גיליון מספר 41 שנה X יום חמישי, 25 בנובמבר 2010

 
 

► לגיליון קודם 2010 לגיליון הבא ◄

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

 
 
 

והפעם נפתח בתפילה:

"ריבון העולמים, שמור על עמך ישראל מכל רע,
ועזור לנו לשמור לו על שלמות המידע

 
    
 

גרסת BOS העדכנית הנה BOS v2.2.7 מה חדש בגרסה
 
▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS 2009H.pps
גרסת Beta עדכנית 2.2.9.6 (תומכת Windows 7)
לקבלת גרסת Beta

 
    
 

שער ערך ה GB
24/11/2010
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA
לפי מחיר לכל 1GB

0.88 ₪

160GB

0.52 ₪

250GB

0.44 ₪

320GB

0.30 ₪

500GB

0.27 ₪

750GB

0.22 ₪

1TB

0.18 ₪

1.5TB

0.20 ₪

2TB
מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX

היקר מכולם

X.XX

הזול מכולם

מחיר ה-GB
הזול ביותר לתקופה

 





דיסק מת בדם קר


נובמבר עומד להסתיים ועדיין לא קר. אבל רבים מכם טסים לארצות נורמאליות, הקמתם סניפים או מנהלים עסקים באזורים בהם קר עכשיו ממש, עם רוחות ושלג, קרח וברד. אתם טסים אנה ואנה עם דיסקים חיצוניים, או מחשבים נישאים, שנשארים לפעמים בתאי מטען או במזוודות ושאר מקומות בהם הטמפרטורות נמוכות מאוד. לפעמים מתעורר הצורך להפעיל את הדיסקים וכאן טמונה ההזדמנות לתקלה. לכן, חשובה המודעות שלכם ל"הפשרה".

דיסק קשיח שאינו במצב פעיל מסוגל לעמוד ללא כל בעיה בטמפרטורות נמוכות קיצוניות. אבל...זהירות! לפני ההדלקה חשוב לווסת את חום הדיסק, שעומד לחוג במהירויות גבוהות (כ-7,200 סל"ד).
בדיסקים הקשיחים יחסי המרחק בין החלקים השונים חשוב מאוד עד קריטי. התכווצות החומרים, אפילו בטווחים קטנים מאוד, מסוגלת להשפיע לרעה על מערכת הדיסק העדינה והמדויקת. ראשי הדיסק נמצאים במרחק כה קטן מהפלטות, שהתנעה פתאומית של דיסק קשיח קר מאוד מסוגל לגרום לתקלה הידועה כ-"disk crash" או "Head Crash", קריסת ראשים עד כדי מגע הרסני בין הראשים והפלאטות.
אם וכאשר זה יקרא, תשמעו שהדיסק משמיע קולות טיק טק. היה ושמעתם, גם אם לא בארץ קרה או בתוך מקפיא תעשייתי, עצרו! אל תנסו עוד להפעיל את הדיסק או את המחשב. מהרו לנתק, מפני שבמצב זה כל התקדמות תהווה החמרה.

מה לעשות? להפשיר, אבל...
הפשרה עצמה מביאה אותנו לסוגיה נוספת. הבאת מכשיר קר מאוד לחדר מחומם גורם ל- עִיבּוּי בחללים הפנימיים. היכול אגב, גם להתרחש באמצע הקיץ הישראלי הטיפוסי, עת שמוציאים מחשב מחדר ממוזג או חדר מחשבים, או מכבים את המזוג ופותחים חלונות במשרד. ערכי הלחות הממוצעים שמדד השירות המטאורולוגי בתל אביב (עדכון אחרון: יולי של 2007, שנה יחסית נוחה) נעו בין 64 ל-70%. בירושלים זה הגיע שלשום ל-81%, ול-86% בדרום לכנרת.
מניעת הפגיעה בדיסק היא במקרה זה רק עניין של סבלנות. יש להתאפק מהדלקת הכונן עד אשר הוא מגיע בהדרגה לטמפרטורת החדר. במעבדה אנו מודדים את הטמפרטורות בזמן העבודה. בבית או במשרד, יהיה עליכם להעריך אותן. היזהרו עם דיסקים שהגיעו אליכם זה עתה  במשלוח. אינכנם בטוחים באילו תנאים הם הוחזקו עד לפני מספר דקות. חושו בידיכם את מצב המארז המתכת ואל תסמכו על המארז החיצוני של הכוננים החיצוניים.
כאשר אתם באזור אקלים קר במיוחד, ומדובר בדיסק המותקן במחשב, לעיתים כדאי להמתין מספר שעות עד להדלקה, אפילו יממה שלמה. כאשר הדיסק מותקן, המחשב עצמו מהווה בידוד ולכן יכול לקחת לדיסק יותר זמן להפשיר.
 

