גיליון מספר 9 שנה XII יום חמישי, 8 במרס 2012

 
 

► לגיליון קודם 2012 לגיליון הבא ◄

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

 
    
 

משנכס אדר, יצא סוד

חג פורים שמח!

 
    

גרסת BOS העדכנית הנה BOS v2.3
 
▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS 2009H.pps
גרסת Beta עדכנית 2.3.1.7 לקבלת גרסת Beta

 
  
 

שער ערך ה GB
07/03/2012
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA
לפי מחיר לכל 1GB

0.78

500GB

0.43 ₪

1TB

0.30 ₪

2TB

0.29 ₪

3TB

מחירי SSD ל 1GB

6.47 ₪

60GB

5.60 ₪

120GB

5.71 ₪

240GB

7.16 ₪

300GB

4.84

512GB
מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX

היקר מכולם

X.XX

הזול מכולם

מחיר ה- GB

הזול ביותר לתקופה

לא להיתפס


את 10 הדברות שניתנו במעמד הר סיני כולכם מכירים. אבל יש האומרים שבקהילות ישראל קיים גם דיבר נוסף, מספר 11, המועבר מפה לאוזן ומדור לדור, והוא אומר: "אל תיתפס בהפרת עשרת הקודמות".
כמי שעוסקים לעיתים קרובות בחקירות מחשב, אין לנו דחף מיוחד להסביר לכם כיצד תמנעו מלהיתפס עם מסמכים בעייתיים במחשב שלכם. מאידך, לא כל החתולים שחורים ולעיתים אדם שומר לדיסקו דברים שהצנעה יפה להם, מבלי שהוא פוגע באף אחד או מפר כל חוק. (דוגמא? איש עסקים שהשתמש במצלמת הלפטופ, עם אשתו בחדר המיטות).
מטרת החוקרים הפורנזיים לאסוף, לשמר, לנתח ולהציג ראיות ממחשבים והתקנים דיגיטאליים שונים. הם אמורים לסייע בקביעת מי, מה, מתי והיכן בוצעו מהלכים הקשורים לפשע או עבירה באמצעות המחשב.
לאחר שהציוד נתפס, הוא מובל למעבדה בה מנסים לגלות קבצים הקשורים לנושא החקירה, הן אם הם גלויים או מוסתרים, מוצפנים או מוגנים על ידי סיסמא, ואפילו בלתי נראים למשתמש הרגיל, מחוקים.
פעולת המחיקה (delete) מעלימה את הקובץ מרשימת האיתור של מערכת ההפעלה. המקום בו הקובץ אגור במצע עובר למעמד של "פנוי", והיא מחשבת אותו כמקום אפשרי (slack space) לאחסון קבצים חדשים שיכתבו. כאשר אותו אזור מנוצל לכתיבה חוזרת, המידע החדש דורס את הקובץ הקודם והופך אותו בחלקו או במלואו לבלתי קריא גם באמצעות טכניקות מקצועיות. קריאה של קובץ דרוס דורשת ציוד מתוחכם אך כאשר המאמץ מוצדק (שירותי ביון וכו'), העבודה נעשית, גם בעלויות גבוהות מאוד.
אבל כידוע לכם, נדיר מאוד שקובץ חדש יהיה בדיוק באותו גודל כמו קובץ ישן. לעיתים קרובות נשארים ב-slack space שאריות, פרגמנטים של קבצים שנמחקו, שחוקר פורזני מנוסה יכול לנסות ולהשתמש בהם כחלקי תצרף בו חלקים אחרים חסרים.

השימוש בתוכנות "מחיקה" מסחריות גורם לכתיבת על של רצף אפסים או משתמשת בתבניות כתיבה רנדומאלית (תלוי בסוג התוכנה) הדורסים את המידע הקיים במצע. אבל, מי שמנסה להעלים ראיות באמצעותן קצת יורה לעצמו ברגל כאשר זה מגיע לחקירה. הדבר דומה להבערת מסמכי הנייר מארון או מגירה. עצם המעשה מחשיד את העושה ברצון להסתיר מידע. עקבות המעשה ברורות וניתנות בקלות לגילוי על ידי החוקרים הפורנזיים. אפשר לדעת בדיוק מתי ובדרך כלל גם על ידי מי בוצעה הפעלת התוכנה להשמדה.

