גיליון מספר 9 שנה XI יום חמישי, 3 במרץ 2011

 
 

► לגיליון קודם 2011 לגיליון הבא ◄

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

 
       

Biology is practicated chemistry, and chemistry is practicated physics, and physics is practicated math, and math is practicated logic, and logic is practicated philosophy as well as philosophy is theoreticated logic, and logic is theoreticated math and math is theoreticated physics, and physics is theoreticated chemistry, and chemistry is theoreticated biology...

(Redhog מתוך העמוד של)

 
       
 

גרסת BOS העדכנית הנה BOS v2.2.7 מה חדש בגרסה
 
▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS 2009H.pps
גרסת Beta עדכנית 2.2.11.7 (תומכת Windows 7)
לקבלת גרסת Beta

 
       
 

 

שער ערך ה GB
2/03/2011
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA
לפי מחיר לכל 1GB

0.82 ₪

160GB

0.53 ₪

250GB

0.42 ₪

320GB

0.29 ₪

500GB

0.27 ₪

750GB

0.21 ₪

1TB

0.18 ₪

1.5TB

0.19 ₪

2TB
מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX

היקר מכולם

X.XX

הזול מכולם

מחיר ה- GB

הזול ביותר לתקופה

















ריבוי סביבות, איחוד הגיבוי


ספק פתרונות גיבוי מוכר הזמין סקר בנושא וירטואליזציה, וכתוצאה ממנו מזהיר בעיקר את העסקים הקטנים והבינוניים מפני סכנות המעבר לטכנולוגיות הענן, מורכבות ניהול המעבר, וקשיי הגיבוי והשחזור בין הסביבה הפיזית, הוירטואלית והעננית.
הסיכום, שיצא לאור ב-2011, מראה כי קיימת הסכמה בין 73% של ה-SMB שנסקרו סביב העולם, שהוירטואליזציה שינתה באופן חלקי או מלא את הדרך בה מנהלים העסקים את הגיבוי וההתאוששות מאסון. בעוד הכנסת הווירטואליזציה דורבנה על ידי הרצון לאחד שרתים ולהשיג יחס טוב יותר של עלות/תועלת, השלב השני של הטמעת השיטה מאתגרת מאוד את התהליכים המסורתיים של גיבוי ושחזור, כאשר המשתמשים נאבקים כדי להמשיך ולהשתמש בפתרונות הידועים והמוכרים שלהם - תחת הסביבה החדשה והמעורבת.
הטמעת הוירטואליזציה של שרתים ותחנות כלל לא התייחסה לנושא הגיבוי, היא בעיקר פנתה לרצון לחסוך כסף. אבל, גם אובדן מידע או לחלופין יכולת להחזיר מידע שאבד, גם היא נמדדת בכסף, ולעיתים קרובות אף בקיום או אי קיום של העסק כולו. מנהלי המחשוב החלו להבין כי פתרונות הגיבוי המסורתיים לשרתים אינם מתאימים לגיבוי של מכונות וירטואליות, בעוד הנחלה סימולטאנית של אסטרטגיות נפרדות לסביבה הפיזית מצד אחד ולוירטואלית מצד שני, רק מגבירה את הבלבול, אומר הספק.
רבות משיטות הגיבוי המסורתיות מבוססות סוכנים (agents), מה שאומר שנדרשת אפליקציה שמכלה בעצמה משאבים של המכונה הוירטואלית. אתחול בו זמנית של גיבויים מבוססים סוכן מסוגלים לגרום הפרעות רציניות במכונה הוירטואלית, כולל כשל כללי של המאחסן הפיזי הנמצא מתחתיה.
מסקנה: שלב הוירטואליזציה הדואג לגיבוי ולשחזור המידע חייב פתרון מרכזי שיתאים לכל הסביבות.
כדי להסתדר עם הפתרונות הקיימים, ראינו מקרים בהם תוכנה מבוססת סוכנים הותאמה לאספקת פונקציונאליות של גיבוי ושחזור בסביבה וירטואלית. עם זאת, אומרים המומחים בתחום, הסידורים מהסוג הזה דווקא הוסיפו עלויות לתכוניות הוירטואליזציה.
בנוסף, יש את עניין מורכבות ניהול המידע  בשלשת הרבדים: הפיזי, הוירטואלי והענני. אותה מורכבות רק מסרבלת כל אסטרטגיה טובה להתאוששות מאסון.
אם המכונה הוירטואלית תומכת באפליקציית ייצור, חייבים להתקין לטובתה פתרון גיבוי והתאוששות חזק לפחות כמו זה של המכונות הפיזיות.
כל מכונה וירטואלית חייבת גיבוי עצמאי ותדיר אם רוצים להשיג את הביצועים הטובים ביותר. להזכירכם, מדדי הביצוע העיקריים בגיבוי הם לאו דווקא מהירות הגיבוי, אלא שניים: RPO ו-RTO.
ה-Recovery Point Objective היא רמת עדכניות המידע בנקודת זמן מסוימת אליה רוצים להגיע בעת השחזור. רבים מגדירים אותו כ "הזמן שבין הגיבוי הזמין האחרון ורגע קרות התקלה". ערך ה-RPO נקבע על פי הסבילות לאובדן מידע או הקלדה מחדש של מידע. (דוגמא: RPO של חצי שעה אחורה). וכמובן שהמטרה היא להגיע ל-RPO הקרוב ביותר להווה... אלא אם בוצעו שינויים בלתי רצויים במידע (ראה RollBack  וגם שחזור קבצים מחוקים, גרסאות מידע קודמות וכו')

