גיליון מספר 22 שנה VI - יום חמישי, 8 ביוני 2006

 

«-לגיליון קודם 2006 לגיליון הבא-»

צ'יף תמיד לשירותכם מאז 1986

    

"יש 4 סוגים של בני אדם:
 אלה שלא יודעים שהם לא יודעים,
אלה שיודעים שהם לא יודעים,
אלה שלא יודעים שהם יודעים,
ואלה שיודעים שהם יודעים."

פתגם ערבי

   
 

 

ברוכים הבאים לכל הקוראים החדשים מאזור הערבה!
אנו מקווים כי דף מידע זה יימצא מועיל בעיניכם.

מידי שבוע, כמו בשנים עד כה, נשתדל להביא אליכם מפרי ניסיוננו ועבודתנו השוטפת, וגם נושאים מגוונים מתחומים וברמות מקצועיות שונות.
נשמח לקבל את תגובותיכם ותרומותיכם לידיעון.

להרשמה או הסרה ניתן להשתמש בקישורים אשר בתחתית הגיליון.
(השתמשו בקישורים אשר בפינה הימנית-עליונה של גיליון זה
בכדי לדפדף בין מהדורות קודמות)

   
 

 

נקמה?


ההיסטריה התחילה אחרי שמשטרת שוודיה סגרה את אתר שיתוף הקבצים "מפרץ הפיראטים" - The Pirate Bay ביום א' אחרון. תעשיית המוזיקה טוענת כי זהו מקור מפתח להורדת מוזיקה וסרטים פיראטיים.
יום לאחר הפשיטה, ובאופן מסתורי, נפל אתר המשטרה. מספר שעות לאחר מכן נפל גם האתר הממשלתי הראשי. משרדי הממשלה השוודים כמרקחת. התקשורת המקומית מאמינה כי זו הייתה נקמת הפורצים על סגירת ה-Pirate Bay.
הסוכנות לניהול משברים הלאומית הפצירה ב-31 הגופים הציבוריים המעורבים בניהול מצבי חרום, ובכל 21 הרשויות המקומיות לאבטח את אתריהם, אשר מהווים מקורות מידע בעת מצבי חרום.

הגרסה הרשמית היא ש"לא ידוע מי אחראי לנפילת האתרים", אך העיתון Aftonbladet הזכיר קבוצה הקוראת לעצמה  World Wide Hackers ולוקחת אחריות על המעשים.
סגירת ה-The Pirate Bay היה המעשה האחרון בסדרת פעולות למניעת הורדה של מוזיקה מוגנת זכויות יוצרים, שהחלה לאחר שקולות מהוליווד האשימו את שוודיה במתירנות בנושא.
השמועות  אומרות כי המשטרה נהגה ביד כבדה מדי, ומספר מאות של אנשים הפגינו בשבת בשטוקהולם למען The Pirate Bay, שכבר עכשיו פתוח מחדש.
 

   
 

לשחות עם הזרם


התכנון להמשכיות השירות (או המשכיות עסקית) מיועד להבטיח זמינות המידע בעסק במהלך הפסקה שנגרמה מגורמים טבעיים, בידי האדם, או כתוצאה מליקוי טכנולוגי.

לא רצינו לזרוע עוד מלח על הפצעים (נשאיר זאת לעמית מנדלזון) ולכן לא נתייחס באופן ספציפי להפסקות החשמל ששיבשו השבוע את פעילות המדינה.
רק נציין כי בזכותן נפגשנו מחדש עם מכרים ותיקים, וגם הכרנו לקוחות חדשים, שהגיעו למעבדה לשחזור מידע. לכולם המלצנו על צעדי מנע -אשר בידי כל אחד לבצע - כנגד תקלות עתידיות, ועל עיון יסודי בתנאי פוליסות ביטוח הציוד שלהם.

