גיליון מספר 17 שנה XI יום חמישי, 5 במאי 2011

 
 

► לגיליון קודם 2011 לגיליון הבא ◄

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

 
    

אהבת המולדת לא מכירה גבולות זרים

Stanislaw Jerzy Lec

 
    
 

שער ערך ה GB
4/5/2011
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA
לפי מחיר לכל 1GB

0.57

250GB

0.39

320GB

0.32

500GB

0.29 ₪

750GB

0.22

1TB

0.20 ₪

1.5TB

0.19 ₪

2TB

0.27

3TB
מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX

היקר מכולם

X.XX

הזול מכולם

מחיר ה- GB

הזול ביותר לתקופה

כתוב באוראניום


הדעה הרווחת בין אנשי המחשבים היא כי דיסקים קשיחים עדיין נמכרים טוב יותר ממצעי זיכרון במצב מוצק מפני שהם בעלי קיבולת גדולה יותר ומחירם זול יותר, אבל כי יום אחד לא רחוק, יחידות מבוססות פלאש NAND יחליפו באופן מלא את המצעים המגנטיים. היום הזה, ככל הנראה ידחה לא מעט, זו הבשורה של כימאים מאוניברסיטת נוטינגהם. בידיהם נוסחה שתוביל לנקודת מפנה בתחום אחסון נפחים גדולים.

זוכרים את האוראניום הידוע לשמצה? צורת האוראניום הטבעית מכילה שעור מסוים של האיזוטופ uranium-235. בתעשיית ההעשרה נוצר תוצר לוואי הנקרא   Depleted uranium או Metal Q, המכיל פחות U235 מאשר האוראניום הטבעי. האיזוטופ הזה חסר תועלת ליישום גרעיני, אבל משתמשים בו ליצור נשק מסוגים שונים, בין היתר גם נגד טנקים.

דר' סטיב לידל, המתמחה בכימיה של האוראניום, הצליח ליצור מולקולה חדישה, המכילה שני אטומים של אוראניום. את שני האטומים של אוראניום מחברים באמצעות גשר העשוי מולקולה של טולואן, חומר פשוט ונפוץ. בטמפרטורה נמוכה מאוד, תשמר מולקולה זו על תכונתה המגנטית. המגנט בעל המולקולה האחת (Single Molecule Magnet - SMM) יוצר פוטנציאל להגדיל את צפיפות אחסון המידע המוכרת לנו במכפלות אדירות, פי מאות ואלפים. דיסק קשיח אחד מבוסס על תגלית זו, יוכל להכיל את כמות הנתונים המאוחסנים היום במרכז מידע שלם.
אבל הצורך בקירור עמוק בוודאי יוביל את החוקרים לחפש דרכים לפשט את המצע. למשל, בנייה של קלאסטרים גדולים יותר שינמיכו את מחסום הטמפרטורה ויקלו על היישום בעולם האמיתי. או החלפת האוראניום בחומרים שפירים יותר.

ביוטיוב תמצאו סרטון מאוד דידאקטי על הנושא, מומלץ לראות ולהתעלם מהפריזורה של הפרזנטור.

 
 


"הדיסק מצדיע לדגל". צילום ט.ג.

  
חדשות טובות


לאלו מביניכם שמזמן תכננתם לעבור לשיטת BOS לאבטחת שרידות המידע הפרטי או הארגוני, יש לנו היום מספר חדשות טובות.
1. לקוחות ארגוניים יוכלו לכלול ביתר קלות את ההשקעה לתקציב מערכות המידע מפני שמחירון חדש מפשט ומוזיל בצורה ניכרת את ההוצאה ההתחלתית.
2. פיצול המערכת מבחינת מחירון מאפשר לכל ארגון לקבל אך ורק את המודולים אליהם הוא זקוק וכמובן - לשלם רק עבורם.
3. גרסת ההדגמה (ברירת המחדל) שאנו מספקים ללקוח למטרות  ניסויי התאמה, רחבה היום פי 10 מאשר בעבר.
4. מחלקות מערכות המידע במוסדות אקדמיים יזכו במחירים נוחים יותר בתנאים מיוחדים.
5. לקוחות פרטיים יוכלו להשתמש בתוכנה המלאה ללא הגבלת זמן וללא תשלום.