 
    
   
    
 
























אנטי וירוס


באמצע שנות השמונים קיבלה חברת Enterra Technologies Ltd הלוואה של כ- 8 או 10 מיליון דולר ממועצת המחקר המדעי של ממשלת קנדה. מטרת הכסף: בניית אתר ייצור בעיר-Burnaby, מזרחה לוונקובר, בכדי לייצר רכב ספורטיבי, ה-Enterra Vipre הדומה איכשהו ל-Fiero של פונטיאק. בסך הכול לא נבנו מעולם יותר מ- 44 יחידות, מתוכן 36 בקנדה. רובן נמכרו לשוק הבריטי וכולן דרך סוכנויות ג'נרל מוטורס, שהתחייבה לאחריות - אותה הייתה אמורה לספק באמצעות חברת אנטרה. המכוניות הגיעו רק ב-4 צבעים מקוריים: אדום, שחור, אפור מטאלי ולבן.

ב-1983 יסדו ג'ו מרציאנו (בוגר טכניון) ושותפו את חברת התוכנה Sunbelt בצרפת, וב-2006 העבירו את פיתוח המוצרים שלהם לארה"ב. ביולי השנה, נמכרה סנבלט ל-GFI האמריקנית. אחד ממוצרי סנבלט (שעבר לבעלים החדשים) הוא ה-Vipre Antivirus. כאשר מדובר במתן שמות למוצרים, התוצר הסופי לפעמים משקף מה עובר בראשם של המפתחים.
סמל תוכנת האנטי וירוס Vipre היה ונשאר ראש נחש, קוברה ככל הנראה (הסבה אטימולוגית מעניינת מ-viper, נחש באנגלית, ל-vipre, שנשמעת מאוד צרפתית), הממוסגר במצולע של שלוש צלעות קמורות העומד על קודקודו. הצורה מזכירה את סמלי המכוניות לנציה ולמבורגיני האירופיות, שיתכן והתפתחו מבחינת העיצוב, ממגנים של שלטי אצולה. אז את הסמל שאלו מכאן ואת השם משם, והקימו סדרת מוצרים, ביניהם גם תוכנה לסריקת קבצים ("תוכנת שחזור מידע") שאת קורבנותיה פגשנו לא פעם ולא פעמיים.
ולמה נזכרנו דווקא היום באנטי-וירוס Vipre? פשוט מאוד, בימים האחרונים יצא לנו לעבוד עם התוכנה החינמית הותיקה Spybot Search & Destroy, תוכנת הגנה מפני  רוגלה (ספייוור), טרויאניים ושאר ירקות. באתר של ספייבוט מציינים כי ה-Vipre ממליץ, במהלך התקנתו, להסיר את ספייבוט, למרות שאין כל בעיה של תאימות ביניהם. ניתן במקרה זה להתעלם מן ההמלצה ולעקוף את צעד ההסרה.
מדובר בהתנהגות שיווקית חדת המרפקים זהה לזו של מוצרי האנטי וירוס של McAfee ו- Kaspersky, הנוהגים כמנהג ציפור הקוקייה לצורך חיסול המתחרים.
איך כתב אוליבר גולדסמית'? "הכבוד שוקע במקום שהמסחר שורר לאורך ימים"
 

 
    

