Delicious   

גיליון מספר 1 שנה X - יום חמישי, 7 בינואר 2010

 
 

«-לגיליון קודם 2010 לגיליון הבא-»

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

 
   

 

"לכל התחלה יש את הקסם שלה"

יוהאן וולפגנג פון גתה

 
       
 

 

גרסת BOS העדכנית הינה BOS v 2.2.6  מה חדש בגרסה
 
▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS2009H.pps ,
גרסת Beta אחרונה 2.2.6.6

 
       
 

שער ערך ה GB
07/01/2010
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA
לפי מחיר לכל 1GB

0.90 ₪

160GB

0.62 ₪

250GB

0.53 ₪

320GB

0.39 ₪

500GB

0.38 ₪

750GB

0.32 ₪

1TB

0.28 ₪

1.5TB

0.45 ₪

2TB
מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX

היקר מכולם

X.XX

הזול מכולם

מחיר ה-GB
הזול ביותר לתקופה

 












































































































 

עלות מול תועלת

מה מאמינים הטכנאים, ומה מבינים המשתמשים


פעם בעשר שנים, נאמר, כדאי לעבור על מכתבי האהבה שקיבלנו ועל צוואה שכתבנו.
הגדלנו ועשינו, עברנו על עיצוב המגזין ועל מאמר מ-2001 המסכם את ה"אני מאמין" שלנו בעניין שרידות המידע. להלן הגרסה המחודשת.


אחד האתגרים הגדולים בתחום המחשוב כיום הנו המשכיות השירות (Business Continuity). ההשקעה הארגונית הכלל עולמית במערכות גיבוי, הישרדות והתאוששות הנה עצומה. אבל, בכדי להבין את ניתוח הסיכונים הנכון כפי שראוי לעשותו, ועל פיו להשקיע במידה, עלינו להבהיר את הפער בין הבנת אנשי המחשבים את המחשב לבין הבנת המשתמש הסופי את המחשב בכלל ואת המושג מערכת - System בפרט.

המחשב הנו כלי, וככזה, תפקידו לסייע ביצירת המידע, באחסונו, באיתורו ובשליפתו המהירה בעת הצורך. המחשב, בדומה לעפרון, מאפשר להעביר רעיונות, מחשבות, נתונים ומידע כללי מהתודעה אל הכתב. בדומה לעפרון, המחשב מאפשר מחיקת חלקים כתובים ושכתובם. אין למחשב, למערכת ההפעלה שלו או לתוכנות הנמצאות בו כל חשיבות בפני עצמן ללא אדם המעביר את תודעתו באמצעותן, בדיוק כמו שלעפרון אין כל חשיבות בפני עצמו.

בדומה לתיק תכתובות מאפשר המחשב לתייק את המסמך הכתוב בתיקיות שונות ולמיינן על פי תאריך הכתיבה או שם המסמך. וכל זאת בכדי לאפשר איתור ושליפת המסמך בעת הצורך. בכדי לבצע פעולות אלו על המחשב לפעול בדרכים שונות באמצעות מערכת הפעלה, "מתאמים של רכיבי חומרה" (Drivers) ותוכנות ייעודיות.

עבור טכנאי המחשבים, מערכת המחשב הנה חסרת כל ערך כל עוד לא הותקן בה מעבד מרכזי – CPU המאפשר לאפיין את יכולות וביצועי המערכת. גם אז ניתנת לטכנאי האפשרות לאפיין את המחשב בהתאם לניסיונו והבנתו באמצעות שינוי מרכיבי הגדרת המערכת ב- BIOS. עבור טכנאי המערכות, מערכת חומרת מחשב הנה חסרת כל ערך כל עוד לא מותקנת על גביה מערכת הפעלה ותוכנות ייעודיות וגם אותן ניתן להתאים לצרכים שונים באמצעות שינויים והתאמות בקובצי קונפיגורציה או ב Registry.

בכל אחד מהמקרים אנשי המחשבים מניחים כי מטרת המחשב הנה לפעול כראוי ובזה הם משקיעים את עיקר מרצם. טכנאים מאמינים, כי התקנת מערכת חומרה, מערכת הפעלה ותוכנות ייעודיות באופן תקין, כך שכל מרכיבי החומרה יפעלו ללא התנגשויות ובביצועים אופטימאליים הנה המטרה העליונה, ומעבר לכך אין להם כל עניין במערכת. עבור הטכנאים, System פירושו מערכת חומרה ומערכת הפעלה עובדת ותקינה כך שניתן להם להפעיל את שיקול דעתם וניסיונם להשפיע על פעולותיה באמצעות שינויים שהם עושים במערכת.

