גיליון מספר 14 שנה XI יום חמישי, 7 באפריל 2011

 
 

► לגיליון קודם 2011 לגיליון הבא ◄

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

 
    

"כל אדם צריך שתהיה לו איזו מצרים,
להיות משה עצמו מתוכה
ביד חזקה, או בחריקת שיניים"
....
"כל אדם צריך אימה וחשכה גדולה,
כל אדם צריך שתבוא לו הצלה,
שידע לשאת את עיניו אל השמים.
כל אדם צריך מסע ארוך אחד,
לזכור אותו לעד בכפות הרגלים,
כל אדם צריך שתהיה לו ירושלים."

מתוך "כל אדם צריך מצרים" מאת אמנון ריבק.
תודה למיכל טורצקי

 
    
 

גרסת BOS העדכנית הנה BOS v2.2.7 מה חדש בגרסה
 
▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS 2009H.pps
גרסת Beta עדכנית 2.2.11.7 לקבלת גרסת Beta

 
    
 

שער ערך ה GB
6/04/2011
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA
לפי מחיר לכל 1GB

X

-----

160GB

0.50 ₪

250GB

0.41 ₪

320GB

0.30 ₪

500GB

0.26 ₪

750GB

0.20 ₪

1TB

0.18 ₪

1.5TB

0.17 ₪

2TB
New

0.30 ₪

3TB
מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX

היקר מכולם

X.XX

הזול מכולם

מחיר ה- GB

הזול ביותר לתקופה



אבטחה ותדמית


במרץ נאם שר התקשורת Ed Vaizey בפני פורום העוסק בפרטיות הוירטואלית וכלכלה דיגיטלית, במסגרת התאחדות התעשיינים הבריטיים. הוא טען שהבורות סביב אבטחת המידע מפתיעה, וכי מעטים יודעים כיצד לאבטח את עצמם ברשת. התרחבות האינטרנט יוצרת דילמות לא מעטות בתחום אבטחת המידע, אשר לדבריו עדיף להשאיר תחת פיקוח בלתי חודרני, ועם זאת חובה לטפל בתקני הפרטיות.
לדברי השר התייחס מאוחר יותר דן נדיר, מנהל מוצרי צרכן של נורטון. נדיר אמר כי משתמשי האינטרנט, פרטיים ועסקיים, לא נוטים לחשוב על הפשע הקיברנטי עד שהם עצמם נפגעים. עוד הוסיף השר שהסטטיסטיקות על פשיעה ברשת לא משקפות היטב את המציאות, רבים מן האירועים לא מדווחים אלא אם הם נוגעים לפרטי זיהוי אישיים.
זה מעניין, בעולם אבטחת שרידות המידע (וזמינות הנתונים) קיימת תופעה דומה. אירועי אובדן מידע רבים אינם מדווחים ולא נכנסים לסטטיסטיקה. להבדיל מעסקים אחרים בתחום, בצ'יף אין מפרסמים פרטים של לקוחות שאבד להם מידע. זו אמונתנו כי הצגה ברבים של לוגו של לקוחות יוקרתיים אותם שרתנו בתחום שחזור המידע אינו מוסיף למוניטין הלקוח. מומלץ לכל הנותנים אישור לכך לספקים למיניהם, לבחון את הנושא בזהירות. זה לא בושה לאבד מידע, או להודות שפרצו למערכות שלך, אך זה גם לא גאווה גדולה. באותה מידה זה לא בושה להיפגע חלילה בתאונת דרכים (ובאנגלית - Shit Happens ) אבל זה גם לא עוזר לתדמית של נהג אמין ואחראי.
 

תחרות העתיקות

 

המנצח בתחרות של סיגייט למציאת הדיסק הקשיח מתוצרתה הישן ביותר בבריטניה היה בשבוע שעבר בחור מן העיירה רויסליפ, שהציג דיסק קשיח ST-412 בן 28. הוא מצא את הדיסק במחשב IBM העתיק שבלופט שלו.
הדיסק הקשיח בפורמט 5.25" שוקל 2.1 קילוגרמים, מכיל 8 ראשים לקריאה מ-4 פלטות המסוגלות לחוג במהירות של 3,600rpm. בשנת 1983, הדיסק בקיבולת 10MB נמכר במחיר של 263 פאונד.
על פי סיגייט, אם היו מצמידים למחיר זה את האינפלציה שחלה בשנים שעברו עד היום, מחיר הדיסק היה מגיע לכ - 700 פאונד, כך שהמחיר לגיגה-בייט היה 70,000 פאונד!.
אבל היום, דיסק הדגל של סיגייט - ה Barracuda XT בנפח 3TB נמכר בכ-0.4 פאונד לגיגה.
הפרס לזוכה בתחרות היה כונן נייד GoFlex Ultra עם דיסק קשיח 1.5TB, עם פי -150,000 הקיבולת של הדיסק הווינטאג' ST-412
 

