גיליון מספר 23 שנה VI - יום חמישי, 15 ביוני 2006

 

«-לגיליון קודם 2006 לגיליון הבא-»

צ'יף תמיד לשירותכם מאז 1986

    

"רפתן טוב חושב כמו פרה.
אם הוא יחשוב כמו רפתן, זה לא יעזור כלום"

עוזי גל

   
 

גרסת BOS העדכנית הינה BOSv 2.2.1.6
לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
למי שאינם לקוחות, לקבלת גרסת הדגמה הקישו כאן

   
 

כאן
יכול להופיע
הפרסום שלך!


































Remote Viewing -Cartoon






















חלון גיבויים






















גיבוי מרוחק למתחילים

 

בתקופה זו של השנה בארה"ב שוב מתעורר שוק הפתרונות להתאוששות מאסון. חברות לשירותי מחשוב מתחרות על לקוחות ארגוניים מסועפים לגיבוי סניפים או משרדים מרוחקים. הן מדווחות על מסקנות שנלמדו בשנה שעברה, כאשר ההוריקן ריטה פגע בעסקים אשר במסלול התקדמותו, ועובדים בעסקים אלו אצו לפנות את משפחותיהם בעוד הם משאירים רשומות עסקיות חשובות וטייפים של גיבויים חיוניים במשרדים הפגיעים. לא רק עסקים בעלי אתר (משרד או בניין) בודד היו בסכנה של אובדן מידע. הוערך כי 60-70% מהמידע החיוני של העסקים המסועפים מאוחסן בסניפים. על פי הסטטיסטיקות האמריקניות קיימים באומה יותר ממיליון אתרים מרוחקים רשמיים לגיבוי עסקים וארגונים, ולמרות זאת רוב הסניפים ומשרדי הלוויין מגובים עדיין באופן מקומי. אבל הגיבוי על טייפים כשיטה להוצאת הגיבויים מחוץ לאתר הולך ונעשה "לא מספיק טוב" בעבור רוב החברות.


בעבר נכתב רבות בנושא גיבוי לאתר מרוחק ע"ג גיליונות ידיעון זה.
הפעם הבאנו את דבריו של יהונתן טאן שפורסמו באתר SecurityProNews. להלן.

"מנהגי גיבוי טובים חיוניים לכל מי שמשתמש במחשב בו מידע חשוב.
נדרשים רק מספר קליקים בשוגג של העבר - או גרוע מזה, תקלת חומרה בודדת - ומידע חשוב יכול ללכת לאיבוד.
דילמה למשתמשי גיבוי הוא לפעמים היכן לשים את הגיבויים שלהם. אחסון הגיבוי בדיסק הקשיח שלך הוא לכל הדעות לא האפשרות הטובה ביותר(1). לא כל אחד רוצה לפצל את הגיבויים שלו באמצעות צורב CD או DVD, ודיסק קשיח חיצוני אינו התקן סטנדרטי אצל משתמשים רבים.(2)
פתרון אחד לבעיה זו הוא גיבוי מחוץ לאתר, או גיבוי מרוחק. הגיבוי למחשב מחוץ לאתר פירושו שהמידע שלנו יהיה על גבי דיסק או מחשב אחר, אשר באופן בסיסי מצמצם לחצי את הסיכוי לאובדן קטסטרופאלי. זה יכול להיות שימושי בעיקר למשתמשים משרדיים. אם לחברה שלך יש אתרים שונים, הגיבוי באמצעות רשת למחשב הממוקמת במקום אחר יכול לספק הצלה במקרה של פרץ חשמלל, שריפה, שימוש בלתי הולם, או שגיאת משתמש פשוטה.(3)

● רוב תוכנות הגיבוי תומכות בגיבוי באמצעות רשת, והדרך להשתמש באפשרות זו, פשוטה.(4) ה-(Local Area Networks (LAN ו-(Wide Area Networks (WAN מהווים בד"כ כונני רשת, המופיעים במחשב שלנו ככוננים רגילים. כוננים אלו לעיתים נושאים שמות כגון :O: ,M:, N.
בהתאם להרשאות הנקבעות על ידי מנהלי הרשתות הללו, יתכן ונהיה מסוגלים לכתוב לכוננים מסוימים, אך לא לקרוא מהם, או יתכן שלאחר כתיבת מידע אליהם לא נוכל לשנות או למחוק אותו. מצבים שכיחים כגון אלו לא צריכים להשפיע על הדרך בה אנו מגבים. לאחר שנמצא מקום מתאים לגבות בו את המידע שלנו, מנהל הרשת יכול לעזור עם נושא ההרשאות, בכדי להפוך את הגיבוי המרוחק לפשוט וקל כמו עם כונן חיצוני צמוד.
יש לבחור את הכונן שברצוננו לגבות, וגם אם חיבור רשתי בד"כ לא מהיר כמו כבל מקומי, זה רק עניין של כמה שניות. תוכנות הגיבוי מאפשרות לקבוע מועדי גיבוי, מה שמקל בהרבה על מטלות הגיבוי.
מי שמשאיר את המחשב דלוק במשך הלילה, יכול לקבוע גיבוי פעם ביומיים בשעה 02:00, למשל, ולהבטיח את שרידות המידע שלו(5). חיסרון אפשרי הוא שאם הרשת נופלת, לא תוכל לקבל את המידע שלך בחזרה למשך זמן מה. גם יתכן שמשתמשים של מחשבים נישאים לא תמיד מחוברים לרשת במועדי הגיבוי המתוזמנים, ובכך יחטיאו לגמרי את המטרה.(6)