ביצועי מחשב בִּלְתִּי יצִּיבים / בלתי צפויים, כמו גם תקלות בדיסק הקשיח, נגרמים לפעמים על ידי איכות ירודה של אספקת זרם החשמל.
מצבים חריגים של זרם (פרצים ו"דורבנות" בעקומת האספקה) מסוגלים לגרום נזק מידי או ארוך טווח למחשבים, למרות שהגורמים הללו לא תמיד גלויים ולא משפיעים על רוב המכשירים החשמליים - אבל כן מסוגלים לפגוע בדיסק הקשיח ורכיבים אחרים.
הבהובי מסך, אתחולים ספונטאניים של המערכת, חוסר תגובה של המחשב ועוד, יכולים להיות סימנים של אי סדירויות באספקת החשמל ולהסתיים באובדן מידע.

ה"דורבנות" או Spikes
הן תופעות מהירות, "זעזוע" חשמלי פתאומי בעל עוצמה גבוהה הנגרם למחשב, אשר מקורו בדרכי אספקת החשמל או בקו הטלפון המחובר למודם. הפולסים הללו קצרים אך קשים לעצירה מפני המהירות הגבוהה שלהם.

הפרצות או Surges
הן אִימְפּוּלְסים חשמליים בעלי עוצמה נמוכה יותר אך למשך זמן ארוך יותר - יכולים להמשך כשנייה או יותר. היות והם ארוכים יותר, הם מכילים כמות גדולה יותר של אנרגיה מאשר הדורבנות, והנזק שהם גורמים חמור יותר.

בשני המקרים התוצאה הינה מתח חשמל בלתי אחיד באספקת כוח למחשב, אשר מעלה את החום הפנימי ואת קצב הבלאי של הרכיבים במערכת. פתרונות המנע הם פשוטים, אך יש להתאים את הפתרון המתאים לכל מקרה. מומחה לשחזור מידע יכול לסייע לכם באיתור ואבחון הבעיה, ובבחירת המגננות.

בנוסף לנזק שיכול לגרום ברק, קיימות אינסוף בעיות חשמל מאִימְפּוּלְסים שנוצרים מתוך הבית, המשרד או המפעל. הם באים ממכשירי חשמל עם מנועים חשמליים, מנורות פלואורסצנטיות (בהדלקה או בכיבוי)... אימפולסים אלו מסוגלים לפגוע בשבבים המיקרו אלקטרוניים הרגישים אשר במחשב, ולהוביל לשיבושי תוכנה.

השבוע כולנו קיבלנו פרסומות והודעות בנושא פתרונות הגנה נגד הפסקות חשמל. בצ'יף לא פוסלים אותם. נהפוך הוא, כל המרבה הרי זה משובך. רוב רובם של פתרונות אלו יגנו על המערכות, תשתיות למידע.  אם כבר הנזק נגרם אין להתייאש - תמיד נשארת המעבדה לשחזור מידע.

ניתוק המחשב והאביזרים ההיקפיים מרשת החשמל ומקווי הטלפון כאשר הם לא בשימוש יכול להיות מהלך מועיל כאשר צפויות הפסקות חשמל יזומות, סערות עם ברקים, או עבודות ברשת האזורית שלכם.
מערכות מחשב שלא ניתן לכבות (שרתים וכו') חייבים בפתרונות הגנה תמידיים גם לתשתיות וגם למידע.
 

   
 

$




הצופים


אגף הכלכלה של התאחדות התעשיינים צופה:

"האצה צפויה השנה בצריכה הפרטית: גידול מהיר של כ-4.6% יחול השנה, לאחר גידול של 3.9% ב-2005 ושל 5% ב-2004. הגידול הצפוי בצריכה הפרטית משקף גידול מהיר (7,2%) בצריכת מוצרים בני-קיימה, לצד גידול של כ-4,3% בצריכת המוצרים השוטפת. כן, צפויה השנה עלייה של 2.9% בצריכה הפרטית לנפש, לאחר גידול של 2.1% ב-2005 ושל 3.2% ב-2004"

האם אנחנו עומדים לקנות יותר, או יותר ביוקר?