 
    
 

סודות הכיפה


 
בזיליקת פטרוס הקדוש בוותיקן היא כנסייה מהתקופה הרנסאנטית המאוחרת. חללה הפנימי הוא הגדול ביותר בין כל הכנסיות הקתוליות בעולם. כיפתה היא פאר יצירתו של מיכאלאנג'לו, והיא מתוחזקת -כמו גם מבנים היסטוריים נוספים במדינה הקטנטונת- על ידי "מפעל פטרוס הקדוש". שתי חוקרות מן הארכיון ההיסטורי הכללי של המפעל - Marta Carusi ו- Bárbara Baldrati גילו לאחרונה מערכת חיזוקים דומה לבטון המזוין, המחזיקה את הכיפה במקומה מזה כחמש מאות שנה. מדובר בקשתות, מוטות ושרשראות שאת המיקום המדויק שלהן הצליחו לגלות רק באמצעות מכ"ם חודר קרקע.
המ"כם חודר קרקע -GPR או GeoPenetrating Radar משמש בשיטה גיאו-פיזית אשר באמצעות פולסים של מכ"ם יוצרת הדמיה של תת השטח. שיטה בלתי הרסנית זו מפעילה קרינה אלקטרומגנטית בתדרי מיקרוגל - תדרי UHF/VHF - וקולטת את האותות המוחזרים על ידי הסְטְרוּקְטוּרָות התת קרקעיות. השימוש בשיטה אפשרי במגוון מצעים, כגון סלע, קרקע, קרח, מים, בטון ועוד, על מנת לאתר חפצים, שינויים בחומר או סדקים. הטכנולוגיה הקיימת היום מועילה גם בשיקוף הקרקע לאיתור תשתיות אל-מתכתיות כמו אסבסט, בטון ופלסטיק אשר מידע לגביהן לא קיים כלל. למשל, כאשר מערות או חללים החבויים מתחת ליסודות מסכנים את היציבות של מבנים קיימים או מתוכננים. בנייה על גבי חללים תת-קרקעיים מסוכנת מפני שהלחצים המתפתחים על תקרת המערות בעת רעידות אדמה עלולים למוטט אותן. שיטת מכ"ם חודר קרקע היא זו עם הרזולוציה הגבוהה ביותר מבין השיטות הגיאו-פיזיות של היום.
ה-GPR פולט גלי רדיו (מקוטבים) ומעביר אותם אל הקרקע. כאשר הגל מגיע לחפץ קבור או לגבול בין חומרים בעלי תכונות מוליכות שונות, האנטנה הקולטת רושמת שינויים באות המוחזר. עקרונות השיטה דומים לאלה של הסיסמולוגיה, פרט לכך שמשתמשים כאן באנרגיה האלקטרומגנטית במקום באנרגיה אקוסטית.
טווח ה-GPR מוגבל על ידי המוליכות החשמלית של הקרקע. ככל שהמוליכות גדולה יותר, הטווח קטן יותר, מפני שהאנרגיה האלקטרומגנטית מתפזרת מהר יותר וגורמת לאובדן עוצמת האות במעמקים. תדרים גבוהים יותר לא חודרים רחוק כמו תדרים נמוכים יותר, אך מספקים רזולוציה טובה יותר.

