גיליון מספר 37 שנה X יום חמישי, 28 באוקטובר 2010

 
 

► לגיליון קודם 2010 לגיליון הבא ◄

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

 
  

 

"One must forgive one's enemies
but not before they are hanged..."
Heinrich Heine

 
    
  

גרסת BOS העדכנית הנה BOS v2.2.7 מה חדש בגרסה
 
▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS 2009H.pps
גרסת Beta עדכנית 2.2.9.9 (תומכת Windows 7)
לקבלת גרסת Beta

 
    
 

שער ערך ה GB
27/10/2010
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA
לפי מחיר לכל 1GB

0.90 ₪

160GB

0.51 ₪

250GB

0.45

320GB

0.29 ₪

500GB

0.27 ₪

750GB

0.22 ₪

1TB

0.18 ₪

1.5TB

0.21 ₪

2TB
מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX

היקר מכולם

X.XX

הזול מכולם

מחיר ה-GB
הזול ביותר לתקופה

 

הבטחת שווא

זוכרים את הסיפור אחריו אנו עוקבים כבר שלושה שבועות? (בקיצור: נרשמים למגמת עיצוב תעשייתי ביה"ס להנדסאים במכללת ספיר, שהעבירו את כל מיטלטליהם לדרום ושילמו הרשמה, שכר לימוד, תוספת תשלום למכינה ואף רכשו ציוד יקר שנדרש מהם... קיבלו הודעה אחרי יום לימודים אחד בלבד, שהמגמה בוטלה)
לא הצלחנו למצוא בחו"ל מקרים כאלו. אבל גילינו מקרה אחר שקרה אצל אחד מיצרני הדיסקים הקשיחים.
חברת סיגייט טכנולוגיות קיבלה ב-2008 לעבודה במפעלה אשר בבלומינגטון שבמינסוטה, ארה"ב, מהנדס מנוסה בן 47 בשם Chandramouli Vaidyanathan, בעל PhD בהנדסת מתכות מאוניברסיטת Wisconsin-Madison. על מנת להתחיל לעבוד, מיהר זה לעקור את ביתו ומשפחתו מדאלאס (טקסס) והתפטר מעבודתו ב-Texas Instruments. המשפחה עברה לבית בעיר Shakopee השכנה לבלומינגטון.

בשדרות המחשב (7801Computer Avenue) של בלומינגטון שוכן המפעל העיקרי לאספקה פנימית של ראשים קוראים כותבים לדיסקים קשיחים של סיגייט. יכולות המחקר ופיתוח של החטיבה לראשים הן אחת הטובות בעולם. ראש הדיסק, שמימדיו לא עוברים את גרגר החול, אחראי לכתיבה, שמירה, מחיקה, קבלה והעברת המידע בדיסק הקשיח.
לקראת סוף 2006 סיגייט פתחה את ה-"Alternative Technologies Group" שלה  כדי לתמוך במיזם חדש של מוליכים למחצה. את וויידנתן גייסו באוקטובר 2007 כמהנדס תפוקה בכיר בעל ניסיון. הוא אכן עבד בתפקיד זהה מאז 1997. מהנדס תפוקה בכיר פועל לשיפור תהליך ייצור שבבי המחשב כדי למזער את מספר השבבים הפגומים באצווה.
הוא התקבל לעבודה במשכורת של $126,000 בשנה, עם הטבות, עזרה ברלוקיישן, אופציות, בונוס בחתימת החוזה והבטחת קידום תוך 6 חודשים. לדבריו, נאמר לו על ידי מנהליו העתידיים שהם מתקרבים מאוד ליכולת לייצר שבב פונקציונאלי.
בתחילת 2008 התמקם Vaidyanathan מלא ציפיות בביתו החדש והתייצב לעבודה בסיגייט. אלא שהמשרה לא הייתה בדיוק מה שהבטיחו לו. איכשהו, התחיל לעבוד ובזמנו הפנוי, מהלך החודשים הראשונים, גם הספיק לתכנן ולבנות עבור הבית החדש שלו מערכת שלמה לניצול אנרגיית השמש.

