גיליון מספר 16 שנה XI יום חמישי, 28 באפריל 2011

 
 

► לגיליון קודם 2011 לגיליון הבא ◄

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

 
    

"There is a difference between knowing the path
and walking the path"

מורפיאוס לניאו ב-מטריקס

 
    

שער ערך ה GB
27/04/2011
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA
לפי מחיר לכל 1GB

0.57

250GB

0.39

320GB

0.31

500GB

0.26 ₪

750GB

0.22

1TB

0.20

1.5TB

0.19

2TB

0.27

3TB
מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX

היקר מכולם

X.XX

הזול מכולם

מחיר ה- GB

הזול ביותר לתקופה









סודי ביותר


במשך כל הפסח המשיכה המדיה לטחון את הידיעה שסיגייט, יצרן הדיסקים הקשיחים הודיע שהם קונים את אופרציית הדיסקים הקשיחים של סמסונג בתמורה לקצת פחות מ-1.4 מיליארד דולר. זה התסיס את כולם, במיוחד מפני שבתחילת אפריל הודיע יצרן אחר, ווסטרן דיגיטל, שהם עומדים לרכוש את היטאצ'י גלובל סטוראג' במחיר של כ-4.3 מיליארד. וכזכור, יחידת הדיסקים של היטאצ'י היא היורשת של אותה פעילות ב-IBM, חד גדיה, חד גדיה.

עוד נושא לשיחה שהיה לנו עם חברים ומתעניינים הייתה ההשוואה הציורית בין RAM לקיבולת דיסק קשיח שפורסמה ב-cnet.

אבל המעניין מכל, היה הדיון עם עמיתנו בעולם בשיטה חדשה להחבאת מידע סודי בדיסק קשיח, במטרה להכשיל חקירה פורנזית. השיטה אינה נעזרת בהצפנה, אלא מנהלת את המיקומים המדויקים של שברי קבצים על גבי הדיסק הקשיח.
הרעיון מגיע מעולם הסטנוגרפיה (כתב סתרים) ומדובר בתוכנה שפותחה על ידי צוות חוקרים משולב מאוניברסיטת דרום קליפורניה ומאוניברסיטת איסלמבד בפקיסטן. האפליקציה מפצלת שברי קבצים בין קלאסטרים שונים בדיסק, ומשמשת לאחר מכן כדי לאתר את השברים ולאחד אותם על מנת ליצור קובץ קריא.

מה רע בהצפנה?
בחקירה פורנזית קל מאוד לזהות מידע מוצפן. היה ומתבצעת חקירה מכוח אכיפת החוק, ניתן לאלץ את בעלי המידע "באמצעות צו או שיטות אחרות" (ותנו כאן דרור לדמיונכם הקולנועי הפרוע...)  למסור את מפתח ההצפנה. כאלטרנטיבה להצפנה הועלה בעבר מגוון טכניקות להסתרת מידע שתומכות בהתכחשות סבירה או מתקבלת על הדעת (מה שנקרא- plausible deniability), כלומר שיטות הסתרה שתאפשר למסתיר להכחיש את קיום המידע.
בשיטה הנוכחית, אומרים החוקרים, החוקר הפורנזי איננו מסוגל להוכיח את נוכחותו של מידע מוסתר מבלי שיהיה בידיו המפתח.

פרגמנטציה
כידוע, מערכת הפעלה מחלקת קבצים המאוחסנים בדיסק קשיח (פרגמנטציה) כאשר המקום הפנוי בקלאסטרים שכנים במצע אינם מספיק גדול בכדי להכיל את הקובץ השלם. ככל שקיים יותר מקום לא-פנוי בדיסק, יותר פרגמנטציה עוברים הקבצים. ולכן, מומלץ בשיטה זו להשתמש בדיסקים המכילים מידע בדרגת פרגמנטציה מכובדת. ככל שהפרגמנטציה הטבעית תהיה יותר ענפה, כך תעורר הפרגמנטציה בערוץ הנסתר פחות חשדות. הפתרון המוצע מהווה מנגנון אבטחה, ערוץ סמוי מבוסס מערכת קבצים איתו יכול המשתמש להחביא מידע במצע אחסון.
הקיבולת התיאורטית של הערוץ הנסתר בדיסק חושבה כ-24 bits/cluster. ניתן להשיג אותה גם בחצי דיסק ריק. האלגוריתמים להסתרת מידע בעבודה זו ישימים בדיסקים מבוססים FAT32 וזוללים מעט מאוד זמן. בטכניקה זו ניתן לאחסן מסר בנפח של עד 20MB בדיסק קשיח של 160GB מבלי לעורר חשדות. היישום עשוי לגרום לירידה קטנה מאוד בביצועי המצע. והיה והחוקר חושד בקיום של מידע מוסתר, מורכבות העבודה לגילוי המידע יהיה חסר כל פרופורציה בהשוואה לנפח המידע המוסתר.