לעומת זאת, עבור המשתמש הסופי, System פירושו האפשרות ללחוץ על Icon באמצעות העכבר ומייד להיות מסוגל להעביר מידע מתודעתו לתוך מאגרי המידע במחשב או לאחזר אותו במהירות בעת הצורך. מערכת עובדת ומותקנת כראוי הנה הבסיס לכל פעולותיו. מכיוון ומטרת המחשב, האחת והיחידה, הנה לאפשר למשתמש הסופי להעביר נתונים לתוך המערכת ומתוכה. כל מערכת אשר תעמוד בכל התקנים והבדיקות של האנשים הטכניים אך לא תאפשר למשתמש הסופי להפעילה בהתאם לצרכיו, ניסיונו או ידיעותיו, איננה מערכת תקינה או יעילה.

כאמור, מערכות מחשב הנן מערכות בינאריות הבנויות, תמיד, משני מרכיבים - מערכת ומידע (System & Data).
כל מערכת בפני עצמה מאפשרת, באמצעות ממשק משתמש, להגדיר, לשנות או לעבד נתונים הנוצרים או נאספים על ידי בני אדם.
כאשר אנו בודקים את צורת העבודה מול מסדי נתונים גדולים אנו מוצאים בלבול גדול אף יותר: עבור אנשי המערכות האחראים על גיבוי מסד הנתונים, מהווה מסד הנתונים כולו מידע (Data) אותו יש לגבות. הם אינם מפרידים בין סביבת מערכת מסד הנתונים לבין הנתונים עצמם האגורים בתוכה, אותם יצרו המשתמשים, ולכן גורמים, מדי פעם, לשירות לקוי ואף להפסקת שירות ללקוחותיהם - המשתמשים הסופיים.

שיטות הגיבוי וההתאוששות הקיימות מפרידות גם הן בין טיפול במידע וטיפול במערכות.
(Backup vs Fault tolerance)


לשם הגנת המערכת משתמשים בשיטות הנקראות Fault Tolerance. שיטות אלו מאפשרות המשכיות פעולת המערכת גם לאחר קרות שגיאה או תקלת מערכת ברמת החומרה. שיטות אלו אינן אמורות ואינן מסוגלות להתמודד עם תקלות תוכנה או תקלות מידע. בין הפתרונות המוכרים למערכות אלו נפוצים במיוחד ה RAID וה- MIRROR. בשיטות אלו, כאשר אחד מהדיסקים הקשיחים במערכת מפסיק לעבוד, מסיבה כל שהיא, ממשיכה מערכת החומרה לפעול ולספק שירותים. המערכת איננה יכולה, בדרך כלל, להתמודד עם קריסה של יותר מדיסק אחד בו זמנית. מערכות אלו "אדישות" לחלוטין לאופי ותוכן המידע האגור בתוכן - ניתן למחוק את כולו, להדביקו בוירוסים או לשבשו בכל דרך שהיא ללא כל התראה או הגנה ממערכת המחשב.



לשם הגנת המידע משתמשים בגיבוי (Backup). פעולת הגיבוי משמעותה החזקת עותק קודם של המידע באופן שונה. אופן שונה פירושו, העתקת המידע למיקום אחר או מחשב אחר, או דיסק אחר, או העתקתו למדיה שונה כדוגמת קלטות או מדיה אופטית ואף הדפסתו על גבי נייר. ככל שישמרו יותר גרסאות היסטוריות של המידע, יעלו סיכויי ואיכויות השחזור. מדי יום אנו נתקלים בארגונים שגיבו את נתוניהם המשובשים מבלי דעת כי הנתונים אותם הם מגבים הנם חסרי תועלת לחלוטין. רק אחזקת מספר דורות של נתונים אלו יכולה, לעתים, לסייע בהשבת המידע לתקינות.

ההפרדה בין שתי שיטות אלו הנה ברורה וחדה. שרידות מערכת משמרים אך ורק בפתרונות Fault Tolerance ומידע מגבים אך ורק בפתרונות Backup. כמובן שניתן להגן על מידע גם באמצעות Fault Tolerance אך יש להיות מודעים לכך שפתרון זה יגן על זמינותו של המידע בלבד ולא על תוכנו או תקפותו. ניתן כמובן גם להגן על המערכת באמצעות פתרון Backup במודע לכך שפתרון זה יאפשר אך ורק החזרת קבצי הגדרות למערכת תקינה.

הגנת ה Data באמצעות פתרון Fault Tolerance תהיה לא יעילה, מכיוון ופגיעה במידע המקורי תפגע מיידית ובדיוק באותו אופן במידע החלופי. כאמור מערכות Fault Tolerance הנן "אדישות" לחלוטין לתוכן המידע ולכן פעולות כגון שינוי ואף מחיקת המידע כולו הנן פעולות חוקיות מבחינתן.

