גיליון מספר 6 שנה XI יום חמישי, 10 בפברואר 2011

 
 

► לגיליון קודם 2011 לגיליון הבא ◄

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

 
 
 

"The walls between art and engineering
exist only in our minds"

החומות שבין אומנות להנדסה קיימות רק בראש שלנו

Theo Jansen

 
    
 

גרסת BOS העדכנית הנה BOS v2.2.7 מה חדש בגרסה
 
▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS 2009H.pps
גרסת Beta עדכנית 2.2.11.4 (תומכת Windows 7)
לקבלת גרסת Beta

 
    
 

 

ברוכים השבים לכם, חברים וקוראים שחזרתם לקבל את הקישורים השבועיים למגזין אחרי שבדצמבר 2008 נכנס לתוקף תיקון חוק התקשרות: אנו שמחים על החלטתכם להירשם כנדרש ולהמשיך ללוות אותנו בהרפתקאותינו השבועיות. לקריאת הגיליונות שפספסתם (בלילות לבנים ועתות שעמום) הקישו בקישור זה
ברוכים השבים גם לכם, ידידים ולקוחות שהולכתם שולל והאמנתם שחברת צ'יף, עברה כתובת, נמכרה, נסגרה או שינתה בעלות. צר לנו שמידע כוזב על כך עדיין קיים ברשת.

 
    
 

 

שער ערך ה GB
9/02/2011
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA

0.84

160GB

0.53

250GB

0.43

320GB

0.30

500GB

0.27

750GB

0.22

1TB

0.18

1.5TB

0.19

2TB
מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX

היקר מכולם

X.XX

הזול מכולם

מחיר ה- GB

הזול ביותר לתקופה




























         מה עניין מנוחה לאנשי מחשבים?










































נא לא להפריע


הציביליזציה הרומית העתיקה, שהייתה קיימת עוד לפני עלייתה (ונפילתה) של האימפריה, הפכה למודל של רבים ממאפייני החיים המערביים עד עצם היום הזה. חבל שבין המנהגים המועילים והמענגים שירשנו מהרומים, מנהג שנת הצהריים לא שרד. ברומי נהגו האזרחים לפצל את שעות השינה שלהם בין שעות הלילה ובין שעה אחת אחר הצהריים: השעה השישית ביום העבודה (בתרגום לימינו אנו, בין 13:00 ל-14:00 עבור אלו שמתחילים לעבוד ב-08:00 בבוקר). "שישית", פירושה בלטינית sexta, ומשם המונח "Siesta".
קצב החיים המודרניים מונע מאיתנו בעסקים, הזדמנות לקיים שינה דו-שלבית, אלא אם הלילה נקטע בשל הצורך לתקשורת עם סניפים, לקוחות או ספקים בחצי הכדור השני. ועם זאת, ברור לכל ביולוג מתחיל שהצורך לשנ"צ מוטמע בחילוף החומרים שלנו, ושרק מנות מוגברות וקבועות של אדרנלין ו/או קפאין, מונעים מאיתנו את התענוג.
"בישראל הייתה נהוגה בעבר הפסקת צהריים גורפת בבתי העסק, בין 13:00 ל-16:00. במקביל היה מקובל, בהשפעת הייקים, כי בין 14:00 ל-16:00 נחים (שלאף שטונדה - שעת שינה), ולכן נחשב בלתי מנומס לבקר מכרים בשעות אלו או להתקשר טלפונית" - מתוך הוויקיפדיה.

גם אם כיום ישנם עדיין עסקים, בנקים, וכו' הסגורים לקהל בהפסקת צהריים, בערים הגדולות ובסקטור התאגידי, מעטים מתייחסים להפסקת הצהריים כמוסד מחייב. המצד שונה בפריפריה, שם אפשר למצוא יישובים המכבדים ברחובות נטושים את זמן המנוחה. ובאחדים מהם אף קיים חוק עזר עירוני למניעת רעש בסביבת מגורים בשעות הצהריים.
סקר אמריקני משנת 2008 הראה כי עובדים מנסים להישאר ערים וערניים ביום עבודה ארוך באמצעות תכסיסים שונים. חלקם מגבירים את עוצמת המזגן, או את עוצמת הקול ברדיו, 32% משתמשים בקפאין, ו-54% מחכים עד סוף היום כדי להגיע הביתה לנוח.
ביפן, רשת מלונות משגשגת מציעה "תאי שינה" לאנשי עסקים ותיירים אורבאניים. תחילה נועדו התאים, במלון דמוי הכוורת, לעובדים הנשארים עד כדי כך מאוחר במקום עבודתם שהם מפספסים את הרכבת האחרונה הביתה, בפרברים. משגילו אותם המנהלים, החלו לעשות בהם שימוש בהפסקות הצהריים.
בספרד הסיאסטה שרדה את הקדמה. בערים, העסקים נחים בין 14:00 ל-17:00, בעוד הבארים והמסעדות סוגרים בין 16:00 ל-20:00. ואם חשבתם שאפשר לבטל את המנהג, הרי שזה לא יהיה קל: בספרד כבר קיימת אגודת לאומית של ידידי הסיאסטה, שפעילותה העיקרית היא ארגון תחרות שנתית, עם פרסים כספיים למצליחים להירדם במהירות הגבוהה ביותר, לנוחר המצטיין, לתנוחה המקורית ביותר, לפיג'מה היוצאת דופן, ולאהוב הקהל.

