גיליון מספר 12 שנה XI יום חמישי, 24 במרץ 2011

 
 

► לגיליון קודם 2011 לגיליון הבא ◄

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

 
    

מילים יקרות ממשמעותן נסחפות
והשמש ממיסה את הכפור מחיינו
עוזרת לכולנו להיזכר לשם מה באנו

דברים קטנים שישנוך לעולמים
יכולים להראות די פתאומיים מפתיעים
ולהתל בכל מי שלא מבין

היות ובעיותינו היו תוצר עשייתנו
גם ניתן להתגבר עליהן

בעזרת הכוח שניתן בחופשי לכולם

"Precious words drift away from their meaning
And the sun melts the chill from our lives
Helping us all to remember what we came here for

Little things that will change you forever
May appear from way out of the blue
Making fools of everybody who don't understand

Since our problems have been our own creation
They also can be overcome
When we use the power provided free to everyone"

This is Love מאת George Harrison. (תודה לאריה ו., מנוי חדש למגזין)

 
    
 

גרסת BOS העדכנית הנה BOS v2.2.7 מה חדש בגרסה
 
▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS 2009H.pps
גרסת Beta עדכנית 2.2.11.7 (תומכת Windows 7)
לקבלת גרסת Beta

 
    
 

 

שער ערך ה GB
23/03/2011
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA
לפי מחיר לכל 1GB