ה-Recovery Time Objective הוא משך הזמן הדרוש כדי להחזיר את המערכות, את המידע (או תהליך עסקי כלשהו) לרמת פעילות נדרשת לאחר קרות נזק או אסון, על מנת למנוע תוצאות בלתי רצויות הקשורות להפסקה ברצף ההמשכיות. (דוגמא: RTO של חצי שעה כדי להמשיך לעבוד ביכולת מלאה).
בהתאם לעקרונות הגיבוי האופטימאלי, רצוי שההפרש בין גיבויים עוקבים לכל מכונה יהיה קטן ככל הניתן.
גיבויים מבוססים אימג' של הדיסק הוירטואלי מועילים גם הם להתאוששות מערכות מהירה בסביבה עננית. ההתאוששות מבוססת אימג' מסוגלת להחזיר את כל המכונה הוירטואלית, כולל מערכת הפעלה וקונפיגורציה, אם רוצים.
על פי הנאמר קודם, הטכנולוגיות לגיבוי שרת וירטואלי שאינן דורשות התקנה של סוכנים הן המועדפות בהחלט. דרך אגב, אותה המלצה בדיוק מתאימה לשרתים הפיזיים.
הספק שהזמין את הסקר "Closing the Virtualisation Loop" היה חברת אקרוניס. מה שבסוף קרה זה שהם עשו שירות מצוין לטכנולוגיית ה-BOS.
 

 
       
 

דיסקים קשיחים


ה-iPad, דגם  מוביל בשוק הטבלטים, נראה לרבים כמאיים על שוק הדיסקים הקשיחים. ואכן, יצרני הדיסקים צופים ירידה במכירות כבר ברבעון הראשון של שנה זו. הצפי הוא לממכר של כ-160.9 מיליון יחידות  ברבעון זה, בהשוואה ל-3.9% יותר ברבעון המקביל אשתקד. בהתאם, החל מה-1 בינואר צנח ערך המניות של שני היצרנים המובילים Seagate Technology ו- Western Digital בכ-2%
עם זאת, הרבעון הראשון של כל שנה היא עונה איטית למכירות דיסקים כמעט בכל שנה, בעיקר בשל אגירת יתר של 6 עד 8 מיליוני יחידות כתוצאה ממבצעי סוף שנה.
 

אלקטרוניקה


יש לכם דיסק/ים קשיח/ים במחשב או מחוצה לו? הדבר הראשון שעליכם לדעת, הוא שהדיסק -כמו כל חיות הבית- יום אחד יחלה ואולי ימות. דבר שני: אם וכאשר ימות, בטוח יכיל מידע שלכם. מהרגע שהבנתם והפנמתם עקרונות אלו, הדרך סלולה לתובנות הבאות:
א. חייבים להיות מוכנים למקרה מוות הדיסק
ב. הכנה נפשית ופאסיבית היא לא ההכנה המועילה ביותר
ג. גם אם הדיסק שבק חיים, במקרים רבים ניתן להציל עדיין את המידע
ד. היה והתכוננתם בחכמה, מחיר ועלות ההתאוששות יהיו נמוכים, או לפחות סבירים.
ה. אם המידע שבדיסק חשוב, או יקר (בכסף או ברגש) עדיף לא לעשות את העבודה בצורה חובבנית.

