Delicious   

גיליון מספר 2 שנה X - יום חמישי, 14 בינואר 2010

 
 

«-לגיליון קודם 2010 לגיליון הבא-»

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

 
   

האדם שמזיז הר, מתחיל בלהזיז אבנים קטנות

פתגם סיני

 
    
 

BOS - Backup prOxy Server on Core Download

גרסת BOS העדכנית הינה BOS v 2.2.6  מה חדש בגרסה
 
▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS2009H.pps ,
גרסת Beta אחרונה 2.2.6.6

 
    
 

שער ערך ה GB
14/01/2010
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA
לפי מחיר לכל 1GB

0.89 ₪

160GB

0.63 ₪

250GB

0.53 ₪

320GB

0.39 ₪

500GB

0.37 ₪

750GB

0.31 ₪

1TB

0.28 ₪

1.5TB

0.42 ₪

2TB
מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX

היקר מכולם

X.XX

הזול מכולם

מחיר ה-GB
הזול ביותר לתקופה





Expand: הִרְחִיב, הִתְפַּשֵּׁט
Extend: הֶאֱרִיךְ, הִתְרַחֵב; נִמְשַׁך







 

פינה ירוקה

דיסק ירוק


לטייל עם הבוס שלי ב-CES היה מעניין אך מתיש. הוא נדלק כמו ילד על צעצועים והרבה לחזור על ביטויים כמו "זה בדיוק מה שאני מחפש כבר עשר שנים" או "זה הרעיון שלי מלפני עשרים שנה!". מדי פעם, גם אמר: "זה קיים מזמן, יותר טוב ויותר בזול". אחד האירועים שזיכה את המיצג בהערה האחרונה היה ההסבר על טכנולוגית ה-GreenDisc של DDNi, "רעיון שמאפשר הרחבת קיבולת הדיסקים במחשב תוך כמה קליקים". למעשה, הטכנולוגיה מאפשרת הרחבת הפרטישן הראשוני (בדרך כלל "C") של הדיסק ברגע שמתחיל להישאר בו מעט מדי מקום פנוי.
שדרוג של דיסק קשיח לדיסק גדול יותר והעברת מאות גיגה בייטים מדיסק לדיסק הינו תהליך מורכב עבור המשתמש מן השורה, וגוזל זמן גם עבור הטכנאי. המטרה של GreenDisc לאפשר הרחבת שטח הדיסק הזמין בפשטות יחסית. או בקיצור, לדחות את הקץ.
אז למה "ירוק"?
חברת Green Disk שנוסדה בשנות התשעים מספקת בחו"ל אחד השירותים שצ'יף מספק בישראל: השמדת חבילות תוכנה שלא נמכרו, על מנת לחסוך את עלויות הניוד חזרה אל היצרן בחו"ל.
אבל, ב-GreenDiscTM של DDNi השימוש במיתוג אופנתי של ידידותיות לסביבה מתורץ בכך שהפתרון מאריך יחסית את חיי הדיסקים הקשיחים ובכך מצמצם את מספר הדיסקים המסולקים שנדרש למחזר.
נשאלת השאלה, מה נעשה כאשר המקום הפנוי יגמר באופן אבסולוטי, כאשר לא יישאר עוד שטח אחסון בשל מגבלה פיזית של הדיסק? זה הזמן להתקין דיסק נוסף במערכת ולהשתמש בכלי מרחיב הדיסק (Disk Extender). הפעלתו תאפשר המשכיות עבודה מול דיסק קיים. לדוגמה, כאשר מערכת הגיבוי שלנו זקוקה לנפח דיסק נוסף בכדי לגבות את המידע ואין לנו אפשרות, או זמן, להעביר את כל המידע מהדיסק הישן לדיסק החדש.
דוגמה יותר קונבנציונאלית היא בעבודה רגילה במערכת עם דיסק בודד עליו הגדרנו את כל הדרוש והתקנו את כל האפליקציות. לאחר זמן נתמלא הדיסק ועלינו להעביר את כל המסמכים שלנו לדיסק חדש ולשנות את כל ההגדרות בכדי שהמערכת תוכל לחזור ולמצוא את הקבצים הללו במיקום החדש.
כאן נכנס ה DE לפעולה. הפתרון מרחיב את תחומי הדיסק הקיים ללא שינוי ההגדרות.
בדיוק כפי שניתן לבצע באמצעות העברת ספריית MyDocuments לדיסק חדש תוך כדי השארת הקישור על גבי מסך העבודה.

