גיליון מספר 48 שנה VIII - יום חמישי, 18 בדצמבר 2008

 

«-לגיליון קודם 2008 לגיליון הבא-»

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

    

"To have another language
is to possess a second soul."
Charlemagne 742-814 CE

  
 

סוף השנה קרב!
הכינו דיסק חדש לשנת 2009

גרסת BOS העדכנית הינה BOSv 2.2.3
 

▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS2008.PPS

   
 

שער ערך ה GB
25/12/2008
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA
לפי מחיר לכל 1GB

80GB1.89 ₪
160GB1.06 ₪

200GB

1.48 ₪

250GB

0.80 ₪

320GB

0.70 ₪

500GB

0.51 ₪

750GB

0.54 ₪

1TB

0.50 ₪

1.5TB

0.48 ₪


מכירת מוצרי אחסון
כתבה בסופט ניוז, מתוך Gartner
תודה למשה שליו





























































Don Sambandaraksa


הכלכלן John Ryding


John Kim








הפלאשים והדיסקים, לאן?


כולם, ובעיקר האחראים למחקר ופיתוח פתרונות לשיפור טכנולוגיית ה-SSD, משוכנעים ומשכנעים שזיכרון הפלאש עומד לחולל מהפכה בתחום ביצועי כונן ליישומי קריאה/כתיבה ארגוניים - כגון מסדי נתונים טרנסאקציונאלים - כמו גם בשוק מוצרי הצריכה הניידים. אבל יחד עם כונני אחסון מהירים יותר, יעילים יותר מבחינת אנרגיה ומוקשחים יותר, מגיעה הזהרת אמינות ואורך חיים.
בוועידת Storage Networking World של אפריל 2008 אמר Rich Coulson מאינטל כי אורך החיים והביצועים של כונני פלאש תלוים במספר גורמים, כולל איכות המוצר וסוג הזיכרון NAND. לדבריו, הדיסקים הקשיחים שיפרו את ביצועיהם פי שש במהלך 20 השנים האחרונות, בזמן שביצועי ה-CPU שלהם גדל פי 100. ובהשוואה, כוננים במצב מוצק מסוגלים לבצע פי 100 פעולות של קריאה כתיבה לשנייה (IOPS) מהדיסק המסתובב המסורתי, והם פי שתיים וחצי יותר יעילים מבחינת הצריכה של אנרגיה.  Coulson הודה, כמו רבים אחרים, שעד כה אמינות ה-SSD היא בעיה, במיוחד ב-PC הניידים, שם ראינו את שיא השימוש בטכנולוגיה זו. הוא גם נמנע מלהסתיר שביצועי הכתיבה היו די מסכנים בכוננים החדשים, לעיתים אף גרועים מאלה של הדיסקים הקשיחים. וזה בדרך כלל המקרה של כונני ה-SSD המגיעים בלפטופים ערכי מעבר המידע יכולים לנוע בטווך של 500%, בהתאם לסוג ה-SDD, ואורך החיים נע בין 6 חודשים ליותר מחמש שנים.
Coulson לא אוהב את פרמטר ה MTF - Mean Time to Failure (זמן ממוצע עד לתקלה הראשונה) למדידת אורך חיי הדיסק. במקום, הוא אומר ש-SSD טובים מסוגלים לבצע 3,000 כתיבות בנות 8KB לשנייה, במשך חמש שנים. באיכות הזו, הן בהחלט מתאימות ליישומים ארגוניים.
סדרה אחת של בדיקות שביצע ה-Transactional Processing Performance Council, (ארגון ללא מטרות רווח להגדרת עיבוד טרנסקציות ואמות מידה למסדי נתונים להפצת מידע אובייקטיבי וניתן לווידוא) הראתה שהממוצע של ששיעורי העברת מידע בין מגוון יצרני SSD נע בין-26 עד 113 לשנייה בכתיבה, ובין 49 עד 142 לשנייה בקריאה.

איכות מצעי NAND תלויה בגורמים רבים, ביניהם סוג תאי הזיכרון. זיכרונות עם תאים ברמה אחת - single-level cell  או SLC מאחסנים ביט אחד של מידע בכל תא. בעוד זיכרונות multi-level cells או MLC מאחסנים 2 עד 4 ביטים של מידע בכל תא, ובכך מאפשרים צפיפות גבוהה יותר אך מהירויות העברה נמוכות יותר, יחד עם צריכת חשמל גבוהה יותר וחיים קצרים יותר. בדרך כלל זיכרונות SLC יקרים יותר לייצור ונמכרים במחיר כפול מ-MLC
קיימים זיכרונות MLC מהירים יותר מ-SLC מפני שהם מבוססים שיטות אמפליפיקציה בכתיבה. אלו מסוגלים להגדיל את הביצועים אך גורעים מחיי המצע
באופן כללי, ככל שכונן SSD יראה ביצועים טובים יותר, הוא גם יחיה זמן רב יותר מפני שיעילות העבודה טובה יותר.
היום (דצמבר 2008) OEM משלמים עבור SSD כ- 6 דולר לגיגה בייט, בעוד אתם רואים בטבלה שבשול את מחירי הדיסקים הקשיחים - 0.13 דולר לגיגה - פי 46 .

