Delicious   

גיליון מספר 11 שנה X - יום חמישי, 26 במרץ 2010

 
 

«-לגיליון קודם 2010 לגיליון הבא-»

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

 
  

 

כאשר אתה חושב שאתה יכול,
או שאתה חושב שאינך יכול,
אתה לגמרי צודק

הנרי פורד

 
    
 

פסח שמח ומלא השראה!

להורדת הגדה

גרסת BOS העדכנית הינה BOS v 2.2.7  מה חדש בגרסה
 
▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS, הקש: BOS2009H.pps ,
גרסת Beta עדכנית 2.2.9.5 (תומכת Windows 7)
לקבלת גרסת Beta

 
    
 

שער ערך ה GB
26/03/2010
השוואת כדאיות רכישת
דיסק קשיח מסוג SATA
לפי מחיר לכל 1GB

0.94 ₪

160GB

0.65 ₪

250GB

0.54 ₪

320GB

0.42 ₪

500GB

0.38 ₪

750GB

0.32 ₪

1TB

0.28 ₪

1.5TB

0.39 ₪

2TB
מקרא

מחיר עלה

מחיר ירד

ללא שינוי

X.XX

היקר מכולם

X.XX

הזול מכולם

מחיר ה-GB
הזול ביותר לתקופה

 























 

מנע אובדן מידע


יש בעולם אנשים, שבלי להיות מומחים במחשבים או בדיסקים קשיחים, מצליחים לעבוד שנים עם סוגי מחשב, מערכות הפעלה, דיסקים קשיחים ויישומים שונים, מבלי להיפגע או לסבול מאירועים קטסטרופאליים, יקרים, מדכאים וזוללי זמן של אובדן מידע.
לאלו מכם שלא נמנים בין ברי המזל, נשוב כאן ונזכיר מספר המלצות.

השתדלו למקם את המחשב במקום בטוח, יבש ונקי מאבק על מנת למנוע נזק מנפילה, קצר חשמלי וחימום יתר (לאחרון אחראי בד"כ האבק). אותם עקרונות ממש חלים גם על המחשבים הנישאים ועל התקני הדיסק החיצוניים.

גבו את המידע בתדירות גבוהה. אפשר לדיסק חיצוני, רצוי למערכת מרוחקת. אם הגיבוי נעשה על מצעים מתכלים (תקליטורים או קלטות) בדקו שהגיבוי הסתיים בהצלחה והמידע המגובה תקין. אם אינכם בעלי משמעת ברזל, התקינו BOS כדי שיעשה את העבודה במקומכם.

את פעולות העדכון, שינויים, הגדרות, וכו' עשו תמיד ברגעי שקט ושלווה. מעולם לא תוך כדי שיחת טלפון או הסחה אחרת.

מנעו נזק מפרצי חשמל, אפילו פרצים קלים מסוגלים לפגוע במידע שבדיסק הקשיח. התקנת אל פסק (UPS) בין רשת החשמל לכל מערכת מחשב, חובה. אז נכון הם לא זולים, והסוללות שלהם יקרות, אך הם מסוגלים למנוע חלק מן התקלות ההרסניות לדיסק. ואחרי שהותקן אל פסק, חשובה בדיקתו לפרקים - בטרם יעמוד למבחן האמיתי.
למי שמחזיק מחשב בבית עם שטיחים, מומלץ לרסס את השטיחים ( או לשטוף אותם אם ניתן, כמו גם מפות וביגוד) במרכך כביסה, שיש בו כוח לצמצם את החשמל הסטטי הנאגר.

הקשב למחשב. רעשים חריגים, "גיהוקים", טיקטוקים, או הפרעות בקצב הזמזום הקבוע שלו הם אותות הזהרה. גבו מיד את המידע שלא מגובה (וב-BOS הפעילו "גיבוי יזום" או "Backup Now") לפני שאתם מכבים ומזמינים טכנאי או מוסרים לבדיקה. מתישהו כל אחד חווה תקלה בדיסק.

