גיליון מספר 35 שנה X יום חמישי, 14 באוקטובר 2010

 
 

► לגיליון קודם 2010 לגיליון הבא ◄

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

 
  

 

"אי אפשר להכין חביתה בלי לשבור כמה ביצים"

 
    
  

גרסת BOS העדכנית הנה BOS v2.2.7 מה חדש בגרסה
 
▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS 2009H.pps
גרסת Beta עדכנית 2.2.9.9 (תומכת Windows 7)
לקבלת גרסת Beta

 
    
 

שער ערך ה GB
13/10/2010
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA
לפי מחיר לכל 1GB

0.90 ₪

160GB

0.51 ₪

250GB

0.45 ₪

320GB

0.29 ₪

500GB

0.27 ₪

750GB

0.22 ₪

1TB

0.18 ₪

1.5TB

0.21 ₪

2TB
מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX

היקר מכולם

X.XX

הזול מכולם

מחיר ה-GB
הזול ביותר לתקופה

 

 












מאת יוליוס שנור











Your Guide in Israel


הכול יש בארץ. הכול מכל. צריך רק מזל -או גורל- למצוא.
משפחה יהודית מלונדון הגיעה בסוכות לבקר את קרוביה בישראל. בביקוריה הקודמים, מתוך שלושת בניה רק הבכור ולעיתים הבן השני היו מתרצים ומלווים את ההורים לארץ ישראל. הפעם הצליחו ההורים, כבר מבוגרים, לשכנע ולהביא איתם -תחת מחאה- את בנם הצעיר ביותר. הבחור גיק מצוי, נאה, מלמד במוסד אנגלי-מאוד להשכלה גבוהה, סולד ממדיניות החוץ של ישראל, סולד מ"הכיבוש", מן ההתלהבות הציונית של הוריו, מהרצון לשדך לו בחורה יהודיה טובה (שהארץ מלאה בהן) ובטענות אחיו שישראל קולית, מדליקה, יוצאת דופן, מתקדמת, "טובה יותר ליהודים" מבריטניה הדשנה והקודרת ("מה רע לנו שם?"). לא עזר שחבריו בירכו אותו לרגל נסיעתו, שעמיתה "נחשבת" גייסה את כל קסמה כדי שיסכים להביא לה מישראל פריט מסוים מאוסף מיכל נגרין (הוא קרוב לוודאי מסכים עם אורנה בנאי שחנויות הרשת דומות ל"קיא של פיות"). לסלידתו בוודאי שורשים, מניעים והשלכות בתחום הפסיכולוגיה שלא עלינו לנתחם. אבל מה שבטוח, ביטויי הסלידה העכירו את בילוי המשפחה בחג.
על פי עצת הקרובים הישראלים, שכרו היהודים שלנו מדריך תיירים מוסמך שייקח אותם ברכבו לטיול בארץ. המדריך, ממיודעי צ'יף, חביב במיוחד. כל הדרך הרבה בסיפורים ובבדיחות, אך עם הבן הזועף היה לו קשה להתיידד. פעמים חוזרות כמעט נסחפו לויכוחים. אחד מהם עסק בפרימיטיביות של ישראל. "הישראלים פרימיטיביים", אמר האורח. "אין להם מסורת של נימוס, בעסקים היחס שלהם ללקוח מועתק במקרה הטוב מן התרבות האמריקנית ובמקרה הרע מהתרבות הערבית. אין להם תודעת שירות, הישראלים גאוותנים כי הם מרגישים אדוני הארץ. לעומת זאת, באנגליה היה קיים במשך מאות שנים מעמד המשרתים שהשאיר את חותמו בשירות ללקוח."
איפה שרק עצרו, מצא האורח הוכחות לעמדתו. בשולי הדרך ראה את הלכלוך, בזמן שהוריו ראו את עובדי מע"צ אוספים אותו בשקים. במסעדות ראה את הזבובים, בזמן שהוריו התמקדו בטעמים ובנוף. אחרי ארוחת הערב יצאו כולם לצפות בכוכבים, אך הבן התחבר עם הלפטופ לרשת, לספר לחברים כמה אומלל הוא בארץ הנידחת. התחבר בתשלום ("אלא מה") לנתב האלחוטי ה"פרימיטיבי" שאפשר לו רוחב פס מספיק כדי להעלות תמונות וסרטים. בגלל הפרש השעות היו מכריו עדיין עסוקים, אז פנה לעבוד על החומר המקצועי שלו. שקט המדבר דווקא סייע לו להתקדם יפה. פתר כמה בעיות בתזה של אחד התלמידים, עבד רוב הלילה ולמחרת קם בקושי. במרוצת היום מצא הצעיר כי הנמנום באוטו פוטר אותו מהחובה להתפעל מארץ אבות, לסבול את השמחה המעיקה של הקבוצה ומלהתמודד עם רגשותיו המעורבים. בשלושת הלילות הנוספים של הטיול עבד על הקבצים עד לזריחה. לקראת האשמורת האחרונה של הלילה הרביעי היה כבר מנומנם וכהה חושים. שמר את העבודה עם אצבעות כבדות על המקלדת ובראש עמום.