● גיבוי מחוץ לאתר באמצעות FTP
צורה אחרת של גיבוי מחוץ לאתר משתמשת בשרת FTP - File Transfer Protocol, שיטה שבאופן מסורתי משמשת למעבר קבצים גדולים בצורה מקוונת, ויכולה להעביר קבצים בכל גודל בצורה אמינה.
בכדי לגשת למידע המאוחסן על גבי שרת FTP ניתן להשתמש בתוכנת הגיבוי,  client מיוחד של FTP, או דפדפן רשת רגיל. קיימים שני סוגים של שרתי FTP - ציבורי ופרטי, אך כמעט בטוח שתשתמש בשרת פרטי, הדורש סיסמא על מנת לגשת למידע שלך.
היתרונות של שיטה זו כוללים את האפשרות לצפות בקבצים המאוחסנים על גבי ה-FTP בכל רגע נתון באמצעות כל FTP client. משתמשים עם מחשבים נישאים יכולים לגבות מכל מקום בעולם בו קיים חיבור לאינטרנט, והגיבוי דרך FTP יכול להיות זול יותר מאשר שירות גיבויים מרוחק מיוחד.(7)
החיסרון העיקרי הקשור לשיטה זו הינה אבטחת המידע. הפרוטוקול FTP אינו בטוח, וגם חשבון FTP פרטי אינו מבטיח את אבטחת הקבצים, הוא רק מגן על הגישה לשרת ה-FTP. כל מי שיש לו גישה לשם המשתמש ולסיסמא של בעל הקבצים יוכל לגשת למידע. בנוסף, אם לא ננקוט בצעדים להגנתו, המידע יהיה בלתי מוצפן כאשר הוא מועבר לשרת כ-FTP, וניתן יהיה לייֵרֵט אותו. מומלץ להצפין את הקבצים בטרם שליחתם לשרת FTP.
אפשרות אחרת היא לאחסן את המידע בספריית ZIP סטנדרטית (8), מוגנת סיסמא. זו שיטה מהירה המאפשרת לשלוף את הקבצים על כל מחשב באמצעות כל ZIP client. קיימות תוכנות ZIP המספקות אבטחה הדוקה יותר על ידי כך שהן משתמשות באלגוריתמים להצפנה חזקים יותר (AES או Blowfish). הדבר מגביר את רמת האבטחה של המידע, אך על מנת לפענח אותו, קרוב לוודאי יהיה צורך בשימוש בתוכנה שהצפינה ושגבתה אותם.
על מנת לקבל גישה לשרת FTP פרטי רצוי למצוא חברת hosting טובה ולהשוות מחירים ומיקום השרת בעולם. שרתים הנמצאים באותה מדינה של המשתמש יהיו מהירים יותר.  כיוון שקרוב לוודאי ספק האינטרנט - ISP - יחייב את המשתמש על פי כמות המידע שהוא שולח, רצוי לבצע גיבויים אינקרמנטאלים על גבי ה-FTP, המגבים רק את השינויים מאז הגיבוי האחרון.

● גיבוי מרוחק מיוחד
דרך אחרת של גיבוי מחוץ לאתר הינו השימוש בשרת מיוחד השייך לחברה שמספקת את פתרון הגיבוי. (9) הם בד"כ משתמשים בפרוטוקולים הייחודיים שלהם כדי להצפין ולהעביר את המידע, ובתוכנה מיוחדת בקצה שלהם, כדי לאחסן אותו. יתכן שתופענה בעיות  מסוימות בשימוש בשירותים כגון זה אם המשתמש מוגן על ידי פיירוול, כיוון שחלק משירותים אלו משתמשים בפורטים ip בלתי סטנדרטיים.
שירותי גיבוי מחוץ לאתר בד"כ משולמים חודשית, או על פי כמות המידע שעובר, או בשילוב שתי השיטות. הם יכולים להיות יקרים יחסית, במיוחד עם מגבים הרבה מידע, או משתמשים בשירות לאורך שעות רבות. כמו במקרה של שרתי ה-FTP, יתכן שגם ספק האינטרנט יגבה את נתחו על חלקו במשלוח המידע..

עדיין, גיבויים מחוץ לאתר הינם שיטת גיבוי נוחה, היות והם גם מובנים  אל תוך תוכנות גיבוי התומכים במאפיין זה. חשוב לוודא את אמינות החברה שמספקת אותם, היות ולגיבוי מחוץ לאתר אין כל הצדקה אם החברה נסגרת פתאום או שקשה לה "למצוא" את המידע שלך - בדיוק כמו כאשר הדיסק שלך קורס."


וכעת, מספר הבהרות שלא יכולנו להתאפק מלהעיר.


(1) אחסון הגיבוי בדיסק הקשיח שלך הוא לכל הדעות לא האפשרות הטובה ביותר - נכון, אך היא טובה עשרות מונים מאשר לא-כלום, והיא פעמים רבות מצליחה להציל את המצב או להקל ולהוזיל את עבודות השחזור והשיקום בעת הצורך. הסיכוי הרבה יותר גבוה להחזיר גרסת קובץ מתוך מספר גרסאות המפוזרות בדיסק או במחיצות שונות על גבי אותו הדיסק.

(2) דיסק קשיח חיצוני אינו התקן סטנדרטי אצל משתמשים רבים - קביעה זו הולכת ומשתנה בהדרגה. במקרים רבים ועם ניהול נכון, דיסק קשיח יכול להוות פתרון מצוין של גיבוי מחוץ לאתר. דיסק קשיח בנפח סביר המותקן במארז USB חיצוני לא צריך לעלות יותר מ- 100$ - מחיר פעוט לעומת עוגמת הנפש -  שאלו אותנו כיצד!

(3) הגיבוי באמצעות הרשת למחשב הממוקם במקום אחר יכול לספק הצלה במקרה של פרץ חשמל, שריפה, שימוש בלתי הולם, או שגיאת משתמש פשוטה. - ועוד, ועוד, אין ספור צרות אפשריות שלא לדבר על מכת המדינה שהן הגנבות!, היתרון הגדול יכול להיות דווקא  בשימוש במערכת המרוחקת כשרת חלופי מלא - שאלו אותנו כיצד!

(4) רוב תוכנות הגיבוי תומכות בגיבוי באמצעות רשת, והדרך להשתמש באפשרות זו, פשוטה. - רק לא נשכח כי הגיבוי הינו אמצעי ולא מטרה. היעד האמיתי שלנו הוא התאוששות, ולאורך מאמר זה העובדה מוזכרת רק בהצנעה.

(5) מי שמשאיר את המחשב דלוק במשך הלילה, יכול לקבוע גיבוי פעם ביומיים בשעה 02:00, למשל, ולהבטיח את ביטחון המידע שלו. - בדוגמא זו, שעות הלילה הן מה שאנו מכנים "חלון הגיבויים" של המשתמש. בפתרונות מתקדמים ניתן לבצע מספר רב של גיבויים לאורך היממה, בתדירות של עד כל מספר דקות, מבלי להתייחס לצורך של חלון גיבויים. כך, נוכל להבטיח שהמידע המגובה שלנו עדכני ביותר אך עדיין לא זהה למידע המקור. אי הזהות חיונית על פי עקרונות הגיבוי האופטימאלי, בכדי לא לשבש בו זמנית את הגיבויים אם וכאשר מידע המקור השתבש.

(6) גם יתכן שמשתמשים של מחשבים נישאים לא תמיד מחוברים לרשת במועדי הגיבוי המתוזמנים, ובכך יחטיאו לגמרי את המטרה. בפתרונות BOS לרשותכם 5 אפשרויות שונות לטיפול בגיבוי והתאוששות של המחשבים הנישאים, כדי לא להחטיא את המטרה!

(7)  FTP - נחמד, אבל קצת עבר זמנו, מהירות העברת הקבצים איטית, ונוחות שימוש ידנית למדי. BOS מאפשרת התקשרות ל FTP באמצעות כלים מיוחדים המאפשרים ביצועים ומהירות הרבה יותר טובים מול FTP. עם כבר רוצים לגבות קבצים באופן ידני אז השיטה הזולה ביותר היא פשוט לשמור אותם בספריית ה Gmail - חשבון חופשי המאפשר עד 2GB אחסון ללא תשלום ובפרוטוקול HTTP המהיר הרבה יותר.

