Delicious   

גיליון מספר 17 שנה X - יום חמישי, 6 במאי 2010

 
 

«-לגיליון קודם 2010 לגיליון הבא-»

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

 
  

 

”People who are really serious about software
should make their own hardware”
 
Alan Kay

 
    
 

BOS - Backup prOxy Server Received "User Choice" Award at Free Download Manager

גרסת BOS העדכנית הינה BOS v 2.2.7  מה חדש בגרסה
 
▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS2009H.pps
גרסת Beta עדכנית 2.2.9.9 (תומכת Windows 7)
לקבלת גרסת Beta

 
    
 

שער ערך ה GB
06/05/2010
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA
לפי מחיר לכל 1GB

0.93 ₪

160GB

0.63 ₪

250GB

0.53 ₪

320GB

0.41 ₪

500GB

0.33 ₪

750GB

0.32 ₪

1TB

0.28 ₪

1.5TB

0.38 ₪

2TB
מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX

היקר מכולם

X.XX

הזול מכולם

מחיר ה-GB
הזול ביותר לתקופה























 

אינטרנט מאובטח


מיהו המנהל ברשת הגדולה מכולן, מי מנהל את האינטרנט?
זה לא אדם, זו מערכת. מערכת המנהלת את שמות המתחם, ה Domain Name System או בקיצור DNS. בכל פעם שאנו מקלידים בשורת הדפדפן כתובת אתר, המערכת מפנה את הדפדפן לכתובת השרת הארגוני בו נשמר האתר. באותה צורה היא עוזרת למיילים שלנו ומראה להם את הדרך להגיע ליעדם. לכל השרתים המחוברים לאינטרנט יש כתובת IP ייחודית בספרות (או Internet Protocol)
גורמים זדוניים מעוניינים ליירט את הפניות ל-DNS למקומות אחרים, כמו שרתי פישינג, למשל. לשם כך תכנס לפעולה ה- DNSSEC או DNS Security Extensions, המוסיפה אבטחה למערך שמות המתחם. DNSSEC מסוגלת להגן על האינטרנט מפני סוגים מסוימים של התקפות, כגון הידועות בשם "man in the middle", או DNS cache poisoning. סדרת השלוחות האבטחתיות מספקות אוטנטיקציה של מידע ה- DNS, שלמות המידע ואוטנטיקציה של הודעת אי קיום. השלוחות הללו דורשות שבפרוטוקול ה-DNS יתבצעו שינויים, הן מוסיפות ארבעה סוגים של רשומות מקור:Resource Record Signature (RRSIG), DNS Public Key (DNSKEY),  (DS(Delegation Signer, ו-( Next Secure (NSEC
כמו כן מוסיפות השלוחות שני דגלי כותרת חדשים ב-DNS, והן: Checking Disabled (CD) ו-(Authenticated Data (AD. כמובן שהתוספות גם יאריכו את מסרי ה- DNS, אבל שירותי ה-DNSSEC יגנו עלינו מפני רוב האיומים במערכת שמות המתחם, פרט לתקיפות DDoS (מניעת השירות).
דוגמא של "poisoning", הרעלת התגובה לבקשה, מתרחשת, למשל כאשר מקבלים ספאם  המכיל תמונה, אפילו תמונה כה קטנה, של פיקסל אחד, עד שהמקבל אינו מודע לקיומה. על מנת להציג את התמונה, המחשב המקבל ישלח בקשת DNS לשרת המאחסן את אותה תמונה. השרת המגיב לבקשה יחזיר מידע זדוני שישפיע מאוחר יותר על בקשות DNS שאין להן כל קשר למסר שהתקבל או שיירט בקשות ספציפיות אחרות. זאת, מפני שהמחשב אינו נוטה לשלוח בקשות DNS תדירות, ושרת ספק האינטרנט גם הוא לא נוטה לעשות כך. במקום, באמצעות סדרה של תוצאות, הבקשות נשמרות והן פגות תוקף במהלך הזמן, ורק אז נשלחות מחדש. ה-DNSSEC אמור לפתור את הבעיה על ידי כך שהוא מוסיף מידע נוסף המאמת את מידע ה-DNS, את יושרת המידע וגם מאמת את סירוב הקיום של כתובות מזויפות. המערכת תגן כנגד רוב האיומים שעורבים לפרוטוקול DNS (פרט, כאמור, כנגד DoS)
הרעיון של DNSSEC לא חדש. כבר נכתב עליו בשנת 2004, וב-2005 נכתבו הדרישות מתוכנה שתבצע את אבטחת האינטרנט על פי הצעת התקן.
על פי דיווחי העיתונות אתמול, 5 במאי, היה אמור להתקיים הצד הראשון להטמעת ה-DNSSEC על ידי שרתי ה-root (שהיו כ-13 על פי דיווחים משנת 2007) של דרגי המתחם העליונים בעולם (ICANN ונוספות). אבל בעצם, קיימים בעולם רשתות על רשתות רבות-שרתים הפועלים יחדיו למתן מענה למיליוני הבקשות DNS המתקבלות מדי שנייה, דקה ושעה. אם רשת האינטרנט הייתה תלויה ב-13 שרתי שורש בלבד, זה היה מסוכן מדי לעדכן אותם בו זמנית מבלי להפיל את כל הרשת.
האם ה-DNSSEC טוב ליהודים- או בכלל? הבעיה תהיה כנראה בתגובות מאסיביות יותר לבקשות DNS, מפני שהן תשאנה יותר מידע, בעיקר חתימות דיגיטאליות, כלומר מידע של אוטנטיקציה.
בזמנו החל משבר שנת ה-2000 (Y2K) בעקבות הדאגה מפני ציוד שהשתמש בערכים דו ספרתיים לשמירת השנה. מה שאחדים מנסים לכנות "משבר ה-DNSSEC" גם הוא מבוסס על מחשוב מיושן, והפחד הוא ש-ראוטרים ו-gateways מיושנים לא יזהו את הפאקטים החדשים, עמוסי הפרטים, ויחסמו אותם.
על פי הערכות, תגובה של DNSSEC תהיה בנפח ממוצע של כ-2KB, פי 4 בהשוואה לתגובת DNS הנהוגה עד כה של 512 byte. אבל, כיוון שהפאקטים על פי ברירת מחדל הם בגודל של 1,536 bytes, יהיה לפחות צורך בשני פאקטים על כל תגובת DNSSEC. אם הציוד באמת לא יצליח לספק את הבקשות, הן תחזורנה אל המחשב המבקש באמצעות ציוד שאינו מסוגל לטפל במנות גדולות, לא נהיה יותר מסוגלים להשתמש בשירותי שמות המתחם שבאינטרנט.
 