שמר? איפה? מה? כנראה רק נדמה היה לו ששמר.
למחרת הרפה המדריך מהקבוצה בהפסקת הצהריים. הדוקטור הבלונדיני התמקם על ספסל מול עמק עוצר נשימה, ופתח את המחשב למבט נוסף על יצירתו. מבט... על מה? הלא הספרייה איננה. לא במקומה, לא בתוך ספריות אחרות, לא בסל המחזור. היא לא בין קבצי המערכת ואם היא בכלל קיימת, הרי שהמחשב מתעלם מקיומה.
בלי להתבלבל, הרים המסכן טלפון לחו"ל. יום ראשון היה, משיבון אלקטרוני הזמין אותו להשאיר הודעה, כי עובדי התמיכה לא בעמדותיהם. הוריו ראו אותו נרגש בפעם ראשונה מאז ההמראה מהיתרו. מה זה נרגש! מתוסכל, מעוצבן, נסער (עד כמה שיכול אנגלי מן המעמד שלו לסעור). מבחינתו הגיעה כוס מירוריו עד לגדותיה, הקש שבר את גב הגמל המקושט איתו הצטלמו ליד המצוק! הבחור הודיע לכולם שזהו, נגמר בשבילו הטיול והוא חוזר הביתה.
בדרך למרכז הייתה הקבוצה הקטנה שקטה מאוד. ידידנו המדריך-שלך-בארצישראל התחיל לדאוג לשלום הטיפ שלו. הם כבר עלו על כביש 6 כאשר נדלקה אצלו נורית הרעיונות: "מה דעתכם שנעצור בנס ציונה?, אני מכיר שם מישהו שיוכל לעזור"
אל תשאלו איך הוא הצליח לשכנע את הבריטים שנס ציונה שוכנת ממש צמוד לכביש 6. במשך הקילומטרים הבודדים על כביש 431  בלבל אותם כנראה בתיאור נפלאות מעשי השחזור של צ'יף. בינתיים גם יצר קשר עם המשרד ושלחנו מישהו להחליף את שקיות התה בצנצנת חדר ההמתנה ל-Earl Grey.
המחשב הנייד התקבל במעבדה, ובזמן שהדיסק פורק ממנו לבדיקה, הציע המדריך סיבוב תיירותי ביישוב הראשון שראה את דגל ישראל. המשפחה יצאה לפגוש את הקלסתרונים של מקימי המושבה במסגרותיהם הסגלגלות, ואת כלי הנשק העתיקים שנשמרו ב-"בית ראשונים". אבל "סר דוקטור" תכול העיניים לא הלך איתם. הוא התעקש לשמור מרחק מזערי לדיסק הקשיח הקטן שהופקר בידי האינדיאנים המקומיים. בזמן שהמתין בחדר הקבלה נכנס גם איש IT מחברה תל-אביבית לקבל עבודה שהסתיימה. עד שארזו לו אותה כיאות, כבר התחילו השניים להחליף כמה מילים. הישראלי היה מוכן כבר ללכת, אך התעכב כי נזכר שהתגורר תקופה באחד מפרוורי לונדון והשיחה הלכה והפכה יותר ויותר מעניינת. הצענו קפה, או תה. שניהם הסכימו.
הבדיקה הסתיימה (לא נעייף אתכם בפרטי השגיאה שגרמה להעלמות המידע). התחיל אז שלב השחזור, שעם סיומו צלצלנו למדריך, כדי שיחזור לאסוף את לקוחו הצעיר, את הלפטופ, ועוד תקליטור לגיבוי. הבחורים בחדר הקבלה החליפו פרטים לקשר, קבעו להיפגש בעיר בערב ונפרדו בחביבות.
כעבור יומיים הודענו למדריך שבצ'יף הכינו עבורו המחאה צנועה לאות הוקרה. באותה הזדמנות התעניינו אם גם לקוחותיו הבריטים היו נדיבים איתו.
"תעזבו, מסכנים, איך שהעניין הסתבך, הם חזרו הביתה מאוד מאוכזבים!"
"הסתבך? הלא אתה מדריך נהדר, גם הבאת אותם אלינו והשחזור הצליח 100%"
"הו, כן. אבל הם באו לארץ גם בתקווה כמוסה למצוא לבן כלה. ובגללכם נדמה... שהוא מצא לעצמו חתן!"
 