(8) ספריית ZIP סטנדרטית - ניתן אמנם להשתמש במודול הדחיסה המגיע עם מערכת ההפעלה אבל מומלץ מאד להתקין את התוכנה השלמה - Winzip או Winrar שהיא הרבה יותר יעילה, מהירה ובטוחה.

(9) דרך אחרת של גיבוי מחוץ לאתר הינו השימוש בשרת מיוחד השייך לחברה שמספקת את פתרון הגיבוי - דרך טובה, יחסית, למשתמשים פרטיים, החיסרון הבולט הנו - כרגיל - השחזור וההתאוששות, כדי להחזיר את המידע צריך מחשב + אינטרנט + חיבור לשרת המאחסן + משך הורדה לא קצר.
 

   
 

רובוטה

זהו משהו קטן שמסתובב ברשת, רלוונטי לכל אחד - עשיר יותר או פחות,
מבין במחשבים יותר או פחות, אישה או גבר.


"חתן פרס נובל, ד"ר ליאו אֶסַקי, העביר הרצאה באוניברסיטה של טקסס בדאלאס ב- 23 בפברואר 2002. ד"ר אֶסַקי ציין שמרבית התגליות וההמצאות הגדולות של חתני פרס נובל, התרחשו בהיותם בני 32, בממוצע, למרות שבפרס עצמו הם זכו 20- 10 שנים לאחר מכן. הוא גם מציין ששיא היצירתיות, אצל רוב המדענים, מתרחשת בטווח הגילים 30 – 20 שנה. ככל שאתה מתבגר, ניסיונך מתרחב אבל היצירתיות שלך קטנה בהתמדה עם השנים.
ולכן, חשוב מאד לדרבן, לעודד ולטפח אנשים צעירים רבים כדי שיגלו עניין במדעים ובהנדסה בשלב צעיר בחייהם ולתת להם קרקע סביבתית נוחה של מחקר ופיתוח כדי לשחרר את היצירתיות הפועמת בהם.
 
אריכות ימים בהתייחס לגיל הפרישה
קרנות הפנסיה ברבות מהחברות הגדולות בארה"ב כמו Boeing, AT&T , Lucent ואחרות נמצאו במצב של עודפי מזומן מאחר ורבים מהפורשים בגיל מאוחר (לאחר גיל 65) נפטרו תוך שנתיים (!) מיום פרישתם. ד"ר אֶפְרֶם  צֶ'נְג, מציג את טבלת התוצאות החשובות הללו מתוך מחקר אקטוארי של בואינג על תוחלת חיים בהשוואה לגיל בזמן הפרישה:

גיל בזמן הפרישה

גיל המוות הממוצע

49.986.0
52.584.6
55.183.2
60.176.8
63.169.3
65.266.8

הטבלה מראה בבירור שאנשים הפורשים בגיל 50, תוחלת החיים הממוצעת שלהם היא 86, בעוד אנשים הפורשים בגיל 65, תוחלת החיים הממוצעת שלהם היא רק 66.8 שנים. המסקנה הברורה מהמחקר הזה היא, שבגין כל שנת עבודה אחרי גיל 55 אתה מאבד שנתיים מתוחלת החיים שלך, בממוצע.

הניסיון של חברות ענק כמו בואינג, לוקהִיד, מעבדות בֵּל ופורד מוטורס מראה, שעובדים הפורשים בגיל 65 מקבלים כספי פנסיה למשך 18- 17 חדשים בלבד (בממוצע) לפני פרידתם מהעולם.

העובדים קשה ומאחרים בפרישתם, כנראה מעמיסים לחץ רב מדי על גופם ומוחם המתבגר, וקרוב לוודאי יוצרים בעיות בריאות רציניות המחייבים אותם לפרוש. לחצים מתמשכים כאלה, מאיצים בעיות בריאותיות והם מתים תוך שנתיים מיום פרישתם.
מאידך, אלה הפורשים בגיל מוקדם, 55 למשל, נוטים לחיות חיים ארוכים יותר, לתוך שנות השמונים שלהם ויותר. הפורשים המוקדמים הללו הם עשירים יותר או בעלי יכולת גבוהה יותר לתכנן ולנהל את ההיבטים השונים של חייהם, הקריירה שלהם ובריאותם, כך שהם יכולים לפרוש מוקדם ובנוחות.
 
הפורשים המוקדמים הללו לא בהכרח בטלים ממעש ומזדקנים בשעמום. הם עוסקים עדיין בעבודה מסוימת, אך הם עושים זאת באופן חלקי ובקצב נינוח, ללא שחיקה. יש להם גם את המותרות לבחור את העיסוקים המעניינים אותם במיוחד. מרבית היפנים פורשים בגיל 60 או אפילו לפני. אולי זה אחד הגורמים התורמים לתוחלת החיים הארוכה אצל היפנים.
אז אם אתה לא יכול לצאת מסיר הלחץ של העבודה בגיל 55 ואתה חייב להמשיך לעבוד קשה עד לגיל 65 או יותר, כנראה נגזר עליך להיפרד מהעולם תוך 18 חודש מפרישתך. ע"י עבודה בלחץ במשך עוד 10 שנים, מעבר לגיל 55 , אתה מוותר על לפחות 20 שנים מתוחלת החיים שלך, בממוצע.
( "אסטרטגיות אופטימאליות ליצירתיות ואריכות ימים" – ד"ר סינג לין, מכון המהנדסים, סין)"

איך אמרו ב RC Cola?

   
 

D.R.P.  /  B.C.P.

בצ'יף אגף נפרד
המתמחה במיוחד
בפרויקטים בהיבט כוללני
לכל הסקטור המוסדי,
גם לארגון הבינוני
מסורתי או חדשני...
ואף לקטן בארגונים
הדואג לנכסים,
כי המשכיות עסקית, עיקרה
"סוף מעשה במחשבה תחילה!"













דופים לי רבים


הערותינו במהדורות קודמות בנושא הביטול של מידע כפול העיר את סקרנותם של קוראים רבים. האם הדבר חיוני במרכז המידע?

בשרתי Exchange, כאשר מסר דואל אחד נשלח לשני משתמשים על גבי אותו שרת, השירות בשם Single Instance Storage - SIS הוא זה המבטיח שרק עותק אחד ישמר, למרות שלושת הסימוכין שלו (השולח ושני הנמענים), וזאת, על מנת לחסוך מקום אחסון. במקרה של שינוי כלשהו במסר (למשל, דחיסה) המסר ששונה נשמר בצורה נפרדת מהמסר הראשון, הפעולה "שוברת את ה-SIS", כלומר תופס יותר מקום בשרת.

טכנולוגיות ה- Data deduplication וה-SIS מוכרות מזה מספר שנים, ולאחרונה עלו לכותרות וזכו לתהילה מחודשת כחוסכי עלויות וזמן הקשורים לניהול האחסון.

הרעיון שמאחורי הדה-דופליקציה ("deduping" בסלנג המומחים) די פשוט. כאשר נכתב מידע שכבר נכתב קודם לכן, במקום לכתוב את המידע עצמו, כותבת בתוכנה מראה מקום לגרסה המקורית. נניח כי 30 איש בארגון מקבלים מסר עם נספח בנפח 3MB, נוצר קיצור דרך לקובץ המקורי, ובמקום 90, מתמלאים רק 3MB בשרת.