Designing a cluster-based covert channel to evade disk investigation and forensics.

 
    
 

הצטרפו אלינו גם ב-
www.facebook.com/chiefDR

גרסת BOS העדכנית הנה BOS v2.2.7 מה חדש בגרסה
 
▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS 2009H.pps
גרסת Beta עדכנית 2.2.11.18 לקבלת גרסת Beta

 
    

חיות לילה


בזמן שצפיתם במשחק בין ריאל מדריד לברצלונה, מיני דרמה התרחשה במרתפי צ'יף. האורות, שכובו ללילה, שוב נדלקו והמזגן במעבדה הופעל מחדש. תחנות עבודה פונו, כלים ואביזרים הוכנו לקבלת חולה VIP.
מראש הוחלט - כרגיל - שלא לבצע  את עבודת חיפוש המידע האבוד על הפציינט עצמו. לכן, כאשר המחשב הכבד הגיע, הדיסקים שלו נותקו והועברו להעתקה - ביצוע Image של כל אחד מהם. כיוון שהדיסקים גדולים, התכוננו לזמן העתקה ממושך.
מנהל הרשת שהביא את המפלצת חש תסכול רב - התקלה קלקלה עבורו ערב פיצוח גרעינים במעמקי כורסת ביתו. כעת הוא ממתין די עצבני, מתלבט אם לקפוץ לקיוסק הפינתי ולהצטרף לעדר הזאבים מול הפלזמה... או להישאר צמוד אל בבת עיניו - שאם היא לא הלב בארגון מעסיקו, אז לפחות ריאה, או כבד.
האיש בוגר טכניון, טריאתלוניסט חובב, מה לו ולכדורגל, בנאדם? אנו מנסים לשכנע אותו שיש בכדורגל יותר מדי אלימות. הנה, ראה למשל מה שקרה לפני חודשיים בקולומביה...  במשחק הפתיחה שבין ג'וניור מבאראנקיליה ו-דפורטיבו מפריירה נכח הקמע של באראנקיליה: תנשמת לבנה, אשר התיישבה לה בנחת על הדשא במגרש. ראשית היא חטפה מכה מכדור טועה. ניחא. אבל מאוחר יותר, שחקן בעט בה בכוונה (וטען לאחר מעשה שרק רצה לגרש אותה משטח המגרש). התנשמת טופלה אצל וטרינר אך נפטרה. נוכח כעס הקבוצה והאוהדים, המשרד לאיכות הסביבה של מחוז באראנקיליה  פצח בחקירה, שתעלה לקבוצה המתחרה ב-15,000 דולר קנס.
לקראת סיום העתקת הדיסק הראשון, כולנו מסכימים כי תנשמות הן חיות לילה, אין להן מה לעשות על מגרש כדורגל - המואר כבאור יום.
"גם אנחנו הפכנו חיות לילה", אמר הלקוח, וצלצל הביתה לעדכן את אשתו.
העתקת דיסקים וחיפוש קבצים שנעלמו הינה מלאכה טריוויאלית בצ'יף. אבל ככל שעבר זמן (זמן עבודה של המחשב!) בין התקלה או מחיקת הקבצים לבין מועד הבדיקה, כך מצטמצמים הסיכויים לאתר ולהציל את החומר. במקרה זה, הקבצים אבדו מתישהו ביום א' - שהיה ערב חג. קיים סיכוי קלוש שביום ב' מישהו עבד על השרת. ביום ג', חזרו כולם במלא המרץ ולא עצרו כמו פעם לחגוג מימונה בגן סאקר. אחרי סוף המשחק עזרנו לידידנו להעמיס את המחשב ברכב, והוא יצא לו לכיוון כביש 431, עם טיפה יותר מדי קפאין במחזור הדם. בימים הקרובים נסרוק שתי וערב את ה-Image שעשינו עם BOS. נפעיל כמה קסמים ולחשים וגם... נתפלל קצת כדי לכסות את כל החזיתות.
 

