גיליון מספר 40 שנה X יום חמישי, 18 בנובמבר 2010

 
 

► לגיליון קודם 2010 לגיליון הבא ◄

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

 
 
 

"שאחרים יתפארו מכל העמודים שהם כתבו,
אנכי מתגאה באלה שקראתי"

Jorge Luis Borges

 
    
 

גרסת BOS העדכנית הנה BOS v2.2.7 מה חדש בגרסה
 
▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS 2009H.pps
גרסת Beta עדכנית 2.2.9.6 (תומכת Windows 7)
לקבלת גרסת Beta

 
    
 

שער ערך ה GB
18/11/2010
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA
לפי מחיר לכל 1GB

0.90 ₪

160GB

0.52 ₪

250GB

0.43 ₪

320GB

0.29 ₪

500GB

0.27 ₪

750GB

0.22 ₪

1TB

0.19 ₪

1.5TB

0.21 ₪

2TB
מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX

היקר מכולם

X.XX

הזול מכולם

מחיר ה-GB
הזול ביותר לתקופה

 








גיבויים עתיקים


Richi Jennings שכותב בקומפיוטרוורלד, כתב בשבוע שעבר על אירוע בו נקרא לסייע בשחזור גיבויים ישנים. המטרה הייתה לשחזר נתונים מקלטות טייפ בנות כ-10 שנים שגיבו פעם שרת דואר עם מאות קליינטים. כיוון שתוכנת הדואר בה השתמשו אינה מיוצרת עוד, וכיוון ששירותי התמיכה שלה פגו גם הם מן העולם, המשימה הייתה להם קשה במיוחד. כתוצאה מהקושי בשחזור מנה ג'נינגס מספר מסקנות חכמות, והן:

1. "גבה את הדברים הנכונים".
מה הכוונה? מידע משוחזר ממערכות גיבוי קונבנציונאליות לא ניתן לקריאה (לפתיחה, לשימוש) בהעדר התוכנה שיצרה אותו. כלומר, אם יש לכם תוכנה כזו, כדאי מאוד לגבות את הגרסה העדכנית שלה -כפי שאומרות אמותינו החסכניות - ליום שחור. ואם אפשר, גבו גם את ספר ההוראות וכל דבר מועיל נוסף שמגיע איתה או מאפשר את הפעלתה, כמו קליינטים, דרייברים, רישיונות, מפתחות, שמות והגדרות של השרתים וכו'.

2. "בדוק את תהליך השחזור".
ניתן לגלות אם חלק מהמידע אבד על ידי נוהל בדיקה תקופתי או "בדיקת התאוששות". יש הממליצים שהבדיקה תהיה "עיוורת", כלומר תתבצע על יד צד ג' שאין לו ידע ספציפי או מעמיק בנושא התוכנה, רק הנחיות בסיסיות כדי להקים מחדש את השרת אם המפעילים הקבועים אינם זמינים. כמובן שלפני הבדיקה נוקטים באמצעי ביטחון כדי שהבדיקה עצמה לא תפיל עלינו אסון במידה והיא נכשלת. 

3.
שלמות מערכת הקבצים
אם בבדיקה הקודמת בחנו את התהליך, הרי שעלינו גם לבדוק את המידע. במערכת החדשה, תוצר השכפול, בודקים קיום של כל הקבצים והספריות שנמצאים במקור, ואת תקינותם. את היכולת לפתוח ולקרוא אותם. ובמידה ומצעי הגיבוי נועדו לאחסון ארכיוני ממושך, חשוב גם לבדוק אותם שוב מעת לעת - סיזיפי אבל הכרחי.
במקרה ספציפי של קלטות המידע, ידוע שהמצע מתכלה אפילו בתנאי סביבה טובים. ולכן יש לשקול אם להעביר אותם למצעים חדשים מדי מספר שנים. גם מצעים אופטיים  סובלים מ-bit-rot. באופן כללי, הזהירות מחייבת להמיר את המצעים אחת לעשר שנים.

