Delicious   

גיליון מספר 7 שנה X - יום חמישי, 18 בפברואר 2010

 
 

«-לגיליון קודם 2010 לגיליון הבא-»

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

 
  

 

כל עוד אין לאריות היסטוריונים
 סיפורי הציד ימשיכו להאדיר את הציידים


פתגם אפריקני

 
 

  

גרסת BOS העדכנית הינה BOS v 2.2.6  מה חדש בגרסה

 
▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.

▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS2009H.pps

גרסת Beta אחרונה לפני שחרור RC 2.2.7.0

 
  
 

שער ערך ה GB
18/02/2010
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA
לפי מחיר לכל 1GB

0.95 ₪

160GB

0.62 ₪

250GB

0.56 ₪

320GB

0.41 ₪

500GB

0.38 ₪

750GB

0.32 ₪

1TB

0.28 ₪

1.5TB

0.42 ₪

2TB
מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX

היקר מכולם

X.XX

הזול מכולם

מחיר ה-GB
הזול ביותר לתקופה

 





























 

חומרת אנטי וירוס


השבוע נודע כי מעבדות קספרסקי הצליחו לרשום פטנט על פתרון אנטי וירוס מבוסס חומרה. דוברי החברה דאגו להדגיש כי הפתרון פועל מתחת לרמת ה-rootkits ולכן יעיל נגדם. זאת, בא בעת שעסוקים בכך שכשלון העדכון החודשי האחרון של מייקרוסופט בא בעקבות הינגעות בווירוס מסוג זה.

מספר ימים לאחר העדכון של חודש פברואר, החלה מיקרוסופט לטפל בתלונות לקוחותיה על קריסות ומסכים כחולים במערכות הפעלה Windows XP ו- Vista. המחשבים סרבו לאתחל אחרי נפילות אלו, אפילו ב"safe mode". יצרנית התוכנה זיהתה את הפאצ' האשם והסירה אותו משרתי הפצת העדכונים. מאוחר יותר התגלה כי האשם בבלו-סקרינים היה Tdss-rootkit (או trok_tdss.sme) שכבר היה נוכח במחשבים הבעייתיים בעת התקנת העדכון. Tdss-rootkit קושר את עצמו לאחד הדרייברים בו משתמשת ווינדווס להתקשרות עם דיסקים קשיחים והתקנים מסוגם. הקובץ עולה מוקדם מאוד ברצף האתחול ולכן מוחבא היטב. מיקרוסופט הודיעה כי הקוד הזדוני היא הסיבה הראשונית לבעיה ואף שלחה אישית אנשים לכתובות של בעלי המחשבים שנפגעו על מנת לאסוף ראיות ככל הניתן. ההנחיות לניקוי הווירוס נועדו להחליף את הדרייבר.

בקספרסקי עבדו בהנחה שבאמצעות תוכנה (זדונית) לא ניתן להשחית חומרת בlow-level. אבל, מעצם היותו רכיב חומרה, יישום הפתרון לא יהיה פשוט כפי שעד כה הייתה התקנת מוצרי התוכנה
פטנט מספר #7,657,941 נרשם על "מערכת אנטי וירוס מבוססת חומרה" ומתאר אימפלמנטציה של מודול אנטי וירוס שימוקם בין ה-PC לדיסק הקשיח, כרכיב נפרד או כחלק מבקר הדיסק. כמו כן, כולל הרכיב שיטה לעדכון מסדי נתונים של חתימות הוירוסים בשני שלבים. בשלב ראשון העדכונים יעברו מכלי תוכנה אמין אל אזור העדכונים של מערכת האנטי וירוס. בשלב שני העדכונים יאושרו על ידי מערכת האנטי וירוס ומסד הנתונים יעודכן. למערכת האנטי וירוס יש את הזיכרון וה-CPU הפרטיים שלה, וניתן להשתמש בה בשילוב עם אפליקציית אנטי וירוס.
למעשה, הרכיב החדש הוא מעין מחשב קטן נפרד המריץ אפליקציית אנטי-וירוס מוטמעת. אבל, למרות שהיצרן מדגיש כי פעילות האנטי וירוס אינה זקוקה לתוכנה מקבילה מותקנת על גבי המחשב עצמו, הרכיב זקוק לתוכנה מותקנת במחשב על מנת להתעדכן - מפני שלרכיב האנטי וירוס אין גישה לאינטרנט! כמובן, שאת אותה תוכנה מסייעת תצטרך להיות מוגנת בדרך כלשהי נגד תקיפה ויראלית.
הקושי באיתור וירוסים מסוג rootkit אחרי שכבר חדרו דורש אמצעים יוצאי דופן. עדיין נשאר להוכיח אם גישת החומרה המוספת ייעלה יותר מגישות אחרות. אם הרכיב יהיה לא יותר ממערכת אנטי-וירוס שרצה מתחת לרמת ה rootkit, אזי היא תהיה מועילה באותה מידה שתהליך עדכון החתימות יאפשר לה. אבל, אם מיקום הרכיב יאפשר לו בדיקות שעוזרות לגילוי וירוסים שיוכלו לזהות rootkits בצורה ודאית יותר, ההבדל יכול להיות משמעותי.
יתרון יחסי לאנטי וירוס מבוסס חומרה הוא חיסכון בהפעלת ה-CPU של מערכת המחשב המארחת - מפני שלרכיב יש את ה-CPU והזיכרון שלו.
הגנה על הדיסק הקשיח מהווה צעד משמעותי אבל מעט מחשבה קדימה מובילה לשאלה לשם מה זקוקים לרכיב נפרד, אם ניתן למשל להוסיף את המערכת ל-CPU, או ל-BIOS כדי שה-CPU יפעיל אותה.

