Delicious   

גיליון מספר 18 שנה X - יום חמישי, 13 במאי 2010

 
 

«-לגיליון קודם 2010 לגיליון הבא-»

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

 
  

 

"The mind that opens to a new idea never comes back to it's original size"

האינטלקט שנפתח לרעיון חדש,
מעולם לא חוזר לגודלו המקורי

אלברט איינשטיין

 
    
 

חג
שבועות
שמח!

גרסת BOS העדכנית הינה BOS v 2.2.7  מה חדש בגרסה
 
▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS2009H.pps
גרסת Beta עדכנית RC 2.2.9.9 (תומכת Windows 7)
לקבלת גרסת Beta

 
    
 

שער ערך ה GB
13/05/2010
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA
לפי מחיר לכל 1GB

0.94 ₪

160GB

0.64 ₪

250GB

0.53 ₪

320GB

0.41 ₪

500GB

0.33 ₪

750GB

0.32 ₪

1TB

0.28 ₪

1.5TB

0.38 ₪

2TB
מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX

היקר מכולם

X.XX

הזול מכולם

מחיר ה-GB
הזול ביותר לתקופה

 













































 

גישה אוטומטית


לפני בקושי שנה, כדי לעבור מן הפייסבוק לטוויטר ומשם ללינקד-אין היינו צריכים לפנות לשורת הדפדפן. היום, לינקד-אין ורבים אתרים (גם המגזין) מציגים כפתורים למעבר ישיר לטוויטר ופייסבוק. את רשימות החברים ברשתות השונות ניתן לייבא לרשתות אחרות, הכל נעשה כור היתוך חברתי וירטואלי אחד גדול. אבל, זה לא מתאים לפייסבוק. החברה מתכוננת לטעון כי צרוף התוכן של רשתות חברתיות, אינו חוקי. ולא סתם על פי חוק אזרחי כלשהו, אלא על פי החוק הפלילי!
ומי העבריין?: הגולש. הגולש האווילי הזה הבוחר באפליקציה העוזרת לאגד את המידע שלהם ממגוון אתרים חברתיים.
ומה היא האפליקציה הפושעת? שירות המאפשר לגולשים לבצע לוג-אין לחשבונות הרבים שלהם ברשתות החברתיות ולאחד את התוכן: מסרים, רשימות חברים ומידע נוסף, בכדי שיוכלו לצפות בכל בצורה מרוכזת. בפייסבוק בטוחים כי זה מהווה עבירה על החוק הפלילי מפני שתנאי השימוש שלהם אוסרים על המשתמש לגשת למידע שלהם דרך אמצעים אוטומטיים, מה שנועד במקור לבלום ספאמרים ונצלנים אחרים. אז, אם בכל זאת מישהו או משהו נגש לפייסבוק "ללא רשות", הרי שהוא עובר על החוק העונשין של קליפורניה. לגיטימי? ממממ... קהילת עורכי הדין בתחום זכויות האזרח רואים את העניין כמגוחך.
מי שקם והגיב נגד פייסבוק ולטובת יצרן האפליקציה המגבשת (חברתPower Ventures) הייתה, כמו במקרים דומים, קרן ה-*EFF, או Electronic Frontier Foundation הפועלת עוד משנת 1990 להגנה על הזכויות הדיגיטאליות  לפרטיות, להבעה חופשית, לחדשנות ועל זכויות הצרכן.
על פי EFF יש לגולשים זכות לבחור כיצד הם ניגשים למידע שלהם. הפיכת מקרה של הפרת תנאי שימוש למקרה של הפרת החוק הפלילי יחשוף מיליוני משתמשי פייסבוק לתביעה פלילית. אם תתברר דרישתה של פייסבוק כמוצדקת, גם  רוב הדפדפנים ימצאו מפרים את תנאי השימוש של האתר, הלא הם באמת ניגשים אליו "באמצעים אוטומטיים".
שלא לדבר על אמצעי גיבוי מקומי של תכנים אישיים המועלים לאתרי אינטרנט ציבוריים.
חוק פשעי המחשב בקליפורניה נועד להעניש משיגי גבול. גולשים המאפשרים לתוכנות ריכוזיות כמו זו של Power Ventures לנצל את שמות המשתמש וסיסמא אינם פושעים.
אם כל הגולשים בעולם היו קוראים בקפידה ומנתחים את משמעות "תנאי השימוש" באתרים אליהם הם נרשמים, מעטים היו אלה שלא היו נחשבים פושעים, ספקי האינטרנט היו משתמשים ב"אותיות הקטנות" כדי למנוע נשירת לקוחות, לדרוס אתרים חדשניים ולהרחיק מתחרים.
פייסבוק היא בסך הכל רשת חברתית שבעצמה נאלצה בעבר להתמודד עם ענייני זכויות הפרט, כך שיש בהתנהגותה הנוכחית מידת מה של צביעות. בכך שהיא יוצאת נגד הלקוחות שלה, פייסבוק יורקת לבאר ממנה היא שותה.