הדה-דופליקציה יכולה להתקיים בשתי רמות:
● דה דופליקציה ברמת הקבצים - שואפת לבטל קבצים זהים בתוך או לרוחב מערכות

● דה דופליקציה ברמת הבלוקים, מתחת לרמת הקבצים, המחפשת תבניות של אפסים ואחדים. ניתן להשתמש בה לחיפוש בלוקים בעלי אורך קבוע או בעלי אורכים משתנים.

מה עדיף? תלוי בסוג המידע והתשתיות בשימוש. קובצי PPT עוברים את התהליך בקלות, מידע דחוס בהחלט לא. מידע מוצפן בכלל לא. את ההצפנה יש לעשות לאחר הדה-דופליקציה. קיימים אלגוריטמים המסוגלים לעשות דה-דופליקציה טובה, אך זקוקים למסד נתונים מורכב או יכולים להאט את זרימת העבודה.

מנקודת המבט של האנליסטים הכול מסתיים בחיסכון של 20 עד 70% בשימוש בדיסק, והדבר מעודד את השימוש במערכות מבוססות דיסקים לצרכי גיבוי וארכוב, ולגיבוי על גבי ה-WAN
למרות היתרונות הנכספים של הדה-דופליקציה טבעי שרבים מאיתנו נחשוש מהטכנולוגיה בהקשר של שיבוש או אובדן מידע, למרות כי רוב היצרנים לא מקדישים לכך מחשבה רבה. למעשה, נושא שלמות המידע הינו נושא הדגל של רוב היצרנים.
תשאול מעמיק מוציא מהם הודעה: "כן, הדבר אפשרי, למרות שהתוכנות חכמות ויודעות לבצע תיקון עצמי של הקבצים".

חשוב מאד לשים לב כי צמצום היקף ההעתקים חייב לבוא אך ורק כאשר קיימים העתקים מוגנים (גיבוי) במקום אחר. חסרון הצמצום הוא בהורדת השאריות ל 0 - כלומר יש לנו רק העתק אחד בודד מכל דבר, אם קורה להעתק זה דבר כלשהו אנו  נשארים בלי כלום.

השמירה של יותר מעותק אחד של המידע אינו דבר רצוי במיוחד, אך גם לא אסון גדול. מדובר רק בפאן אחד מניהול המידע. בעולם, האנליסטים מעריכים כי בעוד שנה היכולת להסרת הדופים תהפוך לעוד גורם תחרותי.
 

   
 

 

תודה לשמעון דוידוביץ' ולשאר מפיצים את החומר שלנו בצ'טים כגון 012

   
 

מה בטייוואן


כמו כל שנה, בשבוע שעבר התקיימה תערוכת Computex 2006 ב-Taipei. אחד הדברים הבולטים בה היו הדיסקים בעלי הקיבולת הגבוהה, המבוססים זיכרון מצב מוצק. הדיסקים קלים וחסכוניים יותר בצריכת חשמל, והיצרנים טוענים לאורך חיים ארוך יותר מזה של הדיסקים המסתובבים.
הדיסקים מסוג זה הגדולים יותר בתצוגה היו של PQI, בעלי נפח של 32GB  ו-64GB
למרות היתרונות הפוטנציאליים, יש לדיסקים אלו מספר חסרונות, והם יחסית יקרים.
הדיסק של חברת Apacer, בנפח 32GB נמכר בכ-$1,700, למשל.
מחיר הדיסקים תלוי במחיר שבבי הזיכרון במצב מוצק, אך מחירים אלו הולכים ויורדים עם עליית הדרישה לשבבים להטמעתם במוצרים כגון ה-iPod של אפל.
ב-Samsung מצפים שעם קצב עלייה בדרישה כפי שהיה עד כה, המחירים ירדו בכ-40% כל שנה.
מחירם הגבוה מגביל את הדיסקים הגדולים מבוססי פלאש לשוקי מומחים, כגון שימוש תעשייתי וצבאי, שם חיונית העמידות לתנאי סביבה קשים.
חברת Samsung קידמה עד כה בעוצמה רבה את הקונספט של פלאש כתחליף לדיסקים מסתובבים, וכבר יצאה עם הדיסק בן-כלאיים עליו כתבנו לפני מספר שבועות.

עוד חיסרון של הדיסקים במצב מוצק הוא קצב העברת המידע היחסית נמוך בהשוואה לדיסקים קשיחים מסורתיים.
היצרן PQI עשה ניסיון להגביר את הקצב על ידי תוספת ממשק SATA עם ערוץ כפול  לדגם של 64GB שלו, אך השיפור אינו משמעותי בעיני המתחרים. למען האמת, ההגבלה בקצב הקריאה והכתיבה באה משבבי הפלאש עצמם, אשר נמצאים מחוץ לטווח הפעולה של יצרני הדיסקים. ההתקנים בעלי הנפח הגדול מגיעים היום באותו form factor כמו הדיסקים המסתובבים למחשבים נישאים בגודל 2.5 אינץ', למרות שהיצרנים מעורבים בניסויים עם גדלים קטנים מזה בהרבה.
על פניו נראה כי בנושא הדיסקים מבוססי פלאש יהיו יותר יצרנים  שיתחרו על  השוק מאשר במכירת דיסקים קשיחים מסתובבים.

פרט להגבלה הנובעת מהשבבים, עוד גורם מגביל הינו הרוחב של המחבר IDE המסורתי, שיתכן ויעלם כאשר המחבר SATA הקטן יותר יהפוך לסטנדרטי בשוק.
 

   
 

ועוד משהו קטן


ב- Toshiba לא רוצים להישאר מאחור. הם השיקו לפני שבוע ב-Computex דיסק קשיח קטנטן, בגודל 2.5 אינץ' בקיבולת של 200GB!. בחברה אומרים שהמוצר מקפיץ את השיא העולמי של צפיפות (areal density) ל-178.8Gbits על כל אינץ' מרובע (277.1Mb למילימטר מרובע), וגם את שיא הקיבולת בפורמט הסטנדרטי של 9.5 מילימטר גובה ב-PC ניידים.
דיסק זה מבוסס על טכנולוגיית (Perpendicular Magnetic Recording (PMR. משקלו 98 גרם בלבד, וממשקו SATA II, עם native command queuing למידע כדי להשיג קצב העברת מידע של 150Mb לשנייה, עם זמן חיפוש ממוצע (seek time) של 12 אלפיות השנייה. יש לדיסק 8MB של זיכרון באפר, שתי פלטות בלבד, ארבע ראשים עם (Tunnel magneto-resistive recording (TMR, ומהירות הסיבוב מגיעה ל-4200  סיבובים בדקה.