4.
זמינות לגילוי מסמכים
(מה שווה שהקבצים והספריות יהיו שלמים ותקינים אם קשה למצוא אותם? פתרון מלא לזמינות ולשרידות, כרגיל כאן)

5. שמור על קשר
הקשר הרציף עם מומחים ואנשי מקצוע לא יורד מחשיבות הקשר הרציף עם מקורות המידע והחדשות. לפעמים כל מה שלמדנו וכל הידע שאגרנו מתגמדים מול פיסת אינפורמציה שהמומחה המתאים יכול לשלוף בין רגע. הרשתות החברתיות והעסקיות נראות לרבים מידידינו אמצעי חשיפה מיותרים. אבל קשר ומידע מעודכן אודות אנשים בתחום יכול להועיל ברגעי משבר.
 

 
    
   
    
 


10TB/Inch²


Scanning Probe Microscopy -  SPM היא ענף המיקרוסקופיה המייצר תמונות של משטחים על ידי סריקת השטח במגע פיזי עמו. האינטראקציה המכאנית נרשמת כפונקציה של מיקום. הרזולוציה משתנה מטכניקה אחת למשניה, אך רבות מהן מגיעות לערכים אטומיים מפתיעים. החלק במערכת ה"סורק" את השטח הוא מעין חיישן הנקרא Probe.
בטכניקות אלה, במקום להשתמש בקרן אור או קרן אלקטרונים, חיישן דק עובר על המשטח. או שהחיישן נסרק על גבי השטח, או שהשטח נסרק תחת החיישן.
חוקרים שונים הציעו אסטרטגיה חדשה לכתיבת מידע במצעים שניתן לסרוק על ידי חיישן שכזה. לטכניקות אלה יש פוטנציאל להגיע לצפיפות מידע בערכים כפולים מאלו המושגים על ידי גישות קונבנציונאליות. מחקרים ישנים יותר הראו כי זכרונות SP מסוגלים להגיע לצפיפות האחסון של 4 טרה בייט לאינצ' רבוע. העבודות החדשות ביותר הגיעו לאפשרות הגברת הצפיפות עד 10 טרה בייט לאינצ' רבוע, או אפילו יותר. כך בעבודה המשותפת של Wright ושותפיו מאוניברסיטת אקסטר ומעבדת המחקר של IBM בשוויץ. העבודה פורסמה ב-"Applied Physics Letters" ומה שמיוחד בה זה שהצפיפויות הגבוהות מושגות ללא צורך ב"מחטים" קטנות במיוחד. זאת, להבדיל מטכנולוגיות כמו של הדיסקים הקשיחים, התקועות בהתפתחותן בצפיפויות סביב ה-TB הבודד לאינץ' רבוע (כזכור, הצפי לגבי דיסקים קשיחים מדבר על נ.צ. של 10Tbit/in2 רק לקראת  2015 במעבדה, ורק ב-2020 לייצור המוני.)
השיטה המוכרת לכתיבת מידע עם SP היא סימון של סימנים זעירים עם פרוב ושמירת המידע בתוך הסימנים הללו. בשיטה זו, גישת "צריבת מיקום הסימנים", גודלו של קצה הפרוב קובע את גודלו של הסימן הצרוב, מה שמגביל את הצפיפות.
אסטרטגיה חלופית היא צריבת-אורך הסימן, בה המידע מאוחסן בין הסימנים הסמוכים במקום בסימנים עצמם. אחד מיתרונות שיטה זו היא שהיא לא נשענת כל כך על חוד קצה הפרוב כפי שקורה בגישה הראשונה.
אבל גישת צריבת האורך מסוגלת לנצל אחד החסרונות של צריבת מיקום הסימנים, והיא ההפרעה בין סימנים סמוכים (הדומה לסיבת ה"רעש", עיוות האות כאשר תו אחד עולה על הסמוך לו). ביטים שנכתבו קרוב מדי אחד לשני יכולים להפריע אחד לשני בגישה של צריבת המיקום. לכן, נדרש מרחב מזערי בין אחד לשני וזה מגביל את הצפיפות אליה ניתן להגיע. ואילו בצריבת אורך הסימנים, ניתן לנצל הפרעה זו כדי למזג סימנים סמוכים ולהגיע לסימנים ארוכים יותר ללא צורך בסריקות מתמשכות.
הגישה לצריבת אורך הסימן ידועה כחיובית להגברת צפיפות האחסון במערכות זיכרון המידע מסורתיות (אחסון על גבי דיסקים קשיחים ואופטיים). ועם זאת, עד כה זיכרונות SP השתמשו אך ורק בשיטת צריבת המיקום.
להעמקה בנושא מומלץ לגלוש אל אתר פרויקט ProTeM או Probe-based Terabyte Memories, הממומן על ידי האיחוד האירופי במטרה למצוא דרכים אמינות לאחסון כמויות גדולות של מידע בצריכת אנרגיה נמוכה.
 