 
    
 


מתוך www.kitguru.net


אופטי משולב


הכונן ההיברידי של היטאצ'י משלב זיכרון פלאש וכונן בלו-ריי על גבי לוח מעגלים אחד.
בגרסתו הראשונה, שהוצגה ב-Computex 2010 הכונן היה קצת מגושם, הציע קיבולות של 32 או 64GB והגיע עם חיבור SATA 3 Gbps.
לפני שבוע הודיע היצרן על דור שני, שיהיה כנראה זמין לנו בסביבות מאי 2011, עם שיפר הדגם להשגת פורמט פיזי קטן יותר (2.5"-כדי שניתן יהיה להכניסו למחשבים נישאים) וביצועים טובים יותר. בדור החדש מגיע הכונן עם חיבור SATA 6Gbps.
כעת, ניתן להחליף את הכונן האופטי במחשב הנישא בכונן המשולב. כך, זיכרון ה-NAND של הכונן המשולב ישמש Cache לדיסק הקשיח שבלפטופ. ובמידה ומעוניינים לוותר על הדיסק הקשיח, זיכרון ה-SSD בכונן ההיברידי יכול לשמש ככונן ראשי.
הכונן ההיברידי החדש מכיל זיכרון NAND מבית Micron בנפחים 32GB ,16GB, או-64GB אך מבטיחים נפחים גדולים יותר בגרסאות הבאות.
 

 
    

תחליפי סיליקון


סיליקון היה חומר הבסיס לייצור אמפליפיירים (מגברים) עד לפני עשור. אבל מאז, שוק הסיליקון בירידה מפני שהמבנים האטומיים של ה- GaAs וה- GaN מספקים ביצועים טובים יותר בהרבה.