(*) קרן ה-EFF נוסדה ביולי 1990 לאחר ששירות הביון האמריקני קיים סדרת פשיטות לאיתור הפצה של מסמך שהועתק בצורה בלתי חוקית ממחשב חברת הטלקומוניקציה BellSouth. המסמך תיאר את אופן הפעולה של מערכת החירום 911 ולכן נקרא E911
שירות הביון האמין כי אם האקרים יידעו כיצד להשתמש בקווי הטלפון השמורים למצב חירום, יהיה על אותם קווים עומס יתר והזקוקים באמת למערכת יתקשו לקבל מענה.
אחד הנאשמים בקבלת המסמך היה מו"ל של ספרי משחקים מטקסס. הביון השיג והפעיל צו כנגדו והחרים ממפעלו את כל הציוד האלקטרוני, ואת כל העותקים של ספר משחקים חדש שהיה בהפקה. הזמן עבר ולמו"ל לא הוחזר את הציוד התמים. הוא נאלץ לשחרר מחצית מעובדיו. לבסוף ולאחר ולא נמצא אפילו עותק אחד של E911 בחומר של המו"ל, המחשבים הוחזרו ולא הוגש כתב אישום. בינתיים, עסקי ההוצאה לאור התדרדרו. כאשר הציוד הוחזר, נבדק והתגלה כי יד נעלמה כבר נגשה ומחקה את כל הדואר האלקטרוני שאוחסן במחשב ה-BBS של החברה, ותיעוד כל התקשורת האישית בין משתמשים שלא היו עובדי החברה. בעלי המו"ל, סטיב ג'קסון לא מצא ארגון לזכויות האזרח שיבין את הטכנולוגיה, את חשיבות הנושא, ויוכל לעזור לו.
בקהילה "הוירטואלית הראשונה", קבוצת עניין מקוונת בשם Whole Earth 'Lectronic Link -שממשיכה היום לפעול מן האתר WELL.com - החליטו לעזור. ביום שנוסדה פורמאלית האגודה, חבריה הודיעו שהם מייצגים את חברתו של סטיב ג'קסון ואת משתמשי ה-BBS שמסריהם אבדו, בתביעה כנגד שירותי הביון של ארה"ב.
המקרה הפך לתקדים חשוב בפיתוח מסגרת משפטית למרחב הקיברנטי. לראשונה שמע אז בית דין כי הדואר האלקטרוני ראוי לפחות לאותה הגנה כמו זו המגיעה לשיחות טלפון. פעילות חלוצית זו הניבה בסופו של דבר את החובה שקיימת היום לקיום צו מפורט בטרם רשות אכיפת החוק מחרימה ופותחת תכתובת אלקטרונית.
הצעירים מביניכם אולי לא מודעים לזהירות הרבה בה התייחסו פעם להצפנה. בצ'יף ייצגנו בעבר יצרן תוכנות הצפנה מחו"ל, אך לא הייתה אפילו עסקה אחת שיצאה לפועל ללא ידיעה ואישור של משרד הביטחון. והיצרן מצידו, היה נתון לבקרה מתמדת של יעדי הייצוא שלו. ללא הצפנה לא היה ניתן היום להפעיל סחר אלקטרוני, או להגן על מידע מסווג שעובר ברשתות התקשורת האלקטרוניות. פעם, תוכנות ההצפנה נמנו בארה"ב ברשימות הנשק הנדרש בקרה למען הביטחון הלאומי, לצד פצצות וטנקים. המקרה הגדול השני שהביא את ה-EFF למודעות הציבורית, היה זה של הגנת סטודנט יהודי למתמטיקה מאוניברסיטת קליפורניה, שממשלת ארה"ב מנע ממנו לפרסם באינטרנט תוכנת הצפנה שהוא כתב. הממשלה דרשה מהסטודנט לא פחות מרישיון סחר בנשק על מנת להציג את התוכנה שלו ברשת, אך הוסיפה כי במידה ויפנה לקבלת רישיון ייצוא אין לו סיכוי לקבל כזה, מפני שהתוכנה שלו בטוחה מדי. ה-EFF קיבץ צוות משפטני עילית שתבע את משרד המשפטים בשם מחבר התוכנה. בפסק הדין של המשפט נכתב לראשונה כי חוקי בקרת הייצוא מפרים את זכויות האזרח בכך שהם מונעים ממנו את זכות הביטוי המוגן בחוקה. בעקבות זאת שינתה הממשלה את תקנות הייצוא וכיום יכול כל אחד לייצא תוכנת הצפנה, או להציג אותה באינטרנט, מבלי אישור ממשלתי מוקדם.
באתר של EFF גם צוין כי בעוד שמקור האיומים על הזכויות בתקשורת האלקטרונית היו פעם הממשלות, היום מגיעים האיומים הללו מצד התעשייה המחפשת לשלוט ולהרחיב את מקורות הרווח שלה על חשבון השימוש ההוגן המסורתי. נטיית התעשייה היא להשתמש בשילוב של חוק וטכנולוגיה כדי לחסום את זכויות המשתמשים לשימוש בטכנולוגיה. הדבר בא לידי ביטוי מובהק בתחום חוק זכויות היצרן, כאשר אולפני ההקלטה וההסרטה מנסים לטפש את הטכנולוגיה לשירות מטרותיהם ולתכסס את חוקי זכויות היוצרים כדי להשיג יתרון מצד בעלות על הקניין הרוחני, על זכויות החשיבה וההבעה החופשיות.