 
    

S.O.S.

הקובץ נעלם ?

לחץ בריבוע ?

לחץ בריבוע !



















המרצה וניקיון


אפשר להאמין שעצים מזדקנים בחינניות. הם מוסיפים טבעת אחר טבעת בהיקף הגזע, קמטים בקליפה, גובה ורוחב, סיעוף לענפים ולשורשים, עד שאחרי שנים רבות מתחיל הפרי להתמעט, העַלְוָה להצטמצם, ענפים להתייבש ועמידות העץ בפני מחלות וטפילים נחלשת. אך עדיין, הם עומדים ומייצרים איברים חדשים, עלים צעירים. כתב הפרופ' צבי זקס: "מהן הסיבות להזדקנות ומוות בבעלי-חיים, וכיצד הן מתבטאות בצמחים? נרכז את הדיון בשלוש קבוצות גורמים: מחלות והשפעות אחרות שהן תוצאה של תקיפה בידי יצורים חיים אחרים; אסונות טבע כגון ברקים, שיטפונות ושינויי אקלים, ולבסוף הצטברות שגיאות במנגנונים ההכרחיים לקיום החיים, כגון מוטציות במידע התורשתי הקובע את המטבוליזם המאפיין את החיים".
גם את "גורמי תמותת" המחשבים אפשר לחלק לשלוש קבוצות גורמים: הינגעות בקודים הרסניים מתחום התוכנה, אסונות טבע ומלאכותיים הפוגעים בחומרה - כגון מכות חשמל, הצפות והצתות - ושגיאות או תופעות מצטברות במנגנונים החיוניים.
המחשבים לא מזדקנים באצילות וגם לא מתים בחינניות. מערכת הפעלה חדשה שהותקנה על מכונה נוצצת כאשר זו נשלפה מן הניילונים, מתחילה תוך זמן קצר להתעצל. המשתמש מתחיל לחוש שהדיסק הקשיח לא מסתובב בוואקום אלה בדבש תמרים סמיך. אחרי חודשים ואף שנים של עבודה, המחשב בקושי סוחב, האתחול לוקח לו זמן רב, הוא נעצר לעיתים קרובות או זוחל בתשישות בתגובה לפקודות.
הסיבה העיקרית שהמחשב מהיר כאשר הוא חדש, היא מפני שאין לו הרבה מה לעשות. מותקנים לו ההתקנים הנחוצים הבסיסיים להפעלת המערכת. אבל במהלך הזמן אנו מתקינים ומסירים תוכנות נוספות, פטצ'ים וגרסאות. כל תוכנה חדשה שמתקינים דורשת מנה של תשומת לב מצד מערכת ההפעלה, מקום בזיכרון, שטח בדיסק הקשיח, כוח עיבוד וכו'. יש תוכנות שדורשות יותר מאחרות, ויש גם יישומים שלא אוהבים להתחלק עם אחרים במשאבים. כאשר הרבה יישומים נלחמים על משאבי המחשב, בסופו של דבר אף אחד מהם לא פועל בצורה אופטימאלית.

