גיליון מספר 9 שנה VIII - יום חמישי, 28 בפברואר 2008

 

«-לגיליון קודם 2008 לגיליון הבא-»

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

    

"חשוב להכריז לא רק על הטווח והעומק של משבר איכות הסביבה,
אלא גם על מימדיו המוסריים.
ניתן לאומר שמדובר במשבר פוליטי, לא רק סביבתי,
בו אנו גם הפוגעים וגם הקורבנות"
 

 Richard Cizik

 

 

 
 

גרסת BOS העדכנית הינה BOSv 2.2.3

▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS2008.PPS

   
 

פספסת מהדורה?
לא נורא!

למעלה
-
בפינה הימנית העליונה-
מדפדפים בין גיליונות קודמים.





























BOS לכל אחד

שמות מוזרים


להלן תשובה לפניה בעניין גיבוי קבצים בעלי "שמות מוזרים" – המכילים אותיות בשפות זרות או סימנים שונים.
מערכת BOS יכולה לגבות כל מסמך שהוא כל עוד מערכת ההפעלה מסוגלת להעתיק אותו. אם ברצוננו ש-BOS יגבה קבצים ברוסית או בספרדית עלינו להוסיף שפות אלו לשפות הנתמכות על ידי המערכת באותו האופן שהסברנו לגבי הוספת תמיכה בעברית למערכת ההפעלה.

בנוסף לכך וכדי לאפשר ל-BOS לגבות קבצים בעלי שמות המכילים סימנים שאינם נתמכים על ידי המערכת, ניתן להגדיר בהגדרת הגיבוי לבצע גיבוי נוסף בפורמט Unicode לקבצים שגיבויים נכשל במהלך הגיבוי הרגיל.

הפעלת אפשרות זו נמצאת במסך הגדרות הגיבוי ב- BOS:

   
 

S.O.S.

הקובץ נעלם ?

לחץ בריבוע ?

לחץ בריבוע !







תוכנות תיקון


מורה ססגוני בבית הספר לווטרינריה במחוז Santa Fe נהג לחזור בראשית כל שיעור על העיקרון לפיו "מי שלא יודע כלום פחות מזיק ממי שמחזיק בידע חלקי, לא מבוסס או שגוי. כך שמי שלא מוכן להקדיש את עצמו בלב מלא ללמידה, מוטב שיצא מהכיתה עוד בטרם השיעור התחיל". ובקיצור, מי שלא יודע עדיף על מי שחושב שיודע.
העיקרון תקף במגוון תחומים, זה שאינו יודע ימנע בדרך כלל מלפעול, בעוד שמי שמונע על ידי פיסות מידע, ניסיון בלתי מספיק, או מידע שגוי, יבצע פעולות מסוכנות ולא מתאימות לבעיה שהוא מנסה לפתור.
בצ'יף נתקלים תקופות במקרים בהם אנשים בוחרים להשתמש בתוכנות כגון  CHKDSK, Mac Disk Utility או FSCK שהן תוכנות לפתירת תקלות במערכת ההפעלה, כדי לטפל במה שהם מאמינים שהיא שגיאת הפעלה. אבל, כאשר קיים נזק פיזי בדיסק הקשיח הפעלת התוכנה תחמיר את מצב הדיסק ותקשה על תהליך השחזור הרבה יותר מאשר אם פשוט הינו מכבים את המחשב עד לבדיקה במעבדת המומחים.
מומלץ למי שבכל זאת מתעקש להשתמש בתוכנות מהסוג הזה, להריץ אותן במצב ללא תיקון, מצב בו התוכנה תדווח על מצב המערכת מבלי לנסות לתקן אותה בצורה פעילה, ותאפשר לנו להחליט כיצד לנהוג.
 

   
 

מיינפרמיזציה

מאת יוסי סהרון (ססי). באדיבות דור פלס

?Is Client-Server Dead, השלכות המגמה של מיינפרמיזציה של חלונות


"אין זה סוד כי העולם נע במעגלים. יש שאומרים שכל הרעיונות הטובים כבר נאמרו ומומשו, הם שם כדי לאתגר אותנו, ואנו כאן רק כדי לשכלל אותם. יש האומרים שכל מה שניתן להמציא כבר הומצא, וקל להתחבר לרעיון שהאנושות לא משתמשת ואף לא זקוקה ליותר מכמות קטנה מאוד של המצאות מתוך השפע העצום המקיף אותה.