מיכאלאנג'לו בואונרוטי (1475-1564) בנה בעיתו, בטרם נפטר, דגם מפורט של הכיפה. הדגם היפהפה היה מעץ תִרְזָה. אבל, כאשר הקבלן האדריכל Giacomo Della Porta קיבל על עצמו את המשך הפרויקט, הבין כי יש בו בעיה בקֶמֶר המסכנת את יציבות הכיפה. לכן, הוא הגביה ב-7 מטר את הגובה ובכך צמצם את המשקל שהיה על קשתות המבנה לשאת. התיקון הבטיח יותר גמישות ועמידות למבנה הכיפה. אך עבודתו של Della Porta מעולם לא הוערכה דיה. מבלי להיות מומחה, בעבודה אינטואיטיבית, הוא הקים מערכת חיזוקים, הדומה מאוד לבטון המזוין של ימינו. לקח לקבלן 22 חודשים לסיים את הכיפה. הוא השתמש בחומרים איכותיים ביותר ומבוקרים בקפידה. הלבנים לבנייה נאפו בשני תנורים שהוקמו מאחורי האכסדרה המקושתת של הבזיליקה. השיש הובא ממכרות שב-Tívoli וב-Fiano Romano, ועץ הערמונים (סוג העץ העיקרי ששימש לבנייה, בשל חוזקו וגמישותו) הובא מיערות Camaldoli הצפוניים.
למרות שקיימים יותר מ-500 ספרים על הקמת הכיפה המפורסמת, איש לא חקר קודם לכן את חומרי החיזוק והדרך בה השתמשו בהם. כאשר Carusi ו- Baldrati  הפעילו את מכ"מ חודר קרקע, התגלתה בפניהן מערכת מתכתית מורכבת משבע טבעות ברזל גדולות, מספר רב של מוטות ושלשלאות מסודרים בצורה מחושבת ואסטרטגית. עוד התגלה כי האבנים השטוחות מטרוורטין נקלעו אחת בשנייה באמצעות עופרת מותכת. כיוון שהם טמונים וחבויים בקירות, מעולם לא הוכח קודם לכן קיום אביזרי בנייה אלו.
 

 
    
 

לא לשכוח

 

מנהלי גיבויים יקרים:
כאשר אתם באים להתקין גרסה חדשה של BOS, במערכת הפעלה Windows 7 יש לוודא שההתקנה מבוצעת במצב Run As Administrator, גם אם מחוברים כמנהל בקונסול.
יש לוודא לאחר ההתקנה מצב תאימות הרצה כ-Administrator עבור כל קובצי ה EXE. שינוי Registry יכול ליעל ולהבטיח פעולה נכונה - עבור 32Bit או 64Bit. יש להעתיק את תוכן הדף המתאים לקובץ טקסטואלי רגיל עם הסיומת REG ולהפעיל אותו.
ניתן פשוט לשנות לו את הסיומת ולהפעיל אותו.
 

 
    

העולם האמיתי

אם אין לך אינטרנט ולא עשית תואר בתקשורת מחשבים, או שאין לך טכנאי משלך בתשלום, או לחלופין בן משפחה או חבר אדיב שמוכנים לבזבז אחר צהריים למענך... גם לא יהיה לך אינטרנט, והנך נדון להישאר מאחורה במאה ה-XX. כי עם הפער שבין ה-ISP לטכנאי התשתיות לא תוכל להתמודד בעצמך. אבל לא על התלאות הטכניות נתעכב הפעם.

בתור מי שנולדה לאינטרנט, עם מקלדת מתחת לידיים וצג מרצד בעיניים, הבנתי משהו גדול מאוד השבוע: אני לא מכירה אף אדם שלא יודע להשתמש במחשב ולגלוש באינטרנט. או לפחות חשבתי שלא הכרתי, למעט הבדואים שארחו אותנו באוהלם בהיותי בת שנה.
בשעה טובה, השבוע התקינו לסבתא שלי אינטרנט בביתה. כשהטכנאי הלך, ישבתי איתה כדי ללמד אותה קצת על השימוש במחשב. לא היה לי מושג כמה שזה זר לה, כמה שזה לא טבעי לה. פעולות בסיסיות כמו להזיז את העכבר, דאבל קליק, לגרור אובייקטים - היו מאוד מסובכות עבורה.
אולי זה היה חלקית באשמת מחסום השפה, כי בינינו אנחנו מדברות חצי ספרדית וחצי עברית, אבל מסתבר שמשהו פשוט כל כך כמו ללמוד איך משחקים ספיידר סוליטייר בפי סי הופך להיות אתגר של ממש.
בהיותה אישה אינטליגנטית, שלמדה ועסקה בחייה במקצוע הדורש מידה רבה של הפשטה, האמנתי שהעניין הזה ירוץ הרבה יותר מהר, והתאכזבתי לגלות שלוקח לה די הרבה זמן לקלוט. מתי עושים קליק אחד, מתי שניים, באיזה מהירות צריך ללחוץ את הדאבל קליק כדי שהוא יעבוד. אף פעם אפילו לא עלה בדעתי שדאבל קליק מצריך מיומנות מסוימת. זה כל כך טבעי לנו.
הצחיק אותי לראות אותה מקלידה על המקלדת כמו על מכונת כתיבה. אות אחרי אות, בנקישות דרמטיות ואיטיות. לקח לה זמן רב מאוד להקליד שורה אחת, וכשהיא סיימה, הניחה יד על צד המסך, כאילו כדי לדחוף אותו - כמו שעושים כדי לעבור שורה במכונת כתיבה. צחקנו על זה קצת והכרנו לה את מקש ה-Enter. גם אליו היא התקשתה להתרגל, כמו אל כל המכונה המוזרה הזאת.

