Delicious   

גיליון מספר 6 שנה X - יום חמישי, 11 בפברואר 2010

 
 

«-לגיליון קודם 2010 לגיליון הבא-»

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

 
  

 

"פשטות היא התחכום האולטימטיבי"

ליאונארדו דה וינצ'י

 
    
 

גרסת BOS העדכנית הינה BOS v 2.2.6  מה חדש בגרסה
 
▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS2009H.pps ,
גרסת Beta אחרונה 2.2.6.7

 
    
 

שער ערך ה GB
11/02/2010
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA
לפי מחיר לכל 1GB

0.934 ₪

160GB

0.66 ₪

250GB

0.55 ₪

320GB

0.41 ₪

500GB

0.38 ₪

750GB

0.32 ₪

1TB

0.28 ₪

1.5TB

0.42 ₪

2TB
מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX

היקר מכולם

X.XX

הזול מכולם

מחיר ה-GB
הזול ביותר לתקופה



















































 

2,000,000 שעות


ה-Savvio 10.4K החדש של סיגייט הוא דיסק קטן (2.5") עם קיבולת גדולה: 600GB
שמגיע עם אחריות ל-2,000,000 שעות עבודה (MTFB = 2 million hours). תוך כמה זמן הוא יגיע לסוף אורך חייו המבוטחים? זו כבר שאלה של עומס עבודה.
סיגייט החליטו הפעם ליעד את המוצר החדש לשוק השרתים הארגוני, עבור לקוחות הזקוקים למערכות אחסון בעלות ביצועים גבוהים. ה-"10.4K" מתייחס למהירות הסיבוב: 10.400 סיבובים בדקה. המוצר בא להחליף את דיסקים ה-600GB במהירות 15K הגדולים (3.5") תוך צמצום צריכת החשמל ורק חצי מהמקום הפיזי על המדפים בחדרי המחשב.
כבר מתחילים להתגעגע לדיסקים הישנים והטובים, מכונות משומנות שידעו לקרוא, לכתוב, לאגור ולהסתובב. ה-Savvio מגיע עם שאיפות של דיסק חכם, עם שתי אפליקציות "להגנה על המידע" ול"הצפנה עצמית". תודה לאל, השנייה אופציונאלית. אבל כמו שאנחנו מכירים את חוקי מרפי, המשתמש יבחר להצפין בדיוק המידע החשוב ביותר, שהוא זה לו זקוקים נואשות במקרה של כשל, וכמובן שההצפנה מסבכת ומייקרת את העבודה של הצלת הנתונים.