ואז, נודע לו שהפרויקט בכלל בחיתוליו, לדעתו היו חסרים לפחות שלוש שנים עד לרגע שהם יצטרכו מהנדס תפוקה בכיר. המשרה שלו בוטלה והוא טוען בדיעבד שהיא בכלל לא הייתה קיימת. הם העבירו אותו לתפקיד שלא נכלל במומחיותו, ותוך תשעה וחצי חודשים (ולא יום אחד כמו בספיר) מצא את עצמו מחוץ לדלת של סיגייט, יחד עם עוד כ-120 עובדים. המעביד הגיב למיתון והפסיק את פעילות המיזם. המהנדס לא הצליח למצוא משרה מתאימה אחרת, גם לא אחרי שליחת קורות חיים ל-200 יעדים שונים.

סיגייט היא חברה עם בסיס בקליפורניה בשווי 11.4 מיליארד דולר.  היא מעסיקה 2,800 עובדים בשני מפעליה. החברה נאבקה במהלך המיתון כאשר ירדה הדרישה לדיסקים הקשיחים שלה, ופיטרה מאות עובדים בינואר 2009.
Chandramouli שלנו רוצה שיפצו אותו, על ויתורו על מקום העבודה הקודם ועל כל הטרחה לחינם. עורכי דינו עומדים את הנזק ב-2.7 מיליון דולר תחת עילת המרצה במרמה והונאה בשכירה. הפיצוי מבוסס על השכר וההטבות שהיה מקבל בטקסס איסטרומנטס לו היה נשאר שם עד גיל 60.
כיוון שלא הצליח למצוא מקום עבודה אחר, המהנדס התחיל עסק פרטי של עיצוב והתקנת מערכות סולאריות, אך טוען כי הקריירה שלו קרסה.
במינסוטה, מסתבר, קיים חוק משנת 1913 קובע כי אסור למעסיק לשכנע אדם בטענות שווא לעבור ממקום למקום במדינה או מחוצה לה, או מארץ אחרת למען משרה במינסוטה.."

הייתכן ובמקורות החוק של מדינתנו ימצאו תלמידי ספיר סעיף דומה?
 

 
    
 











Stevia


בחדר הקבלה של המעבדה בצ'יף יש לנו מים קרים, או חמים, תה, קפה, סוכר, סוכרזית ו...סטביה.
באחת
ממשתלות אזור נס ציונה-רחובות מכרו לנו צמח קטן שעליו מתוקים מאוד. כל כך מתוקים, שאפילו קשה להחזיק פיסת עלה על הלשון יותר משנייה או שתיים. על פי פרסומים, פי 30 יותר מתוק מהסוכר, למרות שקשה לדמיין כיצד מודדים פרמטר סובייקטיבי שכזה.
בספרי הבוטניקה הצמח נקרא
Stevia Rebaudiana Bertoni על שם בוטנאי המאה ה-XIX  משה ג'אקומו ברטוני.
הצמח, מסתבר, הגיע מפרגוואי. שם האינדיאנים (ה-Guaraní) נהגו ללעוס אותו משחר הזמנים, למרות שחוץ מטעמו אין לו תמורה קלורית, ולא נרקוטית. הם גם הוסיפו אותו ל-"Mate" המר שנהגו לשתות.
על נפלאות הסטביה ברפואת הלב, כלי הדם, הכליות והלבלב תוכלו לקרוא ברשת. גם על תכונותיו האנטיספטיות (במלחמה נגד אבנית השן) וכעזר נגד התמכרויות לטבק ואלכוהול.
אפילו לתאגיד קוקה קולה יש רומן ארוך עם השימוש בסטביה, ונודע כי הוא בעל פטנט על המתקת משקאות באמצעותה. אבל כיוון שלא מדובר בצמח מעורר הזיות, קצת קשה להבין למה הוא נאסר לממכר באירופה.
תחת אמתלת רעילות אפשרית של אחד מחומרי הצמח היבש, האיסור ככל הנראה נובע מאינטרסים כלכליים, בעיקר של חברות בינלאומיות השולטות בשוק הסוכר העולמי וגם יצרניות הממתיקים המלאכותיים. לראיה, גם ה-FDA, שירות המזון והתרופות של ארה"ב מגבילה את הפצתו ומותירה למכור אותו אך ורק כ-"תוספת מזון" ובשום אופן לא כ-"ממתיק".  וואלה! ראיתם איך שמיתוג מתגבר על כימיה...
עם זאת, אף אחד לא אוסר לנו בינתיים לגדל אותו במרפסת או בגינה וליהנות ממנו במינון המומלץ של 4 עלים ירוקים עם ארוחת הצהריים ועוד 4 עם ארוחת הערב לתמיכה באיזון ממשק האינסולין והסוכר, ולבלימת התיאבון במכורים לממתקים.
 