בעבודה עם BOS, מאפשר פתרון זה להרחיב את שטח האחסון הפנוי לגיבוי ללא שינוים ומהפכות במערכת. ניתן להגדיר כי כל שרת יגובה לדיסק קשיח נפרד כך שבעת הצורך ניתן יהיה לנתק אותו ולהעביר אותו בשלמותו לשרת התקול לשם אחזור מסמכים מהיר.
בדיוק באותה הצורה ניתן להתקין על גבי ה BOS דיסק קשיח אשר שוכפל קודם לכן על שרת מסוים ומכיל את מערכת ההפעלה, האפליקציות וכל הדרוש לפעולתה התקינה של המערכת ולהגדיר ב BOS לעדכן את התוכן של דיסק זה באופן שוטף. דיסק כזה יכול לשמש להחזרת מערכת שלמה לפעולה בתוך מספר דקות.
פתרון נוסף העושה שימוש ביכולות אלו הנו חיבור מספר דיסקים קשיחים במערכת מחשב אחת תוך כדי פיצול יעדי הגיבוי על גבי דיסקים אלו. בתצורה זו ניתן להגן על נפחי מידע גדולים ביותר במערכת מחשב פשוטה ובסיסית וללא עלויות בקרי Raid.

 

 
    
 

הגשת מועמדות ל"מנהל מערכות מידע מצטיין 2010"


הפרס למנהל מערכות מידע מצטיין על שם מר לודוויג מיטווך ז"ל, מוענק מידי שנה על ידי לשכת מנתחי מערכות מידע בישראל. הפרס, שנתרם ללשכה ע"י חברת NCR - י.א.מיטווך ובניו, מוענק למי שנבחר ע"י הלשכה. השיטה והקריטריונים להגשת מועמדות ולקבלת הפרס נקבעו על ידי ועדת הפרסים של הלשכה.
מטרת הפרס היא לתת ביטוי של הוקרה לתרומת מנהל מערכות המידע לארגונו בשנה שקדמה למועד בחירת הזוכה ובזאת לקדם את נושא מערכות המידע הממוחשבות במשק הישראלי. למנמ"ר המצטיין שייבחר יוענק הפרס על סך 5,000 ש"ח.
כל הקריטריונים להערכת מנמ"ר מצטיין בטכנולוגית המידע אמורים לשקף את תרומת המנמ"ר לארגונו בשנה שקדמה למועד בחירת הזוכה. להלן רשימת קריטריונים:
• חדשנות אותה הביא לארגון (שיטות עבודה, הכשרת כ"א, תכנון ותקצוב פרויקטים ופעילויות אחרות, טכנולוגיות חומרה, תוכנה ופיתוח וכו').
• פרויקטים מובילים (עמידה בעלויות, לוחות זמנים, תכולה ואיכות - תכנון מול ביצוע)
• תרומה לארגון במונחי עלות/תועלת.
• שירות לארגון, מרמת ההנהלה ועד לרמת אחרון העובדים.
• שאיפה לאיכות.
• ראיה כוללת של צורכי הארגון.
• תמיכה בהטמעת טכנולוגיית המחשוב בארגון.
• שיתוף פעולה עם היחידות האחרות בארגון.
• ניהול צוות העובדים והיותו בעל דוגמא אישית (שביעות רצון העובדים, הכשרת כ"א, רמת עזיבת הארגון ורמת הגיוס של עובדים חדשים, אדיבות, פיתוח וטיפוח העובדים).
• התרומות של כל מנמ"ר ישקלו בהתאם למורכבות, להיקף ולוותק בתפקיד.
את המועמדות לפרס יגיש הממונה על מנהל מערכות המידע בארגון. רק מנמ"ר שהינו חבר לשכת מנתחי מערכות מידע בישראל, זכאי להיות מועמד לפרס.
על ההמלצות לבחירת מנמ"ר מצטיין לכלול תשובות לקריטריונים המצוינים לעיל והן חייבות להינתן על ידי הממונה על המנמ"ר. את ההמלצות ניתן להגיש עד לתאריך 15/1/2010 אל מזכירות לשכת מנתחי מערכות מידע, ת.ד. 352 נווה ירק 49945
טל' 03-9040997 פקס: 03-9040998 או בדואל
 