חדש תחת השמש


בעולם כולו, פרט אולי לארצות המוכרות דלק מאובנים, מחפשים מקורות אנרגיה אלטרנטיביים, ואחת המועדפות היא אנרגיית השמש. קרנות וארגונים ירוקים מציעים מימון למחקר ולהשמת פתרונות סולאריים. אבל שאלות רבות נצבות מול המחשבה להחליף בפתרונות סולאריים את החשמל הזורם אל מרכז המידע.
כמובן שאזורים שטופי שמש, בהם עומדים לרשותנו שטחי קליטה נרחבים, מעולים להצבת מערכות פוטו-ואלטאיות (PV). וכמובן, למכרזי מידע גדולים יש - סביר להניח - גגות גדולים מספיק כדי להציבם. אבל, מרכז מידע שיתוכנן להיות כולו מונע אנרגיית שמש ידרוש מערך PV הפרוש על שטח גדול פי עשר מגודל מרכז המידע.
ההחלטה לצייד מרכז מידע במערך לניצול אנרגיית השמש תלויה במספר גורמים, כמו תאימות המערכים למרכז המידע הספציפי, סוג מערך והשפעת עיצוב המבנה.
השמש אינה מאירה באופן רצוף, וגם בשעות היום היא לא תמיד זמינה ב-100% הכוח הרצוי. ככלל, אפשר לומר שככל שנמוכה יותר דרישת האנרגיה מצד האתר כולו והן של מערכות המידע, הגיוני יותר שהאנרגיה הסולארית תספק את הצרכים.
גם באזורים אידיאליים למערכות סולאריות -במונחים של כמות אור שמש- חשוב לבדוק אפשרות של הטבות מימון ומיסוי לפני שנכנסים להשקעה הכבדה של התקנת מערכת PV שתחזיר את ההשקעה רק לאורך שנים רבות.
שימו לב שמהירות הרוחות משפיעה גם היא על התאמתן של מערכות PV. רוחות חזקות וסופות תדירות יזיקו לציוד ויגבירו את העלויות.
בעיקרון קיימים שני סוגים של מערכי PV: מקובע ועוקב. במערך עוקב הקולטים רוכבים על בסיסים שמאפשרים להם לעקוב אחר השמש במהלך שעות היממה. גודל ומיקום המערכים חשוב כאשר שוקלים אנרגיה חלופית למרכזי המידע, ויש גם השפעה רבה לשיפוע, מפרצים ועומס הגגות כאשר מתכננים להציב את המערכות עליהם.
המערכים העוקבים דורשים שטח נרחב יותר, מפני שאסור שהעמודים התומכים בקולטים יקרינו צל או יפריע לסיבוב של מערכות שכנות. עם זאת, מערכים עוקבים מסוגלים להגביר את יעילות המערכת ולעיתים קרובות ניתן אף לצמצם את מספר המודולים הדרושים. הם מספקים סה"כ יותר כוח במהלך היממה, אך בשל משקלם הם מותקנים, לרוב, על הקרקע. כמובן שנדרשת עבורם גישה ישירה למסלול השמש ברקיע וכן אמצעי בטיחות למקרה של רעידת אדמה, סופות וברקים. כצפוי, תחזוקת המערכים העוקבים תדירה ויקרה יותר בשל הרכיבים הנעים.
לעומת זאת, המערכים המקובעים לא עוקבים אחר מסלול השמש ברקיע, ניתן להתקינם על הקרקע, על הגג, או להטמיע אותם כמרכיבים ארכיטקטוניים כגון מבני חניונים, גשרים מקורים  ואפילו מגני חלונות. יש מקרים בהם מותקנים המערכים הקבועים בדרך זו שניתן לשנות את שיפועם מעונה לעונה, כדי להתאים את הזוית ביניהם לבין קרני השמש. שניים עד ארבע שינויי זווית עונתיים במהלך השנה מסוגלים להוסיף כ-5% לתפוקת האנרגיה.
התקנת מערך PV להזנת מרכז מידע דורש גם מספר תנאים, שהחשוב מהם הוא פינוי דרך לאור השמש בדרכו למערך- בהווה ובעתיד. רצוי להתקין את המערך כמה שיותר קרוב למרכז המידע בשל המרת הזרם הישיר באמצעות ממירי מתח מרכזיים לזרם חילופין. ככל שהזרם הישיר יעבור מרחק קצר יותר, כך תשתפר היעילות הכוללת.
כמובן שגם דרושים אמצעי אבטחה שתוספת האנרגיה המיוצרת ע"י המערך לא ישפיע על מערכות האנרגיה החיוניות והחלופיות (לעת חירום) שבמבנה.
בממוצע, נדרשים 12 עד 20 דונם קולטים לייצור כל מגה וואט חשמל. יעד הייצור יקבע את מיקום וגודל מערכי ה-PV  - על הגג או בקרקע הסמוך למבנה. בעוד מערכים מורכבים על הגגות וצדי המבנה מרחיבים את הפוטנציאל הקיים לקליטת קרני שמש, במרכזי מידע Tier III או IV  חשוב לחשב את הפוטנציאל והתוצאות של עומס על הגג והמבנה הקשור למערכים הסולאריים.
על מנת לספק את כל צרכיו של מרכז מידע, המערך הסולארי צריך יהיה להיות פי 8 עד 10 מגודלו של המרכז, מה שיכול להפוך את הפרויקט ליקר מדי. אבל, מרכזי מידע קטנים הצורכים בין 10 ל-40 קילו-וואט, צמודים בד"כ למפעלים או משרדים אשר מסוגלים להרחיב את שטח הגג הזמין למערכי ה-PV עד כדי אספקה של כל האנרגיה הנדרשת בקומפלקס במשך שעות האור. כמובן שבנוסף חייבים מקור חשמל קבוע עם UPS.
זרם החשמל הישיר מובל לממירים מרכזיים שהופכים אותו לזרם חילופין. קיצור  מרחקי הובלת הזרם הישיר מגביר את יעילות הכוללת של המערכות.
מערך PV שתוכנן, נבנה ומתוחזק כראוי לא אמור לסכן את זמינות מרכז המידע. למעשה, הוא אף מסוגל לשפר את זמינותו על ידי הוספת מקור אנרגיה מקומי ובטוח.
היות והמערך והממיר יוצרים ערוצי הולכה חדשים, חשוב מאוד לדאוג לכל כללי הבטיחות במה שנוגע להרקה וציוד נלווה להגנה מפני ברקים וכו'.
החזר ההשקעה הטיפוסי בהשקעות במערכים סולאריים במרכזי מידע תלוי באופן מקומי להטבות ותמריצים לתעשייה, השימוש המקומי, עלות הציוד וההתקנה. מחיר הקולטים נמצא במגמת ירידה, כאשר השוק סובל מפוטנציאל ייצור בלתי מנוצל.
בארה"ב חושבו תקופות החזר השקעה  של עד 30 שנה, בהתאם לעלות החשמל באזור.
מודל עסקי המתאפשר היום בארץ ויכול לזרז את החזר ההשקעה הוא הסכם רכישת חשמל כאשר צד ג' מספק את ציוד מערכת ה-PV, מתקין ומתחזק אותו באתר או שטחים אשר בבעלות בעלי מרכז המידע. בתמורה, מרכז המידע רוכש חשמל במחיר מוזל, מחיר שנקבע מראש למשך תקופת ההסכם. עם תום תקופת ההסכם יכולה החברה לחדשו או לרכוש את הציוד.
 