 
    

 

איש תחזוקת מבנים

◄בינוי, חשמל, אינסטלציה, גננות►
מחפש תעסוקה בכל מקום בארץ.
 אפשר עם מגורים, טלפון 052-7497840

 
    
 

התראת צונאמיים


ביום שני השבוע שוב פגע צונאמי באינדונזיה. הגל הענק המית מעל 270 איש ועוד כ-500 נעדרים. בחדשות נאמר כי חלק מן האוכלוסייה לא שמע את ההתראה מפני ששני מצופים חיוניים הושחתו עוד קודם. המצופים, הקרובים לאיי Mentaway הם חלק חיוני במערכת, הם מכילים ציוד המודד את כיווני הגלים וגובה הים ומשדרת את הנתונים למרכזי המידע ביבשת באמצעות לוויין. המערכת הותקנה אחרי הצונאמי הקטלני של 2004, בו מצאו את מותם מעל 230,000 איש.

בסביבות 2004 גם יצרני הדיסקים הקשיחים התחילו לצייד במיוחד את הדיסקים של המחשבים הנישאים בחיישנים שיועילו בקיבוע זרועות הקריאה כתיבה כדי למנוע שריטת הפלטות במקרה של זעזוע או נפילה.
היום, בכל דיסק קשיח עכשווי קיים מד תאוצה (accelerometer), ו-Robert Friedlander, חוקר מטעם IBM, השכיל לנצל עובדה זו בכדי להשיג מידע מבצעי לאחר אירועים סיסמיים ואף לנבא גלי צונאמי. למעשה, הטכנולוגיה קיימת מאז 2006, כאשר מייקל סטדלר הבין כי חיישני הדיסקים הקשיחים יועילו באיתור תנודות סיסמיות. הטכנולוגיה כונתה אז "Tsunami Hard Disk Detector". ניתן היה להוריד אפליקציית Java לכל מחשב שולחני, המחשב היה יוצר רשת P2P כדי להעביר את המידע התנודתי.
בנוסף ועל אותו עיקרון, שתי אוניברסיטאות הקימו את ה- Quake Catcher Network, רשת מתנדבים הדומה לרשת ה-Seti@Home, לאיתור רעידות אדמה דרך חיישני הדיסקים הקשיחים.
לאחרונה, חברת IBM הודיעה על רישום פטנט למערכת התראה נגד רעידות אדמה, המשתמשת בטכניקות אנליטיות לניתוח מדויק ומהימן של נתונים לאחר אירועים סיסמיים כגון רעידות אדמה, ותספק התראות לצונאמיים אשר יכולים להתרחש בעקבות רעידות אדמה. ההמצאה גם מאפשרת מדידה וניתוח מהירים של אזור הפגיעה של רעידת אדמה שיסייעו להחליט על תחומי עדיפות במתן סיוע חירום. שימוש בפטנט זה יאפשר לנצל את המידע שנאגר בדיסק, לתעל אותו ברשת, לאגור ולנתח אותו ולצור מידע מבצעי.
פטנט מספר 7,693,663 הוגש לרישום ב-אפריל 2007 תחת השם: "System and method for detection of earthquakes and tsunamis, and hierarchical analysis, threat classification, and interface to warning systems"