עייצעס:
הכי פשוט, שמרו על ניקיון כפיים - מי שאין לו מה להסתיר, אין לו מה לדאוג

אם אתם משיגים תוכנת השמדה, נהגו בה בזהירות כי היא חרב פיפיות. מבחינתכם, פעולתה היא בלתי הפיכה. לא אחת מגיעים אלינו למעבדה אנשים שהתבלבלו קלות ודרסו בטעות חומר חיוני להם.
 

 
    
 







זומביים


כבר לפני מספר שנים היינו בטוחים שבעשור הנוכחי פסגת הטייפ היחידה ממנה נשמע היא פסגת הר הקלטות שמצטברת במגרשי החומרים למחזור. אבל הטייפ עדיין חי -קראו לו זומבי, אם אתם רוצים. ויצרניו נפגשים בימים אלו בועידת פסגה, אירוע סגור שיתקיים בסן פרנסיסקו.
המשוגעים לדבר משוכנעים שיגיע יום שהטייפ יחליף בחזרה את הדיסקים הקשיחים, במיוחד מפני שעקומת ההתקדמות במהירות העברת המידע של ה-LTO ממשיכה להתקדם כלפי מעלה, בעוד שבדיסקים המהירות מדשדשת במקומה כבר זמן רב.
אבל, יתרון מהירות הטייפים נחשב רק להעברה של מידע לאחר שהמידע הנדרש אותר!
ויש להוסיף לה, במקרים רבים, דקה או יותר של זמן חיפוש.
לדיסק יש יתרון שלא ניתן להתווכח איתו, בשחזור המידע מאחסון או מגיבוי.
אבל, יש מקרים בהם דווקא התקדמות בטכנולוגיית הפלאש יכולה לדרבן את השימוש בטייפים. מקרה אחד הוא השימוש ב-SSD ב cache של שרתים. עוד אחד הוא המגמה לעבור למערכות אחסון SAN המבוססות כולן פלאש. בשני המקרים מתעלמים מן הדיסקים הקשיחים, הן מסיבות של קיבולת או הן מסיבות של ביצועים. יש מי שחושב שאם ה-cache בשרתים יהפוך לגדול ולאמין במיוחד, אין צורך באמינות הבסיסית שמספקים הדיסקים. קונצפט קצת עקום, אם תשאלו אותנו.
 

 
    
 

נא עזרתכם


השבוע עלה נושא לדיון בין אנשי צ'יף לאחד מסוכניה. היה זה לאחר שביקרנו עמו יחד בבניין בו קבעו משרדיהם הקטנים מספר עורכי דין. הפרקליטים באותה קומה הסכימו, מבלי להיות שותפים בפעילותם המקצועית, להעסיק מזכירה משותפת שתפעיל חדר קבלה משותף ותטפל בזוטות הנלוות לאחזקת המשרד.
והשאלה הייתה: אם עורכי דין, שעל פי הדעה הקדומה מתחרים זה בזה באכזריות בלתי נסבלת, מסוגלים לחלוק שכר דירה ושירותי משרד... למה לא אנשי מחשבים? והכוונה כאן לעצמאים, טכנאי פי סי, מק, רשתות וכו'.
שאלנו כמה חברים ותשובותיהם היו פסימיות: "זה לא ילך". "זה לא בטבע שלנו". 
אנו מטילים את הכפפה אליכם, רעיונות, השגות, הצעות?  
 

 
    
 

 על יתרונות גומז פיר

 
    
 









שברון לב

העורכים שלנו כבר הזהירו: די כתבות רגשניות, ש"פונות ללב" שלנו. יתכן זה מזכיר להם את הדמות של שימי הרשקוביץ' מ"ארץ נהדרת". (כנסו לקישור כי רק כך לא תגידו שהעצבנו אתכם בחג הפורים!) אבל הפעם, הם יצטרכו לסלוח. כי הלקוח שהתבלט השבוע במעבדה להצלת נתונים הביא מקרה שלא ניתן להגדיר אחרת מאשר שברון לב.

