גיליון מספר 4 שנה XI יום חמישי, 27 בינואר 2011

 
 

► לגיליון קודם 2011 לגיליון הבא ◄

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

 
 
 

"בחר במשלוח יד שתאהב
ולא תצטרך לעבוד יום אחד בחייך"

(קונפוציוס 孔夫子)

 
    
 






 

גרסת BOS העדכנית הנה BOS v2.2.7 מה חדש בגרסה
 
▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS 2009H.pps
גרסת Beta עדכנית 2.2.11.4 (תומכת Windows 7)
לקבלת גרסת Beta

 
    
 

שער ערך ה GB
26/01/2011
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA
לפי מחיר לכל 1GB

0.82 ₪

160GB

0.52 ₪

250GB

0.42 ₪

320GB

0.29 ₪

500GB

0.27 ₪

750GB

0.21 ₪

1TB

0.18 ₪

1.5TB

0.19 ₪

2TB
מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX

היקר מכולם

X.XX

הזול מכולם

מחיר ה-GB
הזול ביותר לתקופה

האם מחשוב ענני מבטיח גשמי ברכה?


לקוח שאוהב להצחיק ותמיד פותח את שיחת הטלפון בבדיחה, שאל השבוע: "האם קבצים שנמחקו לי בענן נפלו כטיפות גשם לים?"

תחת הלחץ המסחרי, יותר ויותר עסקים קטנים רוכשים שירותי גיבוי מקוון אצל ספקי שירותי האינטרנט והדואל שלהם. אבל בחירה של שירותי גיבוי עבור עסק יכולה להיות שגויה אם לא מבינים באופן מעמיק כיצד השירות צריך לסייע לפעילות השוטפת של העסק.
אחד המאפיינים החיוביים ביותר של גיבוי מקוון הוא היכולת לגשת מרחוק אל השירות ואל הקבצים שנשמרו מכל אתר שהוא. חברות יכולות לשמור גיבוי ממסמכיהם בשרתים הנמצאים מחוץ לעיר או מחוץ למדינה, ולגשת אליהם מכל מקום דרך האינטרנט לאחר הזנת סיסמא.
סוגית השחזור וההתאוששות, לעומת זאת, אינן תמיד בראש מעיניהן של חברות השירותים. החזרת שרת ארגוני קטנטן בנפח כולל של 100GB בלבד יכול להפוך לפרויקט ארוך ומורכב מכדי להגדירו כפתרון התאוששות מיידי לעת צרה.

חברת אקרוניס בצעה לאחרונה סקר גלובאלי בנושא התאוששות מאסון, לשם מדידת האמון של מנהלי המחשוב בפעולות הגיבוי והשחזור שלהם. כל מדינה דורגה בהתאם לתשובות המנמ"רים ל-11 שאלות בנושא מוכנות, יכולות ונהלי התאוששות מאסון.
הסקר גילה כי למרות שלרוב העסקים יש שתיים עד שלוש מערכות גיבוי, רבים מעוניינים בפתרון של גיבוי והתאוששות לסביבות הפיזית, הוירטואלית והעננית שלהם.
הסקר גם הראה כי האתגר הגדול ביותר למנמ"רים הוא להעביר את המידע בין שלושת סביבות אלו. על פי הסקר,  הטכנולוגיות הללו מסבכות את הליכי ההתאוששות מאסון.

לכל המאמינים כדאי לשים לב שגם מערכות גדולות, יקרות ומתוחכמות המופעלות על ידי מיטב אנשי המקצוע קורסות לעתים. די להיזכר בקריסת מערכות המחשב של בנק הפועלים או אפילו בקריסת מערכות הטלפוניה של בזק השבוע כדי להבין שלא קיימת מערכת  החסינה בפני תקלות.
כאשר אנו באים לשים את כל הביצים בסל אחד, כלשהו, כדאי שנבחן היטב עד כמה כדאי להסתמך על אותו סל בודד בעת אסון למערכות המחשוב הארגוניות.
 