בעבר הפרכנו כאן את המיתוס של קירור הדיסק במקפיא הביתי כדי להחזיר אותו לחיים. היום נבקש להפריך מיתוס נוסף. במבט חיצוני על דגמים רבים של דיסקים קשיחים ניתן להבחין בלוח אלקטרוני. קיימת אמונה שאם הדיסק תקול כתוצאה מתקלה בלוח האלקטרוני ("האלקטרוניקה" בפי הטכנאים או PCB בפי המקצוענים), מספיק לאתר דיסק אחר דומה, לפשוט ממנו את הלוח, ולהתקינו במקום הלוח התקול.
בעבר, כשהדיסקים הקשיחים היו פשוטים ובקר הדיסק היה כרטיס נפרד שנמצא במחשב, לא הכיל ה PCB מערכות תוכנה מורכבות המתעדכנות לעתים קרובות. בזמנים ההם ניתן היה בפשטות יחסית להחליף את המעגל האלקטרוני במעגל אחר זהה ולגשת לדיסק.
היום יש להיזהר בהחלפת לוח מעגל מודפס בלוח שאינו זהה לחלוטין, במקרה למשל שגרסת התוכנה שונה, סדר שגרות התוכנה שונה, גרסת מיקרו מעבד וכו', קיימת סכנה ברורה לכשל וגרימת נזק חמור יותר.
מערכות הדיסק המודרניות מורכבות הרבה יותר, מערכת ה- PCB או Printed Circuit Board המודרני מכילה 5 מרכיבים עיקריים שיכולים להיות בלעדיים לכל דיסק כפריט קטלוגי ייחודי:
● ראשית, יש לנו את כניסת החשמל. פעמים רבות אנשים מכניסים בכוח את התקע לכיוון ההפוך. לרוע המזל, חוץ מאשר בכמה PCBs של מחשבים נישאים, אין פיוז הגנה למניעת נזק בלוח האלקטרוני. גם קיימת סכנה של קבלת מכות זרם חשמל הישר למערכת האלקטרונית.
● המרכיב השני הינה התוכנה המוטמעת, ה-Firmware, ייחודית ל-PCB, השולטת על הכוונון ועל המידע שהוא מכיל על הטרקים של הדיסק, כך שנדיר ביותר שניתן יהיה להחליף PCB עם דיסק, אפילו מאותו דגם, שהתוכנה שלו עברה שדרוג. כלומר, אם בלוח הדיסק שלכם נשרף שבב התוכנה הייחודי, אתם בצרות. בחברות המספקות שירותי הצלת נתונים מחליפים את המרכיב ומתכנתים מחדש, בצורה ידנית, את השבב.
● ה- SPINDLE IC מנהל את התנועה והמהירות של מנוע הפלטות הפנימיות החגות סביב ציר. מערכת זו נוטה להתחמם ולעיתים יכולה גם לגרום לקצר. דגם אחד של דיסקים קשיחים ייזכר כאן בזכות התחממות היתר. מספרים כי ב-Quantum LCT השבב TDA5247HT היה עולה בעשן ומשאיר חור או לפחות הרס משמעותי על הלוח.
● המיקרו מעבד כושל לעיתים רחוקות, אלא אם קיבל זרם חשמל חזק מדי, כמו במקרים של פגיעת ברק, שיכול להעביר אותו דרך כבל התקשורת. במקרים אלו ניתן להבחין בנזק ברור לעין.
● המסלולים הפנימיים הם סרטי נחושת דקים הרצים לאורך הלוח ומחברים בין המרכיבים. הם יכולים להינזק בקלות על ידי כל אחד מן המצבים שתוארו קודם לכן, אך הנפוץ מכולם היא קורוזיה. נכון שכימיקאלים באוויר של סדנאות תעשייתיות, או באוויר המכיל אדים וולקאניים, יכולים לכרסם בהם. אבל המצב הנפוץ מכולם הוא זה בו העִבּוּי הפשוט בחלל הפנימי של הדיסק הקשיח הוא זה המזיק ל-PCB.
המקרים הקשים ביותר של קורוזיה מגיעים אלינו ממרכז תל אביב בה הלחות גבוהה מאד בקיץ והאוויר מכיל שלל מזהמים חומציים.
 