למי שמתעורר רק עכשיו, וגם לאלו ששמו לב, הרשו לי להפנות את תשומת לבכם לתופעה המעניינת של מגמת המיינפרמיזציה של Windows. ניתן למצוא את שורשי הטרנד כבר במאה הקודמת, כאשר הדפדפן תפס נתח קריטי מ"עוגת הפונקציונאליות" של המחשב האישי, עד כדי הפרדתו מהמחשב האישי שלנו לשכבה בפני עצמה. הרבה מאוד פונקציונאליות קיימת עבורנו מבלי שנצטרך לקחת עימנו את המחשב האישי לכל מקום. נקודת הציון המשמעותית הבאה הייתה שירותי הטרמינל החלונאיים, עוד מימי שרת NT 3.5x (ח"ח לסיטריקס) ודרך השכלולים והשיפורים הרבים של מיקרוסופט, סיטריקס ואחרים שהשכילו להתמודד עם האתגרים הלא פשוטים של SBC - Server Based Computing. נכון ששירותי טרמינל אינם פתרון גורף לכל מציאות, אפילו היום, אך עדיין מדובר בפיסת היסטוריה מהפכנית. כעת מגיע אלינו טרנד הוירטואליזציה של שרתים (שאיננו חדש כלל וכלל, אלא רק מתחמם), ואנו מוצאים את עצמנו מנסים להצדיק בכוח חוות שרתים שאינן וירטואליות, לנוכח הכוחות הגלובליים של הכלכלה, המניעים את הוירטואליזציה כטכנולוגיה דומיננטית במרכזי המחשוב בשנים הקרובות, ולו רק בשל 3 סיבות\מגמות ברורות, שהן הצורך בהפחתת צריכת האנרגיה של האנושות בכלל והמיחשוב בפרט, הצורך בצמצום זמני התגובה של ארגונים מודרניים (הצורך לשרוד), והגברת רמות האוטומציה והסטנדרטיזציה של מערכות מידע, וזאת מבלי לדבר על הדברים השווים באמת בטכנולוגיה עצמה.
אנו גם עדים להתחזקות הוירטואליזציה של יישומים (דוגמת softgrid) ויישומים מוצלחים שלה בנישות כמו אבטחת מידע (דוגמת bufferZone). מעל כל אלה מרחף ענן ה- SOA ו- Software As a Service - זוכרים? הכול התחיל מהדפדפן. אין כאן מקריות. ואני לא אתחיל אפילו לדבר על VDI (וירטואליזציה של תחנות העבודה), שהיא החיבור האולטימטיבי, כך מסתמן, לפתרון 3 האתגרים הגדולים של תחנות העבודה - ניהול (מרכזי, בבקשה!), אבטחת מידע (שירים יד מי שיודע לנעול ל-ח-ל-ו-ט-י-ן תחנת קצה של משתמש פונקציונאלי מ-א-ו-ד, בלי כמה וכמה שכבות של יישומי צד שלישי והקשחות) ותלות בחומרה - כן, כן, התלות הבלתי מוסברת בחומרת קצה, המגבילה את הגמישות (מישהו אמר מעבר לחומרה חדשה? דרייברים, Anyone?) ומפחיתה את השרידות (mbtf ומחזור חיים ממוצע של מחשב אישי, אתם יודעים..) - לכל אלה יש השלכות מהותיות על שרידות של מערכות והכנה להמשכיות עסקית של הארגון, ועליה אדבר ב- TechEd הקרוב בסשן בנושא DRP ומה שמסביבו ובתוכו.

אז אחרי ש"התחממנו" קצת, הרשו לי להציג לכם במלוא הדרה את המגמה שאני קורא לה "המיינפרמיזציה של חלונות". ושימו לב איזו ענקית יצאה מיקרוסופט (ואני לא אומר את זה כי עבדתי שם קרוב לעשור מחיי),- הרי ברור שכל הקונספטים כאן מאז ומעולם, פחות או יותר. ויחד עם זאת, את האתגרים הגדולים באמת המיינפריים לא שאף מעולם לפתור עבורנו. המיינפריים התייחס למכונות, לחישובים, לפונקציונאליות, לא לבני אדם. בטח לא לבני אדם שלא נולדו עם קומפיילר ביד. בינינו, רובנו לא אנשי מחשבים מבטן ומלידה. בטח לא הדור שלי וקודמיו. ואז באה מיקרוסופט, עם חדשנות חרוטה על דגלה וחזון מדהים פשוט, והצליחה להתמודד עם האתגרים הגדולים באמת, של מחשב בכל שולחן ובכל בית - לקום אל מול אתגר ריבוי הספקים\יצרנים וריבוי ההתקנים שאיננו פשוט כלל וכלל. איך נאמר,- מה שלינוקס רק התחיל ללמוד בתחום הזה, חלונות מזמן שכח. מיקרוסופט אולי נולדה בדסקטופ, אך צמחה יפה (ובצדק) אל המשרד האחורי, כשהיא משאירה לא מעט חובבי "נובל" מושבעים (ביניהם אני) נאחזים ב- montior.nlm ו- salvage.nlm כאשר חלונות מדלג את כל הדרך מה- mid-size servers אל הדטה סנטר של הגדולים, נחלת ה- Unix וה-MF. ושימו לב - עם מה חלונות NT הפריחה את השממה? בטח לא שירותי קבצים והדפסה, אלא כשרת אפליקציות, עם IIS בראש המחנה כרכיב קריטי. IIS זה אינטרנט, כן? דפדפן כבר אמרתי? זוכרים? הכול התחיל בדפדפן.

