גיליון מספר 10 שנה XI יום חמישי, 10 במרץ 2011

 
 

► לגיליון קודם 2011 לגיליון הבא ◄

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

 
    

ווינסטון צ'רצ'יל אמר:
"ההיסטוריה תהיה נחמדה אלי כיוון שאני עומד לכתוב אותה''

 
    
 

גרסת BOS העדכנית הנה BOS v2.2.7 מה חדש בגרסה
 
▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS 2009H.pps
גרסת Beta עדכנית 2.2.11.7 (תומכת Windows 7)
לקבלת גרסת Beta

 
    
 

 

שער ערך ה GB
9/03/2011
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA
לפי מחיר לכל 1GB

0.82 ₪

160GB

0.52 ₪

250GB

0.42 ₪

320GB

0.29 ₪

500GB

0.27 ₪

750GB

0.21 ₪

1TB

0.18 ₪

1.5TB

0.19 ₪

2TB
מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX

היקר מכולם

X.XX

הזול מכולם

מחיר ה- GB

הזול ביותר לתקופה






אחסון ארכיוני


ברבעון האחרון של 2010 התפתחו בצורה מרשימה המכירות של מערכות הארכיון המבוססות דיסקים קשיחים. כך מגלה סקר של IDC, המצביע על גידול בשיעור של 16.6% בשוק זה, אשר במונחים מוניטאריים אומר כ-6.1 מיליארד דולר יותר מאשר ברבעון שקדם לו.
על פי חישובי IDC הקיבולת הכוללת של כל מערכות ארכיבאות המידע המבוססות דיסקים בעולם, הגיעה ל-5,127 פטה-בייט*, בהמשך למגמת הגידול השנתי של 55.7%
נתונים אלו, מתאימים לתחזית של התאוששות כלכלית במהלך 2010. ההקלה בקיצוצי תקציבים בתחומי מערכות המידע אפשרה ללקוחות הקצה לנצל את המוצרים החדשים והמחודשים של אחסון רשת ייעודיים ואנכיים.

זכור, בירחון Science פרסמו לא מזמן שסך כל המידע שהאנושות אחסנה עד 2007 היו 295 אקסה-בייט מידע.
 

שרידות המידע בענן


בכנס הענן לעסקים 2011 אמר פיטר דניהו, מנהל בכיר ב-Ernst & Young, שעסקים חייבים מודעות בתחום שלושת האיומים העיקריים על בטיחות המידע כאשר הם שוקלים לעבור למחשוב ענני: זליגת מידע, אובדן ראות ובקרת מידע, וגישה בלתי מורשית למידע. כפי שמדווחים ב-Computerworld, דניהו הזהיר את העסקים שלצד היתרונות של המחשוב בענן, עליהם לשאול את עצמם שאלות כגון: מה אם המידע יאבד, מה תהיה השפעת האובדן על העסק שלי? האם זה יכול להוביל אותנו לפשיטת רגל?
על פי המגזין Infosecurity, סגן נשיא לפיתוח מוצר אצל Credant, שון גלין, הוסיף שמיון המידע הינו חיוני לאבטחת המידע, מפני שהוא מאפשר לעסק גישה מבוקרת יותר
 

הוא מגיע


בקרוב אפשר יהיה לרכוש את ה-Seagate Barracuda XT HDD, דיסק קשיח בקיבולת 3TB, שיצא לשוק ב-1 במרץ. בנוסף לנפח המידע הגדול שנוכל לאחסן בו, דגם זה עובר את המגבלה המפורסמת האומרת שדיסקים מעל 2.1TB אינם תואמים את רוב מערכות ה-PC. לשם כך, פיתחו בסיגייט תוכנה בשם Discwizard המאפשרת למשתמש קונפיגורציה של מערכת ההפעלה ב-PC כדי שהיא והדיסק ישתפו פעולה בהרמוניה.
את תוכנת ה-Discwizard יכולים משתמשי ה-Seagate 3TB Barracuda XT HDD להוריד ללא תשלום נוסף מן האתר של סיגייט.
הדיסק מגיע בפורמט 3.5 אינץ' וחג במהירות 7200 סל"ד. יש לו cache של 64MB וממשק SATA של 6Gb/s המאפשר לו ביצועים מצוינים בכל מחשב שולחני.
מחיר הדיסק בארה"ב: 274 דולר.
 