 
    





























אל תעשה


התדיינות המתקיימת בין חברת Sony ל- George Hotz מוכיחה את צדקתו של ארגון ה-EFF, המזהיר כבר שנים שסעיפי האכיפה של החוק האמריקני נגד הפרת זכויות יוצרים והעתקת קניין רוחני בפורמט דיגיטאלי (הDigital Millennium Copyright - Act) מסוגלים למנוע את חופש הביטוי, ובמיוחד את המחקר הביטחוני-אבטחתי. זאת, מפני שחוקרים לגיטימיים לכל דבר ועניין, יפחדו לפרסם את תוצאות מחקרם שיתכן יובנו כדרך לעקוף אמצעי הגנה טכנולוגי. כמו כן, ב-EFF  תמיד חששו מן האפשרות של שימוש בחוק לניסיונות להציג כעברות פליליות מה שהם יציגו כהפרות חוזה. וזה בדיוק מה שארע לפני שבועיים. סוני תבעה את הוטס ומספר חוקרי אבטחה נוספים על לא פחות מ-8000 סעיפי הפרה ל- DMCA. להגנתו יצא הפרופסור למדעי המחשב דוד טורצקי מאוניברסיטת קרנגי מלון, בטענה כי פרסומי הוטס נמצאים במסגרת זכויותיו לביטוי.
התביעה עוסקת בפרסום מידע בנושא נקודות תורפה ב-PlayStation 3 שהוגש לפני שלושה שבועות בועידת ההאקרים Chaos Communication Congress ל-2011. מאז הועידה, המידע הופץ במהרה. נקודות התורפה באבטחה שהתגלו על ידי החוקרים מאפשרות למשתמשים לחזור ולהריץ Linux על מחשביהם, אפשרות שסוני פעם תמכה בה אך לאחרונה החלה לנסות למנוע.
כיוון שלא נראה סביר שיש -או שיהיה אי פעם בחייהם- לנאשמים מספיק כסף לשלם עבור הנזק הנטען, נראה כי המטרה היא לשלוח מסר לכל חוקרי האבטחה בעולם, לחדול מלפרסם את פרטי נקודות התורפה. עורכי הדין של סוני גם מביאים למשפט האשמות של עבירת על חוק פשעי המחשב. הכיצד? לטענתם, החוקרים נגשו לקונסולות ה-Playstation 3 אשר בבעלותם, בדרך המפרה את ההסכם שסוני מתנה עם לקוחות הרשת שלה, וככל הנראה אפשרו גם לאחרים לעשות כך.
אבל, לא נראה כי החוקרים עשו שימוש ברשת של סוני לשם עבודתם. הם רק עשו שימוש בקונסולות שהם רכשו בכספם. בשורה התחתונה, זה אומר שסוני טוענים שזה לא חוקי, שזה פשע שמשתמשים ייגשו למחשבים שלהם בצורה שסוני לא מרשה. כלומר, שיש ליצרן זכויות על המחשב שהוא מוכר גם אחרי שמכר אותו, ולכן יכול היצרן להחליט אם ההתעסקות של הלקוח עם המחשב חוקית או לא.
שימו לב שמה שהיום מנסה סוני לכפות על הגיימרים, האקרים וחוקרים, במידה ותנצח, יהיה תקדים לשליטה שיכול להיות ליצרן גם על המשתמשים הפשוטים.
תארו לעצמכם שיצרניות הנשק האמריקאיות יתבעו את לקוחותיהם על שימוש במוצר שלא על פי ההנחיות.

27.01.11 -  היום נודע גם שהאקרים הצליחו לעקוף את אבטחת מערכת ההורדות של PlayStation Network וכלל התכנים נמצאים לרשותם ללא הגבלה וללא כל תשלום.
השיטה? ראשית הורידו מהרשת, לאחר תשלום, עותק דיגיטאלי של פריט כלשהו לדיסק הקשיח של הקונסולה. אבל, כאן הטריק: לא ממש מתקינים את המוצר בקונסולה, אלה שולחים אותו ל-PC. ואז, נגשים לכתובת האינטרנט ממנה בוצעה ההורדה - מידע הנמצא באחד משלושת הספריות מהן מורכב כל פריט שמורידים מ-PSN. ברגע שיש את הכתובת, ניתן להוריד כל תוכן שרוצים לשם יצוא מחדש עד למערכת ה-PS
 

