גיליון מספר 18 שנה VIII - יום שלישי, 6 במאי 2008

 

«-לגיליון קודם 2008 לגיליון הבא-»

צ'יף תמיד לשירותכם בנס ציונה, מאז 1986

    

תפילה לשלום מדינת ישראל.
צור ישראל וגואלו. ברך נא את מדינת ישראל, ראשית צמיחת גאולתנו. הגן עליה ברוב חסדך, ופרוש עליה סוכת שלומך. שלח אורך ואמתך לראשיה, לשופטיה ולנבחריה, ותקנם בעצה טובה מלפניך, למען ילכו בדרך הצדק, החופש והיושר. חזק ידי מגני ארץ קודשנו, והנחילם ישועה וחיים. ונתת שלום בארץ, ושמחת עולם ליושביה. פקד נא לברכה את אחינו בית ישראל בכל-ארצות פזוריהם. טע בלבם אהבת ציון ומי בהם מכל עמנו יהי אלוהיו עמו ויעל לירושלים עירך, אשר נקרא שמך עליה. האצל מרוחך על כל יושבי ארצנו, הסר מקרבנו שנאה ואיבה, קנאה ורשעות. וטע בליבנו אהבה ואחווה, שלום ורעות. וקיים במהרה חזון נביאך: "לא ישא גוי אל גוי חרב, ולא ילמדו עוד מלחמה": ונאמר: אמן.

 

 

 
 

קנה כחול לבן (ynet 2002)

מוצר כחול לבן

גרסת BOS העדכנית הינה BOSv 2.2.3

▪ לקוחות בהסכם שירות הזכאים לעדכון הקישו כאן לקבלת העדכון.
▪ לאלו שעדיין אינם לקוחות, לבקשת גרסת הדגמה הקישו כאן.
▪ למצגת BOS עדכנית: BOS2008.PPS

   
 












יום הולדת


בסוף השבוע שעבר חגג יום הולדת 30 אחד המטרידים הסדרתיים של חיינו, דואר הזבל האלקטרוני. השידור הראשון של ספאם שזוהה התרחש ב-3 במאי 1978 באמצעות Arpanet, טרום תקופת האינטרנט. אותו שידור נשלח ל-400 איש על ידי Gary Thuerk מחברת DEC, יצרנית מחשבים, שרצה לפרסם את הדגמים החדשים למשפחת המיני מחשבים מסוג System-20. המסר הכיל הזמנה לכל הנמענים להגיע להשקת הדגמים החדשים. תוך זמן קצר החלו להגיע התלונות לגוף שפיקח על ארפאנט: הסוכנות לתקשורת של משרד ההגנה האמריקני,  שהטילה אחריות על מנהלו של Thuerk.
זמן רב עבר לאחר אירוע טראומטי זה עד אשר הדואר המסחרי הבלתי מבוקש הפך למטרד. 30 שנה אחרי, ה-spam הפך לתעשייה משגשת השולחת מיליארדים של מסרים מדי יום.
דוברי ה-FBI מעריכים כי שלושה רבעים מכל ההונאות האינטרנטיות משתמשות בספאם, וכי במהלך שנת 2007 הרוויחו אותם משגרים מעל 239 מיליוני דולרים מהונאות אלו.
בכלל, מסתבר כי מעל 85% מכל תנועת הדואר האלקטרוני שייך לקטגוריות הספאם, וכי יותר מ-100 מיליארד מסרי ספאם נשלחים כל יום. מרבית המסרים הללו נשלחים באמצעות מחשבים ביתיים שנשבו על ידי וירוסים.

מי שנתן לילד את שמו היה ב-1993 Joel Furr, אחד ממנהלי מערכת הצ'אטים Usenet
את ההשראה הוא קיבל מאחד המערכונים של Monty Python שהתרחש במסעדה בה כמעט כל התפריט הייתה מורכב מבשר טחון מעובד (באנגלית "Spam"). המערכון הסתיים כאשר כל שוהי המסעדה, כולל קבוצת ויקינגים, צעקו: "Spam. Spam. Spam. Spam. Spam"...
שנה לאחר מכן נרשם ציון דרך נוסף בהיסטוריית הדואר הזבל כאשר משרד עורכי הדין
Canter & Siegel שהתמחו בהגירה, שלחו מסר מסחרי ליותר מששת אלפים קבוצות דיון של Usenet. משלוח אותו מסר נחשב לרגע בהיסטוריה בו התחיל המסחור של הדואר האלקטרוני, ופתח את השערים למבול של דואר זבל אליו התרגלנו היום.
במבט לאחור, יתכן והיינו יכולים לחיות עם ה-ספאם המסחרי, כפי שאנו חיים עם הפסקות אינסופיות לפרסומת בערוצי הטלוויזיה שלנו. הבעיה היא שבימינו אחוזים גדולים של ספאם נושאים תוכנות זדוניות, קודים או מסרים לצרכי הונאה.
 

   
 

שרת להשכיר


ברורים ומובנים השיקולים של כל בעל עסק קטן ובינוני שמוציא את תחום הגיבויים למיקור חוץ. לא כל אחד חייב להבין במחשבים, או בגיבויים, או בהכנה להתאוששות. עד כה מי שלא רצה להתעסק בסוגיה המורכבת הזו יכול היה לשלם לחברה טכנית בעניין מחשוב ולהטיל עליה את האחראיות על הגיבויים. חברות רבות אכן קמו ונטלו לידיהן אחראיות זו. רבים הספקים שגם כשלו בדרך. תחום הגיבויים והשחזורים מהווה גומחה של התמקצעות בעולם המחשוב, גם טכנאי PC מצוינים, מומחי רשת דגולים ועוד בעלי ניסיון וידע פונים לעיתים קרובות למעבדות הצלת נתונים מאחר והכשרתם אינה מתעמקת בעניין התאוששות לאחר קרות נזק.