750GB ב- €135


חברת Plextor האירופית השיקה השבוע דיסק קשיח במארז חיצוני שנועד לנייוד, מצויד בחיבור USB 3.0. המוצר נושא דיסק קשיח 500GB במארז אלומיניום. הדיסק מקבל חשמל דרך מחבר ה-USB ומבטל את הצורך בנשיאת מתאם נוסף.
האלומיניום ממנו עשוי המארז הינו מהסוג התעופתי ושוקל רק 162 גרם. המוצר מגיע עם תיק קטן מעור סינטטי לנשיאה, וכבל. חלק מהמקום בדיסק תפוס על ידי מיני אפליקציות, חלקן מועילות, חלקן פחות. היצרן מבטיח אחריות של שנה, אך אם תרכשו את המוצר בשוויץ, נורווגיה או ארה"ב, תקבלו שנתיים.
בנוסף לדגם PX-PH500U3 של 500GB שימכר בכ-100 אירו, פלקסטור גם תציע את הדגם PX-PH750U3 עם קיבולת 750GB ב-135 אירו.
כאן בארץ ניתן לרכוש דיסק דומה בנפח 500GB עם מתאם USB 2/3 במחיר 299 ש"ח.  המארז אמנם מפלאסטיק ולא מתכת כמו שאנחנו ממליצים בדרך כלל אך בתור מדיה זמנית להעברת נתונים הנתונים הללו מספקים.
 

 
    

מראה שכיח במחשבים
המגיעים למעבדה










































































































































ארכנופוביה


בשנת 2009, רק ב-1.7% מתאונות הדרכים הקטלניות בארה"ב היו מעורבים סיבתית בעלי חיים. התקשינו לאתר נתונים סטטיסטיים בנושא מישראל, אך רובנו סבורים כי בארץ רק שיעור קטן מתאונות הדרכים נגרם כתוצאה ממעורבות של בעלי חיים. כאשר זה קורה, מדובר בדרך כלל בעלי חיים משוטטים על הכביש, או בהסחת דעת הנהג על ידי חיות מחמד הנוסעות ברכב או "טרמפיסט" בלתי רצוי כמו דבורה או צרעה שנקלעה לתא הנוסעים. היו גם מקרים של מכרסמים שכרסמו צינורות או כבלים חיוניים, כמו גם בעלי חיים שיחפשו צל או חום ברכבים חונים, ונפגעו עם התנעת הרכב.
 

לקראת סוף השבוע שעבר ביקשה חברת מאזדה להחזיר בדחיפות לבדיקה בסוכנויות את המכוניות מדגם Mazda6 סדאן ארבע צילינדר בשל חשש לתקלה שלא ניתן בדיוק להגדיר בתחומים הקונבנציונאליים של מפגעי יצור. כתוצאה מכך תיבדקנה כ-66,000 יחידות שיצאו מן המפעל בין 2009  ו- 2010, מתוכן 52,000 בארה"ב. הסיבה לכך?
עכבישים מסוג Cheiracanthium, מסתבר, חובבים במיוחד את מערכת בקרת האידוי של מיכל הדלק. העדפה זו מסוגלת להביא לריבוי יתר שלהם במקום, ולגרום לסתימת המערכת. במקרים קיצוניים, התופעה תיצור לחץ שלילי במיכל הדלק, שאפילו יסכן את שלמות הדפנות. אם אלה יסדקו, יתכן תפרוץ דלקה פתאומית.
יש כמובן הבדל בין בעל חיים שהנהג מוביל ברכבו, או מקרה מזדמן של ייצור המזדחל (קיימים מקרים בספרות של נחשים אופורטוניסטיים!) או מתעופף פנימה לרכב בודד, לבין אירוע שמתרחש במפעל הייצור ומערב מספר רב של כלי רכב. במקרה של מזדה, יתכן, העכבישים הגיעו בתיבות העץ של קומפוננטות והתפשטו בקו היצור.

ה-Cheiracanthium או עכבישי השק הצהוב, הם בהירים וקטנים -עד לסנטימטר אחד, כולל רגליים- אך מחדירים בנשיכתם הצורבת, רעלנים הגורמים החל ממות התאים ברקמות המקומיות (נקרוזה) ועד סימני מחלה כלליים (כגון חום, בחילה, חולשה והתכווצויות שרירים). אם קראתם בגיליון הקודם על חרקים ומחשבים, אל תתפתו להאמין כי מדובר כאן בהמשך הנושא. החרקים והעכבישים אמנם חולקים הגדרה משותפת של פרוקי הרגליים אך נמצאים במחלקות פילולוגיות נפרדות. להכניסם לאותה קטגוריה (כמו להשוות מק ל-PC) ירגיז את הזואולוגיים עד מאוד.


