Delicious   

גיליון מספר 27 שנה X- יום חמישי, 5 באוגוסט 2010

 
 

«- לגיליון קודם 2010 לגיליון הבא -»

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

 
  

 

עקב החופשות המרובות גיליון שבוע זה כה מצומצם
עד כדי כך שאין בו אפילו "פתיח במשפט חכם"

 
    
 

 

גרסת BOS העדכנית הינה BOS v2.2.7  מה חדש בגרסה
 
▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS 2009H.pps
גרסת Beta עדכנית 2.2.9.9 (תומכת Windows 7)
לקבלת גרסת Beta

 
    
 

שער ערך ה GB
5/08/2010
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA
לפי מחיר לכל 1GB

0.90 ₪

160GB

0.56 ₪

250GB

0.46 ₪

320GB

0.33 ₪

500GB

0.28 ₪

750GB

0.25 ₪

1TB

0.21 ₪

1.5TB

0.23 ₪

2TB
מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX

היקר מכולם

X.XX

הזול מכולם

מחיר ה-GB
הזול ביותר לתקופה

 




תחזיות בתעשיית הדיסקים הקשיחים











 

מה עושים כאן


למי שעדיין לא ירד לסוף דעתו של המגזין המוזר שלפניכם, לקט שבועי אקלקטי, הוא פרי מקלדותיו של צוות המגיע מכל רוחות השמים של הטכנולוגיה ונפגש פחות או יותר בשלושת ענפי העיסוק של צ'יף: הצלת נתונים, מניעת אובדן מידע (זמינות הנתונים), ואיון מידע ומצעי מידע (השמדת נתונים).
רבים מכם, קוראים יקרים, הגעתם אלינו בעקבות אירוע של אובדן מידע. אכן, "הצלת נתונים" הוא תהליך השחזור של מידע שאבד ולא ניתן לגשת אליו בצורה רגילה למקום הימצאו, על גבי דיסקים קשיחים, תקליטורים אופטיים, כרטיסי זיכרון או קלטות מידע. השירות נדרש בעקבות נזק שנגרם למצעי המידע (נזק "פיזי", בשפת הטכנאים) או למערכת הקבצים (נזק "לוגי", בהכללה).
בשני המקרים, שחזור הנתונים כרוך במגוון טכניקות - החל מהחלפת רכיבי חומרה זעירים ועד תהליכי בניה מחדש של תצרפי ספריות וקבצים מנותצים.
כמו בכל בית חולים, לא כל ניתוח הוא קריטי להצלת חיים. יש גם ניתוחי בחירה, ניתוחים שחוזרים על עצמם בשינויים קטנים בין אחד למשנהו - כמו למשל, החלפת רכיבי חומרה שניזוקו (למרות שגם אז חובה למצוא "תורם איברים" מתאים).
ברגע שניתן להתגבר על המגבלות העומדות בפנינו במקרים של תקלת חומרה, מתחיל תהליך של העתקת המידע (Imaging) - לא כפי שהמשתמש רואה אותו במסך, אלא כפי שהוא באמת כתוב על ידי המצע. אם המצע ניזוק חלקית, יתכן וחלק מהקבצים יישארו פגועים, בלתי קריאים. אותם קבצים מוגדרים כ-אחוז אי ההצלחה, למרות שב-בברנז'ה נהוג להתייחס ל-"אי הצלחה" למקרים בהם מעבדה כלשהי לא מצליחה לאחזר מידע מעבודה שנמסרה לה. פרט מצחיק, מעבדות בישראל אוהבות להצהיר על 97% הצלחה (כלומר, 97 מקרי שחזור מוצלחים מתוך 100 עבודות שהתקבלו). אי אפשר שלא לנחש את ההקשר לפרופיל הבריאותי בצבא. אגדת המתגייסים אומרת: "פרופיל 97 אצל נימול שווה ל- 100% אצל ערל". איזה יופי, גם מושלם, וגם "כשר"... אבל כאמור, זה לא עובר את דירוג ה"אגדה". בצ'יף החלטנו להחמיר עם עצמנו, ולחשב את אחוזי ההצלחה לא מתוך העבודות שנעשות, אלה מתוך העבודות שלקוחות מאשרים לאחר הבדיקה.