לסיכום, נחמד שאנשים ממשיכים לשחק עם אבני ידע קיימות ולשלב אותן אחת בשניה. הרבה הפתעות עדיין לפנינו.

אגב שילובים, בתחום הגיבוי חשפה השבוע חב' אקאסאנה את המוצר שהיא מפתחת כבר שנים, ומשווה אותו לקופסה שחורה של מטוס (לא, אלכס, אתם לא הראשונים המשתמשים במטאפורה). למעשה, אנו שמחים להוסיף זמזום לבאזז התקשורתי של מר וינוקור כי גם אם המוצר נועד לשוק מסוים, הוא יתרום אפילו במעט להוריד את המבטים של כולם מן העננים, אל הקרקע המוצקה.
ועד אשר מוצר זה יוכל להימכר לכל סוג של ארגון ולא רק למי שיכול להרשות לעצמו לקנות מטוס (כולל ספקי אחסון ענני), עלינו להמשיך ולחפש פתרונות מעשיים ובהישג יד שיעשו לנו את העבודה בדרך הטובה ביותר.

 

 
    
 


ליצור סביבה וירטואלית


בשבוע שעבר נשאלנו על אמצעים להגנה על סביבה וירטואלית. כמו ב"ציור השבועי לילד", בקטע הבא תמצאו את התשובה. משחק חביב למשתמשי BOS.
 

Chief Disk Duplicator– עדכונים ותוספות


התוכנות DDSetup ו-ChiefDD מצורפות לחבילת BOS כתוכנות עזר חיצוניות הניתנות להפעלה בנפרד ומרחוק. התוכנה לא דורשת התקנה במערכת אותה יש לגבות אלא את הפעלתה המרוחקת בלבד. ניתן גם לשכפל מקורות מידע למערכת מרוחקת באמצעות קובץ אצווה (Batch) המכיל את כל הגדרות הביצוע; נתיב הפעלת התוכנה, מקור המידע המקומי אותו יש לשכפל, יעד השכפול המרוחק ופרמטרים נוספים.

תוכנת DDSetup מאפשר ליצור עותק מראה של דיסק קשיח לדיסק קשיח חיצוני או לקובץ מראה (Image). העותק הנו עותק מלא ו"נאמן למקור", ומכיל את כל אזורי דיסק המקור, אלו המכילים מידע ואלו שאינם. עותק מסוג זה מאפשר לבצע שחזור נתונים מלא לשרת ארגוני או תחנת עבודה ללא הפסקת עבודה או הפרעה לפעילות העסקית.

מערכת השכפול מסוגלת לעדכן עותק שנוצר קודם לכן במקטעים הבודדים שהשתנו במקור. יכולת זו מאפשרת עדכונים תכופים של קובצי היעד בשימוש מזערי במשאבי תעבורת רשת ואחסון.

התוכנה מסוגלת לדלג במהלך ביצוע הגיבוי על מקטעים לא תקינים או לא קריאים (CRC) בדיסק הקשיח ושומרת בעותק הנוצר חתימה מיוחדת המציינת תקלת קריאה בדיסק.

התוכנה יכולה לפעול בחמש דרכי פעולה שונות:

  • דיסק לדיסק

  • דיסק לקובץ

  • קובץ לדיסק

  • קובץ לקובץ

  • קבצים מרובים לקבצים מרובים

מכיוון והתוכנה אינה בוחנת את סוג מערכת הפעלה הנמצאת בדיסק, ניתן להשתמש בה גם לשכפול דיסקים המכילים מערכות הפעלה שאינן מוכרות על ידי מערכת windows. שירות זה מאפשר ליצור שכפולים של מערכות קריטיות בארגון ולשמור אותם כקבצים על גבי מערכת ה BOS ובשעת הצורך לשכפל אותן חזרה לדיסק קשיח לשם אישוש שרת במהירות.