אגב מחשבים ועכבישים

טכנולוגיית מחשב סייעה בשחזור עכבישים מאובנים בני כ-300 מיליון שנה! לפני כשנה וחצי פורסמה עבודה בה השתמשו בסריקת CT ליצירת דמויות תלת מימד של שני עכבישים ( Cryptomartus hindi ו- Eophrynus prestivicii) שנמצאו בגוש מאובנים ושעל פי חישובים חיו בתור הקרבון של העידן הפליאוזואיקון, עוד לפני תקופת הדינוזאורים. באותה תקופה, אומרים מצודדי תיאוריית ההתפתחות, יצורים חיים החלו לצאת ממי האוקיאנוסים כדי ליישב את היבשות.
הטכנולוגיה ליצירת ההדמיה בתלת מימד של העכבישים דומה לזו שבמכשירי ה-CT שבבתי החולים. כ-300 צילומי רנטגן של כל מאובן שולבו על ידי תוכנת המחשב לדגמי 3D מדויקים. ב-Cryptomartus נמצא זוג רגליים מופנה קדימה, שיתכן שימש ללכידת טרף. על כן, מאמינים המדענים כי היה זה טורף ששכב בהיחבא וארב לקורבנותיו, בהתנהגות דומה לזו של  עכבישי-סרטן של ימינו, המתיישבים בפרחים עם צבעים דומים לשלהם, וממתינים לחרקים חסרי זהירות שיגיעו. הסריקות גם גילו מעין קוצים קטנים, המקבילים לטופרים הטרסאליים (שברגלי עכבישנים וחרקים רבים) בגפי הפה של Cryptomartus, כלים מפחידים שבוודאי שמשו להם לקידום הטרף לכיוון הלוע.
לעומת זאת, ה- Eophrynus נמצא מתאים לציד בקרקע היערות הפתוח. היו לו רגליים ארוכות לריצה אחר הטרף מעל שכבות השלכת הדשנות. לראשונה הבחינו בעבודה זו ש-Eophrynus נשאו דורבנות הגנה על הגב, משהו לא נעים כדי לשכנע את האַמְפִיבִּים הרעבים לחפש לעצמם פתבג אחר.
ייצורים ביזארים אלו נראו בוודאי מפלצתיים לטרף שלהם. אבל, גם בימינו יש בינינו יצורים מפותחים ואפילו חכמים הפוחדים בצורה בלתי פרופורציונאלית מכל בני קבוצת העכבישים...
 

מי מפחד ממחשבים?

פוביה הוא פחד מתמשך ובלתי רציונאלי מדברים או ממצבים. הסובלים מ-Aracnophobia (כמו בסרט ההוליוודי ההוא), מגיבים בצורות בלתי צפויות בנוכחות עכבישים, קורי עכבישים או אפילו חלקי עכבישים.
המונח "פוביה" (או בעברית: בעת) , ממקור "פחד" או "שנאה", מתאר מצב נפשי של פחד כרוני או מוגזם מאובייקט או מצב כלשהו, המשבש את חיי הלוקה בו. מקור הפחד מסוגל לגרום לתגובה חרדנית שתכלול הזעה מוגברת, דפיקות לב או קשיי נשימה. אנשים רבים סובלים מפוביות קלות ואינם זקוקים לטיפול, אך כאשר הפחדים הפתולוגיים קשים, חשוב לטפל בהם.
אתם היושבים מול המחשב להנאתכם, דעו שיש גם אנשים הסובלים מפוביה למחשבים או בעבודה על מחשבים (Cyberphobia), או מפוביות שונות הקשורות גם הן למחשב. לדוגמא:
ניאופוביה או Cainotophobia הוא פחד מוגזם מכל דבר חדש או חדיש, ומכיוון שבמחשבים כמעט כל יום יש משהו חדש, הרי שזהו מוקש עבור הניאופובים. מי לא חייב להחליף או להוסיף משהו במערכות שלו מעת לעת?
מונופוביה הוא הפחד מלהיות או להישאר לבד. כיוון שבעבודה מול מחשב אין המשתמש זקוק לחברה או קבוצה, הרי לכם שמונופוביה יכולה לבוא לידי ביטוי.
ה-טרופופוביה הוא הפחד המוגזם מלעשות שינויים. בוודאי שהסובלים ממנה לא חשים זיקה לתחום המחשוב, בו שינויים חלים כל הזמן.
דבר דומה קורה עם החולים ב-Atychiphobia, הפחד מכישלון. כמעט כל פעולה או תהליך, מרכיב או רכיב עשויים להכשיל את המשתמש בכל רגע מצוי... מספיק להקיש על מקש שגוי כדי לגרום לאסון גדול עבור משתמש ממוצע, שלא לדבר על אטיכיפוב קל.
ה-Ankylophobia מזוהה כפחד מורבידי מניוון הפרקים, תסמונת הגורמת לסובלים ממנה להניע כל הזמן את הגוף. הכיצד יוכל כזה אדם לשבת יום שלם מול עמדת מחשב ולהניע רק את פרקי הידיים?
דומה אך לא זהה: Castisophobia, פחד חולני מישיבה. טוב, אפשר גם להתקין עמדת מחשב גבוהה, להפעלה בעמידה...
תאמינו, חקר הפוביות מרתק. מה תגידו על ה- Allodoxaphobia. אנחנו מכירים אישית יותר מאדם אחד שיתכן סובל ממנו: פחד מ... דעות של אחרים. משתמש כזה יסתום את אוזניו מפני הטכנאי, המדריך, המומחים, ימנע מביקור בפורומים, בצ'טים ובוודאי לא יתקרב למאמרים ברשת!
Tachophobia, אולי ידעתם, הוא הפחד הפתולוגי ממהירות. בימים אלה אין מה לחשוש בעמדת העריכה של מגזין זה, המחשב די זוחל. ובמיוחד בימי חמישי בערב, כאשר חיילים וסטודנטים חוזרים הביתה ורצים לגלוש, לא משנה באיזה רוחב פס אתם עובדים, רשת האינטרנט בישראל מאיטה ממש.
אחרונים להיום: Polyphobia (פחד לא נורמאלי מריבוי דברים, סביר מאוד שיופיע מול מחשב, עם ריבוי הפונקציות, המקשים, הפקודות, הכבלים...) ו-Technophobia (הפחד הפתולוגי מטכנולוגיה. לא צריך הסברים מיותרים).
 