שמור על אנטי-וירוס ותוכנות הגנה מעודכנות. לשם כך עדיף להשתמש בשירות העדכונים האוטומטי. נכון, זו לא ערובה מוחלטת (ראו ערך העדכון האחרון של ה-Bit Defender, ששלח להסגר מאות אלפי קבצים חפים מפשע). אבל למי שגם אין אפשרות לחזור אחורה לגרסאות המידע התקינות, זו האפשרות המועדפת.

אחסן את המסמכים החשובים ביותר ממקום אחד - התקן דיסק חיצוני או ספריית גיבוי בדיסק שני, מחשב אחר המקושר ברשת, או שרת, כולל שרת מסחרי עם סיווג המידע מאפשר זאת. ראו כי מדובר כאן באחסון ולא בגיבוי, אל עף שקיימים כמה קווים משותפים לשניים.

בחנו בחשדנות את כל הצרופות למסרי דואל, ובכלל את המסרים עצמם. הגדר את תוכנת הדואר כך שתשמור את כל צרופה במקום ייחודי כדי לא לדרוס מסמכים הנושאים שם זהה.

אם היקף הפעילות שלכם מאפשר זאת, שמרו עותקים מודפסים של המסמכים החשובים - לפעמים זהו המוצא האחרון.

השתמשו בדרך המועדפת לכם לארכוב חומר שלא עשוי להשתנות עוד. אם אינכם יודעים כיצד, נשמח לסייע לכם. צרו קשר.

 

 
    











חופש הביטוי


לפני שבוע במהלך ביקורת על עמוד חדשות מקומי שפרסם כמה ימים לפני כן מידע כוזב על רצח אחד משריו, אמר נשיא וונצואלה הוגו צ'אווס שיש להעמיד פיקוח על האינטרנט. גם על הטלוויזיה בכבלים היה לו מה לומר, וכוונתו להתחיל בתהליך "נורמטיבי" לויסות התכנים המופצים באמצעותה.
שונא ישראל זה השתמש בכנס מפלגת השלטון, בדבריה של ידידת ישראל, הקנצלרית הגרמנית אנגלה מרקל. מתישהו, מסתבר, היא אמרה שהאינטרנט צריך לכבד את כללי המדינה. אחרי שהנהיג הפיכה צבאית ב-1992, צ'אווס נבחר לנשיאות ב-1998. חוקת ונצואלה אושרה בשנת 1999, כמה יעיל.
ארגוני זכויות האדם האשימו את צ'אווס בהשמצת חופש הביטוי ולראיה, הוא אמר השבוע ש"לא יכול להיות שערוצי הטלוויזיה המגיעים לוונצואלה דרך לוויין ישדרו את מה שבא להם, וירעילו את מוחות האנשים".
הוא כמובן יצא נגד אתר החדשות שהפיץ את הידיעה - השקרית לדבריו - של התנקשות בשר בממשלתו, אך האתר גם קורא מעת לעת להפיכה... לפני שלוש שנים לא התיר צ'אווס לשדר את ערוץ האופוזיציה RCTV. הערוץ  גם הורד בסוף 2009 משידורי הכבלים על פי דרישת המועצה הלאומית לטלקומוניקציה (CONATEL), שגם סגר באותה שנה כ-64 תחנות רדיו. האופוזיציה של ממשלת צ'אווס סבורה שהוא מעוניין בפיקוח ממשלתו על האינטרנט כפי שעושים בני הברית הפוליטיים והמסחריים שלו כגון קובה, סין ואיראן.
 