 
    
 

Scale Out


בתקופת מלחמת העולם השנייה הייתה דרום אמריקה "אסם התבואה" של העולם. האם ישראל היום "אסם המידע" של העולם? ואם לא, אז לפחות כיכר שוק מובילה של ממגורות ומגדלי החמצה (silos). מכירים את היזם הזה שכל שנה מדפיס את מפת "עמק הסיליקון הישראלי"?. אכן, חלום כמוס של יזמים - עמק הסיליקון בחצר האחורית של המפעל, במקום שכל סטארט אפ ישראלי יהיה חייב דריסת רגל בעמק הסיליקון (האמריקאי) על מנת להיחשב מצליח. מזה עשור לפחות לחברות זרות דווקא דחוף לעשות "V" על ישראל. גם בחברת הסטורג' האמריקאית ISILON רוצים לטול חלק בחגיגה, והחליטו לפתוח משרד בישראל. לשם כך העסיקו את ציון גבאי - לשעבר מ-נטאפ בישראל. המשרד האזורי שימוקם בישראל ינהל במקביל את מכירות החברה בטורקיה, יוון, קפריסין ומדינות אפריקה במודל של חברות היי-טק רבות הפועלות מישראל, גם בתחום הסטורג'. לחברה 3 משפחות מוצרים: סדרת פתרונות אחסון high end, סדרה לצרכים של פתרונות גמישים וסדרת מוצרים לגיבוי מדיסק לדיסק. ISILON מתמחה באחסון הרשתי ובמיוחד ב- Scale out NAS. מדובר בטכנולוגיה קניינית הדומה לזו שהציעה Exanet.
אז מה זה Scale-Out? בעיקרון, ארכיטקטורת מחשוב המאפשרת לשפר את הביצועים וההרחבה של האפליקציות על בסיס תוספות של שרתים בעלי חומרה זולה יחסית. השם ניתן לשיטה בהשוואה לגישת ה-Scale-Up, הדורשת להקדים השקעה כבדה  בחומרת שרתים מורכבת ויקרה, ומראש ברישיונות תוכנה על מנת להוסיף קיבולת למערכות שלהן.

תודה לארז מ-וולף

 
    
 

בסין


לגוגל נמאס מהסינים. ה-TIME דיווח כי אחרי תקיפה מקוונת מתוחכמת למבנה הארגוני שלה בדצמבר אחרון, ענקית הרשת איימה לסיים את פעילותה בסין. מטרות התקיפה היו גם פעילים סיניים למען זכויות האדם.
לפני יומיים היא גם הודיעה רשמית שתפסיק את סינון התוכן שהפעילה עד כה ומאז 2006 לבקשת הממשל הסיני במנוע החיפוש בשפה הסינית. הסינון מנע ממצאים הקשורים בנושאים "בעייתיים" (הדלאי לאמה, כיכר טיאננמן וכו')
ניתוח התקיפה המקוונת הבהיר לאנשי גוגל כי החלונות הסינים הגבוהים עוקבים מקרוב ופועלים בעוינות כלפי שותפים ולקוחות של גוגל. הפאן הפוליטי מורגש גם בארה"ב, שם מזכירת המדינה עצמה הפיקה תצהיר האומר כי "היכולת לפעול בחלל הקיברנטי חיוני בחברה ובכלכלה מודרניות" ומבקש הסברים מהממשלה הסינית.
 