מוצא נוסף לבעלי משרדים או עסקים קטנים עד בינוניים היה עד כה לפנות לספק חיצוני לקבלת שירות גיבויים מרחוק. פרוש הדבר כי המידע האגור במערכות העסק יוצא אל מחוץ לכתליו. לעיתים קרובות מחזיקים משרדים מידע חסוי השייך לצד ג' (כמו במקרה של עורכי דין, רואי חשבון ועוד). בהיותם אמונים על מידע לא להם, הוצאת המידע לגיבוי אל מחוץ לאתר מהווה סיכון הנחשב גדול אף יותר מאשר הסיכון של אובדן כולל של אותם נתונים. אנשי מכירות של פתרונות אלו נוהגים לחלק אבטחות של שיטות אבטחה והצפנה, חוזי אחריות וכו'.

מי שעד כה לא היה מרוצה משתי האפשרויות הללו יכול היה להצטרף לקהל לקוחות BOS ולשמוח על העולם החדש של פשטות ואפשרויות שנפרש לפניו.
לאחר עשר שנות הוכחת יכולת החלטנו שהיום ניתן לספק דרך נוספת להבטיח שהנתונים יהיו זמינים בכל עת מבלי לשימם בידיים זרות ומבלי להשקיע את הסכום המלא של רכישת שרת גיבויים ייעודי, תוכנת שרידות מתאימה ותחזוקה שותפת.

כדי להגן על המידע החשוב מאפשרת חברת צ'יף לצמצם את העלויות הכרוכות ברכישת שרת גיבוי, באמצעות השכרת שרת המשכיות שירות מסוג BOS מוכן לפעולה, תקע והפעל - Plug And Play, במחיר חודשי קבוע.
פתרון זה חוסך את העלויות החד פעמיות הכרוכות ברכישת מערכת המחשב, מערכת הפעלה ותוכנת BOS וכן עלויות שוטפות כגון פחת, תיקונים והאחזקה השוטפת של מערכת הגיבוי.
מערכת BOS פותחה בחברת צ'יף ומשווקת משנת 1997 גם לארגונים מחוץ למגזר הממשלתי והביטחוני. המערכת מבוססת על ידע ותובנות שנצברו מאלפי מקרים של אבדני מידע שהגיעו לצ'יף מדי שנה לשם הצלת נתונים.
מערכת BOS הוכיחה את יכולותיה במאות אתרים, בארץ ובעולם, בהשבת מידע רגיש במהירות וללא תלות בגורמי סביבה נוספים.
המערכת מותקנת כיום בארגונים מהגדולים והרגישים במשק ועד למשתמשי קצה ביתיים וסטודנטים וחוסכת עשרות אלפי שעות אדם בשנה.
 

שרת המשכיות השירות מיוצר על בסיס פלטפורמות מתוצרת טובי היצרנים בעולם כדוגמת IBM / DELL / HP וכולל בתוכו, בנוסף למערכת ההפעלה ולמערכת BOS להתאוששות ארגונית, גם כלים ועזרים רבים לסיוע במצבי חירום. המערכות מיוצרות כרגע בשלושה נפחי גיבוי עיקריים (25GB ,75GB ,200GB) ונותנות מענה מושלם לצרכי הגיבוי וההתאוששות בארגונים בכל הגדלים.

מחירי המערכות הנם בהתאם לנפח הגיבוי הנדרש ובהתחייבות לתקופת שכירות:

מערכת BOS משרדית בנפח של עד 25GB - במחיר 146 ₪ לחודש
מערכת BOS משרדית בנפח של עד 75GB - במחיר 208 ₪ לחודש
מערכת BOS משרדית בנפח של עד 200GB - במחיר 335 ₪ לחודש

שירות ואחריות במעבדות החברה לכל תקופת השכירות. מערכת חלופית בתוך שלושה ימי עבודה. הובלה, התקנה והגדרת המערכת באתר הלקוח (גוש דן) – 147 ₪. כל המחירים אינם כוללים מע"מ.


פרטים נוספים על הפתרון החדש - שרת גיבויים בהשכרה - ניתן לקרוא ב--PDF או באתר מערכת BOS. למידע נוסף ניתן להתקשר אלינו: 08-9400070 או לכתוב ל: Info@chief.co.ill

   
 


