גיליון מספר 38 שנה X יום חמישי, 4 בנובמבר 2010

 
 

► לגיליון קודם 2010 לגיליון הבא ◄

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

 
 

 

"לא משנה כמה הרחקת בדרך הלא נכונה,
הסתובב וחזור אחורה"

פתגם תורכי

 
    
  

גרסת BOS העדכנית הנה BOS v2.2.7 מה חדש בגרסה
 
▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS 2009H.pps
גרסת Beta עדכנית 2.2.9.7 (תומכת Windows 7)
לקבלת גרסת Beta

 
    
 

שער ערך ה GB
3/11/2010
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA
לפי מחיר לכל 1GB

0.90 ₪

160GB

0.51 ₪

250GB

0.45 ₪

320GB

0.29 ₪

500GB

0.27 ₪

750GB

0.22 ₪

1TB

0.18 ₪

1.5TB

0.21 ₪

2TB
מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX

היקר מכולם

X.XX

הזול מכולם

מחיר ה-GB
הזול ביותר לתקופה

 

 













איך זה התחיל


הלקוח האחרון שהצטרף לרשימת בעלי מערכות BOS (מה שהיה פעם "מסדר אבירי הגיבוי"), הוא קורא ותיק של מגזין צ'יף. הבחור פנה אלינו (זוכר?) בחודש אוגוסט והתוודה: "אני קורא כבר הרבה זמן את המגזין שלכם, ורק לפני שבוע התעכבתי בהודעה שיש תמיד על ההתחלה, שאומרת מה היא גרסת BOS העדכנית. זה נראה לי שימושי, אבל אולי לא בדיוק הבנתי"...
לבקשתו, נפגשנו אצלו ביחידת מחשב, יחד עם מנהל מערכות המידע ושני טכנאי שטח, וסיפקנו את סקרנותם. תחילה סיפרנו להם מאיפה כל זה התחיל, כי BOS הוא תוצר של פרויקט פנימי שהתחיל בשנות ה-1990 המוקדמות בחברתנו שעסקה אז בעיקר בהצלת נתונים. הפרויקט נועד להגן על המתכנתים בחברה מפני אובדן זמן ועבודה כתוצאה משגיאות אנוש ובעיות מחשב.
פעמים רבות מצאנו את עצמנו מבזבזים זמן בשחזור קובצי מקור (source) מגיבויים רק כדי לגלות שתוצרי שעות העבודה האחרונות לא היו שם, בגיבוי. מצבים אלו משפיעים לרעה על סך כל זמן הפיתוח.
כאשר בדקנו את פתרונות הגיבוי הקיימים אז - שלא שונים מאוד במהותם מאלה הקיימים היום -  מצאנו כי רובם ככולם דורשים התקנה של מודול client או agent על מערכת המקור, וכי תוכנה נוספת זו צורכת משאבים שאנו זקוקים להם לסביבת הפיתוח.
שיטות גיבוי קונבנציונאליות גם לא סיפקו אותנו מפני שגיבוי מלא מתבצע באיטיות ולכן לא ניתן להפעיל אותו לעתים קרובות. הגיבוי ה-אינקרמנטלי היה מהיר יותר בגיבוי אך איטי הרבה יותר  בשחזור. והגיבוי הדיפרנציאלי היה הגרוע מכולם, גם בגיבוי וגם בשחזור.
בנוסף, מצאנו כי פתרונות גיבוי זקוקים תמיד לתהליך שחזור, וכי תהליך זה זולל זמן וסובל משיעור תקלות גבוה.
פתרון ה-"source safe" גם הוא לא סיפק אותנו, מפני שהוא הכיל תמיד רק את הגרסה המקומפלת האחרונה, שלעיתים קרובות יכלה גם להיות קשישה מיושנת, בת כמה שעות טובות.
כחברה ממוקדת שירותי הצלת נתונים, מצבים אלו היו לחם יומנו, לרוב לקוחותינו היו בדיוק אותן צרות. גם לאלה שעבדו עם פתרונות גיבוי של יצרנים בינלאומיים יקרים ויוקרתיים, וגם לאלה שקבעו לעצמם רוטינות גיבוי דקדקניות וקפדניות כמו לוח רכבות גרמני.
הפתרון הטוב ביותר שמצאנו היה ליצור תוכנה שתעתיק באופן תדיר את הקבצים דרך ה-LAN באמצעות לוג-אין נורמאלי ופשוט, וישמור כל גרסה של כל קובץ מוגדר לגיבוי.
רעיון נוסף היה לשמור את אותם קבצים במצב "משוחזר", בכדי שלא יהיה צורך מאוחר יותר בשחזור נוסף כאשר קובץ אבד או השתבש.
לפתרון שפיתחנו קראנו BOS, וסימלנו אותו עם ציור הנשר. ולו רק כי תפקידו להשקיף עלינו מלמעלה ולשמור שלא נעשה יותר מדי שטויות.