הגנת ה System באמצעות Backup תהיה לא יעילה באותה המידה מכיוון ומהות פעולת הגיבוי הנה העתקת הקבצים והמידע. עותקים מסוג זה אינם מאפשרים לבצע תהליך אתחול מערכת בעת קריסה ויש להתקין את כל המערכת מחדש ולהתקין את תוכנת הגיבוי המתאימה לפני שניתן לשחזר את הקבצים מהגיבוי.

פתרונות Fault Tolerance מבוצעים, בדרך כלל, על גבי דיסקים קשיחים. פתרונות נוספים מאפשרים מערכת מחשב חלופית On Line ואף אתר חלופי המכיל את כל הדרוש להמשך פעולת הארגון. חלק מיצרני תוכנות הגיבוי מאפשרים ביצוע גיבוי System פעיל לקלטות או לקובצי Image באופן שמאפשר את החזרתה למערכת ללא מערכת הפעלה וללא צורך בתוכנת גיבוי / שחזור, כפי שהיה נהוג במחשבים מרכזיים מזה זמן רב.
פתרונות גיבוי מבוצעים, בדרך כלל, לקלטות באופן שמאפשר את ניודן אל מחוץ לאתר או לכספת. גיבויים אלו זמינים ונוחים אך לא תמיד אמינים. לכן, יש לבצעם על פי נוהלי עבודה קפדניים של רענון קלטות, ניקוי ראשי הטייפים, בדיקות תקינות המידע בקלטות ואחסונם בתנאי סביבה אופטימאליים. פתרונות אלו מאפשרים גיבוי פשוט יחסית, אך לעתים תהליך השחזור הנו איטי, מסובך או לא נוח. ניתן לגבות נתונים גם לדיסקטים, CD או DVD אך בכל אלה מגבלת הנפח מהווה מכשול. גם חלק מיצרני מערכות הגיבוי החלו להשתמש בדיסקים קשיחים כחלק מתהליך הגיבוי אך לא תמיד כחלק מתהליך השחזור.

ישנם גם פתרונות משולבים המאפשרים להרוויח את הטוב בכל העולמות כדוגמת RAIT (Raid של טייפים) המאפשר כתיבה בו זמנית למספר קלטות ובמגדיל בכך משמעותית את מהירות הקריאה / כתיבה מהקלטות ואת סיכויי שרידות המידע.

בגיבוי מסדי נתונים יש להתייחס בדיוק באותה הצורה כבגיבוי שרתים: יש לגבות את מערכת מסד הנתונים להעתק תקין ועובד הניתן להפעלה מיידית בקרות נזק כדוגמת Fault Tolerance, ובנפרד לגבות את המידע האגור בתוכו למקרה בו ייגרם נזק למסד הנתונים ויהיה צורך להקים מסד נתונים חדש ולהחזיר אליו את הנתונים מהגרסה האחרונה.

גיבוי נתונים רצוי תמיד שישמר בתצורה קלה לשחזור/הצלת נתונים ככל האפשר. שמירת מידע מגובה באופן דחוס או מוצפן או בפורמט שאיננו סטנדרטי מקשה, מעקבת ומייקרת את תהליך השחזור וההתאוששות כולו.

ההמשך - בשבוע הבא.

 

 
       
 


דיסקים 2010


בשנה שעברה ובעצם, בעשור שהסתיים, נהנינו ממגמה עקבית של ירידה במחירים ועליה בקיבולת הדיסקים הקשיחים. אבל מובילי השנה בתערוכת CES 2010 בלאס ווגאס, חלון ראווה למוצרי צריכה אלקטרוניים, כבר השמיעו שלראשונה, נתחיל בקרוב שוב לראות עליה במחירים של הדיסקים ואמצעי אחסון מאסיבי נוספים.
ככל הנראה התעשייה תשמח להוסיף נפח אחסון למוצרי הצריכה. למרות פיתוי ה- "אחסן ושכח" שמציעים פתרונות הענן, אנשים עדיין אוהבים לשמור את המידע החשוב קרוב, בהישג יד. קיבולות האחסון הגדלות בצורה מתמדת, בשילוב עם התחרות הגדולה, הורידו בעבר את עלות האחסון ל-MB או ל-GB. יתכן ובעתיד הקרוב הטרנד ייבלם, בעיקר בדיסקים הקשיחים.
אנליסטים צופים כי מתישהו, היצרנים יתחילו להרגיש את אילוצי קצב הייצור, יתכן ולא יצליחו לספק את הדרישה וכך תהיה זו שנה טובה לרווחים. סביר כי הדבר לא יגרום לעליה משמעותית במחיר הדיסקים בחנויות, אך כן תפסקנה לזמן מה ההנחות הגדולות שראינו ב-2009. נכון כי בשנים האחרונות גם הופיעו יותר אמצעי אחסון מבוססים פלאש. הנטבוקים בכלל הגיעו ללא כוננים אופטיים! אבל זה בכלל לא השפיע על שוק האחסון של הדיסקים הקשיחים. שוק זה ממשיך לצרוך הרבה יותר לצרכי גדילה מאשר לצרכי החלפה. רוב מוצרי הצריכה האלקטרונים עם אפליקציות של זיכרון במצב מוצק קיימים הודות לדיסקים המאחסנים את התוכן שלהם לטווח ארוך, והאלמנטים השונים רק מעודדים אחד את השימוש בשני.
 