 
    
 

מישוש מלאכותי


בעבר כתבנו על השימוש בחיישנים אשר בדיסקים הקשיחים להתראה מפני רעידות אדמה וצונאמים, זוכרים?
כעת נמשיך עם קונסולות המשחקים, הפעם עם המתחרה  של ה- PS3, היא ה-Xbox 360. חיישן התנועה המוכל במוצר זה יכול לשמש למטרה מועילה נוספת - מעבר להריגת הזמן מול המסך הביתי. באוניברסיטת וושינגטון מאמינים כי הוא יכול לשמש לשיפור הדיוק בניתוחים.
תלמידי הנדסה באוניברסיטה מנסים להשתמש בטכנולוגיית ה-Kinect בזירה הכירורגית הנתמכת רובוטים. היא אמורה לתרום את רגישותה למגע על מנת למנוע פציעות בלתי רצוניות במהלך הניתוח בעקבות לחץ יתר על איברים.
בניתוחים בהם נעזרים ברובוטים, המנתח למעשה חסר חוש מישוש. הפתרון אליו שואפים הוא להגדיר שדה כוח מסביב לאיבר מסוים, בצורה כזו שאם במקרה המנתח מתקרב יתר על המידה, השדה יגן על האיבר עליו מנסים להגן.
למרות שגרסה ביטא של הכלי כבר קיימת, יש עדיין צורך בהגברת הדיוק והתאמה לכלים הכירורגיים העכשוויים כדי להשתמש בה בניתוחים אמיתיים.
בנוסף לשימוש בחדר הניתוח, המפתחים רואים את הפתרון מתאים בעתיד לזירות נוספות כמו אזורי אסון או שדה הקרב. למשל, במקרה של רעידת אדמה, הצוותים החלוצים יכלו להגיע לקורבנות עם הכלים כאשר המנתח מבצע את עבודתו מרחוק באמצעות קשר אלחוטי.
 

 
    
 

RAR


למרות ולא מדובר במאפיין נפוץ, מספר נגני וידיאו מגיעים עם פיצ'ר שתומך בצפייה בסרטים ללא פתיחת ספריות ה-RAR בהן מגיעים הסרטים מכווצים בזמן ההורדה.
את אחת התוכנות הללו ניתן להוריד מ- http://www.v12pwr.com/RARFileSource

ה-Rar File Source הוא למעשה Direct Show Filter. המגבלה היחידה שלו היא שהוא רק יכול להציג סרטים בספריות RAR בלתי דחוסות. כיוון שכך מוצאים בדרך כלל את הסרטים, וכיוון שאין הרבה חיסכון בזמן או בקיבולת אחסון אם נדחס אותם, רבים ימצאו את התכונה כמועילה.
אם ספרייה אחת תכיל יותר מסרט אחד, אז ה-Direct Show Filter יציג רשימה מתוכה בוחרים את הסרט שאנו מעוניינים לראות. לשם שימוש בכלי, חייבים כל חלקי RAR להיות באותה ספריה - אם הRAR מחולק.
הדרישה השנייה להפעלת ה-Rar File Source היא התקנה מוקדמת של חבילת ה-Visual C++ 2008 Redistributable Package של מייקרוסופט.
 

 
    