ה-Gallium Arsenide או GaAs משמש מוליך למחצה בשימוש במעגלים מוטמעים בתדר המיקרוגל, מעגלי מיקרוגל מונוליטיים, דיאודות הפולטות אור אינפרה אדום, לייזרים, תאים סולאריים וחלונות אופטיים.
נכון כי לסיליקון יש מספר יתרונות על ה-GaAs בייצור מעגלים מוטמעים: הוא חומר גלם נפוץ וזול לעיבוד, הגביש שלו יציב עד כדי כך שניתן להגדיל אותו לכדורים גדולים מאוד ולעבד אותו כמעט ללא בזבוז. הסיליקון מוליך היטב את הטמפרטורה ומאפשר צפיפות גדולה של טרנזיסטורים ופיתוח פתרונות ננו-אלקטרוניים. למעגלי הסיליקון קל להוסיף דו-תחמוצת הסיליקון כחומר מבודד שנדבק בשכבה יציבה למעגלים. לעומת זאת ה-GaAs אינו יוצר שכבה מבודדת וגם אין לו תחמוצת יציבה.
יתרון חשוב נוסף של הסיליקון על ה-GaAs הוא ניידות החורים הגדולה שלו, המאפשרת ייצור טרנזיסטורים מיוחדים הנחוצים ב-CMOS. ואילו מעגלי GaAs, חסרי המהירות של ה- CMOS, צורכים יותר אנרגיה ולכן אינם מסוגלים להתחרות במעגלי סיליקון.
לסיליקון  ספיגות נמוכה של אור השמש. נדרשים כ-100 מיקרומטר סיליקון כדי לספוג את מירב אור השמש. שכבה זו היא יחסית חסונה וקלה לעיבוד. מאידך יכולת הספיגה של GaAs כה גבוהה ששכבה מקבילה תהיה רק בעובי מספר מיקרומטרים ולכן בלתי יציבה מבחינה מכאנית. והסיליקון, אין מה לעשות, הוא חומר טהור, בלי בעיות סטויכיומטריות ושל מסיסות תרמית שיש ל-GaAs. הסיליקון יוצר רשתות כמעט מושלמות, צפיפות המזהמים נמוכה ביותר ומאפשר בנייה של מבנים קטנטנים (היום, של 32 ננומטרים!). לעומת זאת, צפיפות המזהמים ב-GaAs גבוהה וזה מקשה על בניית  מעגלים עם מבנים מתחת ל-500 ננומטרים.
גם ה-GaAs עולה על הסיליקון בכמה תכונות אלקטרוניות. מהירות האלקטרונים הרווים שלו גבוהה יותר, האלקטרונים ניידים יותר ומאפשרים לטרנזיסטורים המיוצרים ממנו  לפעול בתדרים שמעל GHz 250. התקנים שמיוצרים עם GaAs (שלא כמו  מצמתי סיליקון) יחסית לא רגישים לחום. התקני GaAs יוצרים פחות רעש מאשר מוצרי סיליקון כאשר מפעילים אותם בתדרים גבוהים. וגם ניתן להפעיל אותם בוולטאג'ים גבוהים יותר. תכונות אלו הופכות את החומר למומלץ במעגלי טלפונים ניידים, תקשורת לוויינית, microwave point-to-point links ומערכות רדאר. ה-GaAs מהווה תשתית חשמלית טובה ושלא כמו הסיליקון, מספק בידוד טבעי בין ההתקנים למעגלים. הודות כך הוא נבחר ליישומי מיקרוגל ומעגלי MMW (או millimeter wave), ול-MMICs (קרי Monolithic Microwave Integrated Circuits). בשנות השמונים המוקדמות פותח אחד המיקרו-מעבדים הראשונים מבוסס GaAs על ידי משרד ההגנה האמריקני למען תוכנית מלחמת הכוכבים. אותם מעבדים היו עמידים לקרינה ומהירים בהרבה מאשר מקביליהם המבוססים סיליקון. אך המחיר היה בהתאם - גבוה.

גם ה- Gallium nitride או GaN הוא מוליך למחצה המשמש לדיודות הפולטות אור חזק מאז שנות התשעים. בדרך כלל יש ניגוד בין כמה חשמל יכול מכשיר לסבול וכמה מהר הוא פועל אך תכונות ה-GaN עושות אותו מתאים ליישום במכשירים בעלי תדר וולטאג' גבוהים, וגם באופטו-אלקטרוניקה, ועדיף על ה-GaAs. רגישות ה-GaN לקרינה מייננת, נמוכה. לכן, הוא מתאים למערכי תאים סולאריים ללוויינים. טרנזיסטורים מבוססים GaN מסוגלים לעבוד בחום ובוולטאג' הרבה יותר גבוה מאשר המבוססים GaAs. הם מגברי הכוח העדיפים בתדרי מיקרוגל.
שווקים פוטנציאליים למכשירים מבוססים GaN כוללים מגברים לתקשורת אלחוט וסוויצ'ים לרשתות חשמל, ותנורי מיקרוגל (במקום המגנטרונים המשמים אותם היום). כבר ב-1993 נבנו טרנזיסטורים ניסיוניים ראשונים מבוססים GaN והפיתוח שלהם נמשך GaN MOSFET).
בטכנולוגיות Blu-ray מככבת דיאודה הפולטת לייזר סגול ומבוססת GaN. למעשה, מאז 2006 גם נמכרים טרנזיסטורים ( HEMTs ) מבוססים  GaN ליישומי תשתיות אלחוט. הדור השני לטרנזיסטורים הללו יספקו את צרכי אפליקציות טלקום של תדרים גבוהים וטכנולוגיות חלל. הטרנזיסטורים מסוג MOSFET ו- MESFET מתאימים גם לאלקטרוניקה של כלי רכב, במיוחד חשמליים.
מילה אחת על הזהרה:  עד כה לא נבדקה עד תום רעילות  ה-GaN אך ידוע כי האבקה גורמת לגירוי העור, הריאות והעיניים. ולמרות זאת, בהשוואה לסיליקון יש ל-GaN כדאיות מבחינת איכות הסביבה, עם חסכונות אנרגיה שיכולות להגיע עד ל-30%.
 