 
    
 















NaNoWriMo


מה היא הכותרת הזו? עוד על ננוטכנולוגיה? ההיפך. לא קשור לעבודה או למחקר, אלא לזמן חופשי ותחביבים. אי שם ב-1999 החליטה קבוצה בסן פרנסיסקו להקדיש חודש שלם לכתיבת רומן על ידי כל אחד מחבריה. כעבור שנה העניין התמסד וחודש נובמבר נבחר לכך. מה יש לנובמבר הזה, האם המוזות מתעוררות בסתיו?
בכל אופן, נפתח אתר NaNoWriMo או NationalNovelWritingMonth והיוזמה נמשכת כתחרות, שהתקנון שלה קובע כי הרומנים נכתבים אך ורק מהראשון לאחרון מימי נובמבר בכל שנה. האתר והקהילה פעילים בחסות אמזון, ThinkGeek ועוד תורמים נדיבים.
קהילת כותבי הרומנים פורחת וכבר קיימים כ-500 סניפים סביב העולם. התחרות הגיעה גם לבתי ספר וקבוצות שונות. חלק מן העבודות הזוכות מודפסות על ידי מו"לים.
בשנה שעברה השתתפו 167,150 פרחי סופרים, מתוכם הוכרזו 32,178 זוכים!
בשבת שעברה הוכרזה קהילת כותבי נובמבר על יום גיבוי הרומנים או "National Backup Your Novel Day".
ואתם, שוחרי הגיבוי התדיר, בוודאי תשאלו למה צריך יום מיוחד לגיבוי, הלא גיבוי נדרש כל יום, ואפילו כמה שיותר פעמים ביום! ובכן, למען העלאת המודעות. כפי שקיים איזה "יום הנשימה הלאומית" (היום למען הפסקת העישון), אולי.
מסתבר שבשנים קודמות, לאחר סיום התחרות, מנהלי האתר היו מקבלים אינסוף מיילים מאנשים שמחשביהם נגנבו, התקלקלו או כל שילוב של בעיות שבסופו של דבר גרם לרומן שלהם להילקח מידיהם. הם היו כותבים לNaNoWriMo בתקווה שהאתר שמר עותק במסדי הנתונים שלהם (והוא לא).
לכן, ביום הגיבוי הלאומי של הרומנים, סופרי נובמבר ממליצים לגבות את הרומן האישי לדיסק קשיח חיצוני, או תקליטור, או דיסקון, ולשלוח גם עותק לעצמם בדואר אלקטרוני.
ואנחנו מוסיפים: שילוב של כל האפשרויות, כולל בשרת הביתי, ובשרת הגיבויים, ו-למה לא- אם אתם פרנואידים חריפים, גם עותק מודפסת על נייר (בשני צדדיו, כדי להקטין את ייסורי המצפון על כליית יערות הגשם).
 

 
    

 

CO.


בסביבות יולי השנה החלו להיות זמינים לרכישה אתרים עם סיומת מתחם co.
רבים ראו בהם הזדמנות להתחכם ולהשיג שמות טובים כדי לדמות אתרים עם סיומת com. הלא co הוא צרוף אותיות מתאים לסמל קיצור של Company, למרות שבעצם הוא קשור לסיומת מדינה: של קולומביה.
כך שאם תמהרו לרכוש אתר בסיומת זו, אל תתפלאו מסריקות תדירות מטעם ארגוני הלוחמה נגד הסחר בסמים...
 