 
    
 











פינת הלקוח

אפליקציה זוכה


בתחילת פברואר הוכרזה אפליקציה של חברת Mecanto כזוכה בתחרות האפליקציות למפתחי ה-OVI Store של נוקיה (יורוקום Nokia ישראל, בשיתוף עם "כלכליסט" ו- IMA, ארגון המובייל הישראלי)
האפליקציה מאפשרת לסנכרן את כל ספריית המוזיקה בין מכשירי המדיה השונים, ומספקת גישה לכל השירים מהסלולארי, מהמחשב ובעתיד גם מהטלוויזיה.
האפליקציה זמינה להורדה למכשירי נוקיה מ-OVI Store, חנות האפליקציות של נוקיה ברשת.
"מיקאנטו הוא מוצר של חברת האיראקס מדיה בע"מ. האיראקס מדיה היא חברת בת של מונפורט הנדסת תוכנה בע"מ. שתי החברות מגבות את כל היקר להן בעזרת תוכנת BOS. אנחנו כמובן מזמינים את ציבור קוראי צ'יף להירשם כלקוחות ולהאזין למוסיקה שלהם מכל מקום.
סופ"ש מקסים

אילן אגרא,
מונפורט הנדסת תוכנה, קיבוץ סער".


נשמח לפרסם ידיעות משמחות נוספות הנוגעות ללקוחות צ'יף. להעברת המידע

 
    
 


הגיק המוכשר


מעט עצב ועלבון נשמע השבוע מפי מספר אנשי מחשבים. המכנה המשותף: ההכנות לפסח נופלות על הנשים שבחייהם, ההופכות עייפות וחסרות סבלנות. שולחות אותם להתעסק בגדג'טים שלהם ברגליים מורמות (כדי לאפשר שטיפת הרצפה) והדבר היחידי שהם מסוגלים לעשות היטב הוא לשלם בסופר על עגלה עמוסה. (נשאלת השאלה כיצד העמיסו בני ישראל עגלות סופר במצרים מבלי שהגלגלים יתחפרו להם בחול המדבר). הכל הן עושות, אבל כדי לתת לכם הרגשה טובה הן תסכמנה שתסייעו בדבר אחד. אם בא לכם, זה יכול להיות הכנת החרוסת. בפניכם הוראות הכנה של מאכל מצווה כיפי.
 

חרוסת תפוזים  (מתכון שמקורו בדרום צרפת)

טחנו יחדיו
½ כוס שקדים + ½ כוס אגוזים +  ¼ כוס סוכר

גרדו בפומפייה (פומפייה חשמלית כמובן עדיפה מטעמי אוטומציה)
½ קילו תפוחים ירוקים + 1 קליפת  תפוז

הוסיפו
2 כפות מיץ לימון + 3 כפות יין מתוק + 2 כפות מיץ תפוזים

ערבבו את הכל.
(בגרסה הפרסית מוספים ¼ כפית זעפרן ו-¼ כפית פלפל)

הכרחי: לנקות את כל מה שהתלכלך ונשפך בתהליך, אחרת יהיה לזה טעם של מרור...
 

 
    
 


פילטרים - לחשוב חיובי


השבוע נכתב ברשת על תוכנת גיבוי שמגיעה בקופסת קרטון:

 "New features: אל תכלול קבצים בגיבויים".

הביטוי "New" גרם לנו לחיוך קל. הפיצ'ר של מניעת גיבוי נמנה בין הבסיסים והטבעיים בהגדרת פעולות הגיבוי של BOS. אבל הפיצ'ר הותיק מאפשר ב-BOS לא רק את השלילה, אלא שגם להכניס אל הגיבוי קבצים מסוג מסוים.

בבואנו להגדיר ל-BOS מה אנו - אדוני המידע-  רוצים להשיג, פעורות לפנינו בממשק  תיבות להזנת דרישותינו:
1.מה לגבות? (אילו קבצים, אילו ספריות, אלו תת ספריות) וגם מהיכן (דיסק המקור) לאן (דיסק פיזי או וירטואלי, דיסק המטרה). וסלחו לנו על השימוש במונח "גיבוי", הלא ידוע לותיקים מביניכם שהמידע לא נשמר "מגובה" אלה כבר מוכן לשימוש וללא צורך בתהליך שחזור כלשהו.