גרסת BOS העדכנית הנה BOS v2.2.11
 
▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS 2009H.pps


גרסת Beta עדכנית 2.2.11.20 לקבלת גרסת Beta

 
    

נס השטיח


אין דבר יותר מפרה ומרגיע מאשר שיחה כנה עם עמיתים למקצוע. במשך שנים רבות לא היו לנו בארץ כאלה בתחום הצלת הנתונים. יצרנו קשרים עם עמיתים בחו"ל אבל לא כולם חלקו את האידיאולוגיה או התקרבו לאידיוסינקרציה שלנו בצ'יף. השבוע נהנינו מקשר עם בחור נחמד המתמחה באחד מענפי העיסוק. והוא סיפר לנו את האנקדוטה הבאה:
"פעם אמר לי לקוח שהוא מביא לי דיסק קשיח תקול, במארז חיצוני, כדי שאעיף בו מבט. לדבריו, הוא לא הצליח להגיע לדיסק בדרך הקונבנציונאלית וזה מאוד הדאיג אותו. הלקוח התעכב ורק הגיע אחרי שכבר סגרתי את החנות והלכתי הביתה. בתמימותו, השאיר את הדיסק הדקיק מתחת לשטיחון שבכניסה. אבל, עד אשר הגעתי לחלץ אותו משם כבר עברו עליו רבים אנא ואנה ודרכו עליו פעמים רבות. השערות סמרו לי. ניערתי את האבק בעדינות מרובה. בפחד גדול חיברתי אותו למחשב... והופה! כל הקבצים עלו בעליזות וללא כל בעיה!...
עכשיו אני מביא לכם את הדיסקים לטיפול, אבל לא פעם עובר לי בראש: אולי קודם לכן אשים אותם מתחת לשטיח וארקוד עליו כמה צעדי דבקה כדי לחסוך את הטרחה?"
 

 
    
 


חופשה ותשלום

בכל שבוע, מיילים אחדים מהפצת המגזין חוזרים אלינו עם המסר "אני בחופשת לידה". לכל הבנות הצפויות להגדיר את תיבת הדואר שלהן בתשובה דומה, להלן מכתבה של חדווה מקיבוץ מורן.


"נתחיל מהחדשה המרעישה – יש לנו זכויות במדינה!
ועכשיו לכל הסיפור מההתחלה. כמיילדת אני מעודדת נשים לאחר לידה להישאר בביתן עם עוללן כמה שיותר זמן ועדיף שנה לאחר לידה. תמיד בשלב הזה עולה שאלת המזומן וזמן רב התשובה היחידה לבעיה הזאת הייתה סדר עדיפויות שאנשים רוצים לעשות בחיים.
כן, גם אני יצאתי לחופשת לידה ארוכה לפני תשע שנים בלא לדעת שיש לי זכויות כאלה ואחרות. עברו הימים וחברה טובה יצאה לשנת חופש ללא תשלום (חל"ת) ואמרה לי שאפשר לגשת לביטוח לאומי, להכריז על חל"ת ולקבל במשך חצי שנה דמי אבטלה. גם אני יצאתי לאחרונה לחל"ת והחלטתי לבדוק את העניין. באינטרנט אין הרבה פרטים על הזכות הזאת, למעט העובדה שאם עבדתי לפחות שנתיים במקום עבודה, אני זכאית לדמי אבטלה בזמן חל"ת, דרך אגב- גם לגברים כמובן.
ניגשתי לביטוח הלאומי והצגתי את המסמכים המאשרים שאני בחל"ת וביקשתי לבדוק את האפשרות לדמי אבטלה. הפקידה לא "התלהבה" מהרעיון שאני בחופש ובאה לבקש כסף, אבל לאחר ששכנעתי אותה לבדוק את האפשרויות – אכן מגיעים לי דמי אבטלה. אם יצאתי לחופשה בהמלצת המעסיק – מגיעים לי דמי אבטלה מהיום הראשון למשך חצי שנה. אם אין המלצה מהמעסיק דמי האבטלה יתחילו שלושה חודשים אחרי שהפסקתי לעבוד. כך גם לנשים לאחר לידה. זה כרוך במאמץ של הטבעת אצבע בלשכת התעסוקה פעם בשבוע ביום שנקבע לי, (לא מובן למה צריך את זה, הרי אני בחופש ולא יציעו לי עבודה).
המדינה מסתירה את המידע כל-כך טוב שכאשר אני מעדכנת את היולדות באשר לאפשרות הזו, חלק מהנשים מתביישות ללכת ללשכת התעסוקה וחלקן פשוט לא מאמינות. אני מכירה כבר כמה מחברותי שאכן נהנו מההכנסה הקטנה בזמן חופשת הלידה ובאו על הברכה.
לצערי הרב הזכויות במדינתנו הקטנטונת לא מתחלקות לכל משלמי המיסים. לכן בעז אישי היקר העובד באופן עצמאי ב"מורן פיתוח תוכנה והדרכה" ועוד עצמאים רבים אחרים משלמים את מלוא המיסים, אך לא זכאים להטבות מהסוג הזה."