השורות הבאות נכתבו בעיתון-Bangkok Post של יום חמישי שעבר על ידי הכתב הבכיר Don Sambandaraksa. לא נגענו (תרגום חופשי) .
"לתעשיית הדיסקים הקשיחים אין מה לדאוג מכונני הפלאש חוץ מאשר ההתרגשות הכללית. ה-SSD לא יהיו זולים יותר מאשר הדיסקים הקשיחים, והם סובלים ממספר מוגבל של כתיבות, כפי שנאמר על ידי הנואמים בסימפוזיון כאן בבנגקוק של IDEMA אסיה-פסיפיק, ארגון בינלאומי של יצרני ציוד וחומרים לדיסקים קשיחים.
John Ryding, דירקטור לפיתוח של IDC , אמר שהתעשייה רשמה ברבעון השלישי של שנה זו שיא חדש, בייצור של 153 מיליוני דיסקים, שעבר את השיא של 144 מיליון מהרבעון האחרון של 2007. אבל, הפחד מפני השתלטות הזיכרונות במצב מוצק נדחו הצידה על ידי הפחד מפני תוצאות משבר הבנקאות והשפעתו על תעשיית הדיסקים הקשיחים. אל תפחדו, זה לא הולך להפוך לאסון. IDC מנבא שיהיו לחצים כלכליים שיצמצמו את גדילת הדיסקים הקשיחים בעתיד הקרוב, אבל העולם התקדם רבות מאז נפילת הדוט.קומים, וההשפעה על התעשייה תהיה פחות חמורה מאז.
בשנת 2001 קבוצת ה-G7 של הארצות המתועשות היוותה חצי מכלכלת העולם. היום, היא מהווה רק 42%. ארצות אחרות גדלו הרבה יותר מהר, ו-IDC חוזה שיהיה זה מיתון בצורת U (בהשוואה למיתון לטווח ארוך, שעקומתו בצורת L, או למיתון שמצטייר כ-V).
IDC אומרים ש-40% מן הארגונים מתכננים לצמצם את הוצאותיהם בטכנולוגיות המידע אם תהיה החמרה, וכי כבר היום הרבה חברות IT מצמצמות את הוצאותיהן בחומרה. בו בעת, לחצי מחירים מחמירים לכיוון מחשבים אישיים "מספיק טובים". ב-2007, הנפח העיקרי של  משלוחי המחשבים נעו בתחום ה-800 דולר. ב-2008 זה ירד ל-600 דולר, וכיום המחשבים האישיים הניידים נמכרים ב-400 דולר ארה"ב.
עולם הרשתות השתנה בשנים האחרונות, עם יותר רוחב פס ויישומים, בזמן שהאחסון הולך ועובר לכיוון ה-cloud. בעוד פרוש הדבר הוא אולי שכל מחשב אינדיבידואלי דרש פחות נפח אחסון, זה גם אומר שהרבה יותר מחשבים ניידים יהיו מחוברים לשולי ה-cloud. בשנה שעברה נמכרו 1.5 מיליארד מכשירים ניידים, מתוכם שני שליש היו טלפונים, עם מעט מאוד נפח אחסון. מחשבי PC נישאים היו רק 6% מהשוק. עד 2012 השוק יהיה של כ-2.5 מיליארד מכשירים, כאשר ה- PC הנשיאים יהוו כ-11%, והקטגוריה החדשה של MID - Mobile Internet Devices יתפוס את החלל הקיים היום בין הטלפון וה-PC.
בחזרה לנושא הדיסקים הקשיחים, IDC לא רואה את עקומות המחיר של ה-SSD ושל ה-HDD עולות אחת על השנייה אי פעם, והדיסקים הקשיחים ימשיכו לנצח במחיריהם לכל גיגה בייט. אבל, לאחסון במצב מוצק יש נישה בה החסונות וחיי הסוללה מוערכים ביותר. הדבר גם הגיוני בנפחים הנמוכים, היות ולדיסקים הקשיחים יש מחיר מזערי של  35 דולר. עם זאת, השאלה חוזרת ל-PC הנייד ביותר - ultraportable PC.
Ryding שאל מה היא קיבולת מספקת, תוך כדי שהצביע על כך שבזמן שה-SSD עולים על ה-HDD בתוצאות מבחני הביצועים הסינטטיים (קראו מאמר מאלף על השוואה בין מבחני ביצועים סינטטיים ומבחני ביצועים בעולם האמיתי), הרי שברמת האפליקציות ל-PC ההבדל  אינו כה משמעותי, היות והיישומים עברו במשך 25 השנים האחרונות, התאמה לטכנולוגיית הדיסקים הקשיחים.
John Kim, נשיא חברת Trendfocus לחקר שוק האחסון, אמר שהבעיה של ה-SSD היא שחיקה. "תאים ברמה הבודדת חיים 100,000 מחזורי כתיבה. תאים רבי-רמות (כאשר תא אחד שומר על יותר מביט אחד של מידע, בהתאם לרמת הכוח האלקטרו-מניע שלהם) רק מחזיקים מעמד במשך 10,000 מחזורי כתיבה. מה עושה SSD טוב? עליך יהיה להתחיל עם פלאש NAND זול, תצטרך מהירויות כתיבה גבוהות יותר, יותר עמידות ובקרים מעולים. כיום כבר יש לנו מוצר עם כל אלה. הוא נקרה דיסק קשיח. למה לעבור ממשהו שמציע את הפתרון למשהו שלא? זה הכל חלק מן ההתרגשות", הוא אמר.
קים אמר שהפתרון ההיברידי של Sun, המשלב SSD עם HDD מבטיח, עם פי שלושה ביצועים ורק חמישית מתצרוכת החשמל.
עד 2016 הדיסקים הקשיחים יעברו למצעים תבניתיים, עם החומר המגנטי מסוגר בתוך תעלות או נקודות על גבי הדיסק. זה מצמצם את ההפרעה וכבר היום Hitachi ביצעה ניסויים עם עד 300 גיגה-נקודות לאינץ' מרובע. עם זאת, הטכנולוגיה לייצור אותם דיסקים עדיין נמצאת מעבר לפתרונות הזמינים בתעשיית המוליכים למחצה של היום.
גם לגרום לראש הקרוא לרחף מעל דיסק עם תעלות וחתכים, אפילו שהם יהיו ממולאים, מהווה אתגר.
Seagate ואוניברסיטת Carnegie Mellon עובדות על שיטת צריבה נתמכת חום - Heat Assisted Magntic Recording -HAMR. הרעיון הוא להגדיל את הצפיפות על ידי שימוש במצע מגנטי בעל coercivity - רמת מיגנוט גבוהה שיהיה עמיד להשפעת השדות המגנטיים השכנים ומשתמש בחום כדי להוריד את ה coercivity באופן זמני, על ידי חימום המצע ל-500 עד 600 מעלות. החברה המסחרית והמוסד האקדמי עובדים על אמצעי שהוא גל אופטי קרוב-שדה שיוביל את החום לנקודה מוגבלת שלא תזיק לחומרי הסיכה של הדיסק.
השילוב בין המצעים התבניתיים ("patterned") לבין טכנולוגיית HAMR צפוי להגביר את צפיפויות הדיסקים הקשיחים עד ל-50TB לאינץ' מרובע. הטכנולוגיה העכשווית של צריבה אנכית צפויה להתקדם עד לגבול מרבי של 1.2TB לאינץ' מרובע.
תבנות הטרקים בלבד צפוי להוביל ל-7TB אינץ' מרובע עד 2013, ויתכן והדיסקים הקשיחים הראשונים עם טרקים מתובנתים יגיעו לשוק כבר ב-2009."

