גיליון מספר 34 שנה X יום חמישי, 7 באוקטובר 2010

 
 

► לגיליון קודם 2010 לגיליון הבא ◄

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

 
  

 

"אני שומע ושוכח, רואה וזוכר, עושה ומבין"
קונפוציוס

 
    
 

בימי ה' אחרי הצהריים
7 ו-14 באוקטובר
יהיו משרדי צ'יף סגורים

צרו נא קשר עמנו בדואל

גרסת BOS העדכנית הנה BOS v2.2.7 מה חדש בגרסה
 
▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS 2009H.pps
גרסת Beta עדכנית 2.2.9.9 (תומכת Windows 7)
לקבלת גרסת Beta

 
    
 

שער ערך ה GB
6/10/2010
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA
לפי מחיר לכל 1GB

0.90 ₪

160GB

0.51 ₪

250GB

0.45 ₪

320GB

0.29 ₪

500GB

0.27 ₪

750GB

0.22 ₪

1TB

0.18 ₪

1.5TB

0.21 ₪

2TB
מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX

היקר מכולם

X.XX

הזול מכולם

מחיר ה-GB
הזול ביותר לתקופה

 

 


היי חברים


תקופת החגים הממושכת השאירה אותנו בהרגשה שלא התראינו עם חברים לעבודה, לקוחות וספקים כבר הרבה מאוד זמן. אנו נפגשים ומרגישים צורך לשאול "מה שלומך, מה חדש אצלך?" לכל אלה השואלים אותנו, נספר שלא התבטלנו. ב"חורים" בין החגים המשכנו, ובחלקם סיימנו, פרויקטים שהתחילו וגם התחלנו חדשים שימשכו ועוד יהדהדו.

בתחום שמירה על שרידות המידע, נוספו לנו מספר לקוחות בלתי צפויים, כמו למשל רשת מסעדות וחברת הסעות. אנו שמחים שגם בסביבת ה-low tech מתחילה לחדור המודעות לשמירה על המידע ולגיבוי שפוי.
עם כל הכנות, לחלק מן הפונים המלצנו פתרונות שהם יצטרכו לרכוש מספק אחר (לא מצ'יף). עשינו זאת כרגיל בלב קל ובסיפוק מלא. כמו ברפואה המודרנית, כל סביבה זקוקה לפתרונות יעודים לה, נגמרו ימי האקמול והפניצילין לכל סוגי המכאובים.
לגבי משפחת פתרונות BOS, מתבשלים אצלנו כמה שינויים שהעברנו עם תחילת אוקטובר לאש הגדולה. בקרוב תריחו את העשן ותוכלו גם לטעום.

בתחום איון המידע (כן, מלשון "אין" - annihilation) קיבלנו מדיסקטים ועד מערכות מחשב שלמות להשמדה, גם מלקוחות חדשים. אנו גאים שהצלחנו להסביר עד כמה חיוני לסלק מצעי מידע בצורה נכונה, ללא אפשרות דליפה במידה וייפלו לידיים הלא נכונות. עוד אנו מתגאים שבאמצעות חלקי חילוף ממערכות המחשב הצלחנו להכשיר מחשבים משומשים אחרים שנמסרו כתרומה למוסדות רווחה בקהילה, באמצעות מועדון ה-LIONS המקומי.

בתחום שחזור המידע, התנסינו בשחזור מספר אגוזים קשים לפיצוח. בין היתר, שרתים שנחלצו בקושי משריפה, שרתי SQL במצב עדין, שרתי Priority במצב מורכב, שנבנו בהרכבי RAID שונים ומגוונים. פה ושם גם חילצנו מידע שאבד מדיסקים קשיחים של לקוחות פרטיים, רובם עם תמונות וזיכרונות יקרי ערך. אה, ועוד דיסק קשיח שהותקן לגיבוי מכונה אנליטית, השומרת רשומות חשובות לצרכי מחקר. אבל, מבחינת האתגר הדובדבן שבקצפת היה שחזור אוצר עתיק שנשמר על דיסקטים "8 שנוצרו בכונני Shugart SA 850/851 הממשיכים להיות פעילים משנות השבעים ועדיין נחוצים במערכת בדיקות ייצור מדויקת מסוג  Schlumberger Fairchild. פרויקט שחזור ארכיאולוגי-בלשי זה שנמשך זמן רב וכלל איתור מידע וחלקי חילוף עתיקים מסביב לגלובוס, הגיע לסיומו המוצלח בימים האחרונים ושימח אותנו במיוחד.