היכולת המיוחדת לשכפול קבצים מרובים לקבצים מרובים בתצורת *.* מאפשרת שכפול קבוצת קבצים גדולים במיוחד לאתר מרוחק כך שרק אותם מקטעים בודדים שהשתנו בקובצי המקור מאז השכפול האחרון יעברו בפועל על גבי קווי התקשורת. באופן זה ניתן לגבות מסדי נתונים או קובצי דואר מסוג PST ללא העמסת יתר על התקשורת.

את קובץ האצווה הנוצר על ידי התוכנה ניתן להפעיל באמצעות תוכנת ה Scheduler של מערכת המקור, כך, וללא התקנת כל מרכיב תוכנה במערכת המקור, ליצור עדכון שכפולים מתוזמן בפשטות וללא עלויות נוספות.

קובץ המראה הנוצר על ידי ChiefDD מתאים לסטנדרטים בינלאומיים ליצירת קבצי מראה וכתוצאה מכך ניתן לקריאה/פתיחה/טעינה על ידי תוכנות Imaging שונות ועל ידי רוב מערכות ההפעלה הנפוצות כדוגמת מערכות Windows, Macintosh, Linux ועוד. לצורך הפעלת קובץ המראה כדיסק וירטואלי מסופקת עם חבילת תוכנת BOS גם שגרת הגדרה הנקראת vdm.cmd ונמצאת בספריית VDisk.

רכיב נוסף מבית צ'יף הנמצא באותה הספרייה הוא תוכנת QuickVM.exe, תוכנה זו מאפשרת ליצור סביבה וירטואלית תואמת מערכת VMware לקובץ המראה כך שבעת הצורך ניתן יהיה לאתחל את הקובץ בדיוק כפי שניתן לאתחל שרת מלא ולהמשיך ולספק את שירותי השרת באופן מיידי. כמובן שסביבה זו הזהה לחלוטין למערכת המקור, מכילה את אותן האפליקציות והגדרות המערכת ומאפשרת בכך החזרת שירותים חיוניים לפעולה באופן מיידי.

מערכת השכפול נותנת מענה לצרכי הגיבוי בסביבת ה VM גם כי ניתן באמצעותה לגבות ולעדכן את קובצי ה VMDK הגדולים כקבצים נפרדים וגם כי ניתן להפעילה מתוך מערכת המחשב הוירטואלית לשם שמירת עותק מראה שלם של דיסק המערכת הוירטואלית לקובץ חיצוני המרוחק ממנה.

בכדי להכין העתק דיסק של מערכת הפעלה windows לשימוש במערכת מחשב בעלת חומרה שונה (Bare Bone) ניתן לעשות שימוש במערכת אתחול מתקליטורים כדוגמת Bart-PE המאפשרת הפעלת כלי עזר המגדירים מחדש את רכיבי חומרת מערכת ההפעלה בדיסק ואת אתחול המחשב ללא התקלות הצפויות מסביבת חלונות בהחלפת חומרה.

למידע נוסף, צרו קשר.
 

 
    
 

Dualie


Buffalo היא יצרנית מוצרי אחסון, מולטימדיה ואלחוט לבית ולעסק הקטן. ביפן היא היצרנית הגדולה ביותר של ציוד היקפי למחשבים ואם להאמין לאתר שלה, הובילה את שוק ה-NAS בין 2005 ל-2008.
מוצר חדש של בופאלו, תחנת טעינה ל-iPhone או iPod שגם מכילה דיסק קשיח במארז נייד בנפח 500GB הוצג בתערוכת Macworld בסן פרנסיסקו. ה"דואלי" מגיע עם חיבורים USB 2.0 ו- FireWire 400/800. כמו כן, היא כוללת מפרץ לחיבור הדיסק הקשיח שגם משמש כ-HUB USB המחובר לחשמל, עם שני פורטים נוספים. המפרץ לדיסק לא תומך בחיבורי ה-FireWire של הדיסק (כלומר, אין במפרץ פורט פייר-ווייר)המפרץ נמצא שם לשם טעינה וסנכרון מכשיר ה-iPhone או iPod.
הצעצוע נמכר כרגע בארה"ב, ויגיע בעוד שבוע שבועיים גם לאירופה ואלינו. המחיר באמריקה הוא 250 דולר, מה שלדעתנו עולה על מחיר בנפרד של מפרץ טעינה ל-i-P  ודיסק קשיח דומה באיכות טובה.
 