 
       















בספרייה הלאומית של מלטה
(לא שמעו שם על כפפות?)









































































חרקים ואחסון מידע


לגיק של פעם קראו, בין היתר, "תולעת ספרים"
אבל...תולעת ספרים? אין דבר כזה. נכון, קיימים מיני חרקים שונים שיחפרו מערות בספרים, אך גם יעשו זאת בעץ ובבגדים. הזחלים של חיפושית המוות, Xestobium rufovillosum וחיפושית הרהיטים המצויה (Anobium punctatum) אכן נוהגים לחפור מערות בעץ, ואם מדובר למשל בארון של ספרייה, המערה תמשך עמוק אל תוך נייר הספרים.
החרקים רכי הגוף וחסרי הכנפיים המכונים "כינת הנייר" או "כינת הספרים" (Trogium pulsatorium או מין אחר של Psocoptera) ניזונים מחומר אורגני שכולל פטריות ועובשים הצומחים על נייר שלא נשמר היטב, או שנמצא בפינות אפלות ולחות של ספריות, ארכיונים ומוזיאונים. הם גם יזיקו לכריכות הספרים. (אגב, לא מדובר בכינים אמיתיות)
"דגי הכסף" הקטנים (Lepisma saccharina) ותיקנים (Blattodea למיניהם) משתוקקים גם הם לסעודות דשנות של פטריות ועובשים מיקרוסקופיים, ולא בוחלים בנייר ובדבקי הכריכה המבוססים עמילן. החום והלחות מכינים את הקרקע לצמיחת העובשים ולכן התופעה שכיחה בארצות חמות.
הדבקים המודרניים פחות מושכים חרקים. אי לכך מרבית הנזק נעשה לספרים עתיקים וישנים.
גם שני מינים של עשים, Tineola bisselliella ו-Hofmannophila pseudospretella אוהבים לזלול כריכות בד, בעוד כריכות עור מושכות סועדים אחרים, כגון הזחלים השעירים של חיפושיות מסוג D.Lardarius) Dermestes) או זחלי חיפושיות השטיחים Attagenus unicolor וחיפושיות המכולת- Stegobium paniceum
דווקא
עש-תולעת-הספרים וזחליו (Heliothis zea או H. virescens ) לא מעוניינים בספרים, והזחלים שלהם מזיקים לצמחי כותנה, תירס וטבק.

ה-Hortus Romanus הוא אוסף יפהפה של שמונה כרכים נדירים עם איורים בוטניים שפורסם בין 1772 ל-1793. הוא כה נדיר עד שאפילו בספריית הקונגרס האמריקנית ובספריה הלאומית הבריטית הוא לא נמצא. מתוך 300 העותקים שהודפסו במקור, רק קומץ עבר צביעה. שבע מן העותקים הצבעוניים נמצאים היום בספרייה הלאומית של מלטה. אבל, מזיקי הספרים תקפו את הספרים היפים לאורך העשורים, וגרמו להם נזק רב. בחודשים האחרונים החל פרויקט שיקום האוסף, בשיתוף משרד החינוך, הספרייה הלאומית ומועדון ליונס של מלטה. בנוסף, עורבו חברות מסחריות למימון העבודות. הפרויקט קסם גם לגופים מסחריים אחרים, כמו חברת התעופה Air Malta, שהסכימה לממן את שיקומם של 20 כרכים של שקספיר בצרפתית. בנוסף, נראה כי הפעילות עודדה את האוכלוסייה הכללית לקרוא: כמות ההשאלות בספריות הציבוריות של האי בשבעת החודשים הראשונים של 2010 עלתה ב-13%