0.80 ₪

160GB

0.51 ₪

250GB

0.41 ₪

320GB

0.28 ₪

500GB

0.26 ₪

750GB

0.21 ₪

1TB

0.17 ₪

1.5TB

0.18 ₪

2TB
מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX

היקר מכולם

X.XX

הזול מכולם

מחיר ה- GB

הזול ביותר לתקופה




















































לא האזנת סתר


לפני שנים רבות (היום כבר מותר לגלות) סייענו בצ'יף לחוקרים בפרשה מתוקשרת מאוד של האזנות סתר. מאז ועד היום כבר הקימה משטרת ישראל יחידה לתפארת העוסקת בפשעי צווארון לבן. ועם זאת, נושא ההאזנה והתייחסות המחוקק לתחום ממשיך לעניין אותנו. במיוחד, מפני שהוא חלק מתחום המחשוב החקירתי בו אנו מתבקשים לסייע מכוח מומחיותנו.
לפני שבוע פסק בית הדין המחוזי בתל אביב במקרה של סכסוך שחלק מהראיות בו היו צילומי מסרונים (SMS), מידע העובר במכשירי טלפון, שהושג - על פי טענת אחד הצדדים- בצורה בלתי לגיטימית, ולכן מנוגדת לחוק האוסר להאזנה של מידע העובר בטלפון בין שני צדדים ללא ידיעתם. על המקרה נכתב באתר פסק דין, שם הובא גם עותק של פסק הדין המקורי.
מהפסיקה לומדים אנו כי נציג של חברת שיווק שהחזיקה בהסכם שיווק בלעדי  למכירה, הפצה ושיווק בחו"ל של מוצרי ספק מסוים, נכח בתערוכה בארה"ב יחד עם נציג הספק. בין שניהם היו ככל הנראה יחסים טובים וחבריים, ואת זה אנו מסיקים מפני שנציג הספק קיבל SMS ולא יכול לקרוא אותו מפני שמשקפי הקריאה שלו לא עמו. המשווק האדיב התנדב לנסות ולהגדיל את גודל הפונט בצג הנייד, והטלפון נמסר לידיו בתמימות. אלא מה, תוך כדי ניסיונות להגדיל פונט, התגלו לעיניו שלושה מסרונים שלא השאירו מקום לספק: הספק לא שומר לו אמונים ומוכר גם מוכר את הסחורה בחו"ל דרך סוכן אחר. לא אבדו לנבגד עשתונותיו, הוא גם לא בזבז זמן. בהשערה שאותם מסרונים יהיו ראייה יחידה לבגידה... חיש צילם אותם!
בוודאי חסרים לנו כאן פרטים רבים ועסיסיים: האם זעמו והחצינו הצדדים את רגשותיהם? האם נעלבו עמוקות ושתקו בפולנית? האם הם הכחישו או ניסו לשכנע? או להתפייס? או לגשר? לפצות? מה שבטוח, שבעקבות הפרת החוזה הנחשדת, באה תביעה מצד המשווק על סך 5.3 מיליון שקל, שצילומי המסרונים הנ"ל ככבו בה במקום של כבוד.
שישו ושמחו. הנתבעים, בניסיון להגן על עצמם, ביקשו מבית המשפט לקבוע כי צילום ההודעות המרשיעות והתוכן שלהן אינן קבילות, באשר הושגו באמצעות האזנת סתר שלא כדין, והסתמך לשם כך על חוק האזנת סתר- תשל"ט 1979  בלבד (ולא על חוק הגנת הפרטיות).
מתוך פסק הדין: נעשו שתי פעולות על ידי מר..., הבעלים של המשיבה: [א] עיון 15
במסרונים שנשמרו במכשיר הטלפון הנייד של המבקש 2. [ב] צילום מסרונים. הפעולות הנ"ל נעשו בתערוכה במדינת פלורידה בארה"ב.... חוק האזנת סתר אינו חל מחוץ לתחומי ישראל... ראיה שהושגה בחו"ל תהיה פסולה אם האזנה בוצעה בניגוד לדין הזר. לא הוכח הדין הזר, ולא הוכח שההאזנה בוצעה בניגוד לדין הזר...
ועכשיו שימו לב: חוק האזנות סתר מגדיר "האזנת סתר" כהאזנה ללא הסכמה של אף אחד מבעלי השיחה. "האזנה" מוגדרת כהאזנה לשיחת הזולת, לרבות קליטה או העתקה, והכול באמצעות מכשיר. "שיחה" כוללת "בזק", ומסרונים נכללים בהגדרת בזק המצויה בחוק. תום לב בעריכת האזנה הנטענת – אין בה כדי למנוע את פסילת הראיה, אם זו הושגה על ידי האזנת סתר שלא כדין. כלומר, גם אם התובעים נתקלו במסרונים ביד המקרה ובלי שחיפשו בזדון, הרי שאקט צילום ה-SMS כבר היה לגמרי לא תמים וכנראה גם לא חוקי.
חושבים שזה מקרה אבוד? חכו!
"האזנה האסורה בחוק צריכה להיעשות באמצעות מכשיר. "האזנה" שאינה מסתייעת במכשיר אינה בגדר האזנת סתר למרות שיכול ויש בה פגיעה בפרטיות או השגת גבול. "החוק אינו מגדיר מכשיר מהו, ולכן יפורש ביטוי זה על פי משמעותו הלשונית הרגילה, היינו כוונת המחוקק היא למכשור אלקטרוני או לכלים כיוצא באלה".
העיון במסרונים לא נעשה באמצעות מכשור. העיון נעשה תחילה בהסכמה לצורך הגדלת האותיות בנייד והפך לאחר מכן לעיון שלא בהסכמה*. העיון נעשה בעיניים, ללא הסתייעות במכשירים ולכן לא מדובר בהאזנת סתר. לפיכך פסק השופט שאין לפסול את תוכן המסרונים מתצהירו של המשווק. אבל, צילום המסרונים נעשה ועוד איך באמצעות מכשיר. לא מכשיר האזנה, אך מכשיר צילום.
חוק האזנת סתר כוללת בנוסף להאזנה גם העתקה, את זה אנו יודעים מאותה פרשה בה התבקשנו להעתיק עבור רשויות החוק תוכן של קלטות. אבל החקיקה מצביעה על כך שהפסול "בהאזנה לשיחה או בהקלטתה, בעת קיום השיחה, היינו על פעולות המתבצעות בו- זמנית עם קיומה של השיחה". אזי, יש צורך שהאזנה לשיחה או הקלטתה או העתקתה תעשה בו זמנית בעת קיום השיחה. הבנתם? רק אם יש סימולטניות בין העברת המידע לבין האזנת הסתר!
נשאלת השאלה, האם חדירה לתא קולי של אחר והאזנה להודעות שהושארו שם ללא הסכמה מהווה האזנת סתר שלא כדין. תקשורת SMS נעשית באמצעות ספק השירות - חברת הסלולארי. שיחה בשלב מסוים היא תקשורת ובשלב מסוים היא בגדר חפץ. כאשר האזנה היא לשיחה המצויה בשלב תקשורת – ייתכן והמדובר בהאזנת סתר. כאשר השיחה היא בגדר מידע תקשורתי אגור [תיעוד] - השיחה התגבשה לגדר חפץ, ובשלב זה פעולות עיון וצילום המידע שתועד לא נופלות בהגדרה האזנת סתר. ולנו בתחום המחשוב הפורנזי הבחנה זו חשובה וישימה גם לעניין השוני בין צו חיפוש לבין צו האזנת סתר.
לסיכום: קריאת מסרונים שנשמרו ונאגרו בזיכרון מכשיר הטלפון הנייד, לאחר שהמסרון נשלח לנמען, אינה בגדר האזנת סתר, וכך הוא הדין ביחס לצילום אותם מסרונים. הבקשה לפסילת הראיות מכוח חוק האזנת סתר- נדחתה.