המחשב בטיפול בארכנופוביה

הארכנופוביה מסוגלת להטריד את הסובל עד כדי כך שהוא הופך אובססיבי ומשפיע בדרכים מוזרות על חיי היום יום. שורשים היסטוריים ותרבותיים לארכנופוביה. היום הולכות ומתפתחות דרכים חדשות להלחם בה, באמצעות גירויים של מציאות מדומה.
G.C.L.Davey, - פרופסור לפסיכולוגיה בבית הספר למדעי המחשב מאוניברסיטת Sussex טוען כי לפחד הפתולוגי מעכבישים יש סיבות היסטוריות כמו גם תרבותיות. באירופה של ימי הביניים האמינו הבריות כי עכבישים שואבים רעלים מצמחים ומפיצים אותם בסביבה, כמו למשל במזון ובמים. שנשיכתם קטלנית, ואפילו האשימו אותם בהפצת הדבר ובאחריות כללית למוות. כפי שידוע היום, רק חלק קטן מאוד ממיני העכבישים מחדירים בנשיכה רעלים בעלי השפעה חמורה על בני אדם, אך הם ברוב המקרים לא קטלנים. לגבי העברת מחלות, לכל נשיכה או עקיצה יש פוטנציאל לזיהום, אבל את הדבר בימי הביניים העבירו דווקא פרעושים ועכברים, שחלקו את סביבת מגורים הטבעית שלהם, מה לעשות, גם עם עכבישים.
פרט מעניין הוא שבתרבויות שונות מחוץ לאירופה, עכבישים דווקא מסמלים מזל טוב או חכמה.
מחקרים מראים כי הארכנופוביה קשורה באופן הדוק לתגובת הגועל הבלתי רצונית, שנועדה התפתחותית למניעת מחלות. למרות שעדיין לא ברור כיצד נקשרו

הסיפור מהמיתולוגיה היוונית מספר על העלמה Arachne, בתו הצעירה של צובע בדים בצבעי הארגמן, אשר למדה מן האלה Athena את אומנות האריגה. כישרונה הנדיר של ארכנה התפרסם ברשת והיא זכתה לתהילה. אך כפי שקורה אצל מפורסמים רבים שהנול עולה להם לראש, ארכנה החלה להתכחש בפומבי לכך שמדובר בטכניקה נלמדת. המנטורית האלוהית (אלה, אלה, אך רגשותיה רגשות אנוש) התמרמרה קשות והחליטה לנקום. האלה הפכה עצמה לזקנה מצומקת וריאומאטית עם אצבעות מעוותות, ובתחפושת זו פיתתה את ארכנה להירשם לתחרות אריגה. פרט פיקנטי שהטה את דעת הקהל נגדה: ארכנה הכינה ל-"אורג נולד" דיוקנאות פפראצי ארוגים של האלים מבצעים מעשים אווילים. שתי המתחרות סיימו את העבודות בזמן שיא, אבל התוצר של ארכנה היה טוב בהרבה מזה של אתנה. כמובן שזה רק הוסיף לזעם האלה, בת תמותה מנצחת אותה וגם מוציאה רע מאוד את האלים בתקשורת. בו במקום היא הרביצה לחצופה מכות שהפילו אותה לקרשים. האסימון סוף כל סוף ירד לארכנה, שלא ראתה עוד מוצא מאשר להתאבד, ואכן עשתה זאת. אבל באולימפוס, כמו בהוליווד, הכול מותר ואפשרי: אתנה רק פיזרה על הגופה מעט נוזל קסמים, ותיכף קמה ארכנה לתחייה, הפכה בזכות האפקטים המיוחדים לעכביש, ונדונה לנצח של אריגת קורים.