מה לעשות?
לפני כל דבר אחר: גיבוי אחד מלא, טוב ובדוק למקום אחר - מחשב אחר, דיסק קשיח חיצוני, דיסק פנימי שני שתרחיקו מן המערכת לפני ביצוע הצדדים הבאים, ואם ממש חייבים, גם לענן.
הרצה מלאה, שלא מן השגרה, של תוכנת אנטי-וירוס ואנטי-ספיי. במידה ואינכם בטוחים שהעבודה נעשתה היטב, או שאיתרתם והשמדתם חולי-רעות אך זה לא שיפר את העבודה מיד, בקשו מאיש טכני מנוסה שיעשה זאת עבורכם.
בדקו אם קיימים אצלכם קבצים או ספריות שהשתבשו כתוצאה מקריסות של מערכת ההפעלה, מהפסקות פתאומיות (כיבוי שלא כדרך הטבע, הפסקות חשמל וכו'). איך בודקים? פתחו את "המחשב שלי"-My Computer אם אתם עובדים עם Win XP או רק "Computer" אם נתתם למיקרוסופט לשכנע אתכם לרכוש Vista, מצאו את הכונן :C המכיל בתוכו את תיקיית Windows. קליק ימני על הכונן :C, בחרו "מאפיינים" - Properties והקישו על ‘Check now’. יש שם אפשרות של תיקון אוטומטי של מערכת הקבצים, אל תבחרו בה וגם לא בשורה שמתחתיה. הפעילו את האפשרות והמערכת אפילו תשאל אתכם אם תרצה לקבוע מועד לבדיקה נוספת בעתיד (‘Schedule disk check’ ). במידה ונמצאו תקלות מומלץ לפנות לאיש מקצוע.

שאלה אינטימית: האם זכור לכם כמה תוכנות התקנתם על גבי המחשב שלכם במהלך חייו? רובינו כבר הפסקנו לספור. ואם אתם מחשבים את עצמכם למאופקים, שימו לב כי "התקנה" כוללת גם את כל עדכוני התוכנה ותוספות לדפדפנים... אז נניח שאכן התקנתם כמה תוכנות. כמה מהן הסרתם לאחר מכן? כל תוכנה שמתקינים גוזלת מקום בדיסק הקשיח. בהתאם לסוג התוכנה, היא גם מתקינה מרכיבים המנסים לרוץ בכל פעם שמדליקים את המחשב, גם אם לא השתמשתם בתוכנה מעודכם.
גם המקפידים להסיר תוכנות בצורה נכונה, שאריות נשארות מאחור, תופסות מקום אחסון על הדיסק ומעיטים את פעולתו. לפעמים אפילו מצחיק עד כמה אנשים נלחמים על "חיסכון בנפח דיסק" באמצעות דה-דופליקציה ושאר ירקות, מבלי לתת את הדעת על השרידים הבלתי מורגשים הללו.

לרצות "למצוא את האשם" היא תכונה מאוד אנושית. לפעמים האשמים הם דווקא הדרייברים, תוכנות תמימות המתווכות בין מרכיבי המחשב. הסימן העיקרי לכך הוא זמן אתחול ארוך מן הצפוי. קשה לפתור את הבעיה מבלי להתקין מחדש את מערכת ההפעלה ואת הדרייברים.
ראינו מחשבים רבים בהם האתחול מהיר, אך בזמן שלוקח להעלות את שולחן העבודה (desktop) אפשר להכין קפה לכל שרי הממשלה. לכך בד"כ אשמות אותן תוכנות המנסות לטעון את עצמן. אל תכחישו, הביטו בכל הצלמיות המצטופפות לכם שם בסרגל המשימות, בתחתית המסך... כל צלמית מייצגת תוכנה או כלי שטעון בזיכרון המחשב ושולל משאבי מחשוב יקרים. יש ביניהם מועילים יותר ומועילים פחות. בא לכם ניקיון? הקישו אתחול -Start  לכו ל-All Programs,  משם ל-Accessories => ו-System Tools. בחרו Disk Cleanup, שיעזור לכם להחליט ממה להיפטר.
אם החלטתם לזרוק מכנסיים מן הארון, בדקו קודם את הכיסים. ואם החלטתם לנקות את הדיסק, עשו זאת בזהירות. אל תמחקו דברים כמו למשל ‘Office Setup Files’ - גם אם אינכם מבינים למה זה טוב - או שתאלצו ללכת לחפש את תקליטור ההתקנה של האופיס...
אחרי שזורקים מן הארון את הבגדים שלא לבשנו כבר שנה, עושים סדר ומקפלים יפה מה שנשאר. גם במחשב נדחוס את הקבצים הישנים שלא נמצאים בשימוש תדיר. לשם כך נשתמש בפקודת "Compress old files", ואם יש לכם היסטוריה זוגית עשירה עם המחשב שלכם, תנו למערכת את הזמן, לכו לראות סרט או לבקר את הדודה בעפולה. אם זה יום של קבלת קהל, לכו לעמוד בתור בעירייה, כבר תמצאו על מה.
ב-Disk Cleanup של מי שמשתמש במחשב נישא עם "Hibernation", חשוב לבטל את סימון ה-‘Hibernation File Cleaner’. מדובר בקובץ גדול המהווה חלק מהגדרות ניהול האנרגיה במחשב. המחשב לא יצליח להיכנס לתרדמה אם תמחקו את הקובץ.
יש עוד טיפים וטריקים להאצת עבודת המחשב. בין היתר ה-דה-פרגמנטציה החשובה כל כך. ויש גם תוכנות שנועדו לבצע את הפעולות הללו באופן אוטומטי. אם בחרתם באחת כזו, אל תתנו לה לרוץ ללא בקרה. ואם בסוף ההפעלה המחשב לא מתפקד לשביעות רצונכם, אל תהססו להעלות את הגיבוי שעשיתם בעוד מועד. גיבויים טובים של מידע, יישומים והגדרות ניתן לעשות באמצעות מגוון הכלים של BOS.