 
    
 


יחפים


כל פעם יותר, המחקר המדעי ממומן על ידי  גופים כלכליים המתכננים להרוויח מתוצאותיו. אבל, פעמים רבות תוצאות המחקר מצביעות נגד האינטרסים הכלכליים שמימנו אותו. או נגד אפשרות להרוויח מהם בכלל. זה המקרה של תוצאות מחקר שנערך באוניברסיטת בוסטון ופורסמו החודש.
אזור עמק השבר בקניה הניב עד היום רצים למרחק מן המפורסמים בהיסטוריה. תופעה יוצאת דופן, בהתחשב לכך שרבים מאותם ספורטאים גדלו ולמדו לרוץ... יחפים.
החוקר דניאל ליברמן וצוותו נסעו לעמק השבר לצלם ולבדוק את נושא הריצה ללא נעליים. בעבודתם נכללה השוואה בין סגנונות ריצה שונים.
כאשר הרגל היחפה נוחתת בקרקע במהלך הריצה, המכה רכה יותר ומהלך הריצה  חלק יותר. תוצאות המחקר מראות על יתרונות הריצה ברגל יחפה על פני הריצה בנעליים, למרות שעדיין נשאר לקבוע אם כך או כך מצטמצם הסיכוי לפגיעות או אם אותה תוצאה חלה גם על ההאצה. הביולוג האבולוציוני טוען כי מנקודת מבט אבולוציונית, ריצה ללא נעליים הינה פעילות טבעית ואם היא נעשית בצורה נכונה היא גם נעימה ונוחה.
מחקרים קודמים הראו שכאשר האדם רץ ללא נעליים, הגוף נוחת על החלק הקדמי או אמצעי של כף הרגל, ואז העקב יורד מטה. במהלך תהליך זה משקל הגוף נופל קודם על החלק הקדמי של הרגל ואז לכיוון העקב. ליברמן וצוותו אישרו זאת בצילומיהם הדקדקניים והאלגנטיים בקניה.
אבל, כאשר נועלים נעליים בריצה, העקב נוטה לנחות ראשון על הקרקע. עוצמת התנגשות העקב יכולה להיות גדולה בהרבה מאשר כאשר החלק הקדמי של הרגל פוגע בקרקע. למעשה, עוצמת המכה שווה פי שלוש וחצי את משקל הגוף.
בשנות השבעים, יצרניות נעליים החלו למכור נעלי ריצה בסוליה מרופדת, אשר פזרו את משקל הגוף לאורך כף הרגל ויתכן השפיעו על הדרך בה למדו האנשים לרוץ בשנים האחרונות. כאשר האצנים החלו לנעול נעליים אלו, הם יכלו לנחות על עקביהם ועדיין להרגיש בנוח.
 

חשמל מחלל


כולכם שטיילתם בהודו בוודאי הבנתם שלכפרים רבים שם עדיין לא הגיעו קווי החשמל, או שהם סובלים מאספקה לקויה או מקוטעת. הועדת לתכנון מקורות אנרגיה בהודו מעריכה כי עד שנת 2030 מדינתם תצרך 700,000Mw יותר כדי לספק את הדרישה של כלכלתה ואוכלוסייתה המתרחבות. חלק גדול מאספקת החשמל תגיע מתחנות כוח מבוססות פחם, כמו זו העומדת להבנות בחוף המערבי בעלות של ארבע מיליארד דולר, ועוד שרות פרויקטים מתוכננים.
עם זאת, לפני שנתיים הוצג פתרון חלופי למחסור המתמיד של חשמל בהודו. פתרון שאינו זקוק לתחנות כוח על הקרקע, אלה ללווינים בגובה שלושים וחמישה אלף קילומטר, שיחוגו במסלול סינכרוני עם כדור הארץ ויאספו אנרגיית שמש. אותם לוויינים יקרינו את האנרגיה האלקטרומגנטית לקולטים שעל הקרקע, שם היא תהפוך לחשמל ותעבור לרשתות החשמל. היות ובגובה רב כל כך צל כדור הארץ לא ישפיע עליהם, הלוויינים  יהיו מסוגלים להעביר אנרגיה כל ימות השנה, לאורך כל שעות היממה.
הרעיון של כוח סולארי מהחלל הועלה על ידי פטר גלסר ב-1968. הקונספט נמצא אפשרי אחרי בדיקתו בשנות השבעים, אך המחיר של הוצאתו לפועל היה גבוה מדי באותם ימים: כטריליון דולר. בשנות ה-90 NASA חזרה ובדקה את הנושא מזווית אחרת, אך משום מה לא חלה התקדמות והוא שוב נזנח ב-2002
ב-2007 שוב חברו מספר גורמים: העלייה המשמעותית במחירי הדלקים, המודעות הגוברת לשינוי האקלים ודאגה לכלית מקורות הטבע. באותה שנה פרסם משרד החלל של הפנטגון דו"ח המלצה לממשל האמריקני לחידוש הפיתוח של מערכות אנרגיה בחלל.
בדו"ח נכתב: "רצועת מסלול אורביטלי גיאו-סינכרונית ברוחב קילומטר אחד בלבד מקבלת כמות אנרגיית שמש בשנה אחת המשתווה לכל כמות האנרגיה שניתן להפיק מכל רזרבת הדלקים הקונבנציונאליים בכדור הארץ היום". על כן, מדינה שתוביל בקליטת אנרגיה סולארית מהחלל תוכל גם לייצא חשמל לכדור הארץ כולו במשך המאה הקרובה לפחות. הפנטגון מבין שגם רוסיה, סין, האיחוד האירופי והודו עצמה מעוניינים בקונספט. יפן אפילו נמצאת בדרך בהכנת פרויקט בקנה מידה קטן.
הניסיון שנצבר בבניית תחנת החלל והטכנולוגיות שפותחו על מנת לאפשר הרכבת התחנה ישמשו ללא ספק לקידום פרויקט קליטת שמש בחלל. אבל, עדיין מחפשים על כדור הארץ כיס עמוק מספיק שיממן את הפרויקט הקולוסאלי.