מחקרים הוכיחו כי אנשים בסביבה שאין בה אינדיקציה של מעבר הזמן, ינומו שעות ארוכות בלילה וזמן קצר יותר במהלך התבנית היומית. ולכן, רובנו מנהלים קרב אל-טבעי כנגד הקצב הצירקדיאני המולד שלנו בו חלקנו מצליחים יותר, חלקנו פחות.
רבים מאיתנו לא זוכים למספיק שעות שינה בלילה, והמחסור בשינה הוא מקור ללחץ וחוסר איזון גופני ונפשי. אבל אנו נמנעים מלתפוס תנומת צהריים, אשר בחברה הוורקוהולית והתחרותית שלנו נחשבת למותרות, לחולשה או לסימן של עצלנות. תנומות הצהריים שמורות לתינוקות, לעצלנים, לבלתי שאפתניים, למובטלים ולגמלאים.
אבל הסטיגמה לדעתנו, לא במקום. תנומה קלה יכולה לעזור להתמקד, להתחדד, לתרום ליצרנות ולפריון בעבודה.
אישיים מפורסמים, מנפוליאון ועד אדיסון וצ'רצ'יל, נהגו לישון שעה קלה בצהריים. מעט בעלי חיים מרכזים את שעות השינה שלהם לשלב אחד ביממה. רוב בעלי החיים נהנים לסירוגין ממחזורי שינה ועֵרוּת במהלך 24 שעות, ויתכן שגם האדם הקדמון נהג כך כדי להתגונן מפני חיות טרף ושאר סכנות.
מחקר של NASA מצא כי תנומה של 40 דקות מגבירה את הערנות ב-100%. עבודות אחרות מצאו כי תנומה של 20 דקות יעילה יותר מאשר כל מנה שהיא של קפאין או פעילות גופנית. ובמחקר שבדק טייסים, הסתבר שכאשר טייס המשנה מחליף אותם וניתן להם לישון 25 דקות ברצף, הם "מנקרים" פי 5 פחות מאשר טייסים שלא הורשה להם לישון, וגם שוגים פחות במהלך ההמראות והנחיתות. השינה במהלך היממה משפרת את יכולות הלמידה והעבודה, ומה שחשוב מאוד: את זיכרון העבודה. סוג זה של זיכרון קשור לעבודה במטלות מורכבות בהן יש לטפל בנושא אחד בעוד זוכרים מספר רב של נושאים בו זמנית. השינה גם משפרת את שמירת הזיכרון ואם תרצו את ההסבר המדעי, אזי כי בזמן השינה, הזיכרונות הטריים מועברים ל-neocortex, קליפת המוח, שם מקובעים ומאוחסנים הזיכרונות לטווח ארוך.
המנוחה הקצרה הזאת מפעילה מנגנונים המונעים ומאזנים את עודפי המידע (information overload). רובנו מסרבים לעיתים לשנ"צ מפתה מפני שיש לנו יותר מדי לעשות, אבל מסתבר ששעות עבודה נוספות ללא הפסקת שינה, מצמצמות את היצרנות שלנו באופן משמעותי. זה הוכח בניסוי בו ביצעו מתנדבים מטלה ויזואלית פעם אחר פעם במשך 4 ימים. בכל פעם, הביצועים ירדו. אך כאשר הותר להם לישון במשך 30 דקות לאחר הפעם השנייה, הירידה בביצועים נעצרה. ולאחר שינה של שעה שלמה, הביצועים למעשה השתפרו בפעם השלישית והרביעית בהן ביצעו את המטלה.
 

לישון וליצור

פרופ. שרה מדניק, מהמחלקה לפסיכיאטריה של אוניברסיטת קליפורניה, משוכנעת ששינה קצרה מחדדת את החושים ואת היצירתיות, בדיוק כמו ליל מנוחה שלם.
מחסור בשינה מוביל להצטברות יתר בגוף של הורמון הקורטיזול (הורמון הסְטְרֶס). הורמון זה שולט על תגובות האינסטינקטיביות שלנו מול סכנה (הכנה התמודדות, או בריחה) אך נוכחותו העודפת לאורך זמן, מחלישה את יכולת הגוף לטיפול הנאות בגלוקוז, ובכך מגדיל לנו את מצבורי השומן, מחליש את השריר ואת המערכת החיסונית, את הזיכרון וכושר הלמידה, ומדכא את רמות הורמון הגדילה והטסטוסטרון בגוף. אם כך, שבסופו של דבר, בלי מספיק שינה האוכל יהיה עבורנו פחות טעים ויותר משמין, נהיה יותר חלשים ונמוכים, וגם פחות גבריים... יהיה לנו קשה להמציא פתיחים שנונים להתחיל עם בנות, אם בכלל נרצה בכך, ואפילו לא נזכור איך היה בזמנים טובים יותר!. ברצינות עכשיו, מחסור בשינה מוביל למדרון תלול של מחלות לב וסכרת.
בזמן השינה, משחרר המוח הורמון גדילה, המעודד את המערכת החיסונית, את התפקוד המיני, משחררת לחץ וחרדה, ומסייעת למאמצנו בחדר כושר להורדה במשקל ושגשוג רקמת השריר. שנ"צ נותנת לגוף הזדמנות לנוח ולהתרפא.
 