   
 

 

רמלאווים


בחו"ל שואלים אותנו לפעמים "איפה זה נס ציונה?"
-"זה קרוב לירושלים?"
-"זה קרוב לבית לחם בה נולד baby Jesus?"
-"זה קרוב לעזה?"
-"זה קרוב לפירמידות?"
החל משבוע זה התחלנו להשיב "זה לא רחוק מהמערה של רמלה". אם תכתבו בגוגל את צירופי המילים "רמלה" ו-"מערה" בעברית, תגיעו לכ-220 ממצאים שונים. בלועזית תוסיפו Israel (מפני שיש מקומות בשם Ramla שונים בעולם), ותגיעו לכ- 820 ממצאים.
מערכת אקולוגית פרה-היסטורית מהסוג שהתגלה בשבוע שעבר במערה בנשר רמלה זה לא דבר זניח. שמונה מיני חי חדשים (ישנים) לא מוכרים בטקסונומיה הקלאסית זה אכן ממצא יוצא דופן.
המינים הללו לבנבנים, עיוורים וקטנים, כמו סטריאוטיפים גיקים ארכאיים. הם שרדו 5,000 שנה אל אף (ואולי דווקא הודות) המחסור באור שמש, בצמחים (סלט), ובחדרי כושר. וזה מזכיר למכורים שלנו את הפאנצ'-ליין בפרסומת של RC Cola:
"Do less, live longer"!
 

   
 

פתרון אחד

למספר בעיות
 

אחת התלונות השכיחות של מנהלי מערכות מידע הינה שקצב הגדילה של סה"כ נפח המידע בארגון מקשה עליהם לארגן את הגיבויים בעבור מרכז המידע הארגוני עצמו, סניפים / מחלקות מרוחקות,  וכל הספריות, מכונות, והתקנים חדשים המתווספים מדי שנה תחת אחריותם.
יצרני תוכנה רבים מאמינים כי הפתרון לצווארי הבקבוק הינה הקונסולידציה (איחוד) של המידע, עם הסרה של כל (או מעל 99%) המידע הכפול.
"כפול", נוהגים אנו לאמור, למרות שבלועזית מכונה מידע זה "redundant" - עודף, מיותר. הכינוי השונה מצביע כאן על הבדל קונצפטואלי...
אך הקונסולידציה אינה הדרך היחידה לנצל מקום אחסון בצורה יעילה ולאפשר התאוששות מהירה במערכות ארגוניות. שיתוף מקורות אחסון על בסיס מקום פנוי, בשילוב עם פתרון התאוששות חכם וקל לניהול יכולים להשיג תוצאות מעולות. אלה, המאפשרים ביטול הצורך בחלון גיבויים, מגמדים את בעיית המרחק בו נמצאים סניפים מרוחקים והבידוד בו נמצאות גומחות ארגוניות, כמו גם הבעיה של כמות המידע החדש הנוצר מדי תקופה.

במדינות California ו-New York כל מי ששלח קלטות לאתר מרוחק והקלטות שלו נגנבו או אבדו בדרך, נאלץ על פי חוק לפרסם את המקרה ברבים. הצפנה ואבטחת הקלטות רק מוסיפות עלויות וסיבוכים לתהליך הגיבוי באתר מרוחק. מעבר של גיבויים אוטומטיים (ואם תרצו גם מוצפנים) דרך ה-WAN נראה היום הפתרון הפשוט, הזול והבטוח מכולם.

השימוש היעיל באחסון על גבי דיסקים יכול לספק אחסון בעל יחס עלות-תועלת מעולה לארכיונים רב שנתיים -שהם זמינים כל הזמן בלחיצת עכבר, ובאותה מידה מתאימים את השיטה לדרישות התאמה לרגולציות, המחייבות שקיפות בכל דרישה לחקירה משפטית.
 

   
 

צעצוע חדש


ביום א' אחרון הכריזה Western Digital על גרסה חדשה בשם My Book Pro של הדיסק הקשיח החיצוני ל-PC ול-McIntosh אשר המיוחד בו הוא שלושת אפשרויות הממשק:400 USB 2.0, FireWire ו- FireWire 800.