זה גורם לי לחשוב שאולי גישת Client-Server מתה. הגישה הקלאסית שעליה הושתתה חלונות עברה מן העולם. אבל יותר נכון והגיוני להסתכל על זה שהיא רק מתהווה ל S+S, קרי תוכנה + שירות (שווה לכם להבין מה זה אומר), והיא לא ממש תפוג מהעולם, כמו שחסידי ה- SaaS ו- Hosted Applications עשויים לחשוב.

אז חוזרים ל- Centralized Computing, הא? זה הדיבור? ומה עם מוביליטי? הרי אם מחשוב מרכזי ו"מיינפרמיזציה של חלונות" זה הדבר הגדול, אין עוררין שדבר גדול אחר (עצום! יש לאמור) הוא ניידות. איך זה משתלב? חוזרים למרכז ובו זמנית יוצאים הכי רחוק שאפשר החוצה? גם כאן יש לי רעיונות, אבל כולם כבר נאמרו, לא? למרות שיש לי תחושה שאצליח לשכלל אותם, לפחות. :-)


לתגובות

   
 


מעניין ברשת


● חוקרים מאוניברסיטת פרינסטון יחד עם אנשי הקרן Electronic Frontier מצאו פגם המבטל את יעילותה של הצפנת הדיסק אם קיימת גישה פיזית למחשב. למשל, במקרה ולפטופ נגנב או כאשר משאירים מחשב שולחני ללא השגחה, או כאשר על גבי מסך מופיע חלון להכנסת סיסמא. תוך מספר דקות בלבד, באמצעות מפתח ההצפנה השמור ב-RAM של המחשב, ניתן להצליח בפריצה. זו תצליח מפני שגם התוכן וגם מפתחות ההצפנה השמורות ב-RAM משתהות בסיסטם אפילו אחרי שמכבים את החשמל במכונה. זה מאפשר לפורץ להשתמש במפתח כדי לאסוף כל התוכן שעדיין נשאר ב-RAM מיד אחרי שמדליקים את המחשב מחדש. אחד החוקרים טוען כי אין זו נקודת תורפה מינורית כמו בעיות אבטחה רבות אחרות, אלא שמדובר במגבלה בסיסית של תכנון מערכות המחשב. החוקרים הצליחו לפרוץ מערכות הצפנת דיסקים כגון FileVault של אפל, BitLocker של מיקרוסופט, וגם TrueCrypt ו- dm-crypt, ומאמינים שהשיטה תעבוד גם עם מערכות אחרות מפני שכולן מבוססות על אותן הארכיטקטורות.
כתבת המקור וגם סרטון מוצגים באתר Wired. תודה לדור פלס על ההפניה.

● יהודי ונקי - מנוע חיפוש http://www.jgog.net/ במקום הגוגל ה"מסוכן"... (אך לדעתנו השם Koogle היה מתאים הרבה יותר)

● עזרו לבחור ציפור לאומית באתר החברה להגנת הטבע. בצ'יף הבולבול מככב בין המועדפים, אתם יודעים למה.
 

   
 


 

לפני כחודשיים סיפרנו לכם, על צמיד שני הצבעים. מאז, יותר ויותר אנשים נראו עונדים אותו. בצ'יף נערכו הימורים (בלתי חוקיים - בגובה סכום עתק של פיצה לכולם) לגבי השאלה "עד מתי ימשיך המנכ"ל לענוד את הצמיד שלו". נראה כי בינתיים אין לא כוונות להוריד אותו, לפחות עד שיימכר כל המלאי בנס ציונה.
על כל צמיד כתוב:

"We serve so others might See"


הצמיד מציין תרומה של 25 ש"ח לקמפיין עולמי לטיפול ומניעת עיוורון. פעמים רבות אנו שומעים כי רופאים מתנדבים לעבוד בארצות העולם השלישי, אך הטסתם, כלכלתם, הציוד הנדרש לטיפול בחולים ועוד, נתרמים על ידי גופים בינלאומיים כגון קרן LCIF, המממנת פעולות אלו מתרומות ומן ההכנסות ממכירת אותם צמידים ססגוניים.
בשבוע שעבר הוכרז מבצע התרמה מיוחד ללקוחות צ'יף ולקוראי המגזין: עד פסח השנה או עד גמר המלאי בנס ציונה, יימסר כל צמיד (unisex) בעבור תרומה של 20 ש"ח

להזמנות: 08-9400070 או במשרדי צ'יף בנס ציונה.
 