 
    
 

*השבוע התייחסה אחת מקוראות המגזין לעניין ההפגנה נגד קרקס החתולים  שפרסמנו בחול המועד:

א: "1.  זאת *לא* הופעה ראשונה של קוקלאצ'וב בארץ
2. לפני שהולכים להפגין נגדו, אולי כדאי קצת לברר עליו ועל הקרקס שלו - יש די והותר מידע באינטרנט
3. כללי יותר - הוכח - בעלי חיים חיים יותר זמן בקרקס מאשר בגן חיות ויותר זמן בגן חיות מאשר בטבע"

צ': אכן, לא מדובר בביקור הראשון של קרקס החתולים בישראל, אך שאיפתם של המתנגדים לסבל מיותר של בעלי החיים היא שיהיה זה הביקור האחרון. זהו לדבריהם רק צעד אחד מיני רבים להפוך את ארצנו לארץ נאורה באמת. חלקם אולי יפגינו נגד השימוש בבעלי חיים בתעשיית הקוסמטיקה, ונהיה לצדם. חלקם יפגינו נגד השימוש בבעלי חיים במחקרים מצילי חיי אדם וכאן נתלבט קשות באם לעמוד מאחוריהם. מר יורי קוקלצ`וב אכן מצטייר "באינטרנט" כאוהב חתולים וכלבים אשר מצילם מגורלם האכזר כמשוטטי רחובות. אך כידוע לכולנו, פנים רבות לאהבה... ולפרנסה.
הרשויות העירוניות מסבירות כי מי שאוהב חתולים יפעל למניעת לידתם. עמותות אוהבי חתולים יפעלו למען אימוצם. בלוחמה הביולוגית נגד מכרסמים בסביבה כפרית דווקא מומלץ לתחזק אוכלוסיות חתולים חופשיות. למעשה, המין החתולי משלם –כמיני בעלי חיים נוספים- את מחיר שגשוג האוכלוסייה האנושית בסביבה אורבאנית.
סביר שחתולים יחיו פרק זמן ארוך יותר בסביבה המבוקרת של הקרקס מאשר בטבע. יהיה מי שיגיד שגם אסירים בבתי כלא מאריכים חיים מעבר לצפוי להם לו היו צריכים לדאוג לעצמם בגפם. אמנם כליאת עבריינים מתבצעת כעונש, למען הרתעה, למניעת המשך הפשיעה ולמען חינוך מחדש. ככל הידוע לכולנו, חתולי הקרקס לא פשעו ולא עברו על החוק. שלא כמו בעלי חיים עובדים (כלבי נחייה וכו') עבודת החתולים בקרקס מועילה אך ורק לאינטרסים הכלכליים של מפעל הבידור. אשר לכך, היא נמנית בשורה אחת עם לוחמת שוורים וקרבות כלבים ותרנגולים.


הסוללה בפנים


המחקר למציאת מקורות אנרגיה חלופיים מפתיע תמיד, לפעמים אפילו מאוד. הפעם נספר על תא לניצול "דלק ביולוגי", התקן המנצל את הגלוקוזה (הסוכר שבדם היונקים) והחמצן הנוכחיים בנוזלי הגוף הסובבים את התאים.
חוקרים פיתחו גרסה ניסיונית של התא אשר הושתל בחולדת מעבדה לבנה (בשם ריקי). ריקי המסכנה* נשאה לפני כשנה את ההתקן למשך 11 יום, במהלכם לא התגלו בה סימני דחייה או מחלה.