הדיסק החדש מביא את המחשבים הנישאים להתחרות במחשבים שולחניים בקיבולתם, ומשפר בהרבה מה שיש להם להציע לכל מי שמעוניין במשחקים, וידיאו (עם אפשרות לאחסן עד 800 שעות וידיאו בפורמט MPEG-4), מוזיקה ויישומי מולטימדיה אחרים.
על פי IDC, טושיבה חולשת היום על 29% משוק הדיסקים הקשיחים לניידים. היצרן מתכנן להתחיל את הייצור הכמותי של דיסק ה-2.5 אינץ' ו- 200GB באוגוסט השנה.
 

   
 


BOS - שחזור מידע ארגוני, בלי למצמץ
(במחיר של חתול, מגן על 5TB)



מהנדסה לגידול


התנפחות העיניים, סימני אסטמה וסִרְפֶּדֶת בעור הם סימנים נפוצים אצל אנשים אלרגיים לחתולים. חתולים הם חיות המחמד הנפוצות מכולן וגם האחריות לרוב המקרים של תגובות אלרגיות...שנגרמות ע"י חלבון הנמצא בפרוותם, ברוק, בשתן ובבלוטות העור. החלבון גם נדבק לרהיטים, שטיחים וביגוד, ויוצר תגובות בלתי רצויות גם כאשר החתול איננו נוכח.
חברת Allerca מקליפורניה הכריזה לפני שנתיים על תוכניותיה לספק חתולים מהונדסים גנטית שאינם מעוררים אלרגיות בבני אדם. החברה התמקדה בביטול ייצור החלבון האנטיגני הנפוץ, FEL D1.
השנה, אלרקה נטשה את ההנדסה הגנטית על מנת לעסוק בגידול קונבנציונאלי של חתולים מובחרים, שאינם מפיצים את אותו החלבון ומוגדרים כ-"GD" כלומר  genetically divergent.
400 או 500 הגורים הראשונים צפויים לשנת 2007.

באלרקה אומרים כי בחתולים שהם מגדלים חסר הגן האחראי לייצור הצורה האלרגנית של FEL D1, ובמקומה מייצרים חלבון אחר שאינו גורם לתגובות אלרגיות. החברה מפעילה תהליך של זיהוי גנטי באוכלוסיית החתולים כדי לזהות בעלי חיים לרבייה היוצרים רמות נמוכות של FEL D1. בחברה הצטברו הזמנות לשנתיים ייצור לפחות, כאשר תושבי ארה"ב משלמים 3,950 $ לחתול, ותושבי חוץ עד $12,700.
אספקת הגורים נעשית בגיל 12 שבועות. תחילה היו במלאי חתולים עם שיער קצר בלבד, אך כעת גם ניתן להשיג בעלי פרווה ארוכה.

מומחים באלרגיות מקבלים את הגישה כאפשרית מבחינה מדעית. ידוע כי חתולים מסוימים מייצרים רק אלפית מכמות ה-FEL D1 שמיוצר ע"י חתול רגיל.
עם זאת, הם זהירים. כ-10% מהמטופלים האלרגיים מגיבים נגד האלבומין החתולי, חלבון הנמצא בשתן החתולים, וריכוזו עולה עם גיל בעל החיים.
כמו כן, תגובות אלרגיות מופיעות בד"כ אצל אנשים רגישים מול ריכוזים קטנים מאוד של אלרגנים. גם עם הורדת החשיפה לחלבון ב-75% ייתכנות תגובות אצל מטופלים בעלי רגישות.
 

   
 

אנטיגן מסוג אחר


בשנה שעברה רכשה מייקרוסופט, בין היתר, גם את חברת Sybari Software, ותוצאות הרכישה הינו קו מוצרי האנטי וירוס Microsoft Antigen, שיהווה אם תרצו את גרסת ה-Sybari Antigen 9.0. המוצר הוא למעשה שורה של מוצרים:
Antigen for Exchange 2003, Exchange 2000, & Exchange 5.5, והן אנטיגן לגרסת Exchange 2007 שהביטה 2 שלה מתוכננת להופיע בקיץ הנוכחי. כמו כן, זה כולל גם מוצרי אנטיגן להגנה על שרתי SharePoint ו- Live Communications
אחד היתרונות של המותג אנטיגן הינו התמיכה המובנית במנועי סריקה רבים, והגרסאות הקיימות של המותג מסוגלות לעבוד עם ארבע מנועים קיימים.
הגרסאות החדשות יתמכו גם ב-Microsoft's antivirus engine, המבוסס על טכנולוגיה שמיקרוסופט רכשה כאשר קנתה את GeCAD Software לפני מספר שנים.

עוד שינוי משמעותי שמיקרוסופט הודיע עליו הינו בשיטת הרישוי. היום קונים את הרישיון (Exchange Standard CAL) בהתאם למספר המשתמשים הניגשים לשרת. מספר וסוג הרישיונות הללו משתנה על פי סה"כ מספר המשתמשים, ועל פי מספר המשתמשים הניגשים בו זמנית, ועוד מספר גורמים מגוונים. ב-Exchange 2007 הרישיון יקרא Exchange Enterprise CAL ויכלול רישוי למאפיינים ספציפיים של השרת החדש, כולל תאימות מתקדמת לתמסורת מאוחדת -(UM (unified messaging, כולל השימוש בתיקיות מנוהלות בצורה ארגונית כדי להביא לארכוב אוטומטי של מסרי דואל והיכולת לצור נהלים פנימיים לניהול זרימת המסרים בהתאמה לדרישות החקיקה.

ממיקרוסופט הודיעו כי מחיר הרישיונות Standard CAL יישאר כפי שהיה בעבור Exchange 2003, כך שמי שאינו זקוק למאפיינים החדשים לא חייב לרכוש אותם.
השאלה היא, כמה יעלו רישיונות ה-Enterprise CAL.
 

   
 

 

לעורך דין רם כספי
תנחומינו במות אביך מיכאל כספי ז"ל

   
 

השמדת מידע

השמדה יסודית
של מידע
ומצעי מידע


 

S.O.S.

הקובץ נעלם ?

לחץ בריבוע ?

לחץ בריבוע !














































השורות של עמית

בית המשפט הגבוה לכסף


בשבוע שעבר נפל דבר בישראל... בג"ץ הצהיר לראשונה בריש גלי שהאינטרסים שלו בצד של הכסף ולא של הציבור. אני כמובן מדבר על העתירה של עו"ד רסלר נגד החשכת הערוצים בעיצומו של הגביע העולמי. מסתבר שלצ'רלטון יש זיכיון רק בשפות עברית, אנגלית וערבית, כך שבעיקרון אין שום עילה לחסום את הערוצים: האיטלקי, הגרמני, הטורקי וכיו"ב. מעבר לכך החשכת הערוצים היא אינטרס פיננסי של צ'ארלטון אך מהווה הפרת חוזה בוטה עם לקוחות הוט ו-ייס. בית המשפט היה אמור לתת את דעתו לנושא.. ויום לפני תחילת המשחקים הוא פסק... שאיננו מוכן לדון בנושא! גם כן דרך לשאת חן בעיני פיני זהבי ואלי עזור. אני אפילו לא רוצה להתייחס לעובדה שבנו של אהרון ברק הוא עורך דינם של השניים.