 
    
 

 

תחרות

השבוע הגיעו, סנוניות ראשונות מאי-שם בצפון המפתח, תמונות  של לקוח BOS אלמוני לובש את החולצה המפורסמת. רמז? מדובר בפירמה שבין היתר מאחורי MeCanto.

הבטחנו לערוך תחרות נושאת פרס בין שולחי התמונות כאשר יגיעו אלה ל-100 במספרם. אז קדימה, העזו ויתכן תפצחו בקריירת דוגמנות מוצלחת בנוסף להיותכם אנשי IT.

אין הגבלה למספר התמונות שאתם יכולים לשלוח, וכפי שרואים כאן, אפשר גם לנצל את החשיפה לא רק לקידום עצמי - גם לקידום העסק.

שלחו אלינו את התמונות בדואל

 
    

על הנושא מפי
זהבי עצבני



















רק בישראל


כל מי שהיה פעם סטודנט או יש בחוג מכריו סטודנטים יודע שכל חוזה שכירות או סידור מגורים לסטודנטים מתחיל בארץ מראשית אוקטובר. אזי החוזה השנתי נחתם ומשולם חלקית עוד בספטמבר ואפילו לפני כן. וכמעט ואין היום חוזה שאינו כולל קנס סיום מוקדם, או ביטול. כל מי שהולך ללמוד בעיר או אזור אחר גם נדרש להעביר או לרכוש במקום ריהוט, כלי בית וכו'. מובן מאליו שהוא נאלץ לוותר על מקומות עבודה, והזדמנויות שהיו לו, כדי לעבור ללימודים אינטנסיביים באזור החדש.
תלמידי שנה א' במגמה לעיצוב תעשייתי בביה"ס להנדסאים במכללת ספיר, עברו בקיץ מיונים מעשיים ועיוניים והתקבלו כסטודנטים מן המניין. שילמו למוסד החינוכי דמי הרשמה, מקדמה לשנת הלימודים ותשלום נוסף על "שבוע הכנה". לאחר שקיבלו הודעה על קבלתם למכללה, העתיקו רובם את מקום מגוריהם לאזור המכללה, עזבו מקומות עבודה, השקיעו מאמץ, זמן וכסף במטרה להתחיל את שנת הלימודים כמתוכנן.
מול מכללת ספיר, הם עמדו בכל הדרישות שהציבו להם, ובזמן.
ביום א' ה-10.10.10 התחילו את המכינה כמתוכנן וכבר באותו היום נדרשו לרכוש רשימת ציוד לאותו שבוע ולהמשך שנת הלימודים. נרגשים, הלכו כולם וללא דיחוי רכשו בעלות של אלפי שקלים חלק ניכר מהציוד שברשימה בת ארבעת העמודים.
אלה שלמחרת, ב-11.10.10 התלמידים התבשרו על ידי מנהלת וחשב ביה"ס, כי שנת הלימודים הנוכחית לא תתחיל עבורם כמתכונן ב-17.10.10.
למה? מכיוון שיש מחסור ב-5 סטודנטים בלבד, והמכללה איננה מוכנה לשאת בעלות פתיחת שנת הלימודים לתלמידים הנותרים.
הנהלת בית הספר, ראש החוג (הבוכייה) וצוות המורים (מלאים רצון טוב) הציעו מגוון חלופות בלתי מספקות, חלקן הזויות ,חלקן מעליבות. קבוצת הסטודנטים הצעירים עומדת בינתיים על רצונה ללמוד על פי התנאים שהובטחו להם על ידי מערכת השיווק של ספיר.
מעבר לאי צדק האקדמי, מדובר כאן בסוגיה צרכנית מקוממת, לרעת הלקוח.
מכללת ספיר לא רק פגעה בלקוחותיה הישירים אלא גם בשמה הטוב ובלקוחותיה העתידיים.