קישורים ליום העצמאות

50 שנות מדינה בבולים-עמל

 60 שנה למדינה - אוריינית אדיו-נגב

 60 שנה למדינה - מרכז פסגה ר"ג

 60 שנה למדינת ישראל - מכללת קיי

 אתר 60 שנה לישראל - רשת אמי"ת

 הנחות יסוד ערב מלחמת העצמאות - ארכיון צה"ל

 חוק יום העצמאות

 חידון טריוויה ליום העצמאות-אורט

 טיול באתרי ישראל-זולו

 יום העצמאות - אתר הכנסת

 יום העצמאות-חגים

 יום העצמאות - משרד החינוך

 יום העצמאות ליסודי-אתר אמי"ת

 מלחמת העצמאות-אתר הכנסת

 מלחמת העצמאות-מרכז מידע פלמ"ח

  סיום מלחמת העצמאות

 הכרזת העצמאות-פעילות

 תערוכת תמונות- 50 שנות מדינה

60 שנה למדינה - משרד ראש הממשלה















































































אש
 

זה קורה מדי מוצאי יום הזיכרון. המעבר החד מאבל לשמחה זקוק לסימן נראה, נשמע, מריח... שיעורר את החושים המעומעמים לאחר יום אחד ייעודי של התייחדות עם זיכרון הנופלים במלחמות. וכיוון שתחת אש נפלו, וככל הנראה מדינתנו ממשיכה לשלם את מיסי קיומה בדם ולפרוח תחת אש... הסימן הזה חייב להיות קשור לאש. אש המשואות בהר הרצל, "על האש" בחצרות הבתים... מאש התמיד שבאנדרטאות עוברים לאש קצרת המועד של זיקוקי די נור.
כולם יודעים שאבקת השריפה, המרכיב הבסיסי של הזיקוקים, הומצאה לפני כ-2000 שנה בסין -כנראה בטעות- כאשר טבח, אלכימאי, או מרפא (?) ערבב שלושה מרכיבים: פחם, גופרית ואשלגן חנקתי.
הסינים נהגו להכניס את האבקה לקנה חלול ולהצית אותו. פיתוח הדרגתי של המתקן הוליד צורות שונות שהחלו להיות חלק בלתי נפרד מן התרבות הסינית וליוו שמחות וחגיגות דתיות. הרעש, האמינו הסינים, מסוגל להפחיד ולהרחיק את הרוחות הרעות.
כמו בכל דבר אחר, הגיע יום בו הבינו אנשים שאת חומרי הנפץ ניתן לנצל גם לצרכי מלחמה. הסינים היו מודעים ליכולת הקטלנית של אבקת השריפה, במהלך כ-100 שנה פיתחו חיצים מתפוצצים וחולדות שנורו אל האויב מתוך קני במבוק עם אבקת שריפה. הפיצוצים והחולדות הפחידו את החיילים ואת הסוסים וגרמו לאנדרלמוסיה בשדה הקרב.
לא עבר זמן רב וזיקוקי הדי נור החלו להתפשט למערב. הבאתם מסין למזרח התיכון מיוחסת למרקו פולו, וכנראה שהצלבנים הביאו אותם משם לאיים הבריטיים. אחרים מייחסים את הייבוא לסוחרים מוסלמים שסחרו בין המזרח הרחוק לאירופה.

המדען האנגלי Roger Bacon (חי 1214-1294) היה אחד האירופאים הראשוניים לחקור את אבק השריפה, והבין כי האשלגן החנקתי הוא זה האחראי לפיצוץ. תוך הבנה של הכוח ההרסני שמאחורי אבקת השריפה, הוא כתב את רישומיו בצופן, שלא פוענח למשך כ-100 שנה.
בשנת 1560 כימאים אירופאים הגיעו לפורמולציה היעילה ביותר של אבקת השריפה בתור חומר נפץ (15% פחם, 10% גופרית, ו-75% אשלגן - באותן הפרופורציות עוד משתמשים היום, כמעט 500 שנה מאוחר יותר). הגילוי שם קץ לצורת הלחימה של ימי הביניים, מאחר וכדורים יכלו כעת לעבור שריונות (נראה לי) מתכתיים וכדורי תותחים יכלו להרוס חומותיהן של מצודות. פיתוח הנשק החם בעצם הביא לסוף גדולתו של חיל הפרשים. כעת, כאשר איש עלוב וחסר משמעות היה יכול להרוג בקלות אביר גיבור וחשוב וממרחק, חיל הפרשים איבד את גדולתו ונסיכויות קטנות באירופה החלו לאמן חייל רגלים. אולם, הנשקים היו יקרים והביאו לידי כך שהחזקת צבא אישי כבר לא היה כדאי לנסיכים ברחבי אירופה. לאט לאט החלו הצבאות להתרכז בידי המלכים כשהוא משתמש באצילים כמאמני צבאו. זהו צעד חשוב בריכוז המדינה ובהתגבשות הלאום שבאו לידי ביטוי במאה ה 19.

היו האיטלקיים שפיתחו את אבקת השריפה לאומנות של זיקוקי די נור. הם המציאו פגזים אוויריים שהתרוממו מעלה והתפוצצו במזרקות של אור וצבע. מפגנים אלו הפכו למורכבים יותר במהלך השנים. בהדרגה נעשו גם נפוצים עד להופעתם באירועים משפחתיים. למשך כאלפיים שנה הצבעים היחידים שניתן היה לתת לזיקוקי די נור היו צהוב וכתום, הודות לתוספת פחם ופלדה. רק במאה ה-XIX הגיעה הטכנולוגיה שהצליחה לצור זיקוקים אדומים, ירוקים וכחולים. עדיין, שטח הפירוטכניקה הולך ומתפתח,לצד סוגיות בלתי פטורות וגם נושאים בהם עדיין לא נגעו או חקרו.