למה "My Book"? כי זו צורתו החיצונית של הדיסק, עם מארז כסוף המחזיק את הדיסק בצורה אנכית, ונראה כספר עם כריכה קשה. בנוסף, יש למארז אוורור ללא מאוורר, והגנה נגד זעזועים.
נורה דולקת בו כאשר הדיסק פעיל, ו-LED מראה קיבולת מאפשר למשתמש להבין כמה מקום פנוי יש על גבי הדיסק.
למרות שעל פי רוב משתמשים בהתקנים אלו לגיבוי, הדיסק יכול לשמש כ-boot drive במחשבי מקינטוש עם Fire Wire, או לשמש כהתקן חיצוני גדול לאחסון קבצים.

הצעצוע מגיע בנפח של 250GB (מחיר מומלץ  של $219) או 500GB (מחיר מומלץ: $349).
שימו לב שהתאימות ל-Mac OS מתחילה מהגרסה 10.2.8 ומעלה של מערכת ההפעלה.

למה אתם צריכים את זה? - אתם ממש לא צריכים, אלא אם תרצו לעבור איתו בין מחשבים (חוסך מתאמים) או להרשים את החברה'. לטעמנו, דיסק טוב ופשוט בנפח מתאים יעשה את העבודה. בענייני מארזים, זה נחמד... למרות שבד"כ - או שמטפלים בדיסק בעדינות הראויה, או שגם במארז חסון כמו פגוש של ג'יפ צבאי לא יעזור.
 

   
 

 

מאמר נחמד על קנפוג RAIDs באתר של Geekzone.
ולמתחילים, באותו נושא, מאמר של רון לינדנבום

   
 

תולעת מסוג אחר

 

קבוצת מדענים מאיטליה, גרמניה, יוון ואנגליה פתחו רובוט נע שיסייע באבחון מחלות המעי על ידי נשיאת מצלמה לאורך גוף האדם.
עיצוב הרובוט הנו חיקוי של החי, כלומר של קבוצת ה-Polychaetes או "תולעי משוטים", הנעזרים בבליטות בצורת משוטים אשר בפרקי גופן, כדי להתקדם בחול, בבוץ או במים.
ההשראה בעיצוב נבעה מתנאי הסביבה המיוחדים של חלל המעי, שם צורות מסורתיות של תנועה רובוטית אינן מתאימות. לתולעים יש מערכות ניידות מותאמות לסביבה לא מובנית, וחלקלקה.
צוות הפיתוח בדק כיצד התולעים מזיזות את משוטיהם בטבע כדי לזחול, ופיתח דגמי מחשב כדי לחכות את תנועתם. המדענים האיטלקיים חיברו שני אבות טיפוס של רובוטים הנעים באותה צורה.
אבות טיפוס מתקדמים יותר לא רק נעים בתנועה בסיסית, אלא שמזיזים משוטים רבים, גופם  נע בצורה גלית ומתפתל כדי להתמודד עם תנאי המעי של היונקים.
השלב הבא הינו להרכיב מצלמה ומקור אור שיוכלו לצלם קטעי וידיאו במהלך הנסיעה במחוזות מערכת העיכול. את האנדוסקופיים המשמשים היום את הרופאים יש להשחיל בגוף, או על המטופל לבלוע אותם בצורת "כדור מצלמה". כדור כזה, שיהיה מסוגל להתפתל לאורך המעי בעצמו, ללא תלות בתנועות הפיזיולוגיות של שרירי מערכת העיכול, יכול להוות כלי אבחוני חשוב מאוד. הקפסולות בשימוש עכשווי יכולות להראות לרופא אזורים נסתרים, אך לא ניתן לעצור,להאט או לשנות את מסלולן כאשר הן מגיעות לנקודה מעניינת.
צוות הפיתוח מתכנן מערכת בקרה לרובוטים ה"תולעים", כדי לגרום להם להסתובב או לחפש מקומות בהם רצוי להתעכב לבחינה. אבל דרושות עוד שנים רבות של שיפור ובדיקה לפני שהמוצר יהיה מוכן לשימוש קליני. הוצאת הרובוט מהגוף במקרה של תקלה, אינה דבר פשוט.

