גיליון מספר 5 שנה XI יום חמישי, 3 בפברואר 2011

 
 

► לגיליון קודם 2011 לגיליון הבא ◄

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

 
   

פסימיסט רואה קושי בהזדמנות,
אופטימיסט רואה את ההזדמנות בקושי

ווינסטון צ'רצ'יל

 
    
 

גרסת BOS העדכנית הנה BOS v2.2.7 מה חדש בגרסה
 
▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS 2009H.pps
גרסת Beta עדכנית 2.2.11.5 (תומכת Windows 7)
לקבלת גרסת Beta

 
    

 

סוכנים

סוכני BOS בכל הארץ מוזמנים ליצור קשר על מנת לקבל עבור לקוחותיהם גרסה  עדכנית ו... חולצה פרובוקטיבית, לתחרות!
 

 
    
 

 

שער ערך ה GB
2/01/2011
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA
לפי מחיר לכל 1GB

0.84

160GB

0.54

250GB

0.43

320GB

0.29 ₪

500GB

0.27

750GB

0.22

1TB

0.18

1.5TB

0.19

2TB
מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX

היקר מכולם

X.XX

הזול מכולם

מחיר ה-GB
הזול ביותר לתקופה








 

הצטרפו ב facebook
ל-FanGroup
של שחזור מידע


 

לידיעתכם:


המעבדה לשחזור מידע בצ'יף אינה עוסקת במכירת מצעי מידע.
עם זאת, ניתן להזמין דרכנו מצעי מידע חלופיים להעברת המידע, וכן פתרונות משלימים למניעת אובדן מידע עתידיים
 


 

שעות קבלת קהל

המעבדה בצ'יף פתוחה למסירה ואיסוף עבודות בימי א' עד ה'
בין השעות 09:00 עד 17:00

בנוסף, ניתן לתאם בטלפון
הגעה בשעות חריגות

למקרי חרום, ניתן להפעיל
את המעבדה 24/7


חוויה חוץ גופית


שמו היה מספר סידורי כלשהו, שם משפחתו היה WD. אבל במעבדה, קראנו לו "מוטי" על שם בעליו. הוא הגיע אלינו בסוף ינואר, מלווה במחליפו - דיסק קשיח חדש במארז חיצוני מפונפן. מוטי היה מקרה רגיל, בסיכון גבוה, כמו יותר מחצי מהדיסקים שמגיעים לטיפולנו.
מקרה רגיל, למה? כי מחלתו הוגדרה בפשטות: "לא ניתן לקרוא את ה-Volumes ממערכת MS". בעיה נפוצה עד כאב.
המקרים הקשים ביותר שאנו רואים הם אותם דיסקים מסכנים שכבר עברו ידיים אכזריות, שניסו לטפל בהם ללא אהבה, הכריחו אותם להתניע תוך סיכון של החומרה, הדביקו עליהם מדבקות, לעיתים אף ניסו עליהם ניתוחי-לב-פתוח ללא צורך או ללא ידע, והחזירו אותם מוחלשים, כושלים יותר מאשר בזמן הופעת התקלה. (אספר פן אצונזר, שמקום אחד יש בארץ, שם לעיתים מטילים על הדיסקים מום נוסף, כדי שאיש מלבדם לא יוכל לסיים את הטיפול בהצלחה.)

מוטי התקבל לבדיקה, כטובה לחבר, ביום שישי בבוקר. מסתבר שגם הוא היה תושב מארז חיצוני ממותג מוכר (רובכם כבר יודעים שמותגים פלצניים, מנופחים ללא סיבה - מג'ינסים ועד שרתי בלייד- מרגיזים אותנו תמיד)

הוא עבר כמה שעות קשות. במכשור הייעודי עשינו בו ניסיונות קריאה חוזרים ומאולצים. אם לדיסק היה מערכת עצבים, הינו מוכנים להישבע שכואב לו. לקראת כניסת השבת התחלנו לחשוש שסופו קרב.
אומרים שאין ברכה מעבודה בשבת. גם אומרים שמשאלות שמובעות תוך כדי הדלקת נרות שבת מגיעות בערוץ מועדף למשרד הקבלה של הקב"ה. אז בערב שבת הפסקנו לטפל במוטי אבל לא הפסקנו לחשוב עליו.
לפני שעזבנו אותו על שולחן המעבדה, הוא פלט כמה קבצים והתחיל להיפרד מהחיים בחרחורים. עדכננו את מוטי בעליו, ששעותיו ספורות וסיכויי השבת המידע קלושים.

