גיליון מספר 31 שנה X יום חמישי, 2 בספטמבר 2010

 
 

► לגיליון קודם 2010 לגיליון הבא ◄

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

 
  

 

"Embrace your inner nerd"

(נאמר ב-Gnomedex 2010)

 
    
 

גרסת BOS העדכנית הנה BOS v2.2.7 מה חדש בגרסה
 
▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS 2009H.pps
גרסת Beta עדכנית 2.2.9.9 (תומכת Windows 7)
לקבלת גרסת Beta

 
    
 

שער ערך ה GB
02/09/2010
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA
לפי מחיר לכל 1GB

0.90 ₪

160GB

0.57 ₪

250GB

0.47 ₪

320GB

0.33 ₪

500GB

0.28 ₪

750GB

0.26

1TB

0.22 ₪

1.5TB

0.23 ₪

2TB
מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX

היקר מכולם

X.XX

הזול מכולם

מחיר ה-GB
הזול ביותר לתקופה

 










































 

איך שהעולם משתנה - סקטורים  של 4K


כל עולמנו, החל בפיזיולוגיה של היונקים, כלה בתפיסתנו הבסיסית (כמו למשל, התמצאותנו במרחב), היגיון האנושי, חוקי הפיזיקה וחוקי החברה, מתבססים על תנאי מחייה על כדור הארץ שהיו קיימים for ever. הנה למשל, כוח הַכְּבִידָה. מה היינו עושים אם זה היה משתנה יום אחד? היקף ההשלכות היה אדיר. כך גם בתחומים אחרים המבוססים על הנחות יסוד מסוימות.

בפני מי שחושב שנעסוק כאן בעניין שינוי הקטבים המגנטיים של כדור הארץ והשפעתו על המצעים המגנטיים, אנו מתנצלים. השדה המגנטי של כדור הארץ משתנה כל הזמן, ולראיה ראו גיף מגניב שמצאנו, בוויקיפדיה (איך לא)

אבל זה סיפור אחר, שנשמור להזדמנות טובה יותר. היום, רצינו לדבר על עולם

שנה:

מתוך Wikipedia

קצת יותר מצומצם אם כי חשוב לנו מאוד: עולם הדיסקים הקשיחים ומערכות ההפעלה. גם הוא עולם המושתת על הנחות יסוד מקובלות. אחת מהן היא הפורמט הסטנדרטי של הדיסקים הקשיחים (והדיסקים האופטיים). הפורמט המסורתי שקיים מזה כ-30 שנה, מחלק אותם לסקטורים, שהם חלקים של הטרקים (מסלולים מעגליים). כל סקטור מסוגל לאחסן כמות קבועה של מידע: 512 בייטים בדיסקים מגנטיים, או 2048 בדיסקים אופטיים, לכל סקטור. בגיאומטריה, סקטור הוא חלק מעיגול, בצורה של פרוסת עוגה. בדיסקים, הסקטור הוא קטע מטבעת קונצנטרית. כיוון והטבעות הפנימיות קטנות מן החיצוניות, נוצר מצב קשה לטיפול בו כתוצאה מכך שבכל סקטור כמות קבועה של ביטים הצפיפות היחסית של הטבעות החיצוניות הייתה נמוכה מזו של הפנימיות. בדיסקים המיוצרים מאז שנות התשעים אחסון המידע נעשה על ידי כתיבת ביטים אזורית, כלומר שמחלקים את הדיסק לאזורים (zones) שכל אחד כולל מספר קטן של טרקים שכנים. כל אזור חולק לסקטורים כך שהגודל הפיזי שכל הסקטורים כמעט זהה. במצב זה המכונה ZBR, לאזורים אשר בשולי הפלטה (שם הטבעות, כאמור, גדולות יותר) יש מספר רב יותר של סקטורים לטרק.
אשר למבנה הלוגי, כל סקטור פיזי מורכב מכותרת, שדה המידע ו-ECC או קוד לתיקון שגיאות. כלומר, בנוסף למידע המשתמש שמערכת ההפעלה כותבת  אל הדיסק (בשדה המידע), יש בכל סקטור נתונים המשמשים למנגנוני הדיסק לשם זיהוי וסנכרון פנימיים.
הגודל הסטנדרטי של 512 בייטים לדיסקים המגנטיים נקבע עוד בשנת 1956, על ידי חברות התוכנה והחומרה המובילות דאז, ובתיאום עם IDEMA, האיגוד ליצרני ציוד וחומרים לכונני דיסקים. לאחר שהתקן נקבע, החלו חוקרים לנסות ולהגדיר דרכי יישום