ההחלטה לא לדון בנושא נומקה בהשתהות מצד העותרים אך היא לא התייחסה למידע שהוסתר עד לאותו יום לגבי אופיו של הזיכיון, ובכלל ממתי יש מגבלת זמן לצדק?

יש להזכיר שבג"ץ הוא הערכאה העליונה במדינת ישראל ואין עליה ערעורים (הרכב גדול יותר או קטן יותר לא משנה, בג"ץ זה בג"ץ). במדינת ישראל נפל דבר, ולבג"ץ כבר לא אכפת מה אומר עליו הציבור, עד כדי כך הנתק והאטימות גדולים.

כולי תקווה שעשרות תביעות ייצוגיות יוגשו כנגד יס והוט על החשכת הערוצים, אך כדאי לזכור שמי שמאשר עתירות אלו הוא ה...בג"ץ, וכמו שכבר הראיתי בעבר, אין לו שום אינטרס לאשר תביעות שכאלו והוא חוסם אותן על ימין ועל שמאל, מוצדקות או לא.


טלוויזיה באינטרנט


מעוללות השבוע האחרון למדתי כמה דברים על עתידה של הטלוויזיה דרך האינטרנט בדרך הקשה.
הרעיון לעשות שימוש בתשתית האינטרנט כתשתית לשידורי טלוויזיה נידון לכישלון בעיקר כשמדובר באירוע כגון הגביע העולמי. בטרם אמשיך להלן מספר נתונים:
1. ביום השידורים הראשון קרסו רוב שרתי האינטרנט (Web Servers) כגון זה שלי (גם הגדולים שבהם) וכל זאת בטרם בכלל הגיעו המשתמשים אל פתחו של שרת הוידיאו.
2. האתר שלי אמנם לא קרס אך העומס בכניסה היה גדול והיה צריך לרענן את הדפים לעתים קרובות על מנת לנער את הודעת ה- Server temporarily unavailable.
3. רוב התחנות שהיו אמורות לשדר הפכו פתאום לתחנות רדיו (קול בלי תמונה) וזה כולל את ה- ESPN הגדול. ואלו ששידרו מהר מאוד מיצו את רוחב הפס שלהם וחסמו עשרות ואולי מאות אלפי צופים (הקודמים זכו).

טלוויזיה על האינטרנט איננה אפשרית בשידור חי של אירוע בינלאומי בסדר גודל כל כך משמעותי כמו הגביע העולמי. מעבר לבעיית רוחב הפס, גם הפרוטוקול עצמו והעובדה ששרת הוא עדיין מחשב, יוצרים בעיה של עומסים, בעיה שלא הייתה צריכה לקרות אם מתכנן הפרוטוקול TCP/IP היה מתאר לעצמו שאפשר יהיה להעביר וידאו על הרשת. נסו לפתוח בשנייה אחת 15,000 קבצים על המחשב שלכם ותבינו למה אני מתכוון. המחשב יקרוס או שייקח לו שעות להעלות את הקבצים. במקרה של שרת אינטרנט כשדף בודד מתבקש על ידי 15,000 איש לעלות בו זמנים בפרוטוקול מבוסס זמן כמו TCP/IP (כאשר פאקט לא מגיע ליעדו אחרי יחידת זמן, הוא נשלח בשנית – לכן אני קורא לו פרוטוקול מבוסס זמן). הבעיה כאן היא גם המחשב, ועד שהארכיטקטורה של מערכות המחשב לא תשתנה הבעיה לעולם תהיה קיימת.

לאתר כמו ה- videowebgate.com יש יתרון יחסי שכן הוא מספק גישה לאלפי אתרי תוכן ותחנות טלוויזיה ולעתים רחוקות, פרט למקרה דנן, יש ביקוש לסוג תוכן יחיד ומיוחד.

מה שאני באמת מתקשה להבין הוא, האינטרנט משמש מיליארד איש, ואם אתה רוצה לבנות תחנת טלוויזיה ענקית, הרי שרק על האינטרנט תוכל לעשות זאת. בכל אופן תחנות רציניות החיות מפרסום נמנעות לעשות זאת. נכון, מדובר בעסק לא זול, אבל לא מתקרב לעלויות של תחנת כבלים, לוויין או גלי רדיו.


האם רק אני שם לב?


האם גם אתם שמתם לב שלעיתונים בישראל יש בעיה לפרש מידע שמועבר אליהם? אחרי יומיים אל הפסקות חשמל פרסמו מעריב וידיעות ש"לא צפויים שיבושים נוספים" לעומת זאת הארץ הכריז "הפסקות הזרם צפויות להימשך גם בימים הקרובים". המידע, למיטב ידיעתי, נתקבל מאותו גורם. איך לעזאזל הצליחו מעריב וידיעות לפרש אותו כך והארץ אחרת?
שמתם לב שמספרים, בעיקר גילאים, משתנים מעיתון לעיתון? ילד שהיה בן 14 בעיתון אחד מגיע לגיל 12 באחר. מדורגת מספר 6 בדירוג העולמי בטניס מורדת בשני שלבים בעיתון הארץ.
בכל פיגוע נוצר וויכוח בין העיתונים על מספר ההרוגים גם 24 שעות לאחר האירוע.

יכול להיות שהעיתונים משחקים עם המספרים לצורך סנסציה? לא..... לא יכול להיות !


מקבץ מעצבן


● עורך דין שניצל מינית קטין נידון לעבודות שירות, בעיקר בזכות המלצות משני שרי משפטים בעבר.

● למרות האיסור החמור והמוחלט על פרסומות וחסויות במהלך שידורי הגביע העולמי, איסור שבעצם קבע את גורלנו הצופים לשלם. למרות זאת הפלא ופלא יש פרסומות סמויות וחסויות לא סמויות בשידורים... מעניין מה תהיה תגובת הרשויות הרלוונטיות... בטח "יקרעו אותם" באיזה מאה מאתיים שקלים קנס...

● אב לילדה נכה עומד לגירוש מהארץ עקב היותו שוהה בלתי חוקי, למרות שהחוק ובית המשפט אסרו זאת במפורש. את שלטונות ההגירה, ומשרד הפנים זה ממש לא מעניין.

● חדשות מהבנקים.
לא... הם לא יעלו את העמלות.... כך נתבשרנו לפני זמן לא רב (חודש). והשבוע?
“לידיעת הלקוחות המשיכה מהכספומטים מתייקרת"
“הפתעה ללקוחות דיסקונט – שורה של עמלות מתייקרות בעשרות אחוזים"
מישהו חושד ששאר הבנקים יישארו מאחור?
אגב, הארנק עוד אצלכם ?

● במדינת ישראל יש יותר עניים מאשר בכל מדינה אחרת במערב. ובמקביל, רק בדרום קוריאה מקבלים העניים קצבאות נמוכות יותר מאשר בישראל.
חזק! מקום ראשון ושני!
המצב רק ילך ויחמיר עד שאנשים ירעבו למוות! וגם אז ספק אם מישהו ישים לב.