 

 
    
 

3TB


למכורים להימורים יש משחק חדש: להמר על יצרן הדיסקים הקשיחים הראשון שישיק דיסק קשיח בנפח 3TB. להזכירכם, הפעם האחרונה שעלינו מדרגה גבוהה בקיבולת הייתה לפני יותר משנה, כאשר WD הציגה את הדיסק 2TB הראשון.
עבור רבים, בראש טבלת ההימורים נמצא הפעם דווקא Seagate, המתכנן דיסק 3TB מסדרת ה-Constellation, המתאפיינת בממשק SAS של 6Gb/s, במהירות 7,200rpm
סיגייט מתכננת להפתיע עוד השנה, אך יצרנים אחרים נושפים לה בעורף. חברת TDK המתמחה במצעים מגנטיים חשפה לאחרונה שהיא עומדת להציג את פלאטות ה-640 GB הראשונות. בהשוואה לפלטות הגדולות ביותר שיש להשיג היום - של 500GB- הפלטות החדשות, והצפופות יותר, תאפשרנה ייצור של דיסקים 3.5" בקיבולת 2.5 עד 3TB על ידי השימוש ב-4 או 5 פלטות.
 

 
    
 




 

איפוק


אנו כה נרגשים שבקושי מצליחים להתאפק.
צוות הפיתוח של BOS מכין הפתעה גדולה שתיחשף בקרוב.
עד אז, כולכם המחזיקים ברישיונות ובהסכמי שירות בתוקף, רשאים להתעדכן וכמובן, כאשר תגיע עת הפצת ההפתעה, תקבלו אותה ללא כל עלות נוספת.
אם הסכם השירות שלכם או של לקוחותיכם עומד להסתיים בחודשים מאי או יוני,
מהרו לחדשו, שלא תישארו בחוץ...