ותקנים שיתמכו בסקטורים של יותר מ-512 בייט, כדי להתכונן להגברה עתידית של קיבולות האחסון.
אבל לא רק קיבולת האחסון היא סיבה לשינוי בתקן. הגדלת שדה המידע יכול גם לייעל את השטח המנוצל למידע ב 5 עד 13%, ובכך גם לשפר את יכולות ה-ECC.
אם זכור לכם, מתישהו החלו להופיע דיסקים למוצרי צריכה (נגנים ניי-דים, מצלמות וידיאו דיגיטאליות וכו')

עם דיסקים קשיחים קטנים ("1.8) וסקטורים של 4,096 בייט (4K). פורמט זה נועד תחילה לדיסקים חיצוניים למטרות אחסון בלבד. למרות שהתאריך הרשמי שהוחלט ב-IDEMA למעבר בין הפורמט של 512 ל-" Advanced Format" של 4,096 בייט היה אמור להיות הראשון לינואר 2011, השנה ראינו שסיגייט, WD וטושיבה כבר החלו לייצר אותם.
תקן ה-Advanced Format משתמש למעשה באותם חישובים מתמטיים כמו בחלוקה לסקטורים של 512 בייטים, אבל משלב שמונה סקטורים לשדה מידע אחד. כתוצאה מכך, ניתן להגדיל את שדה ה-ECC מ-50 ל-100 ביטים ולהכניס בו אלגוריתמים חזקים יותר. כך, משתפרת היכולת לאתר ולתקן שגיאות במידע שהדיסק מסוגל לעבד, גם מעבר לשגיאה באורך ה-50 בייט הקשורה לפורמט המסורתי של 512 בייט לסקטור. או כפי שנאמר על ידי חבר מועצת IDEMA עוד ב-2005: "הגברת הצפיפות בדיסקים המגנטיים החדישים תדרוש קוד לתיקון שגיאות חסון יותר".

כאמור, מרכיבים רבים של מערכות מחשב יוצאות מתוך הנחה שהדיסק הקשיח מקונפג בסקטורים של 512 בייטים. זה כולל תוכנה וחומרה: לוחות אם, מערכות הפעלה, מנועי מסד נתונים, כלי חלוקה והעתקה של דיסקים, כלים לגיבוי ולמערכת הקבצים, כמו גם אפליקציות ימצאו את עצמן ללא תועלת אלא אם הפורמט החדש יתמוך בתאימות לפורמט הישן.
הפורמט של דיסקים מקונפגים עם סקטורים פיזים של 4,096 בייט שיכילו firmware של 512 בייט מכונה Advanced Format 512e (או 512emulation drives )

המרה
ההמרה של הפורמט הפיזי של 4,096 למצב וירטואלי של 512 בייט שקוף לישות הניגשת לדיסק. פקודות הקריאה והכתיבה נשלחות אל הדיסק באותה תצורה כמו בדיסקים המסורתיים. עם זאת, במהלך תהליך הקריאה, הדיסק בפורמט מתקדם מעלה את כל הסקטור הגדול של 4,096 בייט, המכיל את המידע של כל שמונת הסקטורים בני ה- 512 בייט ובתכם גם המקטע הנדרש לזיכרון פנימי של הדיסק. ה-emulation firmware מייצאת ומגדירה מחדש את המידע המבוקש כגוש של 512 בייט, לפני שהיא שולחת את המידע למערכת המחשב המארחת. התהליך כמעט ואינו מוריד את הביצועים.