הצלת נתונים לאחר נזק לוגי הוא עיסוק מאתגר. הפסקות חשמל, נפילות מערכת ובעיות של החומרה מונעות ממערכת הקבצים להעביר קבצים תקינים או שלמים למצעי האחסון. ברוב מערכות ההפעלה קיימים כלים לטיפול בבעיות כאלו, אבל במקרים חריגים יש להפעיל טכניקות של תיקון הרצף ופריסת המידע. מדי שנה אנו משפרים ומכווננים את תהליכי התיקון והפריסה, אך עדיין הטיפול הידני מורכב וארוך.

גם וירוסים, מערכות הפעלה משובשות או חומרה פגומה גורמים נזקים שתוצאתם אובדן מידע. פרמוט פזיז או טעות אנוש, ללא גיבוי מוקדם תקין ובדוק גם הם סיבות נפוצות לאובדן מידע האגור במחשבים שולחניים או ניידים. במערכות ארגוניות לא נדיר שמסדי נתונים ישתבשו. ברוב המקרים השרת לא מסוגל לאתר את טבלת מסד הנתונים ומודיע על קבצים חסרים. אנו מסוגלים לשחזר מידע מ-SQL לאחר איתור קובצי ה- mdf והטבלאות. בשבוע שעבר עסקנו, למשל, בשחזור שרת אחסון אתרים (עליו אוחסנו עשרות אתרים ישראלים) שכשל עקב טעות אנוש. הטכניקות לחילוץ מידע מהרכב כרכים, דיסקים, ו-RAIDs, רבות ומיוחדות. יש להתאים את השיטה הנכונה לכל מקרה ספציפי, ובמקרה של תקלות משולבות, לעיתים יש צורך ליצור שילוב טכניקות או שיטה חדשה.

כמו כל ספק שירותי שחזור מידע המכבד את עצמו, על העבודה במעבדה חלים כללים חמורים של סודיות, ולא רק כאשר העבודה נעשית למטרות הצגה בבית משפט.
מאותה סיבה אין אנו מפרסמים את שמות לקוחותינו לשחזור נתונים, וב-"פינות הלקוח" המופיעות במגזין זה מעת לעת, תמצאו רק לקוחות המקבלים מאיתנו ייעוץ או פתרונות מניעה נגד אובדן מידע.
 

 
    
 

S.O.S.

הקובץ נעלם ?

לחץ בריבוע ?

לחץ בריבוע !














האם "ידידותי לסביבה"="ידידותי למידע"?


חברת סמסונג השיקה השבוע את הדיסק הקשיח SATA מדגם F4EG אותו היא מכנה "אקולוגי ירוק". הדיסק נחשב לצפוף ביותר שניתן היום להשיג, ותוכנן למחשבים שולחניים ("3.5). הוא מכיל 3 פלטות, כל אחת בקיבולת  667GB, ובסך הכול 2TB
בזאת הוא משתווה ל- WD20EARS, שהוא ה-Caviar Green של ווסטרן דיגיטל.
הטכנולוגיה להשגת פלטות בנות 667GB תוכל לשמש להגיע לקיבולת של 2.67TB בדגם של 4 פלאטות, ובנוסף לה יידרש טריק נוסף של עליה בצפיפות (areal density)  בכדי להגיע ל-3GB הנכספים.

הכוונה של סמסונג היא ככל הנראה להחליף את הדגם EcoGreen F3EG של 4 פלאטות, עם חיסכון של 23% בכוח הנדרש במצב של standby. הבאפר של 32MB בדגם החדש גם משפר את חלק מן הביצועים. אבל, הדגם המקביל של WD עולה עליו ב-cache עם 64 ה-MB שלו.

חשוב מכל, ה-F4EG יהיה זול יותר מקודמו כאשר ייצא לשווקים בתחילת ספטמבר, מחירו מתוכנן להיות 120 דולר בלבד.