לחומרה יש אורך חיים מגובל. מוקדם או מאוחר מגיעה עת השלכת עבור כל רכיב. אבל המידע, אין סיבה שבעולם שלא תוכל לחיות לנצח אם מטפלים ומטפחים, מיישמים טכניקות שרידות טובות ודואגים היטב לכל עלה חדש שצומח במערכת.
 

 
    
 


פינת הלקוח

ארץ זבת חלב


המועצה לענף החלב בישראל הוקמה כחברה על פי החלטת הממשלה בנובמבר 1965, ונרשמה כחברה בע"מ. היא משמשת שולחן משותף לכל הגורמים בענף החלב שבמסגרתו מתקבלות ההסכמות החיוניות לפעולתו התקינה של הענף. במועצה חברים מדינת ישראל, ארגוני יצרנים, משווקים וצרכנים. מנהל המועצה מוסמך מטעם שר החקלאות לקבוע מכסות חלב ליצרנים. מאז 2004 מנהל שייקה דרורי בהצלחה מרובה את מועצת החלב. שייקה -בוגר מדרשת רופין, הפקולטה לחקלאות ברחובות, ובעברו נוקד- שימש לפני כן ובמשך שמונה שנים כמנכ"ל אגודת הנוקדים.
בישראל כ-110,000 ראשי בקר לחלב מיצרים כ-1,217,000 טון של חלב פרות לשנה (2009). כ-9% מכלל ערך התוצרת החקלאית במדינה שייך למוצרי החלב. הפרה הישראלית מחזיקה בשיא ייצור החלב הלאומי בעולם (תנובה לפרה לשנה), הן בנפח כולל והן באחוז מוצקי החלב (שומן, חלבון ולקטוז). כל פרה מייצרת בממוצע שנתי מעל 11,200 קילו חלב, 358 קילו חלבון ו-404 קילו שומן. שיאניות הייצור הן פרות שעוברות את ה-18,500 קילו חלב בשנה.
על הפרה הישראלית, כמו על כולנו, להתמודד עם תנאי האקלים בקיץ המקומי הארוך והקשה. המתמודד בהצלחה יתרה הוא בקר מגזע הולסטיין-ישראלי, שפותח בארץ על ידי שיפור גנטי של ההולסטיין-פריזי. או בפשטות, פרה שחור-לבן, שגם מופיעה בלוגו של המועצה. אבל ככל שהפרה הישראלית עמידה, בקיץ תנובתה נמוכה בהשוואה לחורף. כך ש"עודף" החלב החורפי משמש לייצור אבקת חלב המנוצלת לאורך השנה כולה. עם זאת, משנת 1997 מיושמת מדיניות לעידוד היצרנים להעברת חלב מהחורף לקיץ, העידוד נעשה על ידי פרס מיוחד בגין חלב במסגרת המכסה המיוצר בקיץ במקום בחורף והפחתתה במקרה ההפוך. העברת החלב מהחורף לקיץ היא אפשרית בעיקר, על ידי אימוץ ממשק של צינון מאולץ של הפרות בחודשים החמים. משקים המיישמים נכון ממשק זה הצליחו "ליישר" את העקומה. כחודשי קיץ מוגדרים יוני עד אוקטובר, כאשר שאר החודשים מוגדרים כחודשי חורף. הפרס-קנס עמד בשנת 2009 על 60 אגורות לליטר.
התוכנית לשיפור גנטי של הבקר לחלב בוחנת מדי שנה עשרות פרים, מועמדים שמתוכם נבחרים אחדים לצרף את זרעם למאגר להזרעה מלאכותית. מדי שנה מתבצעות מעל 350,000 הזרעות בישראל.
ארגון מגדלי הבקר בארץ עובד עם תוכנה כוללנית לניטור ותיעוד המידע מענף החלב, המספקת למגדלים נתונים על ניהול העדר, הזנה, תנובת חלב, ניהול גנטי ועוד.
מסד הנתונים של "ספר העדר" בישראל אוסף מידע מהפרות לחלב. המידע על כל פרה - תוצרת, בדיקות מעבדה, קו גנטי, צאצאים, מחלות וטיפולים- נשמר לשם ניתוח והסקת מסקנות.
סך ערך הייצור בשער הרפת נאמד ב-2009 על כ-2.7 מיליארד ש"ח בגין מכירת פרות יוצאות ועגלים צעירים לשלוחות פיטום.
עם כל הכבוד לבקר, גם לצאן תפקיד חשוב בענף החלב שלנו. יותר מ-2,500 משפחות מגדלות צאן לבשר ולחלב, החל מעדרים נודדים וכלה בחוות בהן אין לצאן כלל גישה למרעה. מדי שנה מיוצרים בארץ כ-11,000 טון חלב כבשים ו-7,000 טון חלב עזים, והגבינות המיוצרות מהם זוכות לייצוא, הודות לתכונות האיכות וההיגיינה שלהן.