זיהוי קשתית


מכל הארצות, מקסיקו תהיה הראשונה שתחל להשתמש בזיהוי ביומטרי של קַשְׁתִּית העין במסגרת תעודות הזהות החדשות. תהליך הכנסת השיטה החל כבר ביום ב' אחרון ויהיה הדרגתי. תחילה, בשנתיים הקרובות, יכנסו למאגר כ-28 מיליון תושבים מתחת לגיל 18, בעלות של 25 מיליון דולר.
התעודה החדשה תאשר את זהות התושבים באמינות של 99% וכך תהיה אחת האמינות בעולם, למרות שהועדה הלאומית לזכויות האדם מאמינה שאיסוף הנתונים למסדר הנתונים הביומטרי מצד הממשל, עלול להפר את זכויות האדם.
נציגי הממשל, מצדם, אומרים כי קיימים תנאים לגאליים, טכניים וכלכליים המתאימים לתחילת התהליך.
צפוי כי ב-2012 תתחיל הנפקת  תעודות הזהות לבגירים, ואז אמצעי הזיהוי לבוחרים הקיים עד כה יפסיק להיות המסמך המזהה. עובדה זו החלה דיון על אפשרות למזג את שני המסמכים, שכל אחד מהם יחזיק במסדי נתונים נפרד.
כיום, הסריקה ביומטרית של הקשתית הופכת ליותר נפוצה בשדות תעופה ולשם בקרת אזורים מוגבלים. למרות שמדובר בשיטה ללוחמה בפשע, פעילי זכויות האדם חוששים מפני חדירה לפרטיות. אין לשכוח שרק לפני שנה נמכרו באינטרנט מסדי נתונים מקסיקניים של עובדי ציבור ועובדים במוסדות פרטיים, במחיר שהתחיל ב-500 פזוס מקסיקניים.
מבחינה טכנולוגית, בהייטק המקסיקני חלוקות הדעות ורבים מאמינים שעדיף היה ליישם דווקא את שיטת ה-e-passport עם מסך גמיש מסוג AMOLED
 

 
    

 

קישורים שאהבנו


האתר של פרופסור אבשלום אליצור. מבוך מלא פנינים.

● אחרי מלחמת שיאי החומוס ב-Guiness, מגיעה תחרות הצ'ולנט בבתי כנסת

● עוד תחרות מעניינת: מרוץ החמורים העולמי החמישי שהתקיים ב-Mina Claveros, במחוז קורדובה, בארגנטינה. השנה, גם סלבריטאים רכבו. המרוץ מתקיים לאורך 400 מטר, הכוללים טיפוס בעליות, סיבובים חדים וחציית ואדיות. הרוכב המנצח קיבל גביע ופרס של 600 פזוס. החמור המנצח, בשם "צ'ימיצ'ורי", מדלייה מוזהבת. בעקבות האייטם, אנו מעלים זיכרונות מאותו שכן במושב משמר השבעה שגידל חמורים ותכנן לעלות איתם לכנסת כאשר יגיעו ל-120 במספרם...

● האחים שמירת-על-המידע - פרסומת מצחיקה אך לא מתוחכמת.
 

 
    

בלתי נמנע

כל אחד נאסף אל בוראו, מוקדם או מאוחר יותר, וכמעט כולם טרם זמנם. מות האדם  משאיר סימן בין חברים ובני משפחה. אבל הוא גם משאיר חותם בלתי נמנע בפייסבוק. על פי סטטיסטיקות של פייסבוק, במהלך 2011 יפטרו כ-480,000 מבין המשתמשים ברשת החברתית בארה"ב, וסה"כ בעולם כ-1,780,000. כלומר, אותה כמות של חשבונות יפסיקו להיות פעילים. והמספר ילך ויגדל בשנים הבאות בצורה פרופורציונאלית להרחבת השימוש בפייסבוק באוכלוסיית העולם. בנוסף, יש לספור את החשבונות הכפולים של מי שנרשם במספר זהויות, או מי שמשתמש בחשבון אחד לקשר עם חברים אישיים ובחשבון אחר למכרים בעבודה, בלימודים וכו'. בנוסף, יש גם את החשבונות של חברות, ארגונים, וקבוצות עניין שפייסבוק סופרת כ"פרופילים" אם לא כ"משתמשים".
מספר הערכות מחשבות שבשנים הבאות עד 10% מאנשי הקשר שלנו בפייסבוק לא יהיו אנשים אמיתיים, אלא חבורת, ארגונים או קולקטיביים שיהיו בעצם ה"רובוטים החברתיים"
בפייסבוק קיים שירות המאפשר חסימת חשבון של אדם שנפטר, כדי שתהיה לחשבון זה גישה אך ורק למי שאושר כחבר בזמן שהמשתמש היה בחיים. ברקע זה קשור גם לקונספט של "משתמש פעיל", הגדרה למשתמש שנגש לחשבונו ב-30 הימים האחרונים.