USB והשטן


את הידיעה הבאה קראנו ב-Guardian האנגלי, ולא התאפקנו מלשתף אתכם.
נוצריים אוונגליסטים בברזיל אסרו על השימוש בחיבורי USB, הם טוענים כי הטכנולוגיה נושאת את סמל מעריצי השטן. למה? חכמולוג קנאי במיוחד מביניהם מצא כי סמל ה-USB דומה לקלשון שלוש שיניים.
מדובר בתנועה דתית בשם "שלום אדונינו האהוב" מברזיל התיכונה ובמייסדה ה"קדוש" Welder Saldanha שלא מוכן שסמל השטן יהיה נוכח בבתיהם של המאמינים. לדעתו, הסמל של "זה שאת שמו אסור לבטא" (לורד וולדמורת'?) הוא הקלשון הידוע, עמו נהוג לענות את הנשמות מגיעות שאולה. ולכן, כל מי שמתעקש להשתמש בטכנולוגיה הנבזית, הרי שהוא למעשה סוגד לשטן!
בהנחיית סלדניה, הוחלפו כל חיבורי ה-USB אצל חסידיו לחיבורים רגילים ואפילו בלו-טות', אשר מותר כיוון שלדברי סלדניה "כחול היה צבען של עיניו של המשיח ישו".

כלומר, אם היה ישו (ישועה) בן לעם היהודי, הייתכן שצבע עיניו מוכיח כי היה שייך לעדות אשכנז?
 

 
    
 





















זה שלא ידע לשאול


האיש בוגר, חבר יקר, חי בימינו, באזור המרכז, קורא עיתונים... אבל הוא לא יודע מה זה ענן. זה לא בושה. בשבילו, בשבילכם, בשביל כל מי שהתבייש לשאול.
באופן כללי, מיקור החוץ של שירותי מחשוב מסוימים הניתנים על ידי ספקים דרך האינטרנט (הענן בכבודו ובעצמו) מכונה "מחשוב ענני". מדובר באותם שירותים שמשתמש הקצה יכול לקבל מהתקנת חומרה ותוכנה מתאימות על גבי מחשב בביתו או בארגונו, ברשתות מקומיות ונשלטות על ידו או על ידי ארגונו.
מקור השם ענן בא מהתיאור הכללי בתרשימי המערכת  המתאר חיבור לרשת שלא באמצעות חיבור פיזי קבוע כלשהו אלה באמצעות כל חיבור מזדמן. למעשה כל רשת האינטרנט הנה ענן אחד גדול בו כל חיבור, בכל נקודה בעולם יכול להתחבר לכל חיבור אחר ללא צורך בהגדרה ספציפית.
שירותי הענן הניתנים ע"י צד ג' יתכן וכוללים השימוש בתוכנה דרך האינטרנט או אחסון מידע שלנו (פרטי או ארגוני) בשרתים של אותו ספק. ההשקעה או התשלום בעבור קבלת אותם שירותים נבנית בצורה שונה מאשר ההשקעה בחומרה שבבעלותנו. יש הרואים בכך יתרונות פיננסיים אך לא רק.
לא מזמן קראנו על הערכה שאומרת ששוק שירותי הענן יעבור את ה-50 מיליארד דולר ב-2012. צמצום העלויות המוצג על ידי הספקים הינו פיתוי גדול עבור חברות קטנות ובינוניות למעבר למחשוב ענני, וזכותו של כל אדם או ארגון לשים את המידע שלו בידיים של כל מי שהוא סומך עליו דיו. השאלה היא כאן כפולה, לגבי כושר השיפוט של לקוחות פרטיים ועסקים קטנים בנושאי אבטחת סודיות המידע, וגם לגבי המנדט של אותם עסקים כאשר מדובר במידע השייך ללקוחותיהם, כדוגמת רואי חשבון, עורכי דין, רופאים וכו'.
ספקי שירות ענני מציעים ערבויות לגבי אבטחת המידע, אבל לעסקים קטנים חסר בד"כ כוח לשאת ולתת בעניין ערבויות אלו, ולאכוף את סעיפי הפיצוי במקרים של הפרה.
אימוץ מדיניות של שימוש בשירותי ענן דורש מאיתנו לשקול בקפידה את היתרונות מול הסכנות - הטכניות, המוסריות, והלגאליות.