(קראו לנו פנאטיים אם תרצו: אחד הסיפוקים שלנו מלקוח זה בשנה החולפת היה סירוב המועצה להעסיק כפרזנטור דוגמן שלא שירת בצה"ל. את הציונות, לדעתנו, יונקים עם החלב)

 
    
 


תופעה מוזרה


"יש לי תופעה מוזרה במחשב נייד שמותקן עליו BOS לצורך גיבוי ה- PST, (מערכת הפעלה XP-sp3 ,Office2007). במחשב זה מוגדרות הגדרות שפה כמו שאר המחשבים – Language for non Unicode =Hebrew, אין שום בעיה לראות עברית ב- Outlook, אבל כאשר אני בודק את הגיבוי של BOS - רואים רק את שמות הספריות וקבצים שבאנגלית, בעברית רואים רק קוים. הסרתי את BOS , מחקתי את הספרייה של הגיבויים + registry, התקנתי מחדש גרסה - 2267 , אך עדיין אותה תופעה". אם יש לכם איזה רעיון, אשמח לשמוע. דן פ."

תשובה: מקרה כזה מתרחש בסביבות מעורבות בהן חלק מתחנות הקצה עדיין מחוברות לשרת הדואר באמצעות גרסאות Outlook מיושנות שאינן תומכות ב Unicode. כאשר ננסה לסייר בין הספריות בשרת באמצעות תוכנת ה Outlook נוכל להבחין כי לא את כולן מאפשרת גרסת התוכנה לראות בשמם הנכון.

אם גם לכם "תופעה מוזרה" כזו, מגיעה לכם, כמו לכל לקוחות- BOS המחזיקים בהסכם שירות, סיוע בפתרון. צרו קשר

 
    
 

לא יאוחר משנות ה-
70 החליטה האקדמיה לעברית על יצירת המילה 'דוח' כשורש
 שמתאים לכל ההטיות.
ובכך, הגרשיים שבאו לציין שהמילה מבוססת על שתי המילים: "דין וחשבון" - בוטלו!
(תודה לדן שגב)



דוח


הדוח האחרון של IDC על שוק הדיסקים הקשיחים הכה גלים. על פיו, צפויים לשוק הזה עסקים טובים בשנים הקרובות.
רכישות הדיסקים לשימוש במערכים ארגוניים יעלה בין השנים 2010 ו-2014 ב-12 מיליוני יחידות, כלומר מ-40.5 המיליונים  של 2009 ל-52.6 מיליונים.
על פי IDC סך כל קיבולת האחסון של הדיסקים שימכרו בשנתיים הקרובות יעלה על הקיבולת שנמכרה במהלך - תחזיקו חזק - 20 השנה האחרונות!
כמו כן, מנבא הדוח, המחיר לגיגה בייט ימשיך לצנוח בקצב של 25% עד 30% בשנה, והמעבר ההדרגתי בין פורמטים ( מ-3.5" ל-2.5") יסתיים בשנת 2012.
שוק הדיסקים הקשיחים ממוטבי הביצועים מורכב מדגמים החגים במהירות 10,000rpm או 15,000rpm, עם ממשק SCSI או פייבר. במהלך 4 השנים הקרובות ינוע השוק מדיסקים יקרים ובעלי ביצועים מיטביים, לדיסקים  SATA זולים ובעלי קיבולת גדולה יותר.
למאמינים שהכוננים במצב מוצק (SSD) יחליפו לגמרה את הדיסקים המכאניים, אומרים ב-IDC שזה לא הולך לקרות השנה, או בשנתיים הבאות אחריה. מי שיחזיק לדעתם את הדיסק בחיים יהיה בהחלט הסקטור הארגוני, כולל שירותי הענן עצמם.
 