   
 

אאוטסורסינג בתחום הכספים

לחברות עם סמנכ"ל כספים
אבי קרעין וזאב הרשקוביץ, מנכ"לים משותפים, ניהול נטו


לאחרונהה פרסמנו מספר מאמרים שהתייחסו לאספקטים שונים של אאוטסורסינג של מנהלי כספים לחברות אשר אין להן מנהל כספים. הצורך במנהל כספים בחברות ככלל ולו במשרה חלקית הינו ברור מאליו ולא נרחיב עליו במאמר זה.
אולם מה לגבי אאוטסורסינג של רו"ח, חשבים וכלכלנים לחברות בינוניות וגדולות שיש להן מנהל כספים? האם יש לכך הצדקה?
בואו ניקח כדוגמא, חברה בינונית עם מכירות של מספר עשרות מיליוני שקלים ואשר מעסיקה סמנכ"ל כספים. האם תהיה הצדקה להעסיק כלכלן או חשב באאוטסורסינג, בחלקיות משרה מעבר לסמנכ"ל הכספים?
מבנה מחלקת הכספים בחברות בינוניות מורכב לרוב ממספר עובדים במחלקת הנהלת החשבונות (לטיפול בלקוחות, ספקים, התאמת בנקים, שכר, גבייה וכדומה) ומנהל או סמנכ"ל כספים האחראי עליהם. סמנכ"ל הכספים נחשב ל "כולבוייניק" בחברות אלו, הוא עושה כל מה שמעבר לביצוע הטכני של הנהלת החשבונות. הוא אמור לתת מענה פיננסי ברמה העסקית במו"מ עם גופים פיננסיים, לקוחות, ספקים ועובדים. הוא אמור להיות הכלכלן של החברה ולטפל בתקציב, תמחיר למוצרים או לשירותים, הערכות שווי, בדיקות כדאיות כלכלית ותוכניות עסקיות וכמו כן אמור לעמוד בקשר שוטף עם הרו"ח החיצוני, היועצים המשפטיים, לדווח להנהלה, לדירקטוריון, לבורסה וכדומה. פעמים רבות הוא מרגיש כי הכול עליו ואין לו עם מי לדבר. נסו לדבר איתו בנייד ונראה אם תצליחו! הנייד בד"כ או על שיחה ממתינה או סגור וגם להודעות קוליות לרוב לא חוזרים מחוסר זמן.
אז מה אפשר לעשות??
צריך להחליט איפה להתמקד. תפקידו של סמנכ"ל הכספים הינו לתת מענה לכל צורכי ההנהלה והדירקטוריון, לנהל את הקשר עם רואה החשבון והיועצים המשפטיים ולנהל את כפיפיו. כל העבודה הטכנית אותה עליו לבצע לרוב, מסיטה אותו מהמיקוד והוא טובע בתוך "ים" הפרטים במקום לראות את התמונה הכוללת. על כן, הפיתרון הנכון עבורו יהיה להעסיק איש כספים נוסף, כלכלן או רו"ח (חשב) או אפילו גם כלכלן וגם רו"ח (בכפוף לגודל החברה) ולו בחלקיות משרה כל אחד, על מנת להתנהל בצורה מקצועית בתוך המחלקה שלו ולספק להנהלה ולדירקטוריון פיתרונות פיננסיים, עסקיים ודיווחים איכותיים.

בנוסף, הכלכלן או הרו"ח החדשים יהווה מוקד ידע נוסף בארגון בהיותו איש כספים מחד ובשל העובדה כי לרוב יעבוד לפחות במקום אחד נוסף מאידך. על כן סמנכ"ל הכספים יוכל להתייעץ איתו בנושאים שונים, לקבל את חוות דעתו ולצאת מהבידוד בו הוא עובד כיום.
ומה לגבי חברות גדולות? האם יש מקום לאאוטסורסינג בתחום הכספים בחברות גדולות? האם יש לכך הצדקה, למרות קיומן של מחלקות שלמות בחטיבת הכספים?
הבה נבחן זאת. אגף או חטיבת הכספים בחברה גדולה כוללת אנשי כספים רבים ומגוונים, אולם מתאפיינת לרוב בכך שהיא חסרה כ"א ועובדת בלחץ רב.
מדוע? מכמה סיבות.
סיבה אחת הינה שאגף הכספים איננו גוף יצרני, הוא איננו מכניס כסף לחברה (לכאורה) אלא מהווה הוצאה או בעגה המקצועית - תקורה. גוף תקורתי יקבל לעולם פחות משאבים מאשר גוף יצרני ועל כן תמיד יהיה בחוסר תקנים ותחת עומס עבודה כבד. במצב זה, כל המשאבים יופנו לכיוון ניהול השוטף ולא לכיוון פיתוח כלים חדשים, עיסוק בנושאים חדשים, ביצוע בקרות נוספות ותחומים נישתיים אחרים. אם למקד, הרי הטיפול בפרוייקטים מיוחדים או תקופתיים ובנושאים נישתיים לוקה בחסר.
בנוסף, אגף הכספים הוא גם "שומר הסף" של הכסף בחברה ועל כן התנהלותו צריכה להיות צנועה ולהוות דוגמא ומופת לאחרים. משמע, להתנהל עם פחות תקנים ולצמוח באופן איטי יותר משאר האגפים בכמות העובדים. כלכלנים או רו"ח בחלקיות משרה או במשרה מלאה באאוטסורסינג, יכולים לגשר על הפערים בתקנים. ההוצאות בגינם אינן נספרות כתקן וניתן למקד אותם בפרוייקטים ייעודיים או בנישות אשר לא הגיעו אליהם בעבר. הגמישות להעסיק בחלקיות משרה תורמת אף היא בחישוב היקף הצורך האמיתי ולא בהעסקה במשרה מלאה המגלמת בתוכה אבטלה סמויה, או אלתור של חלקי תפקידים שאינם קשורים זה בזה.