וכעת, לבעלי מערכות BOS: מערכות אלו מסוגלות להתממשק בקלות רבה עם שירותי אחסון וגיבוי בענן, וכמו כן מתאימות לרוב סוגי הוירטואליזציה הנפוצים.
גם ספקים של שירותי ענן המעוניינים להשתמש בהן למתן שירותי גיבוי והתאוששות ללקוחותיהם יכולים לקבל מפרטים ותנאים בפנייה אלינו בדואל.

 

 
    

שמורת טבע


שמענו שבצפון כלאו את הסתיו. הוא הגיע כמעט בזמן, בתמימות של תייר יהודי זקן, כמו כל שנה. הגיע מבלי לדעת על מרד העונות בשאר חלקי הארץ. התחיל בעבודתו הנעימה, צבע עלים במקומות הגבוהים, זקף תפרחות חצב ופתח סתווניות. תושבי האזור עשו ממנו שמורת טבע, אטרקציה. הקימו סביבו מגוון הפעלות לילדים, ומכרו כרטיסים למבקרים המבקשים לצפות בו בכל תפארתו.
בחודשי הסתיו קופצות בלו"ז כמה משימות, אותן יש לבצע גם אם הסתיו כאן וגם אם איננו. ניקוי אבק מפנים מארזי המחשבים, בדיקת בלמים ואורות בכלי הרכב, ניקוי מרזבים, ביקורת ניקוז בביבים ועוד.
כחלק מהרוטינה, הגיע ביום א' האינסטלאטור (שם ארוך לאיש חביב אך קצר). השרברב שלנו, תאמינו או לא, ניהל עד לא מזמן אופרציה של חברה גדולה ורבת סניפים. עד שנמאס לו וחזר ללקוחותיו הישנים עם הברזים, הצנרת, השיברים והמפתחות. הוא חזר משודרג, מוכן להזים את מיתוס עובד הכפיים חסר ההשכלה, חשוף חריץ (מממ... סליחה), ובעל אוצר המילים המוגבל.
השנה, הוא הגיע עם עוזר חדש. המאסטרו והשוליה עטו כפפות מנתחים, נעלו בפנינו את המטבחון והשירותים, פרקו צנרת חיצונית, ובלי כל טקס מיותר פשטו את השטיח האנטי-סטטי לגילוי מכסה פתח הביוב. אחת-שתיים הרימו את המכסה הכבד, ומשפת הלוע החלו לצאת, בהמוניהם, תיקנים חומים ומבריקים.
זה קצת הזכיר לנו את "הפלישה ממאדים".
גלים גלים הם זרמו מהחושך אל האור, בתלבושת אחידה, בהיסטריה חרקית מופגנת.
הלו, חברה', קשוחי השריון, מה אתם נבהלים?! זה אתם הפולשים, מי בכלל נתן לכם רישיון אכלוס לביוב המשרד?...
אבל הפאניקה של הג'וקים התגמדה נוכח תגובת הגברים החסונים.
בעלי המקצוע המסוקסים החלו מיד בריקוד אירי-Irish dancing- נמרץ (או שזה היה אולי Zapateo ספרדי, או Malambo ארגנטינאי?), תוך קריאות עידוד הדדיות.
אם היה באותו רגע למישהו קור רוח לרשום, היה מנציח את המילים ללחן קצבי חדש, "המאלאמבו הישראלי". בצנזור הביטוי "איכס!", שהווה את עיקר הפזמון, זה נשמע לנו בערך כך:
"האלו, זאת, וזאת, שמה, שמה, שמה, שם!
הנה, הנה, תפסתי, וואלה! עוד אחד ועוד כאן!
"אוף! עופי! היא גם עפה! הם יודעים לעוף!
"קח מטאטא!, תן לה לזאת, יש לכם כאן פליט*?
נו, פליט, ספריי, תודה! הנה, תן לו, שם יש עוד אחד!
בוא נחזיר את המכסה, מהר, מהר, ודי.
זה ברח, זה לא יברח, הנה, רץ, קח, ככה, כך... זה עדיין חי!..."
(*שם גנרי, ספריי נגד חרקים)