העכבישים לאותה תחושה, במהלך ההיסטוריה, בספרות של תרבויות אירופה החל מן המאה ה-X מוצאים קשר הדוק בין עכבישים למחלות. זאת, בעקבות המגפות השונות, חוזרות ונשנות שהכו את היבשת. הנטייה של ילידי אירופה וצאצאיהם לפחד מעכבישים איננה מתאימה לתצפיות ההתפתחותיות בנושא, מה שמצביע על כך שהפחד מעכבישים איננו מאפיין משותף לגנום האנושי הבלתי תלוי מתרבות.
הסובלים מארכנופוביה מסווגים למשגיחים ולמתעלמים. המשגיחים מגיעים לסביבה חדשה ומיד סורקים אותה בפרוטרוט לנוכחות עכבישים. המתעלמים דווקא מנסים בכל הכוח שלא לראות את העכבישים על ידי הסחה עצמית.
הטיפול המסורתי בהפרעה נעשה על ידי טכניקות להורדה סיסטמתית של רמת הרגישות. המטופל מתבקש לדרג מצבים של פחד, ולומד להירגע  בהדרגתיות. לאחרונה הוסיפה טכנולוגיית המחשוב מימד לטיפול בארכנופוביה. במעבדה לטכנולוגיית הממשק האנושי של אוניברסיטת וושינגטון, ובאוניברסיטת טרודנהיים בנורווגיה, השתמשו בסימולאטורים של מציאות מדומה כדי לטפל בארכנופוביים. המטופלים לבשו משקפיים או קסדות  VR וכפפה וירטואלית. הם רואים עכביש וירטואלי ומתבקשים לקרב את הכפפה יותר ויותר אל העכביש במהלך הטיפולים, עד אשר הם "מרגישים" את העכביש הולך להם על היד.
החשיפה של מטופלים למקור האמיתי של פחדיהם יכול להיות יקר ולעיתים גם מסוכן למטפלים. בשימוש ב-VR המטפל יכול לשלוט על עצמת הגירוי או לעצור אותו ברגע שהתגובה יוצאת משליטה. ואילו למטופלים יש אישור ממשי שהם לא באמת נחשפים למקור הפחד שלהם, אלא רק לתמונת מחשב.
 

 
    
 

אמת


מה באמת עושים בצ'יף? משחקים עם עכבישים? סוחטים תפוזים? או משהו מוזר, מעורפל או בנאלי שקשור איכשהו למחשבים?
אם אתם חדשים למגזין, זה בוודאי לא מסתדר לכם שכבר שנים בישראל ידוע לכול (ידוע לכל = Common knowledge) שבצ'יף מתמחים בהצלת נתונים, בגיבויים ובשחזורים, אבל... נושאי הכתבות המשונים נוטים לבלבל אתכם עד מאוד. עקב פניותיכם בנדון, החלטנו להודות בפניכם, מה באמת עושים כל היום אנשי צ'יף.
 

גלו כאן את כל האמת!

(ראו תיקון: היכן שנכתב 20 שנה, נכון ל-2011 מדובר ב-25 שנה!)

 
    
 