תגובה לשורות של עמית

   
 

 

המעוניינים להציץ למקום בו מתאכסנת המשלחת הארגנטינאית למונדיאל,
יכולים להיכנס לאתר האינטרנט של המלון החלומי Herzogspark,
אשר מערך המחשוב שלו נבנה ומטופל על ידי שותפינו ComDas

   
 

 

לגב' פטריסיה סימונדס ממשרד עו"ד לוטי ושות'
מזל טוב בנשואי הבת!

   
 

 

סיימתם יום עבודה,
אפשר להרשות לעצמכם ליהנות מקצת אומנות, בתערוכת נופי הכפר של סמדר כץ
בשבוע שבין ה-16 ל-23 ביוני,
(א' עד ה' מ-17:00 עד 21:00 ויום ו' מ-10:00 עד 13:00)
בגלריה אשר ברחוב הירקון 73 (אזור קניון איילון) ברמת גן

   
 

חדווה מקיבוץ מורן (אישה שמאוד נהנית מעבודתה) שלחה לנו את הקטע הבא, שנכתב לעיתון הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב, "תזה"

"העבודה כבית שני - השקר הגדול
יואב אבני

יום אחד תהיה בן שלושים ומשהו. גם את. אין לי מושג אם תהיו נשואים או תשוטטו בשדות הציד הנצחיים של הרווקות. אם תגורו בשכירות או תקנו דירה, אם תגדלו ילד, כלב, או חתול, אבל אני מוכן להמר - אתם תעבדו. תשע, עשר או אחת-עשרה שעות ביום. אתה תהייה בהיי-טק, את במשפטים, או להיפך, או שאתה במשרד השקעות ואת במשרד עורכי-דין או ששניכם בפרסום - מה זה משנה?. תרוויחו ששת אלפים, עשרת אלפים, חמישה-עשר אלף, אתם יודעים מה, עשרים אלף שקלים בחודש- מה זה משנה? עניים לא תהיו. עשירים לא תהיו. תשע, עשר או אחת-עשרה שעות ביום. הרבה, לא? ביום הראשון שלכם בעבודה החדשה, תשבו מול מנהלת משאבי האנוש והיא תאמר לכם שהגעתם לחברה מיוחדת מאוד. "אנחנו משפחה". היא תגיד. "אנשים רואים בא.א.שטיחונים (או בשולמן וגולמן אחזקות, או ב D.D.T מערכות - מה זה משנה?) בית."
קחו נשימה עמוקה. חייכו בנימוס. תעשו כן, כן, עם הראש וזכרו - לא בית ולא משפחה.
אתם מבינים, אני כבר בן שלושים ושש. אתם תהיו, יום אחד, בני שלושים. זה אומר שעבורכם- הגעתי מהעתיד. הגיוני, לא? וככזה, אני יודע שיש שאלה אחת שעליכם לשאול את עצמכם מדי יום - איך לא לבזבז את הזמן? אם אתם לא גילמנאים או מקסיקואים (אם כן - סביר שכבר מצאתם את התשובה, ובכלל, מי יודע אם תעבדו אי פעם?), אם אתם לומדים לקראת תואר בכלכלה, ראיית חשבון, עריכת דין, הנדסת תעשייה וניהול, מחשבים וכל השאר, אם אתם משבט נפתלי, רקאנטי, וולפסון, ארובוביץ' או מינקוף - הסיכוי שהתשובה הנכונה תסתתר במקום העבודה, נמוך מאוד.

אז איך לא לבזבז את הזמן? תשובות אפשריות: להעביר מיד לפרנקל מהכספים את דו"ח החריגים. לסגור את דמי המשלוח מול סמנכ"ל התפעול. להביא רעיונות לשיווק נוזל שטיפת אסלות. להוסיף נספח שריפות לחוזה, ולבטל את הפיצויים.
תשע, עשר או אחד-עשרה שעות ביום, ואין תשובה. מטריד, לא? במקום לספק תשובה, מקום העבודה יוצר פעולת הסחה, ומנסה לטעת בכם תחושה כוזבת של בית, של משפחה. אתם הרי חשובים, אתם הרי משאב, ה-משאב. כאן גרים בכיף, המנכ"ל, מנהלת משאבי אנוש ואתם.
תיזהרו מהרמות כוסית ונאומים מביכים בחגי ישראל, מטיולי טרקטורונים מגבשים, מלוחות שעם עם תמונות מערב הבאולינג האחרון, ממיילים מלאי פאתוס הקוראים לכם לשמור על ניקיון המטבח כי הוא שלכם ובשבילכם. ותיזהרו מעבודה, באופן כללי. הדבר החשוב ביותר שתעשו בשנים הבאות לא יהיה למצוא עבודה, אלא למצוא את הדרך להציב לה גבולות. היא שם ואתם כאן. היא לא הייעוד שלכם, לא סיבת קיומכם, או המרענן הרשמי שלכם, היא לא משפחה ולא בית.
התשובה לשאלה איך לא לבזבז את הזמן טמונה באויב הגדול ביותר של העבודה, הזמן הפנוי. אם לא תפענחו את חידת הזמן הפנוי שלכם לפני שתחתמו על החוזה הבלתי נמנע - מקום העבודה יתחפש לבית ויבחר עבורכם את התשובה. הלא נכונה.
ובמוקדם או במאוחר, זה יכה בכם - תשע, עשר או אחת-עשרה שעות ביום.

הכותב הוא סטודנט באוניברסיטת תל אביב והוציא לפני כשלושה חודשים -בהוצאת  כנרת זמורה ביתן- את הרומן הראשון שלו "שלושה דברים לאי בודד", ובמרכזו שכיר היי טק ישראלי הנשלח לנסיעת עבודה לאי קטן בדרום מזרח אסיה. את אישורו לפרסום הקטע קיבלנו בדיעבד, ואנו מודים על אדיבותו.

ציטוט


" אתמול ילדי בא לעולם,
באותה דרך כמו כולם.
אך לי היו פגישות ותשלומים וערעורים,
והוא למד ללכת בעוד אני בסידורים .
ולפני ששמתי לב הוא כבר ידע לדבר,
וכשגדל והתפתח קצת הוא היה אומר :
אני אהיה כמוך, אבא, עוד תראה אותי ,
ממש בדיוק, אתה יודע, קופי משפחתי ..

סבתא סורגת, סבתא בישלה דייסה ,
התינוק גדל, כבר לא בעריסה.
מתי תבוא הביתה, אבא? לא יודע, בן ,
אבל כשאחזור אז מתנה לך אתן
וגם, אני מבטיח, יחד נתפנן ..

אתמול מלאו לו עשר, בחור גדול ממש,
תודה על הכדור, אבא, בוא קצת למגרש ;
תלמד אותי לקלוע "ג'מפשוטים" לסל.
היום אני עסוק, אמרתי, וחסל !
תשכח מזה, אמר , וכשהפנה לי גב
הספקתי עוד לראות אצלו כזה חיוך רחב ,
שאמר: אהיה כמוהו, עוד תראו אותי,
ממש בדיוק, אתם יודעים, קופי משפחתי .