מתוך www.newscientisttech.com

 

   
 








דיסקון בנפח 8 גיגה-בייט


החטיבה לעזרי מחשב בחברת י.א.מיטווך, יבואנית מדיה לגיבוי, החלה למכור בישראל את ה"סופר דיסק-און-קי" של חברת INTUIX, ה-USB S600.
הקיבולת של ההתקן היא עד 8 GB והיא מושגת על ידי שימוש בדיסק קשיח זעיר מסוג מיקרו-דרייב בגודל של אינץ' רבוע אחד בלבד. ה-S600 אינו דורש כל דרייברים או תוכנות עזר ואמור לאפשר הורדת והעלאת קבצים בקצב של 10 מגה-בייט לשנייה.
ה-S600 ניתן לשימוש בסביבות PC ומקינטוש ומתאים גם לממשק ה-USB 1.1 וגם לממשק ה-USB 2.0.


לינוקס בנקודות המכירה


החברות NCR ונובל חתמו על הסכם גלובלי, שנועד להציע את Novell Linux POS על מסופי נקודת מכירה קמעונאיים NCR Real POS. ההסכם בין נובל ו-NCR שהנה אחת מספקיות פתרונות אוטומציית חנויות הגדולות בעולם; יוצר שילוב מאובטח ואמין של פלטפורמת חומרה ותוכנה, הזמין עבור קמעונאים הפורסים פתרונות POS מבוססי לינוקס. על פי תוכניות NCR תוצע בעתיד Novell Linux POS גם לקיוסקים NCR Easy Point ולעמדות תשלום-עצמי NCR FastLane.
 

   
 

 

שובל אחר BOS


סימנטק הכריזה על מהדורת משרד מרוחק של תוכנת הגיבוי שלה.
נעים לדעת כי 10 שנים אחרי שצ'יף הכריזה בארץ על גרסת BOS הראשונה, נקלט המסר בעולם וגם היצרנים הגדולים מתחילים להבין שהפתרון הנו גיבוי דיסק-לדיסק.
חבל שהם עדיין לא מבינים שהשיפור בפתרון צריך להיות באיכות, מהירות ועלות ההתאוששות וכלל לא בשינוי דרכי הגיבוי המותירות אותנו עם אותן בעיות התאוששות כמקודם: תלות במוצר תוכנה / יצרן, תלות בחומרה, תלות בתהליך אחזור.
ייתכן ובעוד 10 שנים הם יבינו.
 

   
 

S.O.S.

הקובץ נעלם ?

לחץ בריבוע ?

לחץ בריבוע !








עם אקמול בכיס


השבוע הוכרזה במזרח התיכון מערכת חדשה של VTL עם תוכנה משופרת לשרתי HP ProLiant לצרכי התאוששות מאסון. המוצר מכוון לשוק העסקים הקטנים והבינוניים  בשילוב עם הHP StorageWorks Virtual Library System 1002i (VLS1002i) אשר קיבולתה 1.5TB מידע, ועד 3TB כאשר מפעילים את מאפיין הדחיסה.
עוד מוצר של אותו יצרן הוא ספריית הטייפים HP StorageWorks MSL4048, עם קיבולת של 19.2TB ועיצוב של 4U.
גם ה- VLS1002i וה- MSL4048  ניתנות לניהול מרחוק, במקרה ואין אנשי מערכות מידע זמינים באתר.
משפחת שרתי ה-HP ProLiant Data Protection Storage Server   או DPSS כוללים היום אפשרות לתוכנת HP StorageWorks Data Protector Express, אשר מציעה גיבוי מקוון של עותקי ה- DPSS עם אפשרות להתאוששות אחרי אסון רבתי.
ה-Data Protector Express קיים גם בשירות של כונן הטייפים של HP בשםOBDR One-Button Disaster Recovery  אשר מאפשר ללקוחות לשחזר מערכת הפעלה של שרת, יישומי תוכנה וגרסה אחרונה שמורה של המידע על ידי לחיצת כפתור וביצוע הנחיות שתופענה על המסך.
ב-HP טוענים כי ה-Data Protector Express יחד עם ה-OBDR יכולים לספק שחזור סיסטם בפחות משעה לאדם מיומן. (שלא נמצא בלחץ - אין אדם כזה ({-; )