 
    
 






תחזית: מעונן


עם החדירה המתגברת של שירותי ענן, יותר ויותר ארגונים נמשכים לרעיון של העברת הגיבויים לסביבת הענן. הגיבוי הבלעדי בענן הינו שירות של ספק שנועד לצרכן, ויכול להתבצע באמצעות התקנה של תוכנת סוכן על גבי מחשב הקליינט. השיטה מתאימה לגיבוי מחשבים נישאים ושולחניים. חלק מן הספקים מתחילים גם להוסיף שירות גיבויים למסדי נתונים. יתרון השיטה הוא בפשטותה. עקרונית, ברגע שהתוכנה מותקנת במחשב הלקוח, הגיבויים מתחילים להתרחש. השלמת הגיבוי הראשוני מהווה אתגר. אתגר נוסף הוא יצירה של כמות גדולה של מידע חדש בין מועדי הגיבוי, מה שיגרום להמתנה משמעותית עד לסיום הגיבוי הבא.
שירותי הגיבוי הבלעדי בענן תלויים בענן בצורה אבסולוטית. אם החיבור לאינטרנט נפסק מכל סיבה שהיא, לא יתקיים הגיבוי. שירותי הגיבוי בענן מתאימים למערכות המחוברות לאינטרנט לעיתים קרובות ובהן אין שינוי יומי אינקרמנטלי משמעותי.
כמובן, גם לשם שחזור חייבים חיבור יציב לאינטרנט, והשחזור של יחידות מידע קטנות מתבצע בד"כ תוך מספר דקות. השחזור קשה יותר כאשר יש צורך לשחזר מערכת שלמה. כאן, גם עם רוחב פס איכותי, הורדת החומר מן הענן יכול לקחת הרבה מאוד זמן ולהיות בעייתי. עד כדי כך שספקים אחדים אף הציעו לשלוח אל הלקוח את המידע עם שליח, על גבי כונן פיזי או תקליטורים (ואפילו על גבי שרת מוכן מראש, במקרה של ארגונים גדולים - לקוחות המשלמים על כך היטב).
ספקי שירות ענני אחרים, שומרים בבואת מערכת הלקוח על גבי סביבת מחשב וירטואלי ומאפשרים לגשת מרחוק אל אותו קובץ - גרסה וירטואלית של הדיסק הקשיח של הלקוח - בעת הצורך. כמובן שבמקרים אלו הלקוח יקבל חזרה בדיוק את מה שגובה בגיבוי האחרון ממנו אל הענן. כלומר, אם המערכת משובשת, קבצים נמחקו לפני הגיבוי האחרון, המידע נגוע בתוכנה זדונית וכו' - השחזור יישקף את אותו מצב.
מי שלא רוצה להיות תלוי בחסדי שמיים או בעננים יכול לקבל את אותן התוצאות ואף יותר מכך באמצעות מערכת BOS בין שני אתרים.
 

 
    
 


