גיליון מספר 21 שנה VIII - יום חמישי, 29 במאי 2008

 

«-לגיליון קודם 2008 לגיליון הבא-»

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

    

יש שני סוגים של מערכות מחשב:
אלו שכשלו, ואלו שעומדות להיכשל

 

 

 
 

גרסת BOS העדכנית הינה BOSv 2.2.3
 

▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS2008.PPS

   
 

למכירה:
הדומיין www.marketing.co.il











Image: FreeDigitalPhotos.net



שם טוב, שמן טוב


הסינים באים. 11 יצרנים סיניים קיבלו אישור לייצר תקליטורי בלו-ריי. המשחקים האולימפיים יתקיימו השנה בסין ואפילו עיריות (לא יפה לכתוב "מושתנות", תמצאו לי בבקשה מילה נרדפת מכובדת יותר...) כמו שלנו משתוקקות לשלוח משלחות ייצוג ותיור לבייג'ין ע"ח משלם המיסים. סין בכותרות, סין דורסת את טיבט, הסינים נפגעים קשה ברעידת אדמה גדולה ואנשים טובים סביב העולם מנסים לעזור בתרומות. יותר SPAM מאי פעם מגיע מכתובות בסין ובאותיות סיניות (האם הם משוכנעים שנבין אותן?). כעת גם פנתה אלינו מי שהציגה את עצמה כנציגת "הרשות לרישום שמות דומיין בסין, סינגפור ואסיה המזרחית" כדי להזהיר אותנו שחברה (פלונית) סינית הגישה בקשה לרשום את שם הדומיין שלנו בתוספת הסיומת cn. (סין) ו-sn. (סינגפור)... לטענת הפונה, הדרך הכדאית ביותר למנוע זאת היא לשלם לרשות שלה כמה מאות דולרים כדי להקדים ולתקוע סייבר-יתד במזרח הרחוק. יתכן והיא צודקת.

מספר שמות מתחמי רשת האינטרנט - domain names -עובר היום את 9 הספרות. אף על פי כי מספר השילובים האפשריים בין אותיות לטיניות קיימות הוא גדול בהרבה ממספר הדומיינים הרשומים,  אין ספק כי בין השמות יש את היותר ויש את הפחות אטרקטיביים. שמות דומיין טובים לעסקים עוברים ידיים בתמורה לסכומי עתק (השיאן של כל הזמנים היה פעם www.business.com שנמכר בשבע וחצי מיליון דולר).
ידוע על רבים שמראש צפו את גל הדרישה לשמות "טובים" ורשמו אותם על שמם כהשקעה, גם אם התכוונו -וגם אם לא- לעשות בהם בעצמם שימוש אי פעם. באנגלית קוראים לאנשים או גופים אלו "Cyber-squatters", מלשון squat =  גחינה, רביצה.
באותו שם מכנים גם את מי שרשם דומיין דומה לשם של מותג מוכר כדי למשוך אליו את הטועים בהקלדת אותו שם מפורסם. התופעה מאוד נפוצה בעולם כולו ופוגעת בבעלי מותגים שבנו את שמם בהשקעה מתמשכת לאורך השנים. היא מפרנסת יפה אלפי משפטנים העוסקים בתביעות לביטול שמות בעלי צליל הדומה (לשם חברה או מותג מפורסמים) עם סיומת com. וסיומות נוספות. אותן פרשיות מסתבכות כאשר קמים גם גופים עסקיים מקומיים בעלי שם זהה לשם הדומיין ה"דומה" למותג עולמי מפורסם.

בזירה המקומית זכור המקרה של סלקום, שתבעה את אקוואנט על כי זו רשמה שם דומיין www.cellcom.net.il. למרות הטענה של המשיבה, כי סלקום בנתה עד אז את שמה בתחום תקשורת האלחוט ואילו אקוונט פועלת בתחום אחר - תחום האינטרנט- סלקום זכתה. יש לזכור כי המקרה התרחש בתקופה ששני התחומים היו די מופרדים הן בפועל והן בתודעת הציבור. אם אתם חושבים שבבית המשפט מקיימים את החוק אבל לא דואגים לעשיית צדק, אתם לא לבד. מה ייקרה עם חברה גדולה תצא עם מותג מסוים ותרשום על שמו דומיין, למרות שפירמה קטנה נקראת באותו שם כבר שנים רבות? כנראה שהפסיקה תהיה על פי חוק... הג'ונגל!.