גלימה נגד צונאמי


ראיתם את הסרט 2012? הגזמנו, נכון? אבל, כנגד "צונאמים המחמד" - לא כאלה שנגרמים משקיעת יבשות שלמות - כבר מישהו המציא מגן.
שיטה המקרינה אור סביב חפצים דו ממדיים מסוגלת להפוך אותם לבלתי נראים, כאילו עטו סביבם את גלימתו של הארי פוטר. יישום אפשרי לתיאורית הגלימה הוא ניסיון להחביא חופים ופלטפורמות לקידוח ימי מגלי הצונאמי.
"גלימת ההסתרה" הראשונה  נבנתה ב-2006 והובילה גלי מיקרו סביב טבעת נחושת שטוחה כאילו לא הייתה זו שם. שנה מאוחר יותר הושגו אותן תוצאות עם אור בספקטרום הנראה ואף חלה התקדמות בניסויי הסתרת חפצים תלת ממדיים.
סטפן אנוך הצרפתי מנסה ליישם את עקרונות גלימת ההסתרה לגלי הים, שהם בעיקרון דו ממדיים, על מנת להגן על חופים ומתקנים ימיים. על מנת להוכיח זאת נבנה אב טיפוס בתוך מכל מעבדתי לחקר גלים. בו מעגלים קוֹנְצֶנְטְרִיים של עמודים היוצרים מבוך של מעברים קונצנטריים ורַדְיָאלִיים.  במבט ראשון נראה כי הגלים יוכלו לעבור לאורך המעברים הרדיאליים למרכז המתקן. אבל במקום, הם נפגשים בעמודים ויוצרים כוחות המושכים את המים לאורך המעברים הקונצנטריים. כמו במערבולות, ככל שנכנסים פנימה יותר, מהירות הסיבוב גבוהה יותר. שיעור הסחרור גדול לקראת מרכז המתקן, שם המעברים הקונצנטריים צרים יותר, וזה הופך את הכוחות ההִטָּה לחזקים יותר. הגלים הנכנסים מכיוון אחד יוצאים מה"מבוך" בכל הכיוונים, אך בעיקר בכיוון הנגדי לכניסה, והם ממשיכים כאילו דבר לא עמד בדרכם.
מבנים מסוג זה פועלים כ-"מתה-חומרים", חומרים החייבים את תכונותיהם למבנה ולא להרכב.
בקנה מידה גדול, הרעיון אומר להעמיד עמודי בטון במערך מתוחכם מול חופים. לאורך קילומטרים רבים של חופים מאוכלסים העמדת מבנים כאלו יכול לצאת מכל פרופורציה. אבל, יתכן והשיטה שימושית בעבור אזורים מוגבלים כמו פלטפורמות קידוח ימי או בבנייני היוקרה  שבאיים המלאכותיים של דובאי.
 

 
    
 


נציגות ליונס ישראל בפינלנד


מועדון ליונס כפר סבא


 

מעלה אדומים


הארגון הבינלאומי של מועדוני ה-LIONS, ארגון המתנדבים הגדול בעולם, מונה כיום מיליון וחצי חברים ב-45 אלף מועדונים הפזורים בכל רחבי העולם.
אנו, חברי הליונס בישראל פונים אליכם, תושבי מעלה אדומים, ומציעים את עזרתנו וניסיוננו במטרה להקים מועדון ליונס למען הקהילה.

מועדון ליונס הינו מועדון חברתי הפועל למען הקהילה ללא הבדל דת, מין וגזע ולא לשם קבלת רווח כספי. הפעילות החברתית וההתנדבותית נקבעת על ידי חברי המועדון עצמם.
חברות ופעילות במועדון הליונס נותנת /מאפשרת:

 

● תחושת סיפוק מסיוע עזרה לנזקקים
● פיתוח קשרים חברתיים
● הזדמנות להפעיל כישורים ומיומנויות
● פיתוח קשרי אחווה, ידידות ועזרה עם חברים ממועדונים אחרים בארץ ובעולם


תושבי מעלה אדומים המעוניינים להשתתף בהקמת מועדון ליונס במעלה אדומים מוזמנים להתקשר לאלי בן יעקב, חונך המועדון,
בטלפון 054-4343395 או 02-5343395

המעוניינים להשתתף בהקמת מועדוני ליונס ביישובים אחרים בארץ מוזמנים לצור קשר עם נציבות ליונס ישראל

 
    
 

S.O.S.