זה לא שאי אפשר לקצור איברים מדיסק שמת, נהפוך הוא. מצב הידע העכשווי (מה שנקרה State of the Art) מאפשר קריאת ממצאים גם כאשר המערכות התומכות (מערכות מכאניות וחשמליות) אינן תקינות. כמובן, מדובר בטכניקות יקרות יותר. המחיר שלהן הוא זה שיקבע את החלטת הלקוחות ברוב המקרים המגיעים לידינו.

אצל לקוחות פרטיים, תהליך ההחלטה דומה מאוד לתהליך במרפאות של חיות בית. מצד אחד המשפחה נקשרה לחיית המחמד שלה ומוכנה לעשות כמעט כל דבר כדי להצילה. כמעט. הלא בסך הכול מדובר בבעל חיים, לא בבן משפחה. ולכל בית תקציב מוגבל, גם אם הגבול עובר במקום שונה בכל בית. וגם כאן - בסך הכול מדובר בדיסק קשיח (או בכרטיס SSD, או במערך דיסקים, או...)
לקוחות ארגוניים לא מתלבטים פחות, אבל, כאן החישוב של רווח-הפסד הוא אובייקטיבי ורגשות (ברוב המקרים) אינם מעורבים בו.

מכירים את הרגע בסרטים, שהצוות הרפואי מפעיל זרם חשמל כדי להחיות לב במצוקה?
זהו רגע דרמאטי, פעולת חירום להצלת חיים. למרות ההצלחה/אי ההצלחה של הדה-פיברילציה, בסרטים לעיתים רחוקות נותנים את הדעת על תופעות הלוואי שלה. הלב הוא שריר עדין, השוק החשמלי משחרר אנזימים ויוצר מצב לא טבעי בגוף המטופל, אשר- אם אכן נשאר בחיים- יתמודד עמו בנוסף גם לגורמים שהביאו אותו למצב של כמעט-מוות. גם בדיסקים זה קורה. יש רגע שיא, יש פעולה הרואית (אשר מבחינה טכנית, כלל לא דומה לדה-פיברילציה). ויש את תופעות הלוואי לאחר מעשה.

אם מוטי הדיסק היה בן אדם, יכול היה לספר שראה אור בהיר קורא לו מגבוה, וקול עמוק מצווה עליו: "אם אתה באמת רוצה להיגמר, תהיה מענטש, תן קודם לקרוא את הנשמה שלך". האור מגבוה, היה פלורוצנט המעבדה. וקול הבריטון, של טכנאי צ'יף שהתעקש להישאר לצדו.
בציוד הבהבו כמה נורות, על המסך השתנתה מגמת הפלט. לאחר המעשה הקריטי, הדיסק "החליט" שלא יעזוב אותנו בידיים ריקות. מיהרנו להודיע לבעליו, והצבע כנראה חזר ללחייו. מאותו רגע, רבע משיחות הטלפון ו-90% מן ה-SMSים שקיבלנו במשך יממת ההחלמה של מוטי הדיסק, היו ממוטי בעליו. הוא לא הרבה בציפיות, הוא מראש ידע שאת המימד הפיזי של הדיסק כבר לא נוכל להשיב, ולכן מראש הביא לנו את המחליף.
אם מוטי הדיסק היה בן אדם, היה אולי חווה חוויה חוץ-גופית שאין טוב מהוליווד כדי להמחיש. ה"נשמה" עוזבת גוף אחד, ועוברת לגוף אחר..
"נשמתו" של החולה, זיכרונותיו ואוצר המידע שבו, ניצלו.

אתם יודעים שבצ'יף - כמו בכל מוסך שכונתי- לא אוהבים לספר על מחירים. כל עניין לגופו, אי אפשר לצפות הוצאות מראש וכו' וכו'. אבל הפעם, לאחר מעשה, מותר לספר שסאגת הצלתו של הדיסק עלה לבעליו בסכום בן 3 ספרות. עבור חלק מכם, סטודנטים יקרים, זה הרבה כסף. עבור אחרים, מנהלי IT ארגוניים, זה מעט בהשוואה לערך המידע שחולץ. עבור שעות האדם הרבות המושקעות בעבודה זה בהחלט לא הרבה, בעיקר כי בתמורה לשמחה וסיפוק... עדיין אי אפשר לקנות במכולת.
 