גם אם לא תרצו להאמין, עובדי צ'יף דווקא שמרו על קור רוח והצליחו להתאפק מלפרוץ בצחוק פרוע. מומחי המגופים והצנרת התגברו איכשהו על צבא השרץ וכולנו עזבנו עד אשר ישקע ענן חומר ההדברה. אם בדיוק צלצלתם באותה שעה, מתנצלים על המענה הקולי המוקלט.
במהלך המנוסה שמענו מהשרברבים הצטדקויות נרגשות: "היי, אנחנו רואים מדי פעם ג'וקים בבניינים, אבל לא גדולים כמו שלכם. יש בנס ציונה טיטאנים, מפלצות מגודלות, אלופים של ממש!. אתם חייבים לפנות לעירייה, למשרד הבריאות, למשרד החקלאות ולמשרד לאיכות הסביבה"
לעירייה? בחיים לא! דווקא נפנה לספארי, ל-Guiness, לרשות שמורות הטבע והגנים, יתכן גם לעמותת צער בעלי חיים... נעזוב את עסקי שחזור המידע, נפסיק את הייעוץ ל-BCP, נגמור עם פיתוח הפתרונות למניעת אובדן מידע. נגדר את הבור ונייסד כאן שמורה! נמכור כרטיסי כניסה לשמורת תיקני הענק, נארגן פינת ליטוף והאכלה. נוסיף חנות ממכר מזכרות וציוד נלווה (מלונות זעירות, מעילונים לג'וקי המחמד, קעריות אוכל וצעצועים לתיקנים)..."
בעוד אנו חולמים על עסקינו העתידיים, שמנו לב שהשרברבים מורידים כפפות ומתכוננים לעזוב.
-סיימתם?, אפשר כבר להשתמש בשירותים?
-לא ולא, אי אפשר כאן לעבוד עד שלא תגמר בבור המתקפה...
-אז, תבואו מחר?
-אין מצב, יש לקוחות אחרים ורבה המלאכה...
-ומתי?
-יום חמישי! (באיזו שנה?)
עד אז בני שמורת התיקנים המופלאה שלנו, בוודאי כבר ימותו... מזקנה!


עוד נכתב: מאיפה באה הקשיחות האגדית של הנשים הישראליות? לא מהיכן שכולם חשבו: Not for the fainthearted

ואחרון... זוכרים את סדרת הראיונות של דורון עם סבתא סעדה?
 

 
    









 

רחובותיים

הקהילה המסורתית ברחובות, קהילת עדת שלום–עמנואל, מציינת השנה 40 שנות פעילות בעיר. משנת היווסדה נערכים בקהילה תפילות שבת שוויוניות, טקסי בר מצווה ובת מצווה, שעורי לימוד בנושאים שונים מעולם היהדות ופעילות תנועת הנוער נוע"ם.

הנכם מוזמנים לערב חגיגי לציון 40 שנה לקהילה שיערך במוצאי שבת יא בטבת תשע"א, ה-18.12.2010 בשעה 19:30. ב- "אשכל הפיס" שליד חטיבת הביניים קציר א' ברחוב חנה אברך, רחובות.

הערב החגיגי יערך  בנוכחות ראשי התנועה המסורתית בישראל ונציגי עיריית רחובות, ויכלול הופעתה של מקהלת הקהילה וכיבוד של גבינות, יין וקינוחים.

תרומה מומלצת 40 ₪
נא לאשר את השתתפותכם בטלפון או פקס
(טלפקס) 08-9469180 או בדוא"ל

 
    

 

לשכן ממול, לאימא של ...., לחבר של החברה של החבר... ולעוד רבים
 שלקוראי המגזין אין זמן או סבלנות לטפל בהם:

הדרכה כללית בעבודה עם מחשב, שימוש באינטרנט ורשתות חברתיות
עבודה עם תוכנות שונות, פיתוח והכנת מצגות.
בשביל זה היא כאן. עדי-עד בת ה-28, מוכנה להעביר שיעורים פרטיים במחשבים, באזור המרכז והשרון.
ליצירת קשר עם עדי-עד: 052-4677805

 
    

 

סלט קישורים


●  גלוסר של טכנולוגיות המידע, מונחים וביטויים טכניים. את הכתובת כדאי לשמור בין המועדפים.