יוונים

כאשר מדברים על אורך חיים יוצא דופן, תמיד מישהו מזכיר אי יווני אלמוני. שם, לדבריו, הקשישים מתים לגמרי בריאים ומחזיקים בשיאי גיל מופלאים. עבודה מדעית שחקרה תושבי יוון מצאה כי אלו שנהגו לחטוף תנומה של חצי שעה לפחות, שלוש פעמים בשבוע, נמצאים ב- 37% פחות סיכון למות ממחלת לב.
איך מצב הרוח של היוונים? בואו לא לדבר על המצב הכלכלי העכשווי, אז אולי נשאל אם הם נהנים יותר (אפילו שהם לא בלונדיניות). השינה משפרת את מצב הרוח. המשדר העצבי סרוטונין הוא זה המווסת את מצב הרוח, השינה, והתיאבון. הוא יוצר תחושת שביעות רצון ונוחות. אבל, כאשר הגוף במתח הוא משתמש ברמות גבוהות יותר של סרוטונין, מה שחוסם את הייצור שלה. ואז, אנו הופכים עצבניים, מדוכאים, חרדתיים ודעתנו מוסחת בקלות. פרופסור מדניק כותבת ש"השינה שוטפת את המוח בסרוטונין, הופכת תופעות אלו ויוצרת תמונה חיובית יותר". לטענתה, אם אתה מסוג האנשים הישן בד"כ בין 23:00 או 24:00 בלילה עד 06:00 או 08:00 בבוקר, הסיאסטה האידיאלית עבורך תהיה של 90 דקות (לא בעיניי הבוס שלכם), ומתקיימת בין השעות 13:00 עד 15:00. תנומה בתנאים אלו תכיל בהרמוניה את כל שלבי השינה השונים, והם יופיעו ביחס דומה ליחס של שנת לילה ערבה. אבל, אם אתם ציפורי לילה, מרשם התנומה כמובן ישתנה.
 

עבודות לילה וסטודנטים

לעיתים אנו נדרשים לבצע משימות ליליות ולשם כך חשוב לנו לגייס את מיטב הכוחות. במקום להעמיס אלינו קפה או רד-בול, החוקרים ממליצים להתמסר לכנפי השינה. שינה מונעת יעילה פי כמה בשמירה על הערנות והביצועים מאשר תנומה כתוצאה של עייפות. אפילו שינה של 25 דקות תקנה לנו כושר קרבי למשך 8 עד 10 שעות שאחריה.
לסטודנטים שביניכם: שינה של שעה וחצי אחרי שגמרתם ללמוד ולפני המבחן היא פורמולה מנצחת לסטודנטים. כיוון שבמהלך זמן זה ניתן לעבור את כל שלבי השינה, נתעורר ערניים, ללא ערפל מיותר, וגם החומר הנלמד יישאר מעוגן במחוזות הזיכרון המוצקים ביותר. שלא לדבר על הורדת המתח והחרדה, מכשולים מכשילים עבור נבחנים רבים.
חוקרי השינה באוניברסיטה הבריטית של Loughborough ניסו מספר דרכים לשיפור הערנות של נהגים ומצאו שהשיטה היעילה ביותר היא זו של "תנומת הקפאין". שותים כוס קפה או משקה אחר המכיל קפאין ומיד הולכים לישון למשך רבע שעה עד עשרים דקות (ולא יותר, פן תהינה התוצאות הפוכות). הקפאין מנקה את הגוף מ-adenosine הגורם לנו לישנוניות. לקפאין לוקח זמן להתפשט בגוף ולכן הוא לא משפיע על איכות התנומה. הוא מתחיל לפעול מיד עם היקיצה וגורם לתחושת רעננות מיוחדת.
 

בואו נהיה מציאותיים: אי אפשר לדחוס שנ"צ בימות השבוע, בחיים האמיתיים. אבל, אם מאיזו שהיא סיבה מתאפשר לך לישון במהלך היום - כנראה שהדבר שווה לפחות כמו בקבוק מלא ויטמינים.

אם עשינו לכם חשק לתפוס תנומה קלה, עשו קודם טובה: סגרו את כל המסמכים במחשב ופקדו על גיבוי יזום קטן ("Backup Now" בחלון הקטן של הגיבוי האינסטינקטיבי של BOS) לפני הורדת העפעפיים.
 