כל מי שחושב שספרים ונייר הפכו לנחלת העבר, שימו לב: למרות מה שנכתב בגיליון קודם תעשיית הספרים ועיתוני הנייר עדיין פורחת, ותמשיך לפרוח עוד שנים רבות. לגבי מה שנוגע לחרקים, הנחלת שיטות ירוקות של לוחמה במזיקים ("הדברה ביולוגית") תאפשר שימור אוכלוסיות של מינים רבים לשם המגוון הביולוגי בכדור הארץ (Biodiversity). אבל, יתכן גם שהחרקים עצמם יתרמו לטכנולוגיות אחסון המידע. לפני יותר מ-10 שנים החל מחקר במטרה לשפר את ה-Nanodrive של IBM באמצעות איברי חרקים.
להזכירכם, הננו-דרייב כולל תהליך המשלב ננוטכנולוגיה וכימיה שנועד אז, בשנת 2,000, להקפיץ פי 100 את קיבולת האחסון המרבית של דיסק קשיח סטנדרטי. שימו לב: תהליך ננו-כימי לייצור טכנולוגיה מגנטית.
התהליך כלל חימום של כימיקאלים המכילים מולקולות ברזל ופלאטינום, כדי להפריד ולמזג את המולקולות בחזרה בקונפיגורציה מסודרת* של חלקיקים כדוריים... ועצמאיים מבחינה מגנטית! אל אותם חלקיקים תוכנן לכתוב ולקרוא מידע מבלי להשפיע על החלקיקים השכנים. הטכנולוגיה מדהימה, אך מעולם לא שמשה לייצור כוננים אמיתיים.
ב-2002 נודע על טכנולוגיה נוספת לאחסון מידע המבוססת bio-actuator טבעי שנלקח ממחוש של חרק, כדי לשלוט על מיקום הראש קורא/כותב בדיסק קשיח במימדי ננו.
הקונצפט פותח במעבדות IBM על ידי Latot Esnesnon הליטאי, שחקר בזמנו מיני חרקים שונים וחיפש ביניהם את האחד שיתאים לבניית מחשב ביולוגי. במהלך חיפושיו הוא גילה תנועה במרחק מדויק של מחושו של חרק ספציפי, כאשר גל מרובע נשלח כדַּחַף עֲצַבִּי אל גוף החרק.
בעקבות התגלית, פותח ב-IBM אב טיפוס של ראש ננו-GMR עם הדבקת רותניום לקצה המחוש. המידע עצמו יעבור לרוחב השכבה החיצונית של המחוש, המצופה בשכבה בעובי אטום אחד של זהב. הפולס של הגל המרובע הגורם למחוש לנוע, מועבר אל רגל החרק, בכדי להעביר את המידע לראש ה-GMR.
הדיסק הקטנטן עצמו רק היה מסוגל לשמר 1Kb של מידע, אך ציפיות המפתחים היו גדולות, הם חלמו על 100MB ואפילו 1GB שלם. ואחרי זה אתם שואלים מה ייצא מאותם ילדים שאוהבים לתלוש רגליים לזבובים... אל תכעסו על IBM, בעיקר כי הם לא היו לבד. מסתבר כי גם ב- Fujitsu פותחה טכנולוגיה דומה שנים קודם לכן. אבל היפנים נטשו את הרעיון, כנראה בהקשר להתייבשות חלקי הגוף של החרקים, שגרמה לבעיות כוונון של המנגנון. זאת, למרות שהתגובה שתיאר Esnesnon מתקבלת גם כאשר גוף החרק מיובש כולו.
ב-Seagate התבדחו בזמנו, על כי הרעיון כושל לא בגלל התייבשות אלה ההיפך, בגלל נזילת נוזלי גוף (המולימפה) של החרק על מצע הסיליקון, שגורמת לקצר!
עוד זווית הזויה לנושא מגיעה מרשות המזון והתרופות של ארה"ב. כנראה שתקנות ה-FDA הו הסיבה האמיתית להפסקת המחקר על ידי פוג'יטסו. הסתבר שגוף זה קבע גבול מסוים במספר חלקי חרקים שניתן למצוא במזון מעובד. והמושג "עיבוד" יכול היה לכלול גם את תהליך יצירת שבבי הזיכרון - גם שלא נועדו לאכילה.
תאמינו או לא, בבית הדין של סן פרנסיסקו הגיעה לדיון תביעה של מספר מפתחים שפוטרו, נגד Intel. הם השתמשו בבלבול הבלשני כדי לצאת נגד "באגים" (ג'וקים) ב-firmware של אינטל. כמובן שהשופטים הבינו בסופו של דבר שלא מדובר בחלקי חרקים אמיתיים, ומיד ביטלו את התביעה. באופן מוזר, המקרה השפיע על הפחדים שמשהו דומה יאיים על IBM.