 
    
 

המציל קובץ בישראל


ממש לא ברור מה קרה בשבוע שעבר. את הכותבים הקבועים במגזין עקץ אז ייתוש הסיפורים. או שהקור השפיע עליהם בגעגועים לצ'יזבטים סביב מדורה. כך או כך, מותר היום לתת מעט דרור לאצבעות במקלדת, כי את הסיפור של סולמית חייבים היינו לכתוב מתישהו.
הסינים, וגם דתות מזרח אחרות, מאמינים כי מי שמציל חיים הופך לאחראי לאותם חיים. לו היו הורי שומעים על כך, בוודאי היו עוד יותר שמחים שבחרתי בלימודי וטרינריה  במקום ברפואת-אדם (עדיף היה להם, אני מאמינה, חצר מלאה בחתולים פסחים על עדת הומלסים בשיקום לסעוד). מאידך שאלו את אנשי פיקוד העורף, שליבם יוצא לאמץ יתומים וניצולי אסונות טבע. גם מי שלא סיני או בן אחת מדתות המזרח מרגיש על מצפונו אחריות מסוימת אחרי שהציל נפש בסכנה. וזה, להבדיל אלף הבדלות, מה שקורה גם בצ'יף אחרי שניצלו מסדי נתונים שלקח עשורים לבנות. או ספריות שמשקפות מאות שעות עבודה של צוות מומחים...
קשה לתת ללקוח ללכת ללא המלצות שכמעט נשמעות של אמא פולניה: "שים סוודר לקבצים הקטנים, שלא יקבלו נזלת. פרוש עליהם אנטי-וירוס. האכיל אותם מרק עוף ותדאג לגיבוי הולם, שלא נראה אותך יותר בא לכאן -לבית החולים לדיסקים סופניים- עם חצי ה-RAID בידייך"
"סולמית" היא לקוחה נחמדה שדיסק המחשב השולחני שלה נשרף כליל ממכת חשמל בשנה שעברה. מצב הספריות המפוחמות היה כה חמור שלא נמצא הרבה מה להציל. לפחות לא במחירים שיכולה בחורה צעירה לשלם מבלי למכור כליה.
חזרה סולמית לעירה. כיוון שמבחינתה לא עזרנו לה הרבה, להמלצותינו שמעה בחצי אוזן. נשמה נשימה עמוקה והחלה לבנות מחדש את הקבצים, עבודות מושקעות ומורכבות על פי הזמנת לקוחותיה. את עריכה ושמירת הקבצים המשיכה המסכנה לעשות באותו מחשב על גבי דיסק חיצוני שהיה מחובר (גם לפני התקלה הלא נעימה) באמצעות כבל USB.
קשה עמלה סולמית. עבדה שעות נוספות וערבי חג, כדי לספק את ההזמנות ולרצות את הלקוחות.
מה היא חשבה?: "הטיל לא ייפול פעמיים באותו מקום"? "אין דבר כזה סטטיסטיקה"?, או "האל שומר על הנשמות הטהורות?"...
חמישה חודשים תמימים יגעה והטריחה את הדיסק החיצוני. עשתה כמיטב יכולתה, והוא את מירב יכולתו. אבל מה כבר אפשר לבקש מדיסק קשה יום, בן ארבע וחצי? לפני שבועיים הוא חג את סיבוביו האחרונים. ברעש חריקה צנחו ראשיו והתנגשו בפלטות המסוחררות. טקטוק מקאברי נשמע בהפעלתו מחדש.
בניתוח לאחר המוות התגלו סימנים חד משמעיים. הוא מת מוות טבעי, אך הרג המידע שבו היה לכל הדעות, מעשה הזנחה.
דיסק טוב היה, מבית יוקרתי, מסדרה אמינה, באיכות ממוצעת. נרכש בחנות מכובדת. אך נדרש לקחת אחריות בלעדית על כל העסק הקטן של סולמית... בלי אח או רע, ללא תמיכה או גיבוי. ללא כל תוכנית עבודה שתאפשר לו לשפוך את ליבו (את המידע שבו) מדי פעם למצע אחר... הוא הלך לעולמו ולקח איתו את כל הקבצים המוקפדים, את שעות העבודה המאומצות, את התכתובת והסודות המקצועיים שאגרה בעליו בכ-אלף ומאתיים שעות אדם.
אם היו מקיימים בנס ציונה תחרות הבושה... טוב, לא היו בה הרבה מתחרים. אבל היו בה שני פינליסטים: בעלת הדיסק ונציג צ'יף. היא, לאחר שהבינה - אנו מקווים - את מימדי הזנחתה. מצידנו, מכים על חטא על שלא התעקשנו בפעם הקודמת, על שלא חסמנו את דרכה, הפעלנו צופרי אזעקה, קראנו למשטרה ("הנה מתרחש כאן פשע נגד הביטים!"), ונשכבנו במפתן הדלת תוך איומים וצעקות רמות: "מפה את לא יוצאת בלי גיבוי אמיתי!... או בלי לפחות גיבוי כלשהו"