 
    

צורב ו-SSD


היצרן היפני Plextor, הידוע בשל הכוננים האופטיים מתוצרתו, מתכונן לשווק שני חידושים עבורו: כונני SSD,וצורב בלו-ריי 12X.
נכון שהזיכרון במצב מוצק יקר יותר ומוגבל יותר ביכולתו לאחסן מידע, אך בשנה האחרונה התחלנו לראות את הטכנולוגיה ביותר התקנים ניידים (מחשבים נישאים, טאבלטים, נטבוקים), לבד או בשילוב עם דיסקים קשיחים.
לקראת מרץ השנה, מתוכננים להגיע לאירופה שלושה דגמים של SSD לשימוש פנימי של פלאקסו: בקיבולת של 64GB, 128GB ו-256GB מסדרת M2S, עם ממשק  SATA III, יכולת כתיבה של 330Mb לשנייה וקריאה של עד 480MB/s
היצרן מפרסם כי למצעים אלו מצפים 10 שנות שימוש, אך עדיין לא ראינו את כרטיס האחריות לאותה תקופה...
לגבי צורב הבלו-ריי, זה יהיה צורב חיצוני אולטרה-מהיר מדגם PX-LB950UE, עם יכולת כתיבה של 12X וממשק USB 3.0 שיתמוך בה. למי שאין עדיין חיבור USB 3.0, הצורב ניתן לחיבור גם דרך eSata. אך עבור מהירות צריכים לשלם, והמחיר הצפוי כאשר יגיע למדפים, ינוע בסביבות ה-290 דולר.
 

אמן


הטכנולוגיה, אמרו לנו, מקלה על מגוון מטלות בחיינו. בעבור הנוצרים הקתוליים, הוידוי היא אחת ממטלות הדת שלא באה לכל אחד בקלות.
חברת Little iApps מפתחת אפליקציות קטנות לטלפונים חכמים. בקטלוג שלה מופיעה אפליקציה שנקראת "וידוי" (Confession) המאפשרת למשתמש, להתוודות על כל חטאיו במחיר של 0.79 יורו, ללא צורך להגיע לכנסייה ולכרוע ברך בתא חשוך.
לאחר הורדת האפליקציה, יש להזין פרטים מזהים, ומאותו רגע האפליקציה מחליפה את הכומר ומתשאלת את המשתמש בנושא חטאים. אבל הצ'יזבט לא נגמר כאן. הכנסייה, מסתבר, לא בדיוק מעוניינת בתוכנות שתעשנה את עבודת אנשיה.
דובר הוותיקן, פדריקו לומברדי, הודיע לעיתונות כי קדושת הכפרה דורשת דו שיח אישי בין המתוודה והמוודא, ולכן אין אפשרות להחליפה בשום תוכנת מחשבים.
עם זאת, הודה לומברדי כי האפליקציה יכולה לשמש את המאמינים לצורך הכנת הוידוי, שאמנם חייב להיות כפי שנהוג כבר מאות שנים.
 

סקייפ


כאשר תוכנת הסקייפ מותקנת, היא משתלטת בתצוגת הדפדפן אקספלורר על כל מספר שיופיע באתרי אינטרנט כמספר טלפון או פקס. היא הופכת אותו לקישור לשם חיוג ישיר דרכה. סקייפ אפילו מוסיפה דגלון קטן של אותה ארץ אליה שייך הקוד הבינלאומי של המספר. אבל אולי היא בעצם לא כל כך חכמה...? למשל, תפסנו אותה משתלטת על מספרים שהם כלל לא מספרי טלפון. ראו קישור כאן, ואגב, מזל טוב לפרופסור שגיא.
 

 
    