 
       
 


ימחק או לא ימחק???







משמרת הצניעות

 

בשבוע שעבר סיפרנו על מקרים בהם שוחזר תוכן המידע מדיסקים תקולים של לקוחות, כאשר יחד עם הספריות והקבצים המבוקשים ירדו גם קבצים גראפיים שעצימת העיניים יפה להם, או בקיצור תמונות עירום מביכות.
לקוח אחד חשד שבהיותו בחופשה השתמש שותפו למשרד בצורב שבדסקטופ שלו לשכפול תקליטורים. אבל במקרים בלי סוף, הגולשים שכחו או לא מודעים כלל לנוכחות תמונות מסוג זה במחשבים שלהם. לעיתים התמונות מגיעות בטעות, דרך מסרי דואר אלקטרוני שהתקבלו או במהלך הגלישה. לא כל הפילטרים יעילים במאה האחוז, גם מסיבה זו או אחרת הפילטרים לעיתים כבויים.
אז עמלו חכמים ופיתחו תוכנה המשמשת למחיקת קבצים מאותו סוג. תוכנת ה-PornTerminator מבוססת אלגוריתם SkinScan לאיתור והסרת תמונות פורנוגראפיות על ידי קביעת רמות צבע עור ופיזור טונים. יצרניה טוענים כי היא מסירה בקביעות עקבות של תמונות, וידיאו, אודיו וטקסט. היא מנקה היסטוריית פורנו מהדפדפן, מסרגל הכתובות, cookies וקבצי אינטרנט זמניים. התוכנה מאפשרת לגולש להיפרד מתמונות הזימה שאסף, או בכלל להבין מה נאסף במחשבו ללא ידיעתו, על ידי preview לפני מתן פקודת ההסרה הגורפת או הסלקטיבית. זאת, מפני שגם תמונות בעבור מאמרים רפואיים, או תמונות חמודות של נכד בן שנה בחיתול מנשק את הסבתא תזוהינה על ידי ה-SkinScan כעתירות עור חשוף.
להמליץ לכם על יעילות התוכנה? לא מוכנים להתחייב (במיוחד בתחום הזואופיליה :-).
לאשר כי אחרי השימוש בה לא ניתן יהיה להעלות את הקבצים בחקירה פורנזית? - חכו ותראו את יכולותינו. אבל, כדי לחסוך לכם חשיפה ומבוכה ברגע של היסח הדעת זה בהחלט יכול לעזור.
מה שכן, הסרת התמונות המביכות ייצור "מקום פנוי" בדיסק שלכם, ישחרר לכם נפח אחסון לקובצי עבודה, וייעל את תפקוד הדיסק הקשיח.
המחיר:19.99 דולר.
 

 
       
 


היי טק אחר


למרות שלא נהוג כאן לפרסם עסקים אלו או אחרים, הפעם הרגשנו חובה להפר את הכלל. קיבלנו הודעה במייל על עלייתו לרשת של אתר הבית של חברת היי טק חדשה,
חברת אאוטסורסינג לפיתוח תוכנה Abilities. מקימי החברה עוסקים בגיוס מועמדים, כאשר הדגש הוא על גיוס אנשים עם מוגבלויות.
הם מחפשים אנשים למשרות בודקי תוכנה, מפתחי .NET , מפתחי , JAVA ומפתחי C/C++. בכל תחום, ובמגוון רמות: מתחילים, מנוסים ובכירים. כולם בעלי הכשרה בתחום. החברה גם מעוניינת לגייס מובילים מקצועיים לכל אחד מהתחומים הללו, אנשים עם וללא מוגבלות כאחד. על אנשים אלו להיות מקצועיים ומקצוענים שיוכלו להיות מובילי תחום הן ברמה המקצועית והן ברמה האישית. אנשים שאוהבים אתגרים, תינתן להם ההזדמנות להקים תחום מאפס, להוביל תחום, לפתח מתודולוגיות וכלים וליישמם, להכשיר אנשים ולהביא אותם למימוש הפוטנציאל שלהם. נדרשים בעלי רגישות גבוהה וערכים של נתינה. לכן בנוסף ליכולות ולכישורים המקצועיים, רואים המגייסים חשיבות עצומה לכישורים ברמה אישית ואנושית.
חזונה של Abilities מהווה פריצת דרך בהעסקת בעלי מוגבלויות בהיי-טק.
ניתן לפנות בחברה למנכ"לית פנינה וטשר בפקס: 09-7452784 