● מבלוג: להיות כשיר בעולם הדיגיטאלי או לחדול להיות.

●  בדיוק מה שהיה חסר לכם, מתנה אידיאלית ליום ההולדת: רובה ליריית ווים לגובה (עד 30 מטר!). או אם ל-רפנזל שלכם יש שיער קצר...

●לקוראי אנגלית (ובמיוחד לנשואים הטריים) סיפור חמוד על גיבוי במטבח.
 

 
    
 

השורות של עמית (עמית מעצבן היום את כולם)
 

אומנים וקרוון אחד קטן


בימים טרופי
ם אלו אני מקשיב לשיריו של אריאל זילבר. לא מזיז לי שהוא ימני קיצוני, וגם לא שהוא חובש כיפה ולובש קפוטה, אחרי הכול הוא אחד היוצרים היותר מוכשרים שקמו במדינת ישראל. אבל הדה-לגיטימציה שעשתה לו ה"ברנז'ה" מרתיחה אותי. אותה ברנז'ה שלא הסתפקה בלהחרים את אריאל אלא שגם לחצה על אלו שלא היו מעוניינים בכך. זו בדיוק אותה ברנז'ה שעכשיו מתלוננת שיקצצו לה בתקציבים.
אני לא יודע כבר באילו מילים להסביר לכם, רבותי האומנים. אנסה במילים פשוטות: במדינת ישראל יושבת ממשלה שנבחרה כחוק, ולפניה הייתה עוד ממשלה שנבחרה כחוק ולפי רוח הדמוקרטיה, ובעצם כל ממשלות ישראל נבחרו בדיוק באותה צורה. וכולן קיבלו את אריאל כלגיטימית. גם אם אני לא מסכים אם כך, זו עובדה קיימת וקטונתי מלהתווכח אתה.
אם אתם ניזונים מהסכומים שהקהל מכניס לקופה, אזי זכותכם ואולי אפילו חובתכם (אם זו דעתכם כמובן) לסרב להופיע במקום. אבל אם מי מכם מקבל את כספו מהקופה הציבורית, הרי שלקופה זו תורמים גם תושבי אריאל. אז אם אתם עובדי מדינה, קבלו את החלטות המדינה. אם אתם לוקחים מכספי הציבור, אזי ספקו את מרכולתכם לכל הציבור. קחו בחשבון שגם אם לימור ליבנת איננה מציאה גדולה, הרי שהיא שרת התרבות של כל תושבי מדינת ישראל (מונתה כחוק) ותפקידה לוודא שכל תושבי מדינת ישראל יזכו לתרבות, ומי שנכנס להגדרה הוא כל מי שחי בשטח שמדינת ישראל מכירה בו (כרגע) ומשלם מסים למדינה. עצם הצעתה אינה פשיזם אלה צורך דמוקרטי להשוות בין כל משלמי המסים בישראל. אז אומן יקר, אם אתה מסוגל למלא יציע ללא צורך בתמיכת המדינה אשריך וטוב לך, תמחה, תחרים. אבל אם לא... אכלת אותה.
עם זאת, יש גם סוג אחר של אומנים, כמו למשל דני קרוון. קרוון הוא אמן משכמו ומעלה אך שזה מגיע לדמוקרטיה גם לו יש אמונה שהוא המציא אותה ושרק דעותיו שלו, דמוקרטיות. אז הקרוון הקטן דורש להסתיר בסדין את העבודה שביצע במשכן הכנסת, עבודה שסביר להניח שאת הכסף שקיבל עליה הוא כבר שכח על מה בזבז. דני קרוון החליט שהממשלה הזו פשיסטית. לא, דני קטנטני, הממשלה הזו דמוקרטית בדיוק כמו קודמותיה, וגם אם אני לא אוהב את החלטותיה היא נבחרה והוקמה בדיוק כמו כל קודמותיה. ו...דני יקירי: עבודה שיצרת וקיבלת עליה תמורה, היא עבודה שכבר לא שייכת לך. הקיר במשכן הכנסת נושא יצירה יפה מאוד, אבל אני בטוח שאתה מבין, שרבים וטובים היו מוכנים ליצר עבודות לא פחות יפות על הקיר הנ"ל. ודבר אחרון, מר קרוון, זה שעבודתך מתנוססת בכנסת לא אומר שקיבלת את הזכות לבחור בשם אחרים את הממשלה, או את מדיניותה.
 