2. מתי ובאיזו תדירות? - כאן נוכל לבחור כל שילוב שנרצה: כל 5 דקות, כל שעה, כל שעתיים בין 08:00 ל-18:00, כל יום, כל יום חמישי, כל יום בשבוע מיום X עד יום Y, או רק ב-14 וב-28 לכל חודש לפרקים של 15 דקות ... או כל קביעה אחרת שתתאים לצרכים הייחודים שלכם.
לא רק זה, אלא שניתן גם להגדיר שמירת מספר "גיבויים"  משתנה: רק גיבוי אחרון, רק 100 גיבויים אחרונים, רק 7 או 365 ימי גיבוי אחרונים... עד ל-9999999 גרסאות. הכל בהתאם לקיבולת האחסון במערכת שלכם.

נחזור כעת לעניין הפילטרים. כאשר מגדירים את המידע לגיבוי, קיימת אפשרות למנוע את הגיבוי של סוגי קבצים מסוימים. כמו למשל AVI, JPG וכדומה.
וגם, אפשרות לגרום לגיבוי של סוגי קבצים מסוימים על אף שלא הוגדרו במפורש.

ראו עמוד http://www.bos.co.il/?doc=150141  תחת הכותרת "Exclude Files" ו-"Force Files"

 
    
  

S.O.S.

נמחקו הקבצים ?

לחץ בריבוע ?

לחץ בריבוע !


















דיסק בחקירה


הוא מונח, קריר ומבודד, על משכב רך ואנטי-סטטי. נורית ירוקה מהבהבת מולו. סביבו שורר שקט סטרילי. שני כבלים יוצאים ממנו (לחשמל ולמידע) ואפשר לדמיין שאחד הוא השוטר הטוב והשני הוא השוטר הרע בחקירה צולבת. זהו דיסק שמעורב בתיק משפטי והוא עובר תהליך של העתקה פורנזית.
מרגע הגעתו רק צילמו אותו כאילו היה דוגמנית-על בביקיני. צילמו את אריזתו מכל הזוויות, את הדיסק מכל צדדיו ואת המסמכים שליוו אותו מלפנים ומאחור. האם שאר הדיסקים במעבדה מתקנאים בו על כך? לא סביר. אבל הוא בוודאי שנוא על מישהו מסיבות אחרות.
אנשים לא מאמינים שהדיסק סובל, שאם פוגעים בו הוא יגיב, שאם מפילים אותו הוא ישבר מבפנים. הכי הרבה, הם מוכנים להסכים שזה קורה לדיסקים אך לא להתקני מידע אחרים. טעות גדולה.
למזלו, הדיסק הספציפי הזה שופך ושופך ללא התנגדות. היו כבר מקרים אחרים בהם נאלצנו לטלטל בעוצמה זו או אחרת. אבל לא לדאוג - הכל בהתאם לאמנת ג'נבה... במלחמה, כמו במלחמה, הכל כשר אבל יש חוקים.
הדיסק הזה שבוי הוא. נתפס על פי צו בית משפט, אחרי כניסה דרמטית של עורך דין מטעם ושני שוטרים בחולצות ללא רבב. כוח נוסף חיכה בכניסה ובקצה המסדרון, רק למקרה שתיווצר התנגדות. האיש שלנו הגיע עם מזוודה חומה. כולנו סבורים שצריך דחוף להחליף אותה: הציפוי החום-מטאלי שלה מקלקל את האווירה, בכלל לא מזכיר את התיקים השאפתניים שרואים בסדרת CSI. דווקא מאפרת הכלות שבאה פעם למשרד נשאה תיק כמו שלהם. אבל לה, כמובן, עניין עם אנשים המשעבדים עצמם מרצונם החופשי.
בסוף היום יורדים ממנו, מנתקים אותו, מחזירים אותו לפרטיות המארז. מבחינתו, יישמר כך עד סוף המשפט - אלא אם יחלוק מישהו על הממצאים. מעתה אין לנו עוד עסק עם המסכן. העבודה תעשה על קובץ בנפח הדיסק. הקובץ הזה לא רק ידבר, הוא ישיר! יספר כל פרט על חיי הדיסק. מה היה ומתי זה נכתב, מי פתח ומי מחק, מי ניגש, מתי וכיצד. אבל לא כל כך מהר ולא כל כך פשוט. ים האינפורמציה הזה הוא ביצה תובענית ומלכודת טירונים. כמו בזן, יש לגשת בתבונה (ויש יגידו בערמומיות), להתעלם מן הברור מאליו, לדחות את ה"רעש", להתמקד בעיקר ולשאול שאלות חכמות שהתשובות להן לאקוניות אך משמעותיות.
החלק הקשה מכולם הוא להסביר, לתרגם את הדו-שיח הסתום עם הביטים לסיפור עדות טריוויאלי שכל שופט יבין. אבל קשה מכל זה לא להתקשר רגשית לדיסק. מה שבטוח, הוא לא בסכנה ללקות בסינדרום שטוקהולם.