תא יוצר אנרגיה מסוג זה יוכל בעתיד לספק בבטחה כוח למשך תקופה ארוכה לדור הבא של שתלים רפואיים, כגון קוצבים קטנים מאוד ואיברים מלאכותיים. אחד החוקרים בפרויקט, Serge Cosnier מאוניברסיטת פוריה בצרפת, מתכנן למשל, לפתח חיישנים ברי השתלה הרגישים לרמת הגלוקוזה בדם, במטרה לווסת באופן מתמשך את פעילותה של משאבת אינסולין לטיפול בסוכרת.
גרסאות קודמות של תאי הדלק הביולוגי פעלו אך ורק בסביבה מעבדתית מוגדרת ולא ממש בתוך גוף בעל חיים חי. בגרסאות אלה, הכימיקאלים נדרשו לתנאי סביבה חומציים - שאינם אופייניים לנוזלי הגוף


 

ברקמות in vivo, כמו גם רמות גלוקוזה גבוהות מן הנורמה.
בגרסה הנוכחית, התא מורכב ממערך של שני דיסקים מגרפיט, שכל אחד מכיל אנזימים ייחודיים, מחוברים באמצעות חוט פלטינה.

ההתקן כולו עטוף בשקית דיאליזה המאפשר כניסת גלוקוזה וחמצן מנוזלי הגוף, כדי לצור זרם חשמלי הזורם לאורך חוט הפלטינה ויוצא מהתא דרך כבלים שבתוך צינוריות.
כיוון והאנזימים מוגנים על ידי הגרפיט, וכיוון ששקית הדיאליזה מטפלת בזרימת הכימיקאלים, התא הביולוגי יוצר החשמל מגלוקוזה הינו הראשון מסוגו הפועל מתוך חלל הבטן של חולדה חיה.

ההתקן לא יצר דלקת וכאשר הוסר מצאו החוקרים כי גוף החולדה ציפה את השקית עם רקמות שהצמיחו כלי דם - הוכחה לכך שגוף החולדה קיבל את התא ויאפשר את תנועת הגלוקוזה והחמצן לקראת ההתקן.

כמה חשמל?
התא הניסיוני שתואר בעבודה זו, יצר כ-2 מיקרו-וואט למשך מספר שעות, והגיע לשיא הייצור של 24.4 מיקרו-וואט למיליליטר (צפיפות האנרגיה). סוללה סטנדרטית של קוצב לב דורשת 10 מיקרו-וואט באופן קבוע, אך בצפיפויות אנרגיה קטנות יותר משמעותית. כלומר, יתכן וגרסה גדולה יותר של התא הביולוגי שנבדק אצל ריקי, בקלות יוכל להפעיל קוצב ועדיין להיות קטן מהסוללות בהן משתמשים כיום.

שימושיים אפשריים נוספים לתא המשופר יהיו באספקת חשמל לחיישנים ביולוגיים הדומים לאלו שצוינו לגבי משאבת האינסולין - לניטור רמות הכימיקאלים במוח אצל חולי פרקינסון ואלצהיימר. או בבניית סוגר מלאכותי לסובלים מבריחת שתן בעקבות ניתוחי ערמונית. המערכת הביו-אנרגטית תקל על פיתוח איברים מלאכותיים כגון כליות ולב, היות ותופעות הלוואי מזעריות. אך בכל זאת קיימת סכנה אחת במקרה של תקלת התא: ירידה זמנית של רמת הגלוקוזה בגוף, בעקבות צריכת יתר על ידי הסוללה.

 
 
    

 

קישורים


●   על המיזוג המתקרב בין מוח למכונה - ב-SciA ישראל

●   הסבר פשוט לגבי NAS. נחמד, אך שימו לב שגיבוי אופטימאלי שואף לשמור באופן נפרד (במימדי הזמן, המקום והמצע) את מידע המקור ואת הגיבוי שלו. כן ניתן לפשט, לשפר ולהוזיל את השיטה. בצ'יף נוכל לסייע לכם בכך.

●  על חסיד אומות העולם - צ'יון סוג'יהארה, קונסול יפן בליטה בשנת 1940 (באנגלית)

● מיקרוסופט אומרים שיפסיקו לתמוך במערכת הפעלת XP בשנת 2014. והם מחלקים שעון יאוש המטקטק לאחור
 

 
    
 

שיר אהבה ליום השואה: שיר אהבה בדף בנק
מאת מואיז בן הראש

כתבתי לך שיר אהבה על דף בנק
מלא מספרים חסרי רגש
וחסרי משמעות
מלא חובות ותקווה
כמוך בימים לחים
כמוני בימי מושלגים
אמרת לי שמספרים
מזכירים לך מחנות ריכוז
וכי אינך מסוגלת לחשב
לכן אין מי שיעצור את החוב
כתבתי לך שיר על דף בנק
כי רציתי להבין
 

 
    
 

עוד תמונה עם ביצים

































































השורות של עמית

לעיניכם בלבד


הודעות אנונימיות הן נושא נבזי, לעיניכם בלבד, ולטעמי מן הראוי שמשטרת ישראל תעיף את הדף הזה, מדובר במערכת למשלוח דואר אנונימי שכל מי שרוצה להתעמר במישהו להעליל על מישהו, לאיים, לסחוט או סתם ללכלך יכול לשלוח משם דואר.
 