איך זיקוקים עובדים? כל התשובות באתר ilfireworks.co.il/how

בישראל חייב המפעיל זיקוקי די נור להחזיק ברישיון מפעיל זיקוקים מאת המוסד לבטיחות וגהות של משרד העבודה והרווחה. היום ניתן לקבל רישיון החל מגיל 21 בלבד, וזאת לאחר קורס אותו מעבירות חברות ספקי הזיקוקים בשיתוף עם המוסד לבטיחות וגהות. כמו נהגים חדשים, לאחר הקורס יש לעבור שלוש הפעלות מודרכות עם מפעילים וותיקים ורק אז זכאים לקבל את הרישיון.
הפעלת זיקוקים כיום מתחלקת לשלוש קטגוריות :
1- זיקוקי דינור עד קוטר של 40 מ"מ. נכון להיום הפעלתם אינה כרוכה ביותר מאשר תיאום ואישור של ראש מדור הסיור בתחנת המשטרה שבשטח שיפוטה מתבצעת ההפעלה. האחריות הבטיחותית נופלת על מפעיל הזיקוקים עצמו.
2- זיקוקי דינור שקוטרם גדול מ40 מ"מ להפעלתם נדרשת פרוצדורה שמתחילה בדו"ח סיור עם חבלן משטרה בשטח ההפעלה המיועד. בדו"ח נרשמים: מקום האירוע, תאריך, שעה, תרשים של אזור האתר וסביבתו שכולל בתוכו את כל פרטי הנוף ודגשי הבטיחות, דרישות החבלן מבחינות בטיחות לאור תנאי האתר, הגבלי ירי בהתייחסות לקוטר הזיקוקים ופרטים נוספים בהתאם לתנאי הסביבה. בהתאם לדו"ח הסיור עם החבלן מקבלים אישור ממכבי האש בתחנה שבתחום שיפוטה יתבצע האירוע (לאירועים פרטיים נדרש תשלום מוקדם). ועוד יש לקבל אישור ממד"א או שירות רפואי פרטי (תשלום נוסף), חוזרים לתחנת המשטרה שבה יתבצע האירוע לקבלת אישור של הרמ"ס.  הצעד האחרון הוא השגת היתר הפעלה ממשרד העבודה. מגישים את כל האישורים של הגורמים שהזכרנו ומקבלים מס' היתר וטופס מתאים.

3- פירוטכניקה ( זיקוקי אש "קרה"). הפירוטכניקה למעשה איננה נחשבת לזיקוקי דינור ולכן איננה דורשת רישיון הפעלה, אין דרישות בטיחות גורפות לנושא וכל אדם מורשה להדליק פירוטכניקה.

במסגרת החוק, אין להפעיל זיקוקים אחרי השעה 23:00 אלא באישור מתאים מהגורם האחראי. בסיום מופע הזיקוקים יש לבצע סריקה של אתר ההפעלה ועד לקצוות מרחק הביטחון במטרה לאתר נפלים.

כמה זה עולה לנו?
נושא המחיר אינו פשוט, ישנן שתי גישות נפוצות לתמחור מופע זיקוקים: זמן וכמות. בדרך כלל במופעי זיקוקין אוויריים, כשנדרשת הופעת זיקוקים על זמן מסוים, יש את מה שנקרא אפקט ה"מריחה" שמשמעותו היא שעל מנת לבצע מופע זיקוקים שנמשך 4 דקות בתקציב נמוך יהיה ירי בקצב נמוך שיגרום הרגשת "מריחה". בדרך כלל (למרות שזה עניין של טעם) רצוי שמופע זיקוקים שכמות החומר שלו לא גדולה ימשך 2-2.5 דקות אך ייצור תמונה מרשימה בשמיים ותמורה מכובדת להשקעה.
במופעי פירוטכניקה ("אש קרה") מקובלת שיטת התשלום לפי כמות החומר, כך שקיימת לצרכן יכולת מעקב יותר טובה לגבי מה הוא מקבל. בכל מקרה יש לוודא שהעלות כוללת גם ביטוח קהל ורכוש.

האם זה מזהם את הסביבה?
בחיפוש שטחי ברשת לא מצאנו אזכורים בעברית* לכך שזיקוקים מזהמים את הסביבה אך יש סבירות גבוהה לכך שכל ה"על האש" הממוקד שלוקח חלק ביום שלאחר מכן מזהם את הסביבה הרבה יותר - בעשן, לכלוך ובהרבה חומוס חמוץ. אז אם מישהו מקוראי ידיעון זה שומר חלק בליבו לסביבה, שלא יסתכל השמיימה, אלא מסביבו.

( * ) ביוני 2007 פורסמו בביטאון של מדע וטכנולוגיה סביבתית תוצאות מחקר שערך קבוצתו של Richard Wilkin, מהסוכנות להגנת הסביבה של ארה"ב. הן מדגישות את הדאגה להשפעת ה-perchlorate הסביבתי על בריאות האדם וחיות הבר. מקורות ה-פרכלורט כוללים ברקים, דשנים מסוימים, ותרכובות הנמצאות בזיקוקים, בחומר הנפץ ובדלק הטילים. הקבוצה של ווילקין קבעה שמופעי הזיקוקין הם מקור הזיהום ב-perchlorate על ידי בדיקות מים באגם Oklahoma לפני ואחרי מופעי זיקוקים בשנים 2004, 2005 ו-2006. תוך 14 שעות לאחר המופעים, רמות ה-פרכלורט עלו ב- 24 עד-1,028 מונים מעל הרמות הקודמות. הרמות הגיעו לשיאן 24 שעות לאחר המופעים, ולאחר מכן צנחו, תוך 20 עד 80 יום, עד לרמות שנמדדו לפני המופעים.
 