נשמח שתספרו לנו מה העסיק אתכם בעבודתכם, ואם תכתבו את זה בטעם, נשמח גם לפרסם כאן את סיפורי לקוחות צ'יף. בבקשה העבירו לנו את החומר לדואל.
ברוכים הבאים ל-"אחרי החגים" ולשנת לימודים טרייה.
 

 
    
 










להיפוכונדר


מי לא שמע את ההלצה שהשזוף היחידי של הגיקים בא משיזוף באור המסכים. אבל יש גם תופעה רפואית אמיתית, רצינית יותר, ואפילו ג'ון מלו בחר השבוע להתייחס אליה ב-PCWorld. זו תסמונת העור הצלוי של משתמשי הלפטופים האינטנסיביים. מדובר בתופעה לא נעימה, הנגרמת על ידי חום הלפטופ (שיכול לעבור את ה-50 מעלות צלסיוס) הנח למשך זמן ממושך ותקופה ממושכת על ברכי המשתמש.
בלטינית קראו לתסמונת "Erythema ab igne" (אדמומיות מאש) והממצאים דומים לאלו הנגרמים על ידי מגע ממושך ושימוש יתר בבקבוקים חמים בחורף. בנוכחות "כתמי האש" העור נראה מנומר, כשיש, עם אזורי אדמומיות יתר ואזורים ללא צבע.
ומי מתמיד עד כדי כך בהפעלת לפטופ על הברכיים? ילדים וגיימרים! למעשה, הנושא הועלה לאחרונה בעקבות מאמר בכתב עת של פדיאטריה (רפואת ילדים).
עם הפסקת המנהג להחזיק את הלפטופ על הברכיים התופעה אמורה להעלם תוך מספר שבועות או חודשים. אם המצב קשה ולעור כבר נגרמו שינויי פיגמנטציה וניוון, יתכן והמראה לא ישתנה עוד. מקרים קשים אלו לעיתים הופכים לסרטניים (קרצינומה של תאי הקשקש או SCC). פצעים שלא נרפים לאורך זמן או בליטות באזור הפריחה ידרשו ביופסיה לשם פסילת שינויים סרטניים. שינויי צבע בעור יכולים להישאר באזור למשך שנים, ורק טיפול מקומי בוויטמין A או בקרני לייזר ישפר במידה זו או אחרת את המראה.
סכנה נוספת של השימוש במחשבים נישאים על הברכיים היא פגיעה בפוריות הגבר, היות ובעקבות מנהג זה מסוגלת לעלות טמפרטורת הזרע בכ-3 מעלות.
פתרון למי שלא רוצה לוותר על הרגלו: להניח התקן מיוחד להגבהה ו/או אוורור בסיס המחשב הנישא הנח על השוקיים. הם מגיעים מהסוג הסביל - laptop chiller pads- והפעיל - laptop coolers (עם מאווררים). החיסרון הוא שהם מהווים עוד משקל לשאת עמנו יחד עם המחשב הנייד. ההמלצה הטובה ביותר, גם לעור, גם לגב וכמובן גם למערכת הרבייה הגברית, היא להניח את הלפטופ בעת השימוש על משטח יציב, נקי ויבש.
 

 
    

3TB


ה-WD My Book Essential עם קיבולת 3TB ימכר במחיר מומלץ של 249 דולר. מדובר במארז חיצוני שנועד לגיבוי מידע עבור המשתמשים פרטיים /ביתיים.
הוא תואם חיבורי USB 2.0 ו-3.0, ובאחרון מסוגל להעביר מידע במהירות של 5Gb/s, הרבה יותר מהר מן המהירות בה דיסקים מסוגלים לקרוא או לכתוב מידע.
דיסקים בקיבולת 3TB נאלצים לעבוד עם סקטורים של 4KB (מעל 512 bytes ברוב הדיסקים הקיימים), מערכת הפעלה של 64-bit, טכנולוגיה חדישה של logical block addressing -LBA וגם UEFI -ממשק firmware אוניברסאלי ובר הרחבה כחלופה ל-BIOS. כל המגבלות הללו מובילות את היצרנים לבחור בפתרונות 3TB בפורמט חיצוני.
השנה גם סיגייט השיקה כונן קשיח חיצוני של 3TB .
כרגיל הכונן אינו כולל מאוורר, ולכן המלצתנו היא לרכוש כונן זה רק אם משכי השימוש בו הם קצרים ולא לעתים תכופות. כונן זה בשימוש רציף יגיע למעבדת הצלת הנתונים בתוך חודשים ספורים.
 