הערה אחת קטנה, של פרגון והוקרה לתקדין, אתר מושקע וללא רבב. עם זאת, קשה להימנע מהרמת גבה קטנה בלב, לגבי היצירתיות של בעליה למען עשיית רווחים. קידום הפרסום של פסקי דין במאגר עם SEO (פסקי דין שממילא מפורסמים ברבים על פי חוק) יוצרת הזדמנות שמנוצלת כאן היטב. כל המעוניין שענייניו לא יופיעו במאגר, יכול לשלם סכום צנוע עבור הורדת פסק דין מן המאגר. כך, שבכל חיפוש בדפדפן שמו לא יקפוץ כבר בשורות הראשונות ולא יקשר לאותה בעיה המשפטית שהוא/היא מעוניין להעלים.
בכלל, כל נושא הביטולים הוא קרקע עסקי פורה. זוכרים את יחידות הנופש שניסו בעשור התשעים למכור לנו במרץ כה גדול? (בואו נעשה לנו תגית בפעם האלף: "ככל שהמאמצים למכור גדולים יותר, כך הנכס/השירות דלים יותר"). לאחדים האסימון נפל מוקדם ולאחרים מאוחר יותר. בסופו של דבר רוב הרוכשים ניסו להפטר ממעמסת היחידה המשותפת. ובעקבות הדרישה צמח שוק שלם שמקל על בעלי היחידות להפטר מהבעלות הנ"ל. מודל גאוני מבחינה פיננסית.

חקר שנערך על ידי מכון Ponemon וצ'ק פוינט מגלה כי כמחצית מ- 2,400 מנהלי אבטחה מכול העולם שנשאלו, מאמינים שלעובדי הארגונים יש מעט מודעות אם בכלל לרגולציות של אבטחת מידע ומדיניות הארגון. התוצאות יוחסו להגברה המהירה של מורכבות מערכות אבטחת המידע מרובות מודולים, אשר בתורם גרמו בלבול רב בארגונים והגבירו את הסיכון של אובדן מידע.
לארי פונמון אומר שארגונים מתמודדים כל הזמן עם סיכוני אבטחה ממקורות פנימיים וחיצוניים המסוגלים לסכן את העסק כולו. אבל לעובדים יש תפקיד רב משמעות בשורת ההגנה הראשונה, על ידי סיוע בעכיפת תקנות אבטחה חזקות יותר. את המודעות של העובדים לתפקידם חייבים להעלות בעזרת חינוך מתאים, למען הגנת המידע. (*עליהם למשל, לא למסור את הטלפונים הניידים שלהם למי שלא מורשה לראות את המידע בהם!)
במכון Ponemon טוענים כי רשלנות העובדים הינה הסיבה העיקרית שמובילה לפרצות באבטחה ולזליגת מידע.
 

 
    
 















תעשייה לאחר צונאמי


לתעשיית הדיסקים הקשיחים העולמית, המתמודדת לאחרונה עם אתגרים מכיוונים שונים (כוננים במצב מוצק, מחשוב ענני, מגבלות פיזיות לטכנולוגיות קריאה כתיבה בשימוש, ועוד) יש כעת עוד סיבה לדאגה. רעידת האדמה מ-11 במרץ פגעה בחומרה במפעלי הייצור של קומפוננטות בצפון מזרח יפן. זה כולל את מפעל Showa Denko ושל יצרני המצעים Furukawa Denko ו- Kobe Steel. לא רק המפעלים נפגעו, גם העובדים נפצעו והתפעול בהם הפסיק עד להודעה חדשה.
Showa Denko
מחזיק היום כרבע משוק הדיסקים הקשיחים העולמי. בנוסף למפעלים ביפן, התאגיד מחזיק מפעלים בטייוואן וסינגפור המסוגלים לפצות על עצירת העבודה ביפן. הפירמה מספקת רכיבים ל-Western Digital ול- Seagate, אשר משלימים באמצעותם את צריכת הרכיבים מתוצרת עצמית, ולכן יתכן ולא יהיה מחסור בשוק, לפחות לא באופן מידי.
Furukawa Denko
ו- Kobe Steel מיצרים פלטות לדיסקים מאלומיניום, בעיקר למערכות מחשב שולחניות, ויחד הן שולטות על כל שוק הפלטות (ללא ציפוי מגנטי). כך שאם המפעלים אשר ביפן לא ישובו לפעול בזמן הקרוב, צפוי מחסור בפלטות חדשות.
רק ארבעה יצרנים גדולים של דיסקים יישארו אחרי ש-WD תרכוש את חברת הבת של היטאצ'י העוסקת בדיסקים: WD, סיגייט, טושיבה ו-סמסונג. שני הראשונים מיצרים בעצמם, בעוד טושיבה וסמסונג מייצרים חלקית בעצמם וחלק באמצעות מיקור חוץ.