טענות הידידותיות לסביבה של סמסונג לגבי הדגם החדש מבוססות כרגיל על תרכובות ללא ההלוגנים שמתאימות לדרישות RoHS בציוד אלקטרוני.
סמסונג השיקה את סדרת ה-G של דיסקים חיצוניים ניידים שלה בינואר השנה תחת הקונספט הירוק. הסדרה כוללת דיסקים בפורמטים של 1.8", 2.5" ו- 3.5". המארז החיצוני בגוונים "טבעיים" (ירוק זית, כחול אלמוגים, לבן כסוף ושחור קובלט - ?) הכיל, בנוסף לחומרה, גם מנגנון הצפנה ומערכת ל"גיבוי עצמי"... דבר שכל אחד מקוראינו יודע, שווה לחברת ביטוח שמבטחת את עצמה - ואם היא קורסת, אין מי שיושיע.
הדגם G2 (המגיע בקיבולות 250GB עד 640GB) מתוך הסדרה זכה בעיטור הזהב בתחרות העיצוב הבינלאומית 2010 IF Material  וגם בתחרות IDEA, על עיצוב המארז.
אבל צבע ירוק, צורות של עלים בשטח המארז ועוד דברים נחמדים לארגוני הגנת הסביבה, הם לא גורמים שמשפיעים על המידע. דווקא מארז פשוט וזול מחומרים ועם תכונות שנועדו לצמצם את גורמי הנזק לדיסק שבפנים (מהלומות, עליה בחום הפנימי וכו') חשובים הרבה יותר לבעלי הדיסק - לבעלי הנתונים שהוא נושא.

 

 
    

 

קישורים


סרטון ממש חמוד שינעים את יומכם.

● מסר מאת התאחדות גנבי הרכב בישראל

● אינטואיציה ורצון כדי לכופף את המציאות - צפו בסרט

● חלונות 7, קצב מכירה ה"מהיר בהיסטוריה"!

● עושים "על האש" למשפחה ענפה, עם רגל של חיה גדולה! (תודה ל-י.)
 

 
    
 

תמחירים


מבחן בתנ"ך, שמואל א', פרקים ג'-י'. 1. הסיבות שהביאו את העם לדרוש מלך הן:
□ שמואל זקן ובניו לא הלכו בדרכיו
□ בני ישראל רצו לעזוב את ה'
□ בני ישראל רצו להיות ככל הגויים
□ בני ישראל רצו להיות עבדים למלך

צ'יף, קיץ 2010. הסיבות שיביאו את צ'יף לשנות בקרוב את מחירון BOS הן:
□ מערכת שיווק חדשה וקונבנציונאלית הולכת ונרקמת בצ'יף
□ לקוחות מבקשים ש-BOS תימכר ככל התוכנות שהם רגילים להן
□ משווקים חדשים רוצים למכור BOS בפיתה, בלאפה או בצלחת, עם או בלי תוספות.
□ סוף עשור היא סיבה מספיק טובה לשנות תמחיר של מערכת שרידות מעולה

מהן התשובות הנכונות? לא ממש משנה. מה שכן חשוב לכיס של כל המעוניינים, הוא שבחודש הקרוב ככל הנראה עומדת בפניהם הזדמנות אחרונה לרכוש את BOS על פי המתכונת יוצאת הדופן של תמחיר על פי נפח.

משווקים שרכשו -וירכשו בתקופה הקרובה- רישיונות גלובאליים, הסכם החלוקה יכובד עד גמר המלאי.

להצעות מחיר עדכניות, כתבו לנו!
 

 
    
 

השורות של עמית

לשימושכם, מעמית


20,000 תמונות צילמתי בשנתיים האחרונות, אחת פורסמה במדריך תיירות, אחת אחרת בספר צילום ושלושה משמשות כעטיפות של דיסקים של מוזיקאים. נשארו 19,995. לקחתי את הטובות ביותר ובניתי מערכת למשלוח גלויות וכרטיסי ברכה. פשוטה. לשימושכם, לא עולה כסף, אני עדיין לא הולמרק.  http://post.amitm.com


עמית מקטר על...