 מערכות BOS מבית צ'יף מתאימות להתקנה על גבי מערכות מחשב, שרתים ומערכי כוננים של דיסקים קשיחים, זיכרונות במצב מוצק או שרתים וריטואלים כאחד.

   
 

למכירה דומיין,
יד ראשונה
www.marketing.co.il
צור קשר



בלוגרים

 

חשוב להבין שבלוגים יכולים להימחק. הם נמחקים כליל או חלקית, בטעות או בזדון, על ידי הכותב או מישהו אחר. כאשר זה קורה בסמוך למועד פרסום הפוסט שנעלם, יכול הבלוגר לשכתב את עבודתו, על אף כי מדובר בטרחה מיותרת. כמובן, תוצאת השכתוב לא בדיוק ספונטאנית ואיכותית כפי שהייתה במקור. פעמים אחרות, רק זמן רב לאחר המחיקה שמים לב שרשימות ישנות נמחקו. קורה גם שהבלוגר חפץ בשחזור פוסטים שהוא מחק בכוונה בעבר.
לאחרונה יותר ויותר אתרי בלוגים מציעים כלים לגיבוי המידע שנכתב בבלוג. חשוב לנצל את הכלים הללו ולגבות, עדיף אל המחשב של הבלוגר, אחת ליום, שבוע או לחודש, בהתאם לתדירות עדכון הבלוג.

 

   
 

כך זה היה

















הכל חוזר, חביבי


הצעירים שבינינו גדלנו בדעה שה-Mainframe הוא מיצג מוזיאוני, דינוזאור המחשבים הנכחד. (רק הספקתי לשים נקודה בסוף המשפט הקודם וכבר חשו עמיתיי לתקן אותי: "לא דינוזאור, אלא מפלצת ענקית שכל הארגון סוגד לה ורק לכוהני הדת שלה מותר להתקרב, לשרת, להגדיר, לשנות, לבקש"). אבל בארגונים רבים, אפילו ביחידות ציבוריות של ארצנו הקטנטונת, מעולם לא הפסיקו להשתמש בו. וכעת - אולי כי יבש הדיו בקולמוס הרעיונות החדשים של היצרנים הגדולים?- מתכננים לו קמבק רווחי במיוחד.
המיינפריים היה תמיד יקר, ולכן מי שיכל להרשות אותו לעצמו היו הארגונים הגדולים ביותר. ה"רעיון החדש" הוא למכור גם לארגונים הבינוניים שבין הגדולים מערכות מיינפריים קצת פחות יקרות מאוסף של שרתים הארגוניים. לפני חודשיים הכריזה IBM על שרת המיינפריים הקומפקטי z10 Business Class (ולא, הקיצור "z10 BC" לא מתייחס לגיל הטכנולוגיה...). מחיר התחלתי של דגם זה נקוב ב-100,000 דולר. לטובתו יאמר שהוא יכול להכיל עד 232 שרתי x86 ונחשב למהיר בארבעים אחוזים מקודמו ה-z9 BC, פרט לאפשרות הגדלה הוא מחזיק ביתרונותיהם של אחיו הגדולים: כולל הצפנה, partitioning ותמיכה בלינוקס. אם להאמין לסטטיסטיקות של IBM, הלא ש-מיינפריים z10 אחד מציע קיבולת זהה ל- 1,500 שרתי x86 אבל דגמי המיינפריים צורכים 85% פחות אנרגיה ומזהמים 85% פחות את הסביבה. כרגע קם גל חדש של יצרני תוכנה המפתחים יישומים למערכות מסוג z, וביותר אוניברסיטאות מלמדים את הטכנולוגיה בהשוואה לשנים קודמות.
מאידך טענו ב-HP כי בשנתיים האחרונות עברו 250 מתוך לקוחותיהם בעולם מן המיינפריימים של IBM לשרתי Integrity של HP. לדבריהם חסך המעבר עד 70% מעלויות תפעול ועוד חסכון הוני שבין 1.5 ל-23 מיליון דולר.
IBM רואים שכאשר חוות השרתים קטנות על ארגון מסוים, המגמה היא לעבור ל-Unix, משם ל-Unix clustering או לחלופין לווירטואליזציה. המיינפריים בכלל מוצג אצלם כפלטפורמה ותיקה לווירטואליזציה.
בין הסיבות ההיסטוריות לעזיבת המיינפריימים על ידי הארגונים היו קשיחותם, המומחיות הרבה הנדרשת להפעלתם וחוסר התאימות למערכות אחרות. הפתרון של הרצת לינוקס על המיינפריימים החדשים הופך אותם פלטפורמה פתוחה וגמישה יותר, וגם מצמצמת את עלויות התוכנות.
רכישה של מיינפריים הוא מהלך לא קל לארגון הממוצע. מדובר בהשקעה חד פעמית גדולה של חומרה וכוח מחשוב ללא תמיכת Windows ואין לה כל יתרון פיננסי בהשוואה לשרתי ה-blade המודולאריים, שמאפשרים לרכוש יחידות בצורה הדרגתית, בהתאם לגדילת המידע הארגוני בנפח ובמורכבות.
 