משאל עם


הימין הישראלי רוצה משאל עם על החזרת שטחים. הימין מאמין שעם ישראל אתו. אשרי המאמין.
מזה זמן מה אני מנסה להסביר לאנשים שמשאל עם הוא אקט לא דמוקרטי ואפילו אקט פחדני.
פעם ב-4 שנים ניתן לציבור הכוח להכתיר הנהגה, הוא נותן לה במסגרת תהליך לא פשוט את זכות ההחלטה. נכון שלפעמים נוגדת ההחלטה הנ"ל את האג'נדה שעמה הלכה המפלגה השלטת לבחירות, אבל מי שמאמין שפוליטיקה היא שחור ולבן ופוליטיקאי אמור לומר אמת, הרי שהוא אידיוט.
פוליטיקה דורשת גמישות ולא פעם החלטות קשות, אבל אם כל פעם שממשלה תיקח את ההחלטות הקשות לעם הרי שהיא מרוקנת את התוכן מהבחירות ומהתהליך הדמוקרטי. שלא לדבר על זה שמדובר באקט פחדני של נבחרי הציבור חסרי עמוד שדרה, הרוצים לשמור על הכיסא, ולא להיות אלו שמחליטים החלטות קשות. מעניין איך יגיב הימין הישראלי אם יתברר שעם ישראל לא ממש תומך בו.
 

חינוך מחדש


נו, אז מה אתם אומרים על פרשת הזיופים של האברכים הלומדים בישיבות? עוד דבר קטן? עוד פלג זניח? נו יאללה, תנו לי את הנוסח הקבוע "למה אתה נטפל לחרדים?" אגיד לכם למה! כי אולי לא כולם אך חלקם המייצג מאמינים שמותר לגנוב מהמדינה והמדינה זה אנחנו, כולנו. ולא, זה לא פלג זניח. זה עוד פלג זניח, ועוד פלג זניח וכמעט בכל פלג כבר התברר ש"לא תגנוב" היא רק המלצה, עניין יחסי.
גם בפרשת קופ"ח מאוחדת מככבים כמה אדוקים, אלא אם כן אתם מכירים חילוניים שמשתטחים על קברי הצדיקים (אחרי שגנבו?). מסכנים הצדיקים, לא נותנים להם לנוח בשקט.
אבל הבעיה היא לא החרדים, הרי הם כעדר בדיוק כמו המתנחלים כעדר הנוהה אחרי הרב שלו. הרב מרשה, או מעלים עין, אז עושים. ולרב יש סמכות אלוהית לאשר גזילה, רצח, או כל פשע אחר.
לאור האמור לעיל, לדעתי הגיע הזמן לחינוך מחדש. להתחיל לשלוח רבנים לכלא על הסתה, ולא בתנאי לוקסוס של כלא קל. מדובר באנשים מסוכנים המושכים אחריהם קהל אלים, פנאטי, שמשתמש באצטלה דתית כדי לבצע עוולות ולא מכיר בסמכות המדינה. הדג כידוע מסריח מהראש, זה לא אומר שהוא יהיה אכיל אחרי שתחתוך את הראש, אבל צריך להתחיל היכן שהוא.
 