*גם קשור


בMagnetic Force-Based Tissue Engineering of Skeletal Muscle for Bio-Actuator  שפורסם ב-2007, מדובר על אינטגרציה של התקנים כימיים ואופרציות מורכבות במיקרוצ'יפ, מה שידוע כ-"מעבדה על שבב אחד". היתרון של מעבדות אלו הוא הניצול היעיל של המימדים הזעירים. כיוון שקנה המידה שלהם מתאים לזה של התאים החיים ויכולותיהם, ניתן לשלב תאים ומערכות מיקרו-כימיות לפיתוח אבות טיפוס של ננו-התקנים. תחשבו, זה מוביל לא רק לפיתוח אמצעים לחקר פעילות התאים, אלא גם לאיברים ביו-מלאכותיים מהונדסים. בשטח זה מתפתחות טכנולוגיות הבסיס לביו-מיקרו או ננו-הֵנִעים  (actuators).
במסגרת עבודות אלו, קבוצה אחת התמקדה באנרגיה הקינטית של תאי שריר  לשימוש כביו-הנעים. לשם כך השתמשה בתרבית מיובלסטים (התאים מהם מתפתחים תאי השריר) הניתנים לגירוי חשמלי ובעלי יכולת התרבות. החוקרים ניסו לייצר מבנים תלת ממדיים של תאי התרבית, על ידי שימוש בהנדסת הרקמות מבוססת כוח מגנטי.
ננו-חלקיקי מגנטיט (Fe3O4) הוחדרו אל ליפוזומים קטיוניים (הידועים בטיפולים גנטיים) לשם סימון תאי התרבית. הליפוזומים הממוגנטים אפשרו את משיכת התאים על ידי כח מגנטי. במרכז גומה של כלי לתרבית תאים, הוכנס פקק סיליקון. התאים המסומנים נזרעו סביבו, ומתחת לכלי מוקם מגנט. התאים נמשכו על ידי הכוח המגנטי לתחתית הגומה, ונערמו בצורה רב שכבתית. רק יממה  לאחר תחילת הניסוי, הקרום הרב שכבתי קרס והתאים יצרו טבעת סביב פקק הסיליקון. בבדיקה מיקרוסקופית  ראו כי התאים היו מכוונים אל שולי הטבעת בגלל הלחץ שנוצר במבנה. הניסוי הוכיח כי ניתן ליצרו מבנה תלת מימדי של מיובלסטים  באמצעות כוח מגנטי, מה שיכול אולי להוביל לאסטרטגיות עתידיות בייצור הנעים ביולוגיים.
אנו סבורים כי ניסויים רבים נוספים נעשים ונעשו בתחום. הבאנו את המקרה הבודד הזה כדי להמחיש את מורכבות הנושא ואת אינסוף האפשרויות העומדות עדיין לפני המפתחים בתחום האחסון המשלב מקורות מן החי והדומם.
 

 
       


 

קישורים


● מעביד: חסמת לעובדים את הגישה לפייסבוק במשרד? חשוב שוב. פרי פיתוח חצי ישראלי יאפשר שיחות וידיאו-ועידה ללא כל עלות בין חברים ברשת החברתית. המיזם נקרא http://www.socialeyes.com

● אבטחת מידע: הוירוסים למשפחת המקינטוש

התקן לאחסון מידע ביו-אופטי מדהים. לא זקוק לחשמל, לכבלים, או לאתחול מחדש. עשוי מחומר הניתן למחזור ועוד כמה יתרונות שגם אם אתם לא מבינים את השפה, תבינו מיד עם צפייה בסרטון.
 