חדוה רייז
מיילדת מוסמכת ומדריכת הכנה ללידה

 
    


צעצוע GoFlex





1 טרה לפלטה


ביום רביעי בבוקר הודיעה סיגייט בסיפוק גדול על הצלחתם להכניס 1TB מידע על גבי פלטה בודדת של דיסק קשיח ולבנות את הדיסק 3.5" הראשון מבוסס על טכנולוגיה זו.
בפלטה הנ"ל צפיפות המידע (areal density) מגיעה ל-625 גיגהביט לאינץ' רבוע, והיא ללא ספק היום הגבוהה ביותר בתעשייה. עד כה, הקיבולת המרבית של כל פלטה הגיע ל- 750GB והפלטות הללו שמשו לייצור דיסקים של 2 ו-3 טרה בייט.
הדיסקים החדשים של סיגייט יכנסו לקו המוצרים GoFlex Desk כאשר הדיסקים הגדולים בקו זה יהיו של 3TB עם 3 פלטות לאחד.
אם זכור לכם, הראשונים שהראו לעולם פלטות של טרה בייט אחד היו רק לפני חודשיים סמסונג (HN-D201RAE) אך כמובן שסיגייט הם בעלי הבית החדשים של חטיבת הדיסקים הזו, שנרכשה בעלות של 1.38 מיליארד דולר. כעת המתחרים שנותרו במרוץ הם סיגייט ווסטרן דיגיטאל, וכולם בטוחים שבקרוב מאוד נראה את הפלטות של טרה אחד בדיסקים של 4 ו-5 פלטות...

נתונים אלו מייצגים הימצאות של קרוב ל- 250,000 מסמכי Word על גבי כל סנטימטר מרובע של צד בודד בצלחת מידע בדיסק קשיח או בסה"כ כחצי מיליון קבצים בכל סנטימטר מרובע (משני הצדדים).
זכרו נתון זה בתכנון השמדת מצעי המידע שברשותכם.

 
    
 

אופרה


כאשר כותבים לנו "אופרה" בעברית קשה לדעת אם מדובר ב-Opera או ב-Ophra, עם כי שם הגברת הראשונה של הטלוויזיה האמריקנית הוא כמובן לא יותר ולא פחות מ-עופרה, שם עברי נאה שניתן בארץ לרבות מבנות דורה. אבל הפעם לא נתייחס אליה וגם לא ל-Opera, הדפדפן האלטרנטיבי המועדף לפני כניסתו של ה-Firefox. השבוע אנו באקסטאזה מהשתתפותם של רובוטים באופרה, המקום הזה בו דמויות התיאטרון שרות את הסיפור שלהן. רובוטים, חברים, משפרים את חיינו בתחומים רבים, ועכשיו גם זה...

 

באופרה הפוטוריסטית "מוות והכוחות" (Death and the Powers) של המלחין Tod Machover, שעלתה לראשונה בשנה שעברה בנונקו, חלק מן המשתתפים הם רובוטים. הם חצי אוטונומיים, מכונים Operabots ופותחו במעבדות המדיה של MIT, שגם סייע בפיתוח מרכיבי היי-טק נוספים במופע.
העלילה? גיק-על בשם סיימון פאוורס מעלה את תודעתו למערכת לפני שהוא מת והמין האנושי נכחד. הרובוטים שיורשים את העולם צריכים ללמוד ולהתמודד עם תכנים, מחשבות ומושגים אנושיים...

 
    
 

מי שמוכן - יותר מוגן!!


מועדון ליונס נס ציונה מזמין אתכם למפגש בן שעתיים
בנושא התנהגות ומתן עזרה בעת רעידת אדמה
ביום א' ה-29 במאי בשעה 19:00 בנס ציונה
הסדנא באדיבות מגן דוד אדום

לפרטים נוספים
 

 
    

 

קישורים


● סאטירה טובה כמו תמיד מאתר לאטמה: טוהר הנשר

●  האמריקאים הולכים לחגוג על מגוון מצעי המידע שנתפסו במתחם בו חוסל בין לאדן.