העובדה שגוף או אדם רשם על שמו שם מתחם לא מבטיחה לו בעלות חוקית על השם, וגם לא מאשרת כי אינו מפר זכויות של אחרים. מאידך, העובדה שאדם רושם שם לא קובעת שאסור להשתמש באותו שם כדומיין או כשם חברה במקום אחר בעולם. כדי למנוע הסתבכויות מסוג זה, חשוב לבחור שם דומיין כחלק בתכנון האסטרטגי של הגוף העסקי, יחד עם שם החברה ואת השמות רשומים בפריסה בינלאומית. שם החברה, שם הדומיין, לוגו החברה וכו', הם קניין רוחני והחוק מאפשר מנגנונים להגן עליהם.
החוק גם אוסר על רישום שמות דומיין פרטיים כדי להגן על נושאי אותם שמות מלידה, עובדה שהופכת אותם לבעלים טבעיים על השם. דוגמה למקרה שלא הגיע לערכאות הייתה דרישה בריונית של רשת "קפה הלל" לשנות את שם ושם דומיין של רשת דוכני קפה לאירועים "בר הלל" שהייתה שייכת למשפחת בר הלל. ה-בר הללים, מסתבר, הם כולם אנשים טובים ופייסניים כמו שהם מציאותיים, כך שוויתרו על זכויותיהם מבלי להלחם. אבל מאז נודע לנו הסיפור, ל"קפה הלל" אני לא נכנסת יותר.

פ.ג.

   
 


צער בעלי אלקטרוניקה


אנשי טק-רפאבליק נזכרו השבוע (כן! גם הם ממחזרים חומר :-) בסדרת התמונות שהתפרסמה ב-2006, כאשר משוגעים לדבר צלמו את ניסיונותיהם לנתח צפרדעים... רק שבמקום צפרדעים השתמשו בדיסקים קשיחים (צער בעלי אלקטרוניקה). חובבי הג'אנר חסים על החי וחיים על הדרייבר.
דגם הדיסק Hitachi Travelstar שמככב שם קיבל במעבדה של צ'יף את הכינוי Hitachi" "Trouble-star, אתם יכולים לנחש למה.
בכל מקרה, לבעלי קיבה חזקה, התמונות נמצאות בקישור content.techrepublic.com
 

   
 

הזמנה

באדיבות חוג המחשבים של יוצאי צה"ל ברעננה,
מועדון ליונס מספר 100021 מזמין
את חובבי המחשבים להרצאה בנושא
"שחזור מידע ושמירה
על שרידות המידע הממוחשב- 2008"

האירוע מיועד לאנשי מחשבים
ולמשתמשים מתקדמים

ההרצאה ללא תשלום ותתקיים
ביום רביעי ה-4 ביוני, בשעה 19:30,
במרכז קהילתי שפינוזה, רחוב שפינוזה, רעננה.

המעוניינים להגיע מתבקשים לצור קשר עם מר אברהם שביט, בטלפון 077-4044213
 

   
 































































































BOS למתקדמים

כפתורים וידיות


משתמשים חדשים וקבועים של מערכת BOS פנו אלינו בבקשה לתיאור קצר של משפחת כלי העבודה החיצוניים המצטרפים לתוכנת BOS ומבצעים פעולות משלימות על פעולת מערכת הגיבוי והשרידות עצמה.
 

סט כלים המובנים לתוך התוכנה:


1. Archive. כלי להגדרת ספריה או קובץ כחומר ארכיוני, לשם הגנה על המידע מפני שינויים ועדכונים בחומר המקורי. כלי זה שימושי במיוחד בהגנה על ספריות הנהלת חשבונות משנים קודמות או על קבצים בעלי משמעות משפטית שאין ברצוננו ששינויים שיתבצעו במקור המידע ישפיעו על ההעתק המגובה.

2. Extend. כלי הגדרה להרחבת דיסק. באמצעות כלי זה ניתן להעביר כל ספריה מקומית מהגיבוי לדיסק פיזי נפרד מבלי שיחול כל שינוי נראה לעין בספריות המקור. כלי זה שימושי במיוחד להגדרת ספריות גיבוי של שרת או תחנה לדיסק נפרד, כך שבעת הצורך ניתן לנתק את הדיסק ולהעביר אותו למערכת הזקוקה למידע הנמצא בו, ללא כל הפרעה לפעולת הגיבוי של שאר המערכת.

3. Manage Extensions. כלי לניהול הרחבות הדיסקים הקיימות במערכת. הכלי מאפשר חיפוש ואיתור הרחבות דיסקים שהותקנו במערכת ולציין את מיקומן הפיזי האמיתי.

4. DiskAlive. כלי מובנה בשירות BOSMonitor הבודק את תקינות הדיסקים הקשיחים במערכת. הכלי מבצע בדיקת קריאה בלבד לדיסקים הקשיחים שהוגדרו לו לבדיקה ומציג את תוצאות הבדיקה בכל דיווח גיבוי. בנוסף לכך סורק הכלי את אירועי המערכת ומתריע על בעיות ותקלות בעבודה מול דיסקים בתקופה האחרונה.

5. EnterpriseManager. כלי לניהול ובקרה על מערכות BOS מרוחקות. הכלי מסוגל לסרוק את הרשת ולאתר מערכות BOS הנמצאות בה, להציג את האירועים והפעולות שאירעו באותה המערכת ולעדכן גרסה תוכנה במערכת המרוחקת.