הפטנט מבוסס תוכנה שתרוץ על גבי כל מחשב - ובמיוחד מחשבים של מרכזי מידע-, ותאסוף את הנתונים מאת הרכיבים הרגישים לתנודה (MEMS accelerometers) הנמצאים בתוך הדיסקים הקשיחים, כדי לנתח את המידע שנוצר בעקבות האירועים הסיסמיים. העברתו הנתונים היא דרך רשת במהירות גבוהה למרכז עיבוד מידע אשר ינתח, יסווג ויעשיר את הנתונים בזמן אמת. מכאן שיהיה אפשר לקבוע במדויק מתי האירוע התחיל, כמה זמן הוא נמשך ,את עוצמתו, תדר וכיוון התנועה שלו. המידע יימסר אז למקבלי ההחלטות, כולל נציגי הסיוע החירום (משטרה, מכבי אש, וכו')  לשם נקיטת פעולה.
בפטנט צוין כי מחשבים נישאים אינם המחשבים העדיפים למערכת שכזו, היות והם ניידים.  למעשה, IBM סיימה מזמן את הרומן שלה עם לפטופים כאשר מכרה את עסקי הניידים בשנת 2005 (ואת עסקי ייצור הדיסקים היא חסלה עוד קודם, ב-2002).
לעומתם, מערכת העיבוד תנצל היטב מידע מהימן יותר ממחשבים בעמדות קבועות ומקובעים, כגון שרתים במרכזי מידע, חיישנים של מכונות SAN, מדי תאוצה או חיישני תנודות שהותקנו בסכרים, גשרים, מגדלי רדיו, מגדלי טלפוניה סלולארית וכו', כל עוד ההתקן יהיה מסוגל להעביר את הנתונים ברשת.
 

 
    

בשישי תורמים דם


מחר יום שישי ה-29 באוקטובר תוכלו לתרום דם בדרך לקניות או בילוי,
ניידות מד"א ימתינו לכם יחד עם מתנדבי מועדון ליונס נס ציונה
בין השעות 08:00 עד 14:00, בחניון הקניותר נס ציונה (ברחוב האירוסים, מול חנות "מגה")

זכרו: ניתן לתרום דם מגיל 18 עד 60. בגיל 17, באישור הורים (ראו טופס אישור הורים) ומעל 60 באישור רופא.
 

 
    

קבוצת תמיכה

תמיכה בסובלים ממחלות כרוניות


גילה חרמוני מזמינה את המעוניינים ביניכם להצטרף לקבוצת תמיכה המלמדת כיצד ניתן לשפר את איכות החיים ולחיות בשלום עם המחלה.
זוהי תכנית המשלבת תמיכה אישית וקבוצתית לחולים במחלות כרוניות ואוטואימוניות. כל משתתף/ת מקבל/ת תכנית תזונתית המותאמת אישית למצבו הבריאותי וישתתף במפגשי תמיכה קבוצתיים על בסיס שבועי.
במסגרת המפגשים תשולב הדרכה מקצועית טכנית ותזונתית, המשתתפים ילמדו דרכים חדשות להתמודדות עם המחלה ועל הקשר ההדוק בין הגוף לנפש. כמו כן יקבלו המשתתפים כלים לשמירה על אורח חיים בריא, מסגרת תומכת ומכילה ולווי אישי לכל אורך התהליך.
פרטים טכניים:
• המפגשים יתקיימו בימי שישי בבוקר בבת חפר
• המפגש הראשון יתקיים בתאריך 19 בנובמבר, 2010
• הקבוצות אינטימיות – עד 8 משתתפים
• להרשמה מוקדמת ו/או לכל שאלה ניתן להתקשר לגילה חרמוני בטל. 054-5646727
 