 
    

ארץ מאושרת


אושר, מהו? במונחים של אוכלוסיות וארצות, אושר משתווה לשגשוג. ושגשוג הוא שילוב בין עושר ל-Well being, מונח שתורגם כ-חיים מלאים בתחושות ורגשות טובים ובתפקוד טוב. באותה מידה המושג מדבר גם על מידת התפקוד שלנו בעולם – ולכאן נכנסות ההתנסות במערכות יחסים חיוביות, היכולת לשמור על מידה של שליטה בחיים ותחושת הייעוד של התושבים.
לכן, המושג שגשוג מכיל לא רק נתונים כלכליים, אלא גם של רמת חיים, בריאות וחינוך, אלא גם ערכים של חופש אישי, חופש הביטוי, ועוד. כך מאמינים במכון לגאטום, מחברי אינדקס השגשוג השנתי.
בסוף 2010 דירג המכון 110 מדינות בתחומי הכלכלה, היזמות וההזדמנויות, השלטון, החינוך, הבריאות, הבטיחות והביטחון, החופש האישי וההון החברתי שלהן.
איך ממוקמת ישראל? מספר 36 ברשימה. טוב מאוד אך לא מעולה. הנתונים המלאים בקישור זה. נתונים על ישראל: בעמוד מספר 190.
 

כתוב לי עוד

 

העולם מלא סתירות. קודם מישהו יוצר פלטפורמה של מיקרו-בלוגים, ואז שוברים את הראש כדי לשבור את גבול 140 התווים.
TweetDeck היא האופציה עבור המשתמשים הכתבנים יותר, היא מוצגת תחת Deck.ly

המגמה ככל הנראה היא להפוך את Tweetdeck לפלטפורמה עצמאית, מאחר וכבר יש לה קליינטים ל-iOS, Android , ו-ChromeDeck
עם Deck.ly, צפוי שמשתמשי TweetDeck יאריכו בדבריהם - כרגע, עד ל-500 תווים. ולמי שיכתוב ב-טויטר מסרים ארוכים, ניתן יהיה לקרוא את מלוא המסר בדק-לי. הפוסטים של טוייטרים קבועים יאוחסנו בשרתי טויט-דק

ש.ל.

 
    

 

קישורים שאהבנו


● כשמחפשים 241543903 בגוגל תמונות, מגלים דבר מוזר ביותר... כל התמונות שמופיעות הן של אנשים עם הראש בתוך המקרר. על הפרויקט (תודה לטל)

● על תהליך החלפת הבלוגוספירה  בסטאטוספירה

● מה יקרה לנו כאשר יגמרו כתובות ה-IP ?
 

 
    
 

הצפנת דיסק מלאה


המידע השמור במחשבים מוגן בצורה הבסיסית ביותר על ידי סיסמא השמור במערכת ההפעלה של המחשב. אבל, הסיסמא לא מגנה מפני גישה למידע ברמת הדיסק הקשיח, כלומר בקיצור דרך שאיננו עובר דרך מערכת ההפעלה. נכון, צריך להיות האקר שמבין או טכנאי מחשבים כדי לגשת ישר לדיסק.
השבוע נשאלנו על עתיד הצלת הנתונים מדיסקים מוצפנים.
בתירוץ להגן על המידע שבדיסק מפני גישה של זרים, יצרני הדיסקים והזיכרונות במצב מוצק החלו להשתמש בטכניקה של הצפנה מלאה של הדיסק הפיזי (full-disk encryption). הם חפצים לשווק מצעי אחסון מידע המצפינים באופן אוטומטי את המידע ברגע שזה נשמר בהם, ומפענחים אותו בעת הקריאה המורשית. כלומר, לא תהיה בהם צורך בתוכנות אבטחה, כי הסיסמא לדיסק תספיק לצורך הצפנה ופענוח.
כיום מאמינים שתוך שנה או שתיים כל הדיסקים הקשיחים יהיו מוגנים באמצעות שיטת הצפנת הדיסק. הדיסקים המוצפנים יכילו את פקודות תהליך ההצפנה על גבי שבב בדיסק עצמו. מי שינסה לגשת לדיסק ללא ידיעת הסיסמא יאלץ להתמודד עם תקני מפתחות הצפנה מתקדמת מסוג 128-bit  או 256-bit
המצדדים בשיטה טוענים כי חומרה היא מהירה, אמינה וקשה לפיצוח יותר מאשר תוכנה.
אנו שכבר טיפלנו בדורות הראשונים של דיסקים כאלו  כבר לפני קרוב לעשרים שנה יודעים על כשלים רבים שהביאו מפח נפש ללקוחות רבים. תהליכי השחזור ארוכים, מורכבים ולכן גם יקרים יותר. לעתים קרובות, דיסק מוצפן שיש בו גם נזק פיזי למשטחי המידע  לא ניתן יהיה לשחזור כלל.
 

