישול בזול. בתיאבון.

● קצת לצחוק. עמוד אוסף גרסאות השיר "הבא נגילה" ברשת הוסיף לאחרונה עוד גרסה בעקבות זכייתה של המתעמלת היהודייה -אמריקנית אלכסנדרה (אלי) רייסמן במדליית זהב אולימפית על הופעתה לצלילי השיר. האוסף כולל סרטון שהוא גרסת רמיקס של מלחמת הכוכבים. בהתחשב שחלק לא מבוטל משחקני הסדרה יהודים - כמו וויליאם שטנר (Captain Kirk), לאונארד נימוי (Mr.Spock) ואחרים - השילוב נראה איכשהו מתאים למי שעשה אותו.

"כשעומדים מול חוטף שמחזיק אקדח לרקה של חף מפשע והוא מבקש מסוק מתודלק עם טייס ואפשרות לצאת מהמדינה ללא פגע, לא מתחילים את המשפט ב: לא. מצטערים. אי אפשר. כי איך שהוא שומע את ה-לא הוא עלול לאבד שליטה ולפוצץ לחף מפשע את הראש" - זה, תאמינו או לא, נלקח מבלוג על אימהות. עוד על ניהול משברים.

● אין לכם מה לעשות? עזרו לספור נמשים - http://frecklecount.com/ פרויקט מיותר בהחלט.

 
    
 

 

פנוי לעבודה


בעל תואר B.Sc, בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה מעוניין במשרה מתחומי ההנדסה, הפיתוח, אינטגרציה, ולידציה, וראיפיקציה, Board Design, QA, הנדסת מכירות, בד"ס, בדיקות חומרה/תוכנה, עם נכונות למשרת הנדסאי מאתגרת.

כנסו לקישור לשם עיון בכישורים והפרטים לקשר.

 
    
 

הקרב על הגיבוי


אני מנסה לגייס את כל זיכרונותיי מהתקופה שלי בשירות הציבורי, כדי להתחיל ולדמיין מה קרה אצל א', איזה קרב איתנים התפתח סביב נושא הגיבוי ביחידה.
אצלי זה היה לפני יותר מעשור שנים, כמעט וכבר לא זכורים לי פרטים מדויקים - נשאר רק הטעם המר שבגללו עזבתי. הייתכן והדברים השתנו? - לא כל כך, אם להאמין ל-א'. זה לא א' של בית הנשיא, אבל זה "א' מהמחשבים" במשרד כלשהו של ממשלה כלשהיא במדינה המדהימה בתבל. והיא כמובן מדינת ישראל, בה המובטלים משכילים, משרתי הציבור מתבטלים, הנבחרים אידיוטיים, ולמרות זאת נמנית בין המפותחות בעולם.

זה יכול היה לקרות בכל ארגון. גם בתאגיד שלא בבעלות המדינה. אבל, איך לומר זאת, בארגונים אחרים יש תמיד אפשרות להחליף את העובד שלא מסכים עם המישהו החזק. לא כאן. עובד מן המניין שעבר מכרז וצבר וותק, מטקטק עדכונים מקצועיים ועולה בדרגה במהירות מתונה, מגיש דו"חות כנדרש ושותף יד למי שצריך - בשפת הריאליטי - מוגן מפני הדחה.
עכשיו קחו שניים חסינים כאלה, שפתאום מגלים אזור בו תחומי ההחלטות שלהם, חופפים.
אחד מייצג את המחלקה הטכנית, השני את המקצועית.
אחד מעוניין לגבות את כל המשתמשים באופן ריכוזי, השני דוגל באחריות אישית ורוצה שכל עובד יגבה את עבודתו עצמאית.
אחד נלחם על תקציב ה-IT, השני על התקציב של הפרויקטים המחלקתיים.


באופן מפתיע, ב-23 ביולי פרסם El Pais, אחד העיתונים האנטישמיים ביותר של ספרד, כתבה מחמיאה מאוד ל-סיליקון וואדי הישראלי. Javier Santiso, מסגל ה-ESADE (מוסד אקדמי ספרדי-בינלאומי לניהול ומשפטים) אומר כי ב-30 השנים האחרונות יצרה ישראל מערכת אקולוגית מוצלחת הודות לחמישה גורמים עיקריים: עליה מוכשת, אוניברסיטאות ברמה גבוהה, תמיכה והשקעה חזקות מצד המדינה (4.6% מהתל"ג - הוצאות המו"פ הגבוהות בעולם), צבא המטמיע ידע וערכי התעלות בצעירים, וסקטור חזק מאוד של הון סיכון, המשקיע גם הוא את הסכום הגבוה ביותר בעולם: 170 דולר לתושב לשנה. (תודה לדוד א.)
הסקטור הפרטי פורח בזכות מאמצי המדינה? אז למה במגרש הביתי של מוסדות המדינה עדיין דבקים במודלים ארכאיים, למה מתחת לשולחנות שורדים מנהגים פסולים ולמה חולה הפוליטיקה הארגונית הפנימית באותן במחלות ההסתדרותיות ובכוחניות משנות קום המדינה?
 

במובן מסוים, שניהם צודקים. צריך לפתח אצל כל משתמש אחריות אישית לגיבוי החומר הנאגר במחשבים. מצד שני, Errare humanum est, לטעות זה אנושי. הגורם האנושי הוא אחד המשמעותיים ביותר שמתגלים מבדיקת אירועי אובדן מידע.
אנשי ה-IT מוכשרים ומיומנים באבטחת שרידות המידע, והאחריות לכך היא חלק מהשירות שהם נדרשים לו. שחררו אותם מן הזכות להחליט על הדרך להבטיח את שרידות המידע ותשחררו אותם גם מן האחריות הנלוות. אבל אז, כל אחד לעצמו, והיכונו לכך שהרכש יפיק הזמנות רבות עבור שחזור מידע במעבדה.

פ.ג.

 
    
 

הומור - HUMOR


מחפשים מתכון לעלילה של סרט? הנה כמה אפשרויות
 

 
   
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
 
 

נשמח לקבל הערות והארות,  המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל: magazine@chief.co.il

 
 
   
 

http://www.bos.co.il

 
 

מגזין זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2012