לסיכום, נציין כי הערך המוסף בהעסקת איש הכספים השולי הנוסף בחברה בינונית וגדולה הוא ככל הנראה גבוה, עקב הטיפול בפרוייקטים או נושאים בעלי פוטנציאל לשיפור עסקי, בניגוד לטיפול בשוטף. השוק צמא לפתרונות יצירתיים בהקשר להעסקת עובדים בתחום הכספים גם בחברות בינוניות וגדולות ולהערכתנו תוך מספר שנים תחום האאוטסורסינג של אנשי כספים יהיה נפוץ כמעט כמו בענף ה IT.
 

תגובות ושאלות

   
 



































יום האישה קרב ובא
והפעם, אשת חיל עם עוד אתגר לחיים.

בפנסיה לפסגה

מאת שלומית גרוסמן


בפנסיה עולים לפסגה? תתפלאו, אבל כן! כשפרשתי לפנסיה מוקדמת מהתעשייה הצבאית בתחילת 2004, הורמו הרבה גבות. פיסיקאית בהשכלתי, מנתחת מערכות נשק, ראש ענף תובענית, דוהרת באושר בניסויי מערכת בשדות ניסויים ותרגילים צבאיים בשעות מאד לא מקובלות... לפנסיה? והתיקון הראשון, למשפחה. האיש ושלושת צאצאי הבוגרים, שהכירו אמא בזמן איכות, לא האמינו כשהצעתי בשנת הפנסיה הראשונה לטפל בנכדי הבכור יומיומית בביתי בעוד אימו משתלבת שנית בעבודה. חושבים שלא הגיעו טלפונים עם קריאות לחזור לעבודת חקר ביצועים? הגיעו, ודחיתי את כולם. רציתי דף חדש. בעוד החבר'ה מריצים התערבויות מתי אשבר, עשינו אני והנכד חיים. כסא תינוקות הותקן ברכב ושעטנו לנו מבתי קפה למוזיאונים ולקבוצת הפעלה נפלאה לתינוקות

ומטפלות, אמהות או סבתות. בסוף השנה אפילו יצרתי סרט וידאו מרגש על הפעילות.
החסך התמלא. המשך התעסוקה? באחד הבקרים של אביב 2006, טלפון של "צריכים את עזרתך" הפעיל מתג חבוי ושיגר אותי לפעילות ומעורבות אינטנסיבית בתוכנית "עולים ביחד - באנדלי וודלי" (המילים האחרונות הן ביחד לפסגה באמהרית), תוכנית מנהיגות ומצוינות בתעסוקה לאקדמאים יוצאי אתיופיה.


פחות מ 15% מתוך כ-4,000 אקדמאים יוצאי אתיופיה מועסקים בהתאם להשכלתם. וגם אלו, מועסקים רובם במתן שירותים ליוצאי אתיופיה, ובמשרות חלקיות או זמניות. עורכת דין מצליחה בשם יפעת עובדיה שייצגה בהתנדבות יוצאי אתיופיה, יחד עם אדווה הדר, מנהלת מכון גרפולוגיה ומזכירת קיבוץ בדימוס, יזמו תכנית לשילוב אקדמאים יוצאי אתיופיה מצטיינים בשוק העבודה הישראלי, במטרה לשבור תדמיות, למגר דעות קדומות בחברה הישראלית וליצור שכבת מנהיגות מובילה בתחום התעסוקה בקרב יוצאי העדה. הרעיון מבריק בפשטותו: התכנית תחבר קבוצת אקדמאים מצטיינים ושאפתניים יוצאי אתיופיה למאגר מעסיקים-ידידים מארגונים וחברות מובילות במשק. בנוסף, הקבוצה תקבל קורסי העשרה בחסות מוסד אקדמי שיתנדב לכך, חונכים לאנגלית ומדריכים מובילים במשק הישראלי, שידאגו ליישר הדורים, לייעץ כשצריך, ולמלא לחבר'ה האלה את החסר ב"רשת" הקשרים.