אם הנכם מוכנים לתרום מעט מהשפעתכם האזרחית לטובת הסטודנטים, הציונים, מיישבי הפריפריה, בוגרי צבא ורובם משרתים במילואים (גם הבנות!), שנרמסו על יד מכללת ספיר, כתבו את דעתכם דרך אתר המכללה או הצטרפו למגיבים בדואר אלקטרוני. אנו מבטיחים להמשיך ולעקוב אחר הפרשה ולעדכן על גבי מגזין זה.

 
    
 

דרושים


מנהל רשת

ניהול SYSTEM - לסביבות מיקרוסופט: הכרות טובה עם מ"ה 2003 ו- 2008: Active Directory, Exchange, מערכות גיבוי וניטור מרכזיות. סביבות לינוקס: Redhat, Apache, הידור וכתיבת סקריפטים. ידע מעמיק ב – VMWARE, רקע בתשתיות רשת ( נתבים, מתגים ) ומוצרי אבטחת מידע ( FW וכו'). יכולת עבודה בצוות, אינטגרציה ועבודה עם לקוחות חיצוניים. מינימום 3 שנים ניסיון בסביבות דומות

מנהל/ת מחלקה/פיתוח WEB
נסיון ניהולי של צוותים (5-8 איש) שנתיים לפחות, יכולת פיתוח מעולה בתחום ה WEB PHP, הכרות עם SQL – יתרון משמעותי, נכונות לעבודה מאומצת, פתרון בעיות טכנולוגיות, יכולת הובלה של אנשים, יחסי אנוש מעולים

מנהל/ת אתר/מוצר
ניסיון בניהול אתר גדול של שנתיים לפחות, ניסיון בניהול מוצר/אפיונים, תותח אינטרנט שמסוגל להוביל את האתר לפתרונות חדשים.

בודק/ת תוכנה – QA
ניסיון בבדיקות ידניות של תוכנה ואפליקציית אינטרנט , ניסיון בבדיקות פונקציונאליות, נראות, תאימות, שפיות, GUI ורגרסיה. הכרות טובה מאוד עם סביבת Windows, שנתיים ניסיון חובה, הכרות עם Visual Studio 2010 לבדיקות אוטומטיות - יתרון. יכולת בדיקה למול בבסיס נתונים SQL 2008 - יתרון.

בודק/ת תוכנה בכיר – QA
נסיון בניהולי של צוותים, ניסיון בבדיקות ידניות של תוכנה ואפליקציית אינטרנט, ניסיון בבדיקות פונקציונאליות, נראות, תאימות, שפיות, GUI ורגרסיה. הכרות טובה מאוד עם סביבת Windows, ארבע שנות ניסיון חובה, הכרות עם Visual Studio 2010 לבדיקות אוטומטיות - יתרון. יכולת בדיקה למול בבסיס נתונים SQL 2008 - יתרון.

צוות WEB
מתכנת מספר 1 : מתכנת PHP חזק מאוד ב OBJECT ORIENTED + כתיבת שאילתות MYSQL או STORED PROCEDURES , ניסיון 4+ שנים.

מתכנת מספר 2 : מתכנת PHP חזק ב OBJECT ORIENTED + חזק מאוד בJQUERY וAJAX. ניסיון 3+ שנים.

מתכנת מספר 3 : מתכנת PHP חזק ב OBJECT ORIENTED + חזק מאוד בתשתיות ( HTACCESS , PHP.INI , LINUX ). ניסיון 2-3 שנים ומעלה.


שלחו בבקשה פניות וקורות חיים לדואל

 
    
 