אמא פולניה שקראה את הטיוטה לרשימה זו אמרה:
"לא הבנתי הרבה, אבל לדעתי צריך לנער את הבחורה הזו... מה זה צריך להיות, לנסוע על גלגל אחד? את זה רק בקרקס עושים!. ותגידו, איזה הורים נותנים כזה שם לבת שלהם?."

פ.ג.

 
    
 


דרוש/דרושה


באזור הנגב הצפוני-מערבי זקוק לקוח צ'יף למחליף/פה לתקופה מתוכננת של שנה.
הדרישות:
● שיהיה אחד שיודע לחשוב ולפתור בעיות באופן עצמאי .
● בעל ידע טכני ורקע תיאורטי מספיק על מנת שלא "להיתקל בקירות". ● יחסי אנוש טובים למתן שרות ללקוחות פרטיים וארגוניים כאחד. שידע להקשיב, ועם זאת שיהיה בטוח בעצמו ובכישוריו (אך לא שחצן או יהיר) . ● כושר ביטוי בע"פ ובכתב (בעיקר בעברית אבל גם באנגלית) .
תחומי האחריות במשרה:
● טיפול במערך תקשורת מורכב על כל מרכיביו – מתגים, נתבים, תשתית אופטית, נחושת , WiFi ,DSL למיניו, RF , RS232. ● טיפול בתחנות קצה של לקוחות שחלקן מבוססות חלונות וחלקן לינוקס. ● טיפול בשרתים מקומיים ורחוקים – חלונות ולינוקס עם אפליקציות שונות כולל Exchange 2007 + 2003. ● טיפול בציוד קצה: מדפסות, סורקים, מצלמות, מכונות צילום מחלקתיות שגם מדפיסות, קישוריות למכונות במפעל, סליקת אשראי, קוראי ברקוד, PDA ועוד. ● הדרכת משתמשים. ● מניעת שריפות (בניגוד לכיבוי שריפות): יכולת להבחין מה יכול להשתבש ולפעול למניעת התקלה הצפויה.
סדר היום:
● בדיקת תקינות המערכות אצל הלקוחות הגדולים – במידה ויש בעיות – לפתור במהירות ויעילות (סיור "בוקר טוב" קבוע אצל חלק מהלקוחות) .
● קריאת הלוגים של השרתים השונים ואיתור תקלות. ● נסיעה ללקוחות החיצוניים לקידום הדברים שם – כל מה שלא ניתן, או לא רצוי לבצע בתקשורת מרחוק. ● הדרכה והפעלת עובד (טכנאי בעל הכשרה של שנתיים) ועם זאת, שיידע "ללכלך את הידיים". ● טיפול בקבלת קהל במעבדה. ● מענה לקריאות טלפוניות מלקוחות. ● ייעוץ ללקוחות לגבי הפרויקטים שלהם במידה ומתבקש ייעוץ. ● קידום פרויקטים עתידיים.
היקף: ייתכן ולא תידרש משרה מלאה – בהתאם לכישורי המועמד.