 
       
 



השורות של עמית

שני בבוקר


במזל טוב יש לי מקום עבודה מסודר, אני מנהל כעת את כל מערכת המחשוב של ארגון קטן בן 30 איש: רשת, אתר אינטרנט ומחשבים. אין לי עובדים, כך שאני גם הטכנאי. תתפלאו, אני מת על העבודה הזאת, מעבר לעובדה שאני פשוט אוהב לתקן תקלות, המחשבים בארגון הזה הם אוסף עגלות עתיק יומין... מה שמוסיף להנאה. המשתמשים לא ממש מומחים גדולים למחשבים, מי שפעם נתן תמיכה למשתמש בסיסי יודע כמה כאב ראש זה. אבל אני מזוכיסט, וחוץ מזה בתנאים הללו אני בגדר אלוהים קטן. יש לי חוזה, חתום ומסודר כולל אישור רשמי של מנהלת המחוז, ואני יודע ב-200% שתיכנס לי משכורת בתחילת כל חודש. בישראל תמיד כססתי את הציפורניים עד ליום כניסת המשכורת, שהשתנה מדי חודש. אני אמור לעבוד 26 שעות בחודש ולא דקה יותר – הארגון חייב לעמוד בתקציב, אין דבר כזה שעות נוספות. 26 שעות זה לא ממש הרבה ולפעמים בורחת לי שעה או שתיים. אף אחד לא יושב לי על הראש כשאין תקלות, וכשיש תקלות כולם מתרחקים בחרדה כשאני פותח את הקופסה, ואז אני פותח בנוהל טכנאי:
שלב א – אוי אוי אוי בקולי קולות
שלב ב – מפרק את המחשב לגורמים ראשונים
שלב ג – עושה את עצמך חושב (חייבים סיגריה או קפה בשביל זה, או שניהם)
שלב ד – מרכיבים מחדש והפעם מוודאים שהמחשב יהיה בשקע החשמל
הבעיה היא שהחבר'ה מתחילים להביא לעבודה את המחשבים האישיים שלהם והללו לא פחות ואולי יותר גרוטאות ואני לא יודע לומר "לא", אם כי אני חייב להודות שזה מעביר לי את הזמן. אבל כשאני עובד על האתר ומוסף לו זיקוקים ופונקציות, בכלל אני זוכה להערצה מקיר אל קיר. למעשה, כשפתחתי לארגון חשבון דואר אלקטרוני על האתר שלו עצמו, זה הספיק כדי שאזכר לדורי דורות. הנוהל בארגון הוא שעובדים מ-9 עד 5, עם שעה להפסקת אוכל בדרך (בדרך כלל חובה). אני לעומת זאת מאלו שהיה רגיל לאכול את ארוחת הצהריים על המקלדת (אם בכלל) וממש לא מתחשק לי לזרוק שעה בשביל הנוהל. לצרפתי ממוצע אין בעיה אם שעת האוכל שכן הוא לא מסוגל בלי ארוחת צהריים, ולארוחת צהרים צריך לתת את כל הכבוד הראוי לה... ולכן אין מצב שעושים זאת מעל המקלדת.
אני לא מרוויח הון תועפות, לא אהיה מיליונר מהעבודה אבל, אני לא אעבוד בלחץ בשום מצב (אסור בהוראת הבוסית). אני נהנה מזמן פנוי, מחברה רגועה ונעימה (אגב, יש שם 7 עובדים ממוצא ערבי והם לא רוצים להרוג אותי). אני מתחיל להבין את הצרפתים, מה שווה הריצה המטורפת אחרי הכסף, אם אין לך זמן או כוח ליהנות ממנו?
ימי שני (המקבילה של יום ראשון בישראל) הם הימים שאף אחד לא אוהב. אצלי זה קצת שונה.
 

ובאותה נשימה


ביום ראשון אני עובד 3 שעות בין 11:00 ל-14:00. היות והייתה השבוע שביתה בתחבורה הציבורית יצאתי יותר מוקדם ומצאתי את עצמי בנמל ביום שמש מדהים (שבינתיים הפך ליום גשם קצת פחות מדהים). הזמנתי לי כוס קפה וקרואסון באחד מבתי הקפה. בבתי הקפה יש להם תרגיל נבזי אבל מרשים. הם שמים לך סלסלה עם שלושה קרואסונים, תאכל כמה שתרצה ותשלם בהתאם. קרואסון טרי וחם שיצא מהתנור. אחרי הביס הראשון יהיה ברור שכל השלושה ילכו באותו כיוון, וקיבינימט הכסף.