הרעיון הקסים רבים ואותי בתוכם. פגישה עם המועמדים הסופיים למחזור א' שגויסו מפה לאוזן ובפרסומים מועטים באתרי אינטרנט, שבתה אותי סופית. 32 המשתתפים במחזור א' (2006-2007) מועסקים היום במקומות עבודה מובילים כגון: הבנקים הגדולים, משרדי עורכי דין וראית חשבון מהחשובים במשק, חברות הייטק, חברות השקעות, חברות סלולארי ועוד. לכולם יש מנטורים וחונכי אנגלית, את החסות והתשתית לקורסי ההעשרה קבל עליו בהתנדבות המרכז הבינתחומי הרצלייה, שותף בתוכנית. התגובות מהמעסיקים מצוינות וחלק מהמשתתפים כבר קודמו. מחזור ב' בעיצומו. לאחר סינון על פי ציון גמר התואר הגיעו 350 איש ומהם נותרו 62  איש כמועמדים סופיים בתהליך ההשמה לאחר הליכי מיון מקצועיים וקפדניים. בעוד שבשנת הפיילוט הורצה התכנית במסגרת עמותה לדין צדק לאתיופים בשם "טבקה", נוסדה ונרשמה באוקטובר 2007 עמותה עצמאית בשם "זינוק בעליה". התלהבות הגורמים במשק מידבקת ומרשימה ורשימת הידידים והמתנדבים מקיפה מאות אנשים. לדוגמא, מנכ"ל אחד הבנקים הגדולים שהוקסם אף הוא, עובד אישית למען התכנית. הבנק שלו והסוכנות היהודית הצטרפו לאחרונה כשותפים אסטרטגיים לתכנית. לאחר שליוו את פעילות התוכנית במשך שנה, הם מסייעים להצלחתה מאחורי הקלעים, פותחים דלתות ומגייסים מעסיקים, מייעצים, מלווים ותורמים כספים.

והפנסיונרית? רתומה לנושאי התקשורת הכתובה של התכנית, לגיוס מתנדבים ומעסיקים ולחונכות אישית. מעגל ידידי התכנית הולך וגדל, משתתפיה ומתנדביה מונים כרגע כ-1,000 איש. הסיפורים האישיים של המשתתפים מעבירים בישראלים הותיקים צמרמורת של ממש. אתר אינטרנט של התכנית נמצא בשלבים אחרונים של הקמה ע"י מתנדבים-ידידים.
גם ספר הטלפונים מנוצל להתנעת מתנדבים בתכנית ולגיוס מעסיקים, אבל התענוג הגדול ביותר, הוא החונכות האישית. החבר'ה הנהדרים האלה יוצרים איתנו קשרים חמים, ומענגים בחכמתם ובראיית העולם שלהם מחד וביכולת לשאול ולקבל מניסיוננו מאידך.
כפי דבריו של עמוס ספיר, ממתנדביה הבכירים של התכנית: "תתנדבו. זו חובתכם לחברה ואתם יוצאים נשכרים מזה ומקבלים סיפוק אדיר. לא להתבייש ולהציע את עצמכם – לכל אחד יש מקום. קטונו מלהרים את הדברים לבד, ואנחנו יוצרים בעצמנו לחבר'ה הנהדרים והמוכשרים הללו סיכוי והזדמנות שווה – כל אחד ואחד מאיתנו עם המעשה הפרטי שלו."

התכנית זקוקה כרגע בדחיפות למנטורים (מדריכים אישיים) מתנדבים, מרצים מתנדבים מקצועיים, מקומות עבודה למחזור ב' וחונכים לאנגלית!

שלומית גרוסמן: טלפון 052-5423769
עו"ד יפעת עובדיה, מנכ"ל העמותה, טלפון 052-3530982

   
 

 

חלק ג' - ההחלמה - המשך הסדרה, בשבוע הבא.

מאת א.א. - לפרק הקודם

   
 


השורות של עמית

עד מתי?