אגב הצפנה


אגב הצפנה, כאשר סיפרו לנו על יצרן התוכנה Kakasoft עמדנו לבקש שיפסיקו לספר לנו אנקדוטות של עיכול. אבל מסתבר שהחברה אכן קיימת, ומייצרת תוכנת הצפנה השימושית במיוחד להצפנת קבצים וספריות שאנו מחזיקים בהתקנים ניידים (דיסקונים ודיסקים חיצוניים). להורדת התוכנה
 

 
    









לוסי מתהפכת (בוויטרינה שלה)


85 שנים אחרי "משפט הקופים", אחד עשר הורים תבעו לדין בפנסילבניה את בית הספר של ילדיהם כדי לאלצו לבטל את הלימודים המאשרים את יצירת האדם על ידי האל, כפי שרואות אותה מירב הדתות. בית הדין קבע כי ה"עיצוב האינטליגנטי" איננו מדע, אלה השתדלות לקידום השקפה דתית באמצעות בתי ספר ציבוריים, מה שמהווה עבירה על חוקת ארה"ב.
שני מדענים מאוניברסיטת פנסילבניה כתבו מאמר בנושא הקובע כי שמחת הקהילה המדעית על תוצאות המשפט הייתה מוקדמת מדי והניצחון לא שלם. הם ערכו סקר בין 926 מורים בארה"ב לגבי טכניקות למידת האבולוציה. על פי הסקר, רק כרבע מהמורים לימדו את האבולוציה ביעילות.
כ-60% מן הנשאלים לימדו גם אבולוציה וגם את תיאוריית הבריאה (creationism) וניסו לעקוף את המחלוקות בין שני הנושאים, מה שאפשר לתלמידים לקבל עמדה עצמאית.
ב-2007 הופיע בירחון Science מאמר שדירג את ארה"ב במקום לפני האחרון בין 35 מדינות מפותחות, על פי קבלתם הפומבית של תיאוריית האבולוציה. היחידה שפגרה אחריהם הייתה טורקיה. כשליש מן האמריקנים טוענים כי האבולוציה כלל לא התקיימה, על אף עשרות שנים של הוכחות שנשאבו מתוך גנים, מאובנים ותצפיות שדה המאשרים את התיאוריה של דרווין. רבים מן הבגירים האמריקנים מתקשים לקבל את המושג של אדם התפתח במהלך ששת מיליון השנים האחרונות, מתוך אב דמוי קוף.  הרעיון המעמיד אותם במצב של "מקורבים" לשימפנזות, גורילות, אורנגאוטנים וסדרת מאובנים המעידים על מיני אדם פרימיטיביים. אנשים מסוגלים לקבל את האבולוציה בעבור בעלי חיים, אך לא מאמינים שהיא חלה עבור עצמם.

ל.ג..

 
    

אמרתי רוגלה, ולא רוגעלע !












רוגעלעך


המשרד במרתף. שלוש אחרי הצהריים.
-מה עוד אתם העושים כאן? שאל השליח.
- כל מיני... - ענתה ט., בלי הרבה חשק, מאחורי שולחן הקבלה.
- אתם עושים רוגעלעך?
- רוגעלעך? מה פתאום!?
-נו, אז ספרי, כי כבר קראתי לגרר אבל אני לא בטוח כמה זמן זה ייקח לו. ובינתיים, אני כאן תקוע איתך. בחוץ גשם.
-עושים פה גם מחשוב פורנזי, עבור חקירות ובתי משפט - נאנחה, בלי שאצבעות ציפורני הארגמן יפסיקו לרגע להקליד במהירות.
-אני יודע מה זה פורנזי, לא אהיה שליח כל ימי חיי...  נו, אז איך עושים את זה?
-אולי לא תהיה שליח, אבל כנראה שנודניק תמשיך להיות. איך אפשר להסביר על רגל אחת איך עושים את זה?