 

 
       
 

צעד צעד


היות ולא לכולם זה בא באותה קלות, הפעם נקדיש כמה שורות למי שמעוניין להתחיל בשימוש ב-Twitter
מהו טוויטר? - אתר של רשת חברתית וכלי המאפשר לכם לשתף עם ולעקוב אחרי חבריכם, חברות, סלבריטאים וכו' בכל דבר שקורה, באמצעות עדכונים קצרים הנקראים "טוויטים" - "tweets". בעיקרון הטוויטים באים להשיב לשאלה המופיעה בחלון העליון של עמוד הבית שלכם בטוויטר: "what are you doing?", אבל יכולים להיות הרבה יותר מעדכון פעילות, מצב רוח או חדשות שקראתם. הדרך הטובה ביותר לעמוד על מגוון האפשרויות, היא להתנסות בחוויה.

1. פתחו את הדפדפן שלכם ולכו איתו לכתובת www.twitter.com
2. הקישו על הכפתור הירוק בצד ימין למסך "Sign up now" ומלאו את המידע הנדרש:
שמכם, שם משתמש אותו תרצו ששאר הגולשים יראו, סיסמא וכו'. נסו לבחור שם משתמש המייצג אתכם היטב (אין אפשרות לכתוב שם משתמש עם רווחים). בסוף, הקליקו "Create my account".
3. אם אתם רוצים, אפשר להכניס את כתובת הדואל וסיסמא שאתם משתמשים לתקשורת  בדואר האלקטרוני עם החברים שלהם. כך, Twitter יוכל לבדוק אם מי מהחברים שלכם כבר משתמש בשירות זה. אבל, זה לא חובה ואם לא תרצו בכך פשוט דלגו על צעד זה על ידי הקשה על Skip.
4. Twitter מציע לכם שמות של אנשים או ארגונים שיתכן תרצו לעקוב אחרי העדכונים שלהם, אבל אם אינכם מעוניינים באף אחת מן ההצעות, פשוט דלגו גם עם הצעד הזה כי תהיה לכם הזדמנות לכך גם מאוחר יותר.
5. על מנת להוסיף את צ'יף כאחד העמודים אחרי עדכוניו תעקבו, הקישו על Find some friends או על Find People בפינה הימנית העליונה של המסך, בחר את האפשרות Find on Twitter והקלידו "ChiefLtd" (ללא גרשיים) באזור המכונה "Who are you looking for?"
6. בסוף הצעד הקודם, תראו תוצאות: את לוגו החברה שלנו. ניתן להקיש כדי לקבל מידע נוסף או רק להקליק Follow כדי להתחיל לקבל עדכונים מאיתנו ברגע שנצור אותם.
7. תוכלו לאתר ולהוסיף אנשים וארגונים מעניינים נוספים אחריהם תרצו לעקוב ומצד שני, להוסיף להגדרות שלכם מידע על עיסוקיכם או תחביביכם כדי שאחרים יאתרו ויעקבו אחריכם.

8. כעת, אתם יכולים לבצע את שלושת המהלכים שטוויטר מאפשר לכם:
א'-בחלון העליון: לכתוב מה אתם עושים/חושבים/רוצים/חלמתם/מחפשים וכו'. כאן תלמדו לקצר ולכתוב את כל הרעיון ב-עד 140 תווים.
ב'-שימו לב כי כל אחד שיעקוב אחריכם יכול לראות מה שאתם כותבים. גייסו לכם followers בין חבריכם או חסמו את הטוויטים שלכם בפני מי שאינו מורשה על ידיכם
ג'-מצאו חברים ועקבו אחרי מה שהם כותבים

9. בהקשה על קישור ה-Settings בצד הימני עליון של המסך, תוכלו לבחור לעמוד הטוויטר שלכם צבעים, רקע ולהעלות תמונה או לוגו שלכם. כן תוכלו לסמן את האפשרות להרשות לאפליקציה לבצע Geotagging, כלומר, איתור גיאוגרפי של המקום ממנו אתם כותבים טוויטים מהמכשירים הניידים שלכם. ניתן לראות ולכתוב טוויטים מהטלפון הנייד שלכם.

10. בעמוד ה-Profile יופיעו במרוכז כל המסרים, הטוויטים, שלכם.
בשול הימני תחתון יופיעו כל התמונות של אלה אשר נרשמתם לעקוב אחר העדכונים שלהם. כאשר תקישו על כל אחד מהם תוכלו לראות את כל מסרי הטוויט של אותו מקור.

11. כאשר בזמן גלישה תמצאו בעמודי אינטרנט את כפתור הטוויטר,   תוכלו להקיש עליו על מנת לציין את כתובת אותו אתר בטוויט משלכם. באותה מידה, ניתן להתקין כפתור כזה באתר האינטרנט שלכם כדי שהמבקרים יקישו עליו.