בממלכה המאוחדת


במהלך 2008 התפרסם מקרה שהתרחש שנה לפני כן, בו אבדו נתונים של יותר מ-25 מיליון תושבים ממאגרי מס ההכנסה ומכס  המלכותיים של הממלכה המאוחדת. מאז, כ-277 מקרי אובדן מידע נוספים דווחו למשרד המוסמך לענייני מידע. יצרנית האנטי-וירוס מקאפי העריכה את כלל הנזקים שנגרמו בעולם על ידי פרצות באבטחה בשנת 2008 ב-טריליון דולר.
משרד המוסמך לענייני מידע ICO פרסם השבוע פרטים על קנסות חמורים שירשמו לחברות שיפרו את חוק הגנת המידע - Data Protection Act -DPA.
אם הפרלמנט יאשר את התקנות, פקחי מידע שימצאו אשמים בהפרות רציניות של החוק יוכלו להיענש ב-עד £500,000
דו"ח ה-ICO קובע קנסות כלכלים אזרחיים בהתאם לחומרת העבירה, מידת הגרימה של נזק או מצוקה משמעותיים, ואם פעולות הפקח היו בכוונה או שהרשה לעבירה להתרחש בשל פזיזות או חוסר זהירות. הסמכויות כבר מפורטות בחוק ההגנה על המידע, אך אכיפתן לא הייתה אפשרית עד אשר ה-ICO קבע את העונש המרבי.
המשרד מסביר כי למרות חומרת הקנס המרבי, הם ינהגו גישה פרקטית ופרופורציונאלית בקביעת הקנסות, בהתאם לסקטור ולגודל של הארגונים, משאביהם וחומרת העבירה.
הודעה של משרד המשפטים המלווה את הדו"ח אומר כי הקנסות נקבעו תוך התייעצות ששקלה מסגרות  עונשין שונות.
 

בספרד


אחרי שלוש שנים בלתי מוצלחות של מגעים בין הצדדים (תעשיית התוכן וספקים של שירותים אינטרנט), משרד התרבות הספרדי החליט השבוע לשים סוף להורדות אינטרנטיות של קניין רוחני. החליט ועשה, על ידי הגשת הצעה לחוק הכלכלה הניתנת לתמיכה (Ley de Economía Sostenible) , בה מופיעים שינויים לשני חוקי יסוד בנושא: חוק שירותי חברת המידע (LSSI) וחוק הקניין הרוחני (LPI).
הצעת החוק, בחסות הנשיא זאפאטרו, באה לשנות את החוקים הקיימים על מנת להגן על הקניין הרוחני מפני הפיראטיות האינטרנטית, והיא קובעת כי אחת מחמשת הסיבות בגללן מותר לסמכות משפטית רלוונטית להורות על הפסקת מתן שירות הגישה לאינטרנט היא הגנה על זכויות הקניין הרוחני. ארבעת הסיבות הנוספות שנמנות ב-LSSI הן ההגנה על הסדר הציבורי, חקירה פלילית, הגנה על בריאות הציבור וכבוד האדם, הימנעות מאפליה והגנה על הטף ובני הנער.
בנוסף, הוכנסה גם פסקה המעניקה לגופים המתאימים הסמכות לדרוש מ-ISP (והחובה ל-ISP לספק) את הפרטים שיאפשרו זיהוי העוברים על האיסור. השינוי מכין את השטח למצבור הנחיות שיוצגו עוד בחודש זה, לטיפול בהורדת קבצים -אך שלא יכללו את ניתוק הגולשים הפרטיים, ויתרכז ברדיפת מנועי החיפוש.
 

 
    
 

הכל סמנטיקה


ביטוי שהפך שגור בפי כל דמגוג, "הכל סמנטיקה" כבר נטמע בשפה. היום הוא כבר משמש כל ילדון להפרכת טיעונים נגדיים ולהדגשת חוסר הביסוס שלהם. ודאי גם אתם שומעים את הביטוי הזה הרבה. אבל אחרי הכתבה הזו, תדעו גם מה המשמעות שלו.