על דרי הרחוב


אני כבר אחרי למעלה מארבע שנים בעיר מרסיי, גמעתי מאות קילומטרים של הליכה, אגרתי הרבה גיגה בייטים של תמונות ועשיתי היכרות כמעט אינטימית עם כל דיירי הרחוב והרגליהם. בדרך כלל קבצנות היא מקצוע טריטוריאלי, וכל קבצן ופינתו הוא, ורק לעתים רחוקות יחרוג ממנה. אבל, יש את הבחור הזה שהוא קבצן נייד, יתכן שהוא צועני. התמונה צולמה כשהוא מציץ מעבר לפינה, לא בדיוק הבנתי למה עד שנזכרתי בקבצן שיושב מעבר לפינה. תזמון מחורבן מצידי, כי כאן התפתח מרדף שלא היה מבייש סרט אקשן שבסופו של דבר ידידנו נאלץ לחדור לטריטוריה של מישהו אחר. בחור אחר יושב לא רחוק מהנמל, יום אחד ראיתי אותו עומד מעל שפת המזח ומתלבט. בתחילה חשבתי שהוא עומד לקפוץ ואז שמתי לב שהוא מתגרד ואכן בשלב כלשהו הוא הלך וכיבס את החולצה במי הים. שבועיים מאוחר יותר שוב תפסתי אותו בעדשה שלי, הפעם משתין בתוך מכונת הכביסה שלו. הוא ממשיך להתגרד אבל מאז לא ראיתי אותו טובל את החולצה במים, כנראה שלכל אחד יש גבול.
 

תיאוקרטיה במסווה


בימים אלו שישראל בדרך להפסיק להיות הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון נשאלת השאלה האם באמת ישראל היא מדינה דמוקרטית. האם בכלל יכולה להיות חיה כזאת שהיא גם יהודית וגם דמוקרטית. מעצם ההגדרה יהודית הרי שכל מי שלא יהודי הופך להיות אזרח ממדרגה שנייה, ואכן לערבים, גם אם הם ערבים ישראלים אין שוויון זכויות בישראל. הם יכולים להצביע ולהיבחר לכנסת אבל הם לא יהיו חלק מהממשלה, אין מצב לראש ממשלה לא יהודי, למרות שבעולם הנוצרי כבר ראינו ראשי ממשלות ונשיאים יהודיים. ערבי לא יכול לגור היכן שהוא רוצה, ואין לו את אותם סיכויים למצוא עבודה, ילדיו לא ילמדו בכל בתי ספר יהודיים וכו'...
ישראל היא למעשה תיאוקרטיה, עם בחירות חופשיות (גם זה בערבון מוגבל בגלל השיטה המצחינה). כל כך תיאוקרטיה, שהרבנים מרשים לעצמם לזכות נשיא אנס שנמצא אשם בבית משפט, בין היתר בגלל שהשופט הוא ערבי.
ישראל איננה ולא הייתה מעולם מדינה דמוקרטית וגם לא תהיה כזו. יתר על כן, מדינה שבה השמאל נחשב בוגד ונרדף עד כי הפך בעצם לקבוצה מחתרתית, במדינה שכזו גם חופש הדיבור הוא עניין יחסי. ועוד לא התחלתי עם זכויות האדם גם של יהודים וגם של ערבים שנרמסות השכם והערב
המהפכה הערבית הרסה לימין הישראלי את המשפט "לך נראה אותך מביע דעות כאלו במדינה ערבית". מי היה מאמין שהערבים יוציאו לנו את המרצע מהשק. וכשבטוניס, בבירות מתייצבים 15 אלף איש להפגנה בעד מדינה חילונית ולא מדינה מוסלמית, ואנחנו מתעקשים להיקרא מדינה יהודית, כשיכולנו לצאת מזה בזול על ידי השימוש במונח שטבע הרצל "מדינת היהודים". אנחנו נראים רע מאוד.

אגב

עקב לחץ ציבורי מסיבי, לא בלי סיבה, בצרפת הועפה שרת החוץ, כי עשתה שטויות.
בישראל עקב לחץ ציבורי... בעצם שום דבר לא קורה, וכולם עושים שטויות...


סרטים כרגיל ב-videowebgate.com
 

תגובה לשורות של עמית

 
       
 

 

HUMOR הומור

מימון הגדג'טים המשפחתיים...
 

 
     
 

הצהרתת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
 

נשמח לקבל הערות והארות,  המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:magazine@chief.co.il

 
 
   
 

http://www.bos.co.il

 
 

מגזין זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2011