אתמול הוא בא לחופש מהמכללה
כל-כך יפה, כל-כך בוגר , ממש שמחה  גדולה,
בני, אני גאה בך, בוא שב קצת, נדבר...
מצטער, ענה לי, אבל אני ממהר ;
זרוק לי את מפתחות המכונית, בבקשה ,
אני יורד דרומה למשך החופשה .

אני מזמן בפנסיה ובני מזמן עזב
ורק אתמול הרמתי טלפון אליו .
בוא ניפגש, אמרתי, אולי תמצא קצת זמן ...
אין בעיות, ענה לי, רק תן לבדוק ביומן ;
מצטער, נזכרתי שיש לי ועידה
ובכלל, אני טובע בים של עבודה .
טוב שצלצלת, אבא, והרבה תודה .

הנחתי את השפופרת ואז עלה בדעתי,
שהוא נעשה כמוני, שחיקה אותי ,
ממש בדיוק, אתם יודעים, קופי משפחתי".


(תודה לליאור מיפאורה-תבורי)

   
 

 

גליה ממעלה אדומים בטוחה שבוב דילן דיבר עלינו באחד משיריו.
צער לנו, אבל צ'יף נוסדה מספר שנים אחרי שהשיר נכתב.
תודה בכל אופן, ובהצלחה במשרדך החדש!

אתה מוכרח לשרת מישהו

אתה יכול להיות באנגליה או בצרפת השגריר
אתה יכול לרצות להמר, אתה יכול לרצות לרקוד ולשיר
אתה יכול להיות במשקל כבד אלוף העולם באגרוף
אתה יכול להסתובב עם מחרוזות של פנינים על כל הגוף

אבל אתה מוכרח את מישהו לשרת, כן בהחלט
אתה מוכרח את מישהו לשרת
זה יכול להיות השטן ,זה יכול להיות אדוננו שבשמים
אבל אתה מוכרח את מישהו לשרת.


אתה יכול להיות מכור לרוק'נרול ולפזז על הבמות
אתה יכול אולי להשיג סמים בכל המקומות, להתייחס לנשים כמו אל בהמות
אתה יכול להיות איש עסקים או אולי גנב צמרת להיות תעדיף
אתה יכול לקרוא לעצמך דוקטור או לקרוא לעצמך צ'יף

אבל אתה מוכרח את מישהו לשרת, כן בהחלט...

אתה יכול להיות קצין משטרה , אתה יכול להיות תורכי צעיר
אתה יכול להיות מנהל ערוץ הטלוויזיה הקהילתית של העיר
אתה יכול להיות עני או עשיר, אתה יכול להיות עיוור או צולע
אתה יכול לחיות בארץ אחרת ולבחור לך גם שם חדש מבריק וקולע

אבל אתה מוכרח את מישהו לשרת, כן בהחלט...

אתה יכול להיות פועל הצובע ומשפץ את הדירה

אתה יכול לגור בארמון, אתה יכול לגור בטירה
את יכול להחזיק ברשותך רובים, אתה יכול לרכוש אפילו טנק
אתה יכול להיות בעל אחוזה או אפילו להיות הבעלים של הבנק

אבל אתה מוכרח את מישהו לשרת, כן בהחלט...

אתה יכול להיות מטיף עם הילה ספיריטואליסטית של דת
אתה יכול להיות חבר מועצת העירייה , מקבל שוחד מושחת
אתה יכול לעבוד במספרה, אתה אולי יודע לקצר שערות
אתה יכול להיות עבד נרצע, או לרשת כספת מלאת שטרות.

אבל אתה מוכרח את מישהו לשרת, כן בהחלט...


אתה אולי תרצה ללבוש בגד משי עם חולצת כותנה מעליו
אולי תרצה לשתות ויסקי אולי תרצה לשתות חלב
אולי תרצה לאכול לחם , אולי תרצה לאכול קויאר
אתה אולי ישן על הרצפה או על מיטה ענקית במלון מפואר

אבל אתה מוכרח את מישהו לשרת, כן בהחלט...

אתה יכול לקרוא לי טרי, אתה יכול לקרוא לי טימי
אתה יכול לקרוא לי בובי, אתה יכול לקרוא לי זימי
אתה יכול לקרוא לי אר. ג'יי אתה יכול לקרוא לי ריי
אתה יכול לקרוא לי אייך שתרצה אבל בכל מקרה,

אבל אתה מוכרח את מישהו לשרת, כן בהחלט...











--)0(--


( "אתה יכול לקרוא לי בובי" אומר דילן,
"אתה יכול לקרוא לי זימי", שנגזר כמובן מצימרמן, שמו היהודי!
השיר מתוך "רכבת איטית מתקרבת"
אלבום בו חזק ההתנצרות הזמנית שלו מעורבת)

GOTTA SERVE SOMEBODY (1979)

You may be an ambassador to England or France,
You may like to gamble, you might like to dance,
You may be the heavyweight champion of the world,
You may be a socialite with a long string of pearls

But you're gonna have to serve somebody, yes indeed
You're gonna have to serve somebody,
Well, it may be the devil or it may be the Lord
But you're gonna have to serve somebody.


You might be a rock 'n' roll addict prancing on the stage,
You might have drugs at your command, women in a cage,
You may be a business man or some high degree thief,
They may call you Doctor or they may call you Chief

But you're gonna have to serve somebody, yes indeed...

You may be a state trooper, you might be a young Turk,
You may be the head of some big TV network,
You may be rich or poor, you may be blind or lame,
You may be living in another country under another name

But you're gonna have to serve somebody, yes indeed...


You may be a construction worker working on a home,
You may be living in a mansion or you might live in a dome,
You might own guns and you might even own tanks,
You might be somebody's landlord, you might even own banks

But you're gonna have to serve somebody, yes indeed...

You may be a preacher with your spiritual pride,
You may be a city councilman taking bribes on the side,
You may be workin' in a barbershop, you may know how to cut hair,
You may be somebody's mistress, may be somebody's heir

But you're gonna have to serve somebody, yes indeed...


Might like to wear cotton, might like to wear silk,
Might like to drink whiskey, might like to drink milk,
You might like to eat caviar, you might like to eat bread,
You may be sleeping on the floor, sleeping in a king-sized bed

But you're gonna have to serve somebody, yes indeed...


You may call me Terry, you may call me Timmy,
You may call me Bobby, you may call me Zimmy,
You may call me R.J., you may call me Ray,
You may call me anything but no matter what you say

But you're gonna have to serve somebody, yes indeed...

   
 

 

לבדיחה השבועית, לחצו כאן

  
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע בידיעון זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו.

 
 

נא לא להשיב (reply) על הגיליון נשמח לקבל הערות והארות,
המלצות  ובקשות  או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:
eldad@chief.co.il או feli@chief.co.il

  
 
  
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2006