 

סט כלים הנמצא בספריית ההתקנה של BOS עצמה:


6. DDSetup.exe. תוכנת Disk Duplicator יוצרת העתק נאמן למקור של הדיסק הקשיח לדיסק קשיח אחר או לקובץ, גם תוך כדי עבודה, גם אם יש בדיסק תקלות וגם בתצורת עדכון בהעתק קיים רק מקטעים שהשתנו במקור. התוכנה מייצרת העתק שלם המהווה ראיה משפטית המכיל את כל תוכן הדיסק כולל המידע שנמחק בו ומאפשר לבצע הצלת נתונים ושחזור קבצים מחוקים מתוך ההעתק. ההעתק המיוצר על ידי התוכנה הנו בהתאם לסטנדרטים בינלאומיים וניתן לפתיחה ולשימוש באמצעות כלים ותוכנות רבים, ניתן אף לטעון אותו ככונן רגיל נוסף על גבי מערכת Windows או Linux.

7. OutlookOptions.exe. תוכנה להגדרות גיבוי תוכנת ה-Outlook או שרת ה- Exchange. התוכנה מאפשרת הגדרת תיבות דואר או ספריות באופן גורף או בודד לגיבוי.

8. MBImport.exe. תוכנה ליבוא אוטומטי של כל תיבות הדואר משרת הדואר לתוכנת ה Outlook המקומית. מומלץ להפעיל את התוכנה דרך תוכנת OutlookOptions.exe

9. InstallManager.exe. תוכנה להתקנה מרוחקת של תוכנת BOS. התוכנה משמשת בעיקר לעדכוני גרסה במחשבים מרוחקים. כדי להפעילה מומלץ לערוך את קובץ ההגדרות שלה: RemoteInstall.bos ולהפעילה דרך מסך Enterprise Manager בדף Util אשר בתוכנת BOS Monitor.

10. UniCopy.exe. תוכנה לגיבוי קבצים וספריות עם שמות שאינם ניתנים לטיפול על ידי מערכת ההפעלה או שאורך מסלול הקובץ גדול מהאורך שמערכת ההפעלה מסוגלת לטפל בו.

 

סט כלי העבודה הנמצאים בספריית Utils בהתקנת BOS כולל את:


11. DirMonitor.exe. תוכנה לניתוח היקף הגיבוי הצפוי, התוכנה בוחנת את הספריות שהוגדרו לה ומזהה כל שינוי בכל קובץ ברחבי הרשת ומסכמת אחת ל 10 דקות, חצי שעה או שעה את היקף יצירת או שינוי הקבצים בספריה זו.

12. RemoteAt.exe. תוכנה להפעלה מרוחקת של פקודת תזמון במחשב אחר. התוכנה מאפשרת הרצת משימות מתוזמנות במחשבים מרוחקים.

13. SESBuild.exe. תוכנה ליצירה אוטומטית של הגדרות גיבוי – Sessions. התוכנה סורקת את שרת או ספריות היעד ויוצרת באופן אוטומטי הגדרת גיבוי לכל ספריה בה נמצאו קבצים המתאימים לדרישה. אופן השימוש הנפוץ הנו לאיתור קבצי ADF.FIX של חשבשבת ויצירת הגדרת גיבוי לכל הספריות בהן נמצאים קבצים אלו. למשל, במידה ונוצרה ספרייה כגון שנת הנה"ח חדשה, התוכנה תצרף אותה באופן אוטומטי להגדרת הגיבוי. בצורה דומה ניתן לטפל גם בפרויקטים הנדסיים או גראפיים.

14. ShadowView. כלי עזר להגדרת המערכת כך שניתן יהיה לעיין בגיבוי שרת דואר או תוכן של קובץ PST הנמצאים בגיבוי ממחשב מרוחק שלא הותנה בו תוכנת BOS.

15. vdm.cmd. כלי עזר לטעינת קובץ IMAGE שנוצר באמצעות Disk Duplicator או באמצעות VMWare כדיסק נגיש לקריאה וכתיבה.

 

סט כלים נוספים המסופקים על פי דרישה ללקוחות בהסכם שירות:


16. BOSChanger.exe. תוכנה להחלפת דיסק יעד הגיבוי של BOS מדי יום בשעה מוגדרת. התוכנה יכולה לקבל שני דיסקים כיעד גיבוי ומדי יום להחליף ביניהם באופן אוטומטי.

17. BOSDeleted.exe. תוכנה לאיתור כל הקבצים שנמחקו בתקופה מוגדרת בעת ביצוע גיבוי מסוים. התוכנה סורקת את כל דיווחי הגיבוי הקיימים במערכת ומסננת מתוכם את שמות ומסלולי הקבצים שנמחקו בתקופה המוגדרת.