בקיצור, ניתן לומר כי BOS מגבה בצורה אינקרמנטלית מתמשכת תוך כדי יצירת אזור משוחזר דומה ל-mirror. דרך אחרת לתאר את פעולת BOS היא כ-network snapshot המתבצע בחבילה פשוטה וכדאית מבחינת עלות-תועלת.

לאורך השנים נוספו לתוכנה הבסיסית יכולות רבות כגון הגנה על קבצים וספריות שנמחקו, גיבוי אובייקטים מ-MS Exchange, שכפול בבלוקים של דיסקים שלמים או קבצים מכל סדר גודל, ועוד הרבה. ועם זאת, הקונספט העיקרי שמאחורי BOS נשאר כפי שהיה בילדותו: אין צורך לבצע שחזור, המידע תמיד זמין לשימוש מידי.

זה לא שלקוח הפוטנציאלי החדש שלנו לא היה בארגון מערכת גיבוי. מערכת? מערכות!
למעשה היו לו כ-5 מערכות נפרדות למטרות גיבוי ואחסון ברבדים שונים ומסוגים שונים.
האחרונה נרכשה לפני שנתיים במחיר של שתי מכוניות פאר. כמו במקרים רבים עד כה, מצאנו כי התקנת BOS בארגון שלו מסוגלת לפשט ולזרז את השחזורים, כמו גם לחסוך משאבים ולגשר בין שרתים ישנים וחדשים. אבל חשוב מכל: היא הציעה מענה לסוגיות חריגות כמו קבצים שנמחקו, תחנות מסווגות ומחשבים ניידים.

באותה פגישה ביחידת המחשב השארנו לצוות מזכרת: סט כלים שלם של BOS לשימוש חופשי למשך חודש. בדיעבד נודע לנו שזה הפך לצעצוע האהוב על המנמ"ר, שבדרך כלל עסוק יותר באדמיניסטרציה מאשר בעבודה טכנית מייגעת. מדי פעם היה מתקשר אלינו לשאול מחדש כיצד מפעילים מאפיין זה או אחר. כעבור מספר שבועות נערכנו למסור הצעת מחיר, ולהפתעתנו גילינו שהזמנת הרכש כבר מוכנה מזמן... כך הסתיים, או יותר נכון כך התחיל סיפור האהבה נוסף בסאגה בת 13 שנה.
למרות שנולד מזמן, קשה לנו לראות ב-BOS מוצר ותיק. הוא מתחדש כל הזמן, ובעיני האוהבים, הוא נעשה כל פעם יותר אטרקטיבי.
 

 
    

תקליטורים רב פעמיים


מצד אחד, הצד היפה שלנו מקשקש כל היום על ניקיון ומחזור, איכות הסביבה וצמצום האשפות. מצד שני... צורב התקליטורים במחשב פעיל כאילו שאין מחר. אם צרבנו דבר מה, והסתבר שזה לא היה דבר המה הנכון, טראח! התקליטור הולך לזבל ושולפים חדש מן החבילה.
תקליטורי DVD-RW הם תקליטורים אופטיים הניתנים לכתיבה מחדש. בשל כך הם נוחים לגיבויים ולהעברת קבצים, לצריבת סרטים כאלה שרואים רק פעם אחת, וגם למצלמות ביתיות. הם מגיעים בקיבולת זהה לזו של DVD רגיל (4.7GB - ויש גם קטנים של 1.4GB), הפורמט פותח עוד בסוף שנות התשעים על ידי Pioneer.
השכבה שקולטת את המידע בתקליטורים אלו לא עשויה מחומר אורגני כמו בתקליטורים הרגילים, אלה מסגסוגת מתכתית. את הסגסוגת ניתן להעביר הלוך ושוב בין פאזות: אחת אמורפית ואחת גבישית, מה שמשנה את הכושר הרֶפְלֶקְטִיבִיות שלה בהתאם לכוח קרן הלייזר. כך, ניתן לכתוב, למחוק ולכתוב מחדש מידע על גבי התקליטור.