 
    

 

קישורים


● הסינים של היום אולי לא הוגים רעיונות גדולים, אבל הם יודעים בד"כ לעבוד על פי מפרט. משהו כנראה השתבש במפרט מוצר זה הנפוץ מאוד בישראל ואשר בשנים האחרונות מיוצר בעיקר בסין. מצא את ההבדלים בין המוצר (http://tinyurl.com/389byur ) למצב הנכון: http://lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=1276

● קישור ירוק: כמה רע עושה הנייר טואלט לסביבה? לא נוכל להפסיק מיד להשתמש בו, אבל לפחות נחסוך ברולים מקרטון שבתוך כל גליל. חברת קימברלי קלארק יוצאת עם נייר בלי רולים.

● אתר נהדר על ישראל. תודה לשולמית אשכנזי.
 

 
    
   
    
 

השורות של עמית

צעצוע חדש


בשבוע שעבר רכשתי ב-10 יורו שדרוג לטלפון הסלולארי שלי, את הסמסונג פלייר 5 או GT-S5560 אם לדייק. מה אומר ומה אדבר, אני מת על הצעצוע. ראשית, סוף סוף אני יכול לשמוע מוזיקה עליו (העצמה מתאימה גם לחרש כמוני) מסך המגע שלו לא דורש מסג' סיני אלים אלה מגע קל ועדין. חיבור אלחוטי (WI FI) קל פשוט ואמין (בנוסף לבלו טות' הסטנדרטי, כמובן). מצלמה של 5 מגה פיקסלים (לא שאני עומד לעשות בה שימוש, אבל שיהיה) מלווה בתכנה לעריכת וידאו על המכשיר. נגן המדיה שלו מקבל מספר מרשים של פורמטים מבוססי אינטרנט, אם כי לא תומך ב-DIVX (רבאק, זה עדיין רק טלפון) הממשק שלו מכיל קבוצה של Widgets שניתן להדביקם בקלילות על 3 מסכים ראשיים ולהחליף ביניהם. הוא קורא כרטיס מיקרו SD. משך זמן הסוללה למכשיר מולטימדיה מרשים במיוחד, אין לי מספרים כי מעולם לא טחנתי את הסוללה עד הסוף, למרות שמי שמכיר אותי יודע שהטלפון בשבילי הוא יותר נגן מדיה וקונסולת משחקים לזמן ההמתנה בתורות האינסופיים כאן, וגם בתנאים הללו לא הצלחתי ולו פעם אחת לאבד יותר מקו אחד במד חיי הסוללה.
למה בעצם שדרגתי? כאן בעצם נעוצה הבעיה של מסכי מגע: איבדתי באופן סופי את הכוונון (קליברציה) של המסך, וגם אתחול של כל המכשיר לא סייע. אבל מה שבעצם עניין אותי הוא החיבור האלחוטי שלא היה קיים במכשיר שלי. בצרפת אמנם החיבור שלי לאינטרנט דרך הסלולארי הוא חינם ובלתי מוגבל, אבל כשאני מחוץ למדינה כל גלישה לתא הדואר שלי פירושה אבדן של 10% מהקרדיט שלי, וחיבור אלחוטי הוא הפתרון.
אבל בינינו, כל המכשירים הללו אמורים להיבחן לאורך זמן ולא בשבוע או שבועיים של התנסות. אם הם מחזיקים מעמד שנה, הם יהיו ראויים לתואר כלשהו. הבעיה היא שאחרי שנה... הם כבר עתיקים.
 