רד האט


ה- GPL
או General Public License הינו רישיון בלתי רשום לתוכנה, מערכות ועבודות בתחום המחשוב אשר בניגוד לרישיונות של רוב התוכנות המסחריות, נועד להבטיח את חופש השימוש, ההפצה והשינוי של קוד. הכוונה ב"שינוי" כוללת גם השימוש של חלק מהקוד לכתיבת תוכנות אחרות, למשל. אבל המושג "תוכנה חופשית" מתייחס לחופש הזה ולא לעניין המחיר. את התוכנות שכתבתם תחת רישוי GPL ניתן להפיץ חינם או בתשלום, אך חובה עליכם להבהיר ללקוחות/משתמשים בהן, שגם הם מחויבים בתנאי הרישיון, זכויות וחובות כאחד. הרישוי בשיטה זו מאפיין את התכנות בלינוקס.
חברת Red Hat, גוף מסחרי המתמחה במוצרי לינוקס מאז שנות התשעים המוקדמות. בדעתה של קהילת הלינוקס על רד האט היו עליות ומורדות במשך השנים. היו פעמים שרד האט עצמה קיבלה החלטות לא נכונות ופעמים אחרות שבחרה באסטרטגיה טובה ונכונה. אבל, אומרים המומחים, מעולם לא שכחה החברה את מקורותיה, תמכה במדיניות וגם כלכלית בפרויקטים של תוכנה חופשית וקוד פתוח, ועדיין הצליחה לרצות את בעלי המניות שלה מבלי להפר את הרישוי בשיטת GPL. בנוסף, רד האט התחבבה על התקשורת, ללא היהירות ה אופיינית להרבה חברות מצליחות. כל זה טוב ויפה, עד לפני מספר חודשים, כאשר רד האט הגיע לפשרה עם חברת Acacia Research, בתביעה על הפרת פטנט במוצר JBoss של רד האט.
אקאסיה היא אחד הגופים הללו שאוגר פטנטים למרות שלא ממש מתכוון להשתמש בהם לייצור, אלא מנצל את הבעלות עליהם כדי לעשות הון בצורה אופורטוניסטית, ממי שבטעות ישתמש בשיטות המוגדרות בפטנטים הללו. מה שנקרא "טרול פנטנטים".
הסוגיה עסקה בפטנט  בשם "System and method for exchanging data and commands between an object oriented system and relational system."
זו לא הפעם הראשונה שרד האט ואקאסיה נפגשות בבית משפט. לפני 4 שנים אקאסיה וחברות הבת שלה תבעו את רד האט ואת Novell סביב פטנט המתאר "ממשק משתמש עם מקומות עבודה מרובים לשיתוף אובייקטים של מערכות תצוגה". רד האט נצחה במערכה הזו, שבאה אל סיומה במשפט עם מושבעים.
מה שהריח לא טוב בסוגיה הנוכחית הוא שללקוחות  JBoss כלל לא ניתנו הסברים בנוגע לאותו פטנט. על פי ההודעה לעיתונות המסוקרנת, כלל לא ברור אם הצדדים הגיעו להסכם ממון, של רישוי, או מסוג אחר.
כיוון שאסור להמציא רישוי GPL אלא אם למפתחים שירכשו את התוכנה תהינה את אותן זכויות בדיוק, מפתחי JBoss כועסים וחוששים מאוד. הם עלולים למצוא את עצמם מאוימים על ידי אקאסיה באותה צורה כמו שרד האט הייתה.
 

 
    


 

קישורים


אורלי מלמד היא דוקטורנטית באוניברסיטת בר אילן, במחלקה למדעי המדינה בהתמחות תקשורת. נושא הדוקטורט שלה הוא דפוסי מעורבות ושימוש באינטרנט. מטרת עבודת דוקטורט זו היא לזהות את התרומות והסיפוקים שיש לצריכת תוכן גולשים באינטרנט, כמו גם ליצירה ולהפצת תוכן גולשים באינטרנט. אם תסכימו לסייע לאורלי בעבודתה, אתם מתבקשים להשיב לשאלון, הניתן למילוי באופן אנונימי. השאלון נועד לבני 18 ומעלה, אשר משתמשים באינטרנט באחת או יותר מהדרכים הבאות: אימייל ו/או רשתות חברתיות ו/או טוקבקים ו/או פורומים ו/או בלוגים ו/או טוויטר.
משך מילוי השאלון כרבע שעה,
והנתונים ישמשו למחקר אקדמי בלבד.
כדי למלא את השאלון, הקישו נא בקישור הבא: http://orly.high-site.com/?from=ng0BB
אורלי מודה לכם מקרב לב ותשמח להשיב לשאלותיכם בנושא.

● הבית הכי גדול שנבנה בעולם לזוג עם שלושה ילדים, ו...600 אנשי שירות ותחזוקה! http://ht.ly/35k0Z

באתר של משרד החוץ סוקר הביקור בישראל של הכורים הצ'יליאנים הנוצריים שחולצו אחרי יותר מחודשיים מהתמוטטות מכרה בארצם. הכתבה מעוטרת בתמונות מהמסע בארץ הקודש, ואחת מהן מציגה את אחד הכורים עם תינוקו, בביקור בכנסיית המולד בבית לחם. ראו במה עטוף התינוק!

המועצה לצרכנות הכינה רשימה המסייעת לצרכנים לבדוק ולהבין את חשבונות הספקים (חשמל, טלפונים, ארנונה וכו') כדי לאתר טעויות או חיוב יתר.
ראו  http://www.consumers.org.il/category/bill ותודה לאורלי גל.
 