   
 

לגנובים

 

יצרנים ממשיכים לחשוב על תופעת גניבת המחשבים הנישאים, הפוגעת בבעליהם לא רק באובדן השקעה כספית ובאובדן מידע, אלא בחשיפה וחדירה לפרטיות. אינטל מתכוננת לצאת לקראת סוף שנה זו עם טכנולוגיית ATT או Anti Theft Technology במחשבים הנישאים. פירוש הדבר: שבב במכונה ימנע את הדלקת המחשב על ידי משתמש בלתי מורשה, ואולי יום אחד גם ישדר אות לאיתור המחשב הגנוב. אינטל עובדת בפרויקט ביחד עם מספר שותפים, בין היתר Absolute Software Corporation (יצרנית התוכנה המוטמעת), Phoenix (יצרנית ה- BIOS) ו- Utimaco שהיא חברת אבטחה. גם Fujitsu, Lenovo ו- McAfee נוגסים נתחים בפרויקט.
ההבדל בין ATT לטכנולוגיה הקיימת של הצפנת הדיסק היא שהיא מסוגלת למנוע את השימוש במחשב גם אחרי שמחליפים את הדיסק הקשיח. כך שהשימוש בטכנולוגיה זו יחד עם הגנה מתאימה למידע בדיסק יכול להביא לכך שרווח הגנבים יסתכם במשקל חומרי הגלם בלבד.
 

   
 

ביל ווטקינס






פלאשים


"הדיסקים הקשיחים לא ייעלמו" - אמר השבוע ביל ווטקניס, מנכ"ל חברת סיגייט טכנולוגיות - "הפלאש הוא הזדמנות, לא איום". דיווחים מראים כי חברתו עומדת להיכנס לעבודה עם זיכרון במצב מוצק, אבל הדרישה לדיסקים קשיחים עמה מתמודד אותו יצרן ממשיכה במגמת הגדילה של כ-12% יותר כל שנה. רווחי סיגייט באותו תחום גדלים בכ-10% כל רבעון.
ווטקינס מצביע על כך שמחירי ייצור זיכרון במצב מוצק גבוהים. לראיה, המחשב הנישא החדש של אפל (MacBook Air ) מגיע בשני דגמים: עם או בלי זיכרון פלאש, ומחירם 1800 דולר (הדגם  עם דיסק קשיח 80GB) או 3100 דולר (הדגם עם זיכרון פלאש 64GB).
היום, כל גיגה בייט של אחסון ב-PC על גבי דיסק קשיח עולה מספר סנטים, בעוד גיגה בייט אחד של זיכרון פלאש עולה כ-7 דולר.
הזיכרון במצב מוצק בינתיים כדאי רק במוצרי צריכה קטנים לצרכן, בפלח דק של השוק העסקי הכללי.
 

   
 

שמפניה


בשמחה רבה נוכחנו שעדיין נשארים לקוחות שמעריכים את עבודת המומחים וגם מבטאים את הערכתם בסגנון אלגנטי של פעם, בשי צנוע (צנוע יותר או צנוע פחות) שנשלח ביחד -ולא במקום!- התשלום...
לקבל בקבוק יין זה תמיד נחמד, אבל לקבל בקבוק שמפניה במימדים יוצאי דופן, באמת מרגש. בעיקר כשהבקבוק עושה דרך ארוכה באוויר מעל יבשת אחת או שתיים, כדי להגיע לידייך צונן, כאילו קורר בעננים.
השי שקיבלנו עורר סקרנות והיה מי שמצא אצלנו זמן לפנות ל-Google ולגלות שהרבה בקבוקי שמפניה מסוגו (גדולי ממדים) נושאים את שמם של מלכים עתיקים. הנה השמות:
בקבוקי ה-Magnum קיבולתם כקיבולת שני בקבוקים רגילים (שמכילים 750 מיליליטר כל אחד)
כל בקבוק פורט Tappit-Hen - או "Tregnum", קיבולתו כ-3 בקבוקי יין פורט
בקבוקי Marie-Jeanne מכילים כמות שיכר השווה ל- 3 בקבוקי בורדו
כל בקבוק Jeroboam (ובעברית על שם ירבעם בן נבט) שווה ל4 בקבוקי שמפניה או יין פורט
ה-Double Magnum שווה ל-4 בקבוקי בורדו,
ה- Rehoboam (רחבעם) מכיל אותה כמות של שמפניה כמו 6 בקבוקים רגילים, ויש גם עוד Jeroboam שמכיל 6 בקבוקי בורדו
תאמינו או לא, "Methuselah" (מתושלח!) מגיע בקיבולת שווה ל-8 בקבוקי שמפניה. בדומה לו, ה-Imperial מכיל 8 בקבוקי בורדו.
בקבוקי ענק של Salmanezah (האם זלמן שזר נחשב למלך? אם לא, אז כנראה שמדובר במלך אשורי לא קטן) קיבולתם כקיבולת של 12 בקבוקי שמפניה רגילים. מוגזם? חכו:
בקבוקי ה-Balthazar (אחד משלושת המלכים או חכמים שעל פי הנצרות ביקרו את ישו בבית לחם) קיבולתם כקיבולת 16 בקבוקי שמפניה!
גדול אף יותר הוא ה- Nebuchadnezzar- נבוכדנצר הידוע לשמצה, שהחריב לנו את בית ראשון ומגיע לו על כך שנייבש אותו בהקדם האפשרי, במידה וגם הוא ייפול מתישהו לידינו. בקיבולת 15 ליטר או 20 בקבוקים.
ואף הוא אינו הגדול ביותר. לרשימה המלאה
 

לחיי מדינת ישראל! (בת 60 ועדיין מושכת... אש)

   
 

הישר מהמחלקה ההמטו-אונקולוגית
סיבוב שני - פרק 21 (לפרק הקודם)
מאת א.א.