לייצור דיסק קשיח נדרשים מרכיבים כגון ראשים קוראים כותבים, פלטות ומנועים.
בין יצרני הראשים נמנים TDK (תאגיד שבסיסו ביפן), Showa Denko שהזכרנו קודם, ופוג'י. לגבי סיגייט ו-WD הן מייצרות בחלקן את הראשים ופלטות הדיסקים שלהן, ובחלקן רוכשות אותם מיצרנים יפניים.
כיום  חולשת TDK על כשליש משוק הראשים לקריאה כתיבה מגנטית. המפעלים של TDK שביפן מרוחקים מאזורי האסון ולכן הייצור לא סבל באופן ישיר. לעומת זאת, שני המפעלים של Showa Denko באזורים שנפגעו, ב-Chiba ו- Yamagata סגרו בינתיים את דלתותיהם, מה שמשאיר את התאגיד עם יכולת ייצור של כ- 22 מיליון דיסקים לחודש במפעליו בטייוואן וסינגפור. בשנה שעברה בדיוק התחיל תהליך הרחבת המפעל בסינגפור ויהיה עליו לכסות על אבדן הפעילות ביפן.

האספקה העולמית של מנועים לדיסקים ובסיסים לפלטות מגנטיות נשלטת על ידי יצרנים יפניים: פלטות מזכוכית מיוצרות על ידי Hoya וכאמור פלטות מאלומיניום מגיעות מ-Kobe Steel. הספק העיקרי של מנועים הוא Nihon Densan. לרוב יצרנים אלו אין מפעלים באזורים שנפגעו, הן סבלו בצורה מוגבלת את ההשפעה של רעידת האדמה.
 

 
    
 

השמדת מידע

השמדה יסודית
של מידע
ו / או מצעי מידע
עבור מוסדות, ארגונים ועסקים




השמדה


חברים המנצלים את שירותי איון המידע והשמדת מצעי מידע שאנו מספקים בצ'יף, שלחו לנו את הידיעה הבאה: הנשיא Chavez משמיד יותר מ-1,400 לוחות אם וחלקי

מכונות מזל האסורות ליבוא, ממכר ושימוש בוונצואלה.
הרשות לביטחון ומניעה אזרחית של משרד הפנים והמשפטים של וונצואלה בחרה בשיטה לא כל קונבנציונאלית אך בהחלט ראוותנית.
הציוד האלקטרוני פוזר ברחבה מול צוות העיתונאים ונדרס על ידי מכונת HAMM 2010, מַכְבֵּשׁ להידוק קרקע המשמש בדרך כלל בענף הבנייה וגם בהנדסה קרבית. התוף המשונן מוסיף דרמה לאקט ההשמדה.

הציוד הוחרם במבצעים שונים של הרשות שפשטו על 44 בתי קזינו, ועלותו הכוללת מגיע לשווה ערך ל-14,300 ש"ח, שזה אולי לא הרבה עבורנו, אך בוונצואלה מדובר בכ-17 ורבע מיליון בוליבר.
למרות הנאום הצדקני שלווה את טקס ההשמדה, נראה איפה כי פחות מפריע לרשויות הנגע המוסרי של משחקי המזל, מאשר העדר התרומה של בתי הקזינו הפיראטיים לקופת המדינה.

 

 
    
 

Tablet PC


הטאבלטים נתפסים כעוד גדג'ט אישי. מחשב קטן, מכשיר-כף-יד גדול, משהוא באמצע. אבל בעולם הם התחילו לחדור לעסקים. למעשה, צפוי שבשנה זו כרבע מן הטאבלטים שימכרו, ישמשו למגזר העסקי: שוק הבריאות, הייצור והמכירות לצרכן.
מומחי IDC מספרים כי ב-2010 נמכרו כ-18 מיליון יחידות, מתוכן 83% היו iPad, ובמקום שני Galaxy Tab של סמסונג.
היתרון העיקרי שלהם היא הניידות, והיתרון הנוסף קשור לשילוב עם המחשוב הענני. הם מתחילים להיות פייבוריטים בחדרי ישיבות. אפשר להעמיס עליהם חומר רב במקום להדפיס אותו. בארה"ב הם משמשים מאז 2004 לסוכני נדל"ן. הם גם מועילים בשכנוע לקוחות, בהיותם הרבה יותר גמישים מן הפרוספקטים היוקרתיים של פעם. אבל ככל שהטאבלטים היפים והנוצצים כובשים את העובדים והלקוחות, אנשי מערכות המידע מתייחסים אליהם במשנה זהירות. בינתיים, מחלקות IT בפרוש לא שמחות ולא מעודדות את השימוש בהם. זה לא המכשיר, זה לא תשתית המחשוב בענן, מה שגורם להן לעקם את האף הוא ביטחון המידע הרעוע. מי יוצר את המידע? היכן הוא נשמר? מי מנהל אותו? מי שאמור להיות אחראי למידע הארגוני יכול להגיע למצב בו יתמודד עם קנסות, ואף תביעות במידה והמידע יאבד או יזלוג.
נכון יש את אמצעי הזהירות הבסיסיים: להשתמש בסיסמא, להצפין, להימנע מנקודות התחברות ציבוריות, להשתמש בפתרונות ואפליקציות שכוללות מימד מה של אבטחה.
לחינוך המשתמש יש חשיבות רבה: לא לשמור מידע באופן מקומי, אלא בענן, לבדוק היטב למי עוד יש גישה למידע שלהם.
הטאבלטים כמו כל דבר אחר, הם הזדמנות להתחדש, וגם פרצה ליפול דרכה במשבר.
 