ואם כבר אנחנו בטריקים מלוכלכים אז הנה לכם לינק למשהו לא פחות נבזי, מערכת למשלוח דואר שמשמיד את עצמו:
http://destructingmessage.com - זהירות, יכול להיות מסוכן.
 

אביב


האביב יכול להיות עסק נבזי, ואני לא ממש מתכוון לחרדת ניקיון המטורפת שאוחזת את הישראלים, דתיים וחילוניים כאחד. אני מתכוון לקדחת האביב, שרבים כל כך וביניהם עבדיכם סובלים ממנה כל שנה במשך חודש לפחות. ככל שהיום נעים יותר ככה הברוך גדול יותר, וימי גשם הם הקלה בלתי רגילה. דליפה מתמדת מהאף והעיניים בליווי גירוי בלתי פוסק לא ממש עושה חשק לצאת מהבית, בטח לא לטבע, ולכו תסבירו את זה לבן/בת זוגכם שלא מבין מדוע יום יפה כל כך ולא יוצאים לשום מקום.
מקום מגוריי הנוכחי הוא מעין כפר בתוך העיר מוקף בעצים, צמחים, ציפורים ושאר נזקי הטבע, וזה מוציא אותי מדעתי עד כדי כך שאני מרגיש צורך בלתי נשלט לרדת העירה ותחוב את האף הדולף שלי לאחוריים של מכונית ולנשום מלוא הריאות את תוצרת צינור הפליטה שלה. חודש שלם של עינוי יומיומי שרק מי שסובל ממנו גם כן יכול להבין, כל השאר? דבר אל הקירות.
 

חג הפסחא


חופש הפסחא הנוצרית, בניגוד לפסח הישראלי הוא קצר ומהווה סוף שבוע בתוספת יום אחד (יום שני, היום שהצרפתים ממילא מתעלמים מקיומו). אין לי מושג ירוק מה מאחורי המסורת של חג הפסחא, לא ארנב הפסחא ובטח שלא הביצים. הצרפתים קוראים לחג Les Pâques באנגלית הוא נקרא Easter כך שגם השם לא מועיל לי.
בבית האומנים במרכז מרסיי מוצגת תערוכה יפהפייה של... ביצים, אלפי ביצים מכל הסוגים והמינים הצבעים והצורות. התמונות שצילמתי עושות עוול לתערוכה כי יש דברים שמן הראוי לראות בעיניים, אבל הרי לכם כאן.
היות וחד הפסחא הוא באביב אז ביקרתי גם בתערוכת גינון וצילמתי לכם את המיוחדים, קקטוסים פסיכים, וסחלבים מדהימים ועוד
 

נמכרו כל העיתונים


השבוע שלח לי אחד מקוראינו את הידיעה שבנק הפועלים מוחק חוב של 64 מיליון שקלים למעריב, שנרכש על ידי נוחי דנקנר. אותו בנק הפועלים שיו"ר הדירקטוריון שלו היה... דני דנקנר, אותו דני דנקנר ששרי אריסון נאחזה בקרנות המזבח כדי לא להעיף אותו למרות דרישת נגיד בנק ישראל. אותו דני דנקנר שבהחלטותיו הכלכליות כמעט והביא לנפילת הבנק. משפוחה'.
נוחי דנקנר רוצה עיתון כדי לספר לעם ישראל כמה שכדאי להם שכל הכסף במדינת ישראל יתרכז בידיים מעטות ככל האפשר (רצוי שלו, כמובן). בקיצור, נוחי קנה עיתון אישי תפור למידותיו לשירות האינטרסים הפרטיים שלו, שבין היתר הם גם האינטרסים של שאר 18 משפחות המאפיה השולטות בישראל ביד רמה. 64 מיליון שקלים יכלו למחוק חובות למאות אנשים פרטיים שנחנקים בעול התשלומים לבנק הפועלים, אבל באופן פרדוקסאלי, התנאי למחיקת חובות הוא הרבה כסף, אז תשכחו מזה.
מעניין מה אומרים על זה כל אותם בעלי המניות הקטנים של הבנק, שנאלצים לממן את הקמפיין המשולב של שרי אריסון ומשפחת דנקנר, לשיפור תדמית הטייקונים הישראלים. אבל הגרוע מכל הוא שנשארנו ללא עיתונות אמיתית. דמוקרטיה? בלי כלב שמירה? לא פלא ששודדים אותנו.
 