השורות של עמית

סוף סוף עברית


אתמול חזרתי מלונדון בה שהיתי 10 ימים והספקתי לראות כיצד המחשב הקטן שלי נשמט מידיי, מתעופף, נוחת על הפינה הימנית העליונה... ומתרסק. כמובן שמסך מרוסק איננו מבוטח או תחת אחריות כלשהי, מה שאומר להתחיל להריץ את המחשב לספק שישלח לחברה שתשלח למעבדה -כנראה בהולנד- ו... או שיחזור מתוקן. או שלא. היות ונטבוק איננו מכשיר יקר במיוחד העדפתי לרכוש חדש. ושוב אותה פרוצדורה של עדכונים על גבי עדכונים ותמיכה עברית אבל... על המקשים אין עברית וסט האותיות העברי יושב לי על השולחן במרסיי, נו אז ויתרתי.
זה לא שלא הספקתי לקרוא את תגובתו של שמואל. קראתי גם קראתי והיות וזו לא הפעם הראשונה, ואת ידידי שמואל אני מכיר היטב, אזי זה היה צפוי. אבל מן הראוי לציין ששמואל הוא חובש כיפה, אי לכך סדרי העדיפויות שלו שונים משלי, ולמען האמת הוא בדיוק עונה לטענותיי. זה קטן עלי ועל זה אני יכול לוותר, וזה לא נורא, וההוא בר יישום, וזה וזה וזה... ושעון הקיץ? הרי אם ממשלת ישראל סירבה לשנותו הרי ברור שאני טועה. אם כן ידידי הריני להסביר לך ולכל אלו שכתבו והצדיקו אותך:
החזרת שעון החורף בטרם עת הרגיזה את כולם, זה שהמאבק נכשל נובע בדיוק מהסיבה אותה ציינתי. שעון החורף, ידידי, לא היה מעצבן אף אחד אלמלא הוא היה נלווה ל: עלילות קברי בית החולים ברזילי, הניסיון לסגור את חניוני ירושלים באזורים חילוניים מובהקים, גירוש ילדי העובדים הזרים, פסילת הגיורים, חוק החמץ, חוק החזיר, סגירת מרכזי הערים לצורך התחשבות באוכלוסיה הדתית, תקיפה ודקירת הומוסקסואלים במצעד הגאווה, שרפת פחי אשפה, תקיפת שוטרים, אוטובוסים, נשים... ועוד ועוד... ועוד לא נגעתי בברברים שעל הגבעות. אז שמואל ידידי, שעון החורף הוא הקש ששבר את גב הגמל, כל הקשים הקטנטנים האלו הפכו כבר מזמן לחבילת חציר ענקית שרובצת על גבו של היהודי חילוני במדינת ישראל. הגיע הזמן שננער אותו מעל גבינו ביחד עם הטפילים שמשתמשים בנו להובלה.

תגובה שהגיע לידיי על תגובתו של שמואל עצמו כללה בדיוק את אותו נוסח, אבל עוד הוסיפה את המיתוס המפורסם שנקרא "התרבות החילונית היא תרבות של פאבים". אז רבותי תרכינו את הראש ותתנצלו. התרבות החילונית כוללת שירה, ספרות, תיאטרון, קולנוע, מוזיקה, אופרה, פיסול, ציור, עיצוב ועוד ועוד.. תחומים שברובם זרים לחובשי המגבעות. היצירה האחרונה שסיפקה הדת היהודית הייתה התנ"ך (רב מכר, יש להודות) ומאז כולם מנסים להבין או להסביר אותה. כל השאר ברובו המכריע הוא ח י ל ו נ י למהדרין. נכון שלא תמיד עונה להשקפת עולמכם החברתית, הפוליטית וכמובן הדתית אבל זו עדיין תרבות במיטבה.

המומחים


נתקלתי השבוע בסקירה של מצלמה חדשה של קסיו. המומחה אלי כרמי, עשה עבודה די טובה עד שהגיע לווידיאו, ושם כדי להמחיש לנו את איכות הוידיאו הוא העלה את הסרטון שלו ליוטיוב והציג אותו לקוראים כדוגמה. מישהו צריך לומר למומחה שווידיאו שהוא מצלם יעבור דחיסה שתפגע באיכות הסרט בהכרח, כשהוא יועלה ליוטיוב, למרות שאיכות הדחיסה השתפרה פלאים דווקא זו של יוטיוב היא הגרועה מכל האחרות). כך שיצא שכרו בהפסדו.