 
    
 

"From: Ms Ella Onyema [cnafmf@secure.lutosera.com]

I am Ms Ella Onyema. A computer scientist with central bank of Nigeria. I am 26 years old, just started work with C.B.N. I came across your file which was marked X and your released disk painted RED, I took time to study it and found out that you have paid VIRTUALLY all fees and certificate but the fund has not been release to you. The most annoying thing is that they cannot tell you the truth that on no account will they ever release the fund to you. Please this is like a Mafia setting in Nigeria; you may not understand it because you are not a Nigerian. The only thing I will need to release this fund is a special HARD DISK we call it . I will buy two of it, recopy your information, destroy the previous one, and punch the computer to reflect in your bank within 24 banking hours. I will clean up the tracer and destroy your file, after which I will run away from Nigeria to meet with you. If you are interested. Do get in touch with me immediately, You should send to me your convenient tell/fax numbers for easy communications and also re confirm your banking details, so that there won't be any mistake. For phone converstion, please call me on +234-8051708534. Regards, Ms Ella Onyema
"
 








ספאם, הונאות ותמימות


יום שני

- האלו! את יושבת? תקשיבי מה קיבלתי: מכתב של מדענית מחשבים צעירה מהבנק המרכזי של ניגריה...
- מכתב ממש? קיבלת מכתב בדואר?
- בדואר האלקטרוני. אבל תשמעי, זה חשוב: היא בדיוק התחילה לעבוד שם ומצאה את התיק שלי, בדיסק קשיח שהיה מסומן ב-X גדול אדום...
- התיק שלך, אבא? יש לך השקעות בבנק של ניגריה? אף פעם לא סיפרת לנו.
- נו נכון, בחיים לא הייתי נותן לאפריקאנרים לנהל לי את הפנסיה, אבל הדוד שלך שתמיד כל כך עזר לנו, הוא בא פעם עם רעיון גדול. נתתי לו קצת כסף שישקיע. אני לא יודע בדיוק היכן הוא השקיע, אבל אולי... אולי זה שם?
- באמת? והוא השקיע על שמך? ונתן להם את כתובת המייל שלך?
- ל..לא יודע, אולי. אולי היא חיפשה בספר טלפונים.
- Walla?
-
אויש, את רק דואגת, לא נותנת לי לספר את הפואנטה!. השיקסע הזו מומחית. בדקה את התיק שלי וגילתה שלמרות שאני לא חייב כלום, הם לא הולכים לשלם לי כלום...
- את זה יכולתי להגיד לך גם בלי המייל שקיבלת.
- הם לא יכולים לשלם מה שמגיע לי מפני שהם הסתבכו עם המאפיה. היא מראש יודעת שלא אני ולא את נבין את זה, כי אנחנו לא ניגרייאנרים. אבל היא גם הציעה פתרון! מסתבר שיש איזה הר-דיסק מיוחד, שנקרא HD120 GIG - ואל תפריעי לי באמצע - ואם היא קונה שניים כאלה, היא תוכל להעתיק לאחד מהם את המידע החסום של החשבון שלי, ולהשמיד את הדיסק עם ה-X האדום. אחרי זה היא תתחיל את המחשב מחדש, פינקט כמו שאת אמרת לי לעשות כשהכול קופא, וזה יסתדר תוך יממה. יום עסקים, כמו בדיסקונט. מה את אומרת עכשיו?
- HD120 GIG,
אההממם... ובשביל מה הדיסק השני?
- אא... השני?
- אבא, תחשוב צלול! מה אם המאפיה תגלה את מה שהיא עשתה?
- לא, לא, היא ממילא עוזבת אחרי זה את ניגריה ותבוא לפגוש אותי. אני רק צריך להעביר לה את הפרטים שלי.
- את צודקת. אישה אחת מספיק לי. שתישאר בניגריה ותשמור לעצמה את הכסף. אני הולך למלא לוטו...