 
    


RZeiger@























רופא וטכנולוג


אתר גוגל האוסטרלי מנסה להועיל. החברה השיקה קטגוריית חיפוש חדשה. כל אשר יחפש אחר המילים "התאבדות" ו-"הרעלה" וערכים קשורים, יקבל על המסך צלמית גדולה של טלפון אדום בראש המסך.
צלמית הטלפון צמודה למספר טלפון של קו החירום של מרכז המידע לרעלים, המאוכלס 24/7.
ברשויות האמונות על הצלחת חיים באוסטרליה משוכנעים שהצעד יועיל למנוע אסונות אצל אנשים החווים משברים רגשיים.
המאמצים להשקת השירות, הקיים כבר ב-13 מדינות, החלו בארה"ב כיוזמה הרופא רוני זייגר. זייגר החליט לפעול בנדון כאשר קיבל מייל מאמה מודאגת, שהתקשתה למצוא את מספר הטלפון של המרכז לרעלים אחרי שבתה בלעה משהו רעיל.
רוני זייגר הוא "סתם" רופא משפחה, שמקבל חולים בערב ובסופי שבוע, אבל הוא גם כתב מספר מאמרים ואפילו ספרים סביב הנושא של לימודי המשך ברפואה, כלים לתמיכה בהחלטות קליניות, וחיפוש מידע רפואי באינטרנט. בנוסף, הוא גם האסטרטג הבכיר של גוגל בענייני בריאות ותרם להקמה של Google Health ואבא של ה-Diagnosaurus (סאלמאת על השם) אפליקציה העוזרת לקלינאים לזכור את האבחונים האפשריים בנוכחות תסמינים מסוימים. גרסת האפליקציה לטלפונים חכמים כמו ה-איי פון כבר בשימוש על ידי יותר מ-100,000 רופאים וסטודנטים לרפואה.
 

דיסק לי דקיק


אם הקיק שלכם זה מוצרים דקים כמו קו הצעצועים של אפל, אתם עלולים ליפול בקסמיו של ה-G-Drive Slim של היטאצ'י. הכונן החיצוני והנייד החדש הזה נחשב להתקן הדק ביותר מסוגו.
גודלו 12.86x8.2 סנטימטר ועוביו 9.9 מילימטר. משקלו כ-150 גרם, קל מאוד להכניס לכיס, והיזהרו מכייסים.
המארז, שיומר לזכותו שהוא עשוי מאלומיניום, מכיל דיסק קשיח 2.5" מסוג Travelstar Z5K320 המאפשר 320GB קיבולת אחסון. המארז מתחבר למחשב דרך חיבור USB 2.0 עם כבל הנושא גם את החשמל וגם את התקשורת
הדיסק מגיע מפורמט לממשק עם פלטפורמת Mac, ומסוגל לעבוד עם Mac OS X 10.5
או מערכת הפעלה חדשה יותר. הוא נועד לשימוש עם לפטופים מסוג MacBook ו- MacBook Pro ויגיע עם אחריות ל-3 שנים. מחירו המומלץ יהיה של כ-100 דולר. הבעיה היא שכנראה ניתן יהיה להשיג אותו רק בחנויות מרשת אפל.
 

 
    

 

סלט קישורים


● אמצעי גיבוי הפרופיל שלכם אשר בפייסבוק.

● מתפתחת מלחמת זכויות יוצרים סביב שטח ההדפסה בתלת מימד

קוד זדוני, מלך הסיוטים בארגונים פיננסיים, נגד ה-Citrix Access Gateway

● סרט ששלח הדוד גיורא על קיבוץ ותיק, סלט של ציונות, מורשת, תדמית ופרסומת.
 