 
    

פורומים


כ-29 או 30 חבילות תוכנה לניהול פורומים אינטרנטיים ב-PHP מסתובבות בשוק. חלקן קניינות וחלקן GPL. בין התוכנות הקנייניות נמנות גם XenForo של חברתXenForo Ltd. ו-vBulletin (אחת הפופולאריות ביותר) שנרכשה מחברת Jelsoft על ידי Internet Brands.
שלושה מפתחים לשעבר של Jelsoft, הם המייסדים של-XenForo. בחברת Internet Brands החליטו לתבוע אותם בבית דין אנגלי על שימוש בלתי מורשה בקניין רוחני, הפרת חוזה והתנהלות עסקית בלתי הוגנת.
התביעה, כמה לא מפתיע, יוצאת לדרך בדיוק השבוע, בה תוכננה השקת גרסת ביטא חדשה (1.0) של XenForo. הגרסה יצאה לשוק ולמשך יום אחד נמכרה במחיר מבצע של-100$, כדי לחזור היום למחיר הרגיל של 140$ לרישיון שנתי. מדי שנה ניתן לחדש את שירותי התמיכה והעדכונים ב- 40$
 

 
    
 

 

קישורים


●  האקדמיה למדעים המלכותית השוודית בחרה בשני מדענים מאוניברסיטת מנצ'סטר בבריטניה לקבלת פרס נובל לפיזיקה בשנת 2010 על עבודותיהם בנושא גראפין. כזכור לכם יש לגראפין תפקיד חשוב בעתיד האלקטרוניקה

●  צבע למדפסת, בפעם הבא שיקרע לנו את הכיס, נזכור את הסרטון על תהליך הייצור

● היש בינינו מי שלא חלם להיות ה-ג'יימס קורבט של חלקי המחשבים?

● צייר שרוצה להפוך לפסל, מאיפה יתחיל? רעיון: שיפסל את עפרונותיו
 

 
    
 

















































תגובה לשורות של עמית


השבוע עמית מנדלסון לא יפרסם את שורותיו כרגיל ומתנצל על כך בפני קהל הקוראים הנאמן לו. ננצל את ההזדמנות ונביא בפניכם תגובה לשורות של עמית משבוע שעבר, מאת שמואל. במערכת יש תחושה שרבים מכם תזדהו גם עם כותב השורות הבאות.

"עמית ידידי שלום רב
אני בטוח שהפעם אתה ממש מחכה לתגובה שלי. הפעם ממש הרמת לי להנחתה...

כמובן אני מתייחס לקטע "בשביל כבוד צריך לעבוד". דברים כדרבנות. ממש הזדהיתי אתך. הרגשתי את הזעם הגואה בך ואני כבר מחכה בקוצר רוח לשובך הביתה.
אתה מבטיח - "אבל אחזור, ואני לא מתכוון להתחשב ברגשותיהם של אלו שלא שמים עלי ז. (תסלחו לי על הביטוי). אני מתכנן לעשות הכול בפרהסיה, לאכול טרפות יום יום, לעשן בשבת, לנסוע ביום כיפור ולאכול לחם כמו גדול באמצע ירושלים בפסח".. ממש איום. על מי בעצם? מאות אלפים ואולי מיליונים עושים את זה כבר. לאכול טריפות? למי אכפת? לעשן בשבת? רק לא במקומות סגורים שיש שם קהל, זה נגד החוק, גם ביום חול אסור, מטעמי בריאות. לנסוע ביום כיפור? רק תיזהר מאבנים, אין הרבה שוטרים ברחובות ביום כיפור. לאכול לחם בפסח? אין שום בעיה. אין חוק נגד זה, ואתה ממש לא מרגיז אף אחד. תהיה קצת יותר יצירתי - תחנוק איזה (חניוק) חרדי, דרוס כל דוס, תאנוס את אשת הרב של "האהראלאך" במאה שערים. (תתעייף רק מהורדת הסמרטוטים שהיא לבושה בהם, וגם הזיעה שלה לא משהו מושך...)