אפשר היה לראות שיש לסבתא את הרצון האמיתי לדעת על מה כל העולם מדבר כל הזמן, אם זה לא אנחנו אז בטלוויזיה, בעיתונים – בכל מקום. בגלל זה היא אזרה את כל הסבלנות שיכלה למצוא בתוכה והמשיכה לנסות למרות ששכחה די מהר מה זה מה, אבל עם הזמן לומדים.
הסבתא השנייה שלי כבר מזמן נכנסה למהפכת האינטרנט, היא נחשבת בין בני גילה למומחית אמיתית בכל מה שקשור למחשב ולאינטרנט. היא מעבירה לי מיילים עם מצגות ודברים נחמדים, ויש לה אפילו פייסבוק. אולי בגלל זה לא ציפיתי שלסבתא העולה החדשה יהיו כל כך הרבה קשיים.

כשפתחנו את הדפדפן והראנו לה את העמוד של גוגל (שהיא קוראת לו "גוגלֶה") שאלנו אותה: מה תרצי לחפש? איזה מידע תרצי לראות?"
היה לה קצת קשה לעכל את השאלה ולענות לנו עליה. מסתבר שזה לא ברור מאליו שכל מידע שהיא אי פעם תרצה או תצטרך נמצא בקצות האצבעות שלך. עד לאותו הרגע אני לא חושבת שהבנתי כמה שזה גדול.

לאחר כמה שניות של בלבול, סבתא החליטה שהיא רוצה לחפש על טכניקת תפירה מסוימת שהיא מתעניינת בה. בזמן שהתוצאות עלו על המסך, ראיתי את התמונות מרצדות בהשתקפות של משקפי הראייה העבים שלה. העיניים הכחולות הבהירות נפערו בהבעה של התפלאות והשתאות מול מיליוני פיסות מידע, מאמרים, כתבות, הסברים, קטעי וידאו, תמונות – והכל לפי מילת החיפוש שהקלידה.
נכנסנו לתמונות הראשונות של תוצאות החיפוש, היא שאפה אוויר בחדות ואמרה - איזה יופי!
מי ידע בכלל שיש עוד אנשים כאלה, שלא יודעים על כמויות המידע שמסתובבות בעולם, רק אם תרצה - תחפש, ותמצא. לכל שאלה תשובה. אין דבר שלא תוכל לדעת או לחקור, אין כמעט נושא שלא תמצא עליו מידע.
ופתאום זה נראה לי מוזר לחשוב על אנשים שחיים חיים שלמים בלי לדעת, לדעת הכל. כל מה שהם רוצים. איך בכלל היינו לפני האינטרנט? איך התקיימנו? איך ידענו דברים?
זה נראה לי כל כך משונה. יש משהו בי שצריך את האינטרנט, וזה אפילו לא עניין של התמכרות. מעבר להרגל, האינטרנט הפך אצלי לצורך, ולא רק אצלי. אצל רוב צעירי העולם המודרני.

כל הזמן הזה חשבתי שאנחנו צריכים לחבר את סבתא לעולם. סבתא לא מחוברת לעולם האמיתי, היא לא מוצאת כל פיסת מידע שהיא צריכה תוך שנייה וחצי, סבתא לא יודעת כל כך הרבה על העולם.
אני מבינה עכשיו שטעיתי, וזה ההפך הגמור ממה שחשבתי – סבתא מחוברת לעולם האמיתי, ואני לא. אני מחוברת לאינטרנט, תחת אשליה שאני בעולם האמיתי.
העולם האמיתי זה לא גוגל, ולא יו טיוב, ולא - ממש לא - פייסבוק.
העולם האמיתי זה סבתא שלי שנוסעת לקופת חולים על הקלנועית הקטנה שלה, שתפרה לי סינר מאוד מושקע למלאכות המטבח, ושהביאה לי כפות סלט וספר בישול ליומולדת – כחלק מהנדוניה, כמובן.