 
    


מנהל IT


סטארט אפ חדשני ויציב מחפש מנהל IT מוכשר :

•Administration of Windows & Linux servers and network, including system/network maintenance, installation, configuration, fine-tuning, and troubleshooting.
•Provide IT support for company employees and product support for company partners and clients worldwide.
•Write shell (win/linux) & other scripts to automate maintenance and monitoring tasks.
•Share 24/7 support duties with other members of the company IT team
•Reports directly to R&D manager

Requirements
•2-4 years hands-on experience as WIN Sys Admin
•1-2 years experience with linux/unix servers.
•Mamram (or other tech. unit) graduate with relevant system administration IDF training /MCSE certification (Must)
•Experience in installation, configuration and maintenance of desktops and servers hardware
•Knowledge in scripting in linux & windows environments


קורות חיים לדנה

 
    
 

השורות של עמית

למכור אותנו


ממשלת ישראל מנהלת קרב מאסף באזרחיה בנושא תמלוגי הגז. ממשלה שאורך חייה הוא 4 שנים מנסה בכל דרך שהיא לחלק עוד ועוד מתנות לטייקונים כמו יצחק תשובה, על חשבון האזרחים בעלי הנכס האמתיים. נכון יש לפרויקט משקיעים, אבל גם יש חלוקה הוגנת של הכסף, ואין לממשלת ישראל את הזכות לחלק מתנות על חשבון אזרחיה. משקיעים יברחו? למה שיברחו, הרי יש מספיק תקדימים (נפט בנורבגיה לדוגמה) בהם כולם יצאו מרוצים, והמדינה פרחה.
בישראל מצליח כל בעל הון להכניס ללחץ את נבחרי הציבור. אל דאגה, תשובה לא ייקח את כספו וילך לשום מקום אחר, כי בשום מקום אחר לא ייתנו לו יחס מיוחד. אף משקיע לא יעזוב פרה חולבת גם אם מספר דליי החלב שהיא מספקת יהיה "רק גדול" ולא "אסטרונומי". מאגרי הגז אינם של תשובה, הם של אזרחי המדינה, ולממשלת ישראל אין זכות למכור את עתיד ילדיה בכדי שמר תשובה יהיה מאושר.
גם לרווח יש גבול. מזה שנים שממשלות ישראל לדורותיהן מוכרות בגרושים את מה ששייך לציבור: קרקעות, משאבים, חברות ועוד, כדי לגרוף כסף מהיר ולא -חס וחלילה- מתוך חשיבה לטווח ארוך. לפעמים נדמה לי שמר נתניהו וחבר מרעיו מתקשים לראות את מדינת ישראל בעוד 10 או 20 שנה, וזה קצת מפחיד אותי.
 

מס שבח...חחח!


ראש ממשלתנו היקר החליט להוריד את מס השבח. כמובן שמדובר בהקלה משמעותית ל... בעלי נכסים, שיוכלו למכור לקבלנים שיוכלו לבנות ולמכור דירות ביוקר לכל מי שיש לו מזומנים, ואלו כמובן בעלי הון. ההנחה שהורדת מס השבח תוריד את מחירי הדירות היא הנחה טיפשית, בעיקר כשהביקוש כל כך גדול ונמשך כל כך הרבה שנים. אבל, מה עם דירות להשכרה?
חס מלהזכיר, החברים של ביבי לא שוכרים, הם קונים.
פיקוח?
חס וחלילה, הרי אנשים עלולים למצוא קורת גג במחיר סביר, וזה אסור שיקרה.
 

משהו מארץ אחרת


הסיפור הבא עדיין לא הסתיים אבל אני מספר אותו בכל מקרה. לא יודע אם זה המקום או הזמן אבל בהחלט העובדה שאני כותב אותו בעברית מקלה עלי, יום אחד אולי א
וכל לפרסם את הפרטים המלאים.