על המעוניינים לפנות בדואל לכתובת info@chief.co.il
 

 
    
 

 

לשמחת צוות ההגהה ולצער האוהדים השרופים,
השבוע המגזין קצר עקב עומס עבודה.
ברוך שנותן תעסוקה ופרנסה.

 
    
 

 

קישורים


רוצח פתולוגי - האם לדעתכם לא ראוי לוותר במקרה זה על צנעת הפרט ולפרסם ברבים את שמו ותמונתו של הרוצח, למען יזהרו הבריאות מפניו?

לאתר החדש של עמית פוזננסקי, שכולו מוסיקה.

●  עם בן זוג כזה עדיף להיות רווק, אבל מי יכול? הקשרים עם מנהל הבנק


● רעיון ב-TIME עם פרופסור מאוניברסיטת תל אביב, על משבר אמצע החיים.
 

 
    
 

בשבועות האחרונים פנו לצ'יף מגוון מציעי שירותים וסוחרי מציאות שהחכימו ו"עשו שיעורי בית", גלשו ברשת ומצאו כי הטור האישי הקבוע במגזין נכתב על ידי אדם בשם עמית."אפשר לדבר עם עמית המנכ"ל?", הם ביקשו בטלפון.
ובכן, צר לנו אך עמית מנדלסון לא יכול למלא תפקיד זה מפאת אי טיפוח שפם. עמית, ידיד יקר, תורם קבוע למגזין ועמית-מומחה רב תחומי. רשימותיו מתפרסמות כאן למרות העדר תדיר של ההסכמה חלקית או מלאה בינו לבין מנכ"ל צ'יף ו/או שאר חברי צוות המגזין.


השורות של עמית

נברא בצלמו


אין כמו מערכת מחשב ממשלתית. רשות האכיפה והגביה של מדינת ישראל פתחה אתר שמאפשר לכל דכפין (אזרח ישראל) לברר עם דכפין אחר (גם כן אזרח ישראל) נמצא ברשימת חייבים המוגבלים באמצעים. לא מת על הרעיון אבל הוא קיים, הוא חדירה עמוקה (ולא כדרך הטבע) לפרטיות האזרח, אבל ניחא.
הלכתי לבדוק את המערכת: נכנסתי לאתר, הכנסתי את פרטי ולחצתי על "שלח" וקיבלתי... “המערכת עמוסה נסה שוב בעוד זמן קצר" וכך חוזר חלילה משהוא כמו 7 פעמים. בפעם השמינית קיבלתי סוף סוף משהו אחר: “הפונה עבר את מכסת השאילתות היומית המותרת"!!
זה מה שנקרא ביורוקרטיה לפי הספר. נכון, עברתי את מספר השאילתות המותר אבל לא קיבלתי אפילו תשובה אחת. כדי שלא תבינו לא נכון, את המערכת הזו לא בנו אנשי היי-טק מאוקראינה או הודו, אלא פאר היצירה של ענף ההיי-טק הישראלי שאנחנו כל כך גאים בו.
(אבל... בנו על פי ההגדרות של אותו ארגון. כלומר, הגולם ברא את מערכות המחשב בצלמו)