 

 
       
 

אכן סטוץ ראוי להיחשב
לעבירה פלילית.
במערוך נברך כל בוגד,
בחרם תיענש כל לילית
!

















































































השורות של עמית

פילטרים ו-False negative


גם אנשי מחשבים מטומטמים לפעמים, בצורה שאי אפשר לתאר: השבוע שלחתי למישהי בקנדה מכתב בדואר האלקטרוני שכלל סכומי כסף במספרים. הדואר בשום צורה שהיא לא הגיע ליעדו. לא לתא הדואר שלה ב-Gmail לא לתא הדואר שלה ב- LIVE וגם לא לתא הפרטי שלה אצל הספק. כל מסר דואר אחר הגיע ליעדו כמו שעון שוויצרי וכששלחתי לשרת אחר שלי גם הוא הגיע. אחרי ששברתי את הראש הסרתי את המספרים ובמקומם כתבתי את הסכומים במילים והרי זה פלא, המסר פתאום עבר!
איזה שהוא חמור פשוט חשב שיהיה מבריק לסמן לשלילה מספרים ובכך להיפטר מהרבה הונאות. הוא רק שכח שגם אנשים הגונים עושים שימוש במספרים וכן לפעמים גם יש בהם יותר מכמה אפסים.
אני לא מתפלא שהציבור פוחד פחד מוות מהמחשב ומהאינטרנט, אם האנשים שאמורים לוודא שהמערכת שלהם תעבוד, עושים דברים כל כך טיפשיים.
גם בין מפתחי האנטי-וירוסים יש מאותו זן, אויבר-חוכמים. כתוצאה מכך קיים המושג המרשים False negative שבעברית צחה פירושו "אני אידיוט וטעיתי".
לא מעט תכנות אנטי-וירוס מזהות וירוס בטעות, לפעמים עוד בטרם ירדה התכנה בטעות. למה? כיסוי תחת! ניסיון נואל ונבזי לומר "התכנה שלנו טובה יותר". מסיבה כלשהי עולם המחשבים והתוכנות מקבל את המצב הזה כמו שהוא, למרות שבעצם מדובר בהוצאת דיבה, וזיהוי וירוס שלא קיים יכול לחסל בית תכנה.
מדוע אף יצרן תכנה לא מעז לרוץ לבית המשפט ולתבוע את יצרן האנטי-וירוס? הרי לקוחות האנטי וירוס ברובם חסרי ידע וסומכים בעיניים עצומות (אין להם ברירה) על תכנות ההגנה שלהם. ואם האנטי וירוס אומר "יש וירוס", הרי שאין להם כל דרך לדעת שמדובר בזיהוי לא נכון. אולי כאן המקום להסביר שתכנות אנטי וירוס לא יכולות לזהות וירוס מבלי שהתכנה הורדה אל המחשב, אלא רק לנחש. יתר על כן, תכנות אנטי וירוס רבות עובדות על בסיס זיהוי של קונספציה ולא של וירוס. אחרות בנויות כך שיזהו וירוס אם חתימת המהדר (הקומפיילר) לא תואמת את מה שהם מכירות.
למה זה קורה זה באמת לא מעניין, הגיע הזמן לשים לזה סוף. תארו לכם רופא שמזהה על בסיס מבט אחד בחולה שיש לו סרטן, ומעביר אותו סדרת הקרנות מיותרת. או שוטר שעוצר איש ברחוב סתם כך כי הוא מאמין שמדובר בגנב בגלל השפם שלו.
 

מה למדנו השבוע


1. אלי רייפמן סוף סוף הגיע לספסל הנאשמים, אחרי כל כך הרבה שנים של הונאת המערכות גם אלי בכבודו נוחת על הפנים. ומוכיח בפעם המי יודע כמה שאי אפשר לרמות את כולם כל הזמן.
2. עו"ד יעקב ווינרוט מואשם במתן שוחד והלבנת הון, מוכיח ש... מי שישן עם כלבים קם בבוקר עם פרעושים.
3. את הקריירה שלו כקבלן שלומי לחיאני סיים בחובות של 35 מיליון שקלים ומשום מה כראש עירית בת ים הצטמק החוב ל-9 מיליון. מקורביו טוענים שזה בגלל צניחת שער הדולר בשיעור של 20%. מה שמלמד אותנו שגם מתמטיקה פשוטה ניתנת לפירושים שונים.
4. אלי ישי רוצה לחייב את תיירים מאוקראינה באשרת כניסה לישראל (ויזה). למה? כי הזנות באה משם. נכון, טמבל, הזנות אכן באה משם אבל לא מרצון, ובטח שלא מרצון לעבוד בזנות. ישראל היא אחד היעדים לסחר בנשים שלא מרצונן. וזה מלמד ששר הפנים שלנו לא ממש יודע את מה שכולם יודעים ואמרים בקול, ועוד טוענים שאני חרש.
5. תושב לוד, ערבי למזלו הרע, נשדד אחרי שפדה צ'ק בסך רבע מליון ש"ח. הוא התלונן במשטרה ונעצר על ידי המשטרה בחשד ששיתף פעולה. ומכך אנחנו למדים שמשטרת ישראל למדה מניסיון: למה לעצור את הפושע אם אפשר לעצור את הקרבן?
 