   
 

S.O.S.

הספרייה איננה ?

לחץ בריבוע ?

לחץ בריבוע !












מילה על NAS


היום, יותר אנשים בעולם מורידים ושומרים קבצים למחשבים שלהם, דהיינו הם צריכים יותר קיבולת אחסון. יותר מחשבים אישיים נמכרים בשוק הפרטי, וללפטופים שביניהם יש יחסית קיבולת אחסון קטנה יותר בהשוואה לדיסקים הקשיחים שניתן להתקין במחשבים השולחניים, דהיינו הדרישה לאחסון חיצוני הולכת וגדלה.
בבריטניה לבד חלה עליה של כ-14% במכירת דיסקים קשיחים (השיעור חושב בנפח ולא במספר יחידות) בהשוואה לתקופה המקבילה של שנת 2007. יש הגורסים כי אותה גדילה מקורה בשוק הדיסקים החיצוניים של 2.5 אינץ'. חברת GfK מספרת שסך הכל מכירות אותם הדיסקים הגיעו ל-84,000TB בספטמבר 2008, בהשוואה ל-55,000TB בספטמבר 2007
יש להודות כי ההאטה הכללית במכירות המחשבים השולחניים גוררת עמה הורדה במכירות הדיסקים הקשיחים הפנימיים. וגם גורמת להורדת מחירי המחשבים האישיים בכלל, כך שיותר משקי בית ועסקים קטנים יכולים להרשות לעצמם להחזיק מספר מחשבים באתר אחד. וזו כמובן שעתו היפה השל ה-NAS, אחסון צמוד רשת, המאפשר למספר מחשבים להתחבר באמצעות הרשת המקומית, במקום להחזיק דיסקים חיצוניים מחוברים לכל מחשב. למרות שקל מאוד לבנות NAS ייעודי, רבות החברות המציעות התקני NAS מוכנים. חברות אלו ראו עליה במכירות שלהן (16% מספטמבר 07 לספטמבר 08). ראו כי טוב, ואפשר כרגע לראות פירמות שונות, מענפי האחסון, המולטימדיה, הרישות והחומרה, השואפות לכבוש את אותה נישה ויוצרות שוק הטרוגני מבחינת כלים, קיבולות ומחירים שרק מבלבלים את הצרכן הממוצע. אנו רואים כאתגר לאינטגראטורים לספק מוצרי NAS פשוטים, זולים ותואמים כמה שיותר טכנולוגיות.

לקריאה נוספת : שבץ נא (2005)  ו-900GB בכל בית -(2008).
 

   
 