ירושלים שודדים סביב לה

ירושלים היא אחת הערים היפות בעולם. אפשר להתווכח על זה, אבל לא איתי, שראיתי לא מעט ערים וחייתי בירושלים למעלה מ-20 שנה. נכון החרדים שלנו הרסו את המרקם העדין שלה, והמאבק הפוליטי, מדיני, בטחוני מסביב לה לא הועיל, אבל שום דבר לא ישנה את העובדה שירושלים איננה עיר שאנחנו יכולים לוותר עליה.
הבעיה היא שכמו מקומות אחרים בארץ, מנסים להפקיע אותה מידי תושביה ולמכור אותה לכל המרבה במחיר. פרויקט הולילנד שהתפוצץ אחרי שהמפלצת נבנתה, הוא דוגמה אבל לא יחידה. שכיית החמדה האחרונה שנשארה לציבור היא אזור המושבה הגרמנית, בשלבי מכירת חיסול ותושבי האזור נמצאים במאבק מתמיד כדי לשמר את מה שקיים בטרם החמדנות תשתלט. הקרקע באזור המושבה שווה הון תועפות ועשרות פרויקטים מתוכננים כדי לחלוב כל דולר מסריח מהאדמה הזו. במושבה, מאות בתים מדהימים ביופיים, רובם לשימור, שעיריית ירושלים מוכנה להרוס בעבור עוד חופן דולרים ולקבלנים וליזמים כמובן אין סנטימנטים - למרות שבעשותם כך הם למעשה יפגעו קשות במרקם המושבה ויתכן שאפילו יורידו את ערך הקרקע. את הנזק איש לא יוכל לשקם. בינתיים, המושבה מוקפת בצבא של רודפי בצע והתושבים במצור מנהלים קרב מאסף כנגד הפוליטיקאים והכסף. ניקיון האורוות במשרד מהנדס העיר לא הושלם והלכלוך עדיין שם משפיע על כל העיר. ניר ברקת, אורח קבוע במושבה (שם הכרתי אותו) שוקט על שמריו, קודמיו התחילו את המכירה הפומבית והוא בשתיקתו חותם על המסמכים הסופיים. אם אתם חושבים שזו בעיה ירושלמית בלבד, רצוי שתזכרו שתהליכים דומים קורים בבת ים ובבאר שבע, ששטחי חוף ציבוריים נמכרים לבעלי הון לצורך בניית וילות פרטיות. מדינת ישראל היא מדינה קטנה, כל מה שקורה בירושלים יקרה (אם לא קורה) גם בתל אביב או בחיפה. נדל"ן תמיד הייה סיבה טובה מספיק לעבור על כל חוק אפשרי. יש לזכור שמדינה או עירייה אינן גופים שיכולים להתעלם מהאזרח. המדינה היא אזרחיה בדיוק כמו שעירייה היא תושבי העיר שלה. הנכסים רשמית שייכים למדינה או לעירייה אבל מעשית הם רכוש הציבור. משום מה הרשויות הללו לקחו לעצמן את הזכות למכור את השייך לנו, הציבור, לכל המרבה במחיר (או בשוחד) לעתים קרובות החלטותיהן נוגדות את החוק ו/או את האינטרסים של הציבור, שהוא הבעלים האמיתי של הקרקעות. כעקרון יש בישראל חוקי בניה ומגבלות בניה קשיחים, אבל החוקים הללו קשיחים רק לאלו שאין להם מזומנים. לכל השאר יש "הקלות". את ההקלות הללו יש לבטל. חוקי בניה קשיחים ושאינם ניתנים לשינוי. זה מה ימנע מאוסף הנוכלים לשים יד על הרכוש הציבורי.
 