 

 
    

S.O.S.

התמונות נעלמו ?

לחץ בריבוע ?

לחץ בריבוע !

קישורים


● בית דין בארה"ב: הקונספט של פרטיות באינטרנט הוא מושג מופרך בעיקרו  - תודה לטוויטרים איתן ודנה מגרוס קליינהנלר חודק הלוי גרינברג ושות'

● דירוג נמוך לישראל בין מפיצות הספאם על פי קספרסקי - באתר של מושקו שליו

● זה רק נראה מגנטי - כדורים במגלשות

● על יתרונות וחסרונות ההשקעה במניות של יצרני דיסקים קשיחים, במגזין פורבס.
 

 
    
 

 

           דרושות משפחות מארחות

  לאירוח בני נוער מחו"ל בנס ציונה במסגרת תוכנית חילופי נוער של ליונס

משפחות נס ציוניות מוזמנות לארח בביתן
בני נוער מארצות שונות ולעזור בבניית
גשר של רצון טוב אל העולם


מועדון ליונס נס ציונה יארח החל מ-18 ביולי ועד 8 באוגוסט 2010 קבוצה של 30 בני נוער מרחבי העולם בגילאים 17-22, שישתתפו במחנה קיץ בישראל

במהלך תקופה זו ישהו בני הנוער כ-10 ימים אצל משפחות מארחות, ובשאר הימים יסיירו ויכירו את הארץ, נופיה ואנשיה. במהלך השהייה אצל המשפחות הם יחוו את מנהגי המקום, יעשירו את המשפחות בתרבותם, ומועדון ליונס יארגן פעילויות שחלקן מיועדות לבני הנוער וחלקן משותפות עם המשפחות המארחות.

נדרשת שליטה בסיסית בשפה האנגלית או בשפת האורח, רצון להכיר חברים חדשים, מומלץ למשפחות שלהן ילדים בגילאים 16-25


המטרה היא לייצג את ארצנו בכבוד
ולחוות חוויות בלתי נשכחות

לפרטים נוספים ולבקשות אירוח אפשר להתקשר לאחד מחברי הליונס הבאים:
שלמה אליהו - יו"ר ועדת חילופי נוער נכנס ליונס ישראל: 054-5585331,
ציפי מרחום - חברת מועדון, טלפון 050-7677484
פלי גלקר - חברת מועון, טלפון 08-9300036
בתודה,
מועדון ליונס נס ציונה

 
    
 