לשירותי מחשוב חקירתי / פורנזי צרו קשר

 
    
 

 

אינגריד


 
גם לסרט "אינגריד" (סיפורה של אמנית צעירה שמתה אחרי שנה בברצלונה) יש סצנה של פתיחת ספריה בדיסק הקשיח. איך אפשר להגיד הכל מבלי לומר דבר.
לאספנים - http://www.youtube.com/watch?v=s3wzfiA37l4
 

 
    
 

ביטוח מידע








































































התלונות של עמית

אִסְלמה


מאיסלמיזציה אתם מודאגים? 135 מיליון שקלים יעלה להעתיק את מיקומו של חדר המיון הממוגן של בית החולים ברזילי באשקלון, 135 מיליון שקלים שילכו מתקציב הבריאות והכל בגלל סגן השר מר קלוצמן וחבר מרעיו. קברים עתיקים, הם אומרים לנו, למרות שהם יודעים שאין אלו קברים יהודיים ולמרות שהם יודעים שאפשרי להעביר את הקברים וזה יעלה הרבה פחות. ואתם מודאגים מאיסלמיזציה באירופה. ישראל מתנהלת נכון להיום כמדינה דתית פונדמנטליסטית ובחסותם של הרב הקדוש נתניהו שליט, רייב בניימין בגין, האדמור הגדול אביגדור ליברמן ועוד שאר גדולי תורה וצדיקי הדור.
ומתי הסיוט הזה יסתיים? כשחילונים יעלו על בריקאדות? כשבתי כנסת וישיבות יירגמו באבנים? הרי באמת נחצה כל גבול, הרי חדר המיון הזה נחוץ וחיוני וכל עיכוב מסכן חיי אדם, האם שכחו שחורי המעיל את סדרי העדיפות שהוכתב להם מלמעלה? - פיקוח נפש דוחה קומבינות. התירוץ "שרידי עצמות יבשים על פני בני אדם חיים" לא חזק מספיק. דמוקרטיה בתחת שלי. איזו מדינה דמוקרטית משליטה על הכלל חוקים ותקנות של דת על רוב תושביה בגלל מיעוט פונדמנטליסטי? התערבות "נציגי היהדות" בשלטון בישראל היא ברברית, מסריחה משחיטות, ושבעה מכול טוב, פרזיטית, נהנתנית ועלובה יותר מתמיד. שנים אני כותב כאן כנגד כל פלאי התופעה, ושנים שתמיד יש מי שמצדיק כל פעולה כזו או לחליפין מבטל את חומרתה כלא רצינית. 127 מיליון שקל מתקציב הבריאות זה לא רציני? כמה חיי אדם אפשר יהיה להציל בכסף הזה? עיכוב מרושע ומכוון של מתקן חיוני מאין כמותו, עיכוב שיכול לעלות בחיי אדם, זה לא רציני? אז כל עשרות האירועים וההחלטות ה"לא רציניים", הם משהו מאוד רציני. ועוד הרבה לפני שאירופה תהיה מוסלמית ישראל תהיה יריב מתאים. מדינה דתית פשיסטית פונדמנטליסטית, מובלת על ידי אוסף אנאלפביתים אינטרסנטים, המתיימרים להיות היחידים שרשאים לפרש ספר עתיק.
 

בנק פרטי?