היום דיברתי איתה ב-Skype, היא קצת הדאיגה אותי. סיפרה לי שמצאה ברשת אדם עם אותו שם בדיוק כמו זה של אחיה ז"ל, והיא חשבה ליצור איתו קשר. או אז, שמעתי את עצמי אומרת מה שהורים מאותגרים טכנולוגית אומרים לילדיהם: "בזהירות! אין לדעת מי נמצא בקצה השני של הרשת...''

ט.ג.(בת 20)

 
    
 


זכויות יוצרים


פעמים רבות בעלי זכויות יוצרים מייחסים את הפעילות הפיראטית הענפה לכשל במערכת המשפטית. לדעת רבים, חוקים קשוחים יותר ואכיפה יעילה יותר היו פותרים את הבעיה. אבל מחקר חדש נוגד רעיון זה. מייקל גייסט כתב ב"סטאר" על תוצאות של מחקר בינלאומי שעסק בהפרת זכויות יוצרים (ונעשה בתמיכת המרכז הבינלאומי לפיתוח המחקר בקנדה). המחקר, שעקב באופן עצמאי מאז 2006 אחר המתרחש בשש ארצות עם כלכלה מתפתחת, מראה כי הפעילות הפיראטית היא תוצר של פגם בשיווק ולא בחקיקה.
המדינות שנבדקו בעבודה זו היו הודו, בוליביה, מקסיקו, ברזיל, רוסיה ודרום אפריקה. המעקב לא מצא קשר בין פעילות פיראטית לפשע המאורגן. הקשר הזה נוצר בתודעת הצבור ככל הנראה כתוצאה ממחזור של אנקדוטות ישנות. אחוז המינורי של מקרים בהם ניתן להוכיח בניתוח מדוקדק את הקשר, לא משמעותי כדי להכריז עליו כמרכיב בתופעה. כמו כן, אין הוכחה שלתוכניות החינוכיות נגד הפרת זכויות יוצרים יש השפעה על התנהגות הצרכנים. בשנת 2009 נבדקו מעך 300 תוכניות כאלה, אך לא ניתן היה למצוא מדדים או ניסיונות לקבוע אם הם באמת נשאו תוצאות.
דו"ח הסיכום למעשה דוחה את החכמה הקונבנציונאלית המייחסת כוח הרתעה רב יותר לעונשים חמורים יותר. שופטים נחשפים בתדירות גבוהה לכמות מדהימה של מקרי פשע אלים - תקיפות ורצח. כך בעוד שהחוק אולי מצביע על מאסרים ארוכים למי שמוכר תקליטורים מזויפים, הרבה שופטים מקומיים נאלצים למיין את התיקים בצורה כזו שהפרת זכויות הגורמת נזק כלכלי ליוצרים זרים תופסת מקום אחרון בין תיקים של פשיעה מקומית המאיימת על ביטחון ובריאות הציבור.
תרומתו החשובה ביותר של עבודה זו היא הדרך למסקנה שפיראטיות היא בעיקרון תוצר של פגם שיווקי. בארצות מתפתחות רבות קיימים מעט דרכי הפצה חוקיים למוצרי מדיה. השוק הפיראטי לא בדיוק מתחרה שם עם המכירות החוקיות או יוצר הפסדים לתעשייה. בקצה הנמוך של הסולם הסוציו-אקונומי, שם נפוץ המחסור בערוצי הפצה, הפיראטיות עצמה היא פשוט השוק. וגם באזורים בהם קיימים ערוצי הפצה חוקיים, התמחור הגבוה של מוצרים מסוימים הופך אותם בלתי נגישים למרבית האוכלוסייה. בעלי זכויות יוצרים זרים לעיתים קרובות דואגים יותר לשמור על התמחור הגבוה בארצות מתפתחות, במקום לנסות ולגייס את האוכלוסייה המקומית במתן גישה במחיר הגיוני למוצר החוקי. אסטרטגיה של שמירת מחירים גבוהים בארצות עניות אולי מגדילה את הרווחים באופן גלובאלי, אך גם מקלה על השווקים הפיראטיים בהרבה ארצות מתפתחות.
על פי עבודה זו ניתן לראות שכאשר הבעלות על זכויות יוצרים הינה מקומית, זה עושה הבדל משמעותי בארצות מתפתחות. החברות המקומיות נוטות לספוג את הוצאות הייצור וההפצה על מנת להגדיל את השוק מעבר למקטעים בעלי ההכנסה הגבוהה באוכלוסייה. ראו זאת בשוק המוזיקה המזרחית כאן בארץ. כן, למרות שהעבודה נעשתה בארצות מתפתחות - לשון שגיא נאור כדי לכנות ארצות לא מפותחות - המוסר ההשכל יכול לשמש גם את הארצות המפותחות.
 