תהליך ההמרה מורכב מעט יותר, כאשר מערכת המחשב מבקשת לכתוב מידע אל הדיסק, במקרה והמידע אינו מכפלה של 4,096 או לא מתאים לתחום של 4,096 בייט. במקרה זה, הדיסק הקשיח נאלץ לקרוא את כל הסקטור של 4,096 בייט המכיל את המידע  בזיכרון

סימון והנחיות ע"ג התווית בדיסק בפורמט מתקדם:

הפנימי, לבצע אינטגרציה של המידע החדש אל תוך המידע שכבר קיים, ולאחר מכן לשכתב את כל הסקטור של 4,096  בייט למצע הדיסק. פעולה מורכבת זו מכונה RMW או Read-Modify-Write. בשל מורכבותה היא זקוקה בדרך כלל להשלמתה, לסיבובים נוספים של הדיסק הקשיח  - מה שמשפיע בצורה הניתנת לתחושה על ידי המשתמש. ניתוחי ביצועים שבוצעו על ידי IDEMA ויצרני הדיסקים מראים כי בין 5 ל-10% מכל פעולות הכתיבה אל הדיסק במחשב אישי טיפוסי דורשות RMW ומעכבות את תפקוד הדיסק.
התיקון להתאמת הכלים והאפליקציות שמדברות עם הדיסק הקשיח יהיה מסוגל לצמצם את בעיות הביצועים עם הדיסקים בפורמט החדש. היות וההערכות לסקטורים אלו או אחרים נעשית בעת יצירת הפרטישנים, יש להשתמש כבר בכלים מתאימים לחלוקת הדיסק.
נוכל להעריך כי בתקופת ההסתגלות הראשונה ניתקל בתוכנות רבות שלא יצליחו לתפקד בסביבה זו. ראו דוגמה במאמר משבוע שעבר בעניין חוסר הסתגלות של חלק ממוצרי יצרן מערכת ההפעלה לסביבת דיסקים הגדולים מ 2TB. כבר היום אנו יכולים למצוא תוכנות שחזור רבות, חופשיות ומסחריות, שאינן מסוגלות לטפל בדיסקים מסוג זה.
האם אפליקציות יתחילו להוציא גרסאות או תוספות להתאמתן לפורמט המתקדם? האם נצטרך להיפרד לשלום מאלו שלא יתאימו? האם (סביר מאוד) נצטרך להיפרד מכמה דולרים טובים כדי לקבל את העדכונים לפורמט החדש?
מה שכן, יש לנו חשש סביר שתוכנות מסחריות נפוצות בתחום שחזור הנתונים לא יועילו בפורמט החדש. מי שמתבסס עליהן בעבודת היום יום ואין בידיו את בסיס הידע שמאחורי המקצוע יאבק קשה כדי להשיג תוצאות.
יש רק דרך אחת להיות מוכן לשינויים קיומיים כגון זה, והיא לעולם לא להסתמך על המוכר והידוע.....
 מי יודע אם מחר לא ישנו לנו את החשמל מ-220W למשהו אחר? מי יודע אם מחר תזרח השמש?

 
    
 











ציפורי מסיבה


1.אתם לא מבינים על מה המהומה / 2. הצצתם / 3. הבנתם / 4. משתמשים / 5.מכורים ל-Twitter.
אם בחרתם את האפשרות האחרונה, האם הייתם פעם ב-Tweet-up? ומה זה בכלל?
כפי שהמילה רומזת, זהו שידוך בין meet-up (התכנסות) ו-Twitter.
התכנסויות מעולם הרשתות החברתיות נערכות לכבוד נושא מקומי מסוים ומתארגנות באמצעות אתר כלשהו. טוויטר, בנוסף להיותו "אתר כלשהו", הוא גם אחת הרשתות הפופולאריות בימינו. כך ש-Tweetup הוא הזדמנות להכיר פנים אל פנים את מי שמאחורי הכינויים, השמות, ההגדרות השנונות, המסרים הקצרצרים וההערות הגאוניות, הנדנודים, ההמלצות, השאלות המציקות ובעיקר העדכונים הטריים ביותר של החדשות. סיסמה שאפשר להציע לקידום האתר: "קרה ולא צוייץ, כאילו שלא קרה".
כפי שמשתמע, ה-Tweetup הוא אירוע נטוורקינג לשם התרועעות והרחבת מעגל העוקבים, וכולל את  השימוש במכשירים ניידים (סלולאריים, מחשבי כף יד ומצלמות) שבאמצעותם נעדכן את האתרים שלנו. כיוון שבטוויטר מותר לנו רק 140 תווים למסר, באירועים הגדולים מסוג זה לעיתים מתבצעים tweetcasts, יענו שידור חי של המסיבות.
כדי להרשים את החברים/ העמיתים / ההורים / הילדים שלכם / הנכדים, אתם יכולים לספר שתכננתם ללכת ל-טוויטאפ, לשאול מה לובשים לאירוע כזה (מה, באמת?), אם מותר שם לעשן או להתחמק בתירוץ זה מנטל הבייבי-סיטינג. מחר יום ה' יש טוויטאפ במלון ענבל בירושלים. אם תרצו לפגוש אותי, אהיה זה עם הנוצות על הראש.