חלבון ב-3D


קרני הרנטגן משמשים כבר זמן מה לצילום חלבונים. הדמיית תבניות ההסטה של קרניים הפוגעות במולקולה, מאפשרת הרכבת מבנה תלת מימדי של המולקולה. אבל הטכניקות שהיו בשימוש עד כה, דורשות הכנה רבה של החומר לצילום, זיקוק המולקולות והפיכתן לגבישים.
שיטות אחרות, כמו המיקרוסקופיה האלקטרונית, דורשות גם הן הכנה רבה (הקפאת הדגימות, וחיתוך דק במיוחד)
טכניקה חדשה לצילום מיקרוסקופי מתבססת על אלפי תמונות מצולמות באמצעות לייזר של קרני X. השיטה, שפותחה במהלך עשור, נועדה לקבוע את המבנה של מולקולות קטנות במיוחד. לייזר רנטגן עוצמתי, בהיר ומהיר במיוחד, מאפשר לחוקרים לצלם מולקולות חמקניות: חלבונים ווירוסים, לשם חקר המבנה והפעילות של תרופות, מולקולות של חומרי דלק וחומרים נוספים.
עד כה צולמו בשיטה זו חלבון פוטוסינתתי ו-וירוס אחד.
Henry Chapman מהמרכז למדע הלייזר של אלקטרונים חופשיים בהמבורג, גרמניה, הוא חבר בשני הצוותים הבינלאומיים שדווחו על ניסוי השיטה בחודש זה. נדרשו יותר מ-15,000 תמונות שנאספו מניסויי שבירת לייזר רנטגן על מנת להדמות חלבון חיוני בפוטוסינתזה. אך הודות לעוצמת הקרן, לא נאלצו החוקרים לזקק את המולקולה לגביש.
בשני הניסויים השתמשו במכונת ה-Linac Coherent Light Source. קרן הלייזר של אלקטרונים חופשיים מייצר פולסים הנקראים "קרני X קשים", פי מיליארד בהירים יותר מאשר קרני ה-X  של ה-synchrotron, מאיץ החלקיקים בו משתמשים בקריסטלוגרפיה מסורתית של חלקיקים.
אורך הגל של הלייזר קרוב לרוחב של אטום אחד, ומאפשר רזולוציה בקנה מידה אטומי. הפולסים שלו כה קצרים, שהוא מסוגל לתפוס תמונות במהירות של קנה מידה של פמטו-שניות (10-15 של שנייה).
בהזנת זרם מתמשך של מולקולות זהות או דוגמא מיקרוסקופית אחרת אל תוך הקרן, ניתן לצלם תמונה אחר תמונה, לפני שהמולקולה מתפוצצת ונעלמת.
מדידות טמפרטורה שנעשו, רומזות כי הדגימות המצולמות מגיעות לחום גבוה מזה של שטח פני השמש. קרני ה-X קורעות אלקטרונים מהדגימה, שהופכת לפלזמה ומתפוגגת, אך לא לפני שצולמה תבנית פיזור הקרניים על גבי הדגימה. השילוב של מיליוני טייקים אלו, מאפשר בנייה מחדש של מבנה הדגימה.
המדענים שואפים להפיק, באמצעות רצף תמונות שכאלו, סרטים על האינטראקציה של מולקולות ביניהן. לראות את החלבונים - תשתיות עולם התא- בתנועה, יסייע בהבנת תהליכים ביולוגיים מגוונים - מפעילות תאי המוח ועד לפוטוסינתזה.
התקווה היא שבהמשך אפשר יהיה לגלות את האינטראקציות המולקולאריות בסביבתן הטבעית. המולקולות הקשורות לממבראנות הן הקשות ביותר להדמיה, והן גם חשובות מאוד להבנת מנגנוני הכניסה והיציאה של חומרים לתא, לדרך בה תאים מעבירים אותות (תאים עצביים), וכיצד משפיעות תרופות על תאים.
 

 
    

 

קישורים


●  מ-2012 כבר עשו סרט. אז יש לנו עוד כמה שנים של שקט עד 2036


●  מילה מצחיקה: אתמול שלחו לנו מחירון ג'יביקים (יעני, GBICs)

● עוד משהו על שנת הצהריים

● נושא אהוב על רבים ברשת: איסוף תמונות של שפמים מצחיקים
 

 
    
 

 מנמ"ר או CFO


 

במאמר של מתן מיטלמן שפורסם בדה-מרקר על השריפה של סניף הרשת הריהוט השוודי בנתניה, נכתב:
"הכניסה הפיזית של אנשי ה-IT לאתר השריפה נובעת, ככל הנראה, מכך שבחברה איקאה ייחסו חשיבות רבה לפעולת שיקום המערכות במהירות רבה ככל האפשר, ולשם כך נזקקו להתקנים פיזיים שנמצאו בחדר השרתים. "יש מערכות שמחייבות התקני רישוי פיזיים - פלאגים המתחברים ב-USB, שאיתם אתה עולה לאוויר באפס זמן, במקום לחכות לקבל אותם מחו"ל".
אולי כדאי להבא לשמור מספר פלאגים חלופיים באתר חלופי ?

עוד כתב מיטלמן:
"כיום, אין סטנדרט של מערכי גיבוי בתעשייה הישראלית", אומר פיני כהן, ראש חברת הייעוץ STKI. על פי כהן, ישנם מערכי גיבוי שונים, שעלותם משתנה על פי איכות הגיבוי - מגיבוי המידע לקלטות, אחת לפרק זמן, ואחסונן באתר מרוחק; ועד רפליקציה מלאה של מידע מהאתר "החי" לאתר הגיבוי, ללא שהות או המתנה. "לעיתים קרובות ההחלטה על אופן הגיבוי והמערך בו משתמשים, נעשית על ידי המנמ"ר, למרות שזה בתחום האחריות של ה-CFO, שאמון על ניהול הסיכונים".
מי כמונו, שנפגשים עם גורמים אלו מדי יום ביומו מזה כ- 25 שנה, יודיעם כי המנמר שומר על האימפריה הקטנה וה- CFO מתרץ שהוא אינו בקיא בתחום.

ב-דה מרקר גם ציטטו את נתוני אחד הסקרים של סימנטק:
"ארגונים גדולים חווים בממוצע 4 השבתות מחשוב בשנה, כאשר שריפות צוינו כאחד הגורמים העיקריים לעצירת הפעילות. מהדוח עולה עוד כי 44% מהנתונים הנשמרים בסביבות וירטואליות, אינם מגובים באופן סדיר, ו-82% מהגיבויים מתבצעים רק פעם בשבוע או בתדירות נמוכה יותר."
אולי צריך להתחיל בקמפיין להפחתת הרתיעה מגיבויים ושרידות מערכות?
 