המכתב המקורי מצורף כאן בשול - לתשומת לב עמית המתמחה בהונאות אינטרנט למיניהן.



יום שלישי

- האלו, מדברים מסניף עמותת X, רצינו לבדוק אתכם משהו כי אמרו לנו שאתם עוזרים בענייני מחשבים.
-מה הבעיה?
- יש לנו את האימייל של העמותה ויש לנו את ה-הוטמייל של המנהלת, ולשניהם אנחנו מקבלים דואר רשמי. לפני כמה זמן מילאנו טפסים למענק ואני לא יודע אם זה קשור אבל היום קיבלנו לאימייל של העמותה הודעה באנגלית. בהודעה כתוב שהאימייל שלנו זכה בחמישה מיליון בהגרלה של כתובות אימייל. זה יכול להיות?
- האם נרשמתם להגרלה?
- אני לא יודע. המנהלת לא נרשמה, וגם אני לא. אבל אולי אחד המתנדבים, התורמים, או אפילו המוטבים?
-זה לא נראה אמיתי. אלינו מגיעים, למרות ההגנות הטובות נגד ספאם, לפחות 2-3 מכתבים כאלה ביום. מומלץ להתעלם ולמחוק.
-ואם בכל זאת זכינו? תראו, אנחנו מאוד מאוד זקוקים לכסף הזה! זה היה עוזר ב...
- האם בגוף המסר כתוב פרט מזהה כלשהו הקשור לעמותה שלכם? או לגוף ממנו ביקשתם את המענק?
- לא, כתובת העמותה מופיעה רק ב- :To
-
צר לי, ידידי. המשיכו להתפלל.
 

 
    


 

קישורים


http://twitter.com/shoylemoylem הסברים הומוריסטיים למונחים טכניים מעולם המחשוב, כביכול ביידיש.

● "ראוי לו לאדם שינסה להביע את עצמו לפי מיטב רצונו ולא בהתאם להתפשרות הכנועה עם דלות שפתו". זה המשפט המנחה את שלום נוי  באתר הביטויים של ישראל. עוד מתוך האתר ''17 מילים עבריות שהן גם זכר וגם נקבה: אח (קמין, לא קרוב המשפחה), גף, דופן, דיו, דֶרֶך, וֶסֶת (מחזור חדשי), כוֹס (לשתיה, לא הציפור), כיכר (כיכר לחם או כיכר משקל, לא כיכר בכביש), לשון (האיבר, לא שפה), מטבע, סכין, פנים, רוח, שְאוֹל (עולם המתים), שֶמֶש, תֵבֶל ו- תהוֹם''.
עכשיו נראה אתכם בתרגיל חיבור שיכלול את 17 הביטויים הללו, מבלי שהנושא יהיה קשור לפוליטיקה...

● לא היינו מתנגדים לאחות כזו http://vandersister.wordpress.com  - גלגלו למטה לפוסט של פברואר "צלם אותי...''

● אתר כל-זכות www.kolzchut.org.il הינו פרויקט שיתופי ללא כוונת רווח, הנבנה ומתוחזק ע"י אוסף רחב של ארגונים ומומחים בתחום הזכויות בישראל. כדי להכיר מקרוב את הזכויות המגיעות לכל אחד.

פרסומת אינטראקטיבית לטיפקס. הקלידו פועל חלופי. מצחיק!
 

 
    
 



השורות של עמית

פילגש יקרה


לא פשוט להיות אישה, התחרות קשה, ולפחות כאן בצרפת נשים יכולות לאבד את הבעל לטובת... סירה. בתערוכה השנתית של ציוד ימי וסירות במרסיי, המבקר הממוצע היה גבר בשנות ה-50 לחייו עם הרבה כסף בכיס. לכן בין המוצגים, אפילו סירת מפרש בגודל של אמבטיית ישיבה (ויש כאלו) עולה 4,500 יורו. סירת מפרש ל-5 אנשים כבר תעלה 75,000 יורו והמחיר יגיע עד 800,000 ליכטה קטנה (נו טוב, קטנה זה דבר יחסי). גם זודיאק שיושב עליו מרכב פלסטיק, מחירו מתחיל ב-23,000 יורו והוא כבר גדול מספיק כדי שיזדקק למתקן הובלה יקר מהבית לים, וכמובן מספיק מקום בבית לאכסונו או מקום חניה במרינה (עוד 5,000 יורו לחודש). ואני עדיין לא מדבר על העובדה שסירה זקוקה לתחזוקה מתמדת, תיקונים, שיפוצים וליקוק מסיבי. כך למשל להעיף מבט לתוך אחת היכטות בתצוגה מחייב הורדת נעליים כמו במסגד.
בצרפת, אישה שבעלה מחזיק סירה יודעת שיש לה את כל הזכות שבעולם לקחת מאהב, וזה שהסירה עשויה פלסטיק, מתכת, גומי או עץ -ולא בשר ודם- לא משנה את העובדה שהיא תקבל יותר יחס מהאישה, ויישפך עליה כסף כמו על נערת ליווי יוקרתית.
אתם יכולים לתאר ל
עצמכם כמה מעניינת היא תערוכה בלי נשים? סירות יפות, אני חייב להודות. ולמרות שאני עדיין מעדיף נשים, בהחלט היה מעניין. (ראו במו עיניכם)
 