18. BOSDrive.exe. תוכנה להגדרה אוטומטית של גיבוי BOS לדיסק נשלף או נייד. לעתים קרובות אנו מוצאים שמערכת ההפעלה מגדירה אות כונן שונה לדיסק נשלף בכל פעם שהוא מחובר למערכת, תוכנה זו מגדירה ל-BOS את אות הכונן המתאימה לכונן הגיבוי שחובר.

19. BOSRemote.exe. תוכנה פשוטה (בעברית) להגדרת גיבוי למערכת BOS מתחנה מרוחקת. התוכנה מאפשרת הגדרת סט גיבוי ותזמון לביצועו מכל תחנה אחרת ברשת וללא התקנת תוכנה.

20. UniCopy.exe. גרסה מורחבת לגיבוי קבצים בעייתיים וספריות בעלות שמות ארוכים.

21. UniSinc.exe. תוכנה לסנכרון בין שתי ספריות. התוכנה מבצעת סנכרון מלא בין שתי ספריות שמוגדרות לה, קבצים חדשים או מעודכנים יעודכנו ליעד וקבצים שנמחקו ימחקו מהיעד. תוכנה זו משמשת בדרך כלל לגיבוי ראשוני מסיבי.

22. CopyLink.exe. תוכנה לשמירת מסלול ושם קובץ לשם משלוח כתובתו כקישור באמצעות דואר אלקטרוני למשתמש אחר באותו הארגון. התוכנה חוסכת את הצורך לשלוח את הקובץ המלא בצרוף להודעת הדואר הפנים ארגוני ומאפשרת לחסוך בתעבורה ובנפח דואר.

23. MFDD. כלי לביצוע סנכרון קבצים מרובים ברמת עדכון המקטע הבודד. כלי זה מאפשר להגדיר ספריה על כל הקבצים הנמצאים בה לסנכרון מול ספריית יעד מרוחקת כך שרק המקטעים הבודדים שהשתנו יועברו בפועל.


לשאלות ובקשות צרו קשר

   
 

צורב עם דיסק


חברת פיליפס השיקה שני דגמים חדשים של צורבי DVD המגיעים עם דיסק קשיח מובנה. דגם ה- DVDR5570H עם דיסק בקיבולת 250GB, יעלה כ-670 דולר, ודגם ה-DVDR5520H עם דיסק 160GB, כ-570 דולר.
לשני הדגמים יש חיבור HDMI,  ויכולת "Upscaling" ל-1080p (להתאמת ביצועי נגן ה-DVD עם רמת מכשירי ה-HDTV העכשוויים).
המכשירים מגיעים עם digital coaxial input שמאפשר הקלטת אודיו רב-ערוצית 5.1, ויכולת HDD Media Jukebox כדי להקל על המעבר של קבצים דרך USB. בנוסף, יש להם גם חיבוריות i.LINK .
אם המונחים "One Touch Pause Live TV" ו-"One Touch Recording" עדיין לא אומרים לכם כלום, הרי שהם מאפשרים למשתמש לעצור או להקליט באמצעות נגיעה אחת בודדת בכפתור. ובהמשך, ניתן להמשיך לנגן, או לנגן מחדש, או לשמור, או לשתף חברים בכל את. הודות לדיסק הקשיח, מכשירי ה-DVD מסוגלים להציע Time Shift Buffer ייחודי, קרי הקלטה אוטומטית של עד שש שעות של תוכניות בכל עת שמדליקים את היחידה.
פיליפס מתגאים בתמיכה כפולה, מה שמבטיח תאימות לכל מכשיר DVD+R/RW או DVD-R/RW אחר. פיליפס ערבים שכל תקליטור DVD שייצרב בכל אחד משני הדגמים הללו, יהיה ניתן לנגן אותו בכל נגן DVD אחר.
לסיכום: רשימת המטעמים:

• One Touch Pause Live TV
• Instant Replay
• Automatic 6-hour buffer recording
• HDMI 1080p upscaling
• Progressive scan component video
• Dual Media support for 100% recordability and 100% playability
• One touch recording
• Store up to 300 hours of TV recordings on the 250GB DVDR5570H
• Store up to 170 hours of TV recordings on the 160GB DVDR5520H
• 5.1 channel audio recording of TV programs
File transfer capability between HDD, DVD, & high speed USB 2.0
• HDD Media Jukebox for storage and playback of movies, music, and photos
• i.LINK for direct connection to digital cameras/camcorders
• Inbuilt Hybrid Digital/Analogue TV tuner
 

   
 

עוזי כהן
אחד הסמלים נפטר. השיטה חיה ובועטת























"קרב תרנגולים" - אקוורל ודיו,
טיאודולו רומולו, 570 750X מילימטר.








































































































השורות של עמית

צמצום האבטלה?