המלה בְּשׂוֹרָה נתפסת בשפה העברית כמלה חיובית והבשורה נתפסת כבשורה טובה. אבל כאשר הבשורה אינה טובה, אומר המבשר, והיום אני הוא, לא איש בשורות אני.
רק לפני ימים ספורים התחלתי להתאושש מכשל כלשהו ברֵיאוֹתַי שגרם לי פחד וגם ימים רבים של נדודי שינה. טיפול תרופתי, סיוע חמצן ושלושה שבועות שחלפו עשו את שלהם. סוף סוף חזרתי לישון במיטתי כאחד האדם לאחר לילות של שינה טרופה בכורסת הטלביזיה הענקית שלי. רק במצב ישיבה יכולתי לנשום איך שהוא ולהירדם לפרקי זמן קצרים. כל ניסיון של שינה במצב מאוזן היה גורם לי לפרצי שיעול בלתי פוסקים ולתחושת חנק.
תחושת ההקלה וההבנה שהעניינים חוזרים למסלולם הרצוי הייתה קִצְרַת מועד. לפני שבוע בדיוק בשר לי הרופא שבתוצאות ספירת הדם שלי נתונים המעידים על פעילות חריגה של מוח העצם. שלושה ימים נוספים נדרשו עבור האבחנה שהמחלה שלי חוזרת במלוא עוּזָהּ. מוח העצם הוותיק שלי חזר לסורו והחל לייצר תאי דם לאוקמיים ושיעורם של אלו במחזור הדם הולך וגדל במהירות - מצב המסכן אותי מיידית. תרומת מוח העצם שקבלתי מתורם אכן פעילה בגופי ומייצרת תאי דם חדשים תקינים, אבל בתחרות על הכמות מנצח מוח העצם הוותיק המייצר תאי דם חולים חדשים.
נראה שחזרתי כמעט לנקודת ההתחלה של כל תהליך מחלתי, מלפני ששה חודשים, רק שהיום מצבי הגופני שונה מהותית. כשאושפזתי לטיפול הכימותראפי הראשון הגעתי לבית החולים כאדם בריא וחזק לכל דבר. אותות המחלה עוד לא נכרו בי אז בכלל. מאז ירדתי 12 ק"ג במשקלי, וקיימות אצלי תופעות ירידת ביצועים שונות שלא ברור אילו מהן הפיכות ואילו תשארנה קבועות (כרוניות). והעיקר, מה עושים עכשיו?
ובכן, אושפזתי שוב לטיפול חרום דחוף. המטרה הכללית היא להשיג הפוגה מיידית בייצור של תאי הדם החולים ולהפחית את כמותם בדם ובמקביל לעודד את פעילות השתל (מוח העצם שנתרם לי).
התוכנית הטיפולית מתבססת על שלושה רכיבים עיקריים: תרופה מתקדמת המיועדת לתקוף ולהשמיד תאי דם לאוקמיים, מנת תגבור ממח העצם של התורם שלי שנשמרה עבורי. במקביל, תופסק נטילת התרופה המיועדת להגביל את מחלת השתל נגד המארח (GvHD). למחלה זו כאשר היא פעילה, מיוחס כוח רב בלחימה כנגד התאים הלאוקמיים.
כל התוכנית מיועדת להשיג סיכוי להצלחת תהליך ריפוי ע"י הפחתה מיידית של הכמות הגדולה של התאים הלאוקמיים בדם ועל ידי הקטנת מסת הייצור של תאים לאוקמיים חדשים במח העצם עד לרמה נמוכה מספיק שהשתל יוכל "לתפוס את הפיקוד" על העניינים.
זו תמצית ההבנה שלי את המציאות הנוכחית. אם לא דייקתי, זה ממילא לא הכי חשוב. מה שחשוב הוא שאני מרגיש שאני בידיים טובות, שמחוברות לראשים שיודעים מה הם עושים אתי.
דרך אגב, לאחר הפסקה של שלושה חודשים הצטרפתי אתמול שנית לחוג ריקודי הטנגו וכבר יש לי בן זוג קבוע (עמוד שקיות הנוזלים למי שלא זוכר).
שנורקל החמצן שלי עם העולם החיצון הוא מודם סלולארי מחורבן הפועל במהירות מדכאת ועולה יותר מאורז, מה שמשאיר לי כאופציה פעילה רק דוא"ל ללא צרופות גדולות. על שירות אינטרנט למאושפזים במחלקה הנוכחית אפשר רק לדבר, זה לא מופיע בסל הבריאות.
מזל שדאגתי מראש והבאתי עם המחשב הנייד שלי גם Terabyte של תכני מוסיקה ווידיאו.
בינתיים שערי שנשר החל לצמוח מחדש. בתי הצעירה והמעצבנת אומרת שאני נראה עכשיו כמו גור של כלב זאב.
השבועות הקרובים יהיו לא קלים. מן הסתם אפגוש שוב בכל תופעות הלוואי המוכרות ואולי גם בחדשות ובלתי מוכרות לי עדיין. ומעל לכל מרחף הנעלם הגדול – הלא הוא מבחן התוצאה.

תגובה לא.א.