Mission Impossible


השביתה בצרפת נמשכת למרות שהרפורמה עברה בסנאט (עוד שלושה שלבים פורמאליים נשארו והחוק הנ"ל יהיה עובדה מוגמרת) הזבל במרסיי כבר מגיע לרמות בלתי נסבלות, עד כדי סכנה לבריאות. מדי לילה מועלית באש ערימת זבל ויחד אתה המכונית שחנתה בסביבה, האופנועים ולפעמים גם חנות אחת או שתיים. מסוף הנפט השלישי בגודלו בעולם במרסיי-פוס משותק כבר כחודש והמפרצים מסביב לעיר מלאים מכליות נפט בהמתנה ונראים יותר כמו מגרשי חנייה.
האיגודים הכריזו על יומיים נוספים של הפגנות, דהיינו שוב אותו טקס מעצבן אותם תמונות ואותם פרצופים, צרפת השמנה הדשנה מעונג, המנגנון הציבורי.
אפשר לומר הכול על סרקוזי אבל האיש מסכן את הקריירה הפוליטית שלו עם הרפורמות הללו, הוא לא הראשון שניסה להעביר אותן אבל הוא הראשון שהולך עם הראש בקיר מכיוון שאין ברירה. להעביר רפורמה בצרפת זו משימה בלתי אפשרית בעליל. נחיצותה, חשיבותה או ההיגיון שבה אף פעם לא הטריד את הצרפתים, הם באופן רפלקסיבי יורדים לרחובות. לא פלא שרוב הנשיאים בצרפת העדיפו לנסות לפתור את הסכסוך הישראלי-ערבי, על פניו נראה כי מדובר במשימה הרבה יותר פשוטה מאשר להעביר רפורמה.
הדלק הוא הבעיה מספר אחת בצרפת. ברוב המדינה יש מחסור בדלק ונהגים שורפים את שארית תכולת טנק הדלק שלהם בחיפוש אחריו. לא מעט מכוניות נטושות בצידי הדרכים הם תוצאה של חיפוש דלק לא מוצלח. רק כדי שתבינו, עלות כל יום שביתה הוא 400 מיליון יורו. העצוב שבדבר הוא שהחמורים שכתבו את החוקה הצרפתית נתנו יותר את הדעת על זכות העובד לשבות מאשר על זכותו לעבוד. כך קורה שהשובתים מונעים משאר הציבור לעבוד על ידי חסימת נקודות המוצא של האוטובוסים והרכבות הקלות, חסימת אתרי האשפה מחברות פרטיות, חסימה פיזית של המזקקות, ועוד. ילדי התיכונים יצאו מהתמונה, חסמו את בתי הספר בפחי אשפה ויצאו לחופשת הסתיו שלהם. על דלתות בתי הספר הם השאירו שלט "לא בובות ולא תינוקות", תשובתם לגבי הטענה שהם הולכו באף. אולי עוד 10 שנים הם יבינו שהם אכן היו גם בובות וגם תינוקות.
 