סמנטיקה היא למעשה אחד מתתי התחומים הרבים של הבלשנות, חקר השפות. תפקידה של הסמנטיקה היא לחקור את משמעותן של מילים. השאלה היא, למה צריך לחקור תחום כזה? את או אתה, אשר קוראים מילים אלו, מבינים בדיוק את משמעותן. כשכתוב 'משמעותן' אתם יודעים שהתכוונתי ל- 'משמעות המילים'. כשאני אומרת בלילה "הדבר העגול שבשמיים" אתם מבינים שהתכוונתי לירח, וכשאני אומרת זה את ביום אתם מבינים שהתכוונתי לשמש. כשהיום ומחר אני אומר "אתמול" אתם תבינו שמדובר בשני טווחים שונים של זמן. כל אלו הם רפרנטים, מילים או ביטויים שמטרתם היא להצביע (או "לרפרר") על מילים או רפרנטים אחרים. השפה שלנו לא מנותקת מהסביבה שבה אנו חיים אלא מתהווה ופועלת בשיתוף עם התרבות ותנאי הסביבה אליהם אנחנו נחשפים.

הבא נעלה שלב. מה תאמרו על המשפט "כולם בכיתה אוהבים ילדה"? האם המשמעות היא "כל ילדי הכיתה יחדיו אוהבים ילדה אחת ויחידה" או "לכל ילד בכיתה יש ילדה שהוא אוהב"? אחת מן המשמעויות תקפוץ מהר יותר, כנראה בגלל הסיטואציה שנשמעת לכם סבירה יותר. אך אם תחזרו למשפט תראו שבכדי להביע את שתי המשמעויות, המשפט המקורי יהיה תקין (או "דקדוקי" בבלשנית).

אם כבר יש לכם כאב ראש אתם יכולים להבין שמדובר בנושא שהעסיק פילוסופים עוד משחר הפילוסופיה. לוגיקנים מן המזרח ומן המערב שברו את ראשם בניסיון להבין מדוע משפט אחד נשמע לנו דקדוקי ומשפט אחר לא. נסו בעצמכם עם המשפט הבא: "החתולש של שרדינגר מת אתמול כשאיש לא שם לב. הוא נחשב לחתולש הזקן בעולם" האם משפט זה מהווה סתירה? האם החתולש שלנו יכול להיות הזקן בעולם כשהוא מת? ואם לא, למה צמד המשפטים נשמע לנו דקדוקי? היכול להיות ששפה טבעית לא עוקבת אחרי הלוגיקה שהמצאנו? אל דאגה, דורות של סמנטיקאים דאגו לעצב את הלוגיקה כך שתצליח לבטא ביטויים שרק מוח אנושי (עד כמה שידוע כרגע במערכת) מסוגל לייצר.

על חידת החתולש יכול לאמר סמנטיקאי כי הביטוי "החתולש הזקן בעולם" מתייחס לתואר חסר רפרנט. הביטוי לא צריך להצביע על אף אחד וכך החתולש לא מחויב להיות שני דברים סותרים בו זמנית. הנה עוד חידה סמנטיקאית מהחיים האמיתיים: "אם יוסי משחק עם החתולש, סימן שהוא סיים את כל המטלות". זוהי אימפליקציה. אנו מבינים אותה כתבנית לביטוי סיבה ותוצאה: אם A אז B. אם המשפט האחרון הוא אמיתי, נניח ש'אם לא A אז לא B' גם יהיה אמיתי: "אם יוסי לא משחק עם החתולש, סימן שהוא לא סיים את כל המטלות". אימפליקציה תהיה אמיתית גם במצב של 'לא A אבל B': "יוסי לא משחק עם החתולש אבל הוא סיים את כל המטלות". הדרך היחידה שבה אימפליקציה יוצרת משפט שקרי, היא במקרה של 'A אבל לא B': "יוסי משחק עם החתולש אבל הוא לא סיים את כל המטלות". אם "A אז B" לא יכול להיות ש"A ולא B". אז מה קורה כשאני אומרת ליוסי "אין סיכוי ש A ולא B!" ואילו יוסי עונה לי "A! A! A!" האם אחד מהמשפטים שקרי?