כאשר האייפון מת


השבוע הגעתי לבית של חברה כדי לסדר לה את האנטי וירוס ומצאתי אותה במצב של פ
אניקה מוחלטת. האיפון שלה -שחגג לפני שבוע שנה לרכישתו- התפגר בטרם עת בלי לטרוח אפילו לעשות קולות של גסיסה. לקחתי את המכשיר לידיים. מת! בחשמל או מחוצה לו, מת טוטלית. מה עושים עם דבר כזה? שני כפתורים יש לו לדרעק הקטן, ושניהם מגיבים באותה צורה: עושים קלאק מתכתי כשלוחצים עליהם ו...נאדה. המכשיר לא מגיב. בטלפון נוראמלי מוציאים סוללה ומכניסים בחזרה ואולי יש סיכוי להבין מה קורא. לא באיפון. כיאה למוצר ייחודי הוא גם מתפגר באופן ייחודי בלי להשאיר צוואה ובלי להודיע לאף אחד. צחוק צחוק, אבל המכשיר הנ"ל הוא אמצעי התקשורת היחיד שלה. מה אומר ומה אדבר, בפעם הראשונה בחיי שאני עומד חסר אונים לחלוטין מול מכשיר, אין לי מושג ירוק מה עושים, אין סוללה להוציא, אין כפתור אתחול, נשארה רק שיטת הפטיש... והיא לא עובדת. מי יודע מה טוב על מכשירים מזכוכית. בן שנה וכבר בר מינן. לא רק כבד, יקר וזולל מזומנים, הוא גם חי פחות מפרעוש.
שאלתי את חברתי מה הם השימושים שהיא עושה במכשיר: טלפון, SMS, GPS, מצלמה, גוגל, דואר אלקטרוני, ומוזיקה. גם הסמסונג שלי עושה את כל הללו (מבלי לחייב אותי לרכוש כל שיר) אז למה בעצם איפון? לא הייתה לה תשובה. היא כנראה לא מכירה את האפליקציה שמייצרת נפיחות (כן כן פלוצים, נשבע לכם מדובר באפליקציה הנמכרת ביותר למכשירי האפל השונים).
 

אגב, אותו ספק טלפוניה סלולארית שיש לחברתי, מכר לבוסית שלי מתאם USB לאינטרנט דור 3. המכשיר משופע בתכונות, מצריך התקנה של 5 דרייברים נפרדים בגלל ריבוי פונקציות אבל... לא עובד. אני מעדיף לחשוב שהמכשיר לא עובד מאשר שלספק אין כיסוי אלחוטי בשלוש נקודות שונות בעיר השנייה הגדולה בצרפת. התקנתי אותו על שלושה מכשירים, שלוש מערכות הפעלה ובשלוש נקודות שונות ברחבי העיר. הוא זיהה את כל הרשתות האלחוטיות בסביבה (אני לא זקוק לו בשביל זה)... אבל אף רשת 3G אחת. למזלי בצרפת גם ייפוי כוח משופט עליון לא יאפשר למישהו מטעם הרוכש להחליף את המכשיר, ורק הרוכש עצמו יוכל לעשות זאת. למה למזלי? כי המכשיר הנ"ל היה האביזר הראשון אי פעם שפשוט לא הצלחתי להביא לידי פעולה. ואחרי 6 שעות מבוזבזות הייתי מוכן כבר לשלוח את נציג המכירות של החברה למחלקה הגסטרו אנטרולוגית כדי שיחלצו מתאם 3G מבני מעיו.
 