עכשיו, תהיה רציני רגע: מה עצבן אותך כל-כך? שעון החורף? אז תנשום עמוק, תשב בכורסה ותנסה להירגע... (הדוקטורט שלי הוא בפסיכולוגיה).

ובכן, ראשית, אני מסכים אתך במאה אחוזים. שעון הקיץ היה צריך להימשך לדעתי כל השנה. אין אצלנו בכלל חורף. ובקיץ יש להזיז את השעון אחורה בשעתיים, לא בשעה. בכל הרצינות!
אני גם מסכים אתך שהנימוק הדתי או החרדי לא משכנע בכלל. לא צמים דקה יותר ביום כיפור, גם עם שעון קיץ. ממילא צום תשעה באב יוצא בקיץ. אז מדוע אז אין להם טענות? זה גם לא "מצווה" להזיז את השעון, לא מהתורה ולא מרבנן... אלא מה? זו החלטה של הכנסת! שים לב - יש רוב חילוני בכנסת! והחרדים לא איימו אפילו שיפרקו את הקואליציה אם לא יזיזו את השעון, לא בממשלה הזאת (הפעם אפילו ביבי לא אשם, תודה) ולא בשום ממשלה.

ובכן, הזעם שלך נובע נטו משנאת החרדים/דתיים, וזה משהו חולני אצלך (מצטער על הדיאגנוזה), לא בגלל השעון בכלל, אלא ממניעים אישיים. נכון, הם מעצבנים, ממציאים חוקים מעצבנים ומנסים לאכוף אותם גם על החילונים. יש כפייה דתית, עובדה, אין אוטובוסים ציבוריים בשבת (לדעתי הסיבה הסוציאלית צריכה להיות מובנת גם לך. נהגים שיעבדו בשבת תמורת שכר משולש ימכרו את נשמתם וחיי משפחתם ביום המנוחה המיועד לחיזוק הזוגיות והקשר עם הילדים, תמורת בצע כסף. הגעתי פעם למלון/צימר בנורבגיה ביום ראשון אחר-הצהרים ולא רצו להשכיר לי כי הפרעתי את מנוחת יום ראשון שלהם. נאלצתי לחכות עד הערב... ושם אין חוק לא לקבל לקוחות ביום ראשון).

ובכן - עניין השעון זה הסכם שנחתם בכנסת. מדובר משבת לפני פסח עד שבת לפני יום כיפור, תלוי בלוח העברי. השנה אני מודה, זה הגיע מוקדם מידי. בשנה הבאה (היות ותהיה שנה מעוברת) יום כיפור יצא בסוף אוקטובר, אז זה ייראה טוב יותר. זה ההסכם שהגיעו אליו הממשלות החילוניות! מה לך להלין על החרדים? גם בימי לפיד (מפלגת שינוי, שנלחמה נגד החרדים, ממש כמו שאתה רוצה לחזור על הניסיון הזה כשתחזור, להקים מפלגה חילונית...) גם אז היה שעון חורף ארוך מידי. אז קשוט עצמך!

ובעניין הכפייה הדתית, אני לא חושב שיש יותר כפייה דתית מכפייה חילונית. תחשוב קצת על משפחה דתית שעובדת (יש כמה כאלו) ונאלצת להפריש דרך המיסים כסף עבור עידוד הקולנוע בישראל, או עידוד הספורט. זה ממש מרגיז אותם כמו שמרגיז אותך (ואותי גם) הכסף שניתן לחרדים מהמיסים שלך. ואתה יודע מה? שיפסיקו גם לסבסד את הסטודנטים שלומדים סינית וגרפולוגיה... אז סובלנות צריכה להיות דו סטרית. כבוד והתחשבות, כמו שאתה כותב. אתה רוצה לבטל מקוואות? (אגב, רוב תקציבם הוא מהמשתמשים בהם. לידיעתך עולה כסף להיכנס למקווה, ולא זול בכלל) בסדר. תבטל גם סרטים ישראלים. יש קהל שרוצה ללכת למקוואות, ויש שרוצים לבריכות. מה זה כואב לך? הרבה יותר כסף מוקצב לדברים שחרדים לא אוהבים מאשר לדברים דתיים שאתה לא אוהב.