אפשר לקחת את האקמול. ובמידה שלמרות כל השמות הללו עדיין לא חשתם את כאב הראש, חכו עד שתנסו לבצע שחזורים ממערכת אחסון שנפלה. אז, תבינו שהכפתור הבודד המיוחל פותר רק חלק קטן מאוד של הבעיה.


פתרונות פשוטים עדיפים תמיד על פתרונות מפושטים.
שאלו אותנו כיצד.
 

   
 

 

ילדים (ובוגרים) משועממים
יכולים לשלב את הדיסקון שלהם עם ה-LEGO

   
 

"יאללה תפעילו את רידינג שוב,
שלא יחסר חשמל
לצופים של המונדיאל.
כבר נתכנן משהו מחר,
או מחרתיים, אם בכלל..."

השר לאיכות הסביבה
































 

על הטרדה מינית,
למבוגרים בלבד
XXX

































 

MP3




השורות של עמית

נפלה להם מרפסת


למדינת ישראל נגמר החשמל! החמסין הראשון... וזהו... זה לא ממש מפתיע, במדינת ה"אסור לתכנן כמו שצריך". זוכרים את ההצפות (פעם ב-15 שנה) בנתיבי איילון? גשר שהתמוטט עם בנייתו. אולם חתונות שהתמוטט תחת כובד משקל החוגגים. הכול הכול בעיה של תכנון לקוי.
תכנון לקוי פירושו לא לקחת בחשבון את העתיד (כך נראים הכבישים שלנו) לא לקחת בחשבון חריגים. כל מהנדס יודע מה פירוש מקדמי ביטחון, אך בישראל מקדמי הביטחון הם מזעריים כדי לחסוך כסף.

לפני מספר שבועות הייתה תצוגת זיקוקים מרהיבה בחוף תל אביב. הוזמנתי עם חברים לצפות בה עם האח"מים. יצאנו מירושלים לתל אביב בשעה שש (שעתיים וחצי לפני האירוע). במודיעין התחיל הפקק הגדול ביותר שראיתי אי פעם בחיים שלי. ב- 08:30 מצאנו את המקום להסתובב ולחזור על פעמינו. בניגוד לרבים שלא מצאו אפילו את זה.

שוב, תכנון לקוי, חצי ממדינת ישראל מנסה להידחק בעיר קטנה (ויסלחו לי התל אביבים) עם שלוש יציאות וכניסות בלבד! אנחנו נתקענו על כביש מספר אחד אבל אני לא רוצה אפילו לדמיין איך נראו הכניסות מצפון ומדרום. הרי אין לתל אביב קיבולת מתאימה לאירוע שכזה. בכל מקום נורמאלי היו מונעים כניסת כלי רכב ומחייבים שימוש בתחבורה הציבורית. בקיצור, היה נהדר... אפילו בטלוויזיה לא ראינו את האירוע.


זכויות יוצרים?