הנפוטיזם הנפוץ כל כך בישראל בחברות הממשלתיות אמור להסתיים עם כניסת חוק חדש שימנע העסקת בני אותה משפחה. נכון שכבר תימצא הדרך להתחכם לחוק הנ"ל, כפי שמתחכמים לתקשי"ר כבר שנים רבות. מצד שני, מדובר בצעד נכון לכיוון הנכון. אם אכן יכנס החוק לתוקף ויכפה מיידית, יצאו עשרות אלפי עובדים ממעגל חוסר המעש (בתשלום גבוה) מתוך החברות הממשלתיות למעגל האבטלה. אבל מה שהחוק התעלם ממנו הוא, משרדי ממשלה, בתי המשפט ועוד גופים ממשלתיים אחרים שאינם מוגדרים כ"חברות". נו טוב... צריך להתחיל היכן שהוא.
 

פרידמן – ברק


אהרון ברק ממשיך לתקוף קשות את שר המשפטים פרידמן, הפעם הוא טוען ששר המשפטים מציג את בית המשפט העליון כקריקטורה. בדיעבד, ברור שבית המשפט העליון הוא באמת קריקטורה... מעיין מועדון חברים בו אפילו אלו שפרשו לגמלאות (כמו מר ברק עצמו) עדיין מככבים בו. סוג של קריקטורה של מועדוני הקשישים במעמד העליון הבריטי. לבית המשפט העליון אין מערכת ביקורת או בקרה ומעולם לא שמעתי שופט שמבקר שופט אחר.
בארץ הקודש מערכת המשפט היא בכלל קריקטורה ועל זה אין איש חולק: שופטים שאולי יש להם הכשרה אבל אין להם שכל ורבים מביניהם כנראה לא יודעים (או שכחו) קרוא וכתוב; פסקי דין מגוחכים לעבריינות כבדה ופסקי דין כבדים לעבירות קלות. בית המשפט העליון אמור אמנם למתן ולאזן את המערכת השלטונית ואין ספק שמדובר במערכת נחוצה, אבל מערכת שמנסה -ולפעמים מצליחה- לשנות חוקי יסוד, מתערבת במערכת הדמוקרטית מעל לרצוי... אם היו חברי ה"חונטה" של העליון נבחרים על ידי הציבור, ניחא, אבל הם נבחרים בינם לבין עצמם ועל כן כוחם גדול מדי. פרידמן אולי לא שה תמים אבל אהרון ברק, האיש שהוביל את בית המשפט להתנגשות ראש בראש עם המערכת הפוליטית, מגן על עברו ועל חבריו. והאינטרס הזה עומד הרבה לפני האינטרס של תושבי מדינת ישראל והדמוקרטיה.
 

אם הטיפשות הייתה מחלה כואבת


אחד לאחד הצרפתים הם אנשים משכילים, ואם תוציאו מהכלל את הפריזאים הרי שהם בממוצע גם נחמדים ומסבירי פנים. כעם, הצרפתים הם העם הכי טיפש בעולם. מצד אחד הם רוצים יותר כוח קניה, אבל... לעבוד בשביל זה? חס וחלילה!. החוקה שלהם קדושה, והחוקה נותנת זכות לכל טמבל לבנות איגוד. ואכן, לכל טמבל בצרפת יש איגוד. והאיגודים הללו מחסלים במהירות כל שריד חיובי של הכלכלה המקומית. הדמוקרטיה הצרפתית היא נושא לוויכוח ומאבקים אבל היא לא באמת קיימת. הנשיא הנבחר שייך למפלגת ה- UMP אבל מי שבאמת שולט בצרפת הוא ה-CGT האיגוד המקצועי החזק ביותר בצרפת והוא שייך... למפלגה הקומוניסטית (מהקטנות ביותר בצרפת). כך שאם הנשיא רוצה להעביר רפורמה (והוא רוצה מאוד) הוא צריך להתמודד עם המפלגה הקטנטונת שיכולה לתקוע לו את המדינה.
הצרפתית רוצים את הרפורמות אבל לא ייפרדו מכרטיס החבר באיגוד עבורה. וכשסרקוזי נכשל או מתעכב הם יצאו לרחובות ו...ישבתו במחאה על כך. בימים אלו מנהל ה-CGT מאבק בנשיא בכל החזיתות אבל סרקוזי שאיננו איש טיפש, מראש סיבך לאיגוד את החיים בכך שהעביר חוק שירות מינימום, דהיינו אתה יכול לתקוע את רוב התחבורה אבל לא את כולה. החוק הנ"ל מוציא קצת את האוויר מהמפרשים של האיגודים.
אבל הצרפתי -שמתקשה להבין שהנשיא הנוכחי מנסה לעשות מה שאף אחד לא הצליח עד היום ורובם לא ניסו כלל- כל כך טיפש שכל עיכוב בתהליכים הוא "מעניש" את מפלגת הנשיא וכך קרה שבבחירות המוניציפאליות הענישו הצרפתים את ה- UMP ובחרו בסוציאליסטים (שבכלל אינם מעוניינים ברפורמות).
הצרפתי הממוצע חסר אמביציה וכל מה שמעניין אותו זה אוכל, יין וחופשות. עבודה? חס וחלילה! אבל מה... חופשה, יין ואוכל עולים כסף גם בצרפת. וכשאין מספיק כסף אז בצרפת שובתים, לא הולכים לעבוד יותר, למרות שהיום קיימת גם בצרפת אפשרות לעבוד שעות נוספות (והאיגודים מוטרפים בגלל זה). הצרפתי רוצה לצאת לפנסיה בגיל 55 (רצוי 50) אבל לקבל תשלומי פנסיה גבוהים מספיק כדי לחיות מזה טוב. הוא רוצה להמשיך לעבוד רק 35 שעות עבודה בשבוע. הוא רוצה לאכול שתי ארוחות ביום במסעדה, להחזיק שתי מכוניות, ולשבות מתי שבא לו. והיום, אחרי הרבה שנים של בטלה, הכלכלה הצרפתית מתנהלת לה בעצלתיים כמו לוויתן לכיוון החוף... אף משקיע זר עם טיפה שכל ומחשבון קטנטן לא ישים שקל/דולר/פאונד בצרפת, וזה אומר פחות מקומות עבודה וזה אומר שביתה במחאה על חוסר במקומות עבודה. וכן הלאה... אפשר למות מטיפשות והכלכלה הצרפתית גוססת.
 