שכר עידוד















השורות של עמית

תחזית מזג האוויר


בחצר הבית בו אני גר יש ביתן עלוב מבלוקים. הגג מט לנפול (כי החמור שבנה אותו הניח את הקורות לאורך ולא לרוחב). הקירות מאולתרים ואחד החלונות נוטה בזווית של 5%, והרצפה 10 מטר מרובע ששום סנטימטר מרובע ממנו לא באותו גובה כמו הסנטימטר המרובע הסמוך. בעלת הבית החליטה שזה הזמן לשפץ אותו, ומי שמכיר אותה יודע שהיא מדברת בזמן עבר, היינו זה היה צריך להתבצע אתמול. נו טוב לקחתי על עצמי את משימה, זו גם דרך לשלם שכירות. אל תזלזלו במשימה כי הפעם האחרונה שעליתי על סולם הסתיימה בבית החולים וחודשיים על כיסא גלגלים (מפשעת שבורה) ויד ממוסמרת ומגובסת (פרק יד מרוסק).
הבעיה מתחילה כמובן בגג. את הישן צריך לפרק אבל רצוי שמזג האוויר יהיה יפה אחרת אצטרך לעבוד בתוך שלולית. רצה הגורל והיו לנו שלושה ימי שמש נהדרים בהם פירקתי את הגג הישן, הנחתי את החדש שעשוי מלוחות עץ אותם התכוונתי לבודד, לצבוע בצע אקרילי מוגן מים, ובמקרה הכי גרוע לצפות באריחי אספלט. בתום היום השלישי סיימתי גם את רצפת העץ בפנים, והיות ואף ענן לא נראה באופק והחזאי נראה אופטימי. הנחתי את האיטום למחרת היום. כמובן שבבוקר המחרת ירד גשם קל והמים חדרו קלות בדיוק מאותה נקודה אותה התכוונתי לאטום. לא נורא, אבל עכשיו צריך לחכות שהגג יתייבש, היות ושמש יפהפייה הפציעה מבין העננים והחזאי עדיין היה אופטימי, חיכיתי. למחרת ירד גשם זלעפות והחדירה הקטנה של המים הפכה להיות הצפה גדולה. ושוב הפסיק הגשם ושמש יצאה לה אבל עכשיו החזאי כבר לא היה אופטימי ולמחרת צפוי היה גשם רציני.
אחוז אמוק, טיפסתי על הגג שבשום פנים ואופן לא מסוגל לשאת את 85 הקילוגרמים שלי ובזהירות (לא ממש מתחשק לי לבדוק את מערכת הבריאות הצרפתית שאולי ידוע כטובה ביותר בעולם אבל הספיק לי האנגלית והישראלית) אטמתי את הרצועה הבעייתית בשלוש שכבות ואני עדיין מחכה לגשם המובטח.
מוזר איך במאה ה-21 יש מקצוע שמבוסס על חיזוי עקרוני. זה לא ממש חכמה גדולה לחזות גשם בחורף וחום אימים בקיץ (כאילו שמישהו מבדיל בין 30 מעלות ל-35). עונות המעבר הן הקבר של כל חזאי ולא משנה באיזו שפה הוא חוזה. חודש שלם שהאביב כבר כאן והחורף לא ממש הלך לו, והחזאי ממשיך לפספס. כמובן שבצפון אחוזי הפגיעה שלו גדולים יותר, הרי במילה סיכוי של 95% שירד שם גשם, זה בערך כמו לחזות שכבת עננים אפורה מעל לונדון, בשביל זה לא צריך להיות חזאי, מספיק יכולת אבחנה בין צבעים.
בדרום צרפת מזג האוויר בדרך כלל די דומה לזה בישראל, פרט לעובדה שהאביב בישראל הוא 5 דקות בין 12:00 ל-12:05 ביום מסוים בחודש אפריל (לפעמים מרץ) וכאן יש אביב של ממש. בקיצור אני עדיין מחכה לגשם שהבטיחה החתיכה בשמלה הקצרצרה באולפן המאוד ממוזג בפריז.
 

לא יודע לקרוא


השבוע קראתי ב-Ynet על דו"ח שהוציא ארגון עיתונאים ללא גבולות אודות שליטים וארגונים שונים בעולם שמסוכנים לעיתונות או לחופש העיתונות.
נו טוב, שום דבר לא חדש, אבל אז פתחתי את הטוקבקים ורובם מתייחסים להימצאותה של ישראל ברשימה. קראתי את הכתבה שוב ושוב ושוב, ולא מצאתי אזכור לישראל. אז או שאני לא יודע לקרוא, או שהמגיבים קוראים משהו שלא קיים.
 

איך מחדירים ספאם


לא פעם עובר דואר זבל את מחסום הפילטרים של תכנת הדואר שלי. זה מעצבן אבל מעולם לא ממש טרחתי לבדוק איך זה קורה. השבוע הגיע אלי עוד מכתב הונאה אחד מני רבים. הפעם הוא הציע לי קורסים בבישול. היות ומדובר בהונאה התכוונתי להעתיק אותו ולהעלות אותו לקבוצה שלי (בפייסבוק).
כאשר סימנתי אותו כדי להעתיק צצו לי 10 שורות מלאות מילות מפתח שונות ומשונות. מסתבר שזו דרך להחדיר ספאם תוך כדי בלבול היישום המסנן. הרעיון פשוט: מסנן דואר זבל מזהה זבל על בסיס אחוזי התאמה. מאחוז מסוים של דמיון הוא פשוט זורק את המכתב. המכתב שקיבלתי כתוב ב-HTML ו-10 שורות שלמות בו צבועות בלבן כדי שלא ייראו. 10 השורות הללו לא עונות לקונספציית הספאם ומורידות משמעותית את אחוז ההתאמה לתבנית דואר זבל. והוא עובר.
 

אנטישמיות


שני אירועים אנטישמיים אירעו ביומיים האחרונים בצרפת. יהודי חובש כיפה הותקף בשטרסבורג על ידי מתאסלם שהודה בקול גדול שהוא מתעב יהודים, ויהודי אחר נדקר בעיר נים. המוזר הוא שהצרפתים יציבו את האייטמים הללו במרכז מהדורת החדשות אבל יתקשו להודות שהתוקפים הם מוסלמים. אין להם שום בעיה להודות שמדובר באנטישמיות אבל הם מעדיפים להכתים את כל האוכלוסייה מאשר לקרוא לילד בשמו. (ומשם שכל האוכלוסייה אנטי-שם-it)
כעקרון, זה חלק מהעיקרון המפורסם של כולם צרפתים ולא משנה מה דתם, הבעיה היא שבדיקה מקפת של כל אירועים האלימים בצרפת, כמו למשל תקיפה והבערת אוטובוסים, מהומות בפרברים, הבערת מכוניות ודקירת ותקיפת יהודים הם ברובם המכריע עבודה של מוסלמים וכל צרפתי יודע זאת.
 