שיטת הסלאמי


השבוע היו בצרפת הבחירות לקנטונים (לא בדיוק בחירות מקומיות). מעבר לפ
אניקה הטוטלית עקב ההצלחה של הימין הקיצוני, כל הקטע הזה נועד רק להמחיש לכם את הסבך הביורוקראטי הצרפתי ומה זה מנגנון מנופח:
מרסיי היא
כמובן עיר, יש בה עירייה ויש לה ראש עיר. אבל יש בה גם מינהל קהילתי אורבאני שיש לו נשיא. מרסיי נמצאת במחוז שנקרא בוש-דו-רון. למחוז יש כמובן נשיא. העיר והמחוז נמצאים באזור שנקרא Provence-Alps-Cote d'Azur או בקיצור PACA וגם לאזור יש נשיא נבחר ומועצה וכו...כל הללו נבחרים בבחירות בנות שני סיבובים. אבל רגע, לא גמרנו. בואו נחזור למרסיי.
בעיר יש 16 רבעים (arr
ondisments) ולכל אחד מהם יש עירייה משלה. כל 2 רבעים הם סקטור ולכל סקטור יש עירייה משלו.
הבחירות שנערכו בסוף השבוע האחרון היו של הקנטונים והללו הן בעצם שכונות, בכל רובע יש 4-6 (ואולי יותר) שכונות. כולם
בלי יוצא מהכלל נבחרים בבחירות בנות שני סיבובים, לכולם יש מנגנון ביורוקראטי. עכשיו אתם בטח מבינים למה אחוז ההצבעה התקרב ל-48%. שכן הבחירות נערכות בימי ראשון שבוע אחר שבוע. והבחירות האחרונות היו לקנטונים ובאמת למי יש איזה שהוא קשר עם ...ועד השכונה?
גם ההשלכות הפוליטיות שיש להצבעה לקנטונים לגבי כיצד יראו הבחירות הכלליות לנשיאות בשנת 2012 די קלושות, למרות שהפרשנים טוחנים, אבל זה מטבעם של פרשנים לטחון.
במרסי
י אגב, הגיעו ב-11 קנטונים לסיבוב השני נציגים של מפלגת הימין הקיצוני בראשות מרין לה פן. כל הקמפיין של החזית הלאומית מבוסס על מרין לה פן ואישיותה. הסלוגן הוא: vague marin bleu (גל ים כחול).
מרין לה פן היא בתו של ז'אן מרי לה פן, מייסד המפלגה. היא אישה נאה, מבריקה, חדת לשון, ופוליטיקאית בחסד. היא מפחידה את השמאל והימין כאחד הרבה יותר משהפחיד אביה. נכון להיום היא מובילה בסקרים מול סרקוזי ומול מרטין אוברי חדלת האישים שמנהיגה את המפלגה הסוציאליסטית. זה שאומר שאם המצב ישמר עד לבחירות הכלליות מישהו יצטרך לחרוק שיניים ולהצביע לשנואי נפשו בסיבוב השני. זה כבר קרה לסוציאליסטים בעבר שנאלצו להצביע לז'ק שיראק בסיבוב השני מול ז'אן מרי לה פן, והם מטורפים מחרדה.
 

מה זה יומיומי


תודה לכל אלו ששלחו אלי את הלינק על הסרט
ון Islam en France. אין לי ספק שהוא אמתי. אלא ששם הסרט הוא "סצנת וידאו מחיי היום יום של הצרפתים באוטובוס"
אני נוסע באוטובוס, במטרו וברכבת הקלה יום יום, ביקרתי בטולוז, ניס, בורדו, פאריס, קאן, אביניון, שטרסבורג, ועוד ערים רבות. היות ואין לי רישיון נהיגה, אני נוסע בתחבורה הציבורית. את הסצנה היומיומית הזו לא ראיתי אף פעם לפני שנפל לידי הסרטון הנ"ל. אז אולי הסרטון אמתי אבל השם לא נכון.
אולי כדאי להבהיר שוב שיש מוסלמים (כמו שיש יהודים) ויש האסלאמיסטיים (כמו שיש נוער הגבעות). השלטונות בצרפת מודעים היטב לסכנה האסלאמיסטית אבל שיעור המוסלמים הקיצוניים לא עולה על 3% מכל המוסלמים החיים בצרפת וגם הללו נעים כשחמולה של שוטרים או סוכני ממשלה יושבים להם על הזנב.

הנה כמה תמונות ששווה לראות, מביקור ב- -Aix en Provence:
פרחים ; ציורי קיר ; השוק
ובנימה אופטימית זאת בואו נלך לראות סרטים ב-videowebgate.com
 

תגובה לשורות של עמית

 
    
 

 

HUMOR הומור

מה שהדור הבא כבר לא ידע

מסעדת גיקים: לא לגמרי בלתי אפשרי

תג המחיר של לוחמי הטאליבן

עוד שיטה בלשית בעידן המחשוב
 

 
   
 

הצהרתתתת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
 

נשמח לקבל הערות והארות,  המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:magazine@chief.co.il

 
 
   
 

http://www.bos.co.il

 
 

מגזין זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2011