הצלת נתונים שאבדו בשל שכתוב בתקליטורים מסוג זה אפשרית אך ורק כאשר לא הופעלה פעולת מחיקת הקבצים עצמם בכונן ה-DVD-RW. לעיתים המחיקה הופעלה רק על הסמנים או האינדקסים של הקבצים ולכן למשתמש נראה כאילו הקובץ כולו איננו.
כאשר המידע האבוד חשוב ואין דרך להשיג אותו ממקור אחר (גיבוי, הורדה וכו') שווה לבדוק באמצעי מעבדה כפי שזה נעשה בדיסקים הקשיחים.
 

 
    
 


Follow


האם כולכם יודעים מה זה לאנפל?

באופטימיזציית אתרים קיים ערך שנקרא "נו פולואו". זו הוראה שנהוג להדביק לקישורים "יוצאים", כלומר לא כאלו שמפנים לעמודים פנימיים של האתר.
הערך נראה ככה:
<a href="http://www.blablabla.com" rel="nofollow">Mr & Ms bla bla</a>
הוראה זו אומרת למנועי חיפוש "אל תעקוב אחר קישור זה. אני ממליץ עליו לגולשים אך אל תחזיק זאת נגדי". לפי תאוריות מסויימות, הוספת הערך לקישורים כאלו יכולה למנוע את בריחת ה-Page Rank לאתרים אחרים.  (ראו כאן דוגמה מתוך הוויקיפדיה)
לדעת רבים היום ה-נופולואו לא אפקטיבי. ועם זאת, הויכוחים התיאורטיים לא נגמרים, וזה יכול להיות עדיף על לא כלום.


בטוויטר: לאנפל זה לבחור באפשרות ה-אנפולו, כלומר Unfollow, כדי להפסיק לעקוב אחרי מה שמישהו כותב בדף ה-Twitter שלו. כמובן שאתם יכולים לאנפל רק מישהו שקודם לכן עקבתם אחרי מה שהוא נהג לכתוב (לצייץ). הסיבות לאינפול מגוונות: המאונפל/ת לא מספיק שנון או מעניין. או שמזמן לא מצייץ בכלל, או שהוא פורה מדי, נודניק, כתבן כפייתי (Graphomaniac). או שטחי מדי או עמוק מדי לטעמו של העוקב (המאנפל), חופר, טמבל, לא קוהרנטי, משוגע, קיצוני, אידיוט... או לחלופין די סימפטי ובסדר עד לרגע בו פגע ברגשותיכם המצויצות.
כמו בטוויטר, גם לנו יש קוראים שמחליטים להתנתק ובמקום אנפולו עושים אנסבסקרייב (Unsubscribe). שלא כמו רבים מהמצייצים אנחנו לא מקבלים את זה כעלבון, לא כועסים ולא מניחים הנחות מעליבות (כפי שעשתה מצייצת אחת לפני שבוע: "לעוקב שעזב אותי הרגע יש כנראה היכרות אינטימית עם אחמדינג'אד" ).
רק בבקשה, אל תבואו בעוד שנה להתלונן: "הפסקתי לקבל את המגזין ולא יודע למה!". או תבואו, לא נורא, שוב נקבל אתכם בברכה.

וכעת, כמה הברקות מטוויטר של השבוע שחלף:
● "גשם זה גם בטכנולוגיית עננים? אם כן ברד זה דור 3
● "רבים סוברים בטעות כי את האנשים הרעים ניתן לזהות לפי הקרניים וריח הגופרית. בעוד שלמעשה הם פקידים אפרוריים המתחבאים מאחורי מקלדת מחשב ונהלים"
● "מסך המגע על מחשב הקופה מאפשר למלצרית ללטף חתול רחוב תועה בזמן שהיא מזינה את פרטי ההזמנה. האח לטכנולוגיה"
"מסתבר שבנעוריה, אימא שלי עבדה ב 144. לא היה מחשב, היא ישבה עם ערימת ספרי טלפונים"
"הר דיסק הוא בטח דיסק קשיח מאוד מאוד גדול :-)"