 
    


 

קישורים


● האמונה אמורה לחזק אותנו ולהבטיח את קיומנו כעם. האם הדת דווקא מסכנת את קיומנו? (תודה לצבי הרטמן)

● בכל שנה לפני פסח מגלים  בבית פינות שלא עברו בשנים קודמות מהפכת טיהור. אם גם בביתכם קיימת פינה בה מאוחסנים תשלילים (נגטיבים) מהתקופה הטרום-דיגיטאלית, יש מה לעשות איתם. המיגרציה דורשת מעט השקעה, אבל פוטרת אתכם מרגש האשם -הן אם זרקתם מזכרת יקרה,  והן אם נמנעתם מלזרוק חפצים מיותרים.

● הסרטון שהכי הרבה אנשים שלחו לנו במייל השבוע: אם למשה רבינו היה פייסבוק. אנשי "אייש" מתאמצים לעמוד בקצב התקופה.

● אוהבים חידות וקודים? עזרו ל-FBI לפענח את רצח McCormick.
 

 
    
 

קרמיקה בארבע

ביום שבת ה-9.4.11,
בין השעות 10:00-20:00,
תתקיים בסטודיו של נועה
רחוב המלך חירם 10, יפו
"תערוכת מכירה" לעבודות קרמיקה.
את התערוכה והמכירה מלוות היוצרות עצמן.
ארבעת היוצרות מזמינות אתכם
להתארח בסטודיו הביתי שלהן,
להיכנס בין האובניים לגלזורה, ולתת לכלים לדבר בעד עצמם.

נעמי                 סלינה                  אורית                  אלה
052-4498457     052-3561183     054-4210101     054-5399099

 
    
 


קיץ דרך העדשה של עמית - מרסיי 2011






























השורות של עמית

טיפים


במהלך העבודה אני נתקל בכל מיני דברים קטנים שמקלים לי על החיים. אז הנה משהו שאני בטוח שתעריכו:

נתקלתם במשחק פלאש ואתם רוצים אותו על המחשב שלכם בלי תלות ברשת?. פלאש כידוע הוא אובייקט שמוטמע בדף HTML. ראשית צריך להוריד אותו.
פתחו את הדף עם המשחק במוזילה פיירפוקס. פתחו את תפריט הכלים (TOOLS) בחרו PAGE INFO. בחלון שיפתח בחרו MEDIA
חפשו ברשימה את הקבצים מסוג EMBEDD וזה עם הסיומת SWF הוא הקובץ שאתם מחפשים. סמנו אותו והקישו על הכפתור SAVE AS.
עכשיו שהקובץ בידיכם יהיה נחמד עם הוא יהיה בפורמט של קובץ הפעלה (EXE).
גשו לכתובת הבאה: http://www.swf-to-exe.com והמירו את הפורמט.

לפני כמה ימים חיפשתי eBook לקריאה אבל מצאתי אותו רק בפורמט LIT. שהוא הפורמט של Microsoft Reader ואני לא ממש מת עליהם. אז חיפשתי כיצד להמיר אותו ל-PDF ומצאתי אוצר בלום, אתר שלם שמיועד להמרות של פורמטים מכל הסוגים הצבעים והמינים http://www.convertfiles.com  
 