 

פלאש או HTML5


כשחשף סטיבן ג'ובס את הצעצוע האחרון, האלגנטי אבל חסר התועלת שלו, הוא גם יצא בהכרזה: “הפלאש מת, יחי ה-HTML5”. הוא טען שהעובדה שהמכשיר שלו לא תומך בפלאש היא עצלות של מפתחי Adobe. לא כל כך הבנתי למה, אבל זה לא משנה. מיקרוסופט רומזת שהגרסה הניידת של החלונות 7 גם היא לא תתמוך בפלאש. גם גוגל לא מתה על הפלאש ורמזה שתעדיף על פניו את ה HTML5. בקיצור, מישהו רוצה להוריד את הפלאש מעל המדפים.
היות והפלאש מהווה היום הבסיס לפרסום באינטרנט, ואתרים רבים בנויים על טהרת הפלאש שלא לדבר על כך שכל אתרי הווידאו מבוססי פלאש, משחקים און ליין ועוד, זה נשמע קצת מופרך. אז נכון שלפעמים אתרים מבוססי פלאש מסוגלים לתקוע את המחשב (כדאי לבקר בדה-מרקר כדי לחוות כיצד פרסום פלאש תוקע אותו) זה גם נכון שצריך לעדכן את התוסף לעתים קרובות. אבל מצד שני, הנוכחות המסיבית שלו היא עובדה קיימת, וקשה לי לראות כיצד יצליחו לשכנע מאות אלפי מפתחים לוותר על הצעצועים שהפלאש מציע.
אז הלכתי לבדוק את הספציפיקציות של ה- HTML 5 והדבר הראשון ששמתי לב הוא ששני אנשים עורכים את הספציפיקציות: האחד מגוגל והשני מאפל. די מתמיה, נוכח הקרב הגדול בין שתי החברות. אחרי שקראתי קצת הסתבר לי שבעצם ההבדל הרלוונטי היחיד בין גרסה 5 לגרסה 4 היא התמיכה בווידיאו בפורמט H264.
פורמט H264 איננו פורמט דחיסה חופשי וכל חברה שתטמיע את הפורמט הנ"ל בדפדפן שלה תהיה חייבת ברישיון. לגוגל ומיקרוסופט אין בעיה, יש להם את הכסף. אבל למוזילה שתלויה פיננסית בגוגל לא יהיה כל כך פשוט והיות וגוגל היא גם הבעלים של ה-CHROME, הרי שהיא בו זמנית תומכת ומתחרה במוזילה.
לדעתי, מדובר בקנוניה להעיף את המוזילה מהשוק. המוזילה הוא דפדפן חזק והיום מחזיק ב-20% מהשוק. אבל ביום שגוגל תסגור את הברז כדי לקדם את הדפדפן שלה, בהנחה שמשתמשי הכרום הם כל אלו שאינם רוצים להשתמש באקספלורר, הרי שמוזילה תמות כמעט מידית.
איך יתכן ששלוש הגדולות שמוכנות לאכול אחת את השנייה עושות יד אחת? אני לא מפתח, אבל אני יודע בוודאות שהכרום תלוי בקבצי DLL של האקספלורר. גיליתי זאת כשסידרתי לשכן שלי תקלה בדפדפן שמנעה ממנו לגלוש. לצורך הבנת התקלה התקנתי את הכרום ואת הפיירפוקס, הפיירפוקס עבד כמו שעון שוויצרי. הכרום סירב בכל תוקף בדיוק כמו האקספלורר. כשסיימתי והגדרתי מחדש את הפרמטרים של ההתקשרות שני הדפדפנים החלו לעבוד מיידית.

שלוש החברות הגדולות עובדות בשביל רווח, מוזילה מקרטעת פיננסית, אבל מחזיקה בנתח שוק מרשים, סיבה מספקת לזרוק אותה לכלבים. איך נכנסת אפל לתמונה?
פשוט, המכשירים של אפל אינם תומכים בפלאש, סטיבן ג'ובס מאשים את אדובי בעצלנות אבל ברור שהוא מעדיף לחסוך בעלות הפיתוח ולדחוף לכיוון שלו. מבחינתו שיתוף פעולה עם גוגל ומיקרוסופט כדי לזרוק את מוזילה לכלבים יהפוך את מוצריו ליותר אטרקטיביים.
 