* על איך לפרק מילים מבלי שאף אחד ירגיש (ראו ערך yantiparazi), אולי נקדיש כתבה נפרדת. בינתיים אתם מוזמנים לחפש בוויקיפדיה על פונטיקה, או פונולוגיה למי שפשוט לא מסוגל לחכות.

י.ג.

(נו, האם יוסי סיים את המטלות או לא?!)

 
    
 


קישורים


איפור העיניים של המצרים בעת העתיקה היה עתיר עוֹפֶרֶת רעילה ועם זאת, היה ככל הנראה בעל תכונות להגנה מפני מחלות

האגודה למדעי המוח קוראת לחבריה לערוך את הערך "מדעי המוח"(neuroscience) בוויקיפדיה.

השירות הציבורי בישראל: כיצד עובדים מבטלים "מרצונם" השתתפותם בתביעה נגד המדינה. ואנחנו שחשבנו שמקרה השירותים הוטרינריים לימד לקח את כולם...

2009 לא הייתה שנה רעה לתחום ההצפנה.

● ז.ש. מתעצבן על המתכנתים

חברת תעבורה אוסטרלית חיפשה מתכנת/ת. למרבה הזעם של התומכים בשיווין הזכויות, רשימת הדרישות לתפקיד התפרסמה כנראה ללא הגהה מעמיקה. האתר The Register הספיק לשמור את המודעה המקורית לפני שהיא תוקנה (ראו כוכבית שלישית במודעה).

מילת השנה ומילת העשור בתרבות האמריקנית

 
    
 

השורות של עמית

לצרוב בקלות


צריבת תקליטור היא קוץ בישבן של כל מי שטירון, שלא לדבר על העובדה שהתכנות הקיימות לא מקלות את העבודה והטובות שבהן... עולות כסף. אז הנה לכם תכנה חינם Burn 4 Free שניתנת להורדה מהכתובת:
 http://www.burn4free.com/download-dvd-copy-software.htm
מי שצורב דיסק DVD שמכיל קבצי וידאו צריך לדעת שכשאומרים Video Disk מתכוונים לפורמט ספציפי ולכן אם הקבצים שברשותכם הם MPEG או WMV או DIVX הרי שהתהליך יחייב המרה שלהם קודם לכן. היות ונגני ה- DVD הקיימים היום מנגנים קבצים ללא בעיה, הרי שאין שום סיבה נראית לעין להסתבך וצריבת דיסק כ- Data Disk היא הדרך היעילה והנוחה ביותר.
כמה פשוטה התכנה?
הכנס דיסק ריק (CD או DVD) הקש Add והוסף את הקבצים שאתה מעוניין לצרוב אחד אחד. שים לב שבתחתית הממשק המרכזי מופיעים ארבעה סקאלות שיסייעו לך לוודא שלא תכניס קבצים מעבר לקיבולת הדיסק.
סיימת? הקש Burn Data והקש YES על שתי תיבות הדיאלוג שיצוצו אחר כך ו... זהו, המתן שיסיים (כשהצריבה מסתיימת הדיסק יצא אוטומטית מהכונן).
 