פינה ירוקה

כמה זמן


כאשר אשתי הייתה בחדר לידה יצאתי להפסקת סיגריה. במרפסת פגשתי איש שטרח להסביר לי שלטבע ייקח קצת זמן לפרק את בדל הסיגריה שמעכתי. מסתבר שזה ייקרה רק בזמן שבני יהיה בן שנה או שנתיים.
אחרי הלידה החלטתי להפסיק לעשן - לפחות בבית עם התינוק. עברתי למסטיקים. אולי התחזית הבריאותית שלי השתפרה, אבל מצב כדור הארץ לא כל כך: כל מסטיק לעוס שזרקתי יתפרק ויעלם רק אחרי חמש שנים. פחות או יותר, כאשר יסיים ילדי את גן החובה...
בברית פתחנו יין תוסס מיוחד. הפקק הפלסטי שקפץ עד לתקרה וכולם הריעו לו, יתפרק כאשר התינוק שלנו יגיע בשיבה טובה לגיל מאה! אבל בקבוק היין מזכוכית יחזיק מעמד ויתפרק בקץ עוד הרבה דורות, כ-ארבעת אלפים שנה אחרי מועד ברית המילה...  אם בברית של אברהם אבינו היו פותחים שמפניה, הבקבוק לא היה מתפרק עד היום.
דודים ודודות הביאו מתנות, וביניהן גם צעצועי פלסטיק צבעוניים. הילד שלנו יישחק איתם להנאתו אך יום אחד, הרבה לפני הגיוס, הם ימצאו את דרכם לזבל, והזבל למזבלה, והצעצועים יתפרקו רק בעוד 300 שנה...
כאשר יגדל ילדי אלמד אותו לעבוד עם המחשב. אספר לו איך התחלתי, על המחשבים הישנים, על אוסף התוכנות המפואר שהיה לי ועל המדיה שהייתה פעם שיא החדשנות. את הפלופי האחרון זרקתי לפני כ-5 שנים, אבל הוא עשוי מתכת ופלסטיק ולכן יתפרק בטבע בעוד 95 עד 995 שנה בערך...
ילדי ילך לבית הספר, ויהיה נחמד אם גם יילמד שם משהו. במסדרון בין הכיתות תהיה מחוברת מכונת משקאות, ממנה ייקנה הגוזל נוזלים מוגזים וממותקים, בפחיות. הודות לגזוזים, יתכן ושיניו לא יחזיקו מעמד זמן רב, אבל לפחות הפחיות מאלומיניום ישרדו בטבע משך עשר שנים, ויתפרקו רק אחרי שיסיים את התואר. ושקיות הניילון בהן אשתי תעטוף לו את הסנדוויצ'ים... הו! אלו יחזיקו מעמד כ-150 שנה, עד ש-לניניי יהיו נינים משל עצמם.
הקיץ כבר קרוב. קניתי ספריי נגד חרקים, שמיכלו יתפרק בערך כאשר ילדי יהיה בן שלושים והדודות יציקו לו "מתי כבר יתחתן?". מסכן.
ועכשיו בואו נשכח מכל זה, נזמין פיצה טובה (הקרטון שלה יתפרק תוך שנה בלבד) שמגיעה עם קולה משפחתית (שהבקבוק שלה יתפרק תוך 100 עד 1000 שנה). אבל לקינוח אקלף לכם קלמנטינה, כי הקליפה תעלם תוך ארבעה שבועות וזה משקיט לי היטב את המצפון.

אלון ב.י.

 
    
 


ענן מסוכן


רבים משוכנעים כי המחשוב הענני מהווה אחד השינויים הדרמטיים ביותר בהיסטוריה של טכנולוגיות המידע. למרות הזהירות המחייבת כל מעבר חדש בענף, ההתלהבות גדולה ומבוססת במיוחד על צפי החיסכון בניהול תשתיות. עם זאת, קשה להתעלם מן הסכנות הטמונות בשיטת הענן, ובמיוחד סיכון אובדן השליטה על מערכות המידע והמידע עצמו. ה-"Cloud Security Alliance", מלכ"ר שנוסד על ידי יצרני טכנולוגיות הענן המובילים, פועל למען קידום נהלי עבודה נכונה ואבטחה במחשוב ענני וכן חינוך משתמשי המחשוב הענני וצורות מחשוב נוספות. לפני כשנה פרסם הארגון מדריך אבטחה לתחומים חיוניים במחשוב ענני, ובו הנחיות פעולה באסטרטגיות של מחשוב ענני. אבל, לא כל ההמלצות ניתנות ליישום בכל דרכי השימוש במחשוב הענני. ביניהם, שירותי ענן המאחסנים מידע בעל רגישות נמוכה, ואחרים המטפלים במידע חיוני לתהליכים עסקיים; יש המכילים מידע אישי ויש אחרים מספקים הגנה כנגד איומים חיצוניים. לקוח המחשוב הענני חייב להבין את הערך הארגוני של המערכת שהוא מחפש בטרם יפנה את כל הביצים לסל שבענן. לצד היתרונות, חשוב במיוחד לתת את הדעת לסכנות. הסכנות העיקריות שזוהו עד כה הן בין היתר: שימוש לרעה במחשוב הענן, ממשקי תכנות בלתי מאובטחים ליישומי ענן, חבלה מבפנים, נקודות תורפה טכנולוגיות משותפות, אובדן מידע או זליגת מידע, ועוד.