חם/קר


בעוד כל אירופה קופאת מקור (וזה עוד לא נגמר) במרסיי נפתחה עונת התיירות והעיר מוצפת בגרמנים ואנגלים שמחפשים כמה קרני שמש לשבת תחתן. ואכן השבוע האחרון עשה להם וגם לנו רק טוב. בקיצור הספינות היוצאות לאיים ולפיורדים מסביב לעיר מלאות, רכבות הצעצוע שנוסעות במסלולי התיירים עמוסות לעייפה, אבל גולת הכותרת היא המעבורונת (מעבורת מאוד קטנה) שהופעלה בימים אלו בעיר וחוצה את הנמל הישן. הנמל הישן הוא נמל יאכטות אבל הוא לא בדיוק קטן הנה כמה תמונות כדי לקבל מושג:
http://www.twitpic.com/10a9mw 
http://www.twitpic.com/x0zw6 
http://www.twitpic.com/wieje 
המעבורת חוצה את הנמל ב-30 שניות וחוסכת הליכה (די נעימה) של 7 דקות, אבל היא אטרקציה. מדובר בקופסת זכוכית שפועלת על חשמל ונטענת ברציפים. אבל היות והיא בתנועה יום שלם, 8 שעות עם הפסקה של 30 דקות בלבד באמצע, אזי התקינו על גגה תאים סולריים כגיבוי, ובמרסיי אכן יש שמש.
הנסיעה, אגב, חינם לחלוטין. הנה הסיפור המצולם שעשיתי עליה.
New-electric-ferry-boat-line-marseilles
 

עצלות


חייב להודות שכעיתונאי-צלם אני די עצלן, אבל יש לי מזל. אני יוצא כל יום ב-12:00 בצהריים בחיפוש אחר סיפור. ולעתים די קרובות אני נופל על אחד. לפעמים יש לזה מחיר, כמובן. כמו למשל ביום ראשון הקודם יצאתי כרגיל וגיליתי המולה רבה ליד בניין משרדי המחוז. מסתבר שמשם יוצא מירוץ ה"גרנד פרי" הראשון של עונת מרוצי האופניים המקצוענית. נו טוב, יש סיפור אז מצלמים. אבל, אם מצלמים את תחילת המרוץ אז צריך לצלם את סוף המרוץ, והמרוץ אמור להסתיים 4 שעות מאוחר יותר בקצה השני של העיר. ארבע שעות טיילתי וצילמתי ברוח הקרה והמעצבנת. הגעתי לנקודת הסיום חצי שעה מוקדם מהראוי אבל כדי שלא יהיה לי משעמם צילמתי את.. הצלמים, שכל אחד ואחד מהם שווה תמונה. ובסוף המסלול יש לך רק שבריר שנייה לצילום בודד, ומיקום מחורבן בניגוד לצלמים הרשמיים של האירוע.
תמונות מהמרוץ First-bicycle-grand-prix-season
ואוסף הצלמים facebook.com/album
בין לבין אני מצלם לי להנאתי פריטים לאוסף הרגליים של נשים צרפתיות. נשבע לכם, לפעמים אני חושב שאף אחת מהנשים במדינה הזו לא הולכת על העקבים עימם היא נולדה, שכן המחזה מרהיב  facebook.com/album
או קי, אז ניסיתי לא להטריד אתכם בסוגיות שברומו של עולם ואפילו הכנתי לכם אוסף נחמד של פרסומות צרפתיות לא רעות, קישור כרגיל ב:
 http://video.videowebgate.com/index.php?pt=feature.

סוף שבוע נעים

תגובה לשורות של עמית

 
    
 

 

HUMOR הומור

האם תעזור הטכנולוגיה להילחם בעוני?

האם טלפוניה = תקשורת?

משחק ריאליסטי

מיהו גיק בימינו
 

 
    
  

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה, או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
    
   
    
  

נשמח לקבל הערות והארות, המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל: magazine@chief.co.il

 
    
 

http://www.bos.co.il

 
   
 

ידיעון זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה..

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2010