http://twitter.com/chiefltd
 

 
    
 




הבטחת אבטחה


מזה כחודש אנו מקבלים פניות רבות במייל לגבי הדיסקים ש-"מוחקים את עצמם".
חלק מן הפונים מקווים שהמוצר יחסוך להם את דמי השירות של איון מידע מסווג בצ'יף (12 ש"ח). חלק אחר חושש מאוד מהעלמות בלתי רצונית/רצויה של מידע חשוב.
ביולי השנה השיקה טושיבה דיסק קשיח SED, או Self Encrypting Drive, עם "יכולת למחוק את המידע שבו אחרי ניתוק מערכות האחסון מן החשמל". החברה מודיעה כי יכולת המחיקה תופיע גם בגרסאות העתידיות של הדיסקים שלה. ואותם דיסקים מיועדים למחשבים שולחנים ונישאים. מעבר למחשבים האישיים, טושיבה גם מעוניינת להוסיף את הפיצ'ר בהתקני האחסון של מדפסות ומכונות צילום, המעבדות מסמכים חסויים בסביבה של הדמיה דיגיטלית, על מנת למחוק את המידע החסוי לפני הסילוק או מחזור הדיסקים. מטרה נעלה, אלא שלא מדובר בדיוק בהעלמת המידע, אלא בהצפנתו. הדיסקים יכילו מודולים של חומרה שיתאימו למאפיין המחיקה. הטכנולוגיה מבוססת על ביטול התוקף של מפתח הצפנת הדיסק ברגע שזרם החשמל במערכת הדיסק מופסק. הפיצ'ר פועל בהתאם לספציפיקציות האחסון Opal להגנת המידע מפני גניבה ואובדן.
והשאלה המתבקשת: "האם אחרי מחיקה עצמית המובטחת של הדיסק, ניתן יהיה עדיין לשחזר את המידע במעבדה?"
תשובה: אם יהיה הדיסק תקין, אין סיבה נראית לעין שלא ניתן יהיה לשחזר באמצעות כלי השחזור הקניינים של צ'יף.
 

 
    
 

 


לכל קוראינו במעגל ידידי צ'יף הרחב והמתרחב

חג שמח, שנה טובה ומתוקה

תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה!
 

 
    