המשרד


אני רוצה להקדיש כמה מילים למשרד בו אני עובד. מדובר בארגון שלא ברור לי כל כך מה הוא עושה ולשאר העובדים יש מושג קלוש לגבי מה הוא מנסה לעשות. אבל בעוד שעבורם זה מהות העבודה, אני צריך רק לדאוג שמערכת המחשוב תעבוד. לכן, אני פטור וחף מכל מושג. למשרד יש 30 עובדים, מהם 3 מזכירות רשמיות, 5 אנשי מחשוב ומולטימדיה, 5 מנהלים ועוד 17 מזכירות לא רשמיות. המשרד ממוקם באחד האזורים המחורבנים ביותר בעיר אם כי מבחינת גישה הוא דווקא מעולה (4 תחנות מטרו במרחק 7 דקות הליכה). המשרד ממוקם בקומה ראשונה של בניין מט לפול וכדי להיכנס אליו לוקחים דלת צדדית (אם מוצאים אותה). מצלצלים בפעמון וממתינים שמישהו ישמע ויפתח מלמעלה. דלת המשרד היא כבר סיפור אחר: דלת פח כבדה עם ארבעה מנעולים, ללא ידית ועם פעמון שלא עובד, מה שמחייב טיפוף מסיבי עליה.
עם הכניסה למשרד תתכבדו בחיוך הענק של עפף המזכירה הראשית, מכונת עבודה משומנת. רק היא יודעת בוודאות איך עובד המשרד. עפף היא ממוצא טוניסאי ודוברת ערבית אם כי נולדה במרסיי, היא שמנמונת (נו טוב קצת יותר מזה) מלאת שמחת חיים ונשואה למה שאנחנו קוראים קונדיטור (אופה עוגות) מה שמבטל כל תכנית לדיאטה בזמן הקרוב ומבטיח שתמשיך להסתובב עם חיוך על השפתיים. עפף מכורה לממתקים ויש לה מגירה מלאה בהם, היא מחלקת אותם בנדיבות וחלק לא קטן מהם מסיים בקיבתו של עבדכם הנאמן.
סברינה היא המזכירה השנייה, ערביה במוצאה גם כן, ליצנית שרוב הזמן עסוקה במעשי קונדס. קניות היא עושה אך ורק עם בעלה כדי שחס וחלילה לא תסתכל על גבר אחר. מישל הוא מנהל כוח האדם, יש לו שן אחת עליונה ושתיים תחתונות, משקפיים עם ידית אחת בלבד ושפם. הוא כל הזמן מתבדח, אבל עם מבנה השיניים שלו והשפם אני רק צריך לדעת מתי לצחוק כי להבין אותו אין לי סיכוי.
קלוד הוא איש הוידיאו. בן 52, גידל לבדו שלושה ילדים לתפארת שבגרו ועושים חייל. ב-12 בצהריים, לא דקה לפני ולא דקה אחרי, קלוד ניגש לאכול. יש לו קופסת מזון מסודרת, כלים, ומצידו שהעולם יתהפך הוא בהפסקת אוכל.
אנדרה הוא דווקא אמריקאי, בינינו אנחנו מדברים אנגלית כי שנינו יורקים שיניים אחרי שיחה בצרפתית. איזבל היא חומד של בחורה אבל כשהיא מחייכת נדמה לך שזו תוצאה של עצירת מעיים. ויש עוד... המשרד הוא מוטציה אמתית: 12 שולחנות עבודה, כולם שונים האחד מהשני. 25 מחשבים, רובם ככולם ראו ימים טובים יותר (לפני 5 ואפילו 7 שנים). כשכל העובדים במקום, המשרד נראה כאילו מנוהל בו פרויקט רציני, אבל אם תביטו היטב על המסכים שלהם תגלו שרובם מנסים לשנות את גודל הפונט של מסמך וורד זה או אחר, ללא הצלחה רבה.
 