ספקי IaaS, או "תשתיות כשירות" בענן, מציעים ללקוחותיהם את האשליה של רשת מחשוב בלתי מוגבלת יחד עם קיבולת אחסון אינסופית. לעיתים מתווסף לכך גם בונוס של תהליך הרשמה חלק, גבייה באמצעות מספר כרטיס אשראי, ואפילו תקופת ניסיון. האנונימיות היחסית של התחברות הלקוחות במודלים מסוג זה, מסוגלת לאפשר לספאמרים, האקרים ופושעים אחרים לבצע את זממם ולהתחמק מעונש. למרות שספקי הפלטפורמות כ-שירות, או PaaS, היו הקורבנות המסורתיים של ההאקרים, לאחרונה נמצא כי גם ספקי התשתיות מתחילים להוות מטרות לחדירות זדוניות. ואפשר גם להתחיל לדאוג לתחום פיצוח סיסמאות, תקיפות DDoS (מניעת שירות), אחסון מידע זדוני, תקיפות ממקורות מרובים, ניהול רשתות משועבדות – Botnets, פיצוח קריפטוגראפי מבוסס טבלאות זמן (Rainbow table) ו"בתי חרושת" לפיצוח אמצעי זיהוי (CAPTCHA solving farms). הפתרונות המציעים ב-CSA הם החמרה בתהליך הראשוני של הרשמה ואימות הזהות, תיאום בניתור אחר זיופים של כרטיסי אשראי, בחינה כוללנית של התעבורה שמקורה בלקוחות והשוואת רשימות שחורות ציבוריות עם רשימות הלקוחות של כל ספק.
פושעים הממשיכים להתעדכן בטכנולוגיות חדישות כדי לשפר את השפעתם, למנוע את איתורם ולייעל את פעילויותיהם כל הזמן. ספקי המחשוב בענן הם בינתיים טרף קל למתוחכמים שביניהם.

 
    
 


עמית אורשנטיין


ברכות חמות לעמית אורנשטיין,
על מינויו למנהל תחום ניידות בחטיבת המחשוב האישי ב-HP ישראל. בתפקיד זה יהיה עמית (בעל תואר שני במנהל עסקים ושיווק) אחראי על הניידים לפלחים העסקי והצרכני הנמכרים דרך רשתות השיווק.
למי שלא מכיר, עמית התמחה וניהל קודם לכן את קטגוריית המדפסות בפורמט רחב בחטיבת הדפסה וההדמיה של HP. ועוד לפני כן היה גם מנהל תחום פורמט רחב בחברת Xerox ישראל.

תודה לארז בנק

 
    
 


עמית מנדלסון








































































































השורות של עמית (מנדלסון)

מניעת פרסום?