הקובץ נעלם ?

לחץ בריבוע ?

לחץ בריבוע !







 

מחיר זהב


האם העסק שלכם מופיע באינדקס מסחרי ברשת? אולי אפילו מפרסם שם מודעה? ומתי לאחרונה בדקתם אם נכונים הפרטים שלכם באתר? המלצה: בדקו מדי ערב, לפני שאתם עוזבים את המשרד. 
פרנויה? לא ולא. אז למה?
כי עם כל הכבוד לוותק ולשם הטוב של החברות הגדולות המחזיקות באינדקסים הפופולאריים, קורים שם דברים מוזרים. אולי לא הרבה, אך כדברי החולים במחלות נדירות: 0.1% הופך ל-100% כאשר האחד הזה מתוך אלף זה אתה עצמך.
חברה לא גדולה במיוחד מהשפלה, שלצורך המחשה נאמר שהיא מוכרת מלפפונים, מצאה יום אחד שבמודעה הממומנת על ידה בדפי זהב שונתה כתובת האתר שלה. במקום להוביל לאתר "מלפפון", מתישהו וללא הודעה מוקדמת החל הקישור להוביל לאתר "מלפפוניה", המוכר לצמחוניים יודעי דבר כמוכר קישואים -ולוקשים- תוך שכנוע לקוחותיו שמדובר במלפפונים הירוקים, הטהורים והותיקים בתבל.
אנשי "מלפפון" לא נהגו לעשות כהמלצתנו, לא בדקו את המודעה מדי יום, בוקר וערב, אלא סמכו - נינוחים וטובי לב - על יציבותה של מודעה באינדקס. לקוחות רבים שחיפשו מלפפונים הגיעו למלפפוניה, שם הכינו להם כבקשתם, סלט (קישואים) מזויף. ולא, שלא תאמינו לרגע שמדובר ב"יבוא מקביל" של ירקות... מלפפוניה זה סתם גניבת מוניטין מכוונת.
חברת המלפפונים האוריגינאלית מצאה עצמה משלמת על הטעיה שהתנוססה ברשת למשך... מי בעצם יודע כמה זמן?
מעדכני האתר ואנשי התמיכה של האינדקס, כאנשי התמיכה במקומות רבים הם. עבורם מלפפונים, קישואים, אבטיחים ודלוריות דלועיים הם, בדיוק ככל תפוח עץ מצוי.
נדרשו הרבה שיחות טלפון עד שנציג שימור לקוחות הועיל לחזור אל המלפפונים המתלוננים בהצעת פיצוי נדיבה: "היום אתם מופיעים בקטגוריית ירקות. נשים אתכם בחינם, למשך שלושה חודשים, בדירוג נוסף. למשל, דירוג מוצרי חלב, או אולי נדל"ן ?"
בהו זה בזה המלפפונים והאדימו עד שדמו לעגבניות בשלות.
מכתב מפורט שוגר לחבורת שימור לקוחות. לא מלפפונים משומרים אנו! לא יצאנו היום מהצנצנת ואל תמרחו אותנו עוד על הסנדביץ'. במחיר זהב, מסתבר, שלחנו לקוחות לקנות קישואים ספוגיים.
במחלקה לשימור עדיין לא למדו את ההבדל בין אבירות בעסקים ל-"לצאת פריירים". תיקון עוולות? החזר כספים? על עמודיהם הצהבהבים המתים! כסף שנגבה, לא יוחזר.
בסוף הגיעו הירוקים והצהובים לפשרה כלשהי. לא בדיוק סוף טוב, כי הפשרה לא הייתה לרוחו של אף אחד מן הצדדים. ובוודאי שלא לשמחת הקישואים הרמאים.
 

 
    
 

השורות של עמית

קונספירציה?