Saint Tropez


זו לא הפעם הראשונה שלי בסן טרופה, אבל העיירה הקטנה הזו תמיד שווה ביקור נוסף, אם כי פקקי התנועה בכניסה וביציאה קצת מעצבנים, וגשם נודניק לא פסק מרדת עד שעזבנו (ואז יצאה שמש נהדרת). סן טרופה ממוקמת באמצע הדרך בין מרסיי לניס בתוך מפרץ שבצידו השני ממוקמת סן מקסים. סן טרופה הפכה מפורסמת כשהכוכבת הצרפתייה בריג'יט ברדו התנחלה בה. עד אז היא הייתה עוד כפר דייגים. אחרי ברדו הגיעו כל המפורסמים ואתם העשירים, לכן... אתם יכולים לתאר לעצמכם מה מחירו של מטר מרובע במקום. המרינה המדהימה מלאה ביאכטות כאלו שרק בסרטים תוכלו לראות. שם מחירו של קפוצ'ינו הוא 6.5 יורו, והנשים עדיין לובשות פרוות גדולות על גופן, כשפרוות קטנות מהלכות אל ארבע לצידן. מבט מהיר על נשות המקום יבהיר שהדבר היחיד שנוגע בשפתותיהן הוא מזרק עם בוטוקס.
העיר מפוצצת בתיירים באופן קבוע וכבישי הגישה אליה לא הכי נוחים שבעולם. חנייה? חס מלהזכיר. בתוך העיר התנהלה תצוגת רחוב של פסלי ברונזה של אמן קולומביאני.
הגלריות מציגות את המיטב שבמיטב אבל מי שמגיע למקום מגיע עם הרבה כסף כדי לחפור את הבוטיקים המסוגננים במקום, והוא בדרך כלל דובר רוסית, יש לו הרבה מאוד יורו בכיס ועוד הרבה יותר בחשבון הבנק. סן טרופה היא גם מולדתה של הטארט טרופזיין או tarte tropezienne, עוגה עסיסית מפוצצת בקרם במקור מבוססת על מתכון פולני) ... נראה אתכם אוכלים יותר מפרוסה אחד מהדבר הזה.
תמונות מסן טרופה
 

יעבור  בשתיקה


חוק האברכים, עוד מעקף קטן של בג"ץ כדי להעביר אתנן של מאות מיליוני שקלים של הציבור לידיים שלא נאה להן לעבוד. למה לא? עובדה, אכלנו כל מה שהאכילו אותנו עד עכשיו. להזכירכם: "זה היה קטן" ו-"זה לא היה רלוונטי" ו-"זה רק בעיה של האהרלך"... אז יאללה חברה, בואו וניתן להם עוד קצת כסף, כדי שיוכלו ללמוד תורה, אחרי הכול רק לימוד תורה שימר את העם היהודי במשך אלפי שנים.
וביבי? חס מלהזכיר. אני מסתכל סביבי ורואה את סרקוזי, אני לא מת עליו אבל קשה שלא להעריך את האיש שמקריב את הקריירה הפוליטית שלו כדי להציל את המדינה שלו. כן, הדמיון בין התלמידים החרדים לאיגודים בצרפת הוא רב; יכולת ההתארגנות, עוצמה כקבוצת לחץ, מיעוט קולני, ושאיפה בלתי מתפשרת לשפר את חייהם על חשבון כל העולם, רק לא לעבוד. אבל בעוד סרקוזי מעלה את עצמו על המזבח, ביבי משקיע בעוד שמן לסיכוך כדי למרוח על הישבנים שלנו!
והליכודניקים? אלוהים ישמור, איזו יכולת רטורית! במקום להגיב לטענות הם זועקים: "קדימה צבועים". נכון, אולי קדימה צבועים, אבל זה לא מעניין את התחת שלי, זה לא נותן זכות לביבי להקריב את שלטון החוק בשביל הכיסא המרופד שלו ולתת למיעוט של בטלנים לסדר את הרוב בפעם המי יודע כמה. אני שומע שהסטודנטים סוף סוף מתכוונים להזיז את הישבן ולרדת לרחובות, בניגוד לצרפתים, למטרה ממדרגה ראשונה
. אבל לדעתי כולם בלי יוצא מהכלל צריכים להצטרף אליהם, ואם צריך לשרוף אז שישרפו, ואם צריך להכות אז שיכו.

סרטים רבותי, ב-http://video.videowebgate.com/index.php?pt=feature
 

תגובה לשורות של עמית

 
    
  

HUMOR הומור


הקורא פרננדו מ. מציין כי ראשי תיבות של "Office of the Chief Information Officer" הן OCIO, מילה שפרושה בספרדית הוא "בטלה".

רעידות אדמה וטוויטר

באזורים של רעידות אדמה...
 

 
   
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
  
 

נשמח לקבל הערות והארות,  המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:magazine@chief.co.il

 
 
   
 

http://www.bos.co.il

 
 

ידיעון זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2010