 
    
 


























































































השורות של עמית

המדפסת


חמישה אנשים עומדים מסביב למדפסת, הם לא מסוגלים להסוות את המתח וממתינים בנשימה עצורה למוצא פיה של מלכת המשרד הקפריזית. ואז, כשנפלט הנייר, הם פורצים במצהלות שמחה. זה הצליח! מה האירוע? הגרפיקאית החליטה להדפיס על דף בפורמט גדול יותר. אבל בקלות האירוע יכול היה להיות גם הדפסה של מסמך רגיל.
המדפסת היא הקוץ בישבן של כל משתמש מחשב, בין אם היא רק מדפיסה ובין אם היא מדפסת משולבת סורק ומכונת צילום. בין אם היא מותקנת בחיבור ישיר למחשב ובין אם היא מדפסת רשת.
לא נתקלתי עד היום באדם מן הישוב שלא זכה לאכול מנת חצץ ממדפסת ולא חשוב איזה מודל. יש מדפסות שמודיעות בדיוק מה התקלה, ויש כאלו שיתנו לך לנחש. נייר נתקע? לך תמצא את התא שממנו תוכל למשוך אותו החוצה, אם הוא לא הסתבך בין הגלגלות. יש מדפסות עם שני תאים, או שלוש דלתות, יש כאלו עם אחד בלבד. עזבו לרגע את העלות המטורפת של מחסנית הצבע, כמה פעמים הכנסתם מחסנית חדשה והמדפסת פשוט סירבה להתייחס אליה ברצינות? אם המדפסת משולבת זה בכלל סיפור מההפטרה, זה כבר תכנה וצריך לדעת קצת יותר על פורמטים גרפיים.
מדפסת היא האביזר היחיד שמחובר למערכת מחשב שהוא 90% מכאני, התקנה של מדפסת כוללת הרבה יותר מסתם חיבור הכבל והתקנת מנהל תקן, צריך להכניס מחסניות צבע, לסדר את המגירות לנייר הנכנס והיוצא, להתאים את נייר להדפסה, ואז לעמוד מעליה ולהתפלל שתואיל לפלוט את המסמך שביקשת ובצורה בה ביקשת אותו. אבל האושר, הו האושר שיציף אותך כאשר הפעולה הבסיסית כל כך תצליח, שום אורגזמה לא תשווה לכך!
 

מר כץ זורק חצץ


ישראל כץ שר התחבורה של מדינת ישראל יצא להתקפה רבתי על כל העולם. למה? כי הוא כמובן לא חושב שהוא אחראי לעובדה שמשרדו לא עשה דבר וחצי דבר במשך שנות כהונתו הנוכחית. כל הפרויקטים, בלי יוצא מהכלל, נתקעו בין אם הם כביש, מסילת ברזל או מניעת תאונות דרכים. כולם אשמים, חוץ מישראל כץ.
התמונה שמצטיירת היא שמר כץ הוא שר תחבורה כושל, איש חסר כל כישורים, שכנראה יצא מנקודת הנחה שתפקידו לאייש כיסא ו..זהו. ואת זה רבותי הוא עושה נהדר, אז למה באים אליו בטענות ?
 

אש אש מדורה


הכרמל כבר נשרף, אנשים מתו, הבטחות נזרקו בחלל האוויר, מבקר המדינה קבע: “ממשלת ישראל מפקירה את תושביה". 300 מיליון ש"ח הובטחו לשירותי הכבאות עד חודש ינואר. אנחנו כבר בחודש מרץ ושקל לא הועבר, יתרה מזאת דובר על פיטורי 80 כבאים. אז מקיימים דיון, (שבעקבותיו תקום עוד וועדת בדיקה). בתחילת הדיון הודיע המבקר כי מאז הדו"ח שלו לא רק ששום דבר לא השתפר, המצב רק החמיר. כל בעלי התפקידים וכל בעלי העניין צועקים במקהלה: “הנושא בעדיפות ראשונה, נעשה, ניתן, נשקיע, נעסיק...”. ואז קם לו ראש הממשלה והבטיח שישקיע 400 מיליון בשירותי הכבאות, ואף אחד לא טרח להזכיר לו את ה-300 שכבר הבטיח ולא הגיעו לשום מקום.
כל התהליך הביורוקראטי נועד למשוך זמן, פינוקיו הצליח לטרפד כבר את וועדת החקירה כי הוא ידע שהתחת שלו יצלה ממסקנותיה. הוא הצליח למרוח 4 חודשים והוא יצליח למרוח עוד הרבה חודשים נוספים ובדרך יאמרו לו כלכלנים מכל העולם "איזה כלכלה חזקה יש לך" אבל אף אחד מהם לא יעז לגור בקרבת יער בישראל, כי כשזה יעלה באש יהיו רק הרבה מילים אבל לא טיפת מים או מטר של צינור, וגם לא כבאי שיחזיק אותו. כי פינוקיו לא אוהב להשקיע בציבור, מה זה עוד יער, עוד כבאית לעומת מחמאות מכל כלכלני העולם? מה זה 40 גופות מפויחות כדי לשמור על התחת.
 