מילה על NASA


כאשר אנחנו שומעים ש"המשבר מגיע מלמעלה", מסתבר שהמשבר גם מגיע למעלה, לשמיים, לחלל החציון. למנהלי סוכנות החלל האמריקנית NASA קשה להשלים עם העובדה שחקר העולמות המרוחקים ירד פלאים בסולם העדיפויות של הממשל, כאשר הנשיא החדש שלהם יצטרך להתמודד עם משבר כלכלי, בטחוני, של בריאות, מגורים אנרגיה ועוד...
הנזק הצפוי ממשבר מתקרב בחקר החלל הולך מעבר לעיכוב או הפסקת פרויקטים וצמצום תוכניות לטווח ארוך. אין לשכוח שפעילות הסוכנות מובילה את כיבוש הגבולות של חקר האדם והרובוטיקה. היא משלמת על פיתוח פתרונות והידע הנרכש מנוצל על ידי הספקים, חברות מסחריות בתחומים שונים. אנו בעידן בו בנוסף לארה"ב של אמריקה, גם ארצות אחרות משקיעות בחקר החלל. ה-ESA האירופית מתפתחת במהירות, לרוסיה יש אחת ממערכות השיגור מעבורות חלל המוקשחות בעולם, סין מתקדמת בצעדי ענק בטיסות מאוישות בחלל ואפילו הודו כבר הגיעה לירח. מול אותה תחרות בינלאומית, מי יודע מה יהיה בעוד עשור מצבה של מעצמת החלל האמריקנית. נכון שלעת עתה שיתוף הפעולה עם העמיתים טוב ופורה, אך מצב זה עשוי גם להשתנות.
בשיתוף עם הרוסים, החליטו ב-NASA להמשיך ולהשתמש ברכב החלל Soyuz להובלת המשלחות אל תחנת החלל הבינלאומית (ISS) ובחזרה בין 2010 ל-2015. לשנת  2015 מתוכנן סיום פרויקט ה- Constellation של NASA. אבל מי יכול לחזות את העתיד, ומה אם הפוליטיקה הבינלאומית תגרום עד אז להתדרדרות היחסים בין המדינות? - אל לנו לשכוח את המלחמה בגרוזיה, למשל... לא שחסרות היום חברות מסחריות שמצהירות על יכולותיהן לספק אמצעי תחבורה בחלל, שביניהן המובילה היא SpaceX
רבים מתוך שורות סוכנות החלל האמריקנית מבקרים את שיטת הניהול ששררה עד כה. דוגמא בזעיר ענפין היא, למשל, תא אחסון בעבור מעבדת החלל במאדים שפותח בעלות של שני מיליון דולר, ומאוחר יותר הוחלט לוותר עליו.
בשונה מ-NASA, בסוכנות החלל האירופית כרגע לא משחקים משחקים פוליטיים, התקציב שלה קטן בהרבה אבל האופטימיות לגבי עתיד המהלכים שלה בחלל גדולה בהרבה. רבים מאמינים כי באירופה דווקא משתמשים בחקר החלל כאמצעי לעידוד הכלכלה. כדאי לממשל האמריקני להעיף מבט לכיוון ESA כדי להבין כי השקעות בחלל מביאות עצמאות, גדילה והכנה לעתיד. הצמצומים בתוכנית ה-Constellation רק יביאו לארצות הברית של אמריקה תלות ברוסיה או בספקים מסחריים.
 

   
 

















איי.סי. מערכות מיחשוב

A.C. Computer Systems

ייעוץ ומכירת תוכנות, מחשבים וסורקים


מחשב נייד קטן אבל גדול!

דגם Vision V-100 עם מעבד Intel Atom 1.6
במחיר
650 $ לפני מע"מ
 

 Intel® Atom™ ProcessorProcessor & Cache
 WINDOWS XP HOMEOperating System
 Intel® 945GSE+ICH7M►Chipsets
 2GB (DDR2 667), Max: 2GBSystem Memory
 10.2” 1024x600 LCD PanelLCD Display
 UMA►Graphics & Video Module 
 HD Audio, Stereo speakers►Audio
 250GB SATA►HDD
 1.3M ►Webcam
 4-in-1 Card Reader, SD/MMC/MS/MSpro►Card Reader
 Built-in 10/100 LAN
 Built-in 802.11b/g WLAN Card + BT
►Communication Port
 Graphics Card Output (15-pin, D-Sub) X 1
 USB2.0 Port X 3
 Mic-in Port X 1/Line-in Port x 1
 Headphone Output X 1
 LAN Port X 1
►I/O Port
 Output: 19V DC, 40W / Input: 100~ 240V AC,
 50/60Hz universal
►AC Adaptor
 Li-Ion 3 cells►Battery Pack & Life
 260(L) X 180(D) X 19-31.5(H)mm
 1.0KG with 3 cell battery
►Dimensions & Weight

ועוד, תיק תואם במתנה!

◄ניתן להשיג את כל גדלי הניידים לפי הקונפיגורציה הנדרשת.
השירות בתקופת האחריות: אתם מודיעים לנו בטלפון ושליח יבוא לאסוף את המחשב. תוך 3 עד 4 ימי עבודה המחשב יוחזר אליכם ללא כל עלות.

תוספות:

הפרש ל XP PRO- רק 50$
צורב DVD נייד דק במיוחד - 65$
הרכבת אחריות ל 3 שנים -90$ 


רח' חניתה 3, ראשל"צ 75282, טלפון 03-9612831 או 052-2727022
email

   
 

לתרום דם


ביום ו' ה-26 בדצמבר, ה' חנוכה, בשעות 09:00 עד 14:00
יקיים מגן דוד אדום, בשיתוף עם מועדון ליונס נס ציונה,
התרמת דם בפינת הרחובות ויצמן ועמק השושנים של נס ציונה (חניון הקניותר).
 זה בריא, זה נחוץ, כולם מוזמנים!

חג חנוכה שמח

   
 


ההודעה התקבלה
ממועדון ליונס רעננה

חינם


ארגון חברים לרפואה הפועל למען החולים ובני משפחותיהם מפעיל שירות ייעוץ עו"ד חינם ללא עמלות ולקיחת אחוזים על ידי עו"ד זיוה עירון.
בנוסף בארגון, שירות ייעוץ לתביעות בביטוח לאומי חינם ע"י ד"ר סעד בימי שני.
כל מי שנזקק לשירותים אלו, מוזמן לפנות.
לתיאום טלפוני ולמידע נוסף: גב. יעל הלר, "חברים לרפואה"
טלפון- 03-5792220 או 073-2198804
 

   
 

7- לעודד תיירות


השבוע נרשמה תאונת הדרכים הקשה ביותר בשישים שנות מדינה. הקורבנות הגיעו ארצה במסגרת מאמץ לקדם את ענף התיירות. אין ביכולתנו לנחם את המשפחות או להקל על כאבי הפצועים. אז בנוסף להתנהגות בטוחה בדרכים, בואו לפחות נתרום למטרה למענה באו אנשים אלו לישראל.