השבוע פנתה אלי חברה מארה"ב עם וירוס שתקף את המחשב של הילדים. מדובר בווירוס שנושא שם של תכנת אבטחה (PC PROTECTOR), הוא למעשה מוגדר כ- Malware. המעניין הוא שאף תכנת אנטי וירוס לא מסוגלת לגלות אותו והוא חוסם את תכנות האנטי וירוס, כולל התקנה של תכנות חדשות. הנחייתי את חברתי כיצד להסיר אותו ידנית.
למחרת נחת עליה עוד אחד: Internet Security 2010. הנ"ל חוסם גישה תכניות מערכת כמו Regedit ואפילו את מנהל המשימות. הסרתו של השני הייתה הרבה יותר מסובכת וכללה הסרת רישום של קובץ DLL. גם אחרי שביצעתם את כל ההנחיות, לא ברור אם הצלחתם.
התוכנה הזדונית Internet Security 2010 נכנסת להרבה הגדרות, היא מתנהגת כווירוס לכל דבר וגם כסוס טרויאני ומשום מה גם אותה אף אנטי וירוס לא מצליח לאתר. כדי להעיף את הווירוס הנ"ל היינו צריכים להשתמש בכלי נוסף רק כדי להגיע לתכניות המערכת שלא לדבר שאי אפשר היה להתקין כלום, והשלב הבא במקרה של כישלון היא לפרמט את הדיסק הקשיח.
המעניין הוא שהווירוסים הללו נפוצים בדרך כלל בארה"ב, קנדה ובריטניה, משהו שאני די מתקשה להבין מכיוון שלא ברור לי מה מונע הפצתם במדינות אחרות, כך שהחשד נופל ישירות על חברות מסחריות. העובדה שאף אנטי וירוס לא מאתר אותן גם היא מעוררת חשד. איך יתכן שאנטי וירוס מצליח לחשוד באלפי תכנות לגיטימיות כווירוסים על בסיס מודל מחורבן, אבל וירוסים כבדים ומגושמים שבאליל לא אמור להיות מסובך לאתר אותם מצליחים לחלוף בקלילות על מערכת ההתרעה שלהם?
ועוד שאלה שאני שואל את עצמי. ה-Internet security 2010 בעצם מנטרל לחלוטין את המחשב, אז בתור תכנת ריגול הוא לא שווה הרבה, אלה אם כן תפקידו לאסוף את הנתונים שיש על המחשב ברגע זה ולא מעניין אותו מה יהיה בעתיד.
אני לא מאמין גדול בוונדלים סתם, אני יודע שקיימים כאלו אבל אף וונדל לא ישקיע כל כך הרבה אנרגיה בכתיבת תכנה שתעקוף ואחר כך תחסום כל מערכת הגנה -כולל קבצי מערכת של מערכת ההפעלה- ותשבש לחלוטין את פעולת המחשב... רק בשביל לגרום נזק?
כדי להסיר אותן ועוד רבות אחרות, כדאי להתקין את ה- Malware Bytes גרסת החינם נמצא בכתובת:
http://download.bleepingcomputer.com/malwarebytes/mbam-setup.exe
כדאי להתקין ולבדוק, יש Malwares הרבה יותר שקטים וחכמים שלא מורגשים...
 

שוקולד


חג האהבה או יום וולנטין הקדוש, עבר בשלום. מוזר שהפעם אף יהודי לא יוצא לג'יהד כנגד חג של קדוש נוצרי. האמת היא שגם וולנטין הקדוש היה מתהפך בקברו אם היה רואה מה מוכרים בחנויות בצרפת לכבוד החג הקרוי על שמו...
 http://amitm123.deviantart.com/art/Valentine-day-most-wanted-154194272 

גולת הכותרת של סוף השבוע שעבר הייתה ה- Salon Du Chocolat תערוכת שוקולד מטמטמת שנערכה במרסיי. הצרפתים חולים על שוקולד. ואם תלכו ברחוב ותפקחו את העיניים תוכלו לראות נשים נעצרות ליד חלון ראווה של חנות שוקולד (Chocolatier) בולעות את הרוק ועושות סימנים של "בא לי". למען האמת כל הנשים שאני מכיר סובלות ממערכת יחסים אמביוולנטית עם שוקולד. הן מזילות עליו ריר ומתעקשות לא לגעת בו כי "זה יורד ישר לירכיים", אבל מאוחר יותר תמיד יתברר שמישהו אכל אותו, ועל הירכיים לא תראה שום סימן.
הצרפתים אוהבים מתוק ואסתטי, כך שברור היה שתמונות יוצאות מהכלל יצאו לי מכל זה. לא התאכזבתי אם כי די נמנעתי מטעימות, חוץ מאשר כוסית ממילוי של שוקולד (אתם בטח מכירים את הליקרים שממלאים בהם שוקולד)... חצי כוסית קטנטונת ולקח לי חצי שעה להתאושש.
בתערוכה כמובן שהיה רוב מכריע לנשים, ואף אישה שמכבדת את עצמה לא תצא מחנות שוקולד בלי שקית אחת או שתיים (או עשר) מלאות בסחורה שבסופו של דבר תגיע לתחת הפרטי שלהן, כי "מה גברים מבינים בשוקולד".
מה היה לנו שם: שוקולדים בכל צורה, דת, גזע, צבע ומין (אפילו קמא סוטרא על טבלית שוקולד) ממתקים ממולאים שוקולד ושוקולד ממולא בכל דבר אחר, ליקרים ומשקאות שוקולד. ואפילו אופנה מעוטרת בשוקולד. מכאן והלאה מילים כבר לא יתארו אז הנה התמונות:  salon-du-chocolat-marseilles  
 

מדינה דו לאומית?