בטח שמתם לב


בטח שמתם לב שתהליכים מדיניים במדינת ישראל תלויים ישירות במשטרת ישראל. ולראיה כל חקירה משטרתית כנגד אהוד אולמרט מביאה באופן אוטומטי למשא ומתן עם מי מאויבינו. תארו לכם מה יקרה אם יהיה שלום. אבוי, לא יהיה שום אפשרות לבצע ספינים. ומר כבוד ראש הממשלה יצטרך רחמנא לצלן לתת תשובות לעם ישראל.
 

איפה הגבול


כשהופצצה (ועדיין מופצצת) העיר שדרות אמרו קברניטי מדינת ישראל ש"אם תפגע אשקלון...”. לפני שבועיים נפגעה גם אשקלון, ובנס לא היו יותר נפגעים. והמדינה שותקת. היום, כשברור שהחמאס יכול להגיע לאשדוד, כבר לא יוצאים בהצהרות, רק מרחיקים חיילים מהטווח. מעניין מתי תזיז המדינה את התחת, אולי כשירושלים תופגז? ואולי תל אביב?
אנחנו נעים בין הטיפות, מספר הטילים ופצצות המרגמה שנוחתות בישראל הוא חסר תקדים ואף מדינה בעולם לא הייתה שותקת על כך, מדינת ישראל הפכה את תושבי הדרום (בינתיים) לברווזים במטווח וסומכת על המזל. זה נכון שהעולם סופר נפגעים אבל אני לא חושב שלברווזים במטווח יש את הסבלנות להתעסק במתמטיקה.
 

במאים ישראלים


במאים ויוצרים ישראלים אחרים תמיד מתלוננים שלא מתייחסים אליהם ברצינות בישראל, שלא מפרגנים להם ושהם לא מצליחים להרוויח למחייתם בארץ. מעניין למה, רבותי אתם משעממים אותנו! הבמאי הישראלי הטיפוסי עוסק באופן אובססיבי בסכסוך הישראלי-פלסטינאי כאילו אין שום דבר אחר במדינת ישראל. יש רק ערבים ויהודים, קחו את גל אוחובסקי ואיתן פוקס שהם באמת טובים, גם הם לא מצליחים להתחמק. כשגל אוחובסקי עושה סרט ויהיה טוב ככל האפשר, תמיד יהיה שם איזה ערבי/פלסטינאי מסכן בדרך כלל עליז. בכל חור בצרפת אני רואה סרטים ישראליים שלא שמעתי עליהם ואין אפס: כולם מתעסקים במה שיצא לכולנו כבר מכל החורים. רבותי הבמאים והיוצרים הנכבדים: אתם משעממים אותנו, לא אכפת לנו הדעות הפוליטיות שלכם ובאמת שנשבר לנו, אנחנו חיים את הסכסוך הזה וכשאנחנו יוצאים לקולנוע אנחנו רוצים בילוי, הנאה, ולא פק"ל רגשות אשם. למה בכל מדינה בה מפיקים סרטים אפשר לעשות קומדיות בלי מוסר השכל וטרגדיות שלא יכללו הלקאה עצמית? תראו את הצרפתים, הקולנוע שלהם הוא מהטובים בעולם (המערכת חולקת!) יש להם הרבה על מה לבכות אבל הם מעדיפים לצחוק, יש להם הרבה בעיות אבל הם לא ידחפו לציבור את הבעיות הללו בזמנו הפנוי.
רוצים כבוד? רוצים כסף? תנו לנו בידור ולא עונש!
(גורמים קונפורמיסטיים במערכת מאמינים כי היהדות והישראליות צמחו והתפתחו היסטורית מטרגדיה לטרגדיה, עד כדי שהסגנון נקשר אמיצות לאיכויות והנכסים התרבותיים שלהן. מאותה סיבה, זה הנוטש את הטרגדיה נוטש גם את האיכויות, דוגמת מל ברוקס וסרטי הבורקס...)
 