כאשר המתמטיקאי היווני Philon מבִּיזַנְטְיוֹן הכריז על שבעת פלאי העולם העתיק, העולם המוכר לו היה קטן מאוד ולמעשה רק סבב את מזרח הים התיכון. שבעת כלילי היופי היו אז הפירמידות בגיזה, הקולוסוס מרודוס, הגנים התלויים בבבל, המגדלור מאלקסנדריה, פסל זאוס באולימפיה, המָאוּזוֹלֵאוֹם ב-Halicarnassus ומקדש ארטמיס באפסוס.
היום עולמנו גדול בהרבה מאשר לפני אלפיים שנה, הוא כולל שבע יבשות והרבה מאוד פלאים - פלאי טבע ומעשי יד אדם.
אבל המספר שבע היה ונשאר נוח מאוד. הוכח כי אדם ממוצע מסוגל לזכור שבעה דברים בקלות(*). אם תבקשו מכל אחד לבחור מספר בין 1 ל-10, הבחירה הנפוצה ביותר בעולם כולו היא 7. זהו מספר המופיע כמעט בכל היבט של חיי האדם, כולל כתבי הקודש. לטבלה המחזורית של מנדלייב יש שבעה מחזורים (שורות) של יסודות כימיים. האור הלבן מורכב משבעת צבעי הקשת. לכל מיני היונקים יש שבע חוליות בצוואר, בגלקסיה שלנו יש שבעה גופים הנראים בעין בלתי מזוינת (שמש, ירח, מאדים, צדק, שבתאי, נוגה, וחמה), ואם תרצו יש גם שבע פתחים בראש האדם...

התנ"ך מספר שה' נח ביום השביעי. בנצרות, 7 פולחנים (סקרמנטים) ושבע חטאים שדינם מוות. בודהה הלך שבעה צעדים בלידתו. 7 הוא מספר מוחלט בקוסמולוגיה ה- Cherokee, מספר המייצג את האינסוף במסורת האסלאם. במצרים העתיקה היה 7 מספר חיי הנצח, במיתולוגיה היפנית קיימים 7 אלים למזל הטוב. גלגול הנשמות בדת ההינדי עובר שבעה שלבים לפני הגאולה, ובחיי המאמינים שבע רמות של מודעות מחוברות ל-7 צ'קרות, מרכזי אנרגיה בגוף הגשמי.

*ב-1956 פרסם הפרופסור לפסיכולוגיה מאוניברסיטת פרינסטון George A. Miller (שמאוחר יותר פיתח את ה-WordNet) את התיאוריה של "מספר שבע הקסום". ראשית הוא גילה שטווח הזיכרון של בוגרים צעירים נמצא סביב שבע אלמנטים, בלי קשר למהות אותם אלמנטים (ספרות, אותיות, מילים או משהו אחר). מחקר מאוחר יותר גילה שהטווח תלוי בקטגוריית האלמנטים בהם משתמשים (שבע לספרות, שש לאותיות וחמש למילים, קצר יותר למילים ארוכות מאשר למילים קצרות, וכו').

שבע תווים יש בסולם המוזיקאלי המערבי, 7 ימים יש לנו בשבוע ו-7 ספרות (לא כולל קידומת) במספרי הטלפון הקווי אצלנו בישראל, בקנדה ובארה"ב. ומי שמאוד שמח מתואר כנמצא "ברקיע השביעי"...

יוצר הסרטים השוויצרי Bernard Weber זיהה את טרנד הדירוגים של המאה ה-21, על תוכניות הריאליטי והתחרויות ההזויות ביותר שלה. הוא ניצל את אהבת הארץ, השמרנות, הסקרנות או השעמום של מיליוני אנשים ויצר טירוף אינטרנטי כאשר יסד ב-2001 את קרן שבעת הפלאים החדשים (The New7Wonders Foundation) -ארגון ללא מטרות רווח- וביקש מהעולם כולו להצביע ברשת כדי לבחור את הפלאים הקיימים בימינו.
וובר אמר כי מטרות הקרן הן להגן על מורשת האנושות סביב העולם ולהתריע מפני הרס הטבע והתפוררות המורשת מעשה יד אדם. ארבעה מיליון גולשים, באמצעות 28 מיליון קולות, נענו והצביעו החל משנת 2001. מספר המועמדים תפח ל-177 . לבסוף הוכרזו 21 האתרים שהגיעו לגמר התחרות, כולל החומה הסינית, האקרופוליס באתונה, מגדל אייפל, פסל החירות בניו יורק, בניין האופרה של סידני, חורבות העיר פטרה ושוב...הפירמידות בגיזה!
הנושא לתחרות אינו חדש בימינו. האגודה האמריקנית להנדסה אֶזְרָחִית כבר חברה בעבר רשימה שכללה את בניין ה-Empire State ומנהרת התעלה האנגלית. ספר העובדות של ה-Reader's Digest גם כיבד בין היתר את מעבורת החלל ואת הקתדראלה הצרפתית הגותית שבעיר Chartres.
גולשים יוצאי דופן הציעו כמועמדים את עצמם, את עוגת השוקולד הגרמנית, ושאר קוריוזים. הגיאוגרף מאט רוזנברג  היה בין אלו שהציעו שיצירתה של מדינת ישראל הינה פלא מודרני אמיתי.
יוזמת התחרות של Weber לא מצא חן בעיני המצרים, שר התרבות המצרי כינה אותה "מגוחכת". וראש המועצה העליונה המצרית לשימור עתיקות דרש להסיר את מועמדות הפירמידות הקשישות (בנות כ-4,500 שנה) בטענה שהן לא זקוקות לקולות הגולשים כדי להיחשב לפלאי העולם. אבל מועמדותן לא הוסרה, מפני שהתחרות הייתה תהליך דמוקרטי שנוצר מהצבעה אינטרנטית ובהיקף קטן יותר באמצעות הצבעה טלפונית. הקהל העולמי החליט על המועמדויות, ולא שום ועדה שְׁרִירוּתִית.
ההצבעה (7 קולות לאחד) הייתה חינמית, אבל מצביעים להוטים יכלו גם להצביע שנית במחיר סמלי של 2 דולר, לכיסוי הוצאות הפרויקט.