(תודה לדור ונוספים)

 
    

 MEMS

 

Kionix היא כיום הספק הגדול ביותר למדי תאוצה בשוק העולמי של דיסקים קשיחים, שוק שמגיע על פי הערכות ל-170,000 יחידות רק ברבעון האחרון של 2010.
החברה מתמחה במערכות מיקרו-אלקטרו-מכאניות (MEMS) להתקנים ניידים. לאחרונה, הם השיקו מד תאוצה אנלוגי בעל שלושה צירים, המשפר  את ההעברה מערוץ לערוץ (multiplexed switching) ומגן פי 400 על הדיסק הקשיח (על פי דיווח

היצרן) בהשוואה לדגם הקודם.
הדגם החדש נקרה KXTH5, עם התקן מוטמע לריבוב שדרים של 4 ערוצים, אשר מצמצם את דרישות בקר המערכת (MCU) ל-1 פעולת קלט/פלט (I/O) בלבד במצב ADC (אנלוגי לממיר דיגיטאלי) ול-2 במצב דיגיטאלי. הדבר מצמצם את עלות החלקים וחוסך מקום על הלוח האלקטרוני.
כמו כן, בין יתרונות הדגם החדש, נמנים: יחס גבוה של אות לרעש, עם ביצועים טובים ביחס לטמפרטורות, ושיפור רזולוציית התנועה. צפיפות של רעש נמוכה, המשפרת את הרזולוציה והדיוק. צריכת חשמל נמוכה בפעולה ושל 350 µA במצב של המתנה. אפשרות להגדיר את הפעולה בערכים שבין 1.8V ו-3.6V DC.  ועוד.
דגם ה-KXTH5 החדש מגביר את המהירות בה יכול הדיסק הקשיח לאתר "נפילה", ועל כן מגבירה את חוסנה של המערכת

Multiplexing, או העברת מספר הודעות בו זמנית בערוץ אחד, הוא משלוח אותות רבים או זרם של מידע בטווח באותו זמן כשדר יחיד שהוא signal מורכב ולאחר מכן משחזר את הסיגנאלים הנפרדים בצד המקבל. בשידור אנלוגי, סיגנאלים בדרך כלל מרובבים באמצעותFDM) frequency-division multiplexing), באמצעותו רוחב הסרט מחולק לתתי ערוצים של רוחבי תדר שונים. הם נושאים את האות באותו זמן באופן מקבילי.

 
    
 

 

גאלה
▪▪▪▪▪▪♥▪▪▪▪▪▪●▪▪▪▪▪▪♥▪▪▪▪▪▪●▪▪▪▪▪▪♥▪▪▪▪▪▪

ממתקים ופרחים? בלונים בצורת לב? נחמד, אך נדוש. 
מה דעתכם להתלבש יפה ולקחת את בני/בנות הזוג לערב גאלה?
וכן, באותה הזדמנות גם לתרום תרומתכם למען ילדים בסיכון, עיוורים ולקויי ראיה?

מועדון ליונס דן פז – ישראל (דוברי ספרדית)
מזמין אתכם לערב גאלה שיתקיים ביום 24.3.2011
החל מהשעה 19:00 ברח' גאולה 12, כפר סבא
כיבוד, מופעים, הגרלת פרסים
כרטיסים בעלות 70 ש"ח, בהזמנה מראש בלבד
בטלפונים: 050-6765740, 052-8359821, ו-052-8447161

▪▪▪▪▪▪♥▪▪▪▪▪▪●▪▪▪▪▪▪♥▪▪▪▪▪▪●▪▪▪▪▪▪♥▪▪▪▪▪▪

 

 
    
 





























































בוחבוט ועייני












































השורות של עמית

בכדי לדייק

 
בהמשך לנושא מגיליונות קודמים, ראו בקישור זה את אחוזי האוכלוסייה המוסלמית בעולם לפי מדינות. מסתבר שבצרפת יש אכן הכי הרבה מוסלמים ביחס לאוכלוסייה כולה, אבל גם כאן הם מסתכמים ב-6% בלבד. אל דאגה, הם לא יכבשו את צרפת כל כך מהר. בכל הממלכה המאוחדת יש רק 2.7% מוסלמים. הרבה ישראלים דווקא טוענים ששומעים שם רק ערבית. מוזר, אני מבקר באנגליה לעתים תכופות, לא נתקלתי בתופעה.
 