סרטים


כלות, יאו מינג עם מיני מי, קונדומים, טבעת בתחתונים ולא מעט פרסומות של רנו. כרגיל ב:  http://video.videowebgate.com/index.php?pt=feature

 

תגובה לשורות של עמית

   
 

למכירה

אופנוע נחמד ואהוב
נמכר מפאת תת-שימוש.
Peugeot TKR, 50 cm3
שנת 2002 עם טסט עד נובמבר 2008
כולל: ארגז, קסדה חדשה ושרשרת.
 

לרציניים בלבד: 054-4903125

   
 

הישר מהמחלקה ההמטו-אונקולוגית
סיבוב שני - פרק 22
מאת א.א. (לפרק הקודם)


אני כבר חוגג חודש ימים לאשפוזי בבית החולים במסגרת הסיבוב השני במאבק שלי בלויקמיה. חודש של עליות ומורדות. עד כמה שישמע הדבר אבסורדי ומקומם, המלחמה האישית שלי אינה במחלה ובהשפעותיה הפיזיות והמוראליות. עם אלו אני מסתדר לטוב יותר או קצת פחות. המלחמה האישית העיקרית היא במערכת מיזוג האוויר של חדרי שאינה ניתנת לוויסות ומקפיאה אותי בעודי חי. הרופאים מכחישים שזה חלק מהטיפול הרפואי וכולם כבר עייפים מרוב ניסיונות להושיע וישועה אין!
אם תשמעו על חולה לויקמיה שהחלים ממחלתו וקפא למוות, תדעו על מי מדובר.
השבועות האחרונים לא היו קלים. ימים רבים הייתי חלש מדי ואפוף חום ותרופות הרגעה ולא הדלקתי כלל את המחשב ואת הטלפון הנייד. זו גם הסיבה למרווח הארוך בין כתיבת הפרק הקודם לפרק זה. רק בימים האחרונים הוטב מצבי עד כדי גילויי ערנות בולטים המתבטאים בחידוש העניין לגבי הנעשה סביבי והיכולת לגייס כוח לישיבה של מספר שעות ליד המחשב.
אחד מעיקרי התוכנית הטיפולית לסיבוב השני שלי בבית החולים הוא תרופה חדישה יחסית (הוכנסה לסל התרופות ב-2006) שניתן לדמותה לטיל המונחה ליעד ספציפי – דהיינו רק תאי דם המכילים קולטן מסוים. כאשר התרופה מזהה תאי דם מהסוג שהיא מחפשת, היא מֵתָקְשֶרֶת אתם באמצעות חלבון מיוחד וגורמת להשמדתם. השילוב של הטיפול הכימותראפי והתרופה החדשה גורם לכך שתוך כ-6 ימים מתחילת הטיפול ספירת הדם יורדת לאפס ולמעשה מחזור הדם מנוקה מתאים לאוקמיים. ואז מגיע תור ההשתלה השנייה.
קבלת התרופה הזו הייתה מלווה בכעס ותסכול מרובים. מישהו בקופת החולים שלי נסה לבצע "תרגיל מצליח" והחליט לא לאשר לי קבלת התרופה, למרות שהתרופה כלולה בסל הבריאות וההתוויות לקבלתה תואמות ב-100% את המחלה שלי. עלות רכישה פרטית של התרופה עבורי כ-20,000 ₪ (הוצאה חד-פעמית). רק לאחר שהובהר לנציג הקופה ששלילת האישור היא עבירה על החוק ושאין לקופה במקרה זה הסמכות לשלול ממני קבלת התרופה הגיע האישור, כאילו לא קרה כלום. אני שהיתי בחדרי שבבית החולים חסר ישע בשעה שרעייתי (אחותי הצמודה) מודאגת ונסערת ניהלה ויכוחים חסרי טעם עם רופאים עלומים המסתתרים מאחורי כתובת אינטרנט. את הפרשה הביא לסיומה הרופא המטפל שלי בבית החולים שמצא את הקשר הנכון והתיר אותו.
מה שהרגיז במיוחד הייתה העובדה שהייתי אמור לקבל את התרופה (בזריקה) בחלון זמן מתוכנן מראש, המשתלב במרווח של שעות בודדות עם תהליכים שונים המתרחשים בגופי. אי קבלת התרופה במועד הייתה עלולה לגרום לאובדן כל התהליך הטיפולי המקדים ולתוצאות שאין צורך לפרטן. העובדות האלו היו ידועות לקופת החולים. נותרה בי ההערכה שקופת החולים ניסתה למשוך את הזמן עד לנקודת השבירה שלי ושל משפחתי ואז נרכוש את התרופה ישירות מהיבואן. לא ברור לי מה אמורה קופת החולים להרוויח מכך, אם התרופה מצויה בסל הבריאות ועלותה מכוסה.