   
 

עמלה לגיטימית



































































































השורות של עמית

אין עשן בלי אש


שוב חקירת שוחד, ושוב של אהוד אולמרט, ראש ממשלת ישראל. כבר מזמן הפסקנו לספור את הפרשיות אליהן הוא נקשר, וכולן קשורות בכסף, הרבה כסף. כולן גם פרשיות (כביכול ?) שאירעו בטרם מונה לתפקידו הנוכחי כראש ממשלה. אני לא חסיד גדול של תיאוריות הקונספירציה השונות. וכשהפרשיות באות אחת אחרי השנייה, ברור לי שאין עשן בלי אש. אהוד אולמרט היה איש ליכוד בעבר הלא רחוק, הוא חי את תרבות ה"שמור לי ואשמור לך" במשך שנים וכשהגיע לתפקידים המתאימים, סביר להניח שלא טמן ידו בצלחת, כמו כל החבר'ה. אני חושב שהגיע הזמן שיפסיקו להרחיב את הכנסת ויתחילו להעביר משאבים לכיוון מעשיהו... בקצב הזה מדינת ישראל תנוהל הלכה למעשה (להלכה בניזרי כבר ידאג) ממעשיהו. ובא לציון הסוהר.
 

כמה צפוי


כשחרב קיצוצי העמלות מונחת על צווארם, הולכים הבנקים הישראלים לכיוון יצירת תקדים עולמי: הם עומדים לגבות עמלה של 2 שקלים על כל פעולה שנעשית דרך האינטרנט. כן, פעולות אוטומטיות שלא דורשות מגע יד אדם, שבכל העולם הן חינם לחלוטין ושהמערכת מעודדת אותן. בישראל הן עוד דרך לשדוד קצת כסף. לא, אל דאגה, הפיקוח על הבנקים לא יסייע לכם וגם לא מבקר המדינה. כל מערכת הבקרה נרפית לחלוטין והמדינה שבויה של הבנקים.
למען האמת, אתם היחידים שיכולים לבצע את המעשה. הוציאו את כספכם מהבנקים, הרי הם רק שותים אותו. אין שום סיבה לשים מים בדלי עם חור, בעיקר לא כשהחור גדל כל הזמן.
אם אתם לא סומכים על בלטות, העבירו את כספכם לבנק הדואר - לא שירות מי יודע מה אבל הכסף הוא נטו שלכם.
אתם מתעקשים על בנק אמיתי? רק בנקים באירופה הכפופים למערכת הכללים של האיחוד האירופי הקשוחה, ליברלית עם ארומה בולשביקית (במקרה זה הארומה הנ"ל מתאימה לכם, תאמינו לי). אבל הכי חשוב, תוציאו מהר את המים מהדלי עם החור.
 

בג"לצ

(בית הדין הגבוה לאמלול הציבור)


בית הדין הרבני הגדול פסל את כל הגיורים מ-1999 על ידי הרב דרוקמן, ראש מערך הגיור דאז. אוטומטית, מאות ילדים הופכים להיות לא יהודים בעליל, פסולי חיתון במקרה הטוב ובמקרה הרע נטולי זכויות אזרח בישראל. הסיבה, בעיקר, בגלל שלא מעט מהם התגיירו ולמעשה חיו כחילוניים (כמוני וכמו רבים מכם).
בעוד שלנו אין בית הדין הרבני (בינתיים) יכול לבדוק בציציות, הגרים הם מטרה קלה להפגנת כוח. הסיפור החל בזוג שהאישה עשתה גיור שהוטל בספק בבית הדין הרבני. לא רק שמיד הוכרזו היא וילדיה כלא יהודים וכמעוכבי חיתון, הרי ש"ליתר ביטחון" הוסיפו גם את האב (יהודי מלידה) לרשימה.
מקובל עלי שקבוצת אוכלוסיה מסוימת מעדיפה את פסק בית הדין הרבני. לא מקובל עלי שהמדינה מקבלת זאת. כל הנושא של גיור עולים שיהדותם מוטלת בספק, הוא קוץ בישבנה של המדינה, שבמקום לשלוף אותו היא נועצת אותו עוד יותר עמוק בישבנה עם פטיש, על ידי מתן כוח מופרז לבתי דין קיקיוניים.
את מערכת בתי הדין הרבניים כבר מזמן היה צריך לכפוף למערכת המשפט הכללית ואת בית הדין הרבני הגבוה לבטל לחלוטין. אישית, הייתי מבטל את כל מערכת בתי הדין הרבניים, שפועלים כאילו הם נמצאים בוואקום מוחלט.
 

קאסט דאון


בישראל יש לא מעט חברות שמספקות שירותי וידאו על גבי האינטרנט, חלקם ברמה מאוד גבוהה. אבל משום מה דווקא כמה מהענקים קונים את השירות שלהם מחברה בשם Cast up. זה לא שמדובר בחברה גרועה, מדובר בחברה שמתעקשת שנים לעבוד בפורמט אחיד שפשוט לא עובד עם הפיירפוקס (15-20% מהגולשים) מדובר באתרים כמו NRG, Ynet ואפילו קשת. וזה די פתטי. יכול להיות שהם זולים במיוחד, אבל קשה לי להאמין שלקוחותיהם עושים את חשבון הכסף ועוד יותר קשה לי להאמין שהם עדיין לא הבינו אחרי כל כך הרבה זמן, שיש בעיה.
(לקוחות צ'יף אלי בורשן ושאר אנשי קאסט אפ יקרים, ראו בזה ביקורת בונה. עמית לפעמים דורך לנו על היבלות...)
 