“החסר מטומטמים אנוכי?"


מאיר שטרית מתומכי המאגר הביומטרי, מודה כי המאגר, שיכיל את נתוניהם הסודיים ביותר של אזרחי ישראל, ניתן לפריצה. אבל שיא הטמטום הוא שמר שטרית שואל "אבל למה שמישהו ינסה לפרוץ?”. למה שמישהו לא ינסה לפרוץ, מר שטרית? הרי את הכל פרצו כבר, לא נשאר מה לפרוץ פרט למאגר הנתונים הכמוס ביותר של אזרחי ישראל. לא מספיק חשופים האזרחים בגלל החוק שמאפשר למשטרה גישה לכל נתוניהם, הרי מחר כל בר בי רב עם כמה שקלים בכיס יוכל לפשפש גם ב-DNA שלנו, להתאים טביעות אצבעות וכו'.
אז נכון שתיאורטית עם לא חטאנו אין לנו מה לדאוג, אבל... תארו לעצמכם שהיה לכם "סטוץ" קטן בדירה בה אירעה פריצה מאוחר יותר... אני לא צריך להמשיך מכאן, אם המשטרה תאתר את תביעות האצבע שלכם, היא אולי (הדגש על ה-"אולי") תוכל לשמור על דיסקרטיות, אבל אם זה יגיע לידיים פרטיות, אלוהים ישמור כמה מקרי סחיטה יגיעו לבתי המשפט.
בהתחשב בעובדה שחוקים דתיים עוברים באופן חופשי, וש"ס לוחצת חזק מאוד על הנמושה שיושב היום בראש הממשלה, לא רחוק היום ש"סטוץ" יהיה עבירה פלילית.
השר לנדאו מתעקש להעלות את תעריפי המים למה שהשכבות החלשות ירעבו בלבד שימותו בצמא קודם לכן.

בכלל נדמה לי שביבי וממשלתו מצאו את הנוסחה שנכספת לשימור כלכלה יציבה:
1. קח מהאזרחים כמה שיותר
2. תן להם כמה שפחות
3. הרעב את החלשים שבהם
4. מנע מהציבור חינוך נורמאלי גם כדי לחסוך כסף וגם כדי שלא יבינו מה קורה
5. פקח עליהם עם מאגר ביומטרי שה"שטזי" המזרח גרמני היה מזיל עליו ריר
6. ספק להם קרב או מבצע או אפילו מלחמה אחת לכמה זמן כדי שתוכל להצדיק את ההתעללות.
7. מקם בתפקידים בכירים אידיוטים, שסובלים מאוטיזם בקצה הגבוה של הספקטרום* (ע"ע עוזי לנדאו), שלא יהססו לבצע את משימתם כדי להוכיח שהם לא אידיוטים.
8. שבץ הרבה אנשי צבא בתוך המערכת (ע"ע אורי שני – רשות המים), כדי שינטרלו כל התנגדות.
9. ....
אתם יודעים מה, זה לא מצחיק אותי יותר... גידלנו את הפשיסט הישראלי הראשון

*[ביקשנו מעמית להחליף את המילה אוטיזם, והוא השיב: "יש הרבה ויכוחים לגבי אוטיזם אבל רובם מסכימים שזו לא מחלה אלה מגבלה תקשורתית, פשוט אנשים שלא מסוגלים לסימפטיה לאנשים אחרים (הקצה הנמוך של הספקטרום) או שלא רוצים/מסוגלים לתקשר עם אנשים בכלל בקצה הגבוה. פוליטיקאים הם דווקא כן אוטיסטים, חוסר היכולת שלהם לתקשר עם הציבור או להביע סימפטיה. אבל אני מבין את הרעיון :-) ואין לי ממש מושג איך להחליף, גם לא חושב שזה נכון להחליף כי אם למשל נגיד הם עיוורים למה שקורה או חרשים לרחשי הציבור... נפגע בעיוורים או בחרשים? לפעמים יש גבול לפולוטיקלי קורקט".]
 

צריך עוד?