אולי רצוי לסכם את הנושא בדרך הבאה: "לא ניתן לגלות מה שלא נכתב". כלומר, אם חשוב לך שמעולם לא יעלו על מעשיך באמצעות מחשוב פורנזי, פשוט אל תעשה.
השיטות והכלים הפורנזיים נועדו בעיקר לגלות הונאות ולחשוף פשעים או מעשים שליליים. ועם זאת, יש להם כלל שימושים נוספים. כמו למשל, בסיוע להצלת קבצים שנמחקו, בגילוי תוכנות זדוניות (וירוסים, רוגלות), לגלות אם מישהו נוסף משתמש במחשב בזמן שהמשתמש הראשי נעדר, לגלות אם עושי שימוש במחשב משתמשים בו לצרכים אחרים מאלו אליהם נועד, וכו'.

אם תבדקו ברשת, תגלו מספר תוכנות "פורנזיות". כביכול, באמצעותן תוכלו לשחק את הבלש הנועז. אבל "מצאו בעצמכם את הקבצים האבודים" זה לא בדיוק כמו "הכינו בעצמכם צלחת דקורטיבית לסבתא". תוכנות אלו הן בדיוק כמו סכין המנתחים של הפתולוג של CSI: כדי למצוא ממצאים משמעותיים חייבים לדעת איך לחפש, היכן לחפש, ומה לא לעשות. מה שחשוב מכל: אם לא מיומנים בעבודה איתן, הסיכוי גבוה לשבש ראיות ולשתול נתונים מבלבלים. האמינו, אנשי מחשבים מנוסים עשו זאת בעבר, רק מפני שמומחיותם כוללת תחומים מורכבים, הם מצוינים במטלות מסובכות ומיוחדות, אך לא התמחו ברזי העבודה הפורנזית.

-אתה, היית נותן לי לנהוג במשאית שלך?
- יש לך רישיון נהיגה דרגה C1?
-
יש לי B
- את לא יכולה.
- אז גם אתה לא יכול לעשות אבחון פורנזי.
- אפשר רוגעלע?
- בבקשה.
 

 
    
 


2000

2013


































































































השורות של עמית

חזון


פרופסור מיכאל בורט הוא נביא, איש חזון... כך טוענים בכלכליסט, העיתון הכלכלי של ידיעות. למה? כי הוא ניבא בשנות ה-60 שיהיו גורדי שחקים בתל אביב! ממש נבואה רצינית. כבר בשנות ה-60 היה ברור שתל אביב חנוקה מכל צדדיה ואין לה הרבה לאן לצמוח פרט לגובה, כמו... כל עיר אחרת בעולם! מיכאל בורט גם חזה ותכנן את נתיבי איילון, הרבה שנים אחרי שבכל העולם בנו כבר כבישי טבעת. תכנון דרך איילון הוא דוגמה לחזון של פרופסור בורט. כל בר בי רב מעדיף למצוא כל דרך אפשרית אחרת לצאת ולהיכנס ל.. ומתל אביב בשעות העומס, רק לא להיתקע בנתיבי איילון (שכבר שנתיים אחרי שנבנו היה ברור שלא יעמדו בעומס ותוכננו בצורה לקויה, ולא אמרתי דבר על ההצפות של דרך איילון שאמורות לקרות פעם ב-15 שנה ובשנה גשומה קורות פעמיים בחודש.
וכעת, למר בורט יש חזון חדש!
בניה על איים מלאכותיים מול חופי תל-אביב, הוא מתעלם מעליית מפלס המים בעולם, אין ספק שלא ראה את התמונות מאיי מלדיוואס ובטח שבטח לא ייקח בחשבון איזה צונאמי קליל שיטביע את כל הפרויקט במימי הים התיכון. חזון זה דבר נחמד אבל לאיש הזה אין חזון ואין בטיח הוא רואה צפויות ולא רואה צפונות, ואם דרך איילון היא הדוגמה ליכולת התכנון שלו... אז כולנו בצרות.
 