החרם על צ'ארלטון, בעל הזיכיון לשידורי הגביע העולמי מתנהל יפה והמחירים יורדים, כל הפוליטיקאים נרתמו למשימה לאפשר שידורים בחינם והציבור ממשיך (ברובו) להצביע ברגליים.
ואז, הופיע ההצעה החדשה מטעם חברות הכבלים והלוויין: הוזלה משמעותית, אבל... תמורת התחייבות לשנתיים. הצעה לא חוקית בעליל, שכן מדובר בהצעה כובלת וניצול מצוקת הצרכנים. אבל שיא החוצפה היה של עיתון "ידיעות אחרונות" שמיהר לפרסם עוד באותו יום על התנפלות על חבילות השידור. מצוץ מהאצבע (הטיימינג היה כל כך קרוב שפשוט קשה היה שלא לחשוד. מסתבר שידיעות אחרונות נרתמו לסייע לצ'ארלטון. כמובן שהתקפה תקשורתית וציבורית על ידיעות אחרונות גרמה להורדה מיידית של הידיעה מאתר YNET. ביום ב' אחרון שוב הייתה ידיעה בידיעות אחרונות, והמספר היה נמוך מקודמו, אבל עדיין מוגזם.
באותה נשימה יצאו צ'ארלטון בהודעה שימנעו שידורי הגביע העולמי במקומות ציבוריים.

התופעה הזו שנקראת צ'ארלטון, מייצגת את כל המכוער בכלכלת שוק. הגישה ש-"הכל מכיר" היא פגומה מעיקרה, בעיקר כשמדובר באירועי ספורט. העובדה שלכבלים וללוויין יש אישור מבית המשפט להחשיך לנו תחנות (ששילמנו עליהן) בגלל חוק זכויות היוצרים מעוררת חמתו של כל בר דעת.

ראשית, היכן יש כאן זכויות יוצרים? השידור? המשחק? הביצועים של רונלדיניו?
זכויות יוצרים כמיטב ידיעתי שייכים ליוצר! מיהו היוצר? רונלדיניו שמשחק, או צוות השידור וההפקה? אם זה צוות ההפקה, אז איך יתכן שמדובר בזכויות יוצרים? הרי הם משדרים את מה שהמצלמות קולטות, ומי שבאמת יוצר הם השחקנים! ונניח שיש כאן זכויות יוצרים... איך יתכן שבגלל זכויות יוצרים יפרו איתנו הצרכנים את החוזה הכובל במילא ?

תופעה כמו צ'ארלטון צריך להקיא! גוף פיננסי שמתיימר להיות תחנת טלוויזיה (באיכות הכי גרועה שראיתי אי פעם מניסיון העבר). גוף שאין לו ידע ויכולות בטלוויזיה אבל יש לו כסף, וכל מה שמעניין אותו זה לחלוב אותנו. למה? כי יש לו מספיק כסף לעשות זאת.
 

ממשיך לכהן


ב"גלובס" כתבו פרשייה המביכה של עורך הדין ממשדר הרצוג-פוקס-נאמן (יצא עם עבודות שירות וטיפול פסיכולוגי, ועבודתו במשרד הופסקה). אבל גם קראתי ששופט בשם גלובינסקי ממשיך לכהן בדין למרות שעורכות דין התלוננו על הטרדה מינית מצידו. שופטים טיפשים כבר היה לנו, רמאים גם כן, ועכשיו זה?
מה לעזאזל צריך לעשות שופט כדי שיועף מכיסאו בבעיטה? לאנוס? לרצוח?
 

לידיעת הקוראים


רק לידיעתכם, רווחי הבנקים ברבעון הראשון של שנת 2006 הגיעו ל-2.5 מיליארד שקל. להזכירכם בכל שנת 2005 הבנקים הרוויח 6 מיליארד.

תבדקו בבקשה את הכיסים ותוודאו שהארנק עוד שם!
 

אני מעריץ


על אלי רייפמן כבר כתבתי. הוא אלוף פיננסייר ממדרגה ראשונה, אלוף הקומבינציות. מוכשר כמו שד... ויאבד את המכנסיים אם לא ישלוף את השפן האחרון מהכובע. אל תתבלבלו, אני מעריץ של אלי רייפמן. האיש שמכלום מנפיק אג"ח ומגרד 70 מיליון ש"ח תמורת כלום. איש שמחזיק חברה עם קופת ענק שהוא יצר למרות שטכנולוגית היא על קרעי תרנגולת. אני מחזיק לו אצבעות...