גילוי הדעת של רבנים בכירים בצבא קורא לסרב לפקודה המנוגדת להלכה, הלכה שמפורשת באופן שונה על ידי רבנים שונים. שמיניסטים דתיים יצאו במכתב שמודיע חד וחלק שנאמנותם לרב ולא לצה"ל או למדינה. למה עוד צה"ל מחכה? הרי זה בדיוק מה שאני טוען מזה זמן רב. ראשית, אני מאמין שיש לסגור לאלתר את הרבנות הצבאית ולשחרר את כל יושביה משירות צבאי. ואחר כך להפסיק לגייס כל תלמיד ישיבה באשר הוא. מצטער על ההכללה, אבל איך אפשר לסמוך עליהם יותר, אם כל אחד ואחד מהם יכול להפוך מחר לגייס חמישי. אני לא אומר שאין יהודים דתיים נאמנים למדינה, אני אומר שאי אפשר לדעת מי נאמן ומי לא. לכן, לוותר על כולם.
אני יודע איך יראו התגובות לקטע הזה אבל מצטער, אין מה לעשות - ישראל היא עדיין מדינה חילונית ישראלית ולא יהודית דתית. אם הדת היא בעיה עבור חיל אזי אין לו מקום בצבא, עדיף שילמד תורה ויעזוב אותנו במנוחה.
 

עם הספר

מי שיודע את המייל של מח' שירות לקוחות של אלוהים,
שיעביר בבקשה אליהם את הקטע הבא.


כל כך הרבה שטויות נכתבות בידי יהודים, על יהודים וגם על לא יהודים, שלפעמים אני חושב שאולי ההגדרה "עם הספר" פירושה עם של ספר אחד בלבד. 3,000 שנה אנחנו מסתובבים סביב הפופיק הפרטי שלנו ושוכחים שאנחנו בקושי פיפס קטן בהיסטוריה של העולם. גאים בהישגינו, אך שוכחים את שאר העולם: כן איינשטיין היה יהודי, אבל הדבר האחרון שהוא האמין בו היה אלוהים, והתורה לא ליוותה אותו בשום שלב מחייו, כך שגאונותו לא ממש הגיעה מעובדת היותו תלמיד חכם. למען האמת, אם היה חרדי סביר להניח שהיה נסקל על ידי החבר'ה.
ברשותכם בואו נבחן לרגע איך הגענו לרעיון שאנחנו "העם הנבחר", כי לטענתי אנחנו בסך הכל עכבר מעבדה טיפש שגם אחרי 3,000 שנה לא מצליח להבין ששוק חשמלי לא יוביל אותו לגבינה. אלוהים הבטיח לנו היהודים פיסת אדמה מסכנה באזור מקולל כשברשותו (הרי הוא הכל יכול) גלובוס שלם. מדוע לא צרפת, איטליה, למה לא משהו עם נפט?. הוא אמר ארץ זבת חלב ודבש, ואנחנו בטיפשותנו פירשנו את זה כ"כל טוב" כדי לרדות דבש צריך לעבוד את הדבורים וחליבת פרות גם היא לא עסק קל. בקיצור, במקום להציע לנו את כל הטוב שברשותו מוכן (נפט, זהב, יהלומים, משהו...) הוא סידר לנו עבודה חקלאית קשה. וכדי להוסיף חטא על פשע הוא וידא שלא יהיה לנו מספיק מים. כשהוא אמר לאברהם, “כחול אשר על שפת הים" יתכן שהוא אמר זאת ליד הכנרת בין האבנים או שבכלל התכוון לבנו השני ישמעל שבלי עיין הרע באמת פרה והתרבה. אותנו הוא דאג לדלל באופן קבוע אחת לתקופה, ואנחנו כמו מטומטמים חזרנו למלכודת העכברים שהוא נתן לנו ב"טובו". אחר כך הוא נתן לנו את התורה, אוי א-ברוך. תרי"ג מצוות הפיל עלינו, אין שום תחום בחיים שהוא לא תחב את אפו אליו כדי לסבך לנו אותו. למה אנחנו, למה 613 מצוות, מה קרה? משהו לא בסדר עם 30, 100, מקסימום 200... למה 613? אבל אנחנו עוד לא הבנו את הרמז, יהודים אף פעם לא בודקים עובדות. וכדי שחס לחלילה לא יתרבו הטמבלים, הוא דאג לוודא שיהיה מאוד מסובך להפוך להיות יהודי. ההיסטוריה שלנו עצובה, החגים שלנו מדכאים, החיים שלנו בזבל, ואנחנו גזע על סף הכחדה שחי ביער מלא ציידים. ממש העם הנבחר.

יש סרטונים עבורכם  ב-http://video.videowebgate.com/index.php?pt=feature

תגובה לשורות של עמית

 
       
 

 

 
       
   

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
       
     
       
   

נשמח לקבל הערות והארות, המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל: magazine@chief.co.il

 
       
 

http://www.bos.co.il

 
     
 

ידיעון זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2010