אלו שאין להם בושה


השבוע עומד בסימן של אלו שאין להם בושה. גלנט המועמד לשעבר לתפקיד הרמטכ"ל, הוסר מרשימת המועמדים. הוא אולי חייל טוב אבל אזרח קצת פחות טוב, ש-ויינשטיין לא יכול היה להגן על מינויו. בטוח שיצוצו כאלו שיאמרו שלא אכפת להם שהוא סיפח אדמות מדינה, ואחרים שימעיטו בערך העבירות שלו ויקראו להם "סכסוך שכנים". מה לעשות, הוא כנראה עבר על החוק ואין הוא ראוי לתפקיד ציבורי בכיר כל כך. אבל לגלנט אין בושה, הוא עתר לבג"ץ כנגד הדחתו. כמובן שעתירתו נדחתה, שכן אין לו על מה להתבסס. גם הבג"ץ לא יוכל להתעלם מהעובדה שהאיש עבר על החוק. אבל כמו כל חייל טוב גלנט הולך עם הראש בקיר הראשון שהוא רואה.
אהוד ברק שביני לבין עצמי אני קורה לו "הנוכל הקטן", חיסל מפלגה היסטורית רק כדי לשמור על הכסא שלו כשר הביטחון. האיש שהיה מוכן "להתאבד" על מינוי גלנט, הלך לעיתונות ואמר: “אגו ואובססיביות זרים לי לחלוטין", למרות שכל מה שהוא עשה בפרשה הנ"ל היה רווי אגו ואובססיבי.
ואיך אפשר בלי מר עוזי לנדאו (ביני לבין עצמי "הנסיך הטיפש") שכבר מזמן אינו חושש להיראות אינטרסנט. אחרי שהוא הגן על האינטרסים של בעלי הממון מול הציבור בפרשת וועדת שישינסקי, הוא מגן על מינוי גלנט, שוב, מול הציבור שהיה מעדיף רמטכ"ל ישר דרך.
כשהבושה מתה במערכת הציבורית זה אומר שלאנשי ציבור יש ביטחון מוחלט שהם כבר לא ישלמו את המחיר, או שיוכלו לצאת מכל ברוך שאליו יכנסו. וזה אמור להדאיג אותנו, כי משמעותו של דבר הוא שהסטנדרטים הציבוריים מגרדים את המיץ של הזבל.
 

תיאטרון בובות


אין גבול לתרגילים של ראש הממשלה הנוכחי. השבוע הוא משחק במחזה האיש הרע והאיש הטוב ביחד עם יובל שטייניץ (מצטער, למרות שזה תפקידו קשה לי לקרוא לליצן הזה שר אוצר). המחאה על מחירי הדלק גוברת. זה הגיוני, המיסוי הופך את הדלק למצרך יקר ערך בהרבה בהשוואה לכל מדינה נורמאלית. נתניהו אומר "נבדוק את העניין", והמריונטה שלו, שטייניץ, אומר "בשום פנים ואופן". השניים משוכנעים שזה עובד עלינו, הרי ברור ששטייניץ יושב לביבי על הברכיים ועושה תנועות שפתיים כשביבי מדבר לו מהבטן.
אגב אני משוכנע שלא שמתם לב שאחרי המים, הסיגריות, הדלק, העלה ביבי גם את מחירי הלחם. גם ארוחה המורכבת מלחם צר ומים לחץ תהיה בקרוב יקרה מדי לכם. את הדלק העלו כדי שלא תוכלו לנסוע למאפיה שתהיה זולה יותר ואת מחיר הסיגריות העלו כי ברור שתזדקקו להוציא עשן אחרי כן.
בקרוב צפוי "מס נפח" כל אדם ישלם מס בהתאם לנפח אותו הוא תופס בחלל הטריטוריאלי של מדינת ישראל, למה דווקא זה? ביבי גילה מחקר שאומר שהישראלי הממוצע משמין. אל דאגה רבותי, המצב הנוכחי המיסוי הנ"ל ילך ויקטן, באדיבות תיאטרון המריונטות של רוה"מ.
 

הסמן הימני


עוזי לנדאו הוא נסיך, הסמן הימני קיצוני של הליכוד, שהצטרף אל איווט ליברמן (להזכירכם גם הוא בא מהליכוד). אין שום ספק שלליברמן יש עסקים שעל חלקם שמענו ועל חלקם עוד נשמע. לנדאו הפך להיות עושה דברו ושופרו של ליברמן. שר התשתיות של מדינת ישראל, האיש שאמור להיות משרת הציבור, משרת את אדוניו. הוא יצא כנגד וועדת ששינסקי ומסקנותיה, ועכשיו כנגד ביטול מינויו של גלנט. ההגנה שלו על יזמי הגז הייתה כל כך בוטה שאנשים בכל רחבי העולם שאלו את עצמם: "מי משלם לו?". ההגנה על מינויו של גלנט, שאמור היה להיות רמטכ"ל מריונטה של אהוד ברק, כבר פחות מפתיעה - כי גלנט וברק הם בעד מתקפה באיראן, וזה תואם את הרעיונות של ליברמן, בעוד ששאר העולם לא ממש מסכים. נתניהו? מי זה בכלל?
 

סנוניות ראשונות


יו"ר מרכז השלטון המקומי ומזכ"ל ההסתדרות יוצאים למאבק כנגד גזרות הממשלה. לא שלמישהו מהם יש את הכריזמה המתאימה, אבל יש להם ביצים, והם צריכים להשבית את המשק עד שלשרה נתניהו יהיו טענות. המאבק חייב לצאת ממקום כלשהו והיות ואני לא רואה אשכנזים יוצאים לקרב, אז בוחבוט ועייני הם נושאי הדגל.
המאבק איננו מאבק של מעסיקים, עובדים או מגזרים. המאבק הוא של כל עם ישראל ומי שחושב שלא, יגלה שהוא טעה כשיצטרף לסטטיסטיקה שמתנפחת במהירות. אז תנו להם יד, ואם הם יוצאים לקרב צאו אחריהם כי אין ברירה. פשוט אין, האלטרנטיבה היא הרס מוחלט.
 