בלילה שבין ה-5 וה-6 לחודש מאי הסתער השב"כ בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל על ביתו של אזרח ישראלי אמיר מח'ול, מנכ"ל ארגון הגג של החברה הערבית בישראל, חיפאי נשוי ואב לשתי בנות. מביתו הוחרמו מסמכים, מחשב וטלפונים ו... הוצא צו איסור פרסום על הפרשה.
כמובן שלא לקח הרבה זמן עד שהסיפור החל להתגלגל באינטרנט, איש אינו יודע על מה נעצר מר מח'ול אם כי היות ואין לו גישה למסמכים סודיים והיות וכבר נאסרה עליו לפני כן היציאה מהארץ, יום לאחר מכן מסתבר שהוא חשוד במגע עם סוכן גורם עוין מהחיזבאללה. נו ניחא, אם השב"כ חושב שהוא יציל את מדינת ישראל בצורה הזו אז שיבושם לו. הבעיה היא צו איסור הפרסום. מי המטומטם שבכלל חושב שבעידן האינטרנט עדיין אפשר למנוע פרסום של משהו? הרי ברור היה מראש שבלוגרים ישראלים וזרים כאחד יפיצו מיד את הסיפור, ובדיוק כמו בפרשת ענת קם הופך השב"כ לבדיחה עצובה. הוא מציג את הדמוקרטיה הישראלי במערומיה, ואת עצמו בצורה שלילית שמזכירה משטרים אפלים. אם לשב"כ היה איש יחסי ציבור הוא הרי היה מתפטר על המקום, שכן אין יחסי ציבור יותר גרועים מזה. המנגנון בצו משפטי עוצר את העיתונות אבל לא יכול לעצור את האינטרנט. הוא יוצא לאור כארגון אידיוטי, אנכרוניסטי ונבזי. אבל מעבר לכך, ברגע שיצא הסיפור לאוויר העולם לא יכול השב"כ יותר להתגונן מפני ההתקפות מכל העולם, ולהגן על המאסר, והכל בגלל הצו המגוחך הנ"ל.
הסיבה למעצרו של מח'ול הופכת להיות לא רלוונטית במצבים שכאלו, וגם אם המעצר הוא סופר מוצדק הרי שאיסור הפרסום נטרל לגמרי את האפקטיביות של כל המעצר והביא את חצי מהארגונים ההומניטאריים הבינלאומיים לעמוד על הרגליים האחוריות, אז אולי את השב"כ הארגונים הללו לא מעניינים. ועם זאת, מי לעזאזל צריך את הלחץ המיותר הזה? עצרתם, תאפשרו פרסום כולל הסבר, אחרת הכל פתוח לספקולציות והיות והצורה בה התבצע המעצר מזכירה את עלילות השטאזי, הרי שהספקולציות לא תהיינה לטובת השב"כ.
הבעיה השנייה היא שהמגע בין הגורמים כביכול נעשה באמצעות המחשב, מה שיכול להפוך כל ישראלי באשר הוא לעבריין, מכיוון שרבים מאיתנו לא תמיד יודעים עם מי הם מנהלים שיחה על ה-MSN או Skype או כל תכנת תמסורת אחרת, ולא פעם פונה אלינו מישהו ממדינה ערבית זו או אחרת... לפעמים כתוצאה מסקרנות ולעתים יותר מכך. אישית לא ברור לי מה יכול היה אמיר מח'ול לספק לחיזבאללה. הוא בסך הכל אזרח ישראלי, לא פקידה בלשכת שום אלוף בצה"ל.
 

שמרנות


אישה התלוננה כי נתקלה בדיזנגוף סנטר בתל אביב בקטינות מחלקות קונדומים. עזבו לרגע את השאלה איך היא ידעה שהן קטינות. ממתי יש גיל מינימום לחלוקת קונדומים? נכון יש גיל מינימום לקיום יחסי מין (לא שזה ממש מזיז לצעירים, או אם להודות זה אף פעם לא הזיז לאף אחד), אבל... לחלוקת קונדומים?
אני רואה את השמרנות הישראלית בנוגע לאמצעי מניעה בכלל וקונדומים בפרט כתופעה מטופשת. בכל העולם קונדומים ניתנים למכירה במכונות כדי שאיש לא יקלע למבוכה. המכונות לא נמצאות רק בפאבים אלה ברחובות עצמם. קידום שימוש בקונדומים הוא חלק מהחינוך של הצעירים, ולא מעודד קיום יחסי מין בטרם עת. כי אכן עוד לא נמצא החוק/מחוקק/ההורה/השוטר או המבוגר בכלל שיצליח למנוע מקטין לקיים יחסי מין אם זה רק ירצה, אז האם עדיף שיעשה זאת ללא הגנה?
מעניין מה אותה אישה הייתה אומרת לו בתה הקטינה הייתה נכנסת להריון או חס וחלילה נדבקת באיידס בגלל שמרנות מטופשת.
 

בנקים


בנק דיסקונט מאיים לתבוע עובדים שיפגינו נגד הבנק. "הינכם נדרשים להימנע מכל פעילות ארגונית אסורה ובפרט להימנע מעריכת ההפגנה הבלתי חוקית המתוכננת למחר" כך כתבה ההנהלה לעובדים. הפגנה בלתי חוקית? אין דבר כזה! פעילות ארגונית אסורה? התאגדות עובדים היא זכות יסוד בכל דמוקרטיה.
יש לכם מושג מה היה עובר על בנק שהיה שולח מכתב כזה לעובדיו בצרפת?
במדינת ישראל הבנקים תפסו תחת ומרשים לעצמם כמעט הכל, אין איש פוצה פה. האמת היא שאני לא חסיד גדול של ארגוני עובדים ובטח לא של ההסתדרות, אבל הם ההגנה היחידה שיש לציבור העובדים כנגד מעסיק בריון כמו בנק גדול.
 