אחד מקוראי כתב לי שהוא רואה כפתרון לסכסוך הישראלי ערבי את הפתרון של מדינה דו-לאומית. אחד הרעיונות המטורפים והלא ריאליסטים ששמעתי בחיי אז בואו ונבדוק את התסריט.
מדינה דו לאומית זאת אומרת שוויון זכויות לפלשתינאים וחיים בדמוקרטיה מוחלטת. אופס, פתאום יש לנו את אותה בעיה שיש באירופה: הרבה מאוד מוסלמים שהולכים ומתרבים. כמובן שיש לנו את החרדים שלנו שעושים ילדים פחות או יותר באותו קצב. אבל מה איתנו החילוניים, שמתעקשים להוליד ילדים על בסיס היכולת הכלכלית? מהר מאוד נהיה אנחנו המיעוט במדינה, ונתחיל להתפזר לכל עבר. כל מי שיוכל לברוח מהמדינה הדו-דתית יברח. ומי שיישאר יהיה תקוע בוויכוח איזה דת תהיה הדת השלטת במדינה. והאם נשים צריכות לגלח את שיער ראשן או ללבוש בורקה או ניקאב. הייצוג החילוני בכנסת ילך ויתמעט, מספר המשרתים בצבא ילך ויקטן, התעשייה ובעיקר ענף ההיי טק תתפורר במהירות כי כל מי שיש לו סיכוי כלשהו ייקח את הרגליים וינסה במקום אחר. ואז... כשלא יהיו יותר חילונים, או כשהחילוניים שיישארו יחיו במחתרת, אז תתחיל המלחמה האמתית בין החרדים שלנו לחרדים שלהם. והיות וההכשרה הלוחמת של החרדים שלנו מתבססת על השלכת חיתולים צואים, שרפת חנויות ופחי אשפה, ושלהם בכלי נשק יותר מתוחכמים כמו שבריה ושאר סוגי סכינים. שלא לדבר על כך שאיש לא יהיה בסביבה לסייע ליהודים אבל הרבה מדינות ערביות יהיו שם כדי לאכול נתח ממה שיישאר, הקרב הוא מראש אבוד. מדינת ישראל תהפוך להיות עוד מדינה ערבית. והיהודים? יחיו בגולה כמו עד למלחמת העולם השנייה. ובכן זו התחזית לחזון של יהודי ימני שקורא לעצמו ציוני, חיסול טוטלי של מדינת ישראל והחזרת היהודים לגולה.
 

הכי טובים


בצרפת, כאשר יוצאים לרחוב לצלם סיפור יש סיכוי של 50% שתתפוס הפגנה או מחאה כלשהי בעיר גדולה. אבל לפעמים מדהים מה גורם לצרפתי לצאת למחאה ואיך. השבוע חסמו 60 משאיות את הנמל הישן במרסיי. הנמל הישן הוא מרכז העיר, מרכז התיירות וציר תחבורה חשוב. 60 זה מהדיווח העיתונאי הרשמי, להערכתי לא היו שם יותר משלושים. לא שזה משנה, כי זה הספיק כדי לשתק את מרכז העיר לחלוטין. זה התחיל בקול תרועה רמה צפירות וצופרים והפך לדממה מוחלטת כשהמנועים כבו. על מה ולמה חוסמות 30, או 60, או לא חשוב כמה משאיות, את מרכז העיר השנייה בגודלה בצרפת? המשאיות שייכות למפעילי היריד העירוני והסיבה לשיתוק העיר היא שהמיקום שהוקצה ליריד שלהם לא מוצא חן בעיניהם. אם האידיוטים היו משקיעים את אותה כמות אנרגיה בדברים יותר חשובים המדינה הזו הייתה מובילה את העולם, אבל כמו שאמר לי פעם חבר צרפתי, "אנחנו הצרפתים הכי טובים בכל דבר שאיננו חשוב או רציני".

או קי, יש גם סרטים והם כרגיל...
http://video.videowebgate.com/index.php?pt=feature

תגובה לשורות של עמית

 
    
 

 

HUMOR הומור

ישיבת חברה אחרונה

עבודה בהיי טק

מק-דונלד'ס באינדונזיה
 

 
    
  

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה, או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
    
   
    
  

נשמח לקבל הערות והארות, המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל: magazine@chief.co.il

 
    
 

http://www.bos.co.il

 
   
 

ידיעון זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה..

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2010