ב-7 ביולי שנה שעברה (07/07/07) נודע על תוצאות הבחירות, לאחר ספירה של יותר מ-100 מיליון קולות. הזוכים הוכתרו בטקס שנערך באצטדיון בעיר ליסבון והיו אלה החומה הסינית, העיר פטרה, אתר המאיה במקסיקו Chichén Itzá, פסל המשיח המושיע בברזיל, הקולוסאום הרומי, חורבות Machu Picchu וה-Taj Mahal.
באותה הזדמנות הכריז Weber על הפרויקט הבא: בחירת 7 פלאי הטבע העולמיים.

אל תתעצלו, הצביעו בעד הבחירה של ים המלח כאחד משבעת פלאי הטבע בתחרות הבינלאומית החדשה. בתחרות כתבה לגבי ים המלח כאוצר טבע משותף לעמים שבאזור. קולכם יעודד את השלום ויעזור גם לענף התיירות שלנו.
היכנסו לאתר http://www.new7wonders.com/nature/en/index. שמורות בו לכל גולש שבע קולות. היכנסו לקישור Vote for your nominee, בחרו בכל פעם יבשת, ומתחת ליבשת את אוצר הטבע האהוב עליכם.  (למבולבלים: את ים המלח תמצאו ביבשת אסיה)

ניתן להצביע רק עד ה-31 בדצמבר 2008!
 

   
 

Bernard Madoff












































ככה זה מרגיש













































השורות של עמית

כלכלנים


משחק הפירמידה היקר ביותר בעולם התפוצץ השבוע. הוא נוהל על ידי כלכלן מכובד, מי שהיה נשיא הנסד"ק בארה"ב. מדובר בתרמית כמו כל משחק פירמידה בלי יוצא מהכלל, אלא שתלוי מי מנהל אותו, ולמר מאדוף יש קרדיט מספק על מנת שעשרות גורמים פיננסיים וכבדים בעולם (ובישראל) יפלו בפח. מה שאני לא מבין הוא: איך בנקאים, מנהלי חברות ביטוח ושאר אנשים שמגלגלים כספים מדי יום בסכומים גדולים לא מצליחים לעלות על העובדה שמדובר בעצם במשחק הפירמידה שהציבור התמים כביכול, כבר לא לוקח בו חלק, כנראה שאם הסכום מפתה מספיק החמדנות שואבת את כל החמצן מהמוח.
 

ביקור באתר


השבוע נתבקשתי לבדוק אתר חדש לשיתוף וידאו. Hooqs.com אל תשאלו אותי מה מקור השם סביר להניח שהוא עיוות מוגזם של המילה hook (וו). עקרונית, מדובר ב...עוד אתר לשיתוף וידאו עם תוספת אפשרות משלוח סרטים מהאתר לטלפון סלולארי.
ראשית האתר שמעוצב לא רע, הוא אולי אחד האתרים הפחות ברורים שנתקלתי בהם ויש בו קליפים וגם VJ. מה זה? אין לי מושג, אני כמעט משוכנע שהאות V מתייחסת לווידיאו. על ה-J אין הסכמה, ובכל האתר לא מצאתי הסבר, מה שבטוח שה-VJ גם הם קליפים של וידאו.
לא לקח לי הרבה זמן לגלות איך נרשמים, ולהעלות גם לא הייתה בעיה ותוך זמן קצר העליתי 25 סרטים. קצב ההעלאה היה סביר לחלוטין אבל העיבוד ארך יומיים. וגם אז עובדו רק 7 מכל 25 הסרטים. העיבוד וההמרה היו מוצלחים למדי, ואבדן הפריימים היה מינימאלי. אבל לכל הסרטים ניתנה משום מה תמונת Thumb זהה, ולך תדע איך להחליף. ואז התברר לי שכל עבודתי הייתה לשווא שכן HOOQS הוא כנראה אחיו הקטן של מטהקפה, והוא במילא קורא את הסרטים שממוקמים כבר על מטהקפה וסתם טרחתי. בגדול? עוד אחר שייסגר בקרוב מאוד כמו רבים אחרים שנעלמים לי במהירות מהרשימה. סלולארי? יעבוד רק עם הדור השלישי ובכלל, מי צריך את זה? אם יש לכם כבר מסך נורמאלי ודור שלישי הרי של-dailymotion יש את הכל ועובד היטב כבר זמן רב. כדי לברר לאן נעלמו שארית הסרטים שהעליתי פניתי לתמיכה. זה היה בערך לפני שבוע, אני עדיין מחכה.
אגב משום מה לאחרונה ההמרה של סרטים דרך היוטיוב דופקת לי את הסרטים, ההנחה שלי שביוטיוב הלכו על המקודד בו משתמשים "ההורים" מהגוגל (מקודד דפוק שיכול לקצר סרט של 1:30 ל-30 שניות כי הוא ממש לא אוהב פריימים כפולים. יש סיבה מאוד ספציפית למה פריימים יוצאים כפולים: כי העורך (אני במקרה זה) רוצה שהפריים ישב על המסך יותר זמן. ביוטיוב לא מסכימים איתי. נכון להיום, שירות הוידיאו הטוב והאיכותי ביותר על הרשת הוא Dailymotion שאחרי בירורים ארוכים התברר לי כי הוא בעצם צרפתי.
 