"פרשת פייסבוק" במיני ישראל

1. להצלחה אבות רבים
רבים טפחו לפני שבוע לעצמו על השכם בעקבות סגירת תיק התביעה של מורה מקומית שהרגישה מאוימת לאחר שתלמידיה התיכוניסטים כתבו עליה דברים מכוערים בפייסבוק. (סימוכין, בשתי גרסאות: מקומון 1 , ומקומון 2).
"זה היה ב-2008", סנגרו הסנגורים. "אז היו הנאשמים קטינים ולא הבינו עדיין את משמעות הפייסבוק". רבותי, ב-2008 כבר ידעו ילדים טובים בני 6 מכתה א', שמורה צריך לכבד. מה שכן, לפני שנתיים היו פחות מורים בקיאים בהתנהלות הפייסבוקית, מה שכנראה תרם לאשליה של פתירה מעונש (impunity) שאפפה את הנערים.

2. הכישלון יתום
בחדשות שלנו לא חסרים (וגם לא היו חסרים ב-2008) סיפורי זוועות של "מעשי קונדס" ורוע שבוצעו על ידי קטינים על פי הגדרת החוק. ולכן, אם לא הנאשמים עצמם יחשבו אחראים, הרי שהאחראים הם האמונים עליהם - הורים, אפוטרופוסים וסביבתם. ובעינינו, כשלו הנאשמים, כשלו הוריהם, כשלו מחנכיהם, ומעסיקי מחנכיהם, קובעי מדיניות החינוך הפורמאלי, מערכות המשפט והענישה שלא היו חדים, ברורים ומרתיעים יותר. ואחדים יגידו: שלא דרשו מאחרים מה שהם לא מסוגלים לדרוש מעצמם. כשלו כל הפונקציונרים החביבים המייחסים לעצמם לאחר מעשה, הצלחה בפשרה המאולצת שהובילה לסגירת התיק. כשלו, מפני שעונש שפיר מזמין עוד מעשים מאותו סוג. תשאלו את "אור ירוק".
 

 
    
 


עמית מנדלסון


































































































השורות של עמית

למה אפל לא תומכת בפלאש


מי שיודע ומכיר את המחשב שלו ואת רזי האינטרנט יודע היטב שאין שום צורך היום לרכוש ולו שיר אחד שלא לדבר על דיסק שלם. חברות התקליטים טומנות כאן את הראש בחול ומנסות לצוד מורידי שירים בדרך הסטנדרטית, אבל יש הרבה דרכים אחרות להוריד מוזיקה ו/או סתם ליהנות ממנה חינם.
אני לא חובב תיאוריות קונספירציה אבל לאחרונה עלה בדעתי מדוע אפל איננה תומכת בפלאש במכשירים הניידים שלה: מסיבה מסחרית לחלוטין.
האשם הוא יוטיוב. מבלי שאיש ישים לב הפך יוטיוב למאגר השירים הגדול ביותר בעולם, והוא חינם. כל אחד יכול לבנות לו רשימת נגינה אחת או מאה והרי לכם רדיו אישי בקלי קלות, ושירים חינם. אפל לא אוהבת את זה, כי זה דופק להם את הקונספציה של "מכאן והלאה נמכור להם הכול" וחנות המוזיקה של ה-אי טיון הופכת להיות לא רלוונטית. אפל מספקת גישה ליוטיוב וממשק מיוחד ומעוקר לסרטונים המוצגים עליו. למטה תוכלו למצוא לינק ל -PC, דהיינו ל-יוטיוב כמו שהוא מוצג על ה-PC. אבל לא תוכלו לנגן עליו את רשימות הנגינה שלכם כי הוא לא תומך בפלאש.
 