ועל אותו משקל של כתיבה-כפי-שזה-נשמע, ראו איזה שמפו מוכרים בישראל
 

 
    
 

שלא תדעו מצרות


במערכות המשפט המודרניות נענשים האשמים על מעשים בלתי חוקיים שנעשו בכוונה.
שני התנאים הללו נבדלים: "מעשים בלתי חוקיים" (actus reus)  ו-"מעשים שבוצעו בכוונה" (mens rea).
בלטינית, ה-actus reus או פעולת אשם, היא ההתנהגות שהחוק הפלילי מנסה להעניש בגינה. זה יכול להיות דבר שנעשה כגון גניבה או נזק מכוון, או עבירה בשל אי עשייה כגון אי דיווח לשלטונות המס או הזנחת חובות של בעל תפקיד. בכל מקרה נענשים אנשים שעושים דבר אסור או שלא עושים את חובותיהם.
ה- mens rea (בתרגום מילולי, אם תרצו: "מוח קרימינאלי") הוא האלמנט בפשע שרק מאפשר ענישה על פעולות שאנו בוחרים לבצע. עם זאת, זה לא בדיוק זהה לכוונה לתוצאה מסוימת. למשל, לא מענישים בד"כ אנשים שלא יכלו לשלוט על מעשיהם. הדוגמא הנפוצה לכך היא של רופא המכה על ברך של מטופל וגורם בכך לרפלקס שבגינו בועט המטופל קדימה. למרות שבעיטה באדם אחר היא מעשה פסול, אין במקרה זה את המרכיב של הכוונה הפסולה להכניס בעיטה לרופא המעצבן. הנעשה היה שלא בשליטת העושה. דוגמא אחרת היא להיות מובל בכוח אחרי חצות מחוץ לבית בעיר בה מתחיל עוצר עם רדת החשיכה. אין כוונה עצמאית, אין mens rea.
מה שתיארנו שונה לחלוטין מן העיקרון הידוע ככוונה פלילית. הקונספט הזה מתייחס אל כמה הנאשם התכוון לתוצאה מסוימת. הפעלת נשק ללא רישיון היא רצונית וביודעין, אך במקרה והפעלת הנשק גרמה בשוגג למותו של אדם יש בפשע זה עבירה גם ללא כוונה להרוג.

את כל זה למדנו השבוע בדיונים על אחד מן התיקים בהם אנו מספקים שירותי מומחים למחשוב פורנזי. עד כמה שהתחום מעניין, השופטים מכובדים ו (לפחות חלק מ-) עורכי הדין אינטליגנטיים וחביבים, זה רק עושה לנו הרבה חשק להתרחק כמה שיותר מאולמות המשפט ופתרון סכסוכים בדרך שעוברת דרכם.
 

 
    
 











 

ניצחון בספיר


תודה לכם, קוראים, לקוחות, ספקים, אנשי לשכת השר מיכאל איתן, צוות לשכת ראש מועצת שער הנגב, וכל החברים שנענו לבקשתנו והצטרפו למאבק. הודות לכם, למכתביכם ולהשפעתכם, במכללת ספיר הוחלט לפתוח את לימודי שנה א' במגמת עיצוב תעשייתי.
כך נכתב ע"י דוברי המכללה:
"אחרי שנדחתה פתיחת שנת הלימודים של שנה א' במגמה להנדסאי 'עיצוב תעשייתי' הוחלט במכללת ספיר לפתוח את הלימודים. מהנהלת המכללה נמסר כי במהלך השבועיים האחרונים הצטרפו עוד מועמדים וכמו כן נערך בית הספר לאפשרות לקיים את הלימודים עבור קבוצה יותר קטנה של סטודנטים.
דובר המכללה מוסר כי הנהלת המכללה גילתה רגישות רבה למצוקת הסטודנטים אשר חלקם העתיקו את מקום מגוריהם לדרום. בסיכום עם הסטודנטים והמרצים הוחלט כי הלימודים יתחילו ב- 7/11/10. התכנית הותאמה כך שחומר החסר בקורסים שנפתחו באיחור יילמד במהלך חופשת הסמסטר. מצב זה אינו מאפיין את ההרשמה הנמצאת בשיאה אלא הצטברות נקודתית של אירועים הנוגעים רק למגמה זו. הנהלת המכללה מצטערת על עגמת הנפש שנגרמה לסטודנטים ולמרצים ושמחה על מציאת פתרון הולם לשביעות רצון כולם.
לסטודנטים לעיצוב תעשייתי שנה א' תינתן מלגה ע"ס 1,000 ₪ שתופחת משכר הלימוד".