תמשיכו להתווכח איתי


על כל קטע שאני כותב על התפשטות האסלאם כביכול, תמיד יתקפו אותי, זה תמיד אותם קוראים והם תמיד מסרבים לקבל עובדות, אז בימים אלו יצא מחקר שאומר: כי שיעור הגידול באוכלוסיה המוסלמים גדול מאשר בשאר הדתות, אבל נמצא בירידה מתמדת! המחקר מצביע על כך ששיעור הילודה הולך ויורד בעולם המוסלמי בעיקר עקב העובדה שיותר נשים לומדות ו/או עובדות בגלל המעבר לערים והצורך לשיפור רמת החיים. מספר המוסלמים בעולם אמור להגיע בשנת 2030 ל-2.2 מיליארד היינו 26.4% מאוכלוסיית העולם, לעומת 23.4 כיום. באירופה שיעור המוסלמים כיום הוא 6% ובשנת 2030 צפוי להיות 8%. המסקנה, שלשם שינוי לא מבוססת על חרדות, אלא על מספרים יבשים, שיעור הגידול של האוכלוסייה המוסלמים לא גדול מספיק כדי לשנות את המאזן בין הדתות. רוצים להתווכח עם המספרים? הנה הקישור למחקר.
 

מהפכות ופרשנים


מסביב לכל הבלגאן במצריים מסתובבים הרבה מאוד אנשים עם מעט מאוד ידע ומקשקשים בתקשורת הישראלית (וגם הצרפתית). אף אחד לא מבין באמת מה קורה במצריים. המהפכה הזו באה מהרחוב, כל כך אותנטית שאפילו האחים המוסלמים לא מעזים לקחת מנהיגות או אחריות ונעמדים מאחורי אל- בראדעי. אבל זה לא מונע משלל פרשנים לעלות לאוויר ולהפריח שטויות, כרגיל.
מצחיק עוד יותר לשמוע את הגמגומים (והשתיקה הרועמת) מכל מדינות המערב שתמכו במוברק כל אותם שנים, הגמגום הזה מוכיח שגם הם לא יודעים מה קורה ובטח שבטח לא מה יקרה. ומי שפוחד מעליית האחים המוסלמים, צריך רק להסתכל על התמונות מרחובות קהיר, אלכסנדריה וסואץ. לא מדובר במוסלמים קיצוניים, מדובר במצרים אותנטיים, אז אל תרוצו עדיין להתחמש.
אבל, מה שמעניין באמת הוא שהאינטרנט המסכן במדינות ערב, הצליח להוציא לרחוב את ה"עמך" הערבי. בעוד שבישראל טכנולוגית האינטרנט רק העמיקה על הכיסא בבית את השקע המיועד לישבן. עוד מסים – נכתוב עוד טוקבק. ביבי בטח קורא את הטוקבקים שלנו!
 

מה עוד היה לנו שם


אני לא אוהב קיצוניים, לא משמאל ולא מימין. הבעיה שלי עם הימין היא הרבה יותר קשה. הם לא קוראים עד הסוף, הם לא מתעמקים וישר מפגיזים. אני אומר על ביבי שהוא איננו דמוקרט, הם לא יבדקו אך ישר יגידו "ושרון כן היה דמוקרט?” אין להם טיעונים חיוביים, יש להם תמיד טיעונים שליליים. לא יכולים להתווכח עם העובדות שלי אז הם מתווכחים באמצעות (שימו לב, באמצעות) ה"עובדות" שלהם. רוצים להתווכח? אדרבא, עשו זאת לעניין, בואו וציינו דוגמה של מה שנתניהו עשה טוב. אנא אל תתווכחו עם עובדות היסטוריות, כיצד קמים משטרים דיקטטוריים, תפתחו חדשות ושימו לב מה קורה כאשר הדיקטאטור עובר את הגבול. עוני ומתח בטחוני היו תמיד אסטרטגיה של דיקטטורים.
ומשהו קטן לגבי הערת המערכת: אני לא יודע אם מערכת מגזין צ'יף נוטה שמאלה או ימינה, מעולם לא שאלתי כי זה לא ממש משנה לי, לכולם יש זכות חשיבה ודיבור. מצד שני זה לא מפליא אותי שאנשי מחשבים נוטים ימינה, מדובר באנשים עם ראיה בינארית: שחור או לבן, וההתניה אם זה לא שחור אז זה לבן טבועה בדמם. זה שבאמצעות אפס ואחד ניתן להציג גוונים של אפור ואפילו צבע זה כבר סיפור אחר.