הפורצים בינינו


מדי שנה מנצלת חברת אבטחה מרמת גן את ועידת ההאקרים DEFCON בלאס ווגאס, כדי לתשאל את הבאים אליה. הודות לתשובותיהן ניתן לצייר המגמות החמות בקהילת הפורצים והשפעתן על אסטרטגיות האבטחה הארגוניות בעולם. השבוע פורסמו תוצאות הסקר השנתי האחרון (2010), המראות כי 73% מן הנשאלים מוצאים במהלך פעילויותיהם ובכשלושה רבעים מן הפעמים, רשתות מחשוב שלא הוגדרו כראוי, ועל כן מהוות  מטרות קלות לניצול. כ-58% מן הנשאלים משערים כי הסיבה לנפיצות הגדולה של רשתות עם הגדרות מרושלות  היא שאין לאנשי המחשבים בהן כל מושג מה לחפש בתחום האבטחה בעת בדיקת מצב הגדרות רשתותיהם.
עוד מסיק הסקר כי הרשתות הארגוניות מוזנחות בעקבות חוסר זמן ותקציב לבדיקות אבטחה (בכ-18% מן המקרים), או כתוצאה מבדיקות שאינן עולות על הפרות של נהלי אבטחה תקינים (14%), או -ב-11% מן המקרים- מפני שגורמי האיום משתנים כל כך מהר שלא ניתן לטפל בהם בזמן. מתוך שלושת הטיעונים הנ"ל נראה כי רק הראשון בעל משקל אמיתי ומתקשר למדיניות של עיגול פינות באבטחה (כפי שמוכר לנו גם בתחום השרידות) כדי לחסוך בכסף. מי שמחליט על מדיניות כזו, אין לא כנראה כל מושג בקשר לעלות האמיתית של כשל אבטחתי.
לגבי בדיקות האבטחה שאינן מצליחות להתיישר עם נהל תקין, הן באמת בזבוז כסף. ולגבי התירוץ האחרון - נוף איומים משתנה במהירות- סימן שגם הארגון צריך להזדרז, להגביר את תדירות הבדיקות והסריקות.
אבל, כמו בכל קהילה מקצועית הטרוגנית, בקהילת הפורצים והנפרצים פורחות האגדות - חלקן מבוססות יותר, חלקן פחות. השנה רומז הסקר על אגדת "קונספירציית העל של ההאקרים". הכיצד? - מסתבר ש11% מן ה-Black hat hackers  (העושים שימוש לרעה בפרצות) וכ-46% מאלו הפועלים בצורה בלתי חוקית אך במטרה טובה (Grey Hat), למעשה עובדים בתחום האבטחה בעבור ארגונים ותאגידים. הסוקרים גם מצאו כי-"פחות מ-30% מן הנשאלים מונעים על ידי הרצון לתקן מערכות פגומות". 43% מן הנסקרים מאמינים כי השתלת נוכל בין אנשי צוות ה-IT בחברות היא מתודולוגיית פריצה מוצלחת. ואף על פי כן, קשה להאמין שקיימת קונספירציה של עלית ההאקרים העל. בתוך עמנו אנו חיים, הגיוני יותר שהרשתות פשוט מוזנחות.
 

 
    
 

 

קישורים


אפקט הדומינו (סרטון על איכות הסביבה) - תודה למיכל ט.

יהיה בסדר: הסטנדפיסט-עולה-חדש בנג'י לוביט, כבר מפורסם בקרב הישראלים ממוצא אנגלו-סקסי, ובקרוב יפרוץ לתודעה הציבורית.

● כתבה ב-זי די נט: כנראה שבשביל להיות האקר לא צריך להיות גאון, רק צריך לשנוא את מייקרוסופט ועוד (האתר microsoft.com מותקף בין 7,000 ל-9,000 פעמים בשנייה!)

 

 
    
 

השורות של עמית

מדינת משטרה, אמרנו?


מדינת ישראל מנסה להעביר חוק שיאפשר לשוטר לערוך חיפוש גופני על כל אדם בכל עת ובכל מקום, גם ללא חשד סביר. לא שאני מבין מה זה חשד סביר או איך מוכיחים חשד סביר. הרי השוטר יכול לספר ש"משהו הזדקר לו באזור הכיס, חשבתי שזה אקדח". בכל מקרה חוק שכזה הוא המשך ישיר של הפגיעה בפרטיות הציבור מחד והצבת הביטחון מעל לכל חוק. ביטחון זה נחמד, אבל מה הטעם בביטחון כשכל אידיוט במדים יוכל מחר בבוקר לעצור אותך ברחוב רק בגלל שאתה שמח לקראתו ולבדוק לך מתחת לציציות? ומי רוצה לחיות בביטחון אבל בלי טיפת כבוד עצמי?
ועוד לא דיברנו על המבוכה. הרי חיפוש גופני שכזה או שיתבצע ברחוב לעיני כל העולם ואשתו, או שתילקח אחר כבוד לפינה מבודד ושם ימשמשו אותך. בשני המקרים המבוכה היא אותה מבוכה. כך שלא מדובר רק בפרטיות אלה גם בכבודו של האדם.
ועכשיו, לכו תסמכו על שיקול דעת של שוטר.
 