הקיץ מגיע


את השורות הללו אני כותב מבית קפה. עדיין לא חם מדי אבל חם מספיק לבחורות כדי לפשוט את המעילים, לחשוף את הרגליים כמו שצריך ולהדגיש את המחשופים. בקיצור, לא קל לי לכתוב ככה אבל אני לא לבד. אפשר לראות שכמעט כל הגברים מפנים את מבטם לישבנה של החתיכה התורנית ונאנחים, הולך להיות קיץ חם. לפעמים נדמה לי שתושבי דרום צרפת בכלל לא הפנימו שיש דבר כזה שנקרא חורף והם מבלים את חודשי העונה הזו בקיטורים - למה כל כך קר, ולמה יורד גשם. וכשיוצאת השמש תמצא אותם מוכנים עם בגדי קיץ, רוטינת בגדי חורף וקיץ לא קיימת כאן. הם מתייחסים לבגדים כבגדי קיץ (קיץ חם וקיץ קר).
האמת היא שביקור במרסיי הוא חובה. מחירי בתי המלון נמוכים משמעותית, הגישה לכל דרום צרפת, צפון צרפת ואירופה בכלל קלה, זולה ומהירה (רכבת, טיסות זולות וכו') אבל מעבר לכך מדובר באחת הערים המעניינות ביותר באירופה, עם מסורת ואופי מובהק. ואם אתם בכלל בקטע של להתבטל, אז אין מצב שתחמיצו את חוויית הישיבה בקפה בנמל על כוס בירה וצפייה המצעד החתיכות המהממות, מכל הגילאים הצבעים והדתות. רוצים טבע? יש את הנקיקים המפורסמים של מרסי, רוצים אומנות? מרסי ידוע בגלריות והמוזיאונים שלה. רוצים היסטוריה? אין בעיה, הרי מרסי הוקמה על ידי הפניקים. אין דבר שמרסי לא יכולה לתת ואם יתמזל מזלכם (50/50 סיכויים) תחזו בהפגנה ואולי אפילו תתקעו בשביתה.
 

משימה בלתי אפשרית?


הצרפתים הם חובבי נייר. הם יגנו על בעלי חיים, הם ימחו על פגיעה באיכות הסביבה, אך בו זמנית יחסלו יערות גשם בקצב רצחני. חייו של הצרפתי עטופים בניירת, כמויות מטורפות של מסמכים, טפסים שאת רובם צריך לעדכן כל שלושה חודשים. גם בארגון בו אני עובד זורמים ניירות בקצב רצחני, כל כך הרבה ניר שממש קשה לי אם זה. אז פניתי לבוס והסברתי לה שאני רוצה להפוך את הארגון ל..."משרד ללא נייר". כשחזרה אליה הכרתה הסברתי לה לאט שמדובר בחיסכון כספי, מדובר בפרסום רב (אחרי הכול זה יהיה הארגון הראשון בצרפת שיעז) ולבסוף תהיה לארגון ביד טכנולוגיה למכור, והוא יוכל לצאת סוף סוף מהגירעון הקבוע שלו. והיא נתנה לי OK להתחיל במשימה (תוך כדי שהיא מנסה להחביא את היומן הענקי שלה, זה שהיא מאבדת פעם בשבוע). כמובן שהבהרתי לה שהיומן הזה חייו ספורים. הבעיה איננה טכנולוגית, אם כי צפויים לא מעט קשיים טכניים, הבעיה היא לגרום לאידיוטים להימנע מללחוץ על הפקודה "הדפס". אחת הדרכים להשיג זאת זה לחבר רק מחשב אחד למדפסת ולשים כלב פיטבול שישמור עליו. בינתיים יש קולות של אי נוחות אבל אני מאמין שהם יתגברו ככל שיתקדם הזמן. ושתגיע העת להשליך את כל היומנים לפח ובמקומם יגיעו דיסקים USB עם מערכת תכנות ניידת, אללה ירחמו. העניין הוא שמדובר בחינוך מחדש, ולך תלמד כלב זקן טריקים חדשים. אבל אתם מכירים אותי, בלי להיכנס לצרות אני לא יכול.

סרטים כרגיל, ב-videowebgate.com
 

תגובה לשורות של עמית

 
    
 

שיעור במתנה

מחפשים מתנה מקורית לחג? - מה דעתכם על שיעור היכרות פרטי בכתיבה יוצרת?
לרשותכם שובר מתנה לשיעור היכרות בארבע עיניים איתי (הדפס שובר)
אתם מוזמנים להעביר אותו לכל מכריכם ולכל מי שאתם חפצים ביצירתו וביצירתיותו.

בנוסף, אני מקיימת שיעור ניסיון קבוצתי ביום ד' הבא, 13 באפריל בשעה 10:30-12:00 בסטודיו לציור אינטואיטיבי של רוני טהור, ברח' הרצל 85, רחובות (בפסג').
לפרטים נוספים, אנא התקשרו אלי: 050-3336822

חג אביב שמח לכולם!
יעל

 
    
 

 

הומור - HUMOR

הטרגדיה של מעצב האתרים

גיבוי גלובאלי

להיט מוזיקאלי ישראלי
 

 
   
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
 

נשמח לקבל הערות והארות,  המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:magazine@chief.co.il

 
 
   
 

http://www.bos.co.il

 
 

מגזין זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2011