רכבות


בשבועות האחרונים הוארך במרסיי קו הרכבת הקלה בעוד שלוש תחנות, והרכבת התחתית בעוד ארבע תחנות מפוארות. בישראל עדיין לא נוסעת רכבת קלה. בירושלים יש מריבות תקציביות, בתל אביב שוקלים לבטל את הזיכיון של MTS.
לפני לא מעט שנים כתבתי על הנושא ועדיין אני משוכנע שרכבות קלות בישראל תהיינה עניין שבשגרה רק כשיהיה לי זקן לבן. אבל עדיין אינני מבין מדוע. למה הצרפתית מסוגלים והישראלים לא מסוגלים אפילו לסגור חוזה, שלא לדבר לעמוד בתקציב או בלוחות זמנים? ואם כבר יש להם רכבת, אין להם מושג ירוק איך להפעיל אותה בצורה מסודרת, איך לתת שירות לציבור או איך לנהל אותה.
אגב, תמונות מהתחנות החדשות שנחנכו במרסיי בשבוע שעבר
 

גם זה אירוע אנטישמי


בשבועות האחרונים אירעו בצרפת שני מקרים של חילול קברים של חיילים מוסלמים. אבל בעוד שמקרי אנטישמיות כנגד יהודים בדרך כלל מקורם במוסלמים, הרי שמקרים אנטישמיים כנגד מוסלמים הם עבודה של נוצרים, ימניים, קיצוניים.
בשני המקרים מדובר באנטישמיות. אבל ההד הציבורי לשני סוגי האירועים שונה לחלוטין ולדעתי מספר אירועי השנאה כנגד מוסלמים הוא גדול בהרבה מאלו כנגד יהודים, אלא שביניהם אין בצרפת קמים וצועקים "שואה". כאחד שגר בצרפת  ונמצא בקשר מתמיד עם מוסלמים אני חייב לומר לכם שרובם, ובאמת רובם המכריע, הם אנשים שומרי חוק ועובדים קשה למחייתם, הם גאים במוצאם אבל גאים בהיותם צרפתים ושמחים על שניתנה להם הזכות להיות צרפתים. האסלם בחייהם הוא משני, ואין להם שום שאיפות להשתלט על העולם ולא לחיות לפי חוקי השריעה, הם רק רוצים לחיות טוב כמו כל צרפתי אחר.
(המערכת אינה תומכת בהכללות - לטוב ולרע)
 

דו"ח מס הכנסה


הימים ימי הגשת דו"חות מס הכנסה בצרפת, ואכן הגיעו אלי הטפסים בדואר. הם לא פחות מפחידים ממקביליהם הישראלים, אבל הגברת הנחמדה שתפקידה לסייע לאזרחים בהכנה ובהגשת הדו"ח -כדי שלא ישרפו את מיטב כספם על רואי חשבון למיניהם- לחצה על כפתור ובשבריר שנייה היה הדו"ח שלי מוכן, כולל ההכנסות, וכל מה שנשאר לי לעשות הוא לחתום עליו. ולא, לא יגיע אלי פקח מס (משתלשל מהליקופטר עם חבלי סנפלינג) להפוך לי את הבית או לתקוע לי שומה כדי להרוויח בונוס, אין דבר כזה בשירות הממשלתי הצרפתי.

ובנימה אופטימית זו, אפשר לראות סרטים
 

http://video.videowebgate.com/index.php?pt=feature

תגובה לשורות של עמית

 
    
 

 

HUMOR הומור

משתמשי טוויטר והצורך לצמצם

על משמעות ה"חברים בטוויטר"

תחזית סטטיסטית של טוויטר והבלוגים

כרוניקה של אובדן
 

 
   
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
  
 

נשמח לקבל הערות והארות, המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל: magazine@chief.co.il

 
 
   
 

http://www.bos.co.il

 
 

ידיעון זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2010