●  עיצובים מעניינים באתר http://inspire.2ia.pl/page/3  (תודה ל-י.)

● למה הפלאש כן רלוונטי

● וגם משהו ליום העצמאות: שיר המנגל המצחיק.
 

 
    
 


עמית בתצלום עצמי




































































































השורות של עמית

תיאורית הקונספירציה


לא עברו 24 שעות מחיסולו של בין לאדן, והאינטרנט מפוצץ בתיאוריות קונספירציה. זה היה כמובן ברור שיקרה, אבל די מדהים אותי שאנשים ש-10 שנים בוכים למה לא מחסלים את בין לאדן טוענים עכשיו שהוא חוסל כבר לפני 10 שנים. יש גם את אלו שטוענים שמדובר בתרגיל בחירות של אובאמה, אם כי הם שוכחים שיש עוד הרבה יותר מדי זמן לבחירות כדי שהאירוע ישפיע משמעותית. נכון שמהירות השלכתו של בין לאדן לים מעוררת תהיות, אבל מצד שני אני גם מבין את האמריקאים: מה לעזאזל עושים עם גופה שכזו? איזה מדינה תרצה לקבור אותה? ומי ירצה קבר של שהיד מוסלמי בתחומו?
אם הנושאים אל קאידה, טרור וג'יהדיזם מענינים אתכם, קיים מאמר מעניין בנושא שפורסם בניו יורק טיים. וכן, יש לי קשר לכותב, הוא אחי וזה תחום התמחותו.
 

בית המלוכה


חגיגת הנישואין של הנסיך וויליאם וקייט מידלטון הוציאה מהחורים הרבה ידענים ישראלים שהביעו בכל מקום אפשרי את דעתם השלילית על הטקס, על בית המלוכה ועל האנגלים עצמם. אז אולי כדי להכניס בהם קצת פרופורציה:
ראשית, המסורת – מי אנחנו הישראלים (ואני בכוונה לא אומר יהודים) מדינה בת 63 שנה ובלי מסורת נראית לעיין שנלין על טקס מסורתי בן למעלה מ-1,000 שנה. ואם תתעקשו שיש לנו מסורת (וכאן נכנס היהודי לתמונה) הרי שגם אנחנו נראים די מגוחכים כשאנחנו מקיימים מסורות אנכרוניסטית בנות 3,000 שנה ויותר. אבל מי שיעז לומר משהו יכונה אנטישמי.
שנית, בית המלוכה עצמו – בית המלוכה הבריטי עולה לאנגלים הון תועפות (משהו כמו 4 פאונד בשנה לכל תושב) אבל... מכניס לאוצר הממלכה פי 4 מכך כל שנה, השקעה לא רעה! נכסי בית המלוכה עומדים לרשות הציבור והתיירים, וההכנסות מהם הולכות לקופת המדינה.
שלישית, האזרח הבריטי ובית המלוכה - האנגלים אוהבים את בית המלוכה שלהם, הוא מספק להם את הדרמה, העצב והשמחה בזמן אמתי, כל מה שהייתם צריכים כדי להבין זה לראות את האנגלים חוגגים, לא רק בלונדון אלא בכל העולם.
רביעית, "רהבתנות" החתונה – אכן החתונה הייתה רהבתנית, על פי המסורת וכל כללי הטקס והיא עלתה הון תועפות אבל... היא הכניסה לממלכה המאוחדת סכום עתק בזמן קצר. מיליון תיירים הגיעו לאנגליה כדי לחגוג את האירוע, מיליון איש צפו ברחובות לונדון בתהלוכה, חלקם ישן על המדרכה שבוע קודם לכן, כדי להבטיח מיקום טוב. שני מיליארד איש צפו בטקס בכל העולם, שליש מאוכלוסיית העולם. אנשים בכל רחבי תבל העלו ליום אחד חיוך על השפתיים, אירוע משמח בין אסון גרעיני, רעידת אדמה, הפצצות מהפיכות, פיגועים ועוד. וזה בלבד היה שווה את זה.
אפילו הצרפתים שערפו את ראשיהם של בני בית המלוכה שלהם, מחו דמעה ועקבו אחר כל צעד וכל ניואנס של הזוג המלכותי.
אבל הישראלים? זה לא טוב להם, מילה טובה מחורבנת אחת לא מסוגלים להוציא מהפה שלהם, הם יודעים יותר טוב.