הקשיבו לצליל המילים הבאות: "יחסי עובד-מעביד". למה נשמע לכם דומה? אולי ל"רגשי אהבה-שנאה"? יש בזה משהו. העובדים מקדישים זמן ומאמץ, את מיטב שנותיהם. המעביד מחזיר פרנסה והוקרה. וביניהם עוד כך וכך ערכים מעולם הרגש. ושאלוקים ישמור כאשר הרגש מציף את המוח!
שיתפנו עוקבים בטוויטר במחשבה על עובדים מפוטרים שמתנקמים במעביד במחיקת קבצים לפני עזיבתם, ובתמורה סיפרו לנו על מקומות עבודה בהיי טק בהם בונים לכל עובד "תיק הכנות לפיטורים" ובו בעיקר, גיבוי מרחוק של כל החומר הממוחשב שלהם. רעיון לא רע, אבל, כמה עצוב לקלוט אנשים בחוסר אמון. ההקבלה המתבקשת: חתימת הסכם טרום נישואין, שכבר מכין את השטח לגירושים האפשריים.
מצד שני, הניידות התעסוקתית בהיי-טק גבוהה, בהערכה גסה אחת ל-3 שנים מחליפים מקום עבודה. זאת, למרות שאם נסתכל על כלל מקומות העבודה בארץ, על כלל הגילאים ורמות השכר, הממוצע אולי מפתיע: הוא מתקרב ל-9 שנים.
אז בקיצור, כדי להגן על המידע חייבים מנת פסימיות הוגנת.
במקרה בו עסקינן, המעסיק טיפח עובד צעיר במשך שנים, הכשיר אותו, ראה אותו צובר ניסיון, הופך כמעט לחלק ממשפחת הבעלים ועזר לו לרכוש השכלה.
נכון, שמענו רק חלק אחד מן הסיפור, בשביל טנגו או מריבה, צריך תמיד שניים.
משהגיע המשבר, העובד שמר על פאסון, לא החצין ולא איים, נפרד במרירות לשלום.
עברו מספר שבועות עד שנמצא לו מחליף, שאמור היה לעבוד עם המידע שהקודם השאיר: רשימת לקוחות, טבלאות טכניות, כל אוצר ה-CRM ועוד נתונים מקצועיים שנבנו בזיעת אפם של צוות שלם... אינם!
הופכים ימינה, הופכים שמאלה, הקבצים לא נמצאו גם בגיבויים מפני שכפי שכולכם יודעים, גיבוי יומי לוקח את הקבצים שהוא מוצא. ואם אין לו קבצים מסוימים, הוא פשוט מגבה את כל היתר, ודורס את הגיבוי של אותם קבצים מהתקופה בה הם היו שלמים ונגישים.
אויש, אומרים כרגע אלה מביניכם שנהנים מן העבודה עם BOS, זה כבר לא יקרה לנו (ראו שחזור קבצים מחוקים). אבל זה כן קורה לאחרים.
זה לא רק ההיבט הטכני, מעשה הזדון, הם אומרים. "זה סוג של אונס, אדם שסמכת עליו בא כמו גנב בלילה ולוקח ממך נכסים ששילמת לו עבור בנייתם".
במעבדה הסתפקנו בשחזור הנתונים, אין לנו הסמכה פסיכולוגית להקל על היגון שלהם.
יש כמובן חשד שהעובד שעזב גם העתיק את המידע ומתכנן לעשות בו שימוש במקום עבודתו החדשה. אבל בזה כבר יטפלו, ככל הנראה, עורכי הדין.
 

 
    
 

השמדת מידע

השמדה יסודית
של מצעי מידע
עבור מוסדות, ארגונים ועסקים




קישורים

●  זאב מ"ניהול נטו" הפנה את תשומת ליבנו לתיקון חוק המע"מ שנכנס השבוע לתוקף. לפיו בין היתר, לא יהיה חובה להמציא ללקוח חשבונית מס בטרם חויב המע"מ, כלומר - בטרם שולם סכום החיוב.

 גוגל סוגרת סופית את Knol, מה שאמור היה להיות הוויקיפדיה של גוגל אך לא צלח את מצב הביטא.  בסוף אפריל השנה Knol יופסק כשירות, והאלטרנטיבה שגוגל מציאה היא Annotum‏, פלטפורמת מקור פתוח, מבוססת על WordPress. Annotum תאפשר המשך חיבור ופרסום מאמרים אקדמיים, והעברת הקנולים ל-WordPress תחת Annotum. לאחר ה-1 במאי, לא תתאפשר יותר יצירה, הצגה, הזנה או עריכת קנולים, אך אפשר יהיה עדיין לייצא את ה-קנולים קיימים לאתר WordPress.com ולהוריד אותם לקובץ עד ה-1 באוקטובר, 2012

● חברים במשרד הביטחון, כאשר אתם ממשיכים להעדיף מוצרי גיבוי מתוצרת חוץ, הנה לכם התוצאה:
"...המבקר קובע שהוא ביקש מלשכת שר הביטחון חומרים ולא קיבל: אין שיחות מוקלטות, אין תיעוד, נאמר שהיו תקלות, אין גיבוי לכוננים ונאמר שהוא השתיק את "נוהל גריסה". לבעלי הזיכרון הטוב, זה מזכיר את הדפוס של חקירת צאלים ב'"
זהו קטע מתוך כתבה של ארנון אברמוביץ' מחדשות 2.
אין עיוור גרוע מזה שלא רוצה לראות, ואין איש ציבור חשוד יותר מזה שלא מוכן לגבות.
 