סוף סוף


אחרי הרבה שנים הגיעה גם לאוזני ועדת הכספים של הכנסת השמועה שפקחי המס במדינת ישראל מתוגמלים על פי גובה השומה. תחת התקפה עזה הודה מנהל רשות המיסים בעובדה, אם כי הוא טען שמדובר בתופעה מוגבלת בהיקפה. הוא קורה לזה "שכר עידוד".
המסמר האחרון בארון הקבורה הפיננסי שלי הייתה שומה של 100,000 שקלים מצוצה מהאצבע שמס הכנסה תפר לי, לא עזר המסמכים והמחאות, אפילו מבקר המדינה סירב להתעסק עם מס הכנסה. המפקח גזר לו את הקופון ואף אחד לא מעז לומר מילה. זו בדיוק הסיבה שאסור לתגמל אותם בבונוסים. אם היה מעליהם פיקוח או בקרה ואפילו עונש, ניחא. אבל במצב הקיים הם יכולים לעשות ככל העולה על רוחם ואיש לא יפצה פה. כמו שאני רואה את התגמול הנלוז הזה, הוא לא שונה משוחד. מדובר בתגמול על שימוש בכוח מופרז שבמקרים רבים יכול להוביל להרס מוחלט של הנישום רק בגלל שהפקח רצה עוד קצת כסף.
 

יומיים או שבועיים


מי שרוצה לראות חגיגה כמו שלא ראה מימיו, שיזמין כרטיסי טיסה למרסי. במקרה הטוב בעת קריאת שורות אלו מרסיי הוכרזה כאלופת צרפת בכדורגל. במקרה הרע זה יקרה בעוד שבועיים. החגיגה תהיה מטורפת, תאמינו לי, הייתי בהרבה מקומות בעולם אבל חולי כדורגל כמו במרסי לא ראיתי, וכבר ראיתי חגיגה אחת השנה לכבוד תואר שנחשב שלישי בחשיבותו. יש טיסה ישירה מתל אביב.

וכמובן יש סרטים השבוע, http://video.videowebgate.com/index.php?pt=feature

תגובה לשורות של עמית

 
    
  

הזדמנות!

למשפחות בנס ציונה ניתנת הזדמנות חד פעמית להשפיע על דעת הקהל העולמי בהווה ובעתיד!

האמצעי: נערים ונערות מובחרים, בני 17 עד 24 מארצות שונות המגיעים לישראל, להכיר את העם בציון בכדי להוות שגרירים של רצון טוב בארצותיהם וסביבתם, בחסות מועדוני LIONS בישראל.

דרושות משפחות המוכנות לארח בבתיהם למשך כ-10 ימים נער או נערה מחו"ל. במהלך ימים אלו תתקיימנה פעילויות לאורחים והן מספר פעילויות לאורחים ולמארחים.
לפרטים והרשמה: מר שלמה אליהו

 
    
 


ריקודי סלסה « אוכל לטיני אמיתי « פעילויות לילדים

מסיבה לטינית

שבט צופי שפירא, משכונת שפירא בתל אביב,
מזמין למסיבה לטינית למען הצלת האסקואליטה,
ביום שבת, 8 במאי בין השעות 14:00-18:00

האסקואליטה - La Escuelita - הוא ארגון קהילתי ללא מטרות רווח העובד עם ילדים של מהגרי שוק העבודה מדרום אמריקה. הוא הוקם לפני עשור על ידי מהגרי העבודה מדרום אמריקה החיים בתל אביב, במטרה לשמר את זהותם הלטינית של ילדי הקהילה באמצעות לימוד השפה הספרדית, ההיסטוריה והתרבות של אמריקה הלטינית. מאז הרחיבה האסקואליטה את פעילותה ומציעה שיעורי עזר, שיעורי עברית וסדנאות למבוגרים, ומשמשת מרכז לפעילות חברתית להגנת זכויותיהם של המהגרים הלטינים. מאז ומתמיד נעשה הרוב הגדול של העבודה בידי מתנדבים. בשנה האחרונה, בה נפלה אימת הגירוש על משפחות הקהילה, נקלעה האסקואליטה לקשיים רבים. כדי לסיים את שנת הלימודים הנוכחית, זקוקים באסקואליטה לסכום כסף נכבד. http://escuelita.info

למידע נוסף, צרו קשר עם אלעד בטלפון 0523-511311

 
    
 

 

HUMOR הומור

אש או משחקי קונסולה...

אוסף סרטוני החתול של סיימון הענקיים - שוב, תודה לדור
 

 
   
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
  
 

נשמח לקבל הערות והארות, המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל: magazine@chief.co.il

 
 
   
 

http://www.bos.co.il

 
 

ידיעון זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2010