עלילות מינויו השערורייתי של דני דנקנר ליו"ר דירקטוריון בנק הפועלים ופיטוריו השערורייתיים של קודמו, מציגים את בנק הפועלים כמגרש המשחקים של שרי אריסון. בנק בו היא מחזיקה רק 40% מהמניות. אז אולי היא בעלת המניות הגדולה ביותר אבל מדובר בבנק ציבורי שרוב המניות בידי הציבור. הצורה בה הושתק הדירקטוריון נוכח המינוי הקלוקל הנ"ל שהביא את הבנק לקרב עם בנק ישראל על פיטוריו מאוחר יותר של מר דנקנר. מציג את בנק הפועלים באור מאוד בעייתי, ומחייב חקיקה שתרחיק אנשים כמו שרי אריסון. אנשים שלא רק שאינם שפויים בעליל ומנהלים דו שיח עם רוחות ושדים, הרי שאין להם כישורים בכלל לנהל שיחת חולין על עסק כלשהו שלא לדבר על בנק, ממוקדי ההשפעה, למרות שהם בעלי מניות.
 

ביטוח?


יסלחו לי לקוחות צ'יף מענף הביטוח, אבל בעיניי חברות הביטוח הן נבלות בכל העולם, כל העסק הזה מבוסס על הונאה אחת גדולה. והאמת היא שלמה אפשר לצפות מעסק שאמור לעשות כסך מצרות שאולי יקרו למישהו. בישראל מבצעות חברות הביטוח תרגיל שנאסר עליהן במפורש בבתי המשפט אבל למרות הכל הן ממשיכות בו. הן מחתימות תובעים על כתב סילוק עתידי. משמעות הדבר "רוצה לקבל כסף עכשיו תחתום שבעתיד לא תדרוש עוד". כך קורה שאדם עובר תאונת עבודה מקבל את דמי הביטוח ומחויב לחתום על ויתור על תביעה עתידית אבל והיה ומאוחר יותר מסתבר שמדובר בנזק רב יותר שאמור לזכות את התובע בסכום גבוה יותר, דבר שהתובע לא יכול היה לדעת בעת שקיבל את הפיצוי הבסיסי. אזי חברת הביטוח מנפנפת מולו את כתב הוויתור שלו. פעם אחר פעם פסק בית המשפט כנגד חברות הביטוח בנושא הנ"ל. ההתניה נאסרה בחוק. אבל חברות הביטוח ממשיכות בשלהן, ברור שהן זוכות בלא מעט הצלחות שכן תובעים רבים או שאינם מודעים לזכויותיהם או שאינם יכולים לממן תביעה משפטית. עד כאן עובדות.
מה שאני מתקשה להבין הוא מדוע בתי המשפט לא צולבים את חברות הביטוח בקנסות ענק, מדוע המפקח על הביטוח עצמו לא קונס אותן (נו את זה אני דווקא כן מבין, כי מחר הוא יחפש עבודה ולצנוח למשרה בכירה בחברת ביטוח מחייב אותו להשתמש בלשון עד אז, גם אם הריח לא משהו). כדי לעקור את התופעה מהשורש ולחסוך בבזבוז זמנו של בית המשפט וכמובן לאכוף את החוק, צריך לשרוף לנבלות את התחת. עברתם על החוק כי לא רציתם לשלם 10,000 ש"ח? שלמו פי 10! חוזר על עצמו? שלמו פי 20! וכן הלאה. אחת הסיבות לזלזול בחוק הוא שבתי המשפט הם כמו סוס עם טריכות (סכי- עיניים) , לא רואים ימינה או שמאלה, לא מתעניינים בהשלכות או שמשמעות רק בנושא הצר העומד לנגד עיניהן.
 