 
    
 





הענן וכוח האדם


סקר חדש של חברת IDC -שמומן על ידי ספק שירותי הענן, מיקרוסופט- מסיק שהענן ישחרר את צוותי ה-IT ממטלות הניהול של יישומים מסורתיים וייפנה להם זמן וכוח אדם למשימות יצירתיות יותר, שבתורן ייצרו עוד כ-14 מיליוני מקומות עבודה בעולם.

IDC גורסים כי ארגונים שמאמצים את הענן מצמצמים את תקציב ושעות עבודה של ה-IT על יישומי לגאסי ועדכונים רוטיניים, מה שמגדיל את התקציב ואת הזמן הפנוי שלהם לפרויקטים יצירתיים יותר.
הרעיון מבוסס על ההנחה שהחיסכון בכוח האדם שהענן ישחרר, ינותב לפרויקטים חדשים שיעסיקו אנשי מחשוב נוספים. אני מוכן לקבל שיהיו כאלה, בעיקר בארגונים הגדולים. אך הגיוני וסביר הרבה יותר שהרוב ישמח לגרוף את הכספים שנחסכו ולחלק דיבידנד על שמו, מה שישאיר יותר אנשי מחשוב ברחוב.

איפה שהוא ברשת, השוו את המצב להשארה שאדם שנכנס לדיאטה יחסוך כסף ברכישת מזון וישקיע אותו בחדר כושר ונעלי ספורט, כאשר בעצם הוא עשוי לבזבז אותו על עוד בגדים או להתחיל לעשן.
 

 
    
 

































