הומוסקסואליות והלכה

מישהו כתב מאמר ארוך ומיגע שבו הוא מציין כי הומוסקסואליות היא בניגוד להלכה. למה נכתב המאמר זה לא ממש העניין. העניין הוא שההלכה נוצרה על ידי בני אדם, אם לא בתקופות חשוכות אזי על ידי אנשים חשוכים. או אם תרצו בימים בהם איש לא ידע להגדיר הומוסקסואליות או על ידי אנשים שמסרבים להכיר בעובדה שהומוסקסואליות היא תכונה שאיננה ברת שינוי ומתעקשים שזו מחלה. מה הקשר כאן למה שאומרת ההלכה? הומוסקסואליות היא עובדה שנכון להיום אי אפשר להתווכח עמה, ותוכלו למצוא אותה גם בחשוך שבכוללים החרדים ואצל גדולי העילויים בתורה. עצם העובדה שמישהו נותן זכות דיבור בנושא לדתיים מזכירה לי את הפרשיות המתפוצצות על ימין ועל שמאל בכנסיה הקתולית לגבי כמרים חובבי ישבנים צעירים. האם להללו יינתן פתחון פה בנושא פדופיליה?
גם הוויכוח לגבי זכות הקיום של מצעד גאווה בירושלים הוא עקר, בטוח שיש זכות ורצוי שתיושם. כי היום זה ההומוסקסואלים ומחר זה כל אחד אחר. כאחד שעבר לפחות על שתיים מעשרת הדיברות בגלל אהבתו לנשים אני תוהה האם הומוסקסואליות חמורה יותר מאהבת נשים. אחרי הכול אין דיבר שאומר: "לא תחמוד ישבן חברך"
 

סטטיסטיקה כלכלית במונחים של כדורגל

השבוע קראתי כתבה על היקפי הייצוא של מדינת ישראל ויעדי הייצוא. כמו תמיד התוכן מעניין את התחת (תסלחו לי על הביטוי) מה שמעניין הוא ניתוח הטבלה על ידי הכתבת של כלכליסט נעמה סיקולר, וזה הולך כך: "הודו זינקה למקום השני! טורקיה הידרדרה למקום ה-8, גרמניה והולנד מאבדות מכוחן... "
מדובר בנתוני הייצוא של מדינת ישראל. אם גרמניה והולנד ירדו ממקומן בטבלה הרי שישראל היא זו שמאבדת את כוחה במדינות הללו ולא להפך.
מגוחך לקרוא ניתוח כל כך חובבני של טבלה כל כך פשוטה בעיתון כלכלי כתובה ברמה של אוהד ספורט מהזן הנמוך במיוחד.
 

כסף לא עושים מכישרון או יכולת

זו לא הארה חדשה שכסף לא עושים מכישרון או יכולת. כבר שנים רבות שאני יודע שכסף עושים מכסף, או מקשרים. זו גם הסיבה שהעולם נע במהירות לכיוון הבינוניות וחוסר הידע ומשם הדרך קצרה לתרבות הריאליטי והסלבריטיזציה של כל אידיוט. וזו גם הסיבה שלמי שיש כסף יהיה יותר כסף, ולמי שאין כסף יהיה עוד פחות. כך קורה שמי שהוא בן-או-בת-של יגיע לאן שהוא/היא רק רוצים וכל השאר יישארו מאחור. מיטב הכישרונות פשוט יזנחו לטובת הדור השני של מי שיש לו קשרים או כסף. לא, זו לא המצאה ישראלית, זו המצאה של העולם המערבי. ביום שהכסף הפך להיות הגורם מספר אחד, הפכו האנשים לגורם משני, והרי האנשים הם אלו שעושים את הכסף. רוצו ותבדקו מה עושים הבנים והבנות של... לא הם לא טובים יותר, מוכשרים יותר או חכמים יותר משלכם. יש להם רק יותר כסף או קשרים. נפוטיזם, במקרה הטוב מוביל לבינוניות, במקרה הרע: לשחיתות.
 

וסרטים כרגיל:http://video.videowebgate.com/index.php?pt=feature

תגובה לשורות של עמית

 
    
 

 

HUMOR הומור

לכל אחד יש יותר משם אחד

תמסורת כלבית

עניין של סגנון

רשימות הפצה
 

 
   
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
  
 

נשמח לקבל הערות והארות, המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל: magazine@chief.co.il

 
 
   
 

http://www.bos.co.il

 
 

ידיעון זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2010