ביטוח בריאות


הקונגרס האמריקאי העביר סוף סוף את חוק ביטוח הבריאות החובה בארה"ב. מדינה שמחלה פירושה היה פשיטת רגל. (סרטן? עדיף להתאבד!) חוק ביטוח הבריאות איננו עניין קפיטליסטי. וכל אותם אלו (ויש ישראלים רבים מביניהם) שמצהירים שזה יפגע בכלכלה האמריקאית, שוכחים שכלכלה איננה רק מספרים, כלכלה היא קודם כל בני אדם. הם מניעים את הכלכלה בעבודתם, ביכולת הייצור שלהם, ברעיונות שלהם ובכוח הקניה שלהם. אין שום סיבה שילד ימות מאסטמה בגלל שלהוריו אין כסף לטפל בו. מחר אותו ילד יהיה עוד בורג במערכת כלכלית. שיעור התמותה ממחלות סטנדרטיות בארה"ב הוא גבוה למדי ביחס לעולם המערבי, לא בגלל שאין לאמריקאים את הכלים אלא בגלל שלחולים אין את הכסף. מזעזע אותי שיש אנשים שחושבים ברמה של בריאות=כסף, מזעזע אותי לחשוב שחיי אדם מאוזנים בכזו קלות על ידי חופן דולרים. מזעזע אותי לחשוב שיש אנשים (בריאים, כפי הנראה) שלא מבינים שרבים מן ההומלסים המאכלסים את רחובות ניו יורק ולוס אנג'לס הם נפגעי מערכת ביטוח הבריאות האמריקאית הקפיטליסטית. בכל אירופה וגם בישראל, קנדה ומקומות אחרים ביטוח בריאות הוא חובה כי חיי אדם חשובים קצת יותר משער המטבע.
 

מטען חורג


60% מהפרויקטים בתחום התחבורה בישראל חורגים מהתקציב (עד כדי 70% מהתקציב המתוכנן) ו-80% מהפרויקטים לא עומדים בלוח הזמנים. המספרים הללו מדאיגים במיוחד כי ממש לא ברור לי איך נסגרים מכרזים. הרי הזוכים במכרז זוכים בו בין היתר על בסיס עלות ולו"ז, אז אם הסטייה כל כך משמעותית הרי שכולם בלי יוצא מהכלל מוצצים מספרים מהאצבע. עוד יותר מטרידים אותי אלו שבודקים את המכרזים וההצעות: במספרים הללו או שמדובר שחסרי כישורים לחלוטין או שמדובר בחייטים שתופרים מכרזים. לא מדובר במיליונים בודדים, מדובר בפרויקטים בהיקף מתוכנן של 37 מיליארד שקלים שקפץ ל-53 מיליארד וכל זה מקופת הציבור אז או שיש כאן אוסף גנבים או שיש כאן אסופה של לא-יוצלחים.
 

אינטרסים


בכל מקום בעולם יש שחיתות ישראל איננה חריגה לטוב או לרע בכל מקום בעולם יש אינטרסים פוליטיים, נפוטיזם, ושאר גועל נפש. אבל בשום מקום בעולם לא יעז פוליטיקאי לשרוף כספי ציבור בקלות כזו ולצאת נקי. כל כך התרגלנו לחרא הזה שאחרי שבועיים של רעש וטוקבקים הכל נשכח והנבלה יבחר שוב. רק עכשיו הסתיימו הבחירות האזוריות בצרפת וחוסר שביעות הרצון של הציבור מהתנהלותה של מפלגת השלטון היה כל כך נחרץ שהסוציאליסטים לקחו 21 מתוך 22 מחוזות. זה נקרא להעניש!
אנחנו עם טמבל עם זיכרון קצר, זו לדעתי הסיבה שיש לנו ביבי!

וסרטים רבותי חוזרים השבוע במקומם הקבוע:
http://video.videowebgate.com/index.php?pt=feature

תגובה לשורות של עמית

 
    
 

אין סדר פסח
בלי שמישהו ישפוך על המפה יין

אז בואו נקבל את כתם בפרופורציה

 
   
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
  
 

נשמח לקבל הערות והארות, המלצות ובקשות או קישורים לאתרים מעניינים לדואל: magazine@chief.co.il

 
 
   
 

http://www.bos.co.il

 
 

ידיעון זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 
 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2010