כדאי


עו"ד גלעד נרקיס – מומחה לענייני בנקים וכלכלה שחרר השבוע תוכנה חינם להורדה שמאפשרת גישה למאגר בלתי נדלה של תכנים העוסקים בהתמודדות מול הבנקים והחובות החלות על הבנקים. התוכנה חובה לכל אדם באשר הוא. ככל שיותר אנשים יחזיקו בה, כך יתקשו הבנקים להפשיט מאיתנו את המכנסיים. עו"ד נרקיס הוא בחור צעיר שלקח על עצמו תחום מאוד קשה שבו ברוב המקרים המשחק מכור, והוא מכסח לעתים קרובות את המערכת הבנקאית. כדאי, רצוי, מומלץ, וחובה ליהנות מהניסיון שלו.

התכנה ניתנת להורדה מהכתובת הבאה: http://www.amitm.com/download/banks.exe
הורידו ושימרו אותה קרוב ללבכם, שילחו לחברים ולכל מי שרק עולה על דעתכם. כולם יודו לכם.
 

טיפ קטן


רוצים להוריד שיר חינם? אבל הוא מצוי כווידיאו שלא ניתן להוריד אותו? הנה טריק קטן. ראשית, כדאי שתהיה לכם תוכנת הקלטה והמרה ל- MP3 כמו ה-Audacity:
http://audacity.sourceforge.net
עכשיו, גשו לאתר מתאים -ויש אלפים כאלו. באתר www.videowebgate.com תוכלו למצוא רשימה ענקית של מאגרי וידאו של שירים 
חברו בכבל את כניסת המיקרופון ליציאת הרמקולים, פתחו את התוכנה, הקישו על השיר לנגן אותו ולחצו על הקלטה. התוכנה תקליט את הסאונד (השיר עצמו). עכשיו נשאר לכם לשמור אותו כ- MP3 וזהו... פשוט, קל ו.. חוקי!.
 

תגובה לשורות של עמית

   
 

 

מזל טוב למשפחות ווברמן ובן ישראל
בכלולות ילדיהם יהונתן שלמה אהרון ובילא חי'ה

   
 

 

החלפת מנורה

והפעם שוב בדיחות מיקרוסופט, ששלח לנו בני מנתניה.
לא תרגמנו, כי גם ביידיש זה לא יותר מצחיק.


Q: How many Microsoft tech support people does it take to change a light bulb?
A: We have an exact copy of the light bulb here, and it seems to be working fine. Can you tell me what kind of system you have? O.K. Now exactly how dark is it? O.K., there could be 4 or 5 things wrong...have you tried the light switch?

Q: How many Microsoft technicians does it take to change a light bulb?
A: Three. Two to hold the ladder and one to hammer the bulb into a faucet.

Q: How many Microsoft vice presidents does it take to change a light bulb?
A: Eight. One to work the bulb, and seven to make sure that Microsoft gets $2 for every light bulb ever changed anywhere in the world.

Q: How many Microsoft testers does it take to change a light bulb?
A: We just determine that the room is dark; we don't actually change the bulb. Since we have a dead-bulb result on file from a previous test, rest assured that Development is working on a bug fix.

Q: How many Microsoft shipping department personnel does it take to change a light bulb?
A: We can change the bulb in 7 to 10 working days. If you call before 2 PM, and pay an extra $15, we can get the bulb changed overnight. Don't forget to put your name in the upper right hand corner of the light bulb box.

Q: How many Windows users does it take to change a light bulb?
A: One. But they'll swear up and down that it was JUST as easy as it would be for a Mac user.

Q: How many Microsoft managers does it take to change a light bulb?
A: We've formed a task force to study the problem of why light bulbs burn out, and to determine what, exactly, we as supervisors can do to make the bulbs work smarter, not harder.

Q: How many Microsoft engineers does it take to change a light bulb?
A: None. Bill Gates will just redefine Darkness(TM) as the new industry standard.
 

  
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע בידיעון זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו.

 
 

נא לא להשיב (reply) על הגיליון נשמח לקבל הערות והארות,
המלצות  ובקשות  או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:
eldad@chief.co.il או feli@chief.co.il

  
 
  
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2006