תיבת פנדורה


בעיניי חוק הצהרת הנאמנות הוא החוק האידיוט וההרסני ביותר שהעבירה ממשלת ישראל מזה שנים. הוא לדעתי חוק עם חשיבה למרחק כל כל קצר שכבר עברנו אותו.
מדינת ישראל איננה מדינה יהודית, לא הייתה ולא תהיה. מדינת ישראל היא מדינת היהודים ומי שלא מאמין שייגש ויקרא את הכרזת העצמאות. ברגע שמדינת ישראל תוגדר כמדינה יהודית הרי שתיבת הפנדורה של "מי הוא יהודי" תיפתח שוב, הניסיון להגדיר מי הוא יהודי קורע את האוכלוסייה בישראל זה עשרות שנים, והוא יוקצן וישפיע דווקא על קהל בוחריו של מי שהעלה אותו (שר החוץ המהולל מר ליברמן). להזכירכם לפי הגדרת היהדות, הרי שאם הייתה מדינת ישראל קיימת בזמן השואה היא עצמה לא הייתה מקבלת לפחות מחצית מהנספים. מחשבה מדכאת. הגדרה מי הוא יהודי תקצין את הקיטוב בין חילוניים לדתיים שכבר מתקרב ואולי עבר את נקודת ההתפוצצות, תתסיס את ערביי ישראל, ותעלה את חמתו של העולם המערבי. אני אישית לא רואה הבדל בין הרפובליקה המוסלמית האיראנית לבין הרפובליקה היהודית הישראלית, כי הצהרת הנאמנות הנ"ל כבר תסגור את הפערים.
עצוב להיווכח, בפעם המי יודע כמה, שפטריוטיות ישראלית יהודית גובלת בטיפשות כרונית.

אוקספורד


את עשרת הימים האחרונים ביליתי בלונדון ובאוקספורד. מזג האוויר: גשם, טוב תודה. אחרי שדפקתי את המחשב, לא נשאר לי הרבה אלא לצלם. אוקספורד היא אחת הערים היפות והמעניינות ביותר באירופה וגם אחת העתיקות, המבנים שבה מדהימים ביופיים והמדשאות ירוקות ירוקות (360 ימי גשם בשנה לא מזיקים לדשא). האוניברסיטה על הקולג'ים העתיקים שבה מעבר ליופי גם מעוררי כבוד למסורת הארוכה ורשימת גדולי העולם שיצאו מהעיר הזו (אל תשאלו שאלות כי הקונספציה של הלימודים באוקספורד שונה מכל דבר אחר שאתם מכירים).
העיר מלאה מוזיאונים אם כי טיול קטן ברחובות יבהיר שאין ממש צורך להיכנס לכל מוזיאון, כדאי לטפס על גג התיאטרון ולהשקיף ממנו על העיר. אבל הדבר האהוב עלי ביותר הוא להרים את הראש ולצפות בגרגוילים (מרזבים שמעוצבים בצורה של מפלצת, בדרך כלל על גגותיהם של הכנסיות הגותיות) המטורפים על קירות וגגות המבנים בעיר, שחשבתי שיהיה נחמד לחלוק עימכם.
ואם כבר בתמונות עסקינן אז כדאי לראות כמה מהפנוראמות שצילמתי בלונדון, אוקספורד ועוד כמה עיירות בדרך.
עוד תמונות: תקשורת בכל מקום ובכל מצב?:  על המזוודות בפארק. הומור טלפוני  . משמרעוגת מרציפן מעניינת 

זהו לשבוע זה.
סרטונים חדשים, כרגיל  ב-http://video.videowebgate.com/index.php?pt=feature
 

תגובה לשורות של עמית

 
    
   
    
 

פינת השפם

החורף מתקרב. מי שמעוניין בכך, יכול להכין שפם וזקן עם זוג מסרגות

תערוכת אומנות רחוב עם שפם

למי שלא יודע כיצד: סרט הדרכה לחפץ לגדל שפם

HUMOR הומור


אם אתם גיקים שעומדים להתחתן,
♥  תוכלו לשלוח הזמנה למסיבה מאוד מיוחדת.
♥  בחרו טבעות בשבילכם,
♥  הגישו עוגה מתאימה
♥ מותר לכם לתבוע תלבושת מיוחדת, כי גם הכלה מגשימה חלום חייה (כאן אפשרות נוספת)

העיקר, שהאהבה תנצח!
 

 
   
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
  
 

נשמח לקבל הערות והארות, המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל: magazine@chief.co.il

 
 
   
 

http://www.bos.co.il/

 
 

ידיעון זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2010