עבודת חמורים ומזג אוויר


בימים אלו אני עובד על עדכון כל תחנות הטלוויזיה, שמשדרות חי לאינטרנט, באתר שלי. עבודה שהייתי צריך לבצע באופן קבוע מדי שבוע אבל בגלל האופי המונוטוני שלה והמסה אני צריך לבנות הכל מחדש... ומדובר באלפי תחנות טלוויזיה, אפילו לאפגניסטן יש 5 תחנות שמשדרות חי לאינטרנט. האמת היא שדי מתאים לי עבודה בלי מחשבה בימים אלו, להיות תקוע בבית כשמזג האוויר מתפרע בחוץ. אתמול גרמו הגשם המסיבי והרוח המטורפת לקריסת מבנה בן 5 קומות במרסיי. 3 שעות נסיעה מכאן מערבה בילו התושבים בגריפת שלג כל היום, שכן בלילה אחד הצטברו 60 ס"מ שלג. צרפת כמובן לא לבד, נהר ה"טבר" ברומא -שבדרך כלל קשה לראות אותו- זורם מתפרע, וונציה שתמיד הייתה עיר של תעלות היא עכשיו עיר של תעלה אחת ומי שנורא רוצה לראות כל כיכר סן מרקו וארמון הדוצ'ה כדאי שיצטייד במגפיים שכן הכיכר כולה מוצפת במים עד גובה הברכיים.
 

לתת לחתול לשמור על החלב


עובדים במחלקת הכספים של קופ"ח מכבי חשודים במעילה, בכירים ברכבת מואשמים בשוחד תמורת תפירת מכרזים. זה מקבצון של יום אחד בשבוע האחרון, ובשנים האחרונות היו רבים כאלו בכל הרמות. די מטריד לחשוב שכה רבים מקבלים עמדות כוח או אמון ומשתמשים בו כדי לגנוב.
 

תחרות?


חברות הסלולארי עומדות להיכנס לתחום אספקת האינטרנט. אל תחככו ידיים בשמחה, עדיין אף אחד לא יוזיל לכם את המחירים. אל תשכחו עם מי אתם מדברים ועל איזה ענף מדובר. אתם עומדים מול הקרטל השני בגודלו בישראל, כל כך גדול שאף אחד לא מעז לקרוא לילד בשמו "קרטל". ואל תשכחו לאיזה שוק הם נכנסים, שוק שממילא "מקורטל" לחלוטין. מעניין כמה תמימים יקומו ויחתמו אתם על עסקאות אחרי שנים שהם דופקים את הציבור מכל צד באספקת טלפוניה סלולארית.
 

חינוך, מחנכים וכסף


נחרדתי לקרוא על תוצאות המבחנים של תלמידי ישראל, לאן הידרדרה מערכת החינוך הישראלית והכל בגלל כסף. בימים בהם ממשלות שופכות הון תועפות לתוך התעשייה, המסחר והבנקאות ו-15 מתוך 25 מדינות הגוש האירופי חורגות מתקציב המדינה שלהן, למה לא יכולה ישראל להשקיע גם היא כדי לשפר את העתידה, את הדור הצעיר. שנים שאנחנו קוצצים בכל מה שנחשב סוציאלי, זורקים לרחובות את החלשים ומתעללים בכל חסר אונים רק בשם המערכת הקפיטליסטית. אבל, החינוך? הרי הוא העתיד שלנו, עשירים כעניים, חזקים כחלשים, בריאים כחולים. סוף סוף לאט לאט אנחנו מנסים לרפא את הפצעים של מערכת החינוך הגבוה, אבל לא ירחק היום ולא יהיה מי שילמד בה, אלא אם כן יורידו עוד יותר את אמת הדרישה במערכת החינוך הגבוה.
מה שמטריד אותי הוא שבמשך שנים, מלמדים אותנו, שגירעון תקציבי הוא רע, והנה כל העולם מוכן להיכנס לאימא ולאבא של הגירעונות התקציביים כדי להציל את המערכת הבנקאית, אבל לא מוכן לנדב עשירית מהסכום כדי להציל את העתיד.
 

סרטים


עוד פרסומות, והשבוע כולן מניו זילנד :
http://video.videowebgate.com/index.php?pt=feature
 

תגובה לשורות של עמית

   
 

 

הרביעייה הזו צולמה במהלך סמינר בבית ברל, והיא פותחת פינה לאוהבי החתולים והמחשבים. אם יש לכם תמונות וסיפורים בנושא, נשמח לקבל אותם לפרסום.

לדוגמא: החתול של עומר קפלן עוזר בפתיחת מחשב
ועוד תמונה מן הג'אנר של "ביום חיות הבית"

ראו גם גדג'טים לשירות החתולים -  באתר נענע
 

   
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
 

נא לא להשיב (reply) על הגיליון, נשמח לקבל הערות והארות,
המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל: magazine@chief.co.il

 
 

http://www.bos.co.il

 

P מגזין זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2008