הייתי בתאילנד, וגם בווייטנאם. אתה יודע כמה אוכלי חינם ישנם במקדשים שלהם? ואפילו בכנסיות באירופה ובמנזרים. לא הכול בא מתרומות. ולידיעתך - קבורה חילונית קיימת בארץ! בקיבוץ עינת ובעוד הרבה מקומות. ואפילו שריפת גופות אם אתה מעוניין (חברת עלי-שלכת) וזה יקר אפילו יותר מקבורה דתית, ולא בגלל שקבורה דתית מסובסדת. היא ממש לא. פשוט כי גם הקיבוצניקים רוצים להרוויח. אז על מה אתה מתלונן בכלל? שירותי קבורה חילוניים?

"תבטל את חוקי הדת שפוגעים בחופש הפרט בכל צורה שהיא. בקיצור, תוציא את הכפייה מהחיים שלנו. מי שרוצה שיישאר מי שלא מוזמן ללכת, הרי בדיוק כך חיים יהודי ניו יורק, פאריס או לונדון. תתחילו לשלם מכיסכם על שירותי הדת שלכם.
רוצים מערך כשרות? על הכייפק אבל לא כתנאי גורף בחנויות
". סליחה? אתה רוצה לקנות טרף? יש חנויות של PM (רשת AM:PM פתוחה בשבתות), או טיב-טעם. מה הבעיה שלך בכלל? ובכלל, עשו סקרים, ורוב רובם של העם החילוני רוצה אוכל כשר! אתה יודע מה? בארה"ב יש טרנד של האמריקאים (הגויים) שקונים אוכל כשר הרבה יותר מאשר לפי יחס היהודים הדתיים שם, כי הם חושבים שזה נקי יותר ובריא יותר (בטעות, כמובן).
"רוצים לא ללכת לצבא? אין בעיה, גם לא תקבלו אזרחות". מסכים. וגם הערבים שלנו שלא משרתים בצבא. (וגם השמאלנים שלא חוצים את הקו הירוק...) ומה בדיוק הטענה שלך נגד החינוך העצמאי? הם מחנכים לבורות? צודק. אבל לטענתם החינוך החילוני מנציח בורות בלימודי יהדות שזה לטענתם חשוב יותר. (למה אתה לא מכבד דעות שלהם גם אם אתה בטוח שהם טועים?) אז למה שלא יתנו כסף לחינוך חרדי בעוד שנותנים אותו לחינוך חילוני, ואפילו חינוך ערבי אנטי ישראלי? ולמה הם לא עובדים? כי לא מרשים להם לעבוד בלי לעשות צבא. בצדק מבחינת החוק - שהרי למה יעשו כסף כשאחיהם החילונים 3 שנים מנועים מלעבוד כי הם בצבא? אבל מה אחר-כך? הרי רובם כבר עזבו את הישיבות. למה אסרו עליהם לעבוד (בהרבה משרות ממשלתיות) בלא צבא? ולמה שילכו לצבא שנלחם ונכנע ונסוג ומפנה יהודים מבתיהם? ושלא מאפשר להם אוכל כשר גלאט לפי טעמם? והפרדה מנשים שמסיחות את דעתם ומשפיעות על איבר מסוים אצלם? שים לב שהבעיה נפתרה בנחל החרדי, והופס! - כמה אלפים משתמטי ישיבות משרתים שם. (משתמטים, כי לדעתי ללמוד באמת בישיבה, קשה יותר מלשרת בצבא, אם כי נכון, לא מתים שם).
 
"אנחנו עדיין הרוב כאן". לא להרבה זמן. כבר כיום 50% מילדי ישראל עד גיל 10 הם חרדים או ערבים. עוד 30 שנה ואף פחות הם יהיו הרוב!If you can't beat them, join them!
"רוב הציבור רוצה עוד שעה אור אחרי יום העבודה" כנראה שלא. או לפחות לא אכפת לו. כפי שכבר הסברתי לך. ...וגם סביר שהאל לא יסלח על העוולות שלכם... ואני לתומי חשבתי שאין אלוהים...

העיקר, תממש את איומך ותחזור כבר לארץ. צריכים פה פייטרים כמוך!
בהערצה אמיתית, שמואל"
 

תגובה לדברים של שמואל


הערת מערכת לעמית: "צדיקים, מלאכתם נעשית בידי אחרים"

 
    
  

 
   
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
  
 

נשמח לקבל הערות והארות, המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל: magazine@chief.co.il

 
 
   
 

http://www.bos.co.il/

 
 

ידיעון זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2010