ניצחון של מיעוט במאבק נגד עוולה ואיוולת נותן הרגשה טובה ותקווה למאבק דמוקרטי.
עכשיו נקווה שהמכללה תעמוד בשאר הבטחותיה וברמה הטובה שתצדיק את המוניטין.
 

 
    
 

קישורים


● הידעתם שעל פי פסק הלכה מותר להוריד תוכנות בשבת? בקישור זה תמצאו את המגבלות, ועוד מספר פסיקות מפתיעות

אינדקס השחיתות של מדינות העולם. ואנחנו? במקום טוב באמצע

● מעניין (יוסי גורביץ, בכלכליסט), אי אפשר להפיל מטוס בשיחה מהסלולארי

תדפיסי לי אוטו ונצא לסיבוב

שביתה? - לא צריך, מספיק לעשות את העבודה בדרך הישראלית

נגד חינוך מבוגרים 

לגנוב מתאגידים גדולים

הסימפסונים ו-אפל http://www.youtube.com/watch?v=7L2fsubA2-c&NR=1

להוריד שירים למייפוד
 

 
    
    

ערמונית, אשכים, שפם


בכל העולם צובעים פסלים ומבני ציבור באור ורוד לקידום המלחמה נגד סרט השד. ומה היא ההקבלה הגברית? גידול שפם. תנועת Movember מגייסת כספים למען בריאות הגבר, עבור קרן המלחמה בסרטן הערמונית ו-Livestrong (העמותה של לאנס אמסטרונג). נובמבר הוא החודש העיקרי של הקמפיין מדי שנה, והגימיק שלהם הוא גידול שפם לקראת חודש זה. בנובמבר 2009 תרמו 255,722 אנשים בעולם, סך של כ-40 מיליון דולר.
על פי הסטטיסטיקה, בכל העולם גברים מתים בגיל צעיר יותר מנשים. אורך חיים ממוצע לגבר הוא נמוך בכ-5 שנים מזה של אישה. יתכן בין היתר גם מפני שהמודעות למניעת מחלות מגדריות נמוכה יותר באוכלוסייה הגברית.
אך הארגונים למען בריאות הגבר מדווחים כי לא רק חוסר מודעות עומדת בדרך לצמצום מחלות בלעדיות לגבר. הנה לכם מספר סיבות נוספות:
גברים רבים פוחדים שבדיקה תכריח אותם להגיע לבית חולים
או נבוכים מדיון בענייני הבריאות שלהם
או מוצאים קושי בביקור אצל רופא מפאת לו"ז עסוק מדי
או לא מרשים לאיש להפריע להם בקביעת פגישה אצל הרופא...
אלו ועוד רבים, מיוחסים לרתיעה הגברית מלדון בפתיחות בנושא בעקבות מסורת ארוכת שנים וגישה של "יהיה בסדר". התנועה למען בריאות הגבר משתדלת לשנות את צורות חשיבה אלו עם פִּתּוּל משעשע לנושא הרציני. מטרת הקמפיין של Movember היא להגביר את המודעות לסוגי הסרטן שפוגעים בגברים. רוב סוגי הסרטן הללו, הם אומרים, ניתנים לריפוי כאשר מאובחנים בשלבים הראשוניים, כולל סרטן הערמונית והאשכים, והם מדגישים את העובדות הבאות:
באחד מתוך שני גברים, ובאחת מתוך שלוש נשים יובחן סרטן במהלך חייהם.
באחד מתוך 6 גברים יובחן סרטן הערמונית בחייו.
פי ארבע גברים מנשים, מתאבדים .
סרטן האשכים הוא הסוג הנפוץ ביותר של סרטן בזכרים בין הגילאים 15 -34 בארה"ב

תנועת מובמבר כבר פעילה במספר ארצות. כאשר זה יגיע לישראל, שזה ימצא אותנו מוכנים... עם שפם ואחרי בדיקה תקופתית! ומה איתכם?
 