סתם יום ראשון


יום ראשון ה-10 בינואר. קר, הטמפרטורות מסתובבות על האפס ואפילו השמש לא מצליחה להזיז את הכספית ממקומה. אבל למה להתלונן כשכל אירופה מנסה לחלץ את הרכבים מהשלג. כשאנגליה נראית כמו חלק מהקוטב הצפוני ואפילו תצלום לוויין לא הצליח לאתר פיסת אדמה ירוקה קטנטונת. צפון פרובנס תקועה בשלג בלי חשמל ועשרות אלפי משאיות בכל רחבי אירופה ממתינות שכדור הארץ יתחמם קצת כמו שכולם מבטיחים.
בכלל מבט אחד בחדשות מכל העולם מעורר שאלות רציניות לגבי מה שנקרא ההתחממות הגלובלית. התחממות? החורף הזה הוא קשה אבל הוא לא הראשון והקיצים האחרונים גם הם לא היו משהו אם בכלל. גלובלית? אירופה כולה טובעת בשלג, בארה"ב וקנדה אנשים עסוקים בחיפוש מכוניותיהם תחת מעטה שלג כבד. בבייג'ן ובדרום קוריאה מושלג באופן קיצוני, אז איך גלובלית ? כן אני מכיר גם את התיאוריה שאומרת שעקב העניין יהיו לנו גלי קור קיצוניים, איזה גלים ואיזה בטיח מדובר במגמה אלא אם כן מגדירים את החורף כולו כגל קור.
קר במרסיי, וכשקר המרסייאני לא מוציא את האף מהבית, גם אם יש לו שמש במרום, את המרסייאני לא תוכל לרמות יש לו מד מעלות בכל חור. אבל מה יום ראשון ה-10 בינואר הכל פתוח ! למה פתוח ? כי בצרפת בניגוד למה שחושבים בישראל ובניגוד מוחלט מישראל, את החנויות סוגרים מסיבות חילוניות לחלוטין, ולכן כשפותחים אותם כבר בימי ראשון אזי מדובר ב"פיקוח כסף דוחה יום ראשון", סיבה חילונית לחלוטין, מכירות החורף.
קר כל כך שאפילו הכלב מסרב לצאת, אבל אני ? יוצא לצלם, לא שיש הרבה מה לצלם ולא שזה כיף גדול לצלם בקור הזה, אבל מה לעשות אני לא מרסייאני אורגינל, סתם ירושלמי.
 

אנטישמיות


השבוע קיבלתי מאבי היקר שיבדל לחיים ארוכים וטובים את הפמפלט הקבוע שמתאר את האנטישמיות בניכר, במקרה זה גרמניה. רבותי אני לא מטיל ספק שאנטישמיות קיימת אבל אנטישמיות היא סוג של גזענות. גזענים תמיד יהיו והם תמיד הנחותים ביותר בסולם האבולוציה האנושית, כך שגזענות על כל סוגיה קיימת בכל העולם על כל רקע אפשרי: דת, מין, נטייה מינית, צבע, או כל צורה אחרת.
אבל אם נסתכל בראי אנחנו לא הרבה יותר טובים, אנחנו מתעבים את הערבים ומתעלמים מההבדלים ביניהם (כולם ערבים) אנחנו שונאים כל מה שלא יהודי ומסיתים כלפיו (הגויים האלו), רודפים את העובדים הזרים שלנו עד חרמה, אלו שעושים לנו את העבודה השחורה, וכמובן את ילדיהם. הבסיס שעליו מושתת המדינה הוא גזעני (מדינה ליהודים בלבד). אבל גם בינינו לבין עצמנו אנחנו גזענים. הסטריאוטיפים שהודבקו לעולים מרוסיה (פושעים, רוצחים, אנסים ועוד..) ועוד לא נגענו באתיופים וכן הלאה. אנטישמיות היא רק צורה אחת של גזענות, החברה הישראלית נגועה ביותר מאחת.
 

כצפוי


כצפוי השורות של השבוע שעבר הובילו עלי מתקפה חזיתית מאגף הימין. אבל לא משהו אגרסיבי במיוחד וחלק מהכותבים אפילו עשה ניסוי כלים לחוש ההומור שלו. כמובן שיש כאלו שלקחו את מה שכתבתי ברצינות תהומית, אבל תמיד יש כאלו. רבותי, אני באמת שמח לקרוא את התגובות שלכם וכולכם יודעים שאני אפילו עונה לכולם, אבל אנא מכם, קחו את הכל בפרופורציות, בחיוך. והכי חשוב אל תנסו למכור לי את מה שאין סיכוי שאקנה, אל תחשבו לרגע שאתם יודעים מה קורה בישראל יותר טוב ממני, אני אמנם שלוש שנים בחו"ל אבל שום דבר בישראל לא השתנה, כלום! רק הולך ומחמיר.
אם אתם חושבים שאני לא מכיר את הנפשות הפועלות אז קחו בחשבון שחייתי בירושלים 23 שנה מתוכם שנתיים על גבול מאה שערים. אם אתם חושבים שאני לא מכיר את המתנחלים אז קחו בחשבון שהייתי נשוי למשפחת מתנחלים במשך 7 שנים, וביליתי שבתות שלמות בשיחות פוליטיות על מתנחלים מכל הסוגים צבעים ומינים (אין משהו אחר לעשות). אם אתם חושבים שאני לא מכיר את הביטוח הלאומי, מס הכנסה, חברת חשמל וכמובן את המבנה הפוליטי הישראלי, תחשבו שוב. אבל הכי חשוב, אין לי שום כוונה לפגוע בכם לכן לפני שאתם כותבים קחו כוס קפה, תירגעו, תנו חיוך ותכתבו. מגזין צ'יף הוא לא Ynet וקוראיו משכילים בהרבה מהטוקבקיסט הממוצע שכותב שטויות ב-Ynet.
 