השבוע הראשון של הסיבוב השני בבית החולים עבר מהר ובנוחות יחסית. חדרי מרווח ומצויד היטב, מה שחסר הושלם ממקורות עצמיים ופרט למערכת מיזוג האוויר, מה שלא פעל כהלכה תוקן. הצוות הרפואי מיומן וזריז.
כמו בכל קייטנה טובה דואג הצוות ללא הרף להפעלות של הקייטן הבודד בחדרו: השכמה בשעה 05:30, מדידת חום ולחץ דם ולקיחת בדיקות דם. עירוי נוזלים (3 ליטר ליממה). עירוי של אנטיביוטיקה מכמה סוגים (שיהיה מעניין ומגוון). שני סטים של תרופות בכדורים בעד ונגד, אחד לבוקר ואחד לערב. ארבע פעמים ביום אינהלציה (זה מזכיר נרגילה, רק בלי אש ובלי מים, רק חומר נקי). חומרי טשטוש ונמנום על מנת לאפשר לצוות הרפואי לנוח קצת מעודף ההפעלות. אהה, כמעט שכחתי את הזריקה היומית בזרוע ואת האוכל של בית החולים (על מנת לשמור על שפה נקייה לא נרחיב בנושא זה יותר).
הקשיים החלו בשבוע השני. משטר הבידוד הופעל ותחושות הלוואי התגברו. הקשה מכולן היא בעיית מערכת הנשימה. אפי סתום רוב הזמן ואני נאלץ לנשום בפה פתוח. התקפי שיעול בתדירות גבוהה משתקים אותי ומונעים ממני את שנת הלילה. אני מרגיש שכאילו תקוע לי משהו בפנים שצריך לצאת ואני לא מצליח להוציאו.
בנוסף לכך, כמו בכל קייטנה שמכבדת את אורחיה, עליתי במשקל, והרבה. לא בגלל "המזון "המשובח" אלא משום שגופי אינו מצליח לעמוד בקצב של פינוי הנוזלים המוחדרים אליו. הנוזלים אוהבים להצטבר במקומות מסוימים בגוף דווקא. כשבתי המצחיקה ראתה לרגע את כפות רגלי חשופות ללא גרביים, אמרה: "זה מאוד מתחשב מצדך אבא שאמצת שני חתולי "טיב-טעם". למזלה לא יכולתי לשרוט אותה באותו רגע.
תופעות הלוואי החלו להופיע בזו לאחר זו במתכונת המוכרת מאז הסיבוב הראשון, אבל בעוצמה חזקה יותר. כפות הרגליים והקרסוליים נצבעים בצבע אדום גוֹאָש בוהק ומפחיד, פריחה צפופה ומגרדת מכסה את החזה, הגב והצוואר. אלו הן תוצאות ראשונות של מלחמת השתל (תרומת מוח העצם שקבלתי) כנגד הגוף המארח (זה אני) ובעגה הרפואית GvHD. התופעה לכשעצמה רצויה עד למינון מסוים, שכן השתל נלחם בתאים הלוקמיים. אבל כיון שהשתל נלחם גם בתאי מערכות אחרות בגוף ועלול לגרום להן נזקים, חובה לנטר ולהגביל את התהליך לבל יחרוג.
כפות ידי הרועדות זרועות פריחה אדמדמה ומציקה המגיעה עד לשורשי הציפורניים המתקלפות. אתמול נאבקתי כחמש דקות בניסיון לא מוצלח לפתוח גביע של אשל מבלי לקרוע את מכסה האלומיניום. לבסוף נשברתי וביתקתי אותו בתנופת סכין. אצבעות ידי היו חלשות וכואבות מדי מלקלף את המכסה מעל הגביע.
מאתמול אני יכול שוב להקליד ללא יותר מדי פספוסי מקשים. מצאתי שקל לי יותר לשלוט במשטח המגע של עכבר המחשב במקום בעכבר עצמו.
אני שוב שומע מוסיקה, צופה בסרטים, קורא את החדשות ומתקשר בדוא"ל. תאמינו לי, זו הנאה ענקית עבור מכור כמוני, ואיני רוצה בכלל להיגמל.


תגובה לא.א.

  
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
 

נא לא להשיב (reply) על הגיליון נשמח לקבל הערות והארות,
המלצות  ובקשות  או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:
eldad@chief.co.il או feli@chief.co.il

 

 
 

http://www.bos.co.il

 

P מגזין זה נדחס אלקטרונית למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2008