שביתת נוסעים


נפל דבר בצרפת. נשבר לצרפתים מהרכבת שלהם, מהאיחורים החוזרים ונשנים, ביטולי קווים ושביתות בלתי פוסקות (מוכר לכם?) אז הנוסעים פצחו בשביתה! איך עובדת שביתת נוסעים?
עולים על הרכבת בלי לשלם (כן, מדלגים על המחסומים) וכשמגיע המבקר שולפים ללא אומר כרטיס שעליו כתוב "נוסע בשביתה". השביתה החלה בפריז על קו אחד מעצבן במיוחד ונגררה ל-12 קווים נוספים.
חברת הרכבות בצרפת, כמו בישראל היא ממשלתית, ולא מסוגלת להתמודד עם מרד שכזה והיא חייבת להיכנע ולארגן מחדש את הקווים הללו, וזה מה שהיא אכן עושה בימים אלו. מסתבר שאפשר!
 

ניגוד אינטרסים


הסוכנות היהודית חיברה דו"ח אנטישמיות. עוד לא הספקתי לגמור את המשפט הנ"ל וכבר צץ לו ניגוד אינטרסים מספר אחד. לסוכנות היהודית יש תפקיד, להביא עולים למדינת ישראל, וכדי לעשות זאת היא עסוקה בהפחדה. בואו נסתכל על המספרים המאיימים, ואני מתכוון לגעת באלו שעוסקים בצרפת שכן בניגוד לנתן שרנסקי אני חי כאן ומדווח חדשות וחי עם כתבת בכירה של רדיו צרפת.
לפי הדו”ח, 15 אירועים אנטישמיים אלימים אירעו בצרפת בעקבות המשט:
השלכת אבנים על חסיד חב"ד במרסיי (לא שמעתי ולא קראתי על זה) תקיפת צעיר יהודי ברכבת התחתית. אתם עושים צחוק? הרי ברכבת התחתית בצרפת יש מאות אירועים אלימים ביום בלי קשר ליהודים או לא, איך קישרתם את זה למשט והאם העובדה שמדובר ביהודי שהותקף מוכיחה אוטומטית שמדובר באנטישמיות?
אבל בואו נעזוב את העובדות, 15 אירועים בצרפת כולה, הרי בשבוע יש בישראל יותר מקרים אלימים כנגד יהודים.
לפי הדו"ח, צרפת הנה המדינה, בה היהודים חשופים לסכנה הגדולה ביותר: על בסיס מה? לפי הדו"ח אירעו בצרפת 350 מקרים אנטישמיים בשנת 2010, מתוכם 100 אלימים. להזכירכם בצרפת יש פי 10 יותר תושבים מאשר בישראל. הדו"ח מודה שחלה ירידה (למרות המשט) של 50% במקרי האלימות אבל עדיין מתעקש שצרפת מסוכנת ליהודים, למה? כי הם יודעים שיהודי צרפת זורמים לישראל ושופכים בה את מיטב כספם, למה לא, מדינת ישראל צריכה כסף אז למה לא לעסוק בהפחדת יהודים.
אני חי בעיר עם קהילה יהודית גדולה וקהילה ערבית מוסלמית עוד יותר גדולה, אני מדבר עברית ברחוב ורואה נשים בכל הגילאים עומדות מגן דויד או "חי" בגלוי. לא נתן שרנסקי ולא יולי אדלשטין שהפיץ את דברי חברו לא ישכנעו אותי ש-350 מקרים (שכלל לא בטוח שהרקע שלהם אנטישמי) במדינה כל כך גדולה כמו צרפת במשך שנה אחת שלמה, הם תופעה אנטישמית.
אבל מה שעוד אומרת הסוכנות הוא שעקב הדו"ח הם הוסיפו שליחים בכל העולם, זהו! זו בדיוק הנקודה. עוד ג'ובים, למה בדיוק? אם הייתה ירידה משמעותית כל כך (50% בצרפת ו-60% באנגליה) מדוע להוסיף שליחים? מדיניות ההפחדה עובדת לשני הכיוונים.
(במערכת חושבים שחבל שהסוכנות לא מעוניינת להביא עולים מספרד, שם הטוקבקים באתרי החדשות הרגילים נגד ישראל והיהודים כה ארסים, שכלל אין צורך בדו"חות, מספיקה רשימת לינקים...)