 
    

שף בינלאומי


בעקבות האהבה, שף מקצועי מאזור המרכז מחפש כעת
מקום עבודה באזור שבין אשקלון לבאר שבע.
למסעדות, בתי מלון, קייטרינג וספקים של
חברות היי טק ותעשייה
טלפון: 054-5220318

 
    
 

השורות של עמית

חבילות מתימן


שני שליש מתימן נמצאים בשליטת אל-קאידה ומשום מה כל העולם מקבל חבילות מתימן. מה כבר אפשר לקבל מתימן, ביצי גמלים? חול? מסתבר שחבילות הנפץ עכשיו באופנה. וכמובן רק עכשיו, כשאל-קאידה גילתה את החור במערכת האבטחה האווירית, נזכרו בכל העולם להפסיק לקבל משלוחים מתימן. לא ברור לי אם מדובר בשיקול כלכלי, אני מתקשה לחשוב מה יש לתימן לתרום לעולם המערבי, פרט כמובן לחבילות נפץ. אבל -בשעה טובה- אחת אחרי השנייה אוסרות מדינות העולם על כניסת טיסות נוסעים מתימן לתחומן, כמובן שזה לא ימנע מאף מחבל לטוס לדובאי ומשם (אם לא ירצחו אותו 50 סוכנים ישראלים) למדינה מערבית כלשהי.

(כל מה שלא ידעתם על תימן והדוד סם רצה שתדעו)
 

אחוות נפגעים


4 שנים אני בצרפת. שלוש פעמים בשנה האחרונה בלבד, ראיתי את הזבל נערם ברחובות; נתקעתי 5 פעמים בתחנות רכבת בגלל שביתה חלקית, זמנית, כללית, אנכית ואופקית; פעמיים עוכבה טיסה שלי בעקבות שביתת פקחי טיסה; 3 פעמים נאלצתי ללכת ברגל מתחנת הרכבת לביתי שבצפון העיר בגלל שנהגי המוניות חסמו את העיר, והרשימה ארוכה ארוכה. 4 שנים, ובישראל שקט... חוצפה! בשנה האחרונה שלי בישראל השביתות לא ביישו אפילו את הפירמה הצרפתית.
אז ככה חבר'ה, צר לי על נימת השמחה לאיד, אבל ישמח אותי לדעת שלא רק אני טובל בערימות זבל. ו... אנא מכם אם אכן תהיה שביתה, תשלחו לי תמונות.
 

מקצוענית עד הסוף


חברה שלי היא כתבת רדיו. בניגוד לצרפתי הממוצע יש לה מוסר עבודה של פועל תעשייה גרמני. בשבוע שעבר יצאתי לרחוב לצלם והיא לראיין עוברים ושבים. אני בצד אחד של הרחוב והיא בצד השני ופתאום אני רואה אותה מבצעת אקרובאטיקה באוויר, הרגל מתקפלת באופן לא טבעי והיא נוחתת על הישבן באמצע הרחוב. תוך שנייה ארבעה אנשים התקבצו מסביבה (זה כולל אותי). הרגל במצב לא טוב בעליל, והיא סובלת מכאבים. פתאום מפשפשת חברתי בתיק ושולפת את מכשיר ההקלטה והמיקרופון ודוחפת אותו לפה של אחת הנשים שניגשו לעזרתה ומראיינת אותה. כששאלתי אותה מה עבר בראש שלה היא ענתה לי: “הרגל כאבה וחשבתי שלא אצליח להמשיך לעבוד יותר אז החלטתי לבצע עוד ראיון אחרון". מקצוענית עד הסוף.
 