השורות של עמית

מרסיי – תל אביב


את הדברים הבאים נמנעתי מלכתוב עד היום. למה עד היום? כי ידידי היקר ד"ר בר זוהר העיף מבט (ואני מודה לו על תשומת הלב) בוידיאו שהכנתי וציין: “מרסיי נראית קצת כמו תל אביב, רק יותר מפגרת". מודה ומתוודה עד היום נמנעתי מלדרוך על יבלות אבל, אין מנוס...
אז מה היה לנו שם: תושבים? יש במרסיי הכול, שחורים, לבנים, צרפתים, ויוצאי צפון אפריקה בדיוק כמו בתל אביב, יש הומואים, פרוצות (רק שכאן הקליינטים שלהם לא נחשבים עבריינים). יש כאן חיסולי חשבונות, רק שכאן לא נפגעים אזרחים תמימים.
תל אביב נכנסת בתוך מרסיי 40 פעם, וכל גוש דן פעמיים. אלא שבעיר הענקית הזו יש רק 800 אלף תושבים ובכל גוש דן חיים יותר משלושה מיליון אנשים בקופסאות סרדינים. במרסיי יש 32 קילומטרים של חוף ים, ובחוף הזה תוכלו לשזוף עינכם ביפהפיות בכל גיל מין וצבע, ואם הן חשופות חזה זה בגלל שזה לא עבירה על החוק, בעוד שבתל אביב זה סיבה לתלונה במשטרה. הנה (הזהרת ילדים) קצת צבע שחום מקסי
אל החוף תוכלו להגיע באוטובוס, רכבת תחתית או רכבת קלה, באופניים להשכרה (חינם) או כמובן ברכב שלכם. ולא, אין בעיית חניה כי יש חניונים מוסדרים בכל העיר, מספיק לכולם, בחצי מחיר מאלו של תל אביב). תזכירו לי מתי תהיה רכבת קלה בתל אביב? תחתית? אההה יש דן? הוא כבר נוסע בשבתות? כי כאן כל התחבורה הציבורית נוסעת כל ימי השבוע.
הלאה... תרבות? נו טוב, תל אביב עיר תרבותית במיוחד, רק שבמרסי יש 7 מוזיאונים ממוסדים גדולים ועוד 5 קטנים גם הם ממוסדים. בתל אביב שניים או שלושה. גלריות יש במרסיי כמה מאות. תיאטראות יש במרסיי למעלה משלושים, ואם שום דבר לא השתנה הרי שבתל אביב עדיין יש רק חמישה שארבעה וחצי מהם בקשיים כספיים. יש כאן אופרה, בלט, עם להקת בלט מקומית בינלאומית. אבל כדי לא להכביד מילים על נושא התרבות, אולי כדאי שתבדקו ותראו מי תהיה העיר שבשנת 2013 תהייה בירת התרבות של אירופה. נכון, מרסי, ואם אתם לא יודעים במה מדובר, אז תבדקו.
בואו נראה: ארכיטקטורה? נו באמת אתם משווים את הוופלים הישראלים לארכיטקטורה מהמאה ה-18 והמאה ה-19, לשכונות שלמות שבנויות בסגנון באוהאוס קלסי לא חמישה בתים בנחלת בנימין. הנה לרשותכם כאן אוסף תמונות גדול יותר
קולנוע? בעיני רבים הקולנוע הצרפתי טוב יותר מהאמריקאי אז לבטח יותר מהישראלי. בצרפת יוצאים מדי שנה מאות סרטים נהדרים, מצחיקים, עצובים, מטורפים, ורציניים. וחלק גדול מהם מופק במרסיי. ומה יש בתל אביב? סינמטק שם באים לראות סרטים צרפתיים!
ספורט? בימים אלו משחקת קבוצת הכדורגל המקומית אולימפיק מרסיי מול אינטר מילאנו בשמינית גמר ליגת האלופות (למרסיי יש זכייה רשומה בגביע האלופות) מישהו יודע איפה הפועל או מכבי תל אביב? יש במרסיי קבוצת שחיה שחלק לא קטן מחבריה שבר או ישבור שיאים עולמיים באולימפיאדה הקרובה, ורבים מהם יעמדו על הדוכן עם מדליות. כן אני יודע שיש קבוצת כדורסל בתל אביב שקוראים לה מכבי תל אביב... רק חבל שלא משחקים בה תל אביביים, או לפחות ישראלים.
מה עוד? בתי קפה? מסעדות? אתם לא רוצים שאכנס לנושא האוכל, נכון? נו טוב, אם אתם מתעקשים. תראו, במרסיי יש אוכל, נקודה. בתל אביב לא, עוד נקודה. מרסיי זה בצרפת, יש בשר טוב יותר, דגים טובים יותר, תבלינים עשירים יותר, ו..טבחים טובים יותר. מסעדה לא יכולה לחיות כאן על בסיס יחסי ציבור, היא חייבת להיות טובה אחרת היא מתה, כי הצרפתים לא קוראים ביקורות, הם נותנים לחך שלהם להחליט. אנשים שקוראים לעצמם שפים בישראל לא יקבלו אישור כניסה כשוטפי כלים למטבח הכי מוזנח במרסיי. ורק כדי להוסיף עוד קצת מלח, ארוחה נהדרת במרסי שתשאיר אתכם עם פיות פעורים תעלה לכם הרבה פחות מאשר בתל אביב. אלא אם כן כמובן נכנסתם ל"פטי ניס" שיש לה שלושה כוכבי מישלן... תגידו, יש מישהו עם שלושה כוכבי משלן בתל אביב? שני כוכבים? משהו?...
יין? כן כן אני יודע, יש אחלה יין בישראל, ראוי לציון! תהיו רציניים לרגע, בתל אביב אני אתיישב, יגישו לי יין, יעשו ממנו סיפור. יין זהה יעלה 2 יורו בסופרמרקט במרסיי.
מה עוד? מרינה, אתם רוצים? יש ארבע מרינות ענקיות במרסיי, הגדולה מכולן היא הנמל הישן של מרסי.
פארקים? כמה וכמה פרקים בסדר גודל של פארק הירקון, שמורת טבע ענקית שמשתרעת מצפות מרסי עד מערבה. וכמובן פארק הנקיקים (calanques) מאות מפרצונים מרהיבים ביופיים. וגולת הכותרת: הסורמיו. וכן, יש אנשים שחיים כאן!
יש אוניברסיטה בתל אביב? יש 5 במרסי. ביניהן הגדולה ביותר בצרפת. בתי חולים? עשרות והטובים ביותר בעולם.
נכון מרסי מלוכלכת. למה, תל אביב נקייה? יש זיהום אוויר במרסיי. ובתל אביב האוויר טהור?
רעש, המולה, הכול יש בתל אביב גם כן. פשע? וואלה לא חסר במרסי אבל איפה ניסו לחסל את רוזנשטיין בלונדון? לא, בתל אביב. איפה זה שכונת התקווה, כרם התימנים, באמריקה? לא, בתל אביב.
אבל הכי חשוב: במרסיי, כולם אומרים בוקר טוב, המשך יום טוב, ערב טוב, המשך ערב טוב, תודה, סליחה, בבקשה ואין בעד מה, וסוף שבוע טוב, וחופשה נהדרת ועוד... בתל אביב? דוחפים אותך, אנשים עצבניים... חם. כי כמה מעלות אתם חושבים שיש במרסיי בקיץ ? כן, 35 זה לא דבר נדיר. וחורף הוא לא מובן מאליו באזור.
אתם זוכרים איזה פרצוף נותן לכם פקיד ממשלתי בתל אביב? כאן הוא מחייך ועושה כמיטב יכולתו (הדלה) לסייע לכם.