אין...(מי?) ווי טראסט


הרבה דיברו בתקשורת על כך ש-58% מהאמריקאים מאמינים שנשיאם ברק אובמה מוסלמי. אבל גם הישראלים מאמינים שהוא מוסלמי. זה לא ממש מפתיע, כי הישראלים כמו האמריקאים כמו גם האיראנים הם שמרנים וקנאים לדתם. כל אדם שני שאת פניניו קראתי טוען: "בטח מוסלמי, כי אביו מוסלמי". רבותי אין לי ויכוח על איכויותיו של ברק אובמה כנשיא, גם אני כישראלי הייתי רוצה לראות אותו מפנה את מקומו, אם כי כאמריקאי אני לא בטוח. אבל זה ששמו האמצעי חוסיין אומר רק את הידוע לכולם שאביו היה מוסלמי. מעבר לכך לא ממש אכפת לי. אבל רק כדי שיהיה ברור לבורים, הרי שהנצרות שלא כמו היהדות מקבלת זרים והטבלה תספיק להפוך אותך לנוצרי. לדעתי הכי חשוב, נוצרי, מוסלמי או יהודי יש משהו ששכחתם וקוראים לו חילוני. ברק אובמה במקרה במקרה חילוני גמור כמוני וכמו רבים מכם. היות וארה"ב היא מדינה נוצרית פונדמנטליסטית הרי שהבית הלבן חייב היה להודיע שהנשיא הוא נוצרי ומתפלל יום יום, לך תוכיח שאין לך אחות.
אני נולדתי יהודי, בין אם אני גאה בזאת או לא זה לא משנה, אבל אפילו את סבתי זיכרונה לברכה לא עניינה הדת וכמוה אנוכי. אז מה זה משנה מה התווית של אובמה? הוא חילוני וזהו. תחשבו על זה אחרת, קחו טלפון נייד משוכלל ככל שיהיה ותבדקו היכן מיוצר (90% בסין) האם תקראו לו טלפון סיני? לא!
 

החמדנים


פול אלן, מיליארדר ממייסדי מיקרוסופט, תובע חצי מהאינטרנט על הפרת זכויות יוצרים של פטנטים שלו (אולי ואולי לא). באמת שלא אכפת לי אם מדובר בפטנטים של פול אלן או לא. גם לא ממש אכפת לי שהקופה של פייסבוק, גוגל או יאהו תצטמק. אבל מוציא אותי מדעתי שמיליארדר חומד עוד ועוד כסף. בתי המשפט מפוצצים בתביעות של אנשים שיכולים להרשות לעצמם עורך דין צמוד לישבן, בשביל לגרד עוד כמה מיליונים שאין להם מה לעשות אתם. ואני הולך ברחוב ורואה אנשים רעבים, מדבר עם אנשים שאבדו את כל רכושם, וסתם יושב בגלות בעצמי בגלל כמה עשרות אלפי דולרים... ופול אלן תובע. שימו לב מי הם אלו הסדרתיים שרצים לתבוע על שגנבו מהם, עשקו אותם, רימו אותם, כל אלו שיש להם כסף כמו זבל.


התמכרות


אידיוט אחד טחן משחקי רשת. הוא בילה בכך למעלה מ-20 אלף שעות בחמש השנים האחרונות. אחרי שנחסם על ידי החברה המפתחת ומתפעלת, הוא תבע אותה על שלא הזהירה אותו שהמשחק ממכר. העולם מלא אידיוטים ו(למזלנו) רק על חלקם אנחנו שומעים. רק לפעמים הם מגיעים לרמות טמטום שראויות לאזכור. עד כמה שאני יודע אין שום חוק בשום מדינה שמחייב מפתח להודיע שהמשחק שלו ממכר. איך בעצם יכול משחק להיות ממכר? אולי אם מראש אין לך חיים ואז כדאי שלפני שאתה תובע תצא קצת מהבית לאור השמש. מה שאני עדיין לא מבין זה איך בית משפט כלשהו לא שולח את האבטחה להשחיל לו בעיטה בישבן ולגלגל אותו מכל המדרגות.
 

יקר מדי!