התגובות לכתבה מהשבוע שעבר, הוכיחו לי שאינני היחיד שכואב לו ואינני היחיד שחושב שהמדינה זנחה את אזרחיה והפכה אותם לפרה שחולבים ממנה אך אין צורך להאכילה. התגובות שקיבלתי באות מהארץ ומהעולם, מחילונים ומחובשי כיפות כאחד. ואז בא מר בניזרי וטען שרעידות האדמה מקורן בהומוסקסואליות וכי יש מחקר מדעי שמגבה את טענותיו.
אז ממה מורכבת הכנסת שלנו?:
50% מורשעים בפליליים, או יורשעו בפליליים או סתם יצאו זכאים מחמת הספק.
30% בטלנים חסרי מעש
10% בורים ועמי ארצות שאם סיימו לימודים כלשהם אזי זה בגלל שאיש לא שם לב אליהם או שכולם רצו להיפטר מהם ומהר.
10% צדיקים בסדום. (אבל בשביל זה לבחור 120 איש ?)
מדינת ישראל הוכיחה בתקופה מאוד קצרה מדוע לחברי הפרלמנט שלה יש חסינות ומדוע צריך לשלול מהם את הזכות לחסינות. יתר על כן, נוכחנו לדעת שאסור בתכלית האיסור לאפשר לכל טמבל לרוץ לבחירות וצריך איזו שהיא מגבלה, אם לא רמת השכלה מסוימת אזי בחינת רמה שכלית סבירה (אני לא מדבר על בחינת איי קיו שסביר להניח שרובם של נבחרנו היו מתגלים כמקרים גבוליים ומטה). את אלו שנבחרו יש צורך דחוף לאבחן כדי לצרף להם יועץ שישמש כמעין תותב מוחי, אחרת ח"כים כמו כמה מאלו שציינו כאן בעבר ימשיכו להציע חוקים אידיוטיים (עיין חוק הקסדה לאופניים) תוך ציפייה לתוצאה הפוכה לחלוטין לכל היגיון והכנסת תמשיך להעביר אותם. הלאה, מספרים: כנסת ישראל זקוקה דחוף למישהו שמסוגל לבצע לפחות את 4 הפעולות המתמטיות הפשוטות ביותר ומן ראוי שיהיה מישהו שתפקידו לבדוק את התוצאות (תלמיד בית הספר היסודי יספיק). כך אולי מדינת ישראל תבין ש- 68 יורו הם לא 1,000 ש"ח (הקנס המטורף על עישון במקומות ציבוריים שבאירופה עומד על 68 יורו, וזה הרבה). כך יתכן שבפעם הבאה בית המשפט יקבע שיש להעביר לניצולי שואה 30 מיליון שקלים יועברו להם באמת 30 מיליון שקלים ולא 15 מיליון בהצהרה ו-2 מיליון במעשה.
יש להציב שעון נוכחות לחברי הכנסת ולחייב אותם לבלות לפחות 8 שעות ביום במשכן. וכדי שיהיה בטוח שהדבר יבוצע כדאי שהשעון יהיה מדבר (אפשר גם אחד בשפת הסימנים, מה שבטוח). אלו רק חלקיק זעום מההצעות האפשריות.

אבל ברצינות, הגיע הזמן לבצע את המעשה ולהחליף את הטרנטה הישנה במודל חדש יותר, דהיינו להקים מפלגה א-פוליטית שמכילה חברים נקיי כפיים וחסרי כל ניסיון פוליטי (היינו הך) אם מצע ציבורי מובהק, שתפקידה להחזיר למדינת ישראל את הדמוקרטיה ולאזרחיה את זכויותיהם שנשללות אט אט. מפלגה שלא רק תחרוט על דגלה דברים, אלא תקים מערכת שיפוט פנימית שתפקידה לנקות כל הזמן את האורוות המקומיות (שיתלכלכו מדי פעם – אחרי הכול זה פוליטיקה). הבעיה היא שהישראלי הממוצע הוא אידיוט גמור. 4 שנים הוא בוכה שדופקים אותו וביום הבחירות הוא רץ להצביע עבודה, ליכוד, קדימה או אחורה... והכול בגלל המצב הביטחוני. עד שהחמור לא יבין שהמצב הביטחוני הוא הוא קבוע ולא משתנה, הציבור ימשיך לאכול את מה שחמור אוכל... קש !
 

הלובי למען דיקטטורה


מכירים את חוק סינון האתרים, חוק אנטי-דמוקרטי בעליל, שעצם הצגתו מהווה פגיעה קשה בדמוקרטיה? אבל מצד שני, מי אמר שישראל היא דמוקרטיה? ישראל היא תערובת של אוליגרכיה עם קמצוץ משטר צבאי. אבל לא בזאת אנו עוסקים...
או קיי, סינון אתרים נראה כבלתי נמנע, אם כי סביר להניח שלא יעמוד במבחן הבג"צ. אבל מצד שני... לך תדע, אחרי הכול, מדובר במדינת ישראל. אבל גם בזאת לא עסקינן. קם ח"כ שאולי הבין שחוק הסינון הוא חולני וניסה להעביר חוק שיחייב את הספקיות להודיע ללקוחות על אפשרות לסינון (גם היא לא כל כך מעשית מבחינה טכנית, אבל קצת יותר הגיונית). קם לו הלובי הדיקטטורי והפיל את ההצעה המרככת של הח"כ. כמובן שהצעת החוק לסינון אתרים מקורה במפלגת השלטון ש"ס, כן אותה מפלגה בה חברים מר בניזרי -מומחה למדעי הישבן ורעידות למיניהן- ומר ניסים המשמיד. וכולם כולם ביחד חסידי רועה העזים שחור המשקפיים. מה שלא ברור לי איך שר התקשורת מר אטיאס נכנס לתוך החבילה המכוערת הזו, האיש נראה ופועל כאחד הקשוב לציבור, אבל מצד שני גם משרד התקשורת תומך בחוק הסינון הבזוי. אין צדיק אחד בסדום...
 