לפני שאני סוגר את הדיון הזה, משפט אחד (ארוך) פטריוטיזם מקומי זה נחמד אבל מציג אתכם לפעמים באור מגוחך. אין כלום בישראל שאין בצרפת, ויש המון בצרפת שאין בישראל. אני גאה להיות ישראלי וגאה בישראל אבל בואו לא ניסחף אנחנו מדינה קטנטונת בלבנט עם תרבות ים תיכונים במקרה הטוב. זה לא חכמה לנכס את כל מה שתרם העם היהודי, שכן חלק גדול מהקרדיט לתרומת העם היהודי לעולם מגיע לארץ מוצאו ולא לדת שלו, נהפוך הוא הדת סירסה את המוחות היהודים. אבל אם עדיין לא הפנמתם, אז הנה כמה שמות צרפתיים: מרי קירי, לואי פסטר, ז'ול וורן, לה פונטיין, הונורה דה בלזק, אלכסנדר דומא, וולטייר (לא זה מהאופנה, בעצם גם זה מהאופנה), האחים מונגולפייה, ברייל, ויקטור הוגו ועוד... כמה מותגים ישראלים ברמה של מונבלאן, קרטייה, איב סן לורן, שאנל ומאות אחרים אתם מכירים.
 

תגובה לשורות של עמית


אין לנו חלון לטוקבקים, אתם מוזמנים להגיב בלחיצה על הקישור.
הפעם, אעשה שימוש בזכות התגובה המידית של חברי המערכת ואשתף אתכם בזיכרונות שלא הצלחתי להימנע מלהעלות.
1. יש בנס ציונה שכן יקר שאנו מכירים שנים ומחבבים מאוד. הבעיה איתו היא שהוא נוהג לשאול מה שלומך, או מה מעשיך לאחרונה, או מה חדש בעסק... ומשהתחלת להשיב לו, קוטע אותך מיד. אם סיפרת לו על כאב השיניים, הוא סובל ממורסות חניכיים ועובר השתלות מלוא הלסת. אם לך החייבים כסף, הרי שהוא על סף פשיטת הרגל. אם מצאת חרגול בגינה, אצלו עושה הארבה שמות בעצים. קשה להתמודד עם תחרות שכזו. אולי הדברים נכונים, אבל כבר יוצא כל הכיף מהמפגש.
2. אבי המנוח רקם בחו"ל תוכניות להעלות לישראל. בזמנו, רבים מיהודי המקום ניסו להסיט אותו מכך ותיארו בפניו את חסרונות הארץ. "תיסע לשם להזיז סלעים בידיים?", אמר לו פעם דוד נהנתן. אבי הרים יד מיובלת, מחוספסת, עם ציפורניים שחורות מגריז, אמתו נכה ומעוותת. והכריז: "ידי לא ענוגה או אסטטית, מטופחת או מוכשרת במיוחד, אבל זו ידי שלי ולא אחליף אותה בשום יד אחרת".
3. המטאפורה של אבי הייתה מרשימה, חבל שהוא חזר עליה עד לעייפה, עד שהציונות שלו כבר החלה לצאת לכולם מן האף.

פ.ג.

 
    
 

הומור - HUMOR


מחלה נפוצה של אנשי מחשבים של פעם, לפני גילוי תסמונת שורש כף היד.

עקוב אחרי

 
   
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
 
 

נשמח לקבל הערות והארות,  המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:magazine@chief.co.il

 
 
   
 

http://www.bos.co.il

 
 

מגזין זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2012