שמאל ימין שמאל


השמאל הישראלי הוא אחיו התאום של הימין הישראלי, אני ואפסי עוד. לשניהם אין שום כבוד לדמוקרטיה ושניהם זועקים "פאשיזם!" על כל החלטת ממשלה שלא עונה לדרישותיהם. שניהם כוחניים בדרכם שלהם ושניהם ניצבים מצידיה של בעיה אחת, הבעיה הפלשתינית. לאף אחד מהם, פרט ליחידי סגולה, לא ממש אכפת ש-29% מהציבור הישראלי נמצא מתחת לקו העוני. שילדים רעבים, שנשים חד הוריות, קשישים, וניצולי שואה נעשקים. כמה במאים ראיתם שעשו סרט על שכונת עוני בתל אביב? או רחמנא לצלן, בירושלים?. אבל העצוב מכל הוא שבעוונותיי יש לי זיכרון לא רע וכבר ארבעים שנה אני שומע בדיוק את אותם קלישאות משמאל ומימין, אותן שטויות חסרות פשר, בלי פירוש, בלי משמעות, סתם קלישאות עלובות. גם המשכילים שבהם (והשמאל מתהדר ברבים שכאלו), לא מסוגלים לשחרר משפט מקורי אחד משלהם. אנשים צעירים עם השכלה אקדמאית, פשוט מוגבלים. אני מקבל תגובות מימין ומשמאל, מלאות בעובדות מצוצות מהאצבע, לעתים שולחים לי קישורים (כי אם זה היה כתוב באינטרנט אז זה בוודאי נכון), טיעונים חסרי בסיס, או שהוצאו מהקשרם... אבל הכי חשוב, טיעונים ששמעתי אלפי פעמים.
שמאל וימין, זוג תאומים, המפטי ודמפטי שמי ייתן ויפלו מהגדר וישברו, או שיעשו דיאטה, ילמדו משהו ויחזרו אלינו רזים ואלגנטיים עם רעיונות חדשים.
 

השופר


אגב שמאל, יש לי הרבה חברים שמאלנים קיצוניים, אנשים נחמדים אבל עונים לכל מה שציינתי לעי"ל. אחד מהם חלק איתי קישור למאמר של דורון רוזנבלום -איך לא- בעיתון הארץ. העניין הוא שכבר חשבתי שנפטרנו מרוזנבלום. לא בגלל דעותיו, חס וחלילה, אלה בגלל סגנון כתיבתו. הוא דבק בניאו-ז'ורנליזם, סגנון שמת ונקבר לפני 15-20 שנה, הוא דבק בו בכל מאודו כמו שהתוצרת של הכלב שלי דבקה בכל נעל שדורכת עליה, ולא רק שקשה להיפטר מזה אתה גם לא מבין כיצד הצלחת לדרוך (לכתוב) על ערימה של חרא בגודל הזה.
דעותיו של דורון רוזנבלום אינן חדשות והעיתון בו הוא כותב מייצג אותן היטב. הבעיה היא שאיש לא יודה, שהבן-אדם פשוט לא קריא. למה לא יודה? כי אז חס וחלילה יחשבו שאולי הוא לא מהאנשים החושבים. עברות של מילים לועזיות, הלעזה של מילים עבריות. משחקי מילים שמעליבים את האינטליגנציה... אבל בעיקר, המומחיות של רוזנבלום היא לקחת רעיון שרק הוא מבין אותו, לעשות ממנו שלשול מילולי שרק הוא מבין. רצף המילים הלועזיות במאמריו כל כך מסיבי שלפעמים אתה שואל את עצמך האם הוא בכלל דובר עברית או שמא הוא מעוניין להראות לכולנו מהוא אוצר המילים הלועזי שלו.
15 שנה לא קראתי את דורון רוזנבלום. 15 שנה, וכלום לא השתנה.
הכלב שלי מייצר את אותה הסחורה שלוש פעמים ביום ולא פעם בשבוע.
 

גם השבוע יש סרטים:-http://video.videowebgate.com/index.php?pt=feature
 

תגובה לשורות של עמית

 
    
  

HUMOR הומור


התפתחות פילוגנטית של הגיקים (תודה ליסמין)

אלגוריה דתית בנושא הקטע לעיל "שמורת טבע"
 

 
   
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
 

נשמח לקבל הערות והארות,  המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:magazine@chief.co.il

 
 
   
 

http://www.bos.co.il

 
 

ידיעון זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2010