עבודה (סוציאלית) בעיניים


פקיד במשרד האוצר טוען שדרישות העובדים הסוציאליים הם "חוצפה". משום מה פקידי האוצר משוכנעים שעובדים סוציאליים אמורים להיות גם הם מקרים סוציאליים. איך יכול עובד סוציאלי לעשות את המיטב למען הנזקקים כשהוא עצמו נזקק? כמובן אין כאן שום חדש, אסור לחרוג מהתקציב, העולם צריך לראות כלכלה חזקה. כלכלה חזקה כמו שיש למדינת ישראל היא קליפה בלבד, התוכן מתפורר, הרופאים בבתי החולים מקבלים משכורות מגוחכות בכל קנה מידה, עובדים שעות מטורפות ומשמרות בלתי אפשריות ונופלים מהרגליים. אחיות מתקשות להיות רחמניות בתנאי העבודה שלהם ביחד למשכורתן העלובה והתנאים הסוציאליים הפתטים, כך נראית מערכת הבריאות. מורים מקבלים משכורות רעב, כיתות מפוצצות, והתוצאה? מערכת החינוך שהייתה פאר היצירה, כושלת ונכשלת. המשטרה, שירותי הכיבוי, האוניברסיטאות, הכול בכל מכל כל קורס, אבל... הכלכלה חזקה.
לעובדים הסוציאליים יש לדעתי רק פתרון אחד: להתפטר כולם כאחד משירות המדינה, להקים גוף מאוגד עצמאי, ואז להיכנס עם המדינה למשא ומתן. תאמינו לי, עוד בשלב ההתפטרות ההמונית ימצאו גמדי האוצר את הכסף.
חסידיו השוטים של פינוקיו מאשימים ממשלות קודמות. רבותי, אם ממשלות קודמות כשלו, זה מתפקידה של הממשלה הנוכחית לתקן ולשפר. לא להנציח. כל ראש מדינה מקבל 100 ימי חסד, אחרי כן זה כבר לא אשמת ממשלה קודמת, אחרי כן זה אשמת הממשלה הנוכחית. תפנימו אחת ולתמיד.  נמאס מנבחרי ציבור שקרנים, נוכלים, חדלי אישים שבעבור הכיסא המחורבן שלהם ימכרו לשטן את... נשמתכם.
 

כמה פשוט


כזכור לקוראים הקבועים, בהמשך לפעילות שלי כנגד נוכלים ברשת, הקמתי לאחרונה מעין רשת חברתית מוגנת, לא משהו גדול או בולט, אין לי שום עניין להתחרות בפייסבוק וגם לא את הכסף לתמוך במערכת כמו של פייסבוק, אבל אני בהחלט יכול לאתר ולהעיף כל נוכל שיצוץ, משהו שתיאורטית פייסבוק יכלה לעשות אבל לא התאים לה מסיבות פיננסיות (חמדנות גרידא). מסתבר שזה לא סיפור מורכב כל כך אם יודעים היכן לחפש ומה לחפש. אז אתם מוזמנים לבקר, תופתעו ממגוון האפשרויות. http://facecrook.amitm.com/cow
 

לחובבי האופנועים


ביום ראשון האחרון התאספו רוכבי אופנועים מכל דרום צרפת בנמל הישן של מרסיי לציון יום האישה הבינלאומי. תופתעו כמה נשים רוכבות על אופנועים כבדים בצרפת. לא מדובר בטוסטוסים או קטנועים, אלא בכלים כבדים במיוחד, חלקם קלאסיקה על שני גלגלים. בחיים שלי לא ראיתי ריכוז כל כך מסיבי של אופנועי הרלי דוידסון.
אז לחובבי האופנועים הנה התמונות, ולאלו שצליל מנוע של אופנוע עושה להם את זה הרי לכם סרט המתאר את יציאתם בשיירה מהנמל.

גם סרטים יש לנו השבוע ב-videowebgate.com
 

תגובה לשורות של עמית

 
 
חברים, הצילו!
הצ'יפים הוזמנו להשתתף בתערוכה ומבקשים את עזרתכם בהחלטה על נושא דוכן התצוגה:

אוהל אינדיאני   עזרה ראשונה/רופאים וחדר ניתוח   לוחמי מחתרת   גיקים על כל הראש
משוגעים על כל הראש   היי טק מצוחצח   כבאים   אסונות של אש ומים   לוחמי חילוץ והצלה
רפואה הוליסטית   עולם השפם   הפרדסים של נס ציונה   משוגעים למחשבים

              

 

 

HUMOR הומור

Apple store

חלוף השנים והטכנולוגיות - תודה לשוש
 

 
   
 

הצהרתת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
 

נשמח לקבל הערות והארות,  המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:magazine@chief.co.il

 
 
   
 

http://www.bos.co.il

 
 

מגזין זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2011