מדינת ישראל מסרבת להגן על יישובים שבטווח טילים ורקטות. למה? כי זה יקר מדי ! נכון יקר מדי להחזיק מדינה, ועוד יותר יקר שיש בה תושבים רחמנא לצלן. אז אולי כדאי שניתן לחיזבאללה ולחמאס לדלל אותם. ישיבות, התנחלויות ועודף בלתי נסבל של שרים זה לא יקר. תקצוב בתי חולים גם הוא מעמסה על התקציב. איזה חוצפה יש לתושבים במדינת ישראל לדרוש הגנה? טיפול רפואי הולם? ועדיין לא נכנסנו לחינוך וסיעוד... ממש חוצפה.
שיקולים תקציביים הם עניין לגיטימי אבל לא כשמדובר בחיי אדם, מדינה לא יכולה בשום פנים ואופן לטעון שלהגן על תושביה זה יקר מדי. ממשלה שחושבת כך, מן הראוי להסירה מהכיסאות אפילו עם שפכטל ולתלות את חבריה על העצים* מסביב למשכן למען יראו ויראו הנבחרים שיבואו בעקבותיהם.

*(במערכת מכירים מושבניק שכך עשה עם עטלפים שאכלו לו את הפרי. לא נראה ששאר העטלפים התרשמו מזה).
 

גול עצמי


אם יש מה שאני אוהב לראות הוא את השמאל הישראלי מטפס על עץ. כמו קופיף זריז וערמומי תוך שניות הוא מתיישב בדיוק על אותו ענף שממנו לא יוכל יותר לרדת. מכתב האומנים האחרון הוא דוגמה קלסית. בלי לחשוב פעמיים יצאו מספר שחקני תיאטרון ואנשי תרבות בהכרזה שהם לא יופיעו בהיכל התרבות החדש באריאל. הם כמובן חשבו שהם עושים משהוא חיובי לסיום הכיבוש ובלה בלה בלה...
מה שהם לא הבינו בעת חתימת המכתב זה שהם לא עושים טובה לאף אחד, ומי שבעצם מסכן את קיומו הוא הם עצמם. הרי מי הוא זה שבוכה השכם והערב עם התקצוב העלוב של התרבות בישראל, על התיאטראות שקורסים פיננסית (רק לפני מספר שבועות הבימה לא הייתה מסוגלת לשלם משכורות לעובדים).
אריאל איננה זקוקה לכם, אתם זקוקים לאריאל.
שלושה או ארבעה מהליצנים הבינו את טעותם וחזרו בהם. השאר זקוקים דחוף לשיעור בחשבון וכלכלה בסיסית.
אני לא תומך בהתנחלויות, אבל כל עוד ממשלת ישראל מתייחסת לאריאל כאל עיר ישראלית הרי שאיש לא יכול להטיל בכך ספק. הטלת ספק והצבת עמדה אחרת משמעותה התעלמות מהחלטה דמוקרטית, מהבחירות.
לגבי אנשי תיאטרון, נו שוין, הרי מדובר בקבוצה של אנשים שהשכלתם היא... משחק, תפקידם הוא לבדר את הציבור. אני לא כועס עליהם, כדי לשחק לא צריך שכל, צריך כשרון. ואין ספק שלקבוצה הנ"ל יש את הכישרון לשחק לידי הימין.
 

דין חונך


מנהל בית ספר הודה בביצוע עבירות מין בשתי עובדות, בתלמידה ובאשה נוספת. פסק הדין: שנה מאסר בלבד. נכון הייתה כאן עסקת טיעון, אבל שופט לא חייב לקבל עסקת טיעון. מדובר בעבריין מין סדרתי שמופקד על מערכת חינוכית. מנהל בית ספר מסתובב עם רוכסן פתוח, מגיש את מרכולתו לכל דיכפין מהמין השני בין אם תרצה ובין אם לאו, והעונש לא מתקרב למינימום הרצוי. ממש גורם מרתיע.

סרטים כרגיל, ב: http://video.videowebgate.com/index.php?pt=feature


תגובה לשורות של עמית

 
    
  

HUMOR הומור

יתרונות וחסרונות של העבודה מהבית
 

הבעלים של ניקי אובחנה כסובלת מאלרגיה לשיער חתולים.

כעת, ניקי מחפשת
בית חם שמאמין בליטופים וחתולה נהדרת תביא לו אהבה ותהיה בו סגולה לשנה טובה ומאושרת
.

 נא להתקשר ליוחאי:
052-2684231

 
   
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
  
 

נשמח לקבל הערות והארות, המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל: magazine@chief.co.il

 
 
   
 

http://www.bos.co.il/

 
 

ידיעון זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2010