קצת שביתות מצרפת


השביתה בצרפת הוא מוסד קדוש, כל אחד יכול לשבות מתי שמתחשק לו בגלל כל סיבה שבעולם. הרי לכם קובץ שביתות מהשבוע האחרון.
לפני כשבועיים נעלמה בצרפת בחורה, האחרון שראה אותה היה עבריין מין ידוע ומוכר והוא גם זה שמסתבר, בסופו של דבר, רצח אותה וביתר את גופתה. כמובן שחמת הזעם של הציבור הופנתה אל מערכת המשפט הסלחנית. גם הנשיא סרקוזי העז ואמר בפירוש שמדובר בכשל של המערכת המשפטית. כמו בישראל גם בצרפת היחידים שמשוכנעים שאסור להעביר עליהם ביקורת הם השופטים, וכתוצאה מדבריו אלו, הם יוצאים בסדרת עיצומים ושביתות. העניין הוא ששופטים גם בישראל וגם בצרפת ובכל מקום אחר דורשים לקבל את החלטותיהם ופעולותיהם ללא ביקורת. גם אם הביקורת היא מילולית בלבד, משום מה הם משוכנעים שהם מעל לכל ביקורת, למרות שהחלטותיהם לעתים לא רחוקות הן עניין של חיים ומוות. שופטים, להזכירכם, היו פעם עורכי דין, וגם אז הם "ידעו יותר טוב מכולם".
הנמל במרסי שוב בשביתה. למה? כי הסוורים רוצים שיגדירו אותם כעובדים עם סיכון גבוה וכתוצאה מכך הם יזכו לצאת לפנסיה מוקדם יותר (צרפתים או לא?). בהתחשב בעובדה שהסוורים שאחראים להרס הטוטלי של הנמל במרסי שפעם היה השני בחשיבותו באירופה והיום התדרדר עד כדי כך שחברות רבות לא יעגנו בו, גם אם יצטרכו להקיף את אירופה כדי לעגון במקום אחר. לא ממש עובדים שם קשה, גם אם תתעלמו מימי השביתה שלהם (18 שעות בשבוע עבור משכורת מקסימום בשירות הציבורי). העיתונות הכתירה את הסוורים של מרסי כגורם המרכזי לפגיעה בכלכלת העיר. משתמשי הנמל יוצאים לקרב, מפעלים נסגרים, אבל את הסוורים זה לא יזיז ממקומם. בקיצור, פנו אלי כדי לסקר את השביתה הנ"ל. עניתי למערכת "שביתה בנמל זה לא חדשות. אם הם יעבדו, זו תהיה חדשה מרעישה"..
אגב, סיפרתי כאן כבר על שביתת הדוורים ברובע השני של העיר בגלל סיבה מעוררת גיחוך ומסריחה עד השמיים. אז השביתה הנ"ל נכנסה לחודש החמישי שלה, בגלל שהדוורים לא מוכנים שממלא מקום יהיה עובד זמני! ואין סוף נראה לעיין.
 

טלוויזיה


הנושא המרכזי בחדשות בטלוויזיה הצרפתית היום היה, שמן תמרים ותרומתו התזונתית. אתם מבינים כמה מורכבים וקשים החיים כאן. לא כל כך פשוט לעורכים למלא 30 דקות של חדשות, בעוד שבישראל הקטנטונת ראיתי את אבי צופה בשלוש מהדורות חדשות בשלושה ערוצים (אחת מהן בת שעה שלמה!), וכמעט ולא היו חזרות על הנושאים. לא פלא שהוא עצבני כל כך.

סרטים, רבותי, כרגיל ב-videowebgate.com
 

תגובה לשורות של עמית

 
    
 

 

HUMOR הומור:  תירוצים כדי לישון בעבודה

היה ונתפסת מנמנם בתפקיד, להלן 10 תירוצים אפשריים.

1. "אני חושב";
2. בדיוק תרמתי דם, הרגשתי חולשה
3. משתדל להתייעל. קראתי ששינה קצרה משפרת את הביצועים..
4. ...אמן. סיימתי את התפילה למען הצלחת הפרויקט. איך אני יכול לעזור לך, אדוני?
5. בדיוק למדו אותי את זה בשיעור היוגה האחרון. זה עוזר לדייק במטלה.
6. בתיוק התרכזתי לחשוב על מה שאמרת הבוקר, מנסה להטמיע את זה היטב.
7. אה, כן, זה מתופעות הלוואי של התרופה שלקחתי כדי שלא אצטרך להעדר מן העבודה היום.
8. אני מתרגל את אחד מעשרת המנהגים של האנשים היעילים ביותר
9. נדמה לי שהפלתי את העדשות. האם אתה יכול לעזור לי לחפש? אני פשוט לא יכול לפתוח את העיניים.
10. חבל שהפסקת אותי, בדיוק עמדתי למצוא פתרון לאחת הבעיות החמורות ביותר של החברה שלנו.

ואחת ששמענו לא פעם בצ'יף: "נמנמתי כדי שאוכל להישאר עוד קצת במשמרת הלילה";
 

 
   
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
 

נשמח לקבל הערות והארות,  המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:magazine@chief.co.il

 
 
   
 

http://www.bos.co.il

 
 

מגזין זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2011