עירית ירושלים מרעילה


הסיפור הבא העלה את חמתי לגבהים חריגים. חבר יצא לטייל עם כלבו בחוצות העיר, בפארק הוא שחרר את הכלב (אולי לא בסדר מצידו, חוקית אבל...). הכלב שיחק עם חבורה של כלבים ופתאום משום מקום הופיע אדם וזרק לכלבים בשר מורעל. שני כלבים מתו, ביניהם כלבו של חברי. מסתבר שעירית ירושלים, אותה עירייה שח"כ -המאוד לא נכבד בעיניי- ניסים זאב מכהן במועצה שלה, היא זו שביצעה את המעשה בהוראת הווטרינר העירוני (ווטרינר זה לא זה שאמור לרפא בעלי חיים?). אני יודע שעירייה שחבר מועצה בה מסוגל לקרוא להשמדת ההומוסקסואלים מבלי שאיש ימחה על כך, מסוגלת לבצע כל דבר.
 

מכונית בלי מנוע במחיר כפול


כולם מכירים את הטענות כלפי הוויסטה של מיקרוסופט, מדובר בגרוטאה שאפילו ה- ME מחווירה לעומתה, אבל מיקרוסופט מושכים לכיוון שלה בכל הכוח, למרות תביעת הלקוחות ואפילו תביעות ייצוגיות. ישנה שמועה שיצרני המחשבים חוזרים ל-XP, שמועה מוטעית! ישנה שמועה נוספת, שהם מאפשרים ללקוחות להחליף את מערכת ההפעלה ל-XP, שמועה נכונה אבל העסק עולה 10-15% ממחיר המחשב כולו (לניידים!). בקיצור נמצא העמק השווה, מיקרוסופט מוכרת את הגרוטאות שלה ביחד עם כל מחשב שנמכר, ובמחיר מופקע המשווק מוכר לכם גם את ה- XP. עכשיו אתם מבינים למה מיקרוסופט מתעקשת על הוויסטה ?
 

העולם מצחיק


כבר מספר חודשים שאני מחפש עבודה, סיכוי גדול אין לי בדרך המסורתית וזה יודע כמעט כל מי שעבר ביום את גיל ה-40 ולאבא שלו לא קוראים דנקנר או שאמא שלו לא נולדה למשפחת אריסון. מצאתי זמן וייצרתי מעין וידאו משולב באנימציה שמציג את עצמי, מעין קורות חיים בווידיאו. הפצתי את הכתובת לכל מקום אפשרי.
התגובות שקיבלתי היו יוצאות מהכלל, לא רק שציידי ראשים התקשרו אלי ולקוחות לביצוע עבודות פרטיות, אלה שאנשים הודיעו לי שהם מוכנים לשלם בשביל מצגת מהסוג הזה. התוצאה: עסק מיוחד לייצור מצגות וידאו, וכבר יש לי בקנה מספר הזמנות מחכות...
http://www.amitm.com/videocv
מי אמר שהעולם לא מצחיק...
 

סרטים


מודה ומתוודה יש לי משהו כנגד עולם האפנה. חברה הציגה בפני כמה קושיות בנושא:
1. איך יתכן שגברים הומוסקסואלים, שכלל לא מסתכלים על נשים, יעצבו בגדים לאישה.
2. איך יתכן שכל הדוגמניות -בגיל שבו לרוב הנשים אין כסף לכוס קפה- לובשות בגדים שרק מיליונריות יכולות להרשות לעצמן.
3. איך דוגמניות בעובי של מקל מלוח מציגות בגדים לנשים שלרובן יש בעיה בסיסית של מימדים באזור המותניים והישבן.
אבל מסלול הדוגמניות הוא הפעם המקום בו רוב הסרטים של השבוע מתרחשים... אוסף של תאונות מעניינות ממסלול אופנת הצמרת העולמית:
http://video.videowebgate.com/index.php?pt=feature
 

תגובה לשורות של עמית

   
  

הומור

http://www.ariadne.ac.uk/issue2/poem/cartoon.gif

  
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע בידיעון זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים בידיעון

 
 

נא לא להשיב (reply) על הגיליון נשמח לקבל הערות והארות,
המלצות  ובקשות  או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:
eldad@chief.co.il או feli@chief.co.il

 

 
 

http://www.bos.co.il

  
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2008