מספרים מספרים


השבוע קראתי שישראל "רק" במקום ה-34 בעולם בנטל המס על הציבור. וואו, לא רע... רק בעיה אחת או שתיים. ראשית מדובר כאן על מס הכנסה בלבד, איש לא טורח לחשב את כל המסים העקיפים (מע"מ, ביטוח לאומי, מס בריאות, מס קניה מסים על הדלק, מס רכישה, מס שבח, מסי ירושה, מסים על רכב ועוד ועוד ועוד...). לו היו מחשבים את כולם, זה היה מביא את ישראל במהירות לצמרת הגבוהה של משלמי המס.
הבעיה השנייה היא התמורה. הישראלי משלם ביטוח בריאות אבל מערכת הבריאות גוססת, ואם אתה רוצה שירות, תשים כסף מתחת לשולחן. בצרפת מערכת הבריאות, שנחשבת הטובה ביותר בעולם, גם היא חינם אבל להבדיל אלף אלפי הבדלות באיכות. חינוך חינם הוא עסק יקר בישראל, בסקנדינביה החינוך הוא חינם וזה כולל השכלה גבוהה ובמקרים לא מעטים אף אבזור רב ומתקדם לתלמיד. וחינם זה שם באמת חינם, היינו בלי כסף!
בקיצור מהי התמורה אותה מקבל הציבור בישראל לכספו? אפס! לא ממש מעניין אותי שיש מגזרים שחיים על חשבון המדינה -בכל מדינה יש כאלו- מעניין אותי שאלו שמשלמים מס מקבלים תמורתו קדחת בצלחת. ומטריד אותי במיוחד שעיתון כלכלי מציג מדד כל כך מעליב ששם ללעג וקלס את האינטליגנציה של קוראיו.
 

האם זה יכול להיות הפוך?


"דתי פנאטי ניסה ביחד עם חבריו לפרוץ מחסום משטרה ואחרי שהתעלם מיריות באוויר נורה למוות". נשמע מוכר, וכל כך נפוץ. אוי לאותה הבושה, הפעם הפנאט הוא יהודי והשוטר הוא פלשתיני ופתאום זה לא בסדר. כמה פעמים אותו מחזה בנסיבות הרבה פחות חמורות הסתיים במוות שלא עניין איש?
אני צופה מה תגידו: אני עוכר ישראל, ובאיזה זכות אני משווה, ויש לנו את הזכות על כל ארץ ישראל ובכלל הם ביקשו להתפלל ולא לפגוע באיש". מה לעשות, אני מתקשה להבחין בין דם פלשתיני לדם יהודי. שניהם מתנקזים בסופו של דבר לשלוליות אדומות ושלוליות אינן חובשות כיפה או כפיה, זה רק דם. ואולי אלו סממנים ראשונים של שוויון זכויות.

זהו, אני את שלי אמרתי. עכשיו אתם מוזמנים לראות עוד קצת סרטים ב-videowebgate.com
 

תגובה לשורות של עמית

 
    
 

מי שמוכן - יותר מוגן!


מועדון ליונס נס ציונה מזמין אתכם למפגש בן שעתיים
בנושא התנהגות ומתן עזרה במקרה של רעידת אדמה
ביום א' ה-29 במאי בשעה 19:00 בבית יפעת, רחוב ישראל שמיד 1, נס ציונה
הסדנא באדיבות מגן דוד אדום

לבירורים והרשמה בטלפון 08-9300036
 

 
    
 

הומור - HUMOR

למה כדאי לענוב עניבה במקום העבודה

עוד מדד כלכלי - טוב כמו כל אחד אחר
 

   
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
 

נשמח לקבל הערות והארות,  המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:magazine@chief.co.il

 
 
   
 

http://www.bos.co.il

 
 

מגזין זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2011