אגב

מס הבריאות יעלה כדי להבטיח שלכל ישראלי יהיה ביטוח סיעודי, עוד מסים כדי שהאזרח יממן את מה שמגיע לו ממילא. מעניין מה יעלה בגורל. מאותם התשלומים ששילמנו באופן פרטי כל אותן שנים לביטוח סיעודי, אני מוכן להתערב שאיש לא יקבל אגורה חזרה.
בו זמנית חלה העלאה (נוספת) במחירי הדלק, שמתברר גבוהים ב-20% מאשר באירופה. זה לא שאף אחד לא ידע את זה, אבל החליטו לבדוק (הוקמה אפילו וועדה) למה מחירי הדלק כל כך גבוהים בישראל. בגלל עלויות השיווק! תסלחו לי, אבל אני לא ממש מבין. מה זה עלויות שיווק? האם מדובר בתחזוקת תחנת דלק? התחנות באירופה הרבה יותר מרשימות. האם מדובר בפרסום? שיפרסמו פחות, מי שמבזבז כל כך הרבה כסף על שיווק מוצר בסיסי הוא אידיוט או נוכל. אבל אף אחד לא הסביר מדוע ביחד עם ההעלאה הקודמת הועלה גם מס הבלו...
חודש ינואר עומד להסתיים. מהכרמל כבר לא עולה עשן ושקל מ-300 המיליון שהובטחו (עוד בינואר) לשירותי הכבאות (בלי תנאי) לא הועבר. אני מניח שמר שטייניץ ואדוניו מאמינים שלא פורצות שרפות בחורף, ולמה לדחות למחר את מה שאפשר לדחות למחרתיים?
 

חשבונות...


אחד מקוראיי מתגאה ביכולתו למצוא פתרונות "פשוטים" לבעיות סבוכות, האמת היא שהוא לא שונה מרבים אחרים והחלטתי להציג לכם דוגמה:
הוא אומר: יהודים לישראל, נוצרים באירופה, וכל השאר לא אכפת לו, אבל איך מעבירים את המוסלמים? הוא אומר "אנשים באוטובוסים, רכוש במשאיות" אז בואו נבדוק במה כרוך העברה של 5 מתוך 6 מיליון המוסלמים בצרפת בחזרה לצפון אפריקה:
אוטובוסים 4.9 מיליון יאלצו לעשות דרכם למרסי באוטובוסים אוטובוס מכיל 20 איש ידרשו בערך כ-100 אלף אוטובוסים בעלות ממוצעת של 50 יורו לאוטובוס אורכו של כל אוטובוס הוא 20 מטר. רק בשביל הוויכוח נניח שימצאו 100 אלף אוטובוסים הם יעלו 5 מיליון יורו, ויצרו פקק באורך 2000 קילומטר...אופס, כל רוחבה של צרפת לא מתקרב לכך. אני לא מתכוון להמשיך, כי ממרסי צריך לשלוח אותם לצפון אפריקה. אין מצב שאפשר לבצע טרנספר לא בערבים מישראל למדינות ערב ולא במוסלמים באירופה, מי שמאמין שזה אפשרי, הוא מטורף ולא בקיא ברזי המתמטיקה הבסיסית.

למרות האמור שני קטעים למעלה... המערכת סבורה כי יש טעם לפגם בהצגת נושא כה טעון, ובמיוחד לעם כמו שלנו, במושגים טכניים ומספריים. הנושא הנו עקרוני ולא מעשי.


ויש גם סרטים, כרגיל,  ב-videowebgate.com
 

תגובה לשורות של עמית

 
    
 

 

HUMOR הומור

מצב הרשת - חורף 2010

מבט על השיווק http://tomfishburne.com

למשוגעים על היסטוריה של הרפואה וספרות ימי הביניים
 

 
   
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
 

נשמח לקבל הערות והארות,  המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:magazine@chief.co.il

 
 
   
 

http://www.bos.co.il

 
 

מגזין זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2011