ועוד הוכחה


ישראל מתהדרת באלפי סטארט אפים. כולנו יודעים שלמרות שמשקיעים בהם... חלק גדול מהם הוא זבל, וזבל כשמתחיל להדיף ריח, הולך לפח.
חברת סטרנה פיתחה תכנה לניהול עסקי עם ממשק מורכב וגרפי של מכוונים ושטויות אחרות. קרן פיטנגו השקיעה בחברה 11 מיליון דולר. בימים אלו נסגרת החברה, עובדיה מפוטרים והקניין הרוחני שלה שהושקעו בו סה"כ 12 מיליון דולר יימכר באלפים בודדים לכל דכפין (תאמינו לי שגם במחיר הזה לא ימצא קונה).
עכשיו בואו נבדוק את המודל העסקי. החברה בנתה על מכירת התכנה בסכום חד פעמי של 150 אלף דולר (כן מאה וחמישים אלף דולר לתכנת ניהול עסק!)
אבל זה לא הספיק להם, הם גם רצו 100 דולר לחודש למשתמש. מודל עסקי שנדון מראש לכישלון והם לא הראשונים שנופלים עליו, ומאיפה המגלומניה לגבות על תכנת מחשב 150,000 דולר? גורם המקורב לחברה אומר שהיא נסגרת כי המוצר הראשוני שהיא פתחה נכשל... נכשל בביצוע ? או נכשל בשוק ? אני מהמר על השני. היה לי בעבר לקוח שהתעקש על גביה חד פעמית + דמי מנוי חודשיים, לא הצלחתי לשכנע אותו שמי שרוכש תכנה בכסף מלא לא יקבל את הרעיון של תשלום חודשי נוסף, אין במודל הזה שום הגיון מבחינת הצרכן. אבל דבר אל הקיר. הוא לפחות לא רצה 150,000 דולר על התכנה שלו.

וסרטים עבורכם כמובן במקום הרגיל:
http://video.videowebgate.com/index.php?pt=feature

תגובה לשורות של עמית

 
    
 

סניף אנוש -  בית יפעת בנס ציונה
מזמין את הציבור הרחב
 לפתיחה חגיגית
של חנות ספרים יד שנייה , במחירים מפתיעים

ולמכירת בגדי המעצב אסף פלג בהנחה עד 30%.

ביום רביעי 20/1/2010, בשעה 17:00
ברח' ישראל שמיד 1 – לב המושבה, נס ציונה
20% מכלל המכירות יועברו לאנוש
כתרומה לפתיחת חדר מחשבים.
******
עוד בסניף:
מספרה, מכון יופי ופדיקור/מניקור
סדנת צורפות + תכשיטים בהזמנה אישית
ובוטיקפה (בוטיק-קפה) בו תיערך מכירת
פירות יבשים וצמחים לכבוד טו' בשבט.
 

 
    
 

 

 
    
  

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה, או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
    
   
    
  

נשמח לקבל הערות והארות, המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל: magazine@chief.co.il

 
    
 

http://www.bos.co.il

 
   
 

ידיעון זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה..

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2010