1 במאי


השבוע גיליתי מהו החג הלאומי האמיתי בצרפת: האחד במאי. כל המדינה הדפוקה הזו יצאה לרחובות במחאות שונות ומשונות... אבל רק מי שישי לו רכב יכול היה להגיע לשם, כי בכל מרסיי לא הייתה תחבורה ציבורית בכלל! אפילו בשיא החגים יש תחבורה ציבורית, אבל לא באחד במאי. צרפת, כמו אחותה הלא בדיוק אהובה איטליה, הן המדינות היחידות בעולם שחוגגות את האחד במאי כהלכתו עם כל הטקסים, הדגלים האדומים ושאר סממני הגויה שנקראת "קומוניזם". והם מובלים בראש חוצות על ידי האיגודים.
אותם אגודים מנהלים קרב זה 40 שנה לסגור על פי החוק בימי ראשון את מרכז הקניות הענקי באזור מרסיי (Plan De Campagne). הבעיה היא שכולם, חוץ מהאיגודים, רוצים שמרכז הקניות יישאר פתוח בימי ראשון: החנויות (ששליש מהמחזור שלהן מיוצר בימים ראשון), הקונים (שלא תמיד מספיק להם יום שבת) והעובדים (שמקבלים תמורת העבודה בסופי השבוע 220% משכרם). אבל את האיגודים זה לא מעניין, הם מגנים על העובדים, למרות שכל עובדי המרכז המסחרי החזירו את כרטיסי החבר שלהם במחאה.
בימי א' החנויות פותחות על אפם וחמתם של האיגודים, הרשויות המקומיות נותנות גיבוי, העובדים מגיעים בשמחה והקונים בעוד יותר שמחה. אבל בעוד שבמשך 40 שנה האיגודים הובילו הפגנות כנגד הממשלה והמעסיקים השבוע יצאו עובדי המרכז (מעל 10,000 איש) להפגנה וחסמו את הכביש המהיר הסמוך. הפוליטיקה הצרפתית וכלכלת המדינה תקועות עמוק בבוץ בגלל האיגודים, שכמו כל איגוד בעולם מגן על האינטרסים של... הפונקציונרים הכבדים! נשמע מוכר? כן, גם ההסתדרות בישראל. היא צעירה בהרבה, אבל לומדת מהר...
 

המוסר הישראלי


תמיד התעניינתי במה שנקרא "דעת הקהל" ומאז קיומם של הטוקבקים אני גם יכול ללמוד עליה לעומק. תאמינו לי שאולי עדיף היה לא לדעת, לכן במקום לומר "הישראלי", אכתוב "הטוקבקיסט".
כתבות העוסקות ביחסים בינו לבינה, בגידות ואהבה מוכיחות שהטוקבקיסט הישראלי הוא מתחסד ממדרגה ראשונה, לא בגד אף פעם ואפו נעוץ בישבנה של אשתו 24 שעות ביממה. כתבות בנושא דת ומסורת מוכיחות שהטוקבקיסט הממוצע הוא דתי קיצוני, לעתים עד פנאטיות חרדית.
כתבות בנושא ספורט מוכיחות שהטוקבקיסט הוא...בור ועם הארץ עילג, אם הוא אוהד בית”ר ירושלים בכדורגל. אם הוא אוהד מכבי תל אביב בכדורסל, הוא חי רק בימי חמישי כשמכבי משחקת. ואם הוא אוהד הפועל תל אביב, הוא שונא את כולם.
כתבות בנושאים פוליטיים חושפות טוקבקיסט טיפוסי ימני קיצוני.
כתבות בנושאי מחשבים מציגים טוקבקיסט עם הרבה מאוד רצון אבל מעט מאוד יכולת ובעל ידע אפסי.
אבל לא חשוב איפה, מי ומדוע יש הסכמה מוחלטת, אם כי לא תמיד באותה שפה: ש"כל המניאקים מושחתים ואהוד אולמרט תתפטר". רק חבל שרוב הטוקבקיסטים לא מסוגלים לאיית נכון הן את המילה מושחת והן את המילה תתפטר, אבל מניאקים הם דווקא מאייתים פיקס.
 

סרטים


סרטים רבותי רק היום סרטים בקילו על המשקל. הפעם פניתי קצת יותר לכיוון הפרסומות לביטוח... והן כרגיל ניתנות לצפייה ב:
http://video.videowebgate.com/index.php?pt=feature
 

תגובה לשורות של עמית

   
 

חבר יקר לכל גיק


 

ב-4 במאי צוין יום "מלחמת הכוכבים". לא בטעות החליטו בכבלים של HOT לשדר באותו יום את סרטי הסדרה.
בחירת המועד מקורה בבדיחה באנגלית: במקום "May the Force be with you" - אומרים: "May the fourth be  with you". כלומר, רביעי במאי.
לכל אוהבי הג'אנר, ברכות.

  
 

הצהרת אחריות
למרות שכל המידע במגזין זה מובא תוך רצון טוב, אין חברת צ'יף אחראית על שגיאות בגין אי הבנה או הַשְׁמָטָה,
או בגין השימוש העסקי או האישי שיעשה בו. חברת צ'יף אינה אחראית לדבריהם של כותבים-אורחים במגזין

 
 

נא לא להשיב (reply) על הגיליון נשמח לקבל הערות והארות,
המלצות  ובקשות  או קישורים לאתרים מעניינים לדואל:
eldad@chief.co.il או

 

 
 

http://www.bos.co.ill

 

P מידעון זה נדחס למען חסכון באחסון ותעבורת מידע מתוך שימת לב לאיכות הסביבה וחסכון באנרגיה.

 

כל הזכויות שמורות © צ'יף יישומים ישראל בע"מ 1986-2008