כבר 9 חודשים אני מנהל מרדף אחרי רוח רפאים על האינטרנט, וכמו כלב אחרי עצם לא עוזב, כי ברור לי שמשהו רע קורא שם.
בהתחלה חשבתי שמדובר בנוכלת, היום אני יודע שמדובר באשה שמוחזקת בעל כורחה בקייפטאון על ידי אדם שכנראה היה בן זוגה בשלב כלשהו (חברים).
האישה בכיסא גלגלים, מוכה ונאנסת באופן קבוע על ידי כולאה וחבריו. מזה שנתיים שהיא לא ראתה אור שמש. הקשר היחיד שלה עם העולם החיצון הוא הטלפון הסלולארי וה-MSN.
כמובן שאחרי שנתיים
במצב הזה היא שבורה פיזית ונפשית, משוכנעת שהיא פסולת וההערכה העצמית שלה מתחת לאפס. יצרתי קשר עם מישהי שמקורבת למשטרת דרום אפריקה ומסתבר שהמשטרה לא תפעל אם לא תוגש תלונה רשמית.
לבחורה אין משפחה, הוריה נפטרו לפני מספר שנים והיא לבדה בעולם.
לכן, איש איננו מחפש אותה ולכן אין מי שיגיש תלונה.
היות והקשר
הטלפוני שלה מבוסס על חיבור לאינטרנט, אין לה קרדיט לנהל שיחה, שלא לדבר על כך שהיא פוחדת שאם זה יתגלה למפלצת, הוא פשוט יהרוג אותה. ובינתיים אין מצב מחורבן שאנחנו מצליחים לשכנע את משטרת קייפטאון להוציא אותה משם בכוח: הם פוחדים מתביעה אפשרית במקרה שיכנסו אליו הביתה. הדירה, אגב, מבוצרת עם דלת כפולה ושמורה על ידי מצלמות רשת.
החוק בדרום אפריקה לא שונה מהחוק בהרבה מדינות אחרות: אם אין תלונה
מזוהה, אין טיפול. אין פלא שמטורף אוסטרי יכול לאנוס את ביתו ולגדל משפחה בתוך משפחה תוך שהוא כולא אותה במרתף.
על מנת לפתור את המלכודת, האישה שאני מדבר עליה צריכה להעלות על הכתב את חוויותיה ולשלוח אותן לבא כוח שייצג אותה בבית משפט כדי לקבל צו שיאפשר למשטרה לחלץ אותה. כל התהליך הנ"ל הוא אונס בפני עצמו, ויוצא שאני מחזיק את האישה הזו בחיים בכוח. היא כבר ניסתה להתאבד מספר פעמים. פעמיים עצרתי בעדה. אבל לך תסביר את זה למשטרה. החוק, ולא רק בדרום אפריקה, נותן יותר זכויות לתוקפן מאשר לקרבן.
החשש לפגוע בשמו הטוב של אדם חף מפשע הביאה ללא מעט קרבנות בנפש. אם הי
ו לי הקשרים או הכסף, הדלת של הבית הייתה עפה פנימה כבר מזמן. אבל אין לי וכל מה שאני יכול לעשות הוא להמשיך לשמור אותה בחיים.
ואם אתם שואלים למה אני?

הסטטיסטיקות של מגזין זה מראות כי מדי שבוע קוראים אותו מספר עשרות קוראי עברית בדרום אפריקה. אנו פונים אליהם בבקשה לבדוק אם הם מסוגלים לעזור בסוגיה זו. צרו בבקשה קשר עם עמית בקישור אשר בתחתית הכתבה.

ובנימה קלילה יותר, כמובן שגם השבוע יש סרטים:
-http://video.videowebgate.com/index.php?pt=feature
 

תגובה לשורות של עמית

 
    
 

פינת השפם

שפם מוכר טוב יותר

אופנת המילניום (כתבה מ-2000)

אופנת גברים טורקית

18 במובמבר - פרסומת לא מעודנת למען מטרה טובה

HUMOR הומור


פיתוח תוכנה בשיטת Agile

פיתוח תוכנה: מדע או אומנות?

"אאוטסורסינג" נכנס ללקסיקון המשפחתי

חלום הדוקומנטציה
 

 
   
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
 

נשמח לקבל הערות והארות,  המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:magazine@chief.co.il

 
 
   
 

http://www.bos.co.il

 
 

ידיעון זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2010