חברי המערכת אולי עסוקים מדי בענייני שחזור וגיבויים, אך הפעם לא שמעו, ראו או קראו כל ביקורת שלילית על האירוע הנוצץ הנ"ל. אשר למסורות ייחודיות למדינת ישראל, אנו מציעים לציין כמה שאין כמוהן בעולם: ליווי קרובים המוני לנוסעים בשדה התעופה, מסעות כומתה בליווי הורים, והגשת בורקס בטקסי הענקת דרגה. הקוראים מוזמנים לכתוב לנו ולהוסיף לרשימת מסורות המדינה שנערוך לקראת יום העצמאות ה-63 לישראל
 

אולה עולה


אתם בטח שמים לב שכל המחירים עולים, בכלכלה היציבה של מדינת ישראל, פעם הייתם יכולים להחליט אם לשכור או לרכוש דירה היום הבעיה נפתרה, אם יש לכם חנייה תוכלו לגור ברכב, כי לנסוע בו יוצא יקר מדי. שטראוס, טרה, עלית, תנובה, כולם מעלים מחירים. בטוח יאשימו את מחירי הדלק אם כי בכל העולם מחירי הדלק עולים, ושאר מוצרי הצריכה לא מזנקים כלפי מעלה כמו מטורפים. שיא השיאים הוא החיתולים ונייר הטואלט של חוגלה, שעולים ב-7 עד 10%, מסריח. לא נורא יש פתרון! גשו לתחנת הרכבת/אוטובוס הקרובה קחו לכם את העיתון "ישראל היום" וחסכתם מחירו של גליל. איכות הנייר בערך אותו הדבר, וחוץ מזה אחרי שלוש שנות ביבי צריך לכאוב לכולם הישבן מספיק כדי שנייר מחוספס לא יזיז לו. אז יהיה לכם תעמולה ימנית קיצונים מרוחה על הישבן, האלטרנטיבה לא שונה בהרבה.
 

נרטיב אעלק


השבוע מחה בפני קורא על שאני מביע תמיכה בגרסה (הוא השתמש במונח נרטיב) הפלשתינית לאירוע האחרון בקבר יוסף. הוא לא שם לב שגם מדינת ישראל הביע תמיכה בגרסה הזו, שכולם יודעים היטב מה קרה והניחו לנושא במהירות, למרות ואולי גם בגלל שאחיינה של לימור לבנת מצא את מותו באירוע. נהיינו כל כך אטומים שקשה לנו אפילו לקבל את האמת גם אם היא משתינה לנו בפנים.
 

טיפים


כבר הזכרתי בעבר לינק לכלי המרה של סרטוני יוטיוב לקבציי MP3
הלינק הנ"ל יכול להיות קצת נודניק כי הוסיפו לו פרסומות ומצד שני הוא גם קצת איטי. במקרה כזה יש פתרון מהיר ונקי מפרסומות
ולאלו שלא רוצים לטרוח, אז בקהילה הקטנטונת שלנו אנחנו יוצרים לאט לאט מאגר שירים קלסיים יוצאים מהכלל.
רוצים להוציא לאור ספר? טקסט או תמונות, המחיר לא נורא גם אם מדובר בעותק יחיד. והתוצאה יוצאת מהכלל, מעבר לעובדה שיש לכם כלי יוצא מהכלל לעריכת הספר שלכם להורדה ולעבודה על שולחן העבודה שלכם 
 

פנטזיה


באמצע הצפירה בכיכר השבת עסקו האהרלך בפרובוקציה השנתית שלהם, הצתת דגלי ישראל עם צלבי קרס עליהם. אני לא פנטזיונר אבל פנטזיה אחת נשארה לי: לראות את נטורי קרטא הללו זוחלים חזרה לבתיהם במאה שערים עם הזנב בין הרגלים.

נו טוב לדברים שמחים יותר... סרטים ב-videowebgate.com
 

תגובה לשורות של עמית

 
    
 

הומור - HUMOR

כיצד אנו רואים אחד את השני


סיום המשחק אובמה נגד אוסאמה

שיחה בשניים
 

   
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
 

נשמח לקבל הערות והארות,  המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:magazine@chief.co.il

 
 
   
 

http://www.bos.co.il

 
 

מגזין זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2011