הדמוקטטור


לאלו שלא מצליחים לתפוס על מה אני מדבר כשאני קורא לראש הממשלה הנוכחי סכנה, להלן הסבר מפורט. הוא נבחר פעם שנייה לא על סמך כישוריו החברתיים אלא על סמך הצעקה "ביטחון". כמו כל דיקטאטור הוא משתמש בפטריוטיות וביטחוניות כדי להחזיק את הציבור נמוך ככל האפשר. הוא חולב אותו עד ששכבת העוני בישראל הגיעה לכמעט שליש מתושבי מדינת ישראל. כסף אולי לא קונה אהבה, אבל הוא בהחלט יכול לקנות בריאות, השכלה, אוכל, חימום ועוד... כששליש מעם ישראל נלחם על הארוחה הבאה יכול נתניהו למרוח את שני השלישים האחרים בנתוני אבטלה נמוכים. אבל מדובר בחיזיון תעתועים, שכן רבים מהמועסקים הם עבדים בשכר רעב, ונתניהו ילחם ביחד עם עושה דברו יובל שטייניץ, כדי שהם יישארו כך. למה? כי על בטן ריקה קשה לעשות מהומות.
נתניהו קצת יותר חכם משאר הדיקטאטורים, הוא עובד עם רבים שבטנם ריקה אבל, הם גם בסכנת פיטורין מתמדת, כך שלא משתלם להם לעשות מהומות. שימו לב לדרך ההתמודדות של מפלגתו עם האשמות (כל האשמה שהיא) וכך גם כל תומכיו, כולל אלו שכותבים לי באופן קבוע. הם לא אומרים: “אנחנו לא חרא", הם אומרים "קדימה צבועים" ובזאת מרמזים שגם קדימה חרא. והם חושבים שנחמד לי עם הרעיון שהסירחון הוא סטנדרט.
כמו כל דיקטאטור טוב דואג זה שלנו לשכבה המשפיעה, שכבת בעלי ההון, כי הוא יודע, שהם מקור כוח לא קטן עבורו, כמעסיקים גדולים, במימון בחירתו (את שלטונו הציבור מממן) ובעיקר בשתיקתם (מיותר להזכיר שחלקם גם שולט במדיה).
באמתלה של ביטחון רומס ביבי את זכויות האדם בסדרה של חוקים אנטי סוציאליים או ביטחוניים, ואת חופש הפרט במסווה של פטריוטיזם.
אחרי שהעלה את הבורות לרמות שלא נודעו אי פעם, הוא יכול להמשיך ולמרוח את האזרחים. לאלו שטוענים שאין במישהו אחר לבחור במקומו, את זה שמעתי מחבר איטלקי שהצביע לברלוסקוני, ומה עשה ברלוסקוני? כמעט כל אחד מתרגילי נתניהו (בתוספת אורגיות, זונות ושאר עלילות). אבל עכשיו כבר לא כל כך פשוט להקיא אותו.
אז כן יש מישהו אחר לבחור במקומו, כל אחד אחר, וזה כולל את האחיין שלי בן השנתיים.

המערכת רוצה להזכיר בזאת לקוראים כי צוות המערכת כולו, ללא יוצא מן הכלל, חושב אחרת מעמית ולעתים קרובות אף דעותיו מתנגדות לחלוטין לדעותיו של עמית, ולמרות זאת המערכת מגנה על זכותו של עמית להביע את דעותיו.

סרטים רבותי כרגיל,  ב-videowebgate.com
 

תגובה לשורות של עמית

 
    
 

 

HUMOR הומור

עמוד הומור אהוב עלינו

אתר שמסתכל בהומור על השיווק: http://tomfishburne.com/
 

 
   
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
 

נשמח לקבל הערות והארות,  המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:magazine@chief.co.il

 
 
   
 

http://www.bos.co.ill

 
 

מגזין זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2011