אפסים


אגודת הסטודנטים הודיע כי לא תתמוך בהשתתפות בהפגנה שתיערך בבני ברק. למה ? כי זו התרסה. האגודה עצמה היא זו שחתומה על הבקשה לאישור. אין לי שום ספק מה קרה כאן. הרי חברי אגודת הסטודנטים הם פוליטיקאים לעתיד, הם קורצו מחומר של פוליטיקאים ולכן קצת לחץ מספיק כדי לקפל אותם. הרי הם לא לומדים בשביל מקצוע, הם ברוב המקרים חבורת עסקנים ואדון איציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, בראשם. גם הוא רוצה להיות חבר כנסת יום אחד. אוי ואבוי למדינה שכך נראה דור העתיד שלה. אוסף של קטני קומה עם חשיבה אינטרסנטית. אני רק מקווה שהסטודנטים עצמם יבינו בדיוק מה קורה, יתעלמו מאגודתם, ויגיעו בהמוניהם להפגין בבני ברק. כן דווקא בבני ברק, ומצטער לא מדובר בהתרסה, מדובר בהכרזה: “אנחנו פה וגם בני ברק שייכת למדינת ישראל".
לחרדים אין שום בעיה להפגין במרכז ירושלים ואפילו לא במרכז תל אביב, והאפס הקטן,
יו"ר אגודת הסטודנטים, לוקח את המחאה לביתו של ראש הממשלה? כמה אפקטיביות היו הפגנות העבר מול בית ראש הממשלה? כלום, הן לא שינו דבר, לא לימין, לא לשמאל, לא לנשים באדום, ירוק או צהוב, לא לאתיופים, לא לרוסים, לא למתנחלים ולא לנפגעי הטרור. אבל המארגן אולי יוזמן לפיצה וכוס קפה אצל שרה, מה שלא יזיק לתדמית הפוליטית שלו...
הפוליטיקה הישראלי
ת זקוקה ל"עושה צרות" לא למלקק ישבנים, מישהו שיודע להרים קול צעקה ועם זה מנהיג הסטודנטים אז תסלחו לי. הוא מצטייר כאפס עלוב ואינטרסנט מהסוג המכוער והמלוכלך ביותר.
כולם חייבים להיות שם, חילוניים וחובשי כיפות סרוגות כאחד, אלו שנושאים בנטל המיסים, השירות הצבאי ו-(
סליחה על הביטוי) החרא היום יומיומי. אני יודע שכמה מכם יקפצו ב: “למה לריב, זה עוד עניין קטן". אבל לא, זה לא עניין קטן, זו קבוצת אוכלוסיה ששווה יותר מאחרות, מקבלת יותר מאחרות, תורמת אפס, ותזרוק את כולכם משם (כן גם את חובשי הכיפות הסרוגות) אם רק תהיה לה ההזדמנות.
איך נתייחס אל הסטודנטים ביום בו הם יצאו שוב להפגין כנגד עוד עליה בשכר הלימוד? הרי אם הם לא יתייצבו בהמוניהם בבני ברק, הם לא שווים התייחסות, ואם הם יתלוננו על שכר הלימוד נשלח אותם לבני ברק, למקום בו הם איבדו את אהדת הציבור.
 

מס על המלגות


עוד לא סיימתי את ה
שורות לשבוע זה ומסתבר שביבי דפק את הסטודנטים שוב. סטודנטים שיקבלו מלגה מגורם חוץ אוניברסיטאי יאלצו לשלם עליה 25% מס. מצחיק אותי לחשוב מה היה קורה אם דבר שכזה היה עולה על שולחנה של ממשלה אירופית כלשהי. המדינה הייתה בוערת, הסטודנטים בצרפת היו מעמידים בריקאדות ברחובות פריז ויורים לכל עבר.
בכלל, חוק ההסדרים הוא טכניקה מלוכלכת להעברת כספים מתחת לשולחן וחלטורה להשלמת הכנסה (או הוצאה) ששום מערכת חוקית לא מסוגלת לעכל. החוק הנ"ל הוא הכול פרט מאשר חוקי, הוא למעשה עוקף את חוק התקציב, עוקף בג"ץ ועוקף את פקודות המסים.
באשר לסטודנטים... בואו נתערב שחישוב מהיר יגלה שהמיסוי הנ"ל מכסה את החור שיוצרים התקציבים הנוספים לחרדים.

סרטונים, במקומם הטבעי-http://video.videowebgate.com/index.php?pt=feature
 

תגובה לשורות של עמית

 
    
  

HUMOR הומור


עולם של אבטחת מידע מושלמת

מזכרת סנטימנטאלית

על חקירת תאונות
 

 
   
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
  
 

נשמח לקבל הערות והארות,  המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:magazine@chief.co.il

 
 